LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS KULTŪROS ĮSTAIGŲ IR ORGANIZACIJŲ DALYVAVIMO EUROPOS SĄJUNGOS PROGRAMOS „KŪRYBIŠKA EUROPA“ PAPROGRAMĖJE „MEDIA“ VALSTYBINIO BENDROJO FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. gegužės 9 d. Nr. ĮV-419
Vilnius
Siekdamas sudaryti sąlygas Lietuvos kultūros įstaigoms ir organizacijoms dalyvauti Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ paprogramėje „MEDIA“ bei vadovaudamasis 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais:
1. T v i r t i n u Lietuvos kultūros įstaigų ir organizacijų dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ paprogramėje „MEDIA“ valstybinio bendrojo finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. P a v e d u šios priemonės administravimo funkcijas atlikti Lietuvos kino centrui prie Kultūros ministerijos.
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2023 m. balandžio 28 d. įsakymą Nr. ĮV-361 „Dėl Lietuvos kultūros įstaigų ir organizacijų dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ paprogramėje „Media“ valstybinio bendrojo finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2023 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. ĮV-419
LIETUVOS KULTŪROS ĮSTAIGŲ IR ORGANIZACIJŲ DALYVAVIMO EUROPOS SĄJUNGOS PROGRAMOS „KŪRYBIŠKA EUROPA“ PAPROGRAMĖJE „MEDIA“ VALSTYBINIO BENDROJO FINANSAVIMO TVARKOS APRAšas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kultūros įstaigų ir organizacijų dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ paprogramėje „MEDIA“ valstybinio bendrojo finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Lietuvos kultūros įstaigų ir organizacijų vykdomų projektų, gavusių ES programos „Kūrybiška Europa“ paprogramės „MEDIA“ finansavimą (toliau – projektai), finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (toliau – finansavimas) reikalavimus pareiškėjams ir projektams, skelbimo apie paraiškų teikimą ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų vertinimą ir sprendimų siūlymų pateikimą, projektų finansavimo intensyvumą ir dydį, tinkamas finansuoti išlaidas, lėšų skyrimą, finansuojamo projekto vykdymą ir atsiskaitymą už gautą finansavimą ir projekto vykdymo kontrolę.
2. Projektų finansavimo tikslas – skatinti Lietuvos kino industrijos tarptautiškumą dalyvaujant ES programos „Kūrybiška Europa“ paprogramėje „MEDIA“.
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Paraiška – Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas su priedais, pareiškėjo teikiamas LKC, siekiant gauti finansavimą projekto įgyvendinimui.
3.2. Projektas – ES programos „Kūrybiška Europa“ paprogramės „MEDIA“ remiamas projektas, kurio įgyvendinimui siekiama gauti finansavimą.
3.3. Projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašas – finansinis įnašas ar įnašas prekėmis arba paslaugomis, kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo.
3.4. Projekto išlaidų sąmata – LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas, neatsiejama paraiškos dalis, kurioje pareiškėjas nurodo visas projekto įgyvendinimui reikalingas išlaidas.
3.5. Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies paslaugas ir vienos paskirties lėšas.
4. Finansavimas projektams teikiamas pagal 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 651/2014). Finansavimas pagal Aprašą neteikiamas sunkumų patiriantiems subjektams, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies c papunktyje. Finansavimui, teikiamam pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, taikomas šio reglamento 5 straipsnyje numatytas valstybės pagalbos skaidrumo reikalavimas, 7 straipsnio 1 dalyje numatytas reikalavimas dėl finansavimo intensyvumo bei tinkamų išlaidų skaičiavimo, 7 straipsnio 3 dalyje numatytas reikalavimas dėl valstybės pagalbos diskontavimo ir visi kiti I skyriaus taikytini bendrieji reikalavimai bei 53 straipsnio nuostatos. Pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį teikiama veiklos pagalba. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama tol, kol nebus sugrąžinta neteisėtai gauta valstybės pagalba.
Vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014 skiriamas finansavimas teikiamas tiesioginių dotacijų būdu. Jeigu valstybės pagalba išmokama dalimis, ji yra diskontuojama iki jos vertės suteikimo metu, kaip nustatyta taikomo atitinkamai Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnyje. Sprendimai dėl valstybės pagalbos suteikimo priimami Reglamento (ES) Nr. 651/2014 galiojimo laikotarpiu.
II SKYRIUS
reikalavimai pareiškėjams ir projektams
6. Finansavimą pagal teikiamas paraiškas projektų finansavimui gauti gali juridiniai arba savarankiškai dirbantys fiziniai asmenys, atitinkantys visus šiuos reikalavimus:
6.3. ES programos „Kūrybiška Europa“ paprogramės „MEDIA“ finansuojamų projektų, kurie yra užsitikrinę paramą per vieną iš šių finansavimo programų: ES programos „Kūrybiška Europa 2014-2020” paprogramės „MEDIA“ finansavimo programą „Europietiškų vaizdo žaidimų vystymas“ arba „Kūrybiška Europa 2021-2027 m.” paprogramės „MEDIA“ finansavimo programas „Vaizdo žaidimų ir įtraukiančiojo turinio vystymas“, „Europos festivaliai“, „Europos festivalių tinklai“, „Auditorijos plėtra ir kino edukacija“, „Europos medijų talentų ir įgūdžių puoselėjimas“, „Inovatyvios priemonės ir verslo modeliai“, „Mugės ir tinklaveika“, „Užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų tinklai ir operatoriai“, „Europietiškų filmų platinimas“ ir dėl projekto įgyvendinimo yra pasirašę projekto teikimo ir vykdymo laikotarpiui galiojančią sutartį su Europos Komisija arba gavę sprendimą iš Europos Komisijos dėl finansavimo veiklai skyrimo, koordinatoriai arba partneriai.
7. Paraiškos nepriimamos ir/ar finansavimas neskiriamas pareiškėjams:
7.1. kuriems taikomi Lietuvos Respublikos kino įstatymo 9 straipsnio 7–10 dalyse nustatyti apribojimai;
7.2. dėl kurių išduotas vykdomasis Europos Komisijos raštas išieškoti lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, kuriuo ankščiau gauta valstybės pagalba yra pripažinta gauta neteisėtai ir nesuderinama su vidaus rinka;
7.3. neatsiskaičiusiems už anksčiau gautą LKC ir Lietuvos kultūros tarybos skirtą valstybinį finansavimą;
III SKYRIUS
SKELBIMAS APIE PARAIŠKŲ TEIKIMĄ ir paraiškų teikimo tvarka
8. Informacija apie finansavimą bei kvietimai teikti paraiškas yra skelbiami vieną kartą per metus, ne vėliau kaip iki gegužės 1 d. internetinėje svetainėje www.lkc.lt. Paraiškų teikimo terminas negali būti trumpesnis nei 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų.
9. LKC direktorius, Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai skyrus papildomų lėšų einamaisiais biudžetiniais metais LKC projektams, numatytiems šiame Tvarkos apraše finansuoti, turi teisę paskelbti papildomą paraiškų priėmimą, paskelbiant Aprašo 10 punkte nurodytą informaciją viešai LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.
10. Skelbime nurodoma:
11. Paraiška, pateikta pasibaigus LKC nustatytam paraiškų priėmimo terminui ar nepasirašyta elektroniniu parašu, LKC direktoriaus sprendimu atmetama. Pareiškėjas apie tai informuojamas raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo LKC dienos.
12. Paraiška ir jos priedai pateikiami kaip 1 byla ADOC arba PDF formatu, pasirašyta elektroniniu parašu, elektroninio pašto adresu info@lkc.lt.
13. Paraiška turi būti:
13.1. pildoma lietuvių kalba kompiuteriu, pasirašyta elektroniniu parašu paraišką teikiančio juridinio asmens vadovo arba jo įgalioto asmens pridedant prie paraiškos įgaliojimo ar kito atstovavimą patvirtinančio dokumento kopiją;
14. Teikiant paraišką, kartu turi būti pateikiama:
14.1. finansavimo sutarties su Europos Komisija dėl projekto įgyvendinimo arba Europos Komisijos sprendimo apie skiriamą finansavimą dėl projekto įgyvendinimo, kuriam prašoma finansavimo, kopija;
15. Tinkami dokumentai, įrodantys projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų raštas arba kitas dokumentas, kuriame aiškiai išreikštas įsipareigojimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo. Įnašas prekėmis arba paslaugomis išreiškiamas pinigine verte. Visuose įnašą patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, įnašo rūšis, vertė eurais ir įnašo įvykdymo/įmokėjimo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis).
16. Tos pačios projekto veiklų išlaidos ar prašoma jų bendrojo finansavimo dalis LKC ar kitų finansavimą projektams skiriančių įstaigų ar institucijų lėšomis gali būti finansuojamos tik vieną kartą. Nustačius, kad tos pačios projekto veiklų išlaidos ar jų dalis buvo finansuotos daugiau nei vieną kartą, joms skirtas finansavimas grąžinamas LKC per sutartyje nustatytą terminą.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ SIŪLYMŲ PATEIKIMAS
18. Administracinės atitikties vertinimą atlieka LKC direktoriaus paskirtas priemonės koordinatorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo skelbime nurodytos paskutinės paraiškų priėmimo dienos.
19. Administracinės atitikties vertinimo metu:
19.1. nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Tvarkos aprašo II ir III skyriaus ir skelbime apie paraiškų teikimą nustatytų reikalavimų;
19.2. patikrinama, ar pareiškėjas yra tinkamai atsiskaitęs už visus LKC ir Lietuvos kultūros tarybos finansuotus projektus;
20. Atlikdamas paraiškos administracinės atitikties vertinimą, priemonės koordinatorius, esant poreikiui ir kilus neaiškumams dėl paraiškos turinio ar kartu su paraiška pateiktų dokumentų, kreipiasi į pareiškėją, prašydamas per 2 darbo dienas pateikti paaiškinimus dėl projekto paraiškos bei papildomus dokumentus ar jų vertimus, reikalingus šiam vertinimui atlikti.
21. Jeigu kartu su paraiška nėra pateikti privalomi priedai, nurodyti Tvarkos aprašo 14 punkte, LKC per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją raštu apie pastebėtus trūkumus ir galimybę juos ištaisyti (pateikiant trūkstamus priedus) per 2 darbo dienas. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkumų nepašalina, LKC direktorius priima sprendimą atmesti paraišką jos toliau nevertinant, o priemonės koordinatorius apie tai per 3 darbo dienas raštu informuoja pareiškėją.
22. Paraiškas, atitinkančias keliamus administracinius reikalavimus ir administracinio atitikties vertinimo išvadas priemonės koordinatorius pateikia LKC direktoriaus sudarytai nuolatinei Siūlymų dėl paraiškų finansavimo komisijai (toliau – Komisija). Komisija, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų gavimo, pateikia savo siūlymus dėl paraiškų finansavimo LKC direktoriui.
23. Komisija sudaroma iš 3 LKC valstybės tarnautojų, kurių vienas yra paskiriamas Komisijos pirmininku. Komisijos veikla protokoluojama, siūlymai įforminami protokolu. Komisijos posėdžiai laikomi teisėtais, kai juose dalyvauja Komisijos narių dauguma. Komisijos sprendimų siūlymai priimami visų komisijos narių balsų dauguma. Komisijos veiklos ir darbo organizavimo funkcijas atlieka priemonės koordinatorius, kuris taip pat protokoluoja Komisijos posėdžius.
V SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDIS
24. Projektams, kurie yra užsitikrinę Europos Sąjungos paramą per vieną iš šių ES programų „Kūrybiška Europa 2014-2020” ir „Kūrybiška Europa 2021-2027 m.” paprogramių „MEDIA“ finansavimo programų: „Europietiškų vaizdo žaidimų vystymas“, „Vaizdo žaidimų ir įtraukiančiojo turinio vystymas“, „Europos festivalių tinklai“, „Auditorijos plėtra ir kino edukacija“, „Europos medijų talentų ir įgūdžių puoselėjimas“, „Inovatyvios priemonės ir verslo modeliai“, „Mugės ir tinklaveika“, „Užsakomųjų vaizdo paslaugų platformų tinklai ir operatoriai“, „Europietiškų filmų platinimas“:
24.1. finansuojama iki 80 procentų ES programos „Kūrybiška Europa“ paprogramės „MEDIA“ projekto koordinatoriaus išlaidų (be ES paramos), kuriomis prisidedama prie projekto įgyvendinimo;
25. Projektams, kurie yra užsitikrinę Europos Sąjungos paramą per ES programos „Kūrybiška Europa 2021-2027 m.” paprogramę „MEDIA“ finansavimo programą „Europos festivaliai“, finansuojama iki 80 procentų ES programos „Kūrybiška Europa“ paprogramės „MEDIA“ koordinatoriaus išlaidų (be ES paramos), kuriomis prisidedama prie projekto įgyvendinimo. Finansuojama suma negali viršyti ES suteikiamos paramos dydžio.
27. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi, apskaičiuojant valstybės pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi naudojami skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą. Tinkamos finansuoti išlaidos patvirtinamos dokumentais, kurie yra aiškūs, tikslūs ir yra atnaujinti.
28. Komisija, pateikdama savo siūlymus dėl paraiškų finansavimo LKC direktoriui, taip pat pateikia siūlymą dėl didžiausio procentinio dydžio tinkamoms paraiškų išlaidoms finansuoti, atsižvelgiant į šios finansavimo priemonės projektų finansavimui atitinkamais metais nustatytą valstybės biudžeto asignavimų dydį, kuris nustatomas kultūros ministro. Esant didesniam paraiškų finansavimo poreikiui nei yra numatytas biudžeto asignavimų šiai priemonei dydis, Komisija priima siūlymą dėl visų tinkamų finansuoti paraiškų finansavimo sumažinimo vienodu procentiniu dydžiu nuo paraiškose prašomos finansavimo sumos.
vi skyrius
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
29. Projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu jos yra:
29.1. tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);
29.2. projekto vykdytojo patirtos ir apmokėtos laikotarpiu nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki gruodžio 20 d., bet ne vėliau nei iki projekto vykdymo pabaigos laikotarpio, nurodyto finansavimo sutartyje;
29.5. patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;
30. Lėšos negali būti skiriamos:
30.2. išlaidoms, dėl kurių padidėja projekto įgyvendinimo kaina, tačiau tokiomis išlaidomis projekto vertė nekuriama;
30.3. išlaidoms pagal sutartis su konsultantais, kuriems mokestis nurodomas kaip visos projekto vertės procentinė dalis;
30.4. išlaidoms pagal sutartis su trečiaisiais asmenimis - juridiniais ar fiziniais asmenimis, kuriems projekto vykdytojas perveda iš LKC gautas lėšas projektui įgyvendinti ir perleidžia teises ir pareigas įgyvendinti projektą;
30.5. baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms ir skolų padengimo išlaidoms;
30.6. projektams, kurie yra bendrojo lavinimo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo įstaigų mokymo programų dalis;
30.8. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti, tiesiogiai nesusijusiam su projekto įgyvendinimu;
30.9. projektų vykdytojų veiklos plėtrai ar jų įprastai veiklai (biuro nuomai ar komunalinėms paslaugoms, internetui, telefoniniams pokalbiams, biuro prekėms, darbo užmokesčiui ir kt.), tiesiogiai nesusijusiai su projekto įgyvendinimu;
30.11. narystės asociacijose mokesčiams apmokėti, jei šios išlaidos tiesiogiai nesusijusios su projekto įgyvendinimu;
31. Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimo Nr. 1515 „Dėl viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų pinginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ nuostatomis.
VII SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS
33. Lėšas projektams vykdyti, atsižvelgdamas į Komisijos sprendimų siūlymus, įsakymu skiria LKC direktorius. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto pavadinimas ir projektui skiriama lėšų suma. LKC direktoriaus įsakymas dėl projektų finansavimo einamaisiais kalendoriniais metais priimamas ne vėliau kaip iki birželio 30 d..
34. Projekto vykdytojas per 20 darbo dienų nuo LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo pateikia LKC projekto vykdytojo pasirašytą sutartį su skirtų lėšų detalia išlaidų sąmata. Sutartį su projekto vykdytoju pasirašo LKC direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Projekto vykdytojui nepateikus pasirašytos finansavimo sutarties ir projekto išlaidų sąmatos šiame punkte nustatytais terminais ir tvarka, LKC direktorius priima sprendimą dėl atsisakymo skirti finansavimą, atitinkamai pakeičiant anksčiau priimtą LKC direktoriaus įsakymą dėl lėšų skyrimo.
35. Projekto vykdytojas, paraiškos metu pateikęs sprendimą dėl projekto finansavimo, prieš pasirašydamas sutartį su LKC, turi pateikti pasirašytą sutarties su Europos Komisija dėl projekto finansavimo kopiją.
36. Pasirašant finansavimo sutartį, nurodytas bendras projekto biudžetas ir projekto sąmata privalo būti iš anksto suderinti su LKC paskirtu priemonės koordinatoriumi raštu (el. paštu), laikantis šių Taisyklių V skyriuje nustatytų projektų finansavimo proporcingumo reikalavimų. Keičiant paraiškoje numatytą projekto turinį ir (ar) biudžetą būtina kartu pateikti ir argumentuotą raštišką prašymą dėl projekto pakeitimų. LKC priima sprendimą dėl pateikto prašymo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šio prašymo gavimo dienos. Prireikus nenumatytoms išlaidoms priskirtas išlaidas projektų vykdytojai gali naudoti ir sąmatoje prie sutarties numatytoms kitoms išlaidoms padengti tuo atveju, jeigu minėtos išlaidos neviršija Apraše ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnyje nurodytų apribojimų, jeigu projektui skiriamas finansavimas yra laikomas valstybės pagalba.
37. Pasirašius sutartį, projektui vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos per sutartyje nustatytus terminus. Kiekvienas projekto vykdytojas privalo turėti atskirą mokėjimo sąskaitą LKC finansuotiems projektams, kurią naudojant turi būti užtikrinamas atskirų projektų finansinių operacijų identifikavimas pagal konkretų projektą ir patvirtintą projekto išlaidų sąmatą. Finansavimą gavusio projekto išlaidos turi būti apmokamos tik iš šios sąskaitos, išskyrus atvejus, kai jos buvo apmokėtos iš kitos mokėjimo sąskaitos nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki finansavimo sutarties su LKC pasirašymo dienos.
38. Lėšos į projekto vykdytojo atskirą mokėjimo sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Šioje mokėjimo sąskaitoje Projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.
VIII SKYRIUS
FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS ir ATSISKAITYMAS UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ
40. Projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.
41. Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška. Pareiškėjas privalo informuoti LKC, jei pakeičiama sutartis su Europos Komisija dėl projekto finansavimo po sutarties su LKC dėl finansavimo skyrimo pasirašymo ir pateikti tokios pakeistos sutarties kopiją.
42. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su LKC, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršija 20 proc.
43. Jeigu skirtumas tarp skirtų pagal pasirašytą su LKC finansavimo sutartį ir planuojamų naudoti sąmatos straipsnio lėšų viršija 20 proc. (išskyrus, kai viršijanti suma yra mažesnė nei 100 eurų) arba norima įtraukti naują, arba pašalinti esamą išlaidų eilutę, projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą likus ne mažiau kaip 15 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų lapkričio 30 d., pateikdamas oficialiu raštu LKC derinti sąmatos pakeitimo projektą, kuriame paryškintu formatu pažymimi prašomi pakeitimai. Tokie šalių suderinti sąmatos prie sutarties pakeitimai įforminami finansavimo sutarties pakeitimu, kurį pasirašo abi šalys.
44. Projekto vykdytojas su LKC atsiskaito finansavimo sutartyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka, per vieną mėnesį po finansavimo sutartyje nurodytos projekto vykdymo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 20 dienos, pateikdamas LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo ataskaitą kartu su projekto įvykdymą įrodančia vizualine ar kitokia medžiaga.
45. Ataskaitos, pateiktos vėliau nei per Tvarkos aprašo 44 nustatytus terminus, laikomos pateiktomis pavėlavus ir pareiškėjas vertinamas kaip neatsiskaitęs už anksčiau gautą valstybinį finansavimą. Tokio pareiškėjo paraiškos nepriimamos ir (ar) LKC finansavimas neskiriamas 6 kalendorinius mėnesius nuo nustatyto ataskaitos pateikimo termino. Pareiškėjui vėluojant pateikti ataskaitą daugiau nei 2 kalendorinius mėnesius nuo nustatyto ataskaitos pateikimo termino, LKC taip pat imasi veiksmų dėl pareiškėjui skirtų lėšų projekto įgyvendinimui, už kurį ataskaita nebuvo pateikta nustatytu terminu, grąžinimo.
46. Pagrindinėje projekto viešinimo medžiagoje privalo būti nurodoma informacija apie tai, kad projektą finansuoja LKC. Tokia informacija nurodoma vadovaujantis LKC direktoriaus patvirtinta tvarka.
47. Naujas valstybės finansavimas pareiškėjui negali būti teikiamas tol, kol nebus sugrąžintas jo neteisėtai gautas ir (ar) ne pagal paskirtį panaudotas valstybinis finansavimas.
IX SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ
49. LKC pateikus argumentuotą reikalavimą, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti visų LKC prašomų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.
50. Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo– pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.
51. Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos pajamų ir išlaidų orderiai ir (arba) kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.
52. LKC nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pažeidė šio tvarkos aprašo 24 ir 25 punktuose nustatytą projekto finansavimo intensyvumą, projekto vykdytojas privalo grąžinti LKC jo permokėtas ar pažeidžiant Kino įstatymo, Tvarkos aprašo ar sutarties reikalavimus panaudotas lėšas. Šios lėšos grąžinamos į LKC nurodytą sąskaitą LKC nustatytais terminais. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę penkerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš LKC.
X SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
53. Paraiškos ir dokumentai, susiję su finansavimu (paraiškos, įsakymai ir kita) saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
54. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos.
55. Paraiškoje nurodomi asmens duomenys (vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, el. pašto adresas, telefono numeris ir kiti kontaktiniai duomenys) yra tvarkomi LKC, kaip duomenų valdytojo, finansavimo pareiškėjams skyrimo, LKC sprendimams priimti gavimo bei dokumentų valdymo tikslais. Asmens duomenys tvarkomi siekiant viešojo intereso ir vykdant LKC taikomus teisės aktų reikalavimus, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 str. 1 d. c ir e punktais. Asmens duomenys saugomi LKC dokumentacijos plane ir Asmens duomenų tvarkymo LKC tvarkos apraše numatytais terminais.
56. LKC suteiktą valstybės pagalbą užregistruoja per 20 darbo dienų suteikus pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.
57. LKC direktoriaus sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais arba Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, arba Vilniaus apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.