LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 22 D. ĮSAKYMO NR. 1K-237 „DĖL 2021–2027 metų EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS IR EKONOMIKOS GAIVINIMO IR ATSPARUMO DIDINIMO PLANO „Naujos KARTOS lIETUVA“ ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. gruodžio 11 d. Nr. 1K-397
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymą Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“:
1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas ir jų administravimo“ 1.1.1 ir 5.2.1 papunkčiais, Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas ir jų administravimo“, 4.1.1 papunkčiu, Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 133 punktu ir įgyvendindama 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1056, kuriuo įsteigiamas Teisingos pertvarkos fondas, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795, 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. vasario 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2022/648, 2021 m. gruodžio 21 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2022/129, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/2115 nustatomos su aliejingosiomis sėklomis, medvilne ir vyno gamybos šalutiniais produktais susijusių intervencinių priemonių rūšių ir informavimo, viešinimo ir matomumo reikalavimų, susijusių su Sąjungos parama ir BŽŪP strateginiais planais, taisyklės, 2024 m. rugsėjo 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES, Euratomas) 2024/2509 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių:“.
2. Pakeičiu 21.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„21.1. kai ministerijai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. liepos 31 d. nutarimu Nr. 612 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ Lietuvai skirtų lėšų paskirstymo“ suteikta teisė sudarant projektų sutartis viršyti jai skirtas lėšas, kai ministerija siekia naujų ir (ar) didesnės apimties tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių ir dėl to turi būti keičiamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“ (toliau – Planas „Naujos kartos Lietuva“) arba kai ministerijai siekiant tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių reikia nukrypti nuo Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių ir (arba) priemonių, ir (arba) papriemonių aprašymo ir ministerija yra gavusi vadovaujančiosios institucijos pritarimą po to, kai nukrypimams nuo Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių ir (arba) priemonių, ir (arba) papriemonių aprašymo neformaliai elektroniniu paštu yra pritarusi Europos Komisija, pažangos priemonės ir (arba) jų veiklos (poveiklės), kuriomis planuojama prisidėti prie Plano „Naujos kartos Lietuva“ pakeitimo įgyvendinimo ir kurias planuojama finansuoti iš Reglamento (ES) 2021/241 14 straipsnio 1 dalyje minimos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės paskolos lėšų (toliau – EGADP paskolos lėšos) ir (arba) Lietuvai skirtų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės subsidijos lėšų (toliau – EGADP subsidijos lėšos), bei pagal jas atrenkami projektai gali būti pradėti planuoti ir įgyvendinami, iki Europos Sąjungos Taryba priims įgyvendinimo sprendimą dėl Plano „Naujos kartos Lietuva“ pakeitimo;“.
3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisykles:
3.1. Papildau 601 punktu:
„601. Vadovaudamasi Reglamento (ES) 2021/1060 36 straipsnio 5 dalimi ir 51 straipsnio e punktu, vadovaujančioji institucija pagal Taisyklių 13 priedą Investicijų programos techninės paramos lėšas (toliau – techninės paramos lėšos) paskirsto Investicijų programos administravimui, viešinimui ir vertinimui vykdyti.“
3.2. Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:
„64. Vadovaujančioji institucija parengia ir pateikia Vyriausybei tvirtinti Plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšų paskirstymo plano projektą, kuriame turi būti kiekvieno komponento lėšų paskirstymo planas pagal ministerijas, reformas ir (ar) investicijas. Plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšų paskirstymo plano projekte taip pat gali būti nustatytos EGADP ir (arba) valstybės biudžeto lėšos (procentais ir (arba) suma), tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodikliai, dėl kurių galima sudaryti projektų sutartis viršijant konkretaus komponento pagal ministerijas, reformas ir (ar) investicijas nustatytą EGADP ir (arba) valstybės biudžeto lėšų sumą.“
3.3. Pakeičiu 68.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„68.3. per 10 darbo dienų nuo Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklio pasiekimo datos parengia tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklio pasiekimo aprašą pagal EK nustatytą formą ir teikia jį išvadoms (pastaboms ir pasiūlymams) gauti Plano „Naujos kartos Lietuva“ administruojančiajai institucijai CPVA. Tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklio pasiekimo data laikoma data, kai Plano „Naujos kartos Lietuva“ administruojančioji institucija CPVA, kiekvieną mėnesį Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių nepasiekimo rizikas aptarusi su vadovaujančiąja institucija, informuoja ministeriją, kad tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu;“.
3.4. Pakeičiu 68.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
3.5. Pakeičiu 722 punktą ir jį išdėstau taip:
„722. Jei EGADP lėšomis finansuojamas tarpinių ir siektinų reikšmių stebėsenos rodiklių pasiekimas ir šie rodikliai pasiekiami visa apimtimi, reforma ar investicija įgyvendinama, kaip numatyta Sprendime dėl Plano „Naujos kartos Lietuva“ patvirtinimo arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. liepos 31 d. nutarime Nr. 612 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ Lietuvai skirtų lėšų paskirstymo“, kai ministerijai suteikta teisė sudarant projektų sutartis viršyti jai skirtas lėšas, kai ministerija siekia naujų ir (ar) didesnės apimties tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių ir dėl to turi būti keičiamas Planas „Naujos kartos Lietuva“, ir sutaupoma lėšų, tokios lėšos laikomos sutaupytomis EGADP lėšomis. Ministerija pažangos priemonės apraše ir projektų finansavimo sąlygų apraše gali planuoti sutaupytas EGADP lėšas naudoti veikloms ar poveiklėms, kurių tarpinių ir siektinų reikšmių stebėsenos rodiklių pasiekimui visa apimtimi, reformos ar investicijos įgyvendinimui (veikloms, numatytoms Sprendime dėl Plano „Naujos kartos Lietuva“ patvirtinimo) finansuoti trūksta lėšų, pateikdama vadovaujančiajai institucijai argumentuotą prašymą ir gavusi vadovaujančiosios institucijos pritarimą. Jeigu ministerija turi sutaupytų EGADP lėšų ir neturi poreikio jų naudoti, ji apie tai taip pat informuoja vadovaujančiąją instituciją.“
3.6. Pakeičiu 80 punktą ir jį išdėstau taip:
„80. Ministerijos pažangos priemonės apraše, o kai įgyvendinamos RPPl pažangos priemonės, – RPT RPPl nustatydamos arba keisdamos veiklai ar poveiklei skiriamą finansavimo sumą ir (arba) stebėsenos rodiklių siektinas reikšmes, turi vadovautis ekonomiškumo, rezultatyvumo ir efektyvumo principais, nustatytais 2024 m. rugsėjo 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių 33 straipsnyje.“
3.7. Papildau VII1 skyriumi:
„VII1 SKYRIUS
TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA
851. Techninės paramos lėšos planuojamos ir naudojamos vadovaujantis Reglamento (ES) 2021/1060 36 straipsnio 5 dalimi ir 51 straipsnio e punktu.
852. Techninės paramos lėšos Investicijų programos administravimo funkcijoms vykdyti gali būti skiriamos techninės paramos gavėjoms – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas ir jų administravimo“ 1.1.1–1.1.4 papunkčiuose nurodytoms įstaigoms ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai, Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai, Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai (toliau – techninės paramos gavėjai).
853. Vadovaujančioji institucija paskirsto techninės paramos lėšas, skirtas viso Investicijų programos įgyvendinimo laikotarpio administravimo funkcijoms vykdyti, ir informaciją apie nustatytas didžiausias galimas skirti techninės paramos lėšų sumas raštu teikia techninės paramos gavėjams.
854. Techninės paramos lėšų Investicijų programos administravimo funkcijoms vykdyti sumos techninės paramos gavėjams paskirstomos taip, kad:
854.1. atitiktų Taisyklių 13 priede numatytą techninės paramos lėšų paskirstymą pagal veiklos sritis;
854.2. leistų užtikrinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas ir jų administravimo“ techninės paramos gavėjams priskirtų Investicijų programos administravimo funkcijų atlikimą.
855. Techninės paramos lėšos planuojamos, skiriamos ir naudojamos pagal teisės aktus, reglamentuojančius valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą.
856. Techninės paramos lėšos Investicijų programos vertinimams vykdyti skiriamos:
3.8. Pakeičiu 120 punktą ir jį išdėstau taip:
„120. Vadovaujančioji institucija, atsižvelgdama į NPP, Investicijų programos ir Plano „Naujos kartos Lietuva“ tikslus, Strateginio valdymo metodikos ir Reglamento (ES) 2021/1060 nuostatas, rengia projektų bendruosius atrankos kriterijus, kuriuos nustato Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir kuriuos, kai įgyvendinama Investicijų programa, tvirtina Investicijų programos stebėsenos komitetas vadovaujančiosios institucijos teikimu.“
3.9. Pakeičiu 10 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Administruojant Investicijų programos ir EGADP lėšas dalyvaujančios institucijos Aprašo 1.1 ir 1.2 papunkčiuose nurodytus dokumentus rengia ir teikia Europos Komisijai, laikydamosi 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais (taikoma ES fondams), 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su visais pakeitimais (taikoma EGADP), 2024 m. rugsėjo 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas ir jų administravimo“, (toliau – Plano „Naujos kartos Lietuva“ funkcijų paskirstymo taisyklės), Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymo Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“ (toliau – funkcijų paskirstymo įsakymas), šiuo finansų ministro įsakymu patvirtintų 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių (toliau – Investicijų programos ir Plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių (toliau – Finansinių priemonių taisyklės) ir vadovaujančiosios institucijos, tarpinės institucijos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, administruojančiųjų ir audito institucijų 2023 m. gegužės 23 d. Susitarimo dėl bendradarbiavimo Nr. 1S-56 (toliau – Bendradarbiavimo susitarimas) nuostatų.“
4. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Projektų administravimo ir finansavimo taisykles:
4.1. Pakeičiu 3.23 papunktį ir jį išdėstau taip:
4.2. Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:
„63. Administruojančioji institucija, o kai vykdoma bendruomenės inicijuotos vietos plėtra, – miesto vietos veiklos grupė priima sprendimą atmesti PĮP, jeigu PĮP vertinimo metu nustatoma, kad pareiškėjas ir su pareiškėju susiję subjektai, nurodyti 2024 m. rugsėjo 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių 190 straipsnio 1 dalyje, siekė gauti konfidencialios informacijos, kuri PĮP vertinimo metu jam suteiktų nepagrįstą pranašumą, arba bandė daryti įtaką PĮP vertinimo rezultatams ar vertintojams.“
4.3. Pakeičiu 92 punktą ir jį išdėstau taip:
„92. Projektų, finansuojamų iš 2021–2027 metų ES fondų, sutartys gali būti sudaromos iki 2026 m. gruodžio 31 d. Projektų, finansuojamų iš Teisingos pertvarkos fondo (toliau – TPF) lėšų pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1056, kuriuo įsteigiamas Teisingos pertvarkos fondas, su visais pakeitimais 4 straipsnį, sutartys gali būti sudaromos iki 2023 m. gruodžio 31 d., jei su vadovaujančiąja institucija nėra suderinta kitaip.“
4.4. Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:
„123. Papildomas finansavimas neskiriamas projektui, kuris finansuojamas iš EGADP lėšų, išskyrus atvejus, kai neskyrus papildomo finansavimo nebus pasiekti projekto sutartyje nustatyti rezultatai ir (ar) tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodikliai arba Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodikliai. Papildomas finansavimas įgyvendinant EGADP projektus negali būti skirtas pasiekti papildomiems rezultatams, kurie nėra būtini projekto sutartyje nustatytiems stebėsenos rodikliams numatyta apimtimi pasiekti.“
4.5. Pakeičiu 135 punktą ir jį išdėstau taip:
„135. Projekto įgyvendinimo metu sutaupytos lėšos negali būti panaudotos įgyvendinti projektui, kuris finansuojamas iš EGADP lėšų, išskyrus atvejus, kai nepanaudojus sutaupytų lėšų nebus pasiekti projekto sutartyje nustatyti rezultatai ir (ar) tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodikliai arba Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodikliai, kai apie tai ministerija yra informavusi administruojančiąją instituciją ir leidusi naudoti sutaupytas lėšas. Sutaupytos lėšos įgyvendinant EGADP projektus negali būti panaudotos pasiekti papildomiems rezultatams, kurie nėra būtini projekto sutartyje nustatytiems stebėsenos rodikliams numatyta apimtimi pasiekti.“
4.6. Pakeičiu 173.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„173.1. Jeigu stebėsenos rodiklio reikšmė nepasiekta (skaičiuojant nuo projekto sutartyje nustatytos stebėsenos rodiklio reikšmės) nuo 10 iki 25 procentų (įskaitytinai), pagal Planą „Naujos kartos Lietuva“ – nuo 5 iki 25 procentų (įskaitytinai), projektui skirtas finansavimas mažinamas nuo 3 iki 5 procentų su nepasiekta rodiklio reikšme susijusių tinkamų finansuoti išlaidų sumos.“
4.7. Pakeičiu 286 punktą ir jį išdėstau taip:
„286. Apdovanojimai gali būti taikomi tais atvejais, kai šia finansavimo forma geriau nei kitomis finansavimo formomis galima pasiekti projekto ir (ar) plėtros programos pažangos priemonės tikslų. Vadovaujantis Reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 209 ir 210 straipsniais, apdovanojimas (-ai) projekto tikslų pasiekimui skatinti turi būti skiriamas (-i) tik konkurso būdu, vadovaujantis skaidrumo ir nediskriminavimo principais. Apdovanojimą (-us), jei jis (jie) numatytas (-i) projektų finansavimo sąlygų apraše ir projekto sutartyje, gali skirti projekto vykdytojas. Jei numatyta projektų finansavimo sąlygų apraše, apdovanojimą (-us) projekto vykdytojui (-ams) taip pat gali skirti ministerija (projektus atrinkdama konkurso būdu, kaip nustatyta Taisyklių 31 punkte). Kai įgyvendinami JP arba RPPl projektai, apdovanojimai neskiriami.“
4.8. Pakeičiu 287 punktą ir jį išdėstau taip:
„287. Apdovanojimas (-ai) turi būti skiriamas (-i) pagal iš anksto paskelbtas konkurso taisykles. Konkurso taisyklėse turi būti nustatytos dalyvavimo konkurse nuostatos: apdovanojimo (-ų) skyrimo kriterijai, ekspertų komisijos sudarymo tvarka, apdovanojimo (-ų) dydis arba rūšis ir jo (jų) išmokėjimo (įteikimo) arba pristatymo nuostatos, paraiškų pateikimo tvarka ir galutinė data, konkurso dalyvių draudimo dalyvauti konkurse ir pašalinimo iš konkurso kriterijai. Galimi konkurso dalyvių draudimo dalyvauti konkurse ir pašalinimo iš konkurso kriterijai nustatyti Reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 138 ir 143 straipsniuose. Konkurso taisyklėse gali būti nustatytos konkurso atšaukimo sąlygos.“
4.9. Pakeičiu 288 punktą ir jį išdėstau taip:
„288. Kai apdovanojimą (-us) skiria projekto vykdytojas, pagrindinės konkurso nuostatos (įskaitant apdovanojimo (-ų) dydį arba rūšį) turi būti nustatytos projekto sutartyje, o konkurso taisyklės, prieš jas paskelbiant, suderintos su administruojančiąja institucija. Projekto vykdytojas konkurso taisykles skelbia svetainėje esinvesticijos.lt ir kitais projekto sutartyje nustatytais būdais ir priemonėmis, kuriais gali būti geriausiai informuojamos tikslinės grupės. Kai apdovanojimas (-ai) skiriamas (-i) projekto vykdytojui (-ams), konkurso taisyklės turi būti nustatytos projektų finansavimo sąlygų apraše ir skelbiamos kartu su kvietimo teikti paraiškas finansuoti projektą skelbimu.“
4.10. Pakeičiu 289 punktą ir jį išdėstau taip:
„289. Apdovanojimo (-ų) dydis, neviršijantis Reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 209 straipsnio 2 dalyje nustatytos ribos, turi būti nustatytas vadovaujantis teisės aktais arba pagrįstas analogiškuose konkursuose taikomais apdovanojimo (-ų) dydžiais. Apdovanojimo (-ų) dydis neturi būti susijęs su konkurso laimėtojo (-ų) patiriamomis išlaidomis.“
4.11. Pakeičiu 292 punktą ir jį išdėstau taip:
„292. Apie apdovanojimų gavėjus turi būti viešai informuojama ne rečiau kaip kartą per metus, laikantis Reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 38 straipsnio 2, 3 ir 4 dalių reikalavimų. Apie apdovanojimų gavėjus turi būti paskelbta svetainėje esinvesticijos.lt, o kai apdovanojimą skiria projekto vykdytojas, – taip pat kitais projekto sutartyje nustatytais būdais ir priemonėmis.“
4.12. Pakeičiu 2981 punktą ir jį išdėstau taip:
„2981. Finansinės nuomos (lizingo) įmokos už įsigyjamą daiktą laikomos tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu finansinės nuomos (lizingo) sutartyje numatyta didžiausia daikto vertė, atitinkanti finansavimo reikalavimus, neviršija išnuomoto daikto rinkos vertės finansinės nuomos (lizingo) sutarties sudarymo momentu. Finansinės nuomos (lizingo) laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto įgyvendinimo trukmę, t. y. finansinės nuomos (lizingo) būdu įsigytas daiktas iki projekto įgyvendinimo pabaigos turi tapti projekto vykdytojo nuosavybe (išskyrus atvejus, kai ilgesnis finansinės nuomos (lizingo) laikotarpis numatytas Plane „Naujos kartos Lietuva“ arba suderintas su EK, taip pat jeigu įgyvendinant projektą nenumatyta įsigyti daikto, tačiau kaip labiausiai ekonomiškai pagrįsta alternatyva kompensuojamos finansinės nuomos (lizingo) įmokos už naudojimąsi daiktu įgyvendinant projektą). Kitos su finansinės nuomos (lizingo) sutartimi susijusios išlaidos (palūkanos, sutarties dokumentų parengimo, sutarties sąlygų keitimo mokesčiai bei mokesčiai už įgaliojimus, pažymas, skolų sureguliavimo dokumentus, hipotekos mokesčiai, transportavimo, muitinės išlaidos ir kt.) nėra tinkamos finansuoti.“
4.13. Pakeičiu 310 punktą ir jį išdėstau taip:
„310. Be Taisyklių 308 punkte nurodytų išlaidų, Sanglaudos fondo ir ERPF finansavimo reikalavimų neatitinkančiomis išlaidomis taip pat laikomos išlaidos, nurodytos 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo su visais pakeitimais 7 straipsnyje.“
4.14. Pakeičiu 339 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„339. Projekto vykdytojas, partneris, taip pat JP projekto vykdytojas turi užtikrinti galimybę ES institucijų, organų, tarnybų ar agentūrų prašymu susipažinti su komunikacijos ir matomumo medžiaga, taip pat užtikrinti, kad ES būtų suteikta nemokama, neišimtinė ir neatšaukiama licencija naudoti tokią medžiagą ir visas su ja susijusias ankstesnes teises pagal Reglamento (ES) 2021/1060 49 straipsnio 6 dalį ir IX priedą ir pagal EGADP finansinio susitarimo tarp Europos Komisijos ir Lietuvos Respublikos (toliau – finansinis susitarimas) 10 straipsnio 6 punktą. Pagal Reglamento (ES) 2021/1060 49 straipsnio 3 ir 5 dalis, 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su visais pakeitimais 25a straipsnį ir finansinio susitarimo 10 straipsnio 2 dalies c punktą svetainėje esinvesticijos.lt, Finansų ministerijos interneto svetainėje finmin.lrv.lt, EK interneto svetainėje kohesio.ec.europa.eu/en/ ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse bus skelbiama:“.
4.15. Pakeičiu 339.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„339.5. informacija apie pagal Planą „Naujos kartos Lietuva“ 100 didžiausią finansavimą gaunančių juridinių ir fizinių asmenų, kurių asmens duomenys iš svetainės esinvesticijos.lt pašalinami po 2 metų nuo finansinių metų, kuriais lėšos buvo išmokėtos galutiniam gavėjui, pabaigos. Skelbiama Reglamento (ES) 2021/241 25a straipsnio 2 dalyje nurodyta informacija apie galutinius gavėjus, išskyrus Reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 38 straipsnio 3 dalyje nurodytus atvejus, kai informacija neskelbiama;“.
4.16. Pakeičiu 345 punktą ir jį išdėstau taip:
„345. Taisyklėse nustatyti minimalūs projektų reikalavimai taikomi atsižvelgiant į Reglamento (ES) 2021/241 28, 32 konstatuojamąsias dalis, 5 straipsnio 2 dalį ir 17 straipsnio 4 dalį (taikoma EGADP), Reglamento (ES) 2021/1056 6 ir 15 konstatuojamąsias dalis (taikoma TPF), 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013, su visais pakeitimais 6 ir 28 straipsnius (taikoma ESF+), Reglamento (ES) 2021/1058 5 ir 6 konstatuojamąsias dalis (taikoma ERPF ir Sanglaudos fondui) ir Reglamento (ES) 2021/1060 6 konstatuojamąją dalį ir 9 straipsnį (taikoma ERPF, TPF, Sanglaudos fondui ir ESF+).“
4.17. Pakeičiu 1 priedą:
4.17.1. Pakeičiu VI skyrių:
4.17.1.1. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Mano atstovaujamo pareiškėjo vadovas, naudos gavėjas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, (toliau – naudos gavėjas) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar finansinę apskaitą (toliau – apskaita) tvarkantis asmuo (asmenys), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, PĮP pateikimo dieną neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, t. y. už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbą ar kitas su prekyba žmonėmis susijusias nusikalstamas veikas, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą ar realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, arba nėra subjektas, kuriam taikomos sankcijos, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje (netaikoma biudžetinėms įstaigoms ir asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos arba Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka taikomas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas). Esu informuotas (-a), kad šiame punkte nurodytų asmenų teistumo duomenys tvarkomi vykdant 2024 m. rugsėjo 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių 138 straipsnio 1 dalyje nustatytą pareigą.“
4.17.1.2. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Mano atstovaujamam pareiškėjui yra žinoma, kad vadovaujantis BNR reglamento 70 straipsnio 3 dalimi, 71 straipsnio 3 dalimi, 74 straipsniu, Reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 129 straipsniu, 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su visais pakeitimais (toliau – EGADP reglamentas) 22 straipsnio 2 dalies e punktu, Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas ir jų administravimo“, (toliau – Funkcijų paskirstymo taisyklės) 4.9, 5.6, 6.6, 6.9, 6.17, 7.2, 9.2 papunkčiais, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančiųjų institucijų ir tarpinės institucijos funkcijų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, (toliau – Funkcijų sąrašas) 4.3, 4.4, 5.3, 5.4 papunkčiais, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančiosios institucijos funkcijų paskirstymo Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniams aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, (toliau – Aprašas) 6.5 papunkčiu Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Europos kovos su sukčiavimu tarnybos, Europos prokuratūros, vadovaujančiosios institucijos, ministerijų, tarpinės institucijos, administruojančiųjų institucijų, audito institucijos, kuriai pavesta atlikti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės audito institucijos funkcijas, Viešųjų pirkimų tarnybos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos ir Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos atstovai ir (ar) jų įgalioti asmenys turi teisę audituoti ir kontroliuoti mano atstovaujamo pareiškėjo ūkinę ir finansinę veiklą, kiek ji susijusi su projekto įgyvendinimu. Esu informuotas (-a), kad turiu visapusiškai bendradarbiauti su šiomis institucijomis Europos Sąjungos finansinių interesų apsaugos klausimu, užtikrinti su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius dokumentus, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ir elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą šių institucijų atstovams ir (ar) jų įgaliotiems asmenims projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos teisės aktuose nurodytu dokumentų saugojimo laikotarpiu.“
4.17.2. Pakeičiu 1 priedą:
4.17.2.1. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Mano atstovaujamo partnerio vadovas, naudos gavėjas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, (toliau – naudos gavėjas) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar finansinę apskaitą (toliau – apskaita) tvarkantis asmuo (asmenys), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, PĮP pateikimo dieną neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl partnerio (-ių) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, t. y. už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbą ar kitas su prekyba žmonėmis susijusias nusikalstamas veikas, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą ar realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, arba nėra subjektas, kuriam taikomos sankcijos, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje (netaikoma biudžetinėms įstaigoms ir asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos arba Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka taikomas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas). Esu informuotas (-a), kad šiame punkte nurodytų asmenų teistumo duomenys tvarkomi vykdant 2024 m. rugsėjo 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių 138 straipsnio 1 dalyje nustatytą pareigą.“
4.17.2.2. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Mano atstovaujamam partneriui žinoma, kad vadovaujantis BNR reglamento 70 straipsnio 3 dalimi, 71 straipsnio 3 dalimi, 74 straipsniu, Reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 129 straipsniu, 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su visais pakeitimais (toliau – EGADP reglamentas) 22 straipsnio 2 dalies e punktu, Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas ir jų administravimo“, (toliau – Funkcijų paskirstymo taisyklės) 4.9, 5.6, 6.6, 6.9, 6.17, 7.2, 9.2 papunkčiais, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančiųjų institucijų ir tarpinės institucijos funkcijų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, (toliau – Funkcijų sąrašas) 4.3, 4.4, 5.3, 5.4 papunkčiais, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančiosios institucijos funkcijų paskirstymo Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniams aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, (toliau – Aprašas) 6.5 papunkčiu Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Europos kovos su sukčiavimu tarnybos, Europos prokuratūros, vadovaujančiosios institucijos, ministerijų ir tarpinės institucijos, administruojančiųjų institucijų, audito institucijos, kuriai pavesta atlikti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės audito institucijos funkcijas, Viešųjų pirkimų tarnybos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos ir Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos atstovai ir (ar) jų įgalioti asmenys turi teisę audituoti ir kontroliuoti mano atstovaujamo juridinio asmens ūkinę ir finansinę veiklą, kiek ji yra susijusi su projekto įgyvendinimu. Esu informuotas (-a), kad turiu visapusiškai bendradarbiauti su šiomis institucijomis Europos Sąjungos finansinių interesų apsaugos klausimu, užtikrinti su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius dokumentus, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ir elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą šių institucijų atstovams ir (ar) jų įgaliotiems asmenims projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos teisės aktuose nurodytu dokumentų saugojimo laikotarpiu.“
4.18. Pakeičiu 2 priedo pastabą ir ją išdėstau taip:
4.19. Pakeičiu 6 priedo IV skyrių:
4.19.1. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Esu informuotas (-a) arba mano atstovaujamas JP projekto pareiškėjas yra informuotas, kad vadovaujantis BNR reglamento 70 straipsnio 3 dalimi, 71 straipsnio 3 dalimi, 74 straipsniu, 2024 m. rugsėjo 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių 129 straipsniu, 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su visais pakeitimais (toliau – EGADP reglamentas) 22 straipsnio 2 dalies e punktu, Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas ir jų administravimo“, (toliau – Funkcijų paskirstymo taisyklės) 4.9, 5.6, 6.6, 6.9, 6.17, 7.2, 9.2 papunkčiais, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančiųjų institucijų ir tarpinės institucijos funkcijų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, (toliau – Funkcijų sąrašas) 4.3, 4.4, 5.3, 5.4 papunkčiais, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančiosios institucijos funkcijų paskirstymo Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniams aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, (toliau – Aprašas) 6.5 papunkčiu Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Europos kovos su sukčiavimu tarnybos, Europos prokuratūros, vadovaujančiosios institucijos, ministerijų, tarpinės institucijos, administruojančiųjų institucijų, audito institucijos, kuriai pavesta atlikti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės audito institucijos funkcijas, Viešųjų pirkimų tarnybos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos ir Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos atstovai ir (ar) jų įgalioti asmenys turi teisę audituoti ir kontroliuoti mano arba mano atstovaujamo JP projekto pareiškėjo ūkinę ir finansinę veiklą, kiek ji susijusi su JP projekto įgyvendinimu. Esu informuotas (-a), kad turiu visapusiškai bendradarbiauti su šiomis institucijomis Europos Sąjungos finansinių interesų apsaugos klausimu, užtikrinti su JP projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius dokumentus, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ir elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą šių institucijų atstovams ir (ar) jų įgaliotiems asmenims JP projekto įgyvendinimo metu ir po JP projekto finansavimo pabaigos teisės aktuose nurodytu dokumentų saugojimo laikotarpiu.“
4.20. Pakeičiu 7 priedo 25 punktą ir jį išdėstau taip:
„25. Pirkimo sutartis, kurios vertė lygi arba viršija 15 000 (penkiolika tūkstančių) eurų (be PVM), turi būti sudaroma raštu sudarant vieną dokumentą, pasirašomą fiziniu ar elektroniniu kvalifikuotu ar nekvalifikuotu parašu (vadovaujantis 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, net ir nekvalifikuotų elektroninių parašų, pavyzdžiui, elektroninio laiško, teisinė galia yra prilyginama rašytiniam parašui, tačiau nekvalifikuoto elektroninio parašo, pavyzdžiui, elektroninio laiško, autentiškumo rizika gali turėti įtakos išlaidų tinkamumui finansuoti (nes yra didesnė suklaidinimo rizika neidentifikavus asmens), todėl NPO pati turėtų įvertinti naudojamų sandorio autentiškumo patvirtinimo priemonių riziką) visų sandorio šalių, ar apsikeičiant atskirais abiejų sutarties šalių pasirašytais dokumentais. Visais atvejais raštu sudarytoje sutartyje turi būti nurodytos pagrindinės pirkimo sutarties sąlygos (prekių patiekimo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminai, kaina ar kainodaros taisyklės, atsiskaitymo terminai ir tvarka, pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai (jei keliami), jei reikia, – kitos sąlygos.“
5. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtinto Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašo 1 priedą ir jį papildau 2593 ir 2594 punktais:
„2593. |
R.S.2.3047 |
|
Produktų ar procesų inovacijas diegiančios didelės įmonės |
2594. |
R.S.2.3048 |
|
Didesnę vienam darbuotojui tenkančią pridėtinę vertę sukuriančios didelės įmonės“. |