TEISĖJŲ TARYBA
NUTARIMAS
DĖL TEISĖJŲ TARYBOS 2021 M. LIEPOS 23 D. NUTARIMO NR. 13P-98-(7.1.2) „DĖL PRIEMOKŲ UŽ PADIDĖJUSĮ DARBO KRŪVĮ SKYRIMO IR MOKĖJIMO BENDROSIOS KOMPETENCIJOS IR SPECIALIZUOTŲ TEISMŲ TEISĖJAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. spalio 29 d. Nr. 13P-124-(7.1.2.)
Vilnius
Pakeisti Priemokų už padidėjusį darbo krūvį skyrimo ir mokėjimo bendrosios kompetencijos ir specializuotų teismų teisėjams tvarkos aprašą, patvirtintą Teisėjų tarybos 2021 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 13P- 98-(7.1.2), ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Teisėjų tarybos
2021 m. liepos 23 d. nutarimu
Nr. 13P- 98-(7.1.2.)
(2021 m. spalio 29 d. nutarimo
Nr. 13P-124-(7.1.2.) redakcija)
PRIEMOKŲ UŽ PADIDĖJUSĮ DARBO KRŪVĮ SKYRIMO IR MOKĖJIMO BENDROSIOS KOMPETENCIJOS IR SPECIALIZUOTŲ TEISMŲ TEISĖJAMS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priemokų už padidėjusį darbo krūvį skyrimo ir mokėjimo bendrosios kompetencijos ir specializuotų teismų teisėjams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato apmokėjimo bendrosios kompetencijos ir specializuotų teismų teisėjams už padidėjusį darbo krūvį, kai yra padidėjęs darbų mastas dėl iš anksto nenumatytų priežasčių žymiai padaugėjus gaunamų nagrinėti tam tikros kategorijos bylų per mėnesį, tvarką.
2. Šis Aprašas nėra taikomas kitiems apmokėjimo už padidėjusį darbo krūvį nei nurodyta Aprašo 1 punkte atvejams reguliuoti.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Tam tikros kategorijos bylos – bylų grupė, apibrėžiama pagal Teisėjų tarybos patvirtintus baudžiamųjų, civilinių ir administracinių bylų kategorijų klasifikatorius arba kitais požymiais apibrėžiama bylų ar ikiteisminio tyrimo dokumentų, nagrinėjamų specialaus įstatymo pagrindu, grupė, jeigu klasifikatoriuose nėra išskirta atskira tokių bylų kategorija.
3.2. Iš anksto nenumatytos priežastys – socialinės, ekonominės, finansinės, politinės, teisinės ar kitos priežastys, lemiančios gaunamų nagrinėti bylų skaičiaus padidėjimą teismuose, kurių iš anksto nebuvo galima numatyti.
3.3. Žymus bylų padaugėjimas – bendrosios kompetencijos ar specializuotame teisme per mėnesį gaunamų nagrinėti tam tikros kategorijos bylų kiekio padidėjimas daugiau nei 20 procentų dėl iš anksto nenumatytų priežasčių. Tuo atveju, kai teisme tam tikros kategorijos bylos anksčiau nebuvo nagrinėjamos, žymus gaunamų tam tikros kategorijos bylų padaugėjimas fiksuojamas, kai toks kiekis padidėja daugiau nei 20 procentų už vidutinį bylos tipui priskirtos kategorijos gautų teisme bylų kiekį per praėjusius dvylika mėnesių.
3.4. Padidėjęs darbo krūvis – bendrosios kompetencijos ar specializuoto teismo teisėjui (teisėjo) per mėnesį faktiškai paskirtų nagrinėti teismo posėdyje tam tikros kategorijos bylų kiekio padidėjimas dėl žymaus bylų padaugėjimo.
II. PADIDĖJUSIO DARBO KRŪVIO NUSTATYMAS
4. Žymaus bylų padaugėjimo pradžia laikomas pirmasis mėnuo, per kurį teisme gaunamų tam tikros kategorijos bylų skaičius padidėjo daugiau nei 20 procentų lyginant su praėjusiu mėnesiu tam tikros kategorijos bylų skaičiumi. Nustačius žymaus bylų padaugėjimo pradžią, vėliau kas mėnesį teisme gaunamų tam tikros kategorijos bylų skaičius lyginamas su praėjusių dvylikos mėnesių, buvusių iki žymaus bylų padaugėjimo pradžios, vidutiniu teisme gautų šios kategorijos bylų skaičiumi per mėnesį (krūvio rodikliu). Tuo atveju, kai teisme gaunamų tam tikros kategorijos bylų skaičius padidėja dėl to, kad tokios bylos perduotos nagrinėti iš kito teismo, gaunamų tam tikros kategorijos bylų skaičius lyginamas su to teismo, iš kurio perduotos bylos, praėjusių dvylikos mėnesių, buvusių iki žymaus bylų padaugėjimo pradžios, vidutiniu teisme gautų šios kategorijos bylų skaičiumi per mėnesį (krūvio rodikliu).
5. Nustatytas žymus bylų padaugėjimo faktas yra pagrindas vertinti teisėjo padidėjusį darbo krūvį ir priimti sprendimą dėl priemokos skyrimo ir išmokėjimo.
6. Padidėjęs darbo krūvis nustatomas už praėjusį mėnesį, vertinant viso praėjusio mėnesio duomenis apie teisėjui (teisėjo) faktiškai paskirtas nagrinėti teismo posėdyje tam tikros kategorijos bylas. Vertinant padidėjusį teisėjo darbo krūvį turi būti atsižvelgta ir į teisėjo teisėto nebuvimo darbe laikotarpius. Darbo krūvio duomenys lyginami su praėjusių dvylikos mėnesių, buvusių iki žymaus bylų padaugėjimo pradžios, šiam teisėjui (teisėjo) vidutiniu faktiškai paskirtų nagrinėti teismo posėdyje šios kategorijos bylų skaičiumi per mėnesį. Tuo atveju, kai teisme tam tikros kategorijos bylos anksčiau nebuvo nagrinėjamos, padidėjęs darbo krūvis nustatomas, kai teisėjui per mėnesį faktiškai paskirtų nagrinėti teismo posėdyje tam tikros kategorijos bylų kiekis padidėja daugiau nei 20 procentų, lyginant su vidutiniu bylos tipui priskirtos kategorijos teisėjui (teisėjo) per mėnesį faktiškai paskirtų nagrinėti teismo posėdyje bylų kiekiu per praėjusius dvylika mėnesių.
7. Aprašo 4-6 punktuose nurodytas aplinkybes konstatuoja teismo pirmininkas ir priima sprendimą (įsakymą) dėl priemokos skyrimo ir išmokėjimo konkretiems teisėjams vadovaudamasis šio Aprašo III skyriuje nustatytais kriterijais ir tvarka ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos.
8. Teismo pirmininko įsakyme dėl teisėjo (teisėjų) darbo krūvio padidėjimo konstatavimo ir priemokos (priemokų) skyrimo ir išmokėjimo turi būti nurodyti duomenys, patvirtinantys padidėjusį teisėjo darbo krūvį, nurodytas krūvio padidėjimo procentas ir šio Aprašo 9 punkto nustatyta tvarka parinktas priemokos dydis konkretiems teisėjams.
III. PRIEMOKOS DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI IR SKYRIMO TVARKA
9. Priemokos už padidėjusį teisėjo darbo krūvį dydis nustatomas remiantis šiais kriterijais:
9.1. kai darbo krūvis padidėja nuo 20 iki 30 procentų skiriama 10 procentų teisėjo pareiginės algos dydžio priemoka;
9.2. kai darbo krūvis padidėja nuo 30 iki 40 procentų skiriama 15 procentų teisėjo pareiginės algos dydžio priemoka;
9.3. kai darbo krūvis padidėja nuo 40 iki 50 procentų skiriama 20 procentų teisėjo pareiginės algos dydžio priemoka;
9.4. kai darbo krūvis padidėja nuo 50 iki 60 procentų skiriama 25 procentų teisėjo pareiginės algos dydžio priemoka;
IV. PRIEMOKOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS