LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KARINĖS INFRASTRUKTŪROS PROJEKTŲ RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2022 m. gruodžio 29 d. Nr. 3D-877/V-1069
Vilnius
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro
2022 m. gruodžio 29 d. įsakymu
Nr. 3D-877/V-1069
KARINĖS INFRASTRUKTŪROS PROJEKTŲ RENGIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Karinės infrastruktūros projektų rengimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato karinės infrastruktūros projektų (toliau – Projektas) rengimo, finansavimo, viešinimo, derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo tvarką.
2. Projektas yra žemėtvarkos planavimo dokumentas, priskiriamas žemės valdos projektams. Projektas rengiamas karinei infrastruktūrai, nurodytai Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 6 straipsnio 10 punkte nurodytame sąraše, siekiant ją sukurti ir (ar) pritaikyti.
3. Teritoriją, reikalingą karinei infrastruktūrai, parenka Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija ar kita krašto apsaugos sistemos institucija. Teritorija, reikalinga karinei infrastruktūrai vystyti, parenkama įvertinus urbanizuotas teritorijas, kraštovaizdį, gamtos ir kultūros paveldą, suderinus tose teritorijose vykdomas veiklas su veiklomis, vykdomomis karinėse teritorijose.
Teritorija, reikalinga karinei infrastruktūrai vystyti, turi apimti valstybinę žemę, kurioje nesuformuoti žemės sklypai, ir (ar) valstybinės žemės sklypus, išskyrus valstybinės žemės plotus, kuriuose pagal galiojančius teritorijų planavimo dokumentus ir (ar) žemės valdos projektus suprojektuoti žemės sklypai nuosavybės teisėms atkurti, suteikti nuosavybėn neatlygintinai, parduoti (statiniams ar įrenginiams eksploatuoti), perduoti neatlygintinai naudotis (statiniams ar įrenginiams eksploatuoti), išnuomoti (statiniams ar įrenginiams eksploatuoti arba statyti ir eksploatuoti) arba pagal specialiojo teritorijų planavimo dokumentus ar vietovės lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentus, parengtus Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka, tenkinant viešąjį interesą, suprojektuoti žemės sklypai, reikalingi Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 45 straipsnio 1 dalyje nustatytoms reikmėms, ar ši žemė yra reikalinga ypatingos valstybinės svarbos projektams, kurių svarbą visuomenės poreikiams pripažįsta Lietuvos Respublikos Seimas, įgyvendinti.
4. Projektui rengti Teritorijų planavimo įstatymo nuostatos netaikomos, išskyrus Teritorijų planavimo įstatymo 4 straipsnio 6 dalį. Projekto sprendiniai, rengiant, keičiant ar koreguojant atitinkamos savivaldybės lygmens bendrąjį planą, integruojami į atitinkamo bendrojo plano sprendinius.
5. Projektas rengiamas šiais atvejais:
6. Rengiant Projektą atliekami šie veiksmai:
6.2. pertvarkomi valstybinės žemės sklypai:
6.2.2. sujungiant du ar daugiau bendrą ribą turinčių tos pačios pagrindinės žemės naudojimo paskirties valstybinės žemės sklypų į vieną žemės sklypą;
6.2.3. žemės sklypo dalis atidalijama ir prijungiama prie kito sklypo neformuojant atskirų atidalijamų valstybinės žemės sklypų;
6.3. nustatoma ir keičiama pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) žemės sklypo naudojimo būdas (būdai);
7. Projektas rengiamas, viešinamas, derinamas, tikrinamas ir tvirtinamas vadovaujantis Žemės įstatymu ir Taisyklėmis. Projektą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
8. Rengiant Projektus valstybinės žemės sklypams pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) žemės sklypo naudojimo būdas (būdai) nustatomi arba keičiami į kitos paskirties žemę ir žemės naudojimo būdą – teritoriją krašto apsaugos tikslams. Rengiant Projektus valstybinės žemės sklypams gali būti nustatoma kitokia pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) naudojimo būdas (būdai), nurodyti Žemės naudojimo būdų turinio apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 3D-37/D1-40 „Dėl Žemės naudojimo būdų turinio aprašo patvirtinimo“, jei tokios paskirties ir (ar) naudojimo būdo žemės sklypo reikia pagal vykdomas funkcijas.
9. Formuojant naujus ar pertvarkant esamus valstybinės žemės sklypus, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) būdas (būdai) nustatomi ir keičiami vadovaujantis Pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir būdo nustatymo ir keitimo tvarkos bei sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1073 „Dėl Pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir būdo nustatymo ir keitimo tvarkos bei sąlygų aprašo patvirtinimo“.
10. Projektas rengiamas ir tais atvejais, kai planuojama Projekto teritorija ar planuojamos Projekto teritorijos dalis įtraukta į rengiamus kitos rūšies žemės valdos projektus (planus), vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentus. Projektas taip pat rengiamas teritorijoms, kuriose Projektu gali būti pertvarkomi teritorijų planavimo dokumentais suformuoti (įregistruoti ar neįregistruoti Nekilnojamojo turto registre) žemės sklypai.
11. Negali būti sujungiami, padalijami ar perdalijami areštuoti arba teisminio ginčo objektu esantys žemės sklypai.
12. Projektų rengimą organizuoja Krašto apsaugos ministerija ar kitos krašto apsaugos sistemos institucijos (toliau – Organizatorius).
13. Projekto rengimas finansuojamas iš Krašto apsaugos ministerijai skiriamų valstybės biudžeto lėšų.
14. Projektus rengia ir įgyvendina asmenys, nurodyti Žemės įstatymo 41 straipsnyje (toliau – Projekto rengėjas). Jeigu Projekto rengimas susijęs su įslaptintos informacijos naudojimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, Projekto rengėjas taip pat privalo turėti leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.
15. Projektų rengimo ir derinimo procedūrų, Projektų sprendinių atitikties teisės aktų reikalavimams valstybinę priežiūrą atlieka Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūrą (toliau – Nacionalinės žemės tarnybos struktūrinis padalinys, atsakingas už priežiūrą).
16. Projektų rengimo, derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo procedūros, išskyrus atvejus, kai objektas susijęs su įslaptinta informacija, vykdomos automatizuotai per Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinę sistemą (toliau – ŽPDRIS), jei šioje informacinėje sistemoje numatyta galimybė jas atlikti ir Taisyklėse nenustatyta kitaip. Projekto bylos dokumentų, kurie pagal Taisykles turi būti rengiami, tačiau jie rengiami ne ŽPDRIS, kopijas į ŽPDRIS ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šių dokumentų parengimo ir (ar) patvirtinimo dienos įkelia jų rengėjai, jeigu Taisyklėse nenurodyta kitaip.
17. Taisyklės privalomos Organizatoriui, Projektų rengėjams, Projektų sprendinius derinančioms institucijoms, valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūrą atliekančiai institucijai.
18. Asmens duomenys naudojami ir kiti asmens duomenų tvarkymo veiksmai atliekami tik Taisyklėse nurodytu tikslu, taikant tinkamas asmens duomenų apsaugos technines ir organizacines priemones ir laikantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, nuostatų.
II SKYRIUS
PROJEKTO PARENGIAMIEJI DARBAI
19. Projektas pradedamas rengti Krašto apsaugos ministerijos ar kitos krašto apsaugos sistemos institucijos vadovui priėmus sprendimą pradėti rengti Projektą. Sprendime pradėti rengti Projektą turi būti nurodyta:
19.3. numatoma Projekto teritorija, jeigu Projektą numatoma vykdyti nesuformuotoje valstybinėje žemėje (savivaldybė, seniūnija, kaimas, preliminarus Projekto teritorijos plotas, pridedama Projekto teritorijos schema M 1:10 000 masteliu);
20. Organizatorius, prieš priimdamas sprendimą pradėti rengti Projektą, kreipiasi į:
20.1. atitinkamos savivaldybės administraciją ir Nacionalinės žemės tarnybos teritorinį padalinį, jei Projekto teritorijoje yra Nacionalinės žemės tarnybos patikėjimo teise valdomos valstybinės žemės, su prašymu patikrinti, ar Projektui parinkta teritorija atitinka Taisyklių 3 punkto reikalavimus;
21. Valstybinės žemės patikėtiniai, nurodyti Taisyklių 20 punkte, atsakymus į prašymus Organizatoriui pateikia per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo.
22. Organizatorius pagal Projekto tikslus sudaro rašytinę Projekto rengimo ir įgyvendinimo sutartį su Projekto rengėju, nurodytu Taisyklių 14 punkte. Projekto rengėjas nustatomas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka. Pirkimą organizuoja ir pirkimo procedūras atlieka institucija, organizuojanti Projekto rengimą.
23. Projektui rengti reikalingus duomenis skaitmenine arba spausdintine forma Projekto rengėjas gauna iš Organizatoriaus, o jei šių duomenų Organizatorius neturi, iš šių duomenų rengėjų ar platintojų. Projekto rengėjas naudoja:
23.3. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:5 000 arba M 1:10 000 skaitmeninį rastrinį ortofotografinį žemėlapį;
23.4. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 žemių melioracinės būklės ir užmirkimo erdvinių duomenų rinkinį;
23.5. Teritorijų, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, erdvinių duomenų rinkinio duomenis;
23.7. ištrauką iš patvirtinto žemės reformos žemėtvarkos projekto, kuriame buvo suprojektuotas pertvarkomas žemės sklypas, plano ir iš paskiausiai patvirtinto žemės reformos žemėtvarkos projekto plano;
23.9. į planuojamą teritoriją patenkančių žemės sklypų Nekilnojamojo turto registro ir Nekilnojamojo turto kadastro duomenis;
23.15. savivaldybės administracijos pateiktą informaciją apie gatvių parametrus pagal atitinkamas gatvių kategorijas, savivaldybės vietinės reikšmės kelių tinklo, inžinerinių tinklų ir įrenginių išdėstymą, kitus geoinformacinius duomenis;
24. Projekto byla rengiama ŽPDRIS, o dokumentų originalai, pateikti ne per ŽPDRIS, pateikiami saugoti Projektą organizuojančiai institucijai.
Kai Projekto rengimas susijęs su įslaptintos informacijos naudojimu, Projekto byla rengiama skaitmenine ir spausdintine formomis, 2 egzemplioriais, jeigu Projekto rengimo ir įgyvendinimo sutartyje nenumatyta kitaip, iš kurių po vieną pateikiama Organizatoriui ir Projektą tvirtinančiai institucijai. Rengiant Projektą turi būti laikomasi Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“, nuostatų.
III SKYRIUS
ŽEMĖS SKLYPŲ FORMAVIMO IR PERTVARKYMO PRINCIPAI
25. Žemės sklypai turi būti racionalių ribų ir tinkami naudoti pagal jų pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir žemės sklypo naudojimo būdą (būdus) ir atsižvelgiant į sklypui taikomas specialiąsias žemės naudojimo sąlygas.
26. Žemės sklypai turi būti formuojami ir pertvarkomi taip, kad nepablogėtų veiklos šiuose žemės sklypuose sąlygos ir galimybės vystyti ūkinę veiklą bei veiklos sąlygos gretimų žemės sklypų savininkams ir naudotojams.
27. Formuojant ar pertvarkant žemės sklypus, jų ribos turi būti derinamos su natūraliomis (gamtinėmis) ribomis (upėmis, upeliais, melioracijos grioviais ar kanalais, ežerais, tvenkiniais, griovomis (raguvomis), medžių eilėmis).
28. Vandens telkinys (ežeras, tvenkinys) visais atvejais formuojamas kaip atskiras žemės sklypas, išskyrus mažesnius kaip 0,5 ha vandens telkinius, kurie neregistruojami Lietuvos Respublikos upių, ežerų ir tvenkinių kadastre pagal Lietuvos Respublikos upių, ežerų ir tvenkinių kadastro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. rugsėjo 19 d. nutarimu Nr. 1114 „Dėl Lietuvos Respublikos upių, ežerų ir tvenkinių kadastro steigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“.
29. žemės sklypo riba prie upelių sutapatinama su upelio kranto linija, o prie griovių – su šlaito briauna.
30. žemės sklypas prie geležinkelio kelių, valstybinės ir vietinės reikšmės kelių, turinčių nustatytas kelio juostas, formuojamas sklypo ribas sutapatinus su kelių juostų ribomis. Prie kitų kelių žemės sklypų ribos planuojamos per 1 m nuo kelio sankasos ar iškasos išorinių kraštų arba per 2–3 m nuo kelio želdinių, arba 1 m nuo pakelės griovio krašto.
31. žemės plotai, kuriuos skiria valstybinės reikšmės (magistraliniai, krašto, rajoniniai), vietinės reikšmės (viešieji, vidaus) keliai, geležinkelio keliai ir neprivatizuojami hidrografiniai objektai, formuojami kaip atskiri žemės sklypai.
32. Formuojant ar pertvarkant žemės sklypus, turi būti numatyta galimybė į kiekvieną žemės sklypą įvažiuoti (išvažiuoti) keliu (gatve), besijungiančiu su valstybinės reikšmės ar vietinės reikšmės keliais, sudarančiais kelių tinklą, arba siūlomi servitutai.
33. Formuojant ir (ar) pertvarkant kitos paskirties žemės sklypus, reikalingus karinei infrastruktūrai, papildomai taikomi žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo principai – žemės sklypai turi būti formuojami ir (ar) pertvarkomi racionaliai plėtojant teritorijos naudojimo funkcinę struktūrą, atsižvelgiant į vietovės gamtines sąlygas, ekologijos ir kultūros paveldo apsaugos reikalavimus, estetines ir kompozicines savybes, įvertinant susiklosčiusius miesto (miestelio) arba jo dalies (rajono, rajono dalies) suplanavimo ir užstatymo principus.
IV SKYRIUS
PROJEKTO TURINYS
34. Projektą sudaro:
34.2. tekstinė dalis – Projekto aiškinamasis raštas (apibūdinami Projekto tikslai, įvertinama esama būklė, paaiškinami Projekto sprendiniai, pagrindžiami ir aprašomi teritorijos naudojimo reglamentai, pateikiami kiti būtini paaiškinimai);
35. Projekto grafinė dalis rengiama vadovaujantis Žemėtvarkos planavimo dokumentų erdvinių objektų specifikacija, patvirtinta Nacionalinės žemės tarnybos vadovo įsakymu, ir įkeliama į ŽPDRIS. Projekto sprendinių brėžinys rengiamas skaitmenine forma per ŽPDRIS M 1:500, M 1:1 000, M 1:2 000, M 1:5 000 ar M 1:10 000 masteliu. Mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į planuojamos teritorijos dydį.
36. Projekto sprendinių brėžinyje sutartiniais ženklais pažymimi Žemėtvarkos planavimo dokumentų erdvinių objektų specifikacijoje nurodyti sprendiniai bei šie esamos situacijos objektai:
37. Sprendinių brėžinyje ar jo prieduose nurodomi pertvarkomos teritorijos žemės sklypų ir besiribojančių žemės sklypų kadastro numeriai, žemės sklypų plotai, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir žemės sklypo naudojimo būdas (būdai) iki žemės sklypo pertvarkymo ir po jo, žemės naudmenų eksplikacija, teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, esami ir (ar) siūlomi servitutai, jų plotai ir pagal Projektą formuojamos naujos teritorijos žemės sklypų ir besiribojančių žemės sklypų kadastro numeriai, žemės sklypų plotai, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, žemės sklypo naudojimo būdas (būdai), formuojamo žemės sklypo žemės naudmenų eksplikacija, teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, esami ir (ar) siūlomi servitutai.
V SKYRIUS
VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR SUPAŽINDINIMAS SU PROJEKTU, JO DERINIMAS, TIKRINIMAS, TVIRTINIMAS IR KEITIMAS
39. Parengtas Projektas teikiamas Organizatoriui, kuris ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Projekto gavimo priima sprendimą dėl Projekto suderinimo arba motyvuotai atsisako jį derinti ir grąžina Projekto rengėjui tikslinti, nurodydamas teisės aktais pagrįstas nepritarimo Projekto sprendiniams priežastis. Projekto rengėjas Projektą patikslina ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Organizatoriaus motyvuoto atsisakymo priimti sprendimą dėl Projekto suderinimo gavimo dienos.
40. Organizatorius, priėmęs sprendimą derinti Projektą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas jį teikia derinti valstybinės žemės patikėtiniams, nurodytiems Taisyklių 20 punkte. Projektas turi būti suderintas arba raštu pateiktas motyvuotas atsisakymas derinti Projektą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo derinti Projektą gavimo dienos. Projektas laikomas suderintu ir tuo atveju, jei per šiame punkte nustatytą terminą nebuvo gautas motyvuotas atsisakymas derinti Projektą.
41. Suderintą Projektą Organizatorius teikia tikrinti Nacionalinės žemės tarnybos struktūriniam padaliniui, atsakingam už priežiūrą, kuris ne vėliau kaip per 5 darbo dienas patikrina Projekto rengimo ir derinimo procedūrų bei Projekto sprendinių atitiktį teisės aktų reikalavimams ir priima išvadą dėl tikslingumo Projektą tvirtinti arba jo netvirtinti. Nacionalinės žemės tarnybos struktūrinis padalinys, atsakingas už priežiūrą, nustatęs, kad Projekto rengimo ir (ar) derinimo procedūros ar Projekto sprendiniai neatitinka teisės aktų reikalavimų, Projektą grąžina Organizatoriui tikslinti, nurodydamas teisės aktais pagrįstas atsisakymo tvirtinti Projektą priežastis.
42. Kai Projekto derinimo ar tikrinimo metu nustatoma trūkumų, kurie yra mažareikšmiai, tai yra skaičiavimo, spausdinimo, faktinių duomenų neatitikties ar kitų techninių klaidų, kurias būtina ištaisyti, tačiau jų ištaisymas nepakeičia Projekto sprendinių ir nesudaro pagrindo atsirasti žalai tretiesiems asmenims, ištaisius šiuos trūkumus, pakartotinai Projekto derinimo procedūros neatliekamos. Organizatorius, grąžindamas Projektą taisyti Projekto rengėjui, nurodo, kad reikia ištaisyti tik mažareikšmius trūkumus. Projekto rengėjas, ištaisęs trūkumus, kartu su Projektu Organizatoriui teikia ir aiškinamąjį raštą, kuriame nurodo, kokie pakeitimai buvo atlikti. Mažareikšmius trūkumus Projekto rengėjas ištaiso ne vėliau kaip per 3 darbo dienas. Organizatorius pataisytą projektą pakartotinai teikia tikrinti Nacionalinės žemės tarnybos struktūriniam padaliniui, atsakingam už priežiūrą, kuris ne vėliau kaip per 3 darbo dienas patikrina, ar ištaisyti mažareikšmiai trūkumai, ir priima išvadą dėl tikslingumo Projektą tvirtinti.
43. Organizatorius Projektą teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti tik gavęs Nacionalinės žemės tarnybos struktūrinio padalinio, atsakingo už priežiūrą, išvadą dėl tikslingumo Projektą tvirtinti.
44. Sprendimas pakeisti pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir (ar) žemės sklypo naudojimo būdą (būdus) priimamas kartu su Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinti Projektą.
45. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime dėl Projekto patvirtinimo nurodoma:
45.4. į Projekto teritoriją patenkančių žemės sklypų kadastro numeriai, adresai, šių žemės sklypų plotai;
45.5. prieš Projekto rengimą planuojamos teritorijos žemės sklypų pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, žemės sklypo naudojimo būdas (būdai) ir pagal Projektą naujai suformuotų žemės sklypų pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, žemės sklypo naudojimo būdas (būdai);
45.6. naujai siūlomos nustatyti arba paliekamos esamos teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos;
46. Informacija apie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą, kuriuo patvirtintas Projektas (nurodant Projekto pavadinimą, nutarimo datą, numerį), paskelbiama ŽPDRIS interneto svetainėje (www.zpdris.lt).
47. Projektas keičiamas, kai Organizatorius pageidauja pakeisti Projekto sprendinius, kurie nėra įgyvendinti. Projektas keičiamas taikant Taisyklėse nustatytą Projekto rengimo, derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo procedūrų tvarką (išskyrus Taisyklių 48 punkte nurodytąjį atvejį), nurodant sprendime pradėti rengti Projektą keičiamo Projekto pavadinimą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo, kuriuo patvirtintas keičiamas Projektas, datą ir numerį bei ŽPDRIS paslaugos numerį, jei keičiamas Projektas buvo rengtas ŽPDRIS.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ PLANŲ ĮGYVENDINIMAS
48. Pagal Projektą atliekami suformuotų ar pertvarkytų valstybinės žemės sklypų kadastriniai matavimai, nustatant žemės sklypų ribų posūkio taškus ir riboženklių koordinates valstybinėje koordinačių sistemoje. Atlikus žemės sklypų kadastrinius matavimus, pagal Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 15 d. nutarimu Nr. 534 „Dėl Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatų patvirtinimo“, parengiamos jų kadastro duomenų bylos.