rajono nespalvotas

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PAKEITIMO

 

2014 m. spalio 30 d. Nr. K-305

Alytus

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir vykdydama Vyriausybės atstovo Alytaus apskrityje 2014-05-06 teikimą Nr. 1-13(1.18) „Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2008-12-30 sprendimu Nr. K-315 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento pakeitimo“ pakeisto Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento pakeitimo“ ir Vyriausybės atstovo Alytaus apskrityje 2014-05-20 reikalavimą Nr. 2-17(1.19) „Dėl Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 3 dalies ir 26 straipsnio 1 dalies nuostatų įgyvendinimo“, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2008-12-30 sprendimu Nr. K-315 patvirtintą Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą (pakeitimai – Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2010-12-03 sprendimu Nr. K-386, 2011-08-24 sprendimu Nr. K-150, 2012-03-01 sprendimu Nr. K-40; 2013-09-16 sprendimu Nr. K-216) (toliau – Reglamentas) taip:

1.1. Pakeisti Reglamento 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Apie Tarybos posėdžio laiką, svarstyti parengtus ir Reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus meras, o kai jo nėra (mero ligos, atostogų, komandiruotės ar kitokio pateisinamo nebuvimo darbe atvejais) - mero pavaduotojas arba įgaliojimus iš 1/3 išrinktų Tarybos narių gavęs Tarybos narys praneša:

14.1. visiems Tarybos nariams (išsiunčiant ar pateikiant Tarybos nario nurodytu adresu pranešimą apie Tarybos posėdžio laiką bei Tarybos posėdžio darbotvarkę (toliau -  Pranešimas)), Pranešime nurodant savivaldybės tinklalapio adresą, kuriame pateikti visi parengti svarstyti Tarybos posėdyje ir įregistruoti klausimai su sprendimų projektais. Tarybos nariams posėdžio medžiaga (t. y. sprendimų, įtrauktų į mero potvarkiu sudarytą ir vietinėje žiniasklaidoje paskelbtą darbotvarkę, projektai, jų  aiškinamieji raštai, teisės akto projekto lydimieji dokumentai) pateikiama kartu su darbotvarke  Reglamento 14-1 punkte nurodytu terminu arba, užtikrinus galimybę Tarybos nariams naudotis kompiuteriais ar internetu, pateikiama Reglamento 14-1 punkte nurodytu terminu elektronine laikmena arba Alytaus rajono savivaldybės tinklalapyje, Pranešime pateikus atitinkamą nuorodą į konkrečią Alytaus rajono savivaldybės interneto tinklalapio rubriką;

14.2. gyventojams - bent vienoje iš vietinės žiniasklaidos priemonių (papildomai skelbiama  Alytaus rajono savivaldybės interneto tinklalapyje www.arsa.lt skelbimų rubrikoje), Pranešime nurodant savivaldybės tinklalapio adresą, kuriame pateikti visi parengti svarstyti Tarybos posėdyje ir įregistruoti klausimai su sprendimų projektais ir jų lydimaisiais dokumentais;

14.3. seniūnaičiui - kai svarstomi klausimai yra susiję su jo atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, pateikiant seniūnaičiui informaciją apie Tarybos posėdžio, kuriame numatoma svarstyti klausimus, susijusius su jo atstovaujama gyvenamosios vietovės  bendruomene, laiką bei nurodant šių klausimų pavadinimus bei  savivaldybės tinklalapio adresą, kuriame pateikti sprendimų projektai su lydimaisiais dokumentais dėl šiame papunktyje nurodytų klausimų;

14.4. seniūnui  ir  vietos gyventojų  apklausos   iniciatyvinės   grupės   atstovui -

(atstovams), kai  svarstomi  vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos   gyventojų   apklausai   pateikto   (pateiktų)   klausimo (klausimų), parengiant ir pateikiant seniūnui  ir  vietos gyventojų  apklausos   iniciatyvinės   grupės   atstovui   (atstovams) rašytinę informaciją apie Tarybos posėdžio, kuriame numatoma svarstyti šiame papunktyje nurodyto pobūdžio klausimus, laiką, nurodant šių klausimų pavadinimus bei  savivaldybės tinklalapio adresą, kuriame pateikti sprendimų projektai su lydimaisiais dokumentais dėl šiame papunktyje nurodytų klausimų.”

1.2. Papildyti Reglamentą nauju 14-1 punktu ir jį išdėstyti taip:

14-1. Šio Reglamento 14 punkte nurodyta informacija pranešama ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki Tarybos posėdžio pradžios. Šiame ir 14, 14-2 punktuose nustatyta tvarka ir terminai netaikomi tuomet, kai išimtis numato norminiai teisės aktai”

1.3. Papildyti Reglamentą nauju 14-2 punktu ir jį išdėstyti taip:

14-2. Už Reglamento 14 punkte nurodytos informacijos parengimą ir pateikimą (paskelbimą) atsako:

14-2.1. Dokumentų ir personalo valdymo skyriaus atsakingas tarnautojas – dėl Reglamento 14.1 punkte nurodyto Pranešimo parengimo, šio Pranešimo ir Tarybos sprendimų projektų ir jų lydimųjų dokumentų pateikimo Tarybos nariams Reglamente ir kituose Lietuvos Respublikos norminiuose teisės aktuose nustatyta tvarka ir terminais;

14-2.2. Kultūros ir viešųjų ryšių skyriaus atsakingas tarnautojas – dėl Reglamento 14.2 punkte nurodytos informacijos pateikimo (paskelbimo) gyventojams Reglamente ir kituose Lietuvos Respublikos norminiuose teisės aktuose nustatyta tvarka ir terminais;

14-2.3. Tarybos sprendimo projekto rengėjas – dėl Reglamento 14.3 ir 14.4 punktuose

nurodytos rašytinės informacijos parengimo ir pateikimo Reglamente ir kituose Lietuvos Respublikos norminiuose teisės aktuose nustatyta tvarka ir terminais seniūnaičiui - kai svarstomi klausimai yra susiję su jo atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, seniūnui ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui - (atstovams), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų).”

1.4. Papildyti Reglamentą nauju 15-1 punktu ir jį išdėstyti taip:

15-1. Tarybos sprendimų, kurie yra norminiai teisės aktai, projektai skelbiami ne tik Alytaus rajono savivaldybės tinklalapyje, bet ir Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo (toliau – Teisėkūros pagrindų įstatymas) nustatyta tvarka. Rengiant Tarybos sprendimų, kurie priskirtini norminiams teisės aktams, projektus, sprendimų projektų rengėjai privalo kartu su sprendimo projektu parengti ir pateikti savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtam (-iems) atsakingam (-iems) už Tarybos sprendimų projektų ir Tarybos sprendimų skelbimą teisės aktų nustatyta tvarka tarnautojui (-ams) teisės aktų projektų lydimuosius dokumentus: teisės akto projekto lyginamąjį variantą, aiškinamąjį raštą pagal Reglamento 21 punkto nustatytus reikalavimus, atlikto teisės akto projektui parengti reikalingo tyrimo ir kitų tyrimų, kuriais remtasi rengiant teisės akto projektą, išvadas, kitus teisės aktuose nustatytus kartu su teisės akto projektu privalomus parengti ir pateikti teisės aktą priimančiam subjektui dokumentus. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas (-i) atsakingas (-i) už Tarybos sprendimų projektų ir Tarybos sprendimų skelbimą teisės aktų nustatyta tvarka tarnautojas (-ai) privalo teisės aktų nustatyta tvarka pateikti skelbti savivaldybės tarybos sprendimų projektų rengėjų pateiktas Teisėkūros pagrindų įstatyme numatytas teisėkūros iniciatyvas, norminių teisės aktų projektus, jų lydimuosius ir kitus su tuo susijusius dokumentus.“

1.5. Pakeisti Reglamento 16 punktą išdėstant jį taip:

„16. Tarybos posėdžio darbotvarkę sudaro meras. Ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki Tarybos posėdžio svarstytinus klausimus kartu su Reglamento nustatyta tvarka įregistruotais sprendimų projektais meras privalo įtraukti į posėdžio darbotvarkę. Jei meras svarstytinų klausimų į posėdžio darbotvarkę neįtraukia, dėl jų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia Taryba. Savivaldybės mero į Tarybos posėdžio darbotvarkę neįtraukti Reglamento nustatyta tvarka įregistruoti, paskelbti ir apsvarstyti Tarybos komitetuose Tarybos sprendimų projektai į Tarybos posėdžio darbotvarkę įtraukiami, jei pasiūlymą dėl jų įtraukimo į darbotvarkę pateikia ne mažiau kaip 1/3 Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių ir už tai balsuoja Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.  Tarybos posėdžio darbotvarkė ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Tarybos posėdžio paskelbiama savivaldybės interneto tinklalapyje.”

1.6. Papildyti Reglamentą nauju 16-1 punktu ir jį išdėstyti taip:

16-1. Tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista Tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių siūlymu, jei dėl šių siūlymų sprendimų projektai Reglamento nustatyta tvarka įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu. Ekstremalių įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras turi teisę pateikti Tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka.“

1.7. Papildyti Reglamentą nauju 17-1 punktu ir jį išdėstyti taip:

„17-1. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas (-i) atsakingas (-i) už Tarybos sprendimų projektų ir Tarybos sprendimų skelbimą teisės aktų nustatyta tvarka tarnautojas (-ai) ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną po sprendimo projekto registracijos pateikia norminio pobūdžio teisės akto-sprendimo projektą ir Reglamento 15-1 nurodytus dokumentus skelbti Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas (-i) atsakingas (-i) už Tarybos sprendimų projektų ir Tarybos sprendimų skelbimą teisės aktų nustatyta tvarka tarnautojas (-ai) artimiausią darbo dieną po sprendimo projekto registracijos perduoda norminio pobūdžio teisės aktų–sprendimų projektus su Reglamento 15-1 nurodytais dokumentais ir individualaus pobūdžio teisės aktų–sprendimų projektus Informacinių technologijų skyriui, kuris turi paskelbti šiuos dokumentus savivaldybės interneto tinklalapyje http//www.arsa.lt/ („Teisinė informacija“, „Teisės aktų projektai“) ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną po jų registracijos.

1.8.  Pakeisti Reglamento 21 punktą išdėstant jį taip:

„21. Prie sprendimų projektų pridedamuose aiškinamuosiuose raštuose išdėstoma problemos esmė, pagrindžiama, kodėl priimamas siūlomas sprendimas, prireikus pateikiami skaičiavimai, išlaidų sąmatos bei finansavimo šaltiniai. Taip pat nurodoma, kurio komiteto, komisijos, Tarybos nario ar kito asmens iniciatyva parengtas sprendimo projektas, kas yra sprendimo projekto rengėjas. Rengiant norminio pobūdžio teisės aktų–sprendimų projektus, kuriais numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriais iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, sprendimo projekto rengėjas privalo atlikti numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą pagal Alytaus rajono savivaldybės tarybos patvirtintą Alytaus rajono savivaldybės institucijų ir mero priimamų teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarkos aprašą. Jei teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai pateikiami aiškinamajame rašte, jie turi atitikti Alytaus rajono savivaldybės institucijų ir mero priimamų teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarkos aprašo nustatytus reikalavimus. Aiškinamąjį raštą pasirašo sprendimo projekto rengėjas (rengėjai). Aiškinamasis raštas derinamas su kalbos tvarkytoju ir teisininku, o jei jame išdėstytos nuostatos, susijusios su atitinkamo savivaldybės administracijos padalinio veikla – ir su šio padalinio specialistu pagal kompetenciją ”

1.9. Pakeisti Reglamento 23 punktą išdėstant jį taip:

23. Šio Reglamento nustatyta tvarka įregistruoti Tarybos sprendimų projektai skelbiami šio Reglamento nustatyta tvarka. Asmenys, susipažinę su Tarybos sprendimų projektais, Alytaus rajono savivaldybės interneto svetainėje, o Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka - dėl norminio teisės akto-sprendimo projekto – ir Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje turi teisę pateikti savo nuomonę ir pasiūlymus dėl sprendimų projektų. Gautus pasiūlymus, kurie pateikti ne Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje, administracijos direktoriaus paskirtas (-i) atsakingas (-i) už Tarybos sprendimų projektų ir Tarybos sprendimų skelbimą teisės aktų nustatyta tvarka tarnautojas (-ai) turi perkelti ir pateikti skelbti Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje. Tarybos sprendimų projektai turi būti privalomai skelbiami vietinėje spaudoje ar pateikiami visuomenei svarstyti kitais būdais, jei tokią pareigą įtvirtina Lietuvos Respublikos norminiai aktai ar Tarybos sprendimai.”

1.10. Pakeisti Reglamento 26 punktą išdėstant jį taip:

„26. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma, išskyrus Lietuvos Respublikos norminiuose aktuose nustatytus atvejus. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia savivaldybės mero balsas. Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Tarybos narys privalo nusišalinti nedalyvaudamas balsavime, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimaisiais giminaičiais susiję turtiniai ar finansiniai klausimai arba kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. “

1.11. Pakeisti Reglamento 27 punktą išdėstant jį taip:

„27. Tarybos priimti norminiai teisės aktai, kuriuos skelbti Teisės  aktų   registre privaloma  pagal teisės aktus, oficialiai skelbiami Teisės   aktų registre  Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka    ir Alytaus rajono savivaldybės tinklalapyje. Šiame punkte   nurodytų norminių teisės  aktų  įsigaliojimo tvarką  nustato   Teisėkūros pagrindų įstatymas. Tarybos priimti teisės taikymo aktai (individualūs teisės aktai) įsigalioja jų pasirašymo dieną, jeigu pačiuose teisės aktuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.”

1.12. Pakeisti Reglamento 29 punktą išdėstant jį taip:

„29. Tarybos posėdžiai yra atviri. Tarybos posėdžiai gali būti transliuojami tiesiogiai savivaldybės interneto tinklalapyje. Tarybos posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti kviestiems asmenims. Jeigu savivaldybės tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jie, iki posėdžio pradžios užsiregistravę pas posėdį protokoluojantį tarnautoją, gali pasisakyti svarstomu klausimu ar/ir po sprendimo projekto pristatymo ir Tarybos narių klausimų pateikimo, užduoti pranešėjui ne daugiau kaip vieną klausimą dėl pateikto tarybos sprendimo projekto, jei tam balsuodama pritaria posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma. Jei pasisakymas ar užduodamas klausimas nesusijęs su pateikiamu Tarybos sprendimo projektu, Tarybos posėdžio pirmininkas turi teisę nutraukti pasisakantįjį (klausiantįjį). Kai Tarybos posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, Taryba gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje.”

1.13. Pakeisti Reglamento 45 punktą ir jį išdėstyti taip:

„45. Tarybos narys, kuris pagal Reglamento 26 punktą nusišalina nedalyvaudamas

balsavime, apie tai privalo viešai pareikšti prieš klausimo svarstymą ir nedalyvauti svarstant klausimą ir balsuojant. Tarybos nario, esant šiame punkte nurodytam pagrindui nenusišalinusio nuo balsavimo ar esant kitiems Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso nustatytiems pažeidimams, elgesys, atsižvelgiant į savivaldybės mero ar kito įstatymų nustatyto subjekto pateiktą pranešimą, skundą, kreipimąsi, perduodamas svarstyti Tarybos Etikos komisijai.”

1.14. Pakeisti Reglamento 46 punktą ir jį išdėstyti taip:

„46. Dėl savivaldybės tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus  atvejus, kai renkamas   meras,   skiriamas   mero  pavaduotojas,  savivaldybės administracijos direktorius,  savivaldybės   administracijos direktoriaus pavaduotojas, sprendžiamas nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, savivaldybės  administracijos   direktoriumi, savivaldybės     administracijos    direktoriaus    pavaduotoju klausimas.

Esant ne mažiau kaip 5 savivaldybės Tarybos narių siūlymui ir daugumos

savivaldybės Tarybos posėdyje dalyvaujančių savivaldybės Tarybos narių pritarimui, kuris išreiškiamas balsuojant, Tarybos posėdžio pirmininkas skelbia, kad bus balsuojama slaptai ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Administracinės komisijos pirmininkas, Etikos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Administracinės komisijos pirmininku, Etikos  komisijos  pirmininku  klausimas. Slapto balsavimo procedūros vykdomos Reglamento 48 punkte nustatyta tvarka, o renkant merą ir skiriant mero pavaduotoją – ir Reglamento IX skirsnyje nustatyta tvarka.

Pirmajame išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdyje balsus skaičiuoja laikinoji Balsų skaičiavimo komisija, kuri sudaroma ne mažiau kaip iš 3 savivaldybės tarybos narių. Balsams skaičiuoti (išskyrus kai balsavimas vykdomas naudojantis elektronine balsavimo sistema) kituose savivaldybės tarybos posėdžiuose savivaldybės tarybos įgaliojimų laikotarpiui iš ne mažiau kaip 3 savivaldybės tarybos narių sudaroma nuolatinė Balsų skaičiavimo komisija.

Balsavimo rezultatus, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, atsižvelgdamas į elektroninio balsavimo rezultatus ar į Balsų skaičiavimo komisijos pirmininko pateiktą informaciją (kai balsuojama rankos pakėlimu), praneša posėdžio pirmininkas. Kai balsuojama slaptai – balsavimo rezultatus paskelbia Balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas.

Duomenys apie kiekvieno Tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Kiekvieno Tarybos nario balsavimo rezultatai turi būti saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto tinklalapyje.

1.15. Pakeisti Reglamento 100 punktą ir išdėstyti jį taip:

„100. Mero sprendimai įforminami potvarkiais. Mero norminių teisės aktų įsigaliojimo tvarką nustato Teisėkūros pagrindų įstatymas, o mero priimti teisės taikymo aktai (individualūs teisės aktai) įsigalioja jų pasirašymo dieną, jeigu pačiuose teisės aktuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.“

1.16. Papildyti Reglamento 113 punktą nauja antrąja dalimi ir šį punktą išdėstyti  taip:

„113. Tarybos nariams, išskyrus merą ir mero pavaduotoją, už darbą atliekant Tarybos nario

pareigas yra atlyginama (apmokama). Šis atlyginimas (užmokestis) apskaičiuojamas pagal skelbiamą Lietuvos ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (VMDU) dydį, atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką, kurio trukmė įtvirtinama šiame Reglamente nustatyta tvarka.  Tarybos, Kolegijos, komitetų, komisijų, darbo grupių posėdžiuose praleistas laikas fiksuojamas posėdžių protokoluose, o laikas, praleistas vykdant kitas Tarybos nario pareigas- atsižvelgiant į susitikimų ir susirinkimų protokolus, seniūnų pažymas, kur fiksuojama jų trukmė, kitus rašytinius pateisinamuosius dokumentus, įrodančius, kad Tarybos narys atitinkamu metu vykdė Tarybos nario pareigas.  Posėdžių protokolai ir kiti šiame punkte nurodyti dokumentai pateikiami Dokumentų ir personalo valdymo skyriui iki kiekvieno mėnesio 1 dienos. Pagal gautus dokumentus Dokumentų ir personalo valdymo skyrius sudaro Tarybos nario darbo laiko apskaitos žiniaraštį, kurį pasirašo meras. Atlyginimas už kiekvieną praėjusį mėnesį dirbtą darbą, susijusį su Tarybos nario pareigų vykdymu, išmokamas ne vėliau kaip kiekvieno kito mėnesio 20 dieną.

Tarybos narys turi teisę atsisakyti atlyginimo, pateikdamas prašymą Buhalterinės apskaitos skyriui dėl Tarybos nario pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam Tarybos nariui šiame Reglamento punkte nurodytas atlyginimas neskaičiuojamas ir nemokamas, taip pat neskaičiuojami ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos nuo kito mėnesio po prašymo pateikimo. Prašyme tarybos narys gali nurodyti laikotarpį, kuriuo tarybos nario pareigas atliks neatlygintinai. Nenurodžius laikotarpio, laikoma, kad tarybos narys pareigas atliks neatlygintinai visą kadencijos laikotarpį. Pasikeitus aplinkybėms, tarybos narys gali teikti prašymą Buhalterinės apskaitos skyriui, prašyme nurodydamas, nuo kurio laikotarpio tarybos narys atsisakys teisės pareigas atlikti neatlygintinai.“

1.17. Pakeisti Reglamento 115 punktą, vietoje žodžių „114.1 papunktyje“ įrašant žodžius „114  punkte“ ir šį punktą išdėstyti taip:

„115. Tarybos nariams, nedalyvavusiems Tarybos, Kolegijos, komisijų ir komitetų posėdžiuose, už kiekvieną praleistą posėdį 0,25 minimalaus gyvenimo lygio dydžiu mažinama kitą mėnesį mokėtina 114 punkte numatyta išmoka.”

1.18. Pakeisti Reglamento 116 punktą, vietoje žodžių „114.1 papunktyje“ įrašant žodžius „114. punkte“ ir šį punktą išdėstyti taip:

„116. Jei Tarybos Etikos komisija pagrįstai nustato, kad Tarybos narys nevykdė Tarybos nario veiklos laikotarpiu, už kurį mokama išmoka, ji iki kiekvieno mėnesio 10 dienos apie tai informuoja savivaldybės administracijos Dokumentų ir personalo valdymo skyrių. Tarybos nariui, dėl kurio Tarybos Etikos komisija yra pateikusi išvadą, jog jis nevykdė Tarybos nario veiklos, už laikotarpį, kuriuo jis nevykdė Tarybos nario veiklos, 114 punkte nustatyta išmoka nepriklauso ir Buhalterinės apskaitos skyrius šios išmokos nemoka. Duomenis apie Tarybos narius, nevykdžiusius Tarybos nario veiklos (pagal iš Tarybos Etikos komisijos gautą informaciją) Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia Dokumentų ir personalo valdymo skyrius ne vėliau kaip iki kiekvieno mėnesio 15 dienos.”

1.19. Pakeisti Reglamento 117.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

117.1. Su prekių ir paslaugų tiekėjais atsiskaito Tarybos narys. Tarybos narys atsiskaito savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui ne rečiau kaip vieną kartą per tris mėnesius.”

1.20. Pakeisti Reglamento 117.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

117.2. Tarybos narys Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia išlaidas patvirtinančius dokumentus, taip pat patirtų išlaidų apyskaitą (pagal priedą), kurioje taip pat privalo nurodyti, kokias paslaugas ir prekes per atsiskaitymo laikotarpį suteikė ar tiesiogiai apmokėjo savivaldybės administracija.”

1.21. Pakeisti Reglamento 117.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

117.4. Jeigu Tarybos narys dėl Reglamento 114 punkte patirtų išlaidų be pateisinamų priežasčių neatsiskaitė (nevisiškai atsiskaitė) Reglamento 117 punkte nustatytais terminais ir tvarka, arba nustatoma, kad pateikta klaidinga informacija, išmoka kitą mėnesį, praėjus Reglamento 117.1 punkte nustatytam laikotarpiui, kada turėjo būti atsiskaityta Reglamento nustatyta tvarka, ir (ar) vėlesniais mėnesiais neskiriama arba mažinama ta dalimi, dėl kurios Tarybos narys nepateikė išlaidas pagrindžiančių dokumentų ar pateikė klaidingą informaciją. Ar dokumentų pateikimo terminas praleistas dėl pateisinamų priežasčių bei aplinkybes, susijusias su galimai klaidinga pateikta, su Reglamento 114 punkte susijusiomis išlaidomis, susijusia informacija (dokumentais), nagrinėja ir vertina Tarybos Etikos komisija.”

1.22. Pakeisti Reglamento 117.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

117.6. Buhalterinės apskaitos skyrius apskaičiuoja Tarybos nariui priklausančios 114 punkte nurodytos išmokos dydį, neviršijant 114 punkte nustatyto dydžio ir iki kiekvieno mėnesio 15 dienos perveda Tarybos nariams į jų nurodytas sąskaitas banke. Buhalterinės apskaitos skyrius patikrina ir įvertina kiekvieno Tarybos nario pateiktų dokumentų pagrįstumą ir atitikimą Reglamento nustatytiems reikalavimams (išskyrus dokumentus, dėl kurių tikrumo kyla abejonių ir kuriuos pagal Reglamento 117.4 punktą vertina Tarybos Etikos komisija bei aplinkybes, susijusias su dokumentų pateikimo praleisto termino pateisinamų priežasčių pagrįstumu) bei tai, ar savivaldybės administracija suteikė tokios rūšies, apimties ir vertės paslaugas/prekes Tarybos nariui, kokias jis nurodė išlaidų apyskaitoje, ar už jas apmokėjo.“

1.23. Pakeisti Reglamento 118 punktą, vietoje žodžių „114.1 papunktyje“ įrašant žodžius „114  punkte“ ir šį punktą išdėstyti taip:

118. Skiriant 114 punkte nurodytas išmokas bei aprūpinant Tarybos narius technine pagalba ir priemonėmis, negali būti viršijama savivaldybės biudžete numatyta šiam tikslui suma.“

1.24. Pakeisti Reglamento 132 punktą ir jį išdėstyti taip:

„ 132. Komitetai sudaromi iš Tarybos narių Tarybos sprendimu. Minimalus komiteto

narių skaičius – 3, maksimalus – 5 (jei norą būti komiteto sudėtyje pareiškia  daugiau nei 5 Tarybos nariai, už kiekvieną jų balsuojama personaliai, komiteto nariais tampa daugiausiai balsų surinkę 5 Tarybos nariai). Savivaldybėje privaloma sudaryti Kontrolės komitetą. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų Tarybos narių frakcijų ir Tarybos narių grupės, jeigu ją sudaro ne mažiau kaip 3 Tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Sudarant kitus komitetus, laikomasi proporcingo daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komitetų ir jų narių skaičių bei įgaliojimus, išskyrus Kontrolės komiteto, nustato Taryba. Kontrolės komiteto įgaliojimus Taryba nustato atsižvelgdama į Vietos savivaldos įstatymo reikalavimus. Vardinį komitetų narių sąrašą tvirtina Taryba.”

1.25. Pakeisti Reglamento 133 punktą ir jį išdėstyti taip:

„133. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus renka komitetų nariai. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu skiria Taryba šiame punkte nustatyta tvarka. Jeigu Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos mažuma (opozicija), Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba mero siūlymu.

Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrą iš Kontrolės komiteto narių Tarybos mažuma (opozicija) pasiūlo žodžiu Tarybos posėdyje, kai svarstomas sprendimo projektas dėl Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo (siūlymas įrašomas į Tarybos posėdžio protokolą) arba raštu – pateikiant rašytinį siūlymą savivaldybės merui iki Tarybos posėdžio, kuriame numatyta svarstyti klausimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo arba Tarybos posėdyje, prieš svarstant ar svarstant klausimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo įteikus pirmininkaujančiajam tarybos posėdžiui Tarybos mažumos (opozicijos) pasirašytą siūlymą. Jei šiame punkte nustatyta tvarka Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros, Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrą siūlo savivaldybės meras Tarybos posėdyje svarstant klausimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo.

Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo kandidatūrą meras siūlo savo potvarkiu, kuris yra pridedamas prie Tarybai teikiamo sprendimo projekto dėl Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo skyrimo.

Kontrolės komiteto pirmininkas ir Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas laikomi paskirtais, jeigu už tai balsuoja dalyvavusių Tarybos posėdyje Tarybos narių dauguma.

1.26. Pakeisti Reglamento 135 punktą ir šį punktą išdėstyti taip:

„135. Administracijos direktoriaus paskirtas (-i) atsakingas (-i) už Tarybos sprendimų projektų ir Tarybos sprendimų skelbimą teisės aktų nustatyta tvarka tarnautojas (-ai), ne vėliau kaip

prieš 2 darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios paskelbia komitetų posėdžių darbotvarkes Alytaus rajono savivaldybės interneto tinklalapyje, nurodydamas komitetų posėdžių datą, vietą, laiką, pranešėjus Alytaus rajono savivaldybės interneto tinklalapyje adresu http//www.arsa.lt/ („Struktūra ir kontaktai“, „Taryba“, „Komitetai, posėdžiai“). Šio Reglamento nustatyta tvarka įregistruoti Tarybos sprendimų projektai dėl komitetuose svarstytinų klausimų turi būti paskelbti viešai šio Reglamento ir Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka. Jei Tarybos komiteto posėdžio, apie kurį buvo paskelbta šiame punkte nustatyta tvarka, data, laikas, vieta keičiami ar keičiamas svarstytinų sprendimų projektų sąrašas, apie tai informuojama savivaldybės interneto tinklalapyje aukščiau nurodytais adresais.

Tarybos komitetų posėdžiai yra atviri, išskyrus Lietuvos Respublikos norminių aktų nustatytus atvejus.

Tarybos komitetų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti visuomenės atstovai – seniūnaičiai, ekspertai, valstybės tarnautojai ir kiti suinteresuoti asmenys, kuriuos registruoja Tarybos komiteto posėdį protokoluojantis asmuo. Kai Tarybos komiteto posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, Tarybos komitetas posėdyje dalyvaujančių Tarybos komiteto narių balsų dauguma gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje.

Jeigu Tarybos komiteto posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jie, iki posėdžio pradžios užsiregistravę pas posėdį protokoluojantį tarnautoją, gali pasisakyti svarstomu klausimu, jei tam balsuodama pritaria Tarybos komiteto posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma, bei po klausimo pristatymo ir Tarybos narių klausimų, gali užduoti ne daugiau kaip du klausimus pranešėjui dėl pateikto Tarybos sprendimo projekto. Jei pasisakymas ar užduodamas klausimas nesusijęs su pateikiamu Tarybos sprendimo projektu, Tarybos komiteto posėdžio pirmininkas turi teisę nutraukti  pasisakantįjį (klausiantįjį).

Dokumentų ir personalo valdymo skyrius, atsižvelgdamas į komiteto pirmininko pavedimą, kviečiamus į komitetų posėdžius asmenis, išskyrus savivaldybės tarnautojus, savivaldybės įmonių ir įstaigų darbuotojus, informuoja raštu (elektroniniu paštu, faksu) ar telefonu likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki posėdžio. Esant reikalui, komiteto posėdis gali būti rengiamas Tarybos posėdžio dieną. Šiuo atveju kviečiami į posėdį asmenys informuojami žodžiu tą pačią dieną.”.

1.27. Papildyti Reglamentą nauju 135-1 punktu ir jį išdėstyti taip:

135-1. Tarybos narys privalo nusišalinti, nedalyvaudamas balsavime dėl Tarybos komiteto posėdyje svarstomo klausimo, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimaisiais giminaičiais susiję turtiniai ar finansiniai klausimai arba kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Apie tai Tarybos narys privalo viešai pareikšti prieš klausimo svarstymą ir nedalyvauti svarstant klausimą ir balsuojant. Tarybos nario, esant šiame punkte nurodytam pagrindui nenusišalinusio nuo klausimo svarstymo ir balsavimo, elgesys, atsižvelgiant į savivaldybės mero ar kito įstatymų nustatyto subjekto pateiktą pranešimą, skundą, kreipimąsi, perduodamas svarstyti  Tarybos Etikos komisijai.”

1.28. Pakeisti Reglamento 138 punktą ir šį punktą išdėstyti taip: 

„ Komitetų posėdžiai paprastai vyksta tokia tvarka:

Kontrolės komiteto - kiekvieno mėnesio trečią trečiadienį 13.00 val.;

Ekonomikos ir biudžeto komiteto – kiekvieno mėnesio trečią antradienį 11.00 val.;

Kaimo plėtros ir investicijų komiteto – kiekvieno mėnesio trečią trečiadienį 11.00 val.;

Komunalinio ūkio plėtros ir aplinkos apsaugos komiteto – kiekvieno mėnesio trečią antradienį 13.00 val.;

Sveikatos apsaugos ir socialinių reikalų komiteto – kiekvieno mėnesio trečią antradienį, 15.00 val.;

Švietimo, kultūros ir sporto komiteto – kiekvieno mėnesio trečią trečiadienį, 15.00 val.

Jeigu šiame punkte nustatytos posėdžių dienos sutampa su valstybės švenčių dienomis, atitinkamo komiteto nariai renkasi artimiausią po švenčių penktadienį (darbo dieną) aukščiau nustatytą atitinkamo komiteto posėdžiui valandą. Jeigu nustatytu laiku į komiteto posėdį nesusirenka reikiamas komiteto narių skaičius (nėra kvorumo), komiteto nariai renkasi kitą darbo dieną po tos dienos, kurią turėjo įvykti posėdis.

Prireikus, komitetų posėdžiai gali būti organizuojami ir kitomis dienomis, nei numatyta šio punkto pirmoje pastraipoje, taip pat komitetų posėdžiai, esant poreikiui, gali būti organizuojami dažniau, nei numatyta, o nesant poreikio – rečiau, nei numatyta šio punkto 1 dalyje. Šioje dalyje numatytais atvejais Dokumentų ir personalo valdymo skyrius su komiteto pirmininku suderina posėdžio datą ir laiką, praneša apie tai kitiems Tarybos komiteto nariams ir paskelbia šiame Reglamente nustatyta tvarka.

Komiteto posėdžio darbotvarkę sudaro savivaldybės administracijos  Dokumentų ir personalo valdymo skyrius iš klausimų, kurie buvo pateikti šio Reglamento nustatyta tvarka ir terminais. Posėdžio darbotvarkė pateikiama Tarybos komiteto pirmininkui ir nariams. Komiteto nariai dalyvaujančių posėdyje balsų dauguma turi teisę atidėti atitinkamų klausimų svarstymą, jei jie nėra tinkamai išanalizuoti ar dėl kitų svarbių priežasčių. Papildomų sprendimų projektų komiteto posėdyje svarstyti negalima, jei jie nebuvo Reglamento nustatyta tvarka įregistruoti ir paskelbti.

Jei likus 3 darbo dienoms iki numatyto komiteto posėdžio datos Dokumentų ir personalo valdymo skyrius negauna tinkamai parengtų ir suderintų sprendimų projektų arba jei šie projektai pateikti registruoti ir skelbti pažeidžiant Reglamente nustatytus terminus ar gaunami mažiau kaip penkių Tarybos sprendimų projektai, išskyrus atvejus, kai vėliau iki Tarybos posėdžio komiteto posėdžio suorganizuoti neįmanoma ar  dėl  kitų  svarbių  priežasčių  komiteto  posėdis  neorganizuojamas,  likus ne mažiau kaip  4 valandoms  iki numatomo posėdžio laiko komiteto nariai informuojami apie tai, kad anksčiau skelbtas Tarybos komiteto posėdis atšaukiamas. Dokumentų ir personalo valdymo skyrius apie Tarybos komiteto posėdžio atšaukimą skelbia savivaldybės  interneto  tinklalapyje  (jei prieš tai buvo paskelbta apie numatomo komiteto posėdžio datą, vietą, laiką, svarstytinus klausimus). .            Komiteto posėdžiui pirmininkauja komiteto pirmininkas. Jam nesant ar svarstant klausimus, kurie gali sukelti pirmininkui viešųjų ir privačių interesų konfliktą, posėdžiui pirmininkauja pirmininko pavaduotojas, o šiam nesant ar jei tai gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą – komiteto paskirtas pirmininkauti posėdžiui komiteto narys.”

1.29. Pakeisti Reglamento 140 punktą ir jį išdėstyti taip:

140. Komitetų posėdžiai protokoluojami. Komitetų posėdžių metu daromas garso įrašas. Komitetų posėdžių garso įrašai saugomi informacinėse laikmenose.”

1.30. Pakeisti Reglamento 148.6 punktą, vietoj žodžių  „išskyrus specialiųjų ir detaliųjų planų tvirtinimą“ įrašyti žodžius „kai pagal kompetenciją tokių dokumentų tvirtinimas priskirtas savivaldybės tarybai“ ir šį punktą išdėstyti taip:

148.6. svarsto klausimus, susijusius su teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimu įstatymų nustatyta tvarka, kai pagal kompetenciją tokių dokumentų tvirtinimas priskirtas savivaldybės tarybai“.

1.31. Pakeisti Reglamento 149.2 punktą, vietoj žodžių „išskyrus specialiųjų ir detaliųjų planų tvirtinimą“ įrašyti žodžius „kai pagal kompetenciją tokių dokumentų tvirtinimas priskirtas savivaldybės tarybai“ ir šį punktą išdėstyti taip:

149.2. svarsto klausimus, susijusius su teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimu įstatymų nustatyta tvarka, kai pagal kompetenciją tokių dokumentų tvirtinimas priskirtas savivaldybės tarybai“.

1.32. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 156.6 punktą.

1.33  Pakeisti Reglamento 164 punktą ir jį išdėstyti taip:

„164. Tarybos sudaromų  komisijų  veiklos  nuostatus tvirtina Taryba.”

1.34.   Pakeisti Reglamento 174 punktą ir jį išdėstyti taip:

174. Administracijos direktoriaus paskirtas (-i) atsakingas( -i) už Tarybos sprendimų projektų ir Tarybos sprendimų skelbimą teisės aktų nustatyta tvarka tarnautojas (-ai) Tarybos priimtus ir įstatymų nustatyta tvarka pasirašytus Tarybos sprendimus, kurie yra norminiai teisės aktai, pateikia skelbti valstybės Teisės aktų registre. Šiame punkte nurodyti Tarybos sprendimai turi būti ne vėliau kaip kitą darbo dieną po pasirašymo įregistruojami ir paskelbiami valstybės Teisės aktų registre. Tarybos priimti sprendimai, kurie yra norminiai teisės aktai, taip pat skelbiami Alytaus rajono savivaldybės tinklalapyje www.arsa.ltTeisinė informacija→Tarybos sprendimai. Administracijos direktoriaus paskirtas(-i) atsakingas(-i) už Tarybos sprendimų projektų ir Tarybos sprendimų skelbimą teisės aktų nustatyta tvarka tarnautojas (-ai) elektroniniu būdu perduoda pasirašytus tarybos sprendimus atsakingam Informacinių technologijų specialistui, kad jis paskelbtų sprendimus Alytaus rajono savivaldybės tinklalapyje. Skelbiant Tarybos sprendimus viešai, turi būti laikomasi Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme nustatytų reikalavimų.”

1.35. Pakeisti Reglamento 206 punktą ir jį išdėstyti taip:

206. Pagrindinė Tarybos narių atstovavimo Alytaus rajono gyventojams forma – aktualių vietos gyventojų bendruomenei ir atskirai jos nariams sprendimų priėmimas kolegialios institucijos – Tarybos posėdžiuose. Įstatymų nustatytiems klausimams svarstyti organizuojami Kolegijos posėdžiai. Tarybos ir Kolegijos sprendimų projektai skelbiami Alytaus rajono savivaldybės tinklalapyje šio Reglamento nustatyta tvarka ir terminais, o savivaldybės tarybos sprendimų-norminių teisės aktų projektai skelbiami ir Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės aktų informacinėje sistemoje Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka. Klausimų, kurie svarbūs didžiajai rajono visuomenės ar tam tikros bendruomenės daliai (kad reikia skelbti atitinkamų sprendimų projektus nurodo Taryba ar meras savo priimamuose dokumentuose), sprendimų projektai pateikiami vietinės žiniasklaidos priemonėse, seniūnijose, organizuojant gyventojų susirinkimus, sueigas, apklausas. Jei Lietuvos Respublikos norminiuose aktuose nustatyta, kad svarstant atitinkamus klausimus reikia organizuoti gyventojų susirinkimus, sueigas ar vykdyti apklausas, savivaldybės administracijos direktorius privalo organizuoti šiuos renginius. Apie susirinkimų su gyventojais, sueigų laiką ir vietą, apklausų vykdymo laiką ir vietą savivaldybės administracijos direktorius skelbia ne vėliau kaip prieš tris dienas iki atitinkamo renginio pradžios savivaldybės interneto tinklalapyje, atitinkamos seniūnijos administracinio pastato skelbimų lentoje, vietinėje spaudoje.

Gyventojai turi teisę iki atitinkamo Tarybos komiteto, tarybos ar Kolegijos posėdžio pradžios pateikti savo pasiūlymus ir pastabas dėl sprendimų projektų.“

1.36. Pakeisti Reglamento 212 punkto ketvirtą sakinį, vietoj skaičių ir žodžių „231 punkte” įrašant skaičius ir žodžius „211 punkte” ir šį punktą išdėstyti taip:

„212. Komitetų, komisijų bei atskirų Tarybos sudarytų darbo grupių parengtas metinis

Tarybos ataskaitos projektas kiekvienais metais kovo–balandžio mėnesiais turi būti svarstomas Tarybos posėdyje. Metinę ataskaitą Taryba patvirtina sprendimu. Ataskaitoje apibūdinama metų Tarybos, jos suformuotų komitetų ir komisijų, Kolegijos ir mero metų veikla. Tarybos patvirtintą ataskaitą gyventojams meras turi pateikti Reglamento 211 punkte nustatytu terminu vietinėje spaudoje (tose priemonėse, su kuriomis pasirašytos atitinkamos paslaugų pirkimo sutartys) ar šių leidinių atskiruose prieduose, ar išleidus atskirą leidinį, kuris per seniūnijas platinamas savivaldybės gyventojams, ar savivaldybės interneto tinklalapyje www.arsa.lt („Savivaldybė“, „Taryba“). Papildomai meras ataskaitą gali skelbti visose seniūnijose susitikimų su gyventojais metu, paskelbti skelbimų lentose. Gyventojams, norintiems susipažinti su Tarybos ataskaita, savivaldybės administracija tam turi sudaryti sąlygas. Kiekvienoje savivaldybės seniūnijoje ir savivaldybės administracijos Dokumentų ir personalo valdymo skyriuje turi būti ataskaitos tekstas, su kuriuo savivaldybės gyventojai gali susipažinti Dokumentų ir personalo valdymo skyriuje kiekvieną darbo dieną savivaldybės darbo valandomis.

1.37. Pakeisti Reglamento 216 punktą ir jį išdėstyti taip: 

„216. Iš gyvenamųjų vietovių ar jų dalių yra sudaromos seniūnaitijos, kurių sudarymo projektą tvirtina Taryba savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu. Seniūnaitijų gyventojai Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka renka gyvenamosios bendruomenės atstovus – seniūnaičius. Seniūnaičiai atstovauja seniūnaitijos gyventojų interesams seniūnijoje, savivaldybės institucijose ir savivaldybės teritorijoje veikiančiose valstybės įstaigose ir vykdo kitas Vietos savivaldos įstatyme seniūnaičiams priskirtas funkcijas.”

1.38. Pakeisti Reglamento 217 punktą ir jį išdėstyti taip:

„217. Seniūnaičiai seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyvenamųjų vietovių ar jų dalių 

bendruomenėms rūpimus klausimus svarsto ir sprendimus priima seniūnaičių sueigoje. Seniūnaičių sueigos nuostatus tvirtina Taryba. Sueigoje seniūnaičiai aptaria ir priima sprendimus dėl seniūnijos veiklos programų, metinės seniūno veiklos ataskaitos įvertinimo ir svarsto kitus jiems svarbius klausimus. Sueigoje seniūnaičiai sprendžia dėl projektų, kuriuos teikia seniūnaitijų teritorijose esančios bendruomeninės organizacijos, įgyvendinimo tikslingumo.”

1.39. Pakeisti Reglamento 229 punktą ir jį išdėstyti taip:

229. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba kiekvienais metais iki liepos 15 d. rengia ir teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo (toliau – Išvada). Ši Išvada kartu su lydraščiu registruojama Dokumentų ir personalo valdymo skyriuje ir teikiama Tarybai kartu su Savivaldybės administracijos parengtu ir Tarybai tvirtinti pateiktu Tarybos sprendimo projektu dėl Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio tvirtinimo. Išvadą  svarsto Tarybos kontrolės komitetas. Svarstant savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio tvirtinimo savivaldybės tarybos komitetuose pagal kompetenciją, Tarybos komitetų nariai supažindinami ir su  Išvada. Tarybos komitetai, jei turi pastabų dėl Išvados, pažymi jas komitetų posėdžių protokoluose. Tarybos posėdyje svarstant Tarybos sprendimo projektą dėl Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio tvirtinimo privalo dalyvauti savivaldybės kontrolierius ar kitas jo įgaliotas savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos tarnautojas. Tarybos nariai dėl Išvados turi teisę pateikti sprendimo projekto pranešėjui ir savivaldybės  kontrolieriui (kitam įgaliotam posėdyje dalyvauti Kontrolės ir audito tarnybos tarnautojui)  klausimus. Tarybos narių klausimai gali būti pateikiami bendra Tarybos narių klausimams pateikti nustatyta tvarka”.

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.

3. Pavesti Alytaus rajono savivaldybės administracijos Dokumentų ir personalo skyriaus vyresn. specialistei Laimai Dumbliauskienei su šiuo sprendimu pasirašytinai supažindinti savivaldybės tarybos narius, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, savivaldybės įmonių, įstaigų, bendrovių vadovus, kurių darbas susijęs su šiame sprendime nurodytų Reglamento pakeitimų įgyvendinimu.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Algirdas Vrubliauskas