VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 9 d. Nr. T3-152

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 6 straipsnio 1 punktu, 24 straipsnio 2 dalimi, 31 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo  taisyklių  patvirtinimo“, 35 ir 41 punktais,  Vilniaus  rajono  savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2021 m. balandžio 30 d. sprendimą Nr. T3-97 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Robert Duchnevič

 


 

Vilniaus rajono savivaldybės

tarybos 2023 m. birželio 9 d.

sprendimo Nr. T3-152

priedas

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto (toliau – Savivaldybės biudžetas) sudarymo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, programų sąmatų sudarymo ir vykdymo, biudžeto apyvartos lėšų naudojimo ir įsiskolinimo padengimo ir biudžeto keitimo tvarką, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų teises ir pareigas.

2.    Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja meras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis bei šiuo Aprašu.

3.    Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II.        SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO sudarymas IR TVIRTINIMAS

 

4.    Savivaldybių biudžetų projektus rengia meras, remdamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniu įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Vyriausybės patvirtintomis biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Oficialiosios statistikos portale skelbiamais duomenimis, patvirtintais savivaldybių planavimo dokumentais, taip pat savivaldybių biudžetų asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais, taikant strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principus, nustatytus Strateginio valdymo metodikoje.

5.    Meras parengtą Savivaldybės biudžeto projektą teikia Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka.

6.    Savivaldybės taryba svarsto Savivaldybės biudžeto projektą atsižvelgdama į mero pranešimus, tarybos komitetų pasiūlymus ir išvadas.

7.    Savivaldybės biudžetą tvirtina Savivaldybės taryba. Biudžetas tvirtinamas savivaldybės tarybos sprendimu. Sprendime nurodoma:

7.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

7.2. bendra asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar Savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti;

7.3. tais biudžetiniais metais planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) pokyčio suma.

8.    Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo. Jeigu Savivaldybės biudžeto projektas laiku nepatvirtinamas, Savivaldybės biudžetas vykdomas šio tvarkos aprašo 10 punkte nustatyta tvarka.

9.    Patvirtinus Vilniaus rajono savivaldybės biudžetą Savivaldybės meras per 30 darbo dienų pagal finansų ministro patvirtintas formas pateikia Finansų ministerijai. Jas užpildo Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Biudžeto planavimo skyrius (toliau ̶ Biudžeto planavimo skyrius).

10Jeigu Savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Šiuo atveju kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų Savivaldybės biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti.

11Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

12Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės biudžetą, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai arba jų įgalioti asmenys ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina savo įstaigos programų sąmatas pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės, ekonominės klasifikacijos kodus bei Savivaldybės strateginio plano priemones.

13Savivaldybės meras kasmet potvarkiu nustato kitų metų Savivaldybės biudžeto projekto rengimo darbų atlikimo terminus, formas bei kitus reikalavimus. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir (arba) atsakingi už asignavimus skyriai, padaliniai ar specialistai neįeinantys į struktūrinius padalinius (toliau – asignavimų valdytojai), sudaro vykdomų programų sąmatų projektus ir pateikia Biudžeto planavimo skyriui nustatytais terminais.

14Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra tiesiogiai atsakingi už teisingą programų sąmatų projektų sudarymą.

15Programų sąmatos sudaromos pagal programas, finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus bei Savivaldybės strateginio plano priemones. Programų finansavimo šaltinių, funkcinę ir ekonominę klasifikaciją ir programų sąmatų formas tvirtina finansų ministras. Biudžetiniais metais pakeistos programų sąmatų formos taikomos rengiant ir tvirtinant ateinančių biudžetinių metų programų sąmatas. Lėšos programų sąmatose planuojamos:

15.1. biudžetinei įstaigai ir (arba) kitam subjektui, kuris priklauso tai pačiai viešojo sektoriaus subjektų grupei, detalizuojant pagal ekonominę klasifikaciją, išskyrus tuos atvejus, kai už vykdomus darbus arba teikiamas paslaugas atsiskaitoma pagal atitinkamais teisės aktais patvirtintus įkainius arba tarifus;

15.2. nepavaldžiai biudžetinei įstaigai, kai valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka sprendimai skirti jai lėšų priimami einamaisiais biudžetiniais metais, ir (arba) kitam subjektui, kuris priklauso kitai viešojo sektoriaus subjektų grupei arba nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, – nedetalizuojant pagal ekonominę klasifikaciją.

16. Sudarydami programų sąmatas, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų biudžetinių įstaigų praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti padengti einamaisiais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų.   Asignavimų valdytojas, paskirstydamas asignavimus pagal ketvirčius, juos turi planuoti atsižvelgdamas į realius planuojamus mokėjimus dėl prisiimtų ar numatomų prisiimti įsipareigojimų kiekvieną ketvirtį.                                                                         

17. Programų sąmatas pasirašo jas sudariusių įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys.

18. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi patvirtintu savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Jį tvirtina savivaldybės meras.

19. Savivaldybės taryba, tvirtindama savivaldybės biudžeto pajamas, lėšas iš valstybės biudžeto numato pagal Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, o asignavimų paskirstymą programoms vykdyti tvirtina pagal finansavimo šaltinius.

20. Savivaldybė einamaisiais biudžetiniais metais iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų gautas lėšas, kurios skiriamos teisės aktuose nustatytoms savivaldybių savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, įtraukia į savivaldybės biudžeto pajamas.

 

III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

21. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės meras.

22. Savivaldybės biudžeto mokėjimo operacijas per finansų įstaigas atlieka Savivaldybės administracija ir pavaldžios įstaigos. 

23. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos šių įstaigų programų sąmatos.

24. Asignavimai iš savivaldybės biudžeto išduodami dengti tik toms išlaidoms, kurios numatytos asignavimų valdytojų vykdomų programų sąmatose. Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas (įskaitant ir papildomai skirtas tais metais) be patvirtintos programos sąmatos ir ne pagal sąmatą draudžiama. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų, už paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

25. Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius (toliau - Buhalterinės apskaitos skyrius) asignavimų valdytojų finansavimą vykdo pagal asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas. Išimties atvejais pagal kitus dokumentus (pavyzdžiui, pasirašius sutartį, neįpareigojančią teikti paraiškų ar jas atitinkančių dokumentų, gauti finansavimo sumas pateikus ataskaitą, priėmus sprendimus ir t. t.). Į paraišką gali būti įtrauktas lėšų poreikis tik toms priemonėms, kurios numatytos programų sąmatose. Mokėjimo paraiškos rengiamos pagal  apmokėtinas išlaidas įrodančius pavedimus (pvz.: sąskaitas ̶ faktūras, sutartis, darbo užmokesčio, pašalpų ir kitus išmokėjimo žiniaraščius, kitus pateisinamuosius dokumentus bei prognozuojamas išlaidas). Rengiant paraiškas, būtina atsižvelgti į išlaidų paskirstymą ketvirčiais ir išlaidų funkcinę, ekonominę klasifikaciją bei Strateginio plano priemones.

26. Paraiškos pateikiamos Buhalterinės apskaitos skyriui ne dažniau kaip 4 kartus per mėnesį. Išskirtiniais atvejais paraiškos gali būti teikiamos dažniau, atsiradus skubiam finansavimo poreikiui. Paraiškas pasirašo ir už duomenų teisingumą atsako asignavimų valdytojas ir apskaitą tvarkantis asmuo.

27. Buhalterinės apskaitos skyrius gali grąžinti, atmesti arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jeigu jos viršija  programų sąmatose patvirtintas sumas ketvirčiui, netinkamai įformintos, turi neatitikimų ar klaidų, neatitinka kitų teisės aktų reikalavimų ar kitų finansavimo sumų teikėjų nustatytų taisyklių;

28. Gautas lėšas asignavimų valdytojai privalo naudoti tik toms reikmėms, kurios buvo nurodytos paraiškoje.

29. Parengtas mokėjimo operacijas dėl lėšų pervedimo į asignavimų valdytojų sąskaitas pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas arba įgalioti asmenys.     

30. Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms ir darbdavių išmokoms. Nepanaudota asignavimų tęstinei veiklai, išskyrus asignavimus darbo užmokesčiui, suma, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama investicijų projektams, kurie finansuojami iš tęstinės veiklos lėšų, o kai investicijų projektų nėra, – pažangos priemonėms, jeigu investicijų projektams ar pažangos priemonėms numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės arba savivaldybių biudžetuose, papildomai finansuoti, išskyrus kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose savivaldybių biudžetų lėšų naudojimą, nustatytus atvejus.

31. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų sąskaitose esančios nepanaudotos biudžeto lėšos programoms vykdyti specialios tikslinės dotacijos ir kitos tikslinės lėšos grąžinamos į savivaldybės iždo sąskaitą iki biudžetinių metų gruodžio 30 dienos.

32. Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos priimant Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, lėšos, kurios per metus buvo paskirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus arba panaudotos ne pagal paskirtį, grąžinamos į valstybės biudžetą - pervedamos iš savivaldybių biudžetų sąskaitų į atitinkamų valstybės institucijų ir įstaigų, skyrusių asignavimus, sąskaitas. 

 

IV.       SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ NAUDOJIMAS

 

33. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamas sudaro:

33.1. pajamos už prekes ir paslaugas;

33.2. pajamos už išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose;

33.3. pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą;

33.4. už želdinių atkuriamąją vertę;

33.5. pajamos už leidimų ir kitų dokumentų išdavimą.

34. Biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų kainas ir tarifus nustato Savivaldybės taryba, jei teisės aktai nenumato kitaip.

35. Biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, ir pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą įmokamos į savivaldybės biudžetą.

36. Biudžetinių įstaigų pajamų planuojamos sumos nustatomos kiekvienam Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų Savivaldybės biudžete.

37. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų vykdomų programų išlaidoms apmokėti pagal įmokų finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į teisės aktų reikalavimus bei Savivaldybės tvarkos aprašus.

38. Asignavimų valdytojai sudaro atskiras programų išlaidų sąmatas išlaidoms iš biudžetinių įstaigų pajamų.

39. Asignavimų valdytojai gautas biudžetinių įstaigų pajamas kaupia ir įmoka į savivaldybės biudžetą 1 kartą per mėnesį – iki einamojo mėnesio 29 dienos.

40. Biudžetinių įstaigų pajamos (išskyrus pajamas už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą) pervedamos į Savivaldybės administracijos atsiskaitomąją sąskaitą Nr. LT34 4010 0424 0005 0303. Visos surinktos biudžetinių įstaigų pajamos kiekvieno mėnesio paskutinę dieną pervedamos į savivaldybės iždo sąskaitą Nr. LT97 4010 0424 0004 0148.

41. Biudžetinių įstaigų pajamos pagal patvirtintas programas naudojamos šių įstaigų išlaidoms apmokėti. Įstaigos, teikiančios paslaugas, gali dalį pajamų panaudoti darbuotojų, kurie teikia šias paslaugas, darbo užmokesčiui mokėti (įskaitant socialinio draudimo įmokas ir kitas su darbo santykiais susijusias išlaidas), jeigu šioms reikmėms numatyti asignavimai Tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete. Pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

42. Biudžetinių įstaigų pajamos grąžinamos iš Savivaldybės biudžeto jas įmokėjusiai biudžetinei įstaigai atsižvelgiant į patvirtintą programos sąmatą ir pateiktas paraiškas. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų finansavimas mažinamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) pajamų sumomis, t. y. asignavimų valdytojai neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų dėl tos sumos arba naudoti tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į biudžetą.

43. Įmokėtos į Savivaldybės biudžetą ir negrąžintos biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų pajamos grąžinamos kitais metais įmokėjusiems asignavimų valdytojams iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio.        

44. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai vykdomoms programoms finansuoti pirmiausiai naudoja biudžetinių įstaigų pajamas, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir tik vėliau kitas Savivaldybės biudžeto lėšas.

 

V.        SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO APYVARTINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

45. Savivaldybės biudžeto apyvartines lėšas sudaro:

45.1. nepaskirstytos praėjusiais biudžetiniais metais gautos viršplaninės pajamos; ir nepanaudoti Savivaldybės biudžeto asignavimai;

45.2. pervestos į Savivaldybės iždo sąskaitą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų gautos pajamos;

45.3. nepanaudoti praėjusiais biudžetiniais metais asignavimai, kurių tikslinė paskirtis nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, Savivaldybės tarybos sprendimuose ir kituose teisės aktuose;

45.4. kiti biudžeto lėšų likučiai, apskaityti Savivaldybės iždo sąskaitoje praėjusių biudžetinių metų gruodžio 31 d.;

45.5. Savivaldybės biudžeto lėšos, gautos už praėjusius metus iki einamųjų metų sausio 10 d.

46. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos naudojamos:

46.1. asignavimų valdytojų programoms finansuoti iš nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučių, kurių tikslinė paskirtis numatyta įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose ar Savivaldybės tarybos sprendimuose. Jos perkeliamos į kitus biudžetinius metus ir paliekamos asignavimų valdytojams;

46.2. asignavimų valdytojų programoms finansuoti iš biudžetinių įstaigų pajamų sumos, perverstos į Savivaldybės biudžetą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais.

46.3. einamųjų metų Savivaldybės biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintų prognozuojamų pajamų, vykdomoms programoms finansuoti.

46.4. mokėtinoms sumoms, susidariusioms praėjusių metų gruodžio 31 d., padengti.

46.5. patvirtinto Savivaldybės strateginio veiklos plano programoms ir priemonėms įgyvendinti;

46.6. einamųjų metų Savivaldybės asignavimų valdytojų vykdomoms programoms finansuoti;

46.7. projektams, kuriems taikomas išlaidų kompensavimo principas, kol bus gautos Europos Sąjungos ir kitų užsienio šalių finansinės paramos lėšos, išlaidoms apmokėti;

46.8. projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos finansinės paramos ar kitų fondų lėšų iš dalies finansuoti;

46.9. Savivaldybės finansiniams įsipareigojimams vykdyti (paskoloms grąžinti).

 

VI.       SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ NAUDOJIMAS, NEVYKDANT BIUDŽETO PAJAMŲ PLANO

 

47. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžetas, tai yra gaunama mažiau pajamų, negu buvo numatyta, ir nepakanka savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, kol bus priimtas Tarybos sprendimas dėl biudžeto keitimo ar trumpalaikės paskolos ėmimo, programos finansuojamos tokia tvarka:

47.1. darbo užmokesčiui savivaldybės biudžetinių įstaigų darbuotojams;

47.2. socialinio draudimo įmokoms;

47.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

47.4. paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti pagal paskolų sutartis;

47.5. apmokėti savivaldybės indėliui, vykdant projektus, finansuojamus Europos Sąjungos paramos lėšomis,

47.6. įsiskolinimo už maisto produktus, kurą ir komunalines paslaugas apmokėjimas;

47.7. kitoms biudžete numatytoms reikmėms.

48. Jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas ir numatoma, kad biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, sprendimus dėl Savivaldybės biudžete numatytų programų finansavimo tvarkos mero teikimu priima savivaldybės taryba. Jeigu toks sprendimo projektas neteikiamas, finansavimas vykdomas šio Aprašo 50 punktu nustatyta tvarka. Nevykdant Savivaldybės biudžeto pajamų plano, programų finansavimas iš biudžetinių įstaigų pajamų nemažinamas, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas įmokėjo į Savivaldybės biudžetą.

49. Nevykdant Savivaldybės biudžeto pajamų plano, asignavimų valdytojai:

49.1. išnagrinėja programų išlaidų sąmatų vykdymą ir nustato lėšų panaudojimo prioritetus;

49.2. iki biudžetinių metų pabaigos atsisako nebūtiniausių prekių ir paslaugų įsigijimo;

49.3. racionaliai ir taupiai naudoja skirtus asignavimus, nedidinant kreditinio įsiskolinimo.

49.4. imasi priemonių apriboti transporto išlaikymo, elektros, komunalinių paslaugų, viešojo ūkio ir remonto išlaidas;

49.5. apriboja priedų ir priemokų skyrimą darbuotojams;

49.6. vykdant patvirtintas programas, pirmiausia naudoja asignavimus iš biudžetinių įstaigų pajamų.

 

VII.     ĮSISKOLINIMŲ PADENGIMAS

 

50. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai įpareigojami išlaidas vykdyti pagal patvirtintas sąmatas ir jose numatyti reikiamus asignavimus biudžetinių metų sausio 1 dieną esamiems įsiskolinimams dengti. Esant kreditiniam įsiskolinimui, jis dengiamas tokia tvarka:

50.1.  darbo užmokesčio įsiskolinimas įstaigos darbuotojams;

50.2. mokesčių ir socialinio draudimo įmokų atsiskaitymai;

50.3. ilgalaikiai įsiskolinimai už prekes ir paslaugas;

50.4. kitiems įstaigos kreditoriniams įsiskolinimams.

51. Iš sutaupytų asignavimų Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai pirmiausia dengia įsiskolinimus.

52. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyta tvarka teikia Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitas.

 

VIII.    Savivaldybės biudžeto KEITIMAS

 

53. Savivaldybės asignavimų valdytojai, prireikus keisti biudžeto asignavimų pagal programų finansavimo šaltinius, valstybės funkcinę ir ekonominę klasifikaciją paskirtį, praneša Savivaldybės administracijai.

54. Savivaldybės biudžetas keičiamas tarybos sprendimu, kai:

54.1. Seimo įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais skiriamos papildomos ar tikslinės lėšos;

54.2. paskirstomos gautos biudžeto viršplaninės pajamos;

54.3. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal programas;

54.4. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal asignavimų valdytojus;

54.5. didinami ar mažinami asignavimai išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti;

54.6. nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas;

54.7. pakeičiamas Vilniaus rajono savivaldybės Strateginis veiklos planas;

54.8. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai teikia prašymus merui dėl asignavimų perskirstymo, poreikio, paskirties pakeitimo arba informaciją dėl nepanaudotų lėšų likučio;

54.9. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai biudžetiniais metais gauna papildomų pajamų už teikiamas paslaugas ir turto nuomą;

54.10. nustačius netekusius paskirties asignavimus;

54.11. kitais atvejais, vykdant teisės aktus arba atsižvelgiant į biudžeto vykdymą.

55. Savivaldybės tarybos sprendimo projektus dėl biudžeto keitimo rengia Biudžeto planavimo skyrius.

56. Asignavimų valdytojai prašymus dėl bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui keitimo teikia Savivaldybės merui ne vėliau kaip likus 20 dienų iki Savivaldybės tarybos posėdžio. Prašyme turi būti nurodyta išsami informacija su išlaidas pagrindžiančiais dokumentais, programa, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodas, sąmatos pavadinimas, finansavimo šaltinis, suma, Strateginio plano priemonė.

57. Asignavimų valdytojai turi teisę:

57.1. biudžetiniais metais keisti patvirtintų jo vadovaujamos įstaigos vykdomoms programoms patvirtintų biudžeto lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršijant patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, sumų. Jei didinamos ar mažinamos patvirtintos darbo užmokesčio sumos arba mažinamos ilgalaikiam turtui sumos asignavimų valdytojai teikia prašymus merui.

57.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinio paskirstymo programai vykdyti keitimo.

58. Asignavimų valdytojai keičiant biudžeto lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršijant patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų sumų, rengia įsakymą, kuriame turi nurodyti programą, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, sąmatos pavadinimą,  finansavimo šaltinį, sumą, Strateginio plano priemonę, sąmatos numerį. Asignavimų valdytojų įsakymai pateikiami Savivaldybės administracijai, prieš tai suderinus su įstaigos buhalteriu ir Biudžeto planavimo skyriaus specialistais. 

59. Savivaldybės administracijos asignavimai keičiami administracijos direktoriaus įsakymu, kai:

59.1. keičiamas Savivaldybės administracijos asignavimų paskirstymas pagal valstybės funkcijas, ekonominę klasifikaciją, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui, lėšų šaltinio;

59.2. paskirstomi Savivaldybės administracijos asignavimai;

59.3. atsakingi už asignavimus skyriai ar specialistai, neįeinantys į struktūrinius padalinius, pateikia prašymus dėl asignavimų perskirstymo;

59.4. kitais atvejais, kai Savivaldybės taryba suteikia įgaliojimus  administracijos direktoriui;

59.5. kitais atvejais, vykdant teisės aktus arba atsižvelgiant į biudžeto vykdymą.

60. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus dėl biudžeto pakeitimo rengia Biudžeto planavimo skyrius.

61. Asignavimai išlaidoms, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti skiriami turtui įsigyti.

62. Patikslinus ar pakeitus asignavimus Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai sudaro programų išlaidų patikslintas sąmatas.

63. Savivaldybės administracijos padaliniai privalo suderinti su Biudžeto planavimo ir Buhalterinės apskaitos skyriais rengiamų savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus, galinčius turėti įtakos patvirtinto Savivaldybės biudžeto asignavimų, iš jų asignavimų darbo užmokesčiui arba turtui, pasikeitimui.

 

IX.       BIUDŽETO VYKDYMO ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

64. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami ir teikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo, Finansų ministerijos ir Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

65. Savivaldybės asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal Finansų ministro patvirtintas biudžeto vykdymo ataskaitų formas ir terminus.

66. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai rengia žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitas ir teikia Biudžeto planavimo skyriui mero nustatytais terminais.

67. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už:

67.1. programų išlaidų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus naudojimą;

67.2. atsiskaitymus su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, visų rūšių energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais;      

67.3. biudžeto vykdymo ataskaitų rengimą bei pateikimą teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Savivaldybė teikia Finansų ministerijai I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius per Finansų ministro nustatytus terminus. Jas sudaro Biudžeto planavimo skyrius.

69. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį (metinį) tvirtina savivaldybės taryba. Ataskaitoje pateikiama bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis bei bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti. Asignavimai detalizuojami pagal panaudojimą išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti.

70. Savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir savivaldybių konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

71. Biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyrius, vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

X.        BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

72. Šio Aprašo nenumatytais atvejais Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, sudarydami bei vykdydami Savivaldybės biudžetą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių nuostatomis.

______________________

 

part_a2cee31c67524908b860a33e1ca797ca_end