LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ SU SMURTAUTOJAIS, PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2017 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO

KOMISIJOS SUDARYMO

 

2017 m. gegužės 4 d. Nr. A1-220

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2017–2020 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. A1-182 „Dėl Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2017–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.3.1 papunkčio priemonę:

1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkurso organizavimo 2017 metais nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):

Steponas Kulbauskas – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vedėjas (komisijos pirmininkas);

Tomas Milevičius – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus patarėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Mantas Stulgaitis – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas (komisijos sekretorius);

Jurgita Jankūnaitė – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Pagalbos vaikams skyriaus darbuotoja;

Daiva Junevičienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Kristina Paulikė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Milda Saudargė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė.

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                               Linas Kukuraitis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro 

2017 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. A1-220

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ SU SMURTAUTOJAIS, PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2017 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkurso organizavimo 2017 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato pareiškėjams teikiamus finansavimo prioritetus, reikalavimus nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektams (toliau – projektai), paraiškų teikimo, projektų vertinimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo, paraiškų atitikties reikalavimams ir projektų vertinimo, lėšų skyrimo projektams, jų vykdymo ir kontrolės tvarką.

2. Projektų atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodoma: paraiškų priėmimo pradžia ir terminas, laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.

3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus darbui su smurtautojais, siekiančiais atsikratyti smurtinio elgesio.

4. Projektus konkursui gali teikti nevyriausybinės organizacijos, kurios Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės ir bendrijos (toliau – pareiškėjas).

5. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme.

6. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiamas bent vienas projektas.

7. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 10 000 (dešimt tūkstančių) eurų.

8. Projektų vykdymo terminas – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo iki 2017 m. gruodžio 31 d.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS, PAREIŠKĖJAMS TEIKIAMI FINANSAVIMO PRIORITETAI IR REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

9. Vykdant projektus, finansuojamos šios veiklos:

9.1. smurtinio elgesio keitimo programų rengimas ir vykdymas;

9.2. specialistų paslaugų (psichologo, teisininko, socialinio darbuotojo) teikimas;

9.3. visuomenės informavimas apie vykdomą veiklą.

10. Finansavimo prioritetai teikiami projektams, kurių pareiškėjai:

10.1. turi ne mažiau nei vienų metų darbo patirtį su smurtautojais, siekiančiais atsikratyti smurtinio elgesio;

10.2. bendradarbiauja su probacijos tarnyba ir (ar) policija;

10.3. projektą įgyvendina kartu su ne mažiau kaip dviem partneriais (savivaldybė, nevyriausybinė organizacija ir (ar) kt.).

11. Paraiškoje turi būti numatyta:

11.1. projekto pavadinimas;

11.2. informacija apie pareiškėją;

11.3. informacija apie projekto vadovą;

11.4. projekto įgyvendinimo partneriai (jei tokių yra);

11.5. projekto aprašymas (projekto tikslas, uždaviniai, santrauka, projekto atitiktis nustatytiems finansavimo prioritetams, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, darbuotojai ir savanoriai, jų skaičius, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą, projekto įgyvendinimo laikotarpis);

11.6. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planas;

11.7. detali projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata);

11.8. projekto viešinimas (numatant, kur bus galima susipažinti su projekto vykdymo eiga, atliekamais darbais, pasiektais rezultatais);

11.9. pridedamų dokumentų sąrašas.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

12. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.

13. Konkursui teikiami projektai aprašomi užpildant nustatytos formos paraišką (Nuostatų 1 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę, pareigas, ir patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

14. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

14.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties ar kt.) kopiją;

14.2. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

14.3. projekto buhalterio (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) kvalifikaciją pagrindžiančio dokumento kopiją;

14.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

14.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 20 punkte;

14.6. bendradarbiavimo susitarimą (-us) su projekto partneriais (jei tokių yra);

14.7. kitus dokumentus, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

15. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir
1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 14 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių.

Kopija laikoma tinkama, jei ji (arba jos pirmas ir paskutinis lapas) patvirtinta tikrumo žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir datą. Jei dokumentą sudaro daugiau nei vienas lapas, antro ir kitų lapų apatinėje dalyje esančiame laisvame plote nurodoma „Kopija tikra“ ir pasirašoma.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba arba turi būti pateikiami pareiškėjo arba asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, patvirtinti dokumentų vertimai į lietuvių kalbą bei šių dokumentų užsienio kalba kopijos. Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti tvarkingai susegti, puslapiai sunumeruoti vientisa tvarka.

16. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi tiesiogiai į Ministeriją adresu: Vilnius, A. Vivulskio g. 11, 105 kab. Ant voko turi būti užrašytaNevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkursui“. Ant voko taip pat turi būti nurodytas tikslus pareiškėjo pavadinimas ir adresas. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos.

17. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė nei konkurso skelbime nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Tiesiogiai į Ministeriją pristatoma paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną iki nustatytos Ministerijos darbo dienos pabaigos.

18. Ministerijoje gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

19. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

20.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

20.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

20.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

20.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams ar valstybės tarnautojams, Komisijos nariams;

20.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų įgyvendinti projektą;

20.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

20.7. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

21. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos imtinai.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

22. Projektus vertina Komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

23. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, Nuostatais ir kitais teisės aktais.

24. Komisijos sekretorius:

24.1. rengia skelbimus apie konkursą ir organizuoja jų paskelbimą;

24.2. registruoja paraiškas konkurso paraiškų registre (kartu su vokais);

24.3. prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 37 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;

24.4. Komisijos pirmininko pavedimu nurodo pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus bei patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;

24.5. informuoja Komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas organizuojant konkursą svarbias aplinkybes;

24.6. renka Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;

24.7. Komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 46 punkte nurodytu atveju informuoja pareiškėjus apie skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą bei priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą, renka pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;

24.8. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo–priėmimo aktų ir kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;

24.9. informuoja pareiškėjus apie Ministerijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

24.10. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus.

25. Komisijos pirmininkas, narys ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje, jeigu:

25.1. jie įtariami pažeidę konkursui taikytinus teisės aktus;

25.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

25.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusiais ar esamais santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami Komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

25.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo Komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

25.5. yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

26. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos pirmininkas, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas Komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam Komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos sekretorius, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko paskirtas kitas Komisijos narys arba Ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba nušalintas (nusišalinęs) Komisijos sekretorius, vadovo sprendimu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

27. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

28. Pirmasis Komisijos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

29. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius, jis kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

30. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

31. Tarp posėdžių Komisijos veiklos einamieji klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

32. Per pirmąjį Komisijos posėdį, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.

33. Komisijos nariams pasirašius Nuostatų 32 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.

34. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

35. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

36. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

V Skyrius

Paraiškų atitiktiEs reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

37. Prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, Komisijos sekretorius paraiškoms suteikia sąlyginius numerius ir įvertina, ar:

37.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

37.2. paraiška atitinka Nuostatų 12–13 ir 15 punktuose nustatytus reikalavimus;

37.3. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę;

37.4. pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus, pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;

37.5. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka, gautas lėšas panaudojęs pagal tikslinę paskirtį.

38. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

Jeigu kartu su paraiška nepateikti Nuostatų 14 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, pirmajame Komisijos posėdyje sprendžiamas tokios paraiškos priėmimo klausimas. Komisija gali tokią paraišką atmesti arba nurodyti pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per

3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

39. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

39.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę;

39.2. paraiška pateikta po galutinio paraiškų pateikimo termino;

39.3. pareiškėjas konkurso skelbime ir (ar) Komisijos nustatytu laiku nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ar reikalaujamo jų egzempliorių skaičiaus arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

39.4. paraiška neatitinka Nuostatų 12–13 punktuose nustatytų reikalavimų;

39.5. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų, papildymų ar patikslinimų;

39.6. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

40. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas Komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, Komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

41. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais.

42. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

42.1. projekto atitiktį finansavimo prioritetams;

42.2. projekto paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir projekto santraukos aiškumą, atitiktį konkurso tikslui;

42.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plano nuoseklumą, veiklų tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

42.4. projekto sąmatos pagrįstumą, atitiktį numatomoms veikloms, detalumą, realumą ir ekonomiškumą;

42.5. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą.

43. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama projektą vertinusių Komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 60 balų. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Projektai, surinkę mažiau negu 30 balų, nefinansuojami. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 53 punkte nustatyta tvarka.

Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetus yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis bus mažesnė.

44. Komisija atrenka finansuotinus projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo projekto biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo Komisija pateikia Ministerijos kancleriui.

45. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

46. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, Ministerija raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą bei projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą, o pareiškėjas ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos patikslina sąmatą bei projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintus sąmatą bei projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą pateikia Ministerijai.

47. Gavus pareiškėjų patikslintus dokumentus, Komisijos sekretorius ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems Komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas.

48. Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po to, kai Komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina pareiškėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjų suplanuotoms lėšoms bei jų veikloms (darbams) pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.

49. Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba Komisijai nepritarus patikslintiems pareiškėjų dokumentams, Komisijos siūlymu Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių pareiškėjų pateiktiems projektams finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau nei per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.

50. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) sudaroma per 35 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos.

51. Ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos perduoda Departamentui po 1 egzempliorių paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, ir Komisijos protokolinių sprendimų kopijas. Jei paraiškos buvo tikslinamos Nuostatų 46 punkte nustatyta tvarka, paraiškų, patikslintų dokumentų ir Komisijos protokolinių sprendimų kopijos Departamentui perduodamos ne vėliau nei per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio, kuriame įvertinti patikslinti dokumentai.

Perdavimas įforminamas už konkurso organizavimą atsakingų Ministerijos ir Departamento administracijos padalinių vadovų pasirašytu dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.

52. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl pareiškėjo kaltės per Nuostatų 50 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

53. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 50 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos paskirstomos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu Ministerijos kanclerio potvarkiu, eilės tvarka projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše.

Prieš priimdama tokį sprendimą, Komisija gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per
5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo pateikimo dienos.

54. Ministerija raštu informuoja pareiškėjus apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar kuriems neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant Ministerijos kanclerio potvarkio išrašą.

Informacija apie konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VI skyrius

Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

55. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos bei pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus lėšų naudojimo principo.

56. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

57. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

58. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

58.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui skirtų lėšų):

58.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo  įmokas ir  įmokas į Garantinį fondą;

58.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

58.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

58.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 9 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

58.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;

58.2.2. išlaidos projekto veikloms vykdyti reikalingoms prekėms, priemonėms, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, didesnė nei 500 eurų, įsigyti;

58.2.3. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (psichologo, teisininko, lektoriaus, mokymų, renginių organizavimo, leidybos paslaugoms ir kt.), tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų, autorines sutartis negali būti didesnė kaip 25 eurai už vieną valandą);

58.2.4. patalpų, inventoriaus nuomos išlaidos;

58.2.5. transporto išlaidos (transporto nuoma, degalai, tepalai);

58.2.6. komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.);

58.2.7. išlaidos projekto sklaidos ir viešinimo priemonėms ir paslaugoms įsigyti;

58.2.8. išlaidos įmokoms už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas;

58.2.9. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka;

58.3. išlaidos darbo užmokesčiui, kurios, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, turėtų sudaryti iki 70 procentų projektui skirtų lėšų.

59. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

59.1. pareiškėjo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

59.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui;

59.3. išperkamajai nuomai;

59.4. patalpų ir transporto, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, nuomos projekto veiklai vykdyti išlaidoms dengti;

59.5. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms dengti;

59.6. kitoms su projekto įgyvendinimu nesusijusioms išlaidoms.

60. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

61. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

62. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

63. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą apie tai, kad projekte numatytų veiklų vykdymas nutraukiamas ar sustabdomas. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui atnaujinus veiklų vykdymą ir apie tai pranešus Departamentui, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

64. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti sąmatą ir lyginamąjį sąmatos variantą. Departamentas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 3 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

65. Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

66. Pareiškėjas privalo:

66.1. su paslaugų tiekėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose atsispindėtų suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;

66.2. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2017 m. gruodžio 31 d.;

66.3. pasibaigus kiekvienam ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d., Departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama su projekto įgyvendinimu, skirtų lėšų panaudojimu susijusi rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga;

66.4. ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

67. Departamentas pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

68. Departamentas tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi Nuostatų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų.

69. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėju ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

69.1. Departamentas nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

69.2. Departamentas nustato esminių valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimų;

69.3. paaiškėja, kad Nuostatų 14.5 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija.

70. Ministerija ir (ar) Departamentas, nustatę ar turintys pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Pareiškėjas raštu informuoja Ministeriją ir Departamentą, jog yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Ministerija ir (ar) Departamentas, įvertinęs iš pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei pareiškėjas neinformuoja Ministerijos ir (ar) Departamento, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, Ministerija ir (ar) Departamentas vienašališkai nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, apie tai pareiškėją įspėję prieš 10 darbo dienų.

71. Ministerijai ir (ar) Departamentui nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo jas grąžinti Ministerijai ir (ar) Departamentui per jų nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų Ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

72. Departamentas kiekvieno ketvirčio projekto įgyvendinimo ataskaitą, projektų įvertinimo išvadas bei pasiūlymus pateikia Ministerijai kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 21 d., o metinę projekto įgyvendinimo ataskaitą – iki kitų metų sausio 28 d.

73. Projektai turi būti įvertinti atsižvelgiant į Nuostatų 74 punkte nurodytą projekto įgyvendinimo kriterijų. Kiekvieno ketvirčio ir metinėje projektų įgyvendinimo ataskaitose projektų veiklos įgyvendinimo rodikliai turi būti pateikti pagal kiekvieno projekto atskirai vykdytą veiklą, pateikta apibendrinta informacija apie visų projektų įgyvendinimo rezultatus, problemas, su kuriomis susiduria Departamentas, vertindamas projektų lėšų panaudojimą ir pareiškėjų veiklą, išvados ir pasiūlymai.

74. Nustatomi šie projektų įgyvendinimo kriterijai – suorganizuotų renginių, priemonių ir dalyvių skaičius.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

75. Pareiškėjai, teikdami Departamentui ketvirčio ir metinę įgyvendinimo ataskaitas, jose turi nurodyti projekto veiklų reikšmes pagal Nuostatų 74 punkte išvardintus įgyvendinimo kriterijus.

76. Pareiškėjai turi skleisti informaciją (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų bei visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdami ir skleisdami informaciją apie projektą, pareiškėjai turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšas skyrė Ministerija.

77. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

78. Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į Departamento pateiktą metinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir lėšų panaudojimo tinkamumą arba pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšos.

79. Ministerija ir Departamentas turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

80. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.         

__________________________


 

Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkurso organizavimo 2017 metais nuostatų

1 priedas

 

 (Paraiškos forma)

________________________________________________________________

(paraišką teikiančios įstaigos, organizacijos pavadinimas)

________________________________________________________________

(juridinio asmens kodas, adresas, telefonas, faksas, elektroninis paštas)

 

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

A. Vivulskio g. 11

03610 Vilnius

 

PARAIŠKA

DALYVAUTI NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ SU SMURTAUTOJAIS, PROJEKTŲ atrankos 2017 METAIS KONKURSE

 

_______________

(data)

 

1. PROJEKTO PAVADINIMAS

 

 

2. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

Juridinio asmens pavadinimas

Teisinė forma

Juridinio asmens kodas

Adresas (su pašto indeksu)

Telefono numeris (su tarpmiestiniu kodu)

Fakso numeris (su tarpmiestiniu kodu)

Elektroninio pašto adresas

Interneto svetainės (jei turi) adresas

Pareiškėjo banko, kitos kredito ar mokėjimo įstaigos rekvizitai (pavadinimas, kodas) ir sąskaitos numeris

 

3. INFORMACIJA APIE PROJEKTO VADOVĄ

Vardas ir pavardė

Telefono numeris (su tarpmiestiniu kodu)

Elektroninio pašto adresas

 

4. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PARTNERIAI (JEI TOKIŲ YRA), SU KURIAIS BENDRADARBIAUJANT NUMATOMA VYKDYTI VEIKLĄ (institucijos, įstaigos ir organizacijos, su kuriomis bendradarbiaujant numatoma vykdyti veiklą: pavadinimas, adresas, telefonas (su tarpmiestiniu kodu), bendradarbiavimo pagrindas (sutartis ar kitas dokumentas, patvirtinantis bendradarbiavimą). Glaustai apibrėžkite projekto įgyvendinimo partnerio vaidmenį projekte

5. TRUMPAS PROJEKTO APRAŠYMAS

5.1. Projekto tikslas

5.2. Projekto uždaviniai

5.3. Projekto santrauka

5.4. Projekto atitiktis nustatytiems finansavimo prioritetams

5.5. Tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, darbuotojai, savanoriai, jų skaičius

5.6. Laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą

5.7. Projekto įgyvendinimo laikotarpis

 

6. PROJEKTO PRIEMONIŲ IR (AR) VEIKLŲ ĮGYVENDINIMO PLANAS

Eil. Nr.

Priemonės ir (ar) veiklos pavadinimas

Planuojama priemonės ir (ar) veiklos vykdymo trukmė

Planuojama priemonės ir (ar) veiklos vykdymo vieta

Už priemonę ir (ar) veiklą

atsakingas vykdytojas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. DETALI PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis

Mato vieneto pav.

Kiekis

Vieneto kaina, Eur

Reika-linga suma, Eur

Iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) prašoma suma, Eur

1.

Projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui skirtų lėšų)

 

1.1.

Projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą

 

 

 

 

 

1.2.

Asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens)

 

 

 

 

 

1.3.

Užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens)

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

2.

Projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkurso organizavimo 2017 metais nuostatų (toliau – Nuostatai) 3 punkte nurodyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 9 punkte nurodytų veiklų vykdymu)

2.1.

 Darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

Išlaidos projekto veikloms įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė yra 500 eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

Išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (psichologo, teisininko, lektoriaus, mokymų, renginių organizavimo, leidybos paslaugoms ir kt.), tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų, autorines sutartis negali būti didesnė kaip 25 eurai už vieną valandą)

 

 

 

 

 

 

 

2.4.

Patalpų, inventoriaus nuomos išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

2.5.

Transporto išlaidos (transporto nuoma, degalai, tepalai)

 

 

 

 

 

 

 

2.6.

Komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.)

 

 

 

 

 

 

 

2.7.

 Išlaidos projekto sklaidos ir viešinimo priemonėms ir paslaugoms įsigyti

 

 

 

 

 

 

 

2.8.

Išlaidos įmokoms už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas

 

 

 

 

 

 

 

2.9.

Išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                          Iš viso:

 

 

 

                                                                                                                IŠ VISO:

 

 

Pastaba. Išlaidos darbo užmokesčiui, kurios, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, turėtų sudaryti iki 70 procentų projektui skirtų lėšų.

 

8. PAPILDOMA INFORMACIJA

Projekto viešinimas (numatant, kur bus galima susipažinti su projekto vykdymo eiga, atliekamais darbais, pasiektais rezultatais)

 

 

9. PRIDEDAMI DOKUMENTAI

Dokumento pavadinimas

Egz.

skaičius

Lapų skaičius

Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties ir kt.) kopijos

 

 

Tinkamai patvirtinta galiojančios sutarties kopija, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens

 

 

Tinkamai patvirtinta projekto buhalterio (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) kvalifikaciją pagrindžiančio dokumento kopija

 

 

Jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalas ar tinkamai patvirtinta jo kopija

 

 

Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašyta laisvos formos pažyma, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 20 punkte

 

 

Bendradarbiavimo susitarimas (-ai) su projekto partneriais (jei tokių yra)

 

 

Kiti dokumentai, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti

 

 

 

 

 

Pareiškėjo vadovas / įgaliotas asmuo ________________ ________________________

(parašas)                                                  (vardas ir pavardė)

 

 

A. V.                                                             

 

 

Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkurso organizavimo 2017 metais nuostatų

2 priedas

 

(Vertinimo anketos forma)

             

VERTINIMO ANKETA

 

Pareiškėjo pavadinimas _______________________________________________________________________________________________

     

Projekto sąlyginis numeris ir pavadinimas ________________________________________________________________________________

 

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijaus pavadinimas

Didžiausias galimas balų skaičius

Balų ribos

Skiriamas balas

Skiriamo balo pagrindimas

1.

Projekto atitiktis finansavimo prioritetams (Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkurso organizavimo 2017 metais nuostatų (toliau – Nuostatai) 8 punktas)

• atitinka visus prioritetus;

• atitinka du prioritetus;

• atitinka vieną prioritetą;

• neatitinka nė vieno prioriteto

15

 

 

 

 

 

15

10

5

0

 

 

2.

Projekto paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir projekto santraukos aiškumas, atitiktis konkurso tikslui (Nuostatų 3 punktas ir paraiškos 5.1–5.3 papunkčiai)

• aiškūs ir atitinka konkurso tikslą;

• iš dalies aiškūs ir iš dalies atitinka konkurso tikslą;

• neaiškūs ir neatitinka konkurso tikslo

10

 

 

 

 

10

1–9

 

0

 

 

 

3.

Projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plano nuoseklumas, veiklų tinkamumas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti (Nuostatų 3 punktas ir paraiškos 6 punktas)

•  nuoseklus, detalus veiksmingas ir tinkamas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

•  iš dalies nuoseklus, detalus, veiksmingas ir tinkamas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

•  nenuoseklus, nedetalus, neveiksmingas ir netinkamas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti

15

 

 

 

 

 

15

 

1–14

 

 

0

 

 

 

4.

Projekto sąmatos pagrįstumas, atitiktis numatomoms veikloms ir (ar) priemonėms, detalumas, realumas ir ekonomiškumas (Nuostatų 55–58 punktai ir paraiškos 7 punktas)

•  lėšos išdėstytos pagal planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašą, projekto sąmata yra detali, reali ir pagrįsta;

•  lėšos iš dalies atitinka planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašą, projekto sąmata yra iš dalies detali, reali ir pagrįsta;

•  lėšos neatitinka planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašo, projekto sąmata yra nedetali, nereali ir visiškai nepagrįsta

10

 

 

 

 

 

10

 

 

1–9

 

 

0

 

 

5.

Laukiamų rezultatų reikšmingumas, realumas ir pagrįstumas (paraiškos 5.6 papunktis)

•  reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

•  iš dalies reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

•  nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti

10

 

 

10

1–9

0

 

 

 

Bendra balų suma

60

 

 

 

Projekto privalumai:

 

Projekto trūkumai:

Komisijos nario išvada (kas reikalinga pabraukti):

-       finansuoti projektą

-       iš dalies finansuoti projektą (nurodyti veiklas ir išlaidų rūšis, kurias siūloma iš dalies finansuoti)

-       nefinansuoti projekto

 

Projektai, surinkę mažiau negu 30 balų, nefinansuojami

 

Komisijos narys                                       ________________                                                                            _________________________

                                                                        (parašas)                                                                                                 (vardas ir pavardė)               

___________

          (data)