LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO 2019 M. spalIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 4-564 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės nr. 01.2.1-LVPA-K-856 „eksperimentas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo nr. 2 patvirtinimo“ PAKEITIMO
2019 m. spalio 25 d. Nr. 4-610
Vilnius
Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 89 punktu,
p a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-K-856 „Eksperimentas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2019 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 4-564 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ priemonės Nr. 01.2.1-LVPA-K-856 „Eksperimentas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 patvirtinimo“, ir 86 punktą išdėstau taip:
„86. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra nustatytos Aprašo 6 lentelėje.
6 lentelė. Tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos.
Išlaidų katego-rijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkamos finansuoti išlaidos. |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkamos finansuoti išlaidos. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos: 3.1. MTEP ir inovacijų infrastruktūrai priskirtinų statinių statybos išlaidos; 3.2. MTEP ir inovacijų infrastruktūrai priskirtinų statinių rekonstravimo, kapitalinio remonto išlaidos, jeigu rekonstravimas, kapitalinis remontas pagerina turto naudingąsias savybes ir (arba) pailgina turto naudingo tarnavimo laiką. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos: 4.1. techninių žinių ir išradimų patentų arba teisių pagal licencijos sutartį įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų, išlaidos. Šios išlaidos kartu su Aprašo 6 lentelės 5.1 ir 5.2 papunkčiuose nurodytomis išlaidomis negali sudaryti daugiau nei 50 procentų tinkamų finansuoti Aprašo 10.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų išlaidų. Programinės įrangos licencijų įsigijimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti; 4.2. toliau nurodyto ilgalaikio turto įsigijimo ar lizingo (finansinės nuomos) išlaidos (lizingo (finansinės nuomos) laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto įgyvendinimo trukmę, tai yra lizingo (finansinės nuomos) būdu įsigytas materialusis turtas iki projekto įgyvendinimo pabaigos turi tapti projekto vykdytojo nuosavybe): 4.2.1. tiesiogiai MTEP veikloms vykdyti ir kuriamoms tyrėjų ir pagalbinio personalo darbo vietoms aprūpinti būtini baldai; 4.2.2. kompiuterinė technika; 4.2.3. su MTEP ir inovacijų infrastruktūra ar jos panaudojimu susiję patentai, licencijos, praktinė patirtis (angl. know-how) ir kitas intelektinis turtas. Programinės įrangos naudojimo licencijos nėra tinkamos finansuoti; 4.2.4. kita MTEP ir inovacijų infrastruktūrai priskirtina įranga, prietaisai, įrankiai ir įrenginiai. |
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos: 5.1. MTEP paslaugų įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų, išlaidos; 5.2. išlaidos, susijusios su konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, skirtų vien tik projekto MTEP veiklai, įsigijimu, taip pat išlaidos dėl MTEP veiklai reikalingų paslaugų, kurios nėra MTEP ir be jų nebus pasiekti projekto tikslai, įsigijimo. Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai paslaugos įsigyjamos iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų, išlaidos; 5.3. su kitomis veiklos sąnaudomis, įskaitant sąnaudas medžiagoms, mažaverčiam inventoriui, atsargoms ir panašiems produktams, priskirtiniems trumpalaikiam turtui, tiesiogiai susijusiomis su MTEP veikla, susijusios išlaidos; 5.4. projekto MTEP veikloms naudojamo turto (įrangos, prietaisų, įrankių, įrenginių, mašinų ir įrengimų pastatų ir (ar) patalpų) nusidėvėjimo sąnaudos, jeigu šiam turtui įsigyti nebuvo naudojamos viešosios (įskaitant ir kitų valstybių) lėšos. Šios išlaidos negali sudaryti daugiau nei 50 procentų tinkamų finansuoti 5.5. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotos teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka. Patirtos projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (arba) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas ir papildomų poilsio dienų išmokos, kai darbo užmokesčio išlaidoms apmokėti netaikomi fiksuotieji įkainiai, apmokamos taikant kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių, jam nustatytos darbo savaitės trukmę ir jam suteiktų papildomų poilsio dienų trukmę. Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotosios normos nustatomos vadovaujantis Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, paskelbta ES struktūrinių fondų svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kasmetiniu-atostogu-ismoku-fiksuotuju-normu-nustatymo-tyrimo-ataskaita. Pakeistos kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotosios normos taikomos nuo jų įsigaliojimo dienos, įskaitant ir įgyvendinamas sutartis; 5.6. projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos, apskaičiuotos komandiruočių išlaidas reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka; 5.7. tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos pridėtinės išlaidos – įrangos nuomos išlaidos; 5.8. tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos pridėtinės išlaidos – projektui įgyvendinti būtinų pastatų ar patalpų nuomos išlaidos; 5.9. projekto veikloms vykdyti reikalingų transporto priemonių nuomos išlaidos, susijusios su projektą vykdančio personalo vežimu į darbą ir iš darbo. Projekto veikloms vykdyti reikalingos transporto Lietuvos Respublikoje išlaidos ir kelionių žemės transportu iš Lietuvos Respublikos į kitą valstybę (ir atgal) išlaidos apmokamos taikant kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotuosius įkainius, kurie nustatomi vadovaujantis Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kuro-ir-viesojo-transporto-islaidu-fiksuotuju-ikainiu-nustatymo-tyrimo-ataskaita. Aprašo 6 lentelės 5.1 ir 5.2 papunkčiuose nurodytos išlaidos kartu su Aprašo 6 lentelės 4.1 papunktyje nurodytomis išlaidomis negali sudaryti daugiau nei 50 procentų tinkamų finansuoti Aprašo 6 lentelės 5.8 ir 5.9 papunkčiuose nurodytos išlaidos kartu su Aprašo 6 lentelės 7 punkte nurodytomis išlaidomis negali sudaryti daugiau nei 10 procentų tinkamų finansuoti Aprašo |
6. |
Informavimas apie projektą |
Netinkamos finansuoti išlaidos. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Netiesioginių projekto išlaidų suma pagal fiksuotąją normą apskaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu.“ |