Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. lapkričio 22 d. Nr. T-237
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 15 d. sprendimu Nr. T-32 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2018 m. lapkričio 22 d. sprendimu Nr. T-237
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ
SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Joniškio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – NVŠ lėšos), skiriamų Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimą ir naudojimą, reikalavimus NVŠ teikėjams ir NVŠ programoms, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, lėšų pervedimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMAS
4. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta savivaldybėje vykdoma NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria savivaldybė, neatsižvelgiant į tai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.
5. Savivaldybės numatomos prioritetinės NVŠ programų kryptys: gamtos ir ekologijos ugdymo, techninės kūrybos, amatų mokymo, NVŠ programos, įgyvendinamos savivaldybės kaimiškose vietovėse.
7. 6 punkte minima lėšų suma gali būti ne didesnė nei 20 eurų ir ne mažesnė nei 10 eurų ir perskaičiuojama atsižvelgiant į NVŠ mokinių skaičių. Jeigu NVŠ mokinių skaičius yra didesnis ir nebepakanka savivaldybei skirtų lėšų NVŠ programoms finansuoti (vienam mokiniui 15 eurų per mėn.), tai minėtas dydis mažinamas (išskyrus prioritetines NVŠ programas, esant pakankamai lėšų). Jeigu mokinių skaičius yra mažesnis, tai dydis atitinkamai didinamas (įskaitant ir prioritetines NVŠ programas).
8. Jei skiriamas didesnis finansavimas, sutartyje su NVŠ teikėju turi būti aptarti ir aukštesni NVŠ programos vykdymo ir kokybiniai, ir (ar) kiekybiniai rodikliai.
9. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei visu savivaldybės nustatytu NVŠ krepšelio dydžiu mažinamas savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis / paslaugos kaina asmeniui už neformalųjį vaikų švietimą.
10. NVŠ lėšų dydį vienam mokiniui, lėšų paskirstymą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
11. NVŠ teikėjams lėšos skiriamos pagal lėšų skyrimo ir naudojimo sutartis (toliau – sutartis), sudarytas tarp švietimo teikėjo ir savivaldybės administracijos direktoriaus (arba jo įgalioto asmens).
12. Sutartyje turi būti numatyti NVŠ teikėjo įsipareigojimai, kitos sąlygos ir atsakomybė už netinkamą lėšų naudojimą ir ugdymo proceso organizavimą. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos ir paskirstomos pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių ir programos trukmę mėnesiais. Einamųjų metų NVŠ lėšos švietimo teikėjams gali būti perskirstomos dėl pasikeitusio programose dalyvaujančių vaikų skaičiaus. Lėšas NVŠ teikėjams pagal sutartyse nustatytus terminus perveda savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius (jei savivaldybės administracija yra gavusi skirtas NVŠ tikslinio finansavimo lėšas).
13. NVŠ teikėjas užtikrina programos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, atsako už lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, užsiėmimuose dalyvaujančių vaikų skaičių bei nepanaudotų lėšų grąžinimą į savivaldybės sąskaitą teisės aktų nustatyta tvarka.
14. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir su juo susijusioms išlaidoms finansuoti. NVŠ lėšų negalima naudoti:
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ TEIKĖJUI, NVŠ PROGRAMOMS IR NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS
15. Reikalavimai NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinantiems teikėjams nurodyti Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – NVŠ aprašas) 13–15 punktuose.
16. NVŠ teikėjas turi pateikti naudojimosi vietos, kurioje įgyvendinama NVŠ programa, turtu teisėtumą patvirtinančių dokumentų kopijas, jei ta vieta – savivaldybės pavaldumui priklausianti įstaiga, jos teritorija, patalpos.
17. Reikalavimai NVŠ programoms ir registravimas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR) nustatytas NVŠ aprašo 16–18 punktuose.
18. NVŠ teikėjas savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (NVŠ aprašo 1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas. Vienai programai pildoma viena paraiškos forma.
20. NVŠ programoms vertinti savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje. NVŠ programos vertinamos ne rečiau kaip kartą per metus.
21. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimų dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės (mokytojo nebuvimas patalpose su vaikais, dėstymas ne pagal patvirtintą programą, higienos reikalavimų neatitinkančios patalpos, netinkama ar tai NVŠ programai nepritaikyta įranga arba ugdymo priemonės, tikrinimo metu programos veikloje dalyvauja mažiau kaip 80 % programoje registruotų vaikų bei kiti teisės aktų pažeidimai), savivaldybės administracijos direktoriaus (arba jo įgaliotas asmens) sprendimu programos atitiktis panaikinama ir sutartis su NVŠ teikėju nutraukiama (nepratęsiama). Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.
22. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
23. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su paslaugos gavėjais: elektroniniu būdu užpildo mokymo sutarties formą (NVŠ aprašo 3 priedas). Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
24. Vaikas, be pateisinamos priežasties per mėnesį praleidęs 75 % užsiėmimų, ne vėliau kaip priešpaskutinę mėnesio dieną išbraukiamas iš NVŠ programą lankančių vaikų sąrašų ir išregistruojamas iš Mokinių registro.
25. Iš NVŠ programos sąrašų neišbraukiamas, iš Mokinių registro neišregistruojamas ir NVŠ finansavimas nenutraukiamas vaikui, kuris NVŠ užsiėmimų nelankė pagal teikėjo nustatytą grafiką dėl ligos ir yra pateikęs tai patvirtinančią gydytojo pažymą.
26. Savivaldybės naudoja NVŠ lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, vykdo NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną, užtikrina programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.
28. Stebėsena gali būti vykdoma:
28.1. analizuojant duomenis, esančius Mokinių registre, KTPRR, Švietimo valdymo informacinėje sistemoje;
IV SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
30. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo NVŠ lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.
31. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Ministerija) Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia užpildytą formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
34. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi, kad į programas būtų įtraukiama kuo daugiau vaikų, kurie nelanko jokių NVŠ užsiėmimų po pamokų.
35. Savivaldybių švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.