Kretingos_sav_logo_RGB_BW - Copy

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. sausio 27 d. Nr. T2-33

Kretinga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 8 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-149 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. gruodžio 2 d. įsakymo Nr. ĮV-607 redakcija), Kretingos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Kretingos rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nuostatus (pridedama).

2. Pavesti Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriui įstatymų ir kitų teisės aktų numatyta tvarka parinkti Kretingos rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narių kandidatūras ir jas pateikti Kretingos rajono savivaldybės tarybai tvirtinti.

3. Pripažinti netekusiu galios Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2007 m. liepos 26 d. sprendimą Nr. T2-249 „Dėl Kretingos rajono kultūros paveldo vertinimo tarybos sudarymo ir tarybos nuostatų tvirtinimo“ su visais pakeitimais.

4. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Antanas Kalnius

 

 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2022 m. sausio 27 d. sprendimu Nr. T2-33

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kretingos rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nuostatai (toliau − Nuostatai) nustato Kretingos rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos (toliau – Vertinimo taryba) funkcijas, teises, sudarymą bei darbo organizavimo tvarką.

2. Vertinimo taryba savo veikloje vadovaujasi:

2.1. Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu;

2.2. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu;

2.3. Lietuvos Respublikos architektūros įstatymu;

2.4. Kultūros vertybių registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1053 „Dėl Kultūros vertybių registro įsteigimo ir Kultūros vertybių registro nuostatų patvirtinimo“;

2.5. Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-150 „Dėl Nekilnojamojo kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų aprašo patvirtinimo“;

2.6. Nekilnojamųjų kultūros vertybių atskleidimui reikalingų tyrimų duomenų apimties aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. ĮV-259 „Dėl Nekilnojamųjų kultūros vertybių atskleidimui reikalingų tyrimų duomenų apimties aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tyrimų apimties aprašas);

2.7. Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-446 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos patvirtinimo“;

2.8. Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos pildymo aprašu, patvirtintu Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos direktoriaus 2011 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. Į-230 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos pildymo aprašo patvirtinimo“;

2.9. Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų pavyzdiniais nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. IV149 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“;

2.10. kitais teisės aktais;

2.11. šiais Nuostatais.

3. Vertinimo tarybai, atliekant Nuostatuose nurodytas funkcijas metodiškai vadovauja ir Vertinimo tarybos narių mokymus organizuoja Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos (toliau – Departamentas).

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II. VERTINIMO TARYBOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

5. Vertinimo taryba atlieka šias funkcijas dėl vietinio reikšmingumo lygmens kultūros paveldo objektų ir vietovių:

5.1. sprendžia dėl apsaugos reikalingumo nekilnojamosioms kultūros vertybėms, vertingųjų savybių patikslinimo arba nustačius, kad kultūros paveldo objektas ar vietovė yra sunykę, sunaikinti ar kitaip prarastos jų vertingosios savybės, dėl apsaugos nereikalingumo;

5.2. nustato nekilnojamosioms kultūros vertybėms reikšmingumo lygmenį;

5.3. pagal tyrimų duomenis, nustatytus Tyrimų apimties apraše, nustato nekilnojamojo kultūros paveldo objektų ar vietovių vertingąsias savybes;

5.4. pagal tyrimų duomenis apibrėžia kultūros paveldo objektų teritorijų ir apsaugos zonų ar kultūros paveldo vietovių teritorijų ribas;

5.5. tikslina kultūros paveldo objektų ar vietovių apskaitos duomenis;

5.6. priima sprendimus dėl tikslingumo rengti Vertinimo tarybos akto projektą;

5.7. teikia rekomendacijas dėl Kretingos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje esančių ir vertingųjų savybių požymių turinčių objektų bei vietovių, kuriems nesiūloma suteikti teisinės apsaugos, tvarkymo;

5.8. konsultuoja Vertinimo tarybų aktų projektų rengėjus dėl nekilnojamųjų kultūros vertybių vertingųjų savybių nustatymo ar patikslinimo, jų teritorijų ir apsaugos zonų apibrėžimo;

5.9. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

6. Vertinimo taryba, nustačiusi, kad pateiktų nagrinėti nekilnojamųjų kultūros vertybių reikšmingumo lygmuo, nurodytas Vertinimo tarybos akto projekte, yra ne vietinis, o nacionalinis ar regioninis, perduoda šių nekilnojamųjų kultūros vertybių Vertinimo tarybos akto projektus nagrinėti Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos (toliau – Departamento) sudarytoms vertinimo taryboms.

7. Taryba turi teisę:

7.1. gauti iš Departamento ir Savivaldybės institucijų informaciją, reikalingą funkcijoms vykdyti;

7.2. gauti iš Departamento metodinę pagalbą, susijusią su Nuostatų 2 punkte nurodytų teisės aktų taikymu;

7.3. pasitelkti Savivaldybės atstovus, kai Vertinimo tarybos sprendimai skundžiami teismine tvarka;

7.4. dalyvauti valstybės ir savivaldybių institucijų posėdžiuose, pasitarimuose ir konferencijose, kuriuose svarstomi nekilnojamojo kultūros paveldo klausimai, teikti pasiūlymus;

7.5. prireikus, Vertinimo tarybose nesant reikalingos srities ar sričių paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės specialistų bei atitinkamos srities mokslininkų, turinčių atitinkamos srities daktaro laipsnį, kviesti į Vertinimo tarybos posėdžius reikalingų sričių specialistus, galinčius pateikti išvadas dėl svarstomų klausimų;

7.6. teikti informaciją visuomenės informavimo priemonėms apie savo veiklą.

 

III SKYRIUS

VERTINIMO TARYBOS SUDARYMAS IR PERSONALINĖ SUDĖTIS

 

8. Vertinimo tarybą sudaro, Nuostatus ir personalinę sudėtį tvirtina Kretingos rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).  Savivaldybės administracijai įstatymų ir kitų teisės aktų numatyta tvarka atrinkus Vertinimo tarybos narių kandidatūras, Vertinimo tarybos sudėtis tvirtinama Savivaldybės tarybos sprendimu 3 (trejų) metų laikotarpiui.

9. Vertinimo tarybos nariais negali būti skiriami Savivaldybės ir jiems pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį.

10. Vertinimo tarybos nariais gali būti kultūros ministro nustatyta tvarka atestuoti archeologinio, povandeninio, mitologinio, etnokultūrinio, architektūrinio, urbanistinio, inžinerinio, istorinio, memorialinio, dailės, sakralinio, želdynų (toliau – atitinkamos sritys), nekilnojamojo kultūros paveldo specialistai, turintys paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės kvalifikacinį atestatą ar atitinkamos srities mokslininkai, turintys atitinkamos srities daktaro laipsnį. Vertinimo tarybos nariai privalo būti nepriekaištingos reputacijos pagal Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatytus reikalavimus. Vertinimo tarybos narys gali eiti Vertinimo tarybos nario pareigas, tik pasirašęs Nuostatų priede nurodytą nešališkumo deklaraciją.

11. Tvirtinant Vertinimo tarybos personalinę sudėtį, pagal Vertinimo tarybos narių turimą kvalifikaciją vertinti vienos ar kelių rūšių vertingųjų savybių pobūdžių nekilnojamąsias kultūros vertybes, nustatoma kiekvieno Vertinimo tarybos nario specializacija Vertinimo taryboje.

12. Vertinimo taryba sudaroma spręsti visų rūšių vertingųjų savybių pobūdžių klausimus dėl vietinio reikšmingumo kultūros paveldo objektų ir vietovių, nurodytų šiuose Nuostatuose. Savivaldybės tarybos sprendimu sudarytoje Vertinimo taryboje turi būti ne mažiau kaip 5 nariai.

13. Vertinimo tarybos sudėtis keičiama, kai Vertinimo tarybos narys:

13.1. raštu atsisako dalyvauti Vertinimo tarybos darbe;

13.2. be pateisinamos priežasties nedalyvauja daugiau kaip ketvirtadalyje Vertinimo tarybos posėdžių per metus;

13.3. praranda nepriekaištingą reputaciją;

13.4. praranda šių Nuostatų 11 punkte nurodytą kvalifikacinį atestatą ar mokslinį laipsnį;

13.5. pažeidžia Vertinimo tarybos nario Nuostatų priede pasirašytą nešališkumo deklaraciją.

14. Nauji nariai skiriami iki Vertinimo tarybos kadencijos pabaigos. Tos pačios institucijos sudarytos Vertinimo tarybos nariu asmuo gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

15. Vertinimo tarybos nariai Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka ir terminais turi pateikti privačių interesų deklaracijas.

16. Vertinimo tarybos pirmo posėdžio metu iš savo narių vienos kadencijos laikotarpiui išrenkamas pirmininkas ir jo pavaduotojas, kai už Vertinimo tarybos pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūras balsuoja ne mažiau kaip du trečdaliai visų Vertinimo tarybos narių.

 

IV. VERTINIMO TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

17. Vertinimo tarybos posėdžiams vadovauja Vertinimo tarybos pirmininkas, jo nesant – jo pavaduotojas. Vertinimo tarybos pirmininkas be atskiro įgaliojimo atstovauja Vertinimo tarybai pagal kompetenciją visose valstybės ir Savivaldybės institucijose bei įstaigose, teismuose. Vertinimo tarybos pirmininkas gali įgalioti Vertinimo tarybos narį atstovauti Vertinimo tarybai valstybės ir Savivaldybės institucijose bei įstaigose, teismuose.

18. Vertinimo tarybos darbą organizuoja Savivaldybės tarybos paskirtas sekretorius, kuris nėra Vertinimo tarybos narys, neturi teisės būti vertinimo tarybos aktų projektų rengėju ir pristatyti šių aktų projektų Vertinimo tarybos posėdžiuose. Vertinimo tarybos sekretorius:

18.1. derina su Vertinimo tarybos pirmininku (arba jo pavaduotoju) posėdžių laiką ir jų darbotvarkes;

18.2. sudaro ir skelbia Vertinimo tarybos posėdžių darbotvarkes Nuostatų 25 ir 26 punktuose nustatyta tvarka ir atlieka kitas Nuostatų 25–27 punktuose nurodytas viešinimo procedūras, susijusias su informacijos apie Vertinimo tarybos posėdžius ir Vertinimo tarybos aktų projektų paskelbimu;

18.3. teikia Vertinimo tarybos aktų projektus, informaciją apie Nuostatų 24–26 punktuose nurodytų viešinimo procedūrų atlikimą ir kitą medžiagą Vertinimo tarybos nariams;

18.4. protokoluoja Vertinimo tarybos posėdžius, daro skaitmeninius jų garso įrašus;

18.5. tvarko Vertinimo tarybos dokumentus;

18.6. atlieka kitas funkcijas, nurodytas Savivaldybės tarybos patvirtintuose Vertinimo tarybos nuostatuose.

19. Vertinimo tarybos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Vertinimo tarybos narių.

20. Vertinimo tarybų nariams nusprendus, kad yra tam poreikis, gali būti organizuojami išvažiuojamieji posėdžiai arba posėdžiai gali būti organizuojami elektroninėmis ryšio priemonėmis.

21. Vertinimo tarybos narys neturi teisės rengti Vertinimo tarybos akto projekto, kurį svarstys Vertinimo taryba, kurios narys jis yra. Vertinimo tarybos narys taip pat neturi teisės dalyvauti svarstant ar priimant Vertinimo tarybos sprendimus arba kitaip paveikti Vertinimo tarybos sprendimus, kurie gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Prieš pradedant tokio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu Vertinimo tarybos narys privalo informuoti Vertinimo tarybos pirmininką (arba jo pavaduotoją) apie esamą interesų konfliktą, nusišalinti ir jokia forma nedalyvauti toliau svarstant ar priimant sprendimą. Jeigu toks Vertinimo tarybos narys nenusišalina, Vertinimo tarybos pirmininko (ar jo pavaduotojo) siūlymu ir tam pritariant ne mažiau kaip dviem trečdaliams posėdyje dalyvaujančių Vertinimo tarybos narių, Vertinimo tarybos narys gali būti nušalintas nuo tokių klausimų svarstymo ir sprendimų priėmimo. Apie Vertinimo tarybos nario nusišalinimą arba nušalinimą nurodoma Vertinimo tarybos posėdžio protokole.

22. Vertinimo tarybos narys gali nedalyvauti Vertinimo tarybos posėdyje tik dėl šių pateisinamų priežasčių:

22.1. Vertinimo tarybos nario ar jo artimųjų, kuriems reikalinga slauga, ligos;

22.2. Vertinimo tarybos nario artimųjų mirties;

22.3. Vertinimo tarybos nario komandiruotės;

22.4. Vertinimo tarybos nario atostogų;

22.5. dėl kitų svarbių priežasčių, pateikus raštišką paaiškinimą ir jį perduodant sekretoriui.

23. Nekilnojamųjų kultūros vertybių, kurioms einamaisiais metais yra inicijuotos atskleidimo ir registravimo Kultūros vertybių registre procedūros ir kurių Vertinimo tarybos aktai einamaisiais metais bus svarstomi Vertinimo tarybos posėdyje, sąrašai turi būti Savivaldybės interneto svetainėje iki einamųjų metų sausio 31 d. Šie sąrašai per einamuosius metus gali būti keičiami ne daugiau kaip penktadaliu. Pakeitus šiuos sąrašus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pakeitimo jie pakartotinai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

24. Vertinimo tarybos posėdžių darbotvarkės likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki posėdžio dienos turi būti paskelbtos Savivaldybės interneto svetainėje.

25. Informacija apie Vertinimo tarybos posėdį likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki planuojamo Vertinimo tarybos posėdžio turi būti paskelbta Savivaldybės interneto svetainėje, o Vertinimo tarybos akto projektas ar nuoroda, kur galima susipažinti su šiuo projektu, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Vertinimo tarybos posėdžio turi būti paskelbti viename iš nacionalinių ir viename iš vietinių laikraščių, jeigu toks leidžiamas vietovėje, kurioje yra kultūros paveldo objektas ar vietovė, ir Savivaldybės interneto svetainėje, kai Vertinimo tarybos posėdyje Vertinimo tarybos aktu planuojama:

25.1. suteikti teisinę apsaugą naujai atskleistoms nekilnojamosioms kultūros vertybėms (objektams ar vietovėms);

25.2. naujai apibrėžti ar patikslinti kultūros paveldo objekto teritorijos ar apsaugos zonos ribas, išskyrus atvejus, kai kultūros paveldo objekto teritorija ar apsaugos zona sumažinama arba kultūros paveldo objekto teritorijos ar apsaugos zonos ribos tikslinamos taip, kad sutaptų su kadastrinių matavimų metu patikslintomis žemės sklypų ribomis;

25.3. naujai apibrėžti ar patikslinti kultūros paveldo vietovės ribas, išskyrus atvejus, kai kultūros vietovės teritorija sumažinama arba kultūros paveldo vietovės ribos tikslinamos taip, kad sutaptų su kadastrinių matavimų metu patikslintomis žemės sklypų ribomis.

26. Informacija apie Vertinimo tarybos posėdį, kuriame planuojama svarstyti Vertinimo tarybos akto projektą dėl apsaugos suteikimo naujai atskleistam kultūros paveldo objektui, šio objekto valdytojui (-ams) registruotu laišku (-ais) turi būti pateikta likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Vertinimo tarybos posėdžio, nurodant kur galima susipažinti su Vertinimo tarybos akto projektu.  

27. Vertinimo tarybos posėdžiuose Vertinimo tarybos aktų projektus, parengtus vadovaujantis Nuostatų 2 punkte nurodytais teisės aktais, pristato jų rengėjai, kurie yra atsakingi už Vertinimo tarybos aktų projektuose pateiktos faktinės informacijos tikrumą. Vertinimo tarybų posėdžiuose gali dalyvauti ir pasisakyti Nuostatų 5.6–5.9 papunkčiuose nurodytus klausimus pristatantys asmenys, valstybės ir savivaldybės institucijų atstovai bei objektų (įskaitant žemės sklypų, kuriuose jie yra), kurių nekilnojamųjų kultūros vertybių registravimo ar vertingųjų savybių patikslinimo klausimas įtrauktas į Vertinimo tarybos posėdžio darbotvarkę, valdytojai. Kiti asmenys gali dalyvauti Vertinimo tarybos posėdžiuose, iš anksto suderinę su Vertinimo tarybos pirmininku ar jo pavaduotoju. Filmuoti Vertinimo tarybos posėdžius galima tik gavus posėdyje dalyvaujančių Vertinimo tarybos narių sutikimą.

28. Vertinimo tarybos aktų projektai gali būti svarstomi Vertinimo tarybos posėdyje, tik kai juose dalyvauja ir juos pristato Vertinimo tarybos aktų projektų rengėjai. Vertinimo tarybos posėdyje turi dalyvauti bent vienas svarstomo klausimo atitinkamos srities Vertinimo tarybos narys. Jeigu tokių narių Vertinimo taryboje nėra, sprendimai gali būti priimami turint ne mažiau dviejų atitinkamos srities specialistų, turinčių ekspertizės specialisto kvalifikacinę kategoriją arba mokslinį laipsnį (ne Vertinimo tarybos narių) raštiškas išvadas.

29. Priimant sprendimus balsuoti „už“ ar „prieš“ turi visi posėdyje dalyvaujantys Vertinimo tarybos nariai, išskyrus dėl šių sprendimų nusišalinusius arba nušalintus Vertinimo tarybos narius. Vertinimo tarybos sprendimai priimami, kai už juos balsuoja nemažiau kaip du trečdaliai posėdyje dalyvaujančių Vertinimo tarybos narių, kurie solidariai atsako tik už tuos Vertinimo tarybos priimtus sprendimus, kurie buvo priimami jų balsais.

30. Vertinimo tarybos sprendimai atliekant Nuostatų 5.1–5.5 papunkčiuose nurodytas funkcijas įforminami Vertinimo tarybos aktais, išskyrus atvejus, kai Vertinimo taryba priima sprendimą nesuteikti apsaugos nekilnojamosioms kultūros vertybėms. Šiuo atveju ir atliekant Nuostatų 5.6–5.9 papunkčiuose nurodytas funkcijas priimti sprendimai įforminami Vertinimo tarybos protokolu.

31. Vertinimo tarybos akto egzempliorius pasirašo Vertinimo tarybos pirmininkas, jo nesant – jo pavaduotojas. Vienas Vertinimo tarybos akto egzempliorius kartu su posėdžio protokolu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Vertinimo tarybos sprendimo priėmimo dienos turi būti perduotas Kultūros vertybių registro tvarkytojui, o kitą egzempliorių su papildomais veiklos dokumentais (posėdžių protokolais, garso įrašais, susirašinėjimo ir kitais dokumentais) Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugo Savivaldybės Kultūros ir sporto skyrius.

32. Vertinimo tarybos posėdžio protokolo forma turi atitikti Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (su visais pakeitimais), nustatytus reikalavimus.

33. Vertinimo tarybos posėdžio protokolą, suderintą su Vertinimo tarybos nariais, turi pasirašyti Vertinimo tarybos posėdžio pirmininkas ir Vertinimo tarybos sekretorius. Vertinimo tarybos posėdžių eigai fiksuoti daromas skaitmeninis garso įrašas. Vertinimo tarybos sprendimai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Vertinimo tarybos sprendimai įforminti protokolais skelbiami nuasmeninti ir pašalinus iš jų kitus asmens duomenis, kurie, vadovaujantis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, negali būti viešai skelbiami. 

34. Su Vertinimo tarybos posėdžių garso įrašais, posėdžių medžiaga ir kitais Vertinimo tarybos veiklos dokumentais, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, galima susipažinti Vertinimo tarybos nuostatuose nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Vertinimo tarybos veiklą organizuoja ir už tinkamą jos organizavimą atsako Vertinimo tarybos sudarytojas. Vertinimo tarybos veiklai reikalingas lėšos numatomos kiekvienų metų Savivaldybės biudžete.

36. Vertinimo tarybos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_____________________

 

 

Kretingos rajono savivaldybės

nekilnojamojo kultūros paveldo

vertinimo tarybos nuostatų

priedas

 

(Nešališkumo deklaracijos forma)

 

__________________________________________________________

(Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nario vardas ir pavardė)

 

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

20__ m. _____________ d.

_____________

(sudarymo vieta)

 

Būdamas ____________________________________________________________ nariu

(tarybos pavadinimas)

(toliau – narys), pasižadu:

1. Objektyviai, be išankstinio nusistatymo, nešališkai, vadovaudamasis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, nesavanaudiškumo ir teisingumo principais, atlikti nario pareigas.

2. Prieš klausimo svarstymą ar, jei interesų konflikto situacija išaiškėja svarstant klausimą, prieš sprendimo priėmimą informuoti posėdžio pirmininką ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir atitinkamo sprendimo priėmimo, paaiškėjus bent vienai iš šių aplinkybių:

2.1. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su mano asmeniniu turtiniu ar neturtiniu suinteresuotumu;

2.2. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su asmeniu, kurį su manimi sieja santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiai* arba svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su šių asmenų asmeniniu turtiniu ar neturtiniu suinteresuotumu;

2.3. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su juridiniu asmeniu, kurio valdymo organų narys esu arba yra asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais;

2.4. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su juridiniu asmeniu, kuriame turiu arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, turi įstatinio kapitalo dalį arba turtinį įnašą, nurodytą Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme;

2.5. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su fiziniu ar juridiniu asmeniu, iš kurio gaunu arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, gauna bet kokios rūšies pajamų;

2.6. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su fiziniu ar juridiniu asmeniu, kuriam teikiu arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, teikia bet kokias atlygintinas ar neatlygintinas konsultavimo, tarpininkavimo ar kitas paslaugas;

2.7. dėl bet kokių kitų paaiškėjusių aplinkybių negaliu laikytis 1 punkte nustatytų principų.

3. Paaiškėjus šios deklaracijos 2 punkte nurodytoms aplinkybėms, Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narys privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir sprendimo priėmimo, t. y. šio klausimo svarstymo ir balsavimo metu išeiti iš Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos posėdžio patalpos.

Sprendimą nušalinti Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narį nuo klausimo svarstymo ir sprendimo priėmimo šioje deklaracijoje nurodytais pagrindais taip pat gali priimti Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nariai, dalyvaujantys posėdyje. Tokiu atveju nušalintas Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narys šio klausimo svarstymo ir balsavimo metu privalo išeiti iš Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos posėdžio patalpos.

4. Duomenys apie privačius interesus ir kitas interesų konfliktą keliančias aplinkybes, kurie dar nėra nurodyti Privačių interesų deklaracijoje**, pateikiami šios deklaracijos priede.

 

____________________ ____________________________________

(Parašas)                                                             (Vardas ir pavardė)

 

 

 

Pastabos:

* Sutuoktinis, seneliai, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), jų sutuoktiniai, vaikaičiai, broliai, seserys ir jų vaikai, taip pat sutuoktinio tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai.

** Privačių interesų deklaracija teikiama Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Nešališkumo deklaracijos formos

priedas

 

RYŠIAI SU JURIDINIAIS ASMENIMIS

 

(Kitos deklaruojančiojo ir jo sutuoktinio darbovietės, narystės, pareigos įmonėse, įstaigose, asociacijose ar fonduose, išskyrus narystę politinėse partijose ar organizacijose, dalyvavimas juridiniuose asmenyse ir kt.)

 

Ryšys su juridiniu asmeniu

 

Juridinio asmens pavadinimas, kodas

 

Duomenys ir aplinkybės,

dėl kurių gali kilti interesų konfliktas

 

 

RYŠIAI SU FIZINIAIS ASMENIMIS

(Deklaruojančiojo ir jo sutuoktinio, sugyventinio, partnerio artimi ar kiti asmenys,

dėl kurių gali kilti interesų konfliktas)

 

Vardas pavardė

 

Duomenys ir aplinkybės,

dėl kurių gali kilti interesų konfliktas

 

 

INDIVIDUALI VEIKLA

(Deklaruojančiojo ir jo sutuoktinio, sugyventinio, partnerio individuali veikla, kaip ji apibrėžta Gyventojų pajamų mokesčio įstatyme)

 

 

 

 

 

 

DUOMENYS APIE EINANT PAREIGAS ATSIRADUSIUS RYŠIUS, GALINČIUS SUKELTI ABEJONIŲ DĖL VEIKLOS NEŠALIŠKUMO AR GALIMO INTERESŲ KONFLIKTO

 

Juridinio asmens pavadinimas, kodas /

fizinio asmens vardas, pavardė

 

Duomenys ir aplinkybės,

dėl kurių gali kilti interesų konfliktas

 

 

KITI DUOMENYS, DĖL KURIŲ GALI KILTI INTERESŲ KONFLIKTAS

 

 

 

 

 

 

Pastaba. Asmuo, nuslėpęs informaciją ar pateikęs melagingą informaciją, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

______________