LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 31 d. Nr. 5TS-1532

Lazdijai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi ir 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu bei atsižvelgdama į Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, Lazdijų rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Strateginio planavimo Lazdijų rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                         Artūras Margelis


 

PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės tarybos

2015 m. kovo 31 d.

sprendimu Nr. 5TS-1532

 

 

STRATEGINIO PLANAVIMO LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginio planavimo Lazdijų rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Lazdijų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų (toliau – strateginio planavimo dokumentų) rengimą, svarstymą, tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, Savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą bei viešinimą.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Strateginis planavimas Savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.2. Savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – strateginis plėtros planas) – ilgalaikės trukmės (ilgesnės nei 3 metų) strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje numatyti.

2.3. Savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – strateginis veiklos planas) – 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis Savivaldybės strateginio plėtros plano ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.4. Savivaldybės strateginio veiklos plano programa (toliau – programa) – esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

2.5. Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (toliau – metinis veiklos planas) – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalių (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus programoms ar jų dalims skirtus asignavimus.

3. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijose (toliau – Rekomendacijos), patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

4. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai, jų tarpusavio ryšiai, ryšiai su valstybės ir regionų planavimo dokumentais, Savivaldybės teritorijų planavimo ir finansiniais dokumentais bei Savivaldybės institucijos ir įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.

5. Strateginio planavimo dokumentų rengimo principai:

5.1. kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai;

5.2. orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus, kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai, siekiant užtikrinti, kad būtų pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus yra nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;

5.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų bei naujų veiklos tobulinimo būdų;

5.4. atvirumas (partnerystė) – Savivaldybės tikslai ir būdai jiems įgyvendinti yra nustatomi konsultuojantis su Savivaldybės bendruomene, strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos yra viešos ir skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje;

5.5. bendrumas – siekiant kryptingos, palyginamos ir nuoseklios Savivaldybės veiklos atliekant joms priskirtas funkcijas, Savivaldybės plėtra bei veikla planuojama, įgyvendinama ir stebima vadovaujantis Rekomendacijų nuostatomis.

6. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai:

6.1. Savivaldybės strateginis plėtros planas, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

6.2. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programos, kurias tvirtina Savivaldybės taryba;

6.3. Savivaldybės strateginis veiklos planas, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

6.4. metiniai veiklos planai. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinius veiklos planus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, suderinus su atitinkamais (pagal įstaigos veiklos sritį) Savivaldybės administracijos padaliniais, – biudžetinės įstaigos vadovas.

7. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą, susiejant aiškiais loginiais ryšiais – ilgos trukmės strateginio planavimo dokumentus planuojama įgyvendinti per trumpos trukmės strateginio planavimo dokumentus.

8. Savivaldybės institucijos ir įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą ir jo stebėseną, atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą:

8.1. Savivaldybės taryba;

8.2. Savivaldybės administracijos direktorius;

8.3. Savivaldybės biudžetinės įstaigos.

 

III SKYRIUS

STRATEGINIO PLĖTROS PLANO RENGIMAS IR ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS

 

9. Strateginio plėtros plano struktūra:

9.1. bendroji informacija (nurodoma Savivaldybės strateginio plėtros plano parengimo tikslas, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant planą, kas dalyvavo jį rengiant, kita svarbi informacija);

9.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė – Savivaldybės ekonominės-socialinės situacijos analizė ir išvados arba tik išvados, pagrindžiančios strateginio plėtros plano prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą;

9.3. Savivaldybės plėtros vizija (idealus ateities paveikslas / įsivaizduojama būsena, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis);

9.4. Savivaldybės plėtros prioritetai ir strateginiai tikslai, juos įgyvendinantys uždaviniai, ir priemonės, preliminarus lėšų poreikis, galimi finansavimo šaltiniai, atsakingi vykdytojai;

9.5. strateginių tikslų ir uždavinių bei priemonių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės;

9.6. strateginio plėtros plano priežiūros sistemos aprašymas;

9.7. priedai. Gali būti pridėta svarbiausių priemonių (investicinių projektų) sąrašas, išsami aplinkos analizės ataskaita ir kita aktuali informacija.

10. Naujas strateginis plėtros planas pradedamas rengti likus metams iki galiojančio strateginio plėtros plano paskutiniųjų planuojamų metų pabaigos ir turi būti patvirtintas iki strateginio veiklos plano projekto parengimo.

11. Strateginį plėtros planą rengia Savivaldybės administracijos strateginio planavimo grupė (toliau – Grupė), kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Plano rengimui gali būti pasitelkti ir išoriniai konsultacinių paslaugų teikėjai, parenkami Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

12. Strateginio plėtros plano rengimą koordinuoja ir jo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės strateginio planavimo komisija (toliau – Komisija), kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Savivaldybės taryba.

13. Strateginio plėtros plano rengimo proceso etapai:

13.1. Atliekama nuodugni Savivaldybės socialinės-ekonominės būklės analizė, pateikiama ankstesnio strateginio plėtros plano rezultatų analizė, identifikuojamos stiprybės, silpnybes, galimybės bei grėsmės.

13.2. Atsižvelgiant į atliktą aplinkos analizę ir jos išvadas, formuluojama Savivaldybės vizija, plėtros prioritetai ir strateginiai tikslai.

13.3. Parengta medžiaga pateikiama svarstyti Komisijai ir patikslinama pagal gautas pastabas ir pasiūlymus.

13.4. Formuluojami strateginio plėtros plano uždaviniai, numatomos priemonės ir jų atsakingi vykdytojai, tikslų ir uždavinių ir priemonių įgyvendinimo vertinimo kriterijai ir jų reikšmės, numatomas preliminarus lėšų poreikis bei galimi finansavimo šaltiniai. Į šį etapą įtraukiamos ir Savivaldybės viešosios bei biudžetinės įstaigos, į kurias kreipiamasi pateikti pastabas ir pasiūlymus. Aprašomos strateginio planavimo dokumentų sąsajos, įvardinamos atsakingos institucijos ir jų funkcijos, formuojama strateginio plėtros plano priežiūros ir koregavimo sistema.

13.5. Parengtas Savivaldybės strateginio plėtros plano projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir vykdomas konsultavimas bei vieši svarstymai Savivaldybės bendruomenės bei interesų grupių nuomonei esminiais Savivaldybės plėtros klausimais išsiaiškinti. Komisijos nutarimu gali būti organizuojami ir kiti Savivaldybės bendruomenės bei interesų grupių įtraukimo būdai bei metodai (apskrito stalo diskusijos, konferencijos, Savivaldybės bendruomenės apklausos raštu, telefonu ar apklausos dalyvių būstuose, viešosios konsultacijos internetu ir pan.).

13.6. Užbaigus viešuosius svarstymus, Grupė patikslina Savivaldybės strateginio plėtros plano projektą ir teikia pritarti Komisijai. Pritarus Komisijai, strateginio plėtros plano projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

14. Strateginio plėtros plano tvirtinimas ir viešinimas vykdomas Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

15. Strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir vertinimo procesai yra nustatomi strateginio plėtros plano priežiūros sistemoje, kuri yra neatsiejama strateginio plėtros plano struktūros dalis.

16. Plano įgyvendinimo laikotarpiu, strateginis plėtros planas gali būti tikslinamas. Strateginio plėtros plano pakeitimus rengia Grupė, gavusi įstaigų ar asmenų pasiūlymus dėl plano tikslinimo, bei teikia pritarti komisijai. Pritarus komisijai, strateginio plėtros plano ataskaitos teikiamos tvirtinti Savivaldybės tarybai. Strateginio plėtros plano tikslinimo tvirtinimas ir viešinimas vykdomas Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

17. Plėtros plano ataskaitos rengiamos kas 2 metus. Ataskaitas rengia Grupė bei teikia pritarti Komisijai. Pritarus komisijai, strateginio plėtros plano ataskaitos teikiamos tvirtinti Savivaldybės tarybai. Strateginio plėtros plano ataskaitų tvirtinimas ir viešinimas vykdomas Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS IR ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS

 

18. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos, kai tokių programų rengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose.

19. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma Savivaldybės strateginio plėtros plano struktūra: aplinkos analizė ir / arba išvados, tikslai, uždaviniai ir priemonės, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės, atsakingi vykdytojai, preliminarus lėšų poreikis bei galimi finansavimo šaltiniai, priežiūros sistema.

20. Atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos bei tikslinamos vadovaujantis Tvarkos aprašo III skyriuje nurodyta Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo ir tikslinimo tvarka.

21. Nauja Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa pradedama rengti likus metams iki galiojančios ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programos paskutiniųjų planuojamų metų pabaigos ir turi būti patvirtinta iki strateginio veiklos plano projekto parengimo.

22. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų rengimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

 

V SKYRIUS

STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS IR ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS

 

23. Strateginio veiklos plano struktūra:

23.1. aplinkos analizė (esamos socialinės-ekonominės situacijos ir pasiektų rezultatų atskirose veiklos srityse įvertinimas, išvados, kurios naudojamos tolesniuose strateginio veiklos plano projekto rengimo etapuose);

23.2. Savivaldybės misija (glaustas Savivaldybės pagrindinis funkcionavimo tikslas, apibūdinantis pagrindines jos veiklos kryptis, ypatumus, išreiškiantis Savivaldybės santykius su jos bendruomene);

23.3. strateginiai pokyčiai, suprantami kaip apibrėžta Rekomendacijų 18-22 punktuose:

23.3.1. veiklos prioritetai;

23.3.2. svarbiausi darbai;

23.3.3. planuojami pasiekti rezultatai;

23.4. strateginiai tikslai (ilgos trukmės užsibrėžti siekiai, rodantys planuojamus pasiekti rezultatus per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį, numatomus kokybinius pokyčius ir atspindintys naudą Savivaldybės bendruomenei);

23.5. strateginio veiklos plano programos (skirtos strateginiams tikslams įgyvendinti, kuriose nustatyti šių programų tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, taip pat asignavimai / finansavimas);

23.6. strateginio veiklos plano priedai (gali būti pridėtas investicinių projektų sąrašas, kita svarbi susijusi informacija).

24. Strateginis veiklos planas rengiamas kasmet, planuojant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams. Pirmųjų planuojamų metų priemonės, vertinimo kriterijai ir asignavimai yra detalūs, o antri-treti – prognoziniai.

25. Strateginio veiklos plano rengimo grafikas derinamas su Savivaldybės biudžeto projekto rengimo grafiku, kurį iki kiekvienų metų rugsėjo mėn. pabaigos sudaro ir Savivaldybės administracijos direktoriui teikia tvirtinti Savivaldybės administracijos finansų skyrius.

26. Savivaldybės veiklos plano rengimą, svarstymą, viešinimą ir įgyvendinimo priežiūrą organizuoja ir koordinuoja Grupė.

27. Strateginio veiklos plano programas rengia, tikslina, įgyvendinimą koordinuoja, informaciją apie jų įgyvendinimo rezultatus renka programų koordinatoriai, nurodyti strateginiame veiklos plane.

28. Programų koordinatoriai į strateginio veiklos plano rengimo procesą įtraukia ir Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, kitų įstaigų bei kitų interesų grupių atstovus.

29. Strateginio veiklos plano ir strateginio veiklos plano ataskaitos formas tvirtina administracijos direktorius.

30. Strateginio veiklos plano projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto pagrindas.

31. Strateginio veiklos plano rengimo proceso etapai:

31.1. atliekama aplinkos analizė, suformuluojama (patikslinama) Savivaldybės misija, peržiūrima vykdomas programos, įvertinami pasiekti rezultatai ir turimi ištekliai;

31.2. strateginių pokyčių dalies rengimas;

31.3. surenkama informacija (metinių veiklos planų projektai) iš biudžeto asignavimų valdytojų ir kitų įstaigų apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus;

31.4. Parengiamos programos.

31.5. Strateginio veiklos plano projektas pateikiama svarstyti Komisijai ir patikslinamas pagal gautas pastabas ir pasiūlymus.

32. Strateginio veiklos plano projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės su šiuo projektu susipažinti Savivaldybės bendruomenei.

33. Komisija išnagrinėja gautus siūlymus ir prireikus patikslina projektą.

34. Komisijai pritarus, strateginio veiklos plano projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

35. Savivaldybės veiklos plano projekto tvirtinimas ir viešinimas vykdomas Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

36. Strateginio veiklos plano aplinkos analizės, Savivaldybės misijos ir strateginių pokyčių dalys yra rengiamos Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. Esant esminiams politiniams, socialiniams ir ekonominiams pokyčiams šios dalys peržiūrimos ir atnaujinamos strateginio veiklos plano rengimo laikotarpiu.

 

VI SKYRIUS

METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS IR ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS

 

37. Metinio veiklos plano struktūra:

37.1. bendroji dalis (trumpa įstaigos veiklos analizė, nurodomos pagrindinės problemos ir veiksniai, lemiantys planuojamus pokyčius ar reikalaujantys sprendimų, Savivaldybės veiklos prioritetai, ilgos trukmės planavimo dokumentų, kurie įgyvendinami veiklos planu, kiti numatomi vykdyti svarbūs darbai ir (ar) projektai, numatomi pagrindiniai pasiekimai; pateikiama kita svarbi informacija);

37.2. tikslai ir uždaviniai (iš strateginio veiklos plano perkeliami atitinkamos programos tikslai ir uždaviniai);

37.3. priemonės (perkeliamos atitinkamiems metams aktualios strateginio veiklos plano priemonės);

37.4. veiklos (priemonių įgyvendinimas detalizuojamas, nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus – veiklas; veiklos formuluojamos numatomų vykdyti projektų ar veiksmų pagrindu);

37.5. asignavimai (nurodomas lėšų poreikis bei galimi finansavimo šaltiniai).

37.6. vertinimo kriterijai, kuriais matuojami metinio veiklos plano rezultatai ir atitinkamai priemonių įgyvendinimo pažanga;

37.7. atsakingi vykdytojai (nurodomi už veiklų įgyvendinimą atsakingi vykdytojai (Savivaldybės institucijos ar įstaigos struktūriniai padaliniai arba darbuotojai));

38. Savivaldybės administracija, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos savo metinius veiklos planus rengia patvirtinus strateginį veiklos planą.

39. Metiniai veiklos planai turi užtikrinti Savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą. Strateginio veiklos plano ir strateginio veiklos plano ataskaitos formas tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

40. Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti atsakingi darbuotojai.

41. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus rengia įstaigų vadovai ir / arba darbuotojai.

42. Seniūnijų metinius veiklos planus rengia seniūnai / arba seniūnijų darbuotojai, įtraukdami ir seniūnaičius, bendruomeninių organizacijų atstovus, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovus bei gyventojus.

43. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų, biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai turi būti patvirtinti iki kiekvienų metų balandžio mėn.

44. Patvirtinti metiniai veiklos planai paskelbiami įstaigų interneto svetainėse.

 

VII SKYRIUS

STRATEGINIO VEIKLOS PLANO IR METINIŲ VEIKLOS PLANŲ STEBĖSENA, TIKSLINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS

 

45. Patvirtinus strateginį veiklos planą ir Savivaldybės biudžetą bei metinius veiklos planus, pradedamas strateginio veiklos plano įgyvendinimas.

46. Pradėjus įgyvendinti strateginį veiklos planą, prasideda nuolatinė strateginio veiklos plano įgyvendinimo rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems Savivaldybės administracijos darbuotojams, programų koordinatoriams, asignavimų valdytojams nuolat stebėti strateginio veiklos plano įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti Savivaldybės veiklą ir rezultatus.

47. Strateginio veikos plano įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų priemonių įgyvendinimo lygio ir pažangos stebėseną. Stebėsena vykdoma programų koordinatoriams kiekvienų metų III ketvirtį pateikus informaciją apie priemonių vykdymą per pirmuosius du metų ketvirčius Grupei.

48. Strateginis veiklos planas tikslinamas, vadovaujantis strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, siekiant užtikrinti nustatytų tikslų ir uždavinių pasiekimą.

49. Pasiūlymus raštu ir žodžiu dėl strateginio veiklos plano tikslinimo Grupei gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, asignavimų valdytojai, kiti interesų grupių atstovai.

50. Grupė, išnagrinėjusi pateiktą pasiūlymą dėl strateginio veiklos plano tikslinimo, teikia įvertintų pasiūlymų ir/ arba patikslinto strateginio veiklos plano projektą svarstyti Komisijai.

51. Komisijai pritarus strateginio veiklos plano tikslinimo projektui, jis teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

52. Savivaldybės veiklos plano tikslinimo tvirtinimas ir viešinimas vykdomas Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

53. Strateginis veiklos planas tikslinamas ne dažniau kaip kartą per ketvirtį.

54. Pasibaigus kalendoriniams metams, rengiamos Savivaldybės administracijos, seniūnijų, biudžetinių įstaigų metinės veiklos ataskaitos.

55. Metinio veiklos plano ataskaitos forma pateikta šio aprašo priede. Metinio veiklos plano ataskaita atitinka įstaigos vadovo ataskaitą.

56. Savivaldybės administracijos metinę veiklos ataskaitą rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti atsakingi asmenys.

57. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metines veiklos ataskaitas rengia įstaigų vadovai ir / arba darbuotojai.

58. Seniūnijų metines veiklos ataskaitas rengia seniūnai ir / arba seniūnijų darbuotojai. Seniūnijų metinės veiklos ataskaitos aptariamos su vietos gyventojais, seniūnaičiais ir bendruomeninių organizacijų atstovais.

59. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinės veiklos ataskaitos teikiamos tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metines veiklos ataskaitas - įstaigų vadovams.

60. Patvirtintos metinės veiklos ataskaitos paskelbiamos įstaigų interneto svetainėse.

61. Atitinkamų metų strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita rengiama kasmet vasario – balandžio mėn., vadovaujantis Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos duomenimis ir Savivaldybės administracijos, seniūnijų, biudžetinių įstaigų pateikta informacija apie metinio veiklos plano įgyvendinimą ir kita svarbia susijusia informacija (pasiekta pažanga, iškylančios problemos ir galimi iššūkiai, t. y. akcentuojami pasiekti rezultatai, o ne vykdyta veikla ar atliktos funkcijos). Strateginio veiklos plano įgyvendinimo metinė ataskaita atitinka Savivaldybės mero ataskaitą.

62. Strateginio veiklos plano veiklos ataskaitose pateikiama informacija apie:

62.1. veiklos prioritetų ir svarbiausių darbų įgyvendinimą ir pasiektą pažangą;

62.2. tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą;

62.3. problemas ir priežastis, dėl kurių nebuvo pasiekti tikslai ar uždaviniai;

62.4. asignavimų/ finansavimo panaudojimą programos tikslams įgyvendinti;

62.5. siūlymus ir rekomendacijas dėl veiklos prioritetų tęstinumo, tikslų ir uždavinių peržiūros, veiklos valdymo tobulinimo;

62.6. kitą svarbią susijusią informaciją (strateginio plėtros plano ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą).

63. Programų koordinatoriai rengia ir teikia Grupei informaciją apie programų įgyvendinimą iki kiekvienų metų kovo mėn.

64. Savivaldybės įstaigos rengia ir teikia Grupei informaciją apie Savivaldybės biudžeto vykdymą ir asignavimų panaudojimą iki kiekvienų metų kovo mėn.

65. Grupė rengia strateginio veiklos plano ataskaitos projektą iki kiekvienų metų birželio mėn.

66. Parengęs strateginio veiklos plano ataskaitos projektą Grupė organizuoja jo svarstymą Komisijos posėdyje.

67. Komisijai pritarus strateginio veiklos plano ataskaitai, ji teikiama pritarti Savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų liepos mėn.

68. Pritarus strateginio veiklos plano ataskaitai, ji paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

69. Metiniuose veiklos planuose numatytos veiklos ir siekiami rezultatai turi būti naudojami Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų valstybės tarnautojų veiklos užduotims nustatyti ir jų veiklos rezultatams vertinti.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

70. Šis Tvarkos aprašas gali būti keičiamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

__________________________