Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-1007 17 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1359(2)

 

2019 m. gruodžio 18 d. Nr. 1290

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2019 m. rugsėjo 25 d. sprendimo Nr. SV-S-1395 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-1359(2) (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Nuo 2018 metų pereita prie šeimų, auginančių vaikus (įvaikius), rėmimo ne mokestinėmis priemonėmis, o nuosekliai didinant tikslines išmokas vaikams (toliau – išmokos vaikams), kurių dydis susietas su auginamų vaikų (įvaikių) skaičiumi: 2018 metais išmokos vaikams už kiekvieną vaiką (įvaikį) per mėnesį sudarė 30 eurų, už kiekvieną daugiavaikės ir nepasiturinčios šeimos vaiką (įvaikį) – 45 eurus, o 2019 metais tokios paramos dydis – atitinkamai 50 ir 70 eurų per mėnesį. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2019 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1196 „Dėl patobulinto Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ kartu su parengtu Lietuvos Respublikos 2020  metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu, be kita ko, pateikė Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti ir Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo Nr. I-621 2, 6, 10, 15, 17, 18, 20 ir 21 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, kuriuo 2020 metais siūlomas tolesnis išmokų vaikams didinimas.

2. Siūlomas teisinis reguliavimas iš kitų asmens pajamų išskiriant tik su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusias pajamas būtų nepagrįstas ir nevienodai traktuotų daugiavaikes šeimas (auginančias keturis ir daugiau vaikų (įvaikių)), gaunančias kitas nei su darbo santykiais susijusias pajamas (pavyzdžiui, individualios veiklos pajamas). Pažymėtina, kad pagal Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo praktiką konstitucinis lygiateisiškumo principas būtų pažeistas, jeigu tam tikra grupė asmenų, kuriems skiriama teisės norma, palyginti su kitais tos pačios normos adresatais, būtų kitaip traktuojama, nors tarp tų grupių nėra tokio pobūdžio ir tokios apimties skirtumų, kad toks nevienodas traktavimas būtų objektyviai pateisinamas (Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2008 m. gruodžio 24 d., 2009 m. kovo 2 d., 2009 m. birželio 8 d. nutarimai). Atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nėra pateikti argumentai, kodėl iš kitų asmens pajamų išskirtos būtent tik su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios pajamos.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

 

Finansų ministras                                                                            Vilius Šapoka