LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BIBLIOTEKŲ plėtros PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLIŲ, projekto PARAIŠKOS, SĄMATOS prie paraiškos, sutarties, išlaidų sąmatos prie sutarties, ATASKAITOS, FAKTINes IŠLAIDas PATVIRTINANČIŲ DOKUMENTŲ SĄRAŠO ir vertinimo FORMŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. balandžio 28 d. Nr. ĮV-341

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos bibliotekų įstatymo 4 straipsnio 1 ir 8 punktais, įgyvendindamas Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. balandžio 27 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Informacinės visuomenės plėtros 2014-2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. spalio 24 d. nutarimo Nr. 1281 „Dėl Lietuvos informacinės visuomenės plėtros 2011-2019 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“, 1.1.1. priemonę „Ugdyti gyventojų gebėjimus naudotis elektroninėmis paslaugomis ir didinti jų informuotumą apie naujas technologijas ir elektronines paslaugas, vykdant edukacinius ir naujų technologijų, elektroninių paslaugų sklaidos projektus viešosiose bibliotekose“, bei Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2016-2018 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. ĮV-36 „Dėl Kultūros ministerijos 2016-2018 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 03.03.01.01.04 priemonę „Ugdyti gyventojų gebėjimus naudotis elektroninėmis paslaugomis ir didinti jų informuotumą apie naujas technologijas ir elektronines paslaugas, vykdant edukacinius ir naujų technologijų, elektroninių paslaugų sklaidos projektus viešosiose bibliotekose“,

1. T v i r t i n u pridedamas:

1.1. Bibliotekų plėtros projektų (toliau – Projektas) dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisykles;

1.2. Projekto dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų paraiškos formą;

1.3. Projekto dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų sąmatos prie paraiškos formą;

1.4. Projekto dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų sutarties formą;

1.5. Projekto dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų išlaidų sąmatos formą;

1.6. Projekto dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų ataskaitos formą;

1.7. Projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo formą;

1.8. Projekto vertinimo formą.

2. L a i k a u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. gruodžio 17 d. įsakymą Nr. ĮV-954 „Dėl Bibliotekų projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sutarties, ataskaitos ir įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo formų patvirtinimo“.

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                               Šarūnas Birutis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2016 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. ĮV-341

 

 

BIBLIOTEKŲ plėtros PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLĖS

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bibliotekų plėtros projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklės (toliau – taisyklės) nustato bibliotekų plėtros projektų (toliau – projektai), iš dalies finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis (toliau – lėšos), tikslą, kategorijas, vertinimo prioritetus ir kriterijus, paraiškų pateikimo ir svarstymo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką.

2. Lėšos projektų daliniam finansavimui iš valstybės biudžeto numatomos Kultūros ministerijai (toliau – ministerija) skirtuose valstybės biudžeto asignavimuose ministerijos 2016-2018 metų strateginio veiklos plano programos „Visuomenės informacinis aprūpinimas ir viešosios informacijos sklaida“ priemonėje „Ugdyti gyventojų gebėjimus naudotis elektroninėmis paslaugomis ir didinti jų informuotumą apie naujas technologijas ir elektronines paslaugas, vykdant edukacinius ir naujų technologijų, elektroninių paslaugų sklaidos projektus viešosiose bibliotekose“.

3. Paraiškas projektams gali teikti Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka, Lietuvos aklųjų biblioteka, apskričių ir savivaldybių viešosios bibliotekos (toliau – projektų vykdytojai).

4. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos bibliotekų įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II skyrius

PROJEKTŲ tikslas, KATEGORIJOS, VERTINIMO PRIORITETAI ir KRITERIJAI

 

5. Projektų dalinio finansavimo tikslas – prisidėti prie Lietuvos gyventojų skaitmeninės atskirties mažinimo, skatinant juos įgyti žinių ir įgūdžių, reikalingų sėkmingam informacinių ir ryšių technologijų (toliau – IRT) naudojimui gyvenimo kokybės gerinimo tikslais.

6. Projektai finansuojami konkurso būdu, teikiant kultūros ministro nustatytos formos projektų paraiškas.

7. Priimamos paraiškos šių kategorijų projektams finansuoti:

7.1. skirtiems neįgaliųjų ir socialinės atskirties grupių skaitmeninio raštingumo ir skaitmeninių kompetencijų ugdymui;

7.2. skirtiems vaikų ir jaunimo įtraukimui į skaitmeninio turinio kūrimą ir naudojimą, skatinant bendruomeniškumą ir bendrą veiklą, ugdant skaitmeninio raštingumo įgūdžius.

8. Projektai turi atitikti šias sąlygas:

8.1. vykdomi pasitelkiant IRT;

8.2. atitikti vietos bendruomenių poreikius;

8.3. būti įgyvendinti per einamuosius biudžetinius metus;

8.4. turėti kitus finansavimo šaltinius.

9. Prioritetai teikiami projektams, kurie:

9.1. siekia išskirtinių kokybinių ir ilgalaikio poveikio rezultatų;

9.2. vykdomi visame regione ar kelių savivaldybių teritorijoje;

9.3. skatina bibliotekų ir kitų sektorių institucijų, taip pat ir privataus, bendradarbiavimą;

9.4. skirti socialinės atskirties grupėms, neįgaliesiems, taip pat vaikams ir jaunimui.

10. Projektai vertinami vadovaujantis šiais kriterijais:

10.1. projekto (paraiškos turinio) atitiktis taisyklių 9 punkte nurodytiems prioritetams;

10.2. projekto ilgalaikis teigiamas poveikis ir nauda visuomenei bei bibliotekų sistemai;

10.3. projekto rezultatų tvarumas, sklaida ir užtikrintas tęstinumas;

10.4. efektyvus projekto valdymas – pakankama projekto vykdytojų kvalifikacija ir patirtis, racionalus laiko, finansinių ir žmogiškųjų išteklių planavimas;

10.5. tikslus, realus, subalansuotas projekto biudžetas, pagrįstos išlaidos.

11. Projektų kategorijos, vertinimo prioritetai ir kriterijai, nustatyti taisyklių 7–10 punktuose, gali būti tikslinami ir detalizuojami skelbime apie projektų finansavimo konkursą.

12. Projektams skiriamas tik dalinis finansavimas iš valstybės biudžeto lėšų (toliau – finansavimas). Mažiausia projektui skiriama suma – 5000 eurų. Didžiausia projektui skiriama suma – 20 000 eurų. Didžiausias galimas projekto finansavimo intensyvumas gali siekti 90 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Projekto finansavimo dydis nustatomas įvertinant projekto išlaidų realumą ir būtinumą.

13. Netinkamos finansuoti iš valstybės biudžeto išlaidos:

13.1. pastatų, kitų statinių ar patalpų statybos ir remonto išlaidos, žemės ir nekilnojamojo turto įsigijimo išlaidos;

13.2. vienkartinių renginių (festivalių, jubiliejų) organizavimo arba dalyvavimo juose išlaidos (jeigu jie nėra didesnio projekto dalis);

13.3. dalyvavimo įvairių asociacijų veikloje išlaidos;

13.4. išlaidos, skirtos kitų projektų veikloms finansuoti.

 

III skyrius

PARAIŠKŲ PATEIKIMO IR SVARSTYMO TVARKA

 

14. Projektų paraiškos priimamos ministerijos interneto tinklapyje www.lrkm.lt paskelbus projektų finansavimo iš dalies valstybės biudžeto lėšomis konkursą. Konkursas skelbiamas kiekvienų metų II ketvirtį. Paraiškos priimamos 1 mėnesį po kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos.

15. Skelbime nurodoma:

15.1. paraiškų priėmimo laikas;

15.2. paraiškų pateikimo būdas;

15.3. paraiškas priimantis skyrius, už projektų konkursą atsakingo asmens vardas, pavardė, telefonas, elektroninis paštas;

15.4. paraiškų vertinimo prioritetai ir kriterijai;

15.5. sąrašas dokumentų, kuriuos būtina pridėti prie paraiškos;

15.6. kita projektų vykdytojams svarbi informacija.

16. Kartu su paraiška būtina pateikti:

16.1. juridinio asmens registravimo pažymėjimo ir įstatų (nuostatų) tinkamai patvirtintas kopijas, jeigu jie nėra viešai paskelbti;

16.2. kitą projekto vykdytojo nuožiūra svarbią informaciją (susitarimai su projekto partneriais, iliustracinė medžiaga ir kt.).

17. Paraiškos 1 egzempliorius siunčiamas registruotu laišku, per pasiuntinį arba pateikiamas ministerijos Bendrųjų reikalų skyriui. Pateikimo data laikoma pašto spaude pažymėta siuntimo data. Paraiškos elektroninė versija siunčiama skelbime nurodytu elektroniniu pašto adresu.

18. Teikdami kultūros ministro nustatytos formos paraišką, pareiškėjai sąmatoje prie paraiškos privalo nurodyti, kurioms veiklos rūšims lėšų prašoma iš valstybės biudžeto, kurioms – iš kitų šaltinių.

19. Vienas projekto vykdytojas gali teikti ne daugiau kaip 1 paraišką.

20. To paties projekto daliniam finansavimui gauti paraiška gali būti teikiama tik į vieną ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytą programos priemonę. Jeigu projektą vykdo keli vykdytojai, projektas laikomas neskaidomu ir daliniam finansavimui gauti paraišką (paraiškoje privalo būti nurodyti visi vykdytojai) tik į vieną ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytą programos priemonę turi teisę teikti tik vienas, pagrindinis, vykdytojas.

21. Paraiškos nesvarstomos, jeigu nustatyta bent viena iš šių aplinkybių:

21.1. paraiška finansavimui gauti užpildyta neteisingai, neatitinka taisyklėse ir skelbime nustatytų reikalavimų, pateikti ne visi paraiškoje nurodyti dokumentai ir per 10 darbo dienų po projekto vykdytojo informavimo apie reikalavimų neatitikimą šie trūkumai nėra pašalinti;

21.2. paraiška pateikta pasibaigus skelbime nurodytam paraiškų priėmimo terminui;

21.3. projekto vykdytojas nustatytais terminais neatsiskaitė su ministerija už iš valstybės biudžeto ankstesniais metais finansuotus projektus ar neįvykdė sutartyje dėl projekto finansavimo numatytų sąlygų;

21.4. nustatoma, kad projektų vykdytojai pažeidė šių taisyklių 20 punkto reikalavimus.

22. Paraiškas svarsto, vadovaudamasi šiomis taisyklėmis vertina ir teikia pasiūlymus bei išvadas kultūros ministrui dėl projektų finansavimo Bibliotekų plėtros projektų vertinimo ekspertų komisija (toliau – komisija).

23. Komisijos sudėtį dvejiems metams tvirtina kultūros ministras.

24. Komisiją sudaro 7 nariai. Komisijos nariais kviečiami kompetentingi bibliotekų ir skaitmeninio raštingumo sričių specialistai. Komisijos sudėtis skelbiama ministerijos interneto tinklapyje.

25. Komisijos darbui vadovauja komisijos pirmininkas, renkamas komisijos narių paprasta balsų dauguma.

26. Komisijos posėdžiai ir sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių. Negalintys dalyvauti posėdyje komisijos nariai iki posėdžio pradžios gali pateikti nuomonę raštu posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais. Raštu pateiktą nuomonę įvertina posėdyje dalyvaujantys komisijos nariai. Komisija sprendimus priima paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.

27. Komisijos narys privalo nusišalinti ir neturi teisės dalyvauti svarstant konkrečias paraiškas bei teikti pasiūlymus dėl projektų finansavimo, jeigu:

27.1. jis dirba paraišką pateikusioje įstaigoje arba yra paraišką pateikusios įstaigos steigėjas, dalininkas arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

27.2. jis išrinktas į paraišką pateikusios įstaigos valdymo organus;

27.3. jis yra projekto kūrybinės grupės narys;

27.4. jis yra susijęs giminystės ar svainystės ryšiais su paraišką pateikusios įstaigos darbuotojais, steigėjais, dalininkais, valdymo organų nariais;

27.5. kitais atvejais, kai komisijos narys mano, kad yra galimas viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktas.

28. Kiekvienas komisijos narys individualiai įvertina projektus balais pagal taisyklių 9–10 punktuose nustatytus vertinimo prioritetus ir kriterijus, užpildydamas kultūros ministro nustatytą projekto vertinimo formą ir pagrįsdamas skirto balo reikšmę.

29. Komisijos sekretoriumi skiriamas už Kultūros ministerijos strateginio veiklos plano priemonės vykdymą atsakingas ministerijos valstybės tarnautojas, kuris nėra komisijos narys ir neturi balso teisės.

30. Komisijos sekretorius:

30.1. rengia skelbimus apie projektų konkursą pagal taisyklių 15 punkto reikalavimus ir organizuoja jo paskelbimą;

30.2. priima ir registruoja pateiktas paraiškas priemonės vykdymo paraiškų registro žurnale;

30.3. patikrina, ar gautos paraiškos atitinka taisyklėse nustatytus reikalavimus, bei įvertina paraiškos teikėjo atsiskaitymo ir dalinio finansavimo sutarčių įvykdymo rezultatus pagal visas ministerijos finansuotas programas;

30.4. informuoja projektų vykdytojus apie paraiškas, neatitinkančias formaliųjų reikalavimų, per 10 darbo dienų leidžia patikslinti duomenis ir teikia jas komisijai svarstyti;

30.5. renka komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą privačių ir viešų interesų konfliktą arba protokole fiksuoja informaciją apie komisijos narių galimą privačių ir viešų interesų konfliktą;

30.6. organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius;

30.7. atlieka būtiną techninį darbą bendradarbiaujant su komisija rengiant finansinio sprendimo projektą;

30.8. vadovaudamasis finansiniu sprendimo projektu, rengia ministro įsakymo projektą, jeigu teisės aktai nenumato kitaip;

30.9. kultūros ministrui priėmus sprendimą dėl projektų finansavimo, pagal projektų vykdytojų pateiktus išlaidų paskaičiavimus derina ir rengia sutartis bei išlaidų sąmatas šiems projektams įgyvendinti, teikia Strateginio planavimo ir kontrolės departamento Finansų skyriui informaciją dėl lėšų perkėlimo tiesioginio pavaldumo įstaigoms;

30.10. registruoja pasirašytas sutartis priemonės vykdymo sutarčių registro žurnale;

30.11. siekdamas užtikrinti, kad sprendimai būtų įvykdyti tinkamai ir laiku, esant poreikiui, derina ir (ar) tikslina sutartis ir (ar) prie sutarčių esančias sąmatas;

30.12. renka projektų vykdymo ataskaitas ir prižiūri, kad projektų vykdytojai laikytųsi sutartyje numatytų ataskaitų pateikimo ir (ar) patikslinimo terminų;

30.13. fiksuoja pavėlavusius pateikti ataskaitas bei netinkamai atsiskaičiusius projektų vykdytojus, apie tai juos informuoja ir primena sutarties sąlygas. Sutarties sąlygų neįvykdžiusius projektų vykdytojus įtraukia į neatsiskaičiusiųjų projektų vykdytojų sąrašą;

30.14. pagal kompetenciją tikrina veiklos ir finansines ataskaitas, nustatydamas, ar lėšos panaudotos pagal sąmatoje prie sutarties nurodytą paskirtį, parašu patvirtina atliktą patikrą ir finansines ataskaitas kartu su informacija apie projekto vykdymui skirtų lėšų nepanaudotą likutį teikia Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriaus darbuotojui, atsakingam už tos priemonės finansuojamų projektų patikrą;

30.15. nustačius, kad projektų vykdytojai lėšas faktiškai panaudojo nesivadovaudami patvirtinta išlaidų sąmata, laiku ar iš viso neįvykdė sutarties sąlygų, nedelsiant raštu informuoja projektų vykdytojus, jog jų projektai vienerius metus nebus finansuojami, bei nurodo, kad projekto vykdytojas privalo per 15 darbo dienų grąžinti ministerijai visą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto gautą sumą, bei informuoja apie tai, kad lėšų negrąžinus, jos bus išieškotos teisės aktų nustatyta tvarka;

30.16. rengia projektų įgyvendinimo ataskaitų suvestines ir iki kitų metų sausio 20 d. teikia jas programos koordinatoriui bei Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriaus darbuotojui, atsakingam už priemonės lėšų apskaitos vykdymą.

 

IV skyrius

LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JAS TVARKA

 

31. Kultūros ministras įsakymu skiria lėšas projektams iš dalies finansuoti, įvertinęs komisijos pateiktus pasiūlymus ir išvadas. Lėšos projektams finansuoti skiriamos kultūros ministro įsakymu.

32. Kultūros ministro įsakymas dėl lėšų skyrimo bibliotekų plėtros projektams yra skelbiamas ministerijos interneto tinklapyje. Ministerijos interneto tinklapyje taip pat skelbiamas visas konkursui pateiktų paraiškų sąrašas, trumpi gautų paraiškų aprašymai, sprendimai dėl atmestų prašymų skirti finansavimą ir sprendimai dėl paraiškų įtraukimo į rezervinį paraiškų sąrašą.

33. Ministerija ir projekto vykdytojas, kuriam skiriamas dalinis finansavimas, sudaro kultūros ministro nustatytos formos sutartį, kurioje nurodomi projekto įgyvendinimo terminai, finansavimo tvarka, atsiskaitymo būdai, šalių atsakomybė už sutarties nevykdymą ir kitos sąlygos. Prie sutarties pridedama detali projektui skirtų lėšų išlaidų sąmata (toliau – sąmata), kuri yra neatskiriama sutarties dalis.

34. Su ministerijos tiesioginio pavaldumo biudžetinėmis įstaigomis sutartys nesudaromos. Tuo atveju, kai priimtas sprendimas dėl lėšų skyrimo ministerijai tiesiogiai pavaldžiai biudžetinei įstaigai, ministerijos Strateginio planavimo ir kontrolės departamento Finansų skyrius teisės aktų nustatyta tvarka patikslina tokios įstaigos atitinkamos programos sąmatą.

35. Valstybės biudžeto lėšos projekto vykdytojams pervedamos į atskirą tik valstybės biudžeto lėšoms skirtą banko sąskaitą pagal nustatytas valstybės iždo valdymo procedūras.

36. Projekto administravimo išlaidos – projekto tikslams pasiekti būtinos projekto vadovo ir darbuotojų darbo užmokesčio, biuro nuomos, komunalinių ir ryšių paslaugų, kanceliarinių prekių išlaidos – gali sudaryti iki 20 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti. Viešojo sektoriaus subjektai negali naudoti projekto lėšų darbuotojų darbo užmokesčiui, biuro nuomai ir komunalinėms paslaugoms apmokėti.

37. Projekto nenumatytos išlaidos – projekto tikslams pasiekti būtinos, kituose sąmatos straipsniuose nenurodytos išlaidos – gali sudaryti iki 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti.

38. Skirtos lėšos negali būti perkeltos į kitus biudžetinius metus ir naudojamos kitiems tikslams, nei nurodyta su ministerija pasirašytoje sutartyje.

39. Projekto vykdytojas, negalintis įgyvendinti projekto pagal patvirtintą sąmatą, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų iki sutartyje numatyto projekto įgyvendinimo termino pabaigos turi raštu kreiptis į ministeriją dėl jos patikslinimo, nurodydamas priežastis. Sąmatos nereikia tikslinti, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą sąmatos straipsnį neviršija 20 procentų. Projekto vykdytojas, pateikęs argumentuotą raštą, taip pat turi teisę tikslinti sąmatos straipsnio eilučių formuluotes bei įsitraukti naujas (jeigu projekto vykdytojui pavyko sutaupyti lėšų ir jis nori už sutaupytas lėšas apmokėti už prekę ar paslaugą, kurią buvo įtraukęs į sąmatą prie paraiškos).

40. Sprendimą tikslinti sąmatą priima kultūros ministro įsakymu paskirtas konkrečios ministerijos strateginiame plane nurodytos priemonės vykdymą atsakingas ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, įvertinęs projekto vykdytojo nurodytas priežastis. Kilus įtarimų dėl projekto turinio pasikeitimo, sprendimą tikslinti sąmatą priima komisija.

41. Projekto vykdytojui praleidus sąmatos tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus sąmatų tikslinimo tvarką, sąmata netikslinama. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, yra pripažįstamos netinkamomis ir netinkamai panaudotos valstybės biudžeto lėšos privalo būti grąžintos į ministerijos nurodytą sąskaitą iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

42. Už gautas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas atsiskaito ministerijai sutartyje numatytais terminais pateikdamas Kultūros politikos departamento Muziejų, bibliotekų ir archyvų skyriui:

42.1. kultūros ministro patvirtintos formos projekto įvykdymo ataskaitą;

42.2. kultūros ministro patvirtintos formos projekto faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą.

43. Ministerijos tiesioginio pavaldumo biudžetinės įstaigos teikia tik projekto įvykdymo ataskaitą.

44. Projekto išlaidos laikomos tinkamomis ir panaudotomis pagal paskirtį, jeigu jos teisės aktų nustatyta tvarka yra įtrauktos į projekto vykdytojo buhalterinę apskaitą ir gali būti identifikuojamos, pagrįstos ir patvirtintos atitinkamais išlaidas pateisinančiais ir išlaidų apmokėjimą įrodančiais dokumentais, turinčiais visus apskaitos dokumentams privalomus rekvizitus.

45. Išlaidų tinkamumas nustatomas remiantis šiais kriterijais:

45.1. išlaidos yra tiesiogiai susijusios su projektu ir yra būtinos jo įgyvendinimui;

45.2. išlaidos patiriamos einamaisiais biudžetiniais metais projekto vykdymo laikotarpiu;

45.3. išlaidų paskirtis atitinka sutarties sąmatoje nurodytas išlaidas.

46. Projekto vykdytojas, gavęs finansavimą projektui ir negalintis jo įvykdyti, turi ne vėliau kaip likus 20 darbo dienų iki sutartyje numatyto projekto įvykdymo termino pabaigos raštu apie tai informuoti ministeriją. Tokiu atveju projektui skirtos valstybės biudžeto lėšos privalo būti grąžintos į ministerijos nurodytą sąskaitą iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos, bet ne vėliau nei iki gruodžio 15 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

47. Projekto vykdytojas, pažeidęs šių taisyklių bei sutarties reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka ir netenka galimybės teikti paraišką ateinančiais metais.

 

V skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Projektų vykdytojų paraiškos, paraiškų ir sutarčių registracijos žurnalai, komisijos posėdžių protokolai, projektų įvykdymo rezultatų ataskaitos ir jų registravimo žurnalai saugomi trejus metus ministerijos Kultūros politikos departamento Muziejų, bibliotekų ir archyvų skyriuje. Projektų vykdytojų sutartys ir projektų įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašai saugomi ministerijos Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriuje teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

_______________


 

Forma patvirtinta

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2016 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. ĮV-341

 

(Bibliotekų plėtros projekto dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų sutarties forma)

 

 

BIBLIOTEKŲ PLĖTROS PROJEKTO FINANSAVIMO IŠ DALIES VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS SUTARTIS

 

20__ m. ________________ d. Nr. _______

 

Vilnius      

 

 

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija), atstovaujama ____________________, ir ___________________________________________________, (toliau                                                      (projekto vykdytojo pavadinimas, teisinė forma, kodas)

– Vykdytojas), atstovaujama(-s) ________________________________________________ (toliau

(projekto vykdytojo vadovo pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)

kartu – Šalys), sudarė šią sutartį:

 

1.   Sutarties dalykas

1.1. Šios sutarties dalykas yra projekto _________________________________________

(projekto pavadinimas)

________________________________________________________________(toliau – Projektas)                 

įvykdymo nuo 20__ m. _________ d. iki 20___ m. _________ d. dalinis finansavimas.

 

1.2. Priemonės kodas Ministerijos strateginiame veiklos plane _____________.

 

2.   Šalių įsipareigojimai

2.1. Ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kultūros ministro 20__ m. _________d. įsakymo Nr.__ ______ punktu, įsipareigoja:

2.1.1. iš dalies finansuoti šios sutarties 1.1 punkte nurodytą Projektą ir skirti šiam tikslui pagal Vykdytojo pateiktą ir Ministerijos patvirtintą sąmatą, kuri yra neatskiriama sutarties dalis, ______________________ (________________________________________________________)  litų;                                                  (suma skaičiais ir žodžiais)

2.1.2. lėšas pervesti Vykdytojui_________________________________ į atskirą valstybės

(juridinio asmens kodas)

biudžeto lėšoms skirtą sąskaitą Nr. LT ______________________, esančią __________________.

(sąskaitos numeris)                   (banko pavadinimas, kodas)

2.2. Vykdytojas įsipareigoja:

2.2.1. sutarties 1.1 punkte nurodyto Projekto tikslus, uždavinius ir priemones įvykdyti iki __________________ d. pagal Ministerijai pateiktą paraišką ir prie šios sutarties pridedamą sąmatą;

(data)                         

2.2.2. skirtas valstybės biudžeto lėšas naudoti tik pagal prie šios sutarties patvirtintą sąmatą ir tik tinkamoms projekto išlaidoms padengti. Išlaidos yra laikomos tinkamomis, jeigu jos yra:

2.2.2.1. tiesiogiai susijusios su projektu ir būtinos jo įgyvendinimui;

2.2.2.2. patirtos einamaisiais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu (iki šios sutarties 2.2.1 punkte nurodyto termino);

2.2.2.3. išlaidų paskirtis atitinka sąmatoje prie sutarties nurodytas išlaidas;

2.2.2.4. išlaidos aiškiai identifikuojamos ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;

2.2.3. įvykdžius Projektą, per 10 darbo dienų pateikti Ministerijos Kultūros politikos departamento Muziejų, bibliotekų ir archyvų skyriui:

2.2.3.1. kultūros ministro nustatytos formos projekto įvykdymo ataskaitą;

2.2.3.2. kultūros ministro nustatytos formos bibliotekų plėtros projekto faktinių išlaidų ataskaitą.

2.2.4. Ministerijai pareikalavus, pateikti visus išlaidas pateisinančius ir apmokėjimą įrodančius dokumentus arba tinkamai patvirtintas jų kopijas;

2.2.5. nepanaudotus valstybės biudžeto asignavimus pasibaigus Projektui per 5 darbo dienas grąžinti į Ministerijos sąskaitą (LT53 7044 0600 0807 8080);

2.2.6. užtikrinti, kad perkant prekes ir paslaugas valstybės biudžeto lėšomis būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų ir kitų įstatymų bei teisės aktų nustatytos tvarkos, tiekėjų lygiateisiškumo, skaidrumo ir nešališkumo principų;

2.2.7. projekto įgyvendinimui skirtų valstybės biudžeto lėšų apskaitą vykdyti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;

2.2.8. projekto reklaminėje medžiagoje nurodyti, kad projektą iš dalies finansuoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija;

2.2.9. viešinti informaciją apie projekto įgyvendinimą ir rezultatus.

 

3.   Papildomos sutarties sąlygos

3.1. Pagal Ministerijos patvirtintą sąmatą planuotos išlaidų rūšys netikslinamos, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą sąmatos straipsnį neviršija 20 procentų. Jei skirtumas viršija 20 procentų, Vykdytojas (ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki sutarties 2.2.1 punkte nurodyto projekto įvykdymo termino pabaigos) raštu informuoja Ministeriją, pridėdamas patikslintą sąmatą. Vykdytojas, pateikęs argumentuotą raštą, taip pat turi teisę tikslinti sąmatos straipsnio eilučių formuluotes bei įsitraukti naujas (jeigu Projekto vykdytojui pavyko sutaupyti lėšų ir jis nori už sutaupytas lėšas apmokėti už prekę ar paslaugą, kurią buvo įtraukęs į sąmatą prie paraiškos). Kartu su prašymu pateikiama patikslinta projekto sąmata.

3.2. Įvykdžius projektą, praleidus sąmatos tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus sąmatos tikslinimo tvarką, sąmata netikslinama. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, pripažįstamos netinkamomis ir netinkamai panaudotos valstybės biudžeto lėšos turi būti gražintos Ministerijai iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

3.3. Ministerija neatsako už sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl sutartyje neteisingai nurodytų Vykdytojo rekvizitų bei kitų duomenų. Už šios sutarties 2.1.2, 2.2.3 ir 2.2.4 punktuose privalomų pateikti duomenų tikslumą ir teisingumą atsako Vykdytojas.

3.4. Jeigu viena iš šalių dėl nenumatytų priežasčių negali įvykdyti kurio nors šios sutarties punkto, turi raštu informuoti kitą šalį ne vėliau kaip prieš 15 darbo dienų iki sutarties 2.2.1 punkte numatyto projekto įvykdymo termino pabaigos dėl sutarties papildymo, pakeitimo ar nutraukimo.

3.5. Sutarties papildymai ir pakeitimai galioja tik raštu sutikus abiem šalims.

3.6. Sutartis gali būti nutraukta:

3.6.1. rašytiniu šalių susitarimu;

3.6.2. vienos iš sutarties šalių rašytiniu reikalavimu, jei kita šalis nevykdo ar netinkamai vykdo šioje sutartyje numatytus įsipareigojimus, apie tai raštu informuojant kitą sutarties šalį ne vėliau nei prieš 14 darbo dienų iki numatomo sutarties nutraukimo.

3.7. Ginčai dėl šios sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

3.8. Sutartį nutraukus dėl Vykdytojo kaltės, Vykdytojas privalo per 15 darbo dienų grąžinti Ministerijai visą pagal šią sutartį gautą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sumą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

3.9. Sutartį nutraukus dėl Ministerijos kaltės, Ministerija pagal Vykdytojo pateiktus atsiskaitymo dokumentus apmoka Vykdytojui, neviršijant sutarties 2.1.1 punkte numatytos sumos, Projekto vykdymo išlaidas, padarytas iki sutarties nutraukimo dienos.

3.10. Nustačius, kad Vykdytojas to paties projekto įgyvendinimui finansavimą gavo daugiau kaip iš vienos Ministerijos strateginiame plane nurodytos programos priemonės arba to paties projekto įgyvendinimui finansavimą gavo ir kitas (-i) Vykdytojo partneris (-iai), visos nepagrįstai gautos valstybės biudžeto lėšos privalo būti grąžintos Ministerijai per Ministerijos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

3.11. Sutartis sudaryta dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.

3.12. Sutartis įsigalioja nuo pasirašymo dienos ir galioja iki visiško šalių pagal šią sutartį prisiimtų įsipareigojimų įvykdymo.

 

 

4.   Šalių adresai ir rekvizitai

 

Ministerija                                                                    Vykdytojas

Juridinio asmens kodas 188683671                              Juridinio asmens kodas _________________

J. Basanavičiaus g. 5, 01118 Vilnius                             Adresas ______________________________

Sąsk. Nr. LT44 7300 0100 0245 6468                          Sąsk. Nr. ____________________________

AB bankas „Swedbank“                                                Bankas ______________________________

Banko kodas 73000                                                      Banko kodas _________________________

Telefonas (8 5) 219 3416                                              Telefonas ____________________________

Faksas (8 5) 262 3120                                                   Faksas ______________________________

El. pašto adresas dmm@lrkm.lt                                     El. pašto adresas ______________________

 

 

 

 

________________________________                      ________________________________

(pareigų pavadinimas)            A.V.                  (pareigų pavadinimas)                A.V.

 

 

(parašas)                                                                     (parašas)

 

                                                                                            

(vardas ir pavardė)                                                     (vardas ir pavardė)