SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

2020 m. spalio 29 d. Nr. T9-191

Skuodas

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 8 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymo Nr. ĮV-149 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ 9, 10 ir 20 punktais, Skuodo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Skuodo rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nuostatus (pridedama).

2. Pavesti Skuodo rajono savivaldybės administracijai teisės aktų nustatyta tvarka atrinkti Skuodo rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narių kandidatūras.

3. Pripažinti netekusiu galios 2016 m. rugpjūčio 23 d. Skuodo rajono savivaldybės tarybos Nr. T9-144 sprendimą „Dėl Skuodo rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nuostatų patvirtinimo ir vertinimo tarybos sudarymo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Petras Pušinskas

 

 

 

PATVIRTINTA

Skuodo rajono savivaldybės tarybos

2020 m. spalio 29 d. sprendimu Nr. T9-191

 

 

 

SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Skuodo rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Skuodo rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos (toliau – Tarybos) funkcijas, teises, sudarymą ir darbo organizavimo tvarką.

2. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos architektūros įstatymu, Kultūros vertybių registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1053 „Dėl Kultūros vertybių registro įsteigimo ir Kultūros vertybių registro nuostatų patvirtinimo“, Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-150 „Dėl Nekilnojamojo kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų aprašo patvirtinimo“, Nekilnojamųjų kultūros vertybių atskleidimui reikalingų tyrimų duomenų apimties aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. ĮV-259 „Dėl Nekilnojamųjų kultūros vertybių atskleidimui reikalingų tyrimų duomenų apimties aprašo patvirtinimo“, Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-446 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos patvirtinimo“, Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos pildymo aprašu, patvirtintu Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos direktoriaus 2011 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. Į-230 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos pildymo aprašo patvirtinimo“, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

3. Tarybai atliekant Nuostatuose nurodytas funkcijas metodiškai vadovauja ir Tarybos narių mokymus organizuoja Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos (toliau – Departamentas).

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

TARYBOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

5. Taryba atlieka šias funkcijas:

5.1. sprendžia dėl apsaugos reikalingumo nekilnojamosioms kultūros vertybėms, vertingųjų savybių patikslinimo arba nustačius, kad kultūros paveldo objektas ar vietovė yra sunykę, sunaikinti ar kitaip prarastos jų vertingosios savybės, dėl apsaugos nereikalingumo;

5.2. nustato nekilnojamosioms kultūros vertybėms vietinio reikšmingumo lygmenį;

5.3. nustato nekilnojamojo kultūros paveldo objektų ar vietovių vertingąsias savybes;

5.4. apibrėžia kultūros paveldo objektų teritorijų ir apsaugos zonų ar kultūros paveldo vietovių teritorijų ribas;

5.5. tikslina kultūros paveldo objektų ar vietovių apskaitos duomenis;

5.6. priima sprendimus dėl tikslingumo rengti Tarybos akto projektą;

5.7. konsultuoja Tarybos aktų projektų rengėjus dėl nekilnojamųjų kultūros vertybių vertingųjų savybių nustatymo, jų teritorijų ir apsaugos zonų apibrėžimo;

5.8. atlieka kitas įstatymais ir kitais teisės aktais nustatytas funkcijas.

6. Taryba, nustačiusi, kad pateiktų nagrinėti nekilnojamųjų kultūros vertybių reikšmingumo lygmuo, nurodytas Tarybos akto projekte, yra ne vietinis, o nacionalinis ar regioninis, perduoda šių nekilnojamųjų kultūros vertybių Tarybos akto projektus nagrinėti Departamento sudarytoms Taryboms.

7. Taryba turi teisę:

7.1. gauti iš Departamento ir savivaldybių institucijų informaciją, reikalingą funkcijoms vykdyti;

7.2. gauti iš Departamento ir kitų institucijų metodinę pagalbą, susijusią su Nuostatų 2 punkte nurodytų teisės aktų taikymu;

7.3. pasitelkti Savivaldybės atstovus, kai Tarybos sprendimai skundžiami teismine tvarka;

7.4. dalyvauti valstybės ir savivaldybių institucijų posėdžiuose, pasitarimuose ir konferencijose, kuriuose svarstomi nekilnojamojo kultūros paveldo klausimai, teikti pasiūlymus;

7.5. prireikus, Taryboje nesant reikalingos srities ar sričių paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės specialistų ir atitinkamos srities mokslininkų, kviesti į Tarybos posėdžius reikalingus sričių specialistus, galinčius pateikti išvadas dėl svarstomų klausimų;

7.6. teikti informaciją visuomenės informavimo priemonėms apie savo veiklą.

 

III SKYRIUS

TARYBOS SUDARYMAS IR PERSONALINĖ SUDĖTIS

 

8.    Tarybą sudaro, Nuostatus ir personalinę sudėtį tvirtina Skuodo rajono savivaldybės taryba (toliau – Tarybos sudarytojas).

9.    Tarybos nariais negali būti skiriami Tarybos sudarytojo ir jiems pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį. Tarybos personalinė sudėtis tvirtinama 3 metų laikotarpiui.

10.  Tvirtinant Tarybos personalinę sudėtį, pagal Tarybos narių turimą kvalifikaciją vertinti vienos ar kelių rūšių vertingųjų savybių pobūdžių nekilnojamąsias kultūros vertybes, nustatoma kiekvieno Tarybos nario specializacija Taryboje.

11.  Taryba sudaroma spręsti dėl visų rūšių vertingųjų savybių pobūdžių kultūros paveldo objektų ir vietovių arba gali būti sudaromos spręsti tik dėl vienos ar kelių rūšių vertingųjų savybių pobūdžių kultūros paveldo objektų ir vietovių, nurodytų Nuostatuose. Tarybos sudarytojo sprendimu sudarytoje Taryboje turi būti ne mažiau kaip 5 nariai.

12.  Tarybos nariais gali būti kultūros ministro nustatyta tvarka atestuoti archeologinio, povandeninio, mitologinio, etnokultūrinio, architektūrinio, urbanistinio, inžinerinio, istorinio, memorialinio, dailės, sakralinio, želdynų (toliau – atitinkamos sritys), nekilnojamojo kultūros paveldo specialistai, turintys paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės kvalifikacinį atestatą, ar atitinkamos srities mokslininkai. Tarybos nariai privalo būti nepriekaištingos reputacijos pagal Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatytus reikalavimus.

13.  Tarybos sudarytojo sprendimu Tarybos personalinė sudėtis turi būti keičiama nepasibaigus kadencijai, kai:

13.1. Tarybos narys raštu atsisako dalyvauti Tarybos darbe;

13.2. be pateisinamos priežasties nedalyvauja daugiau kaip ketvirtadalyje Tarybos posėdžių per metus;

13.3. praranda nepriekaištingą reputaciją;

13.4. praranda šių Nuostatų 12 punkte nurodytą kvalifikacinį atestatą ar mokslinį laipsnį;

13.5. pažeidžia Tarybos nario pasirašytą nešališkumo deklaraciją (priedas).

14.    Nauji nariai skiriami iki Tarybos kadencijos pabaigos. Tarybos nariu asmuo gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

15.  Tarybos nariai Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka ir terminais turi pateikti privačių interesų deklaracijas.

16. Tarybos pirmo posėdžio metu iš savo narių vienos kadencijos laikotarpiui išrenkamas pirmininkas ir jo pavaduotojas, kai už Tarybos pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūras balsuoja ne mažiau kaip du trečdaliai visų Tarybos narių.

 

IV SKYRIUS

TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

17. Tarybos posėdžiams vadovauja Tarybos pirmininkas, jo nesant – jo pavaduotojas. Tarybos pirmininkas be atskiro įgaliojimo atstovauja Tarybai pagal kompetenciją visose valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir teismuose. Tarybos pirmininkas gali įgalioti Tarybos narį atstovauti Tarybai valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose ir teismuose.

18. Tarybos darbą organizuoja Tarybos sekretorius, kuris nėra Tarybos narys, neturi teisės būti Tarybos aktų projektų rengėju ir pristatyti Tarybos aktų projektų Tarybos posėdžiuose. Tarybos sekretorius:

18.1. derina su Tarybos pirmininku ar, jo nesant, su Tarybos pirmininko pavaduotoju posėdžių laiką ir jų darbotvarkes;

18.2. sudaro ir teikia paskelbti Tarybos posėdžių darbotvarkes Nuostatų 25 ir 26 punktuose nurodytose visuomenės informavimo priemonėse ir atlieka kitas Nuostatų 25–27 punktuose nurodytas viešinimo procedūras, susijusias su informacijos apie Tarybos posėdžius ir Tarybos aktų projektų paskelbimu;

18.3. teikia Tarybos aktų projektus, informaciją apie Nuostatų 24–26 punktuose nurodytų viešinimo procedūrų atlikimą ir kitą medžiagą Tarybos nariams;

18.4. protokoluoja Tarybos posėdžius, daro skaitmeninius jų garso įrašus;

18.5. tvarko Tarybos dokumentus.

19. Departamentas ar savivaldybių institucijos, šių institucijų nustatyta tvarka, teikia klausimus Tarybos posėdžių darbotvarkėms, su jais susijusius Tarybos aktų projektus ir kitą medžiagą.

20. Tarybos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Tarybos narių.

21. Jei reikia, Tarybos nariams nusprendus, gali būti organizuojami išvažiuojamieji posėdžiai.

22. Tarybos narys neturi teisės rengti Tarybos akto projekto, kurį svarstys Taryba, kurios narys jis yra. Tarybos narys taip pat neturi teisės dalyvauti svarstant ar priimant Tarybos sprendimus arba kitaip paveikti Tarybos sprendimus, kurie gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Prieš pradedant tokio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu Tarybos narys privalo informuoti Tarybos pirmininką arba Tarybos pirmininko pavaduotoją, jei Tarybos narys eina Tarybos pirmininko pareigas, Tarybos narius ir kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, nusišalinti ir jokia forma nedalyvauti toliau svarstant ar priimant sprendimą. Jeigu Tarybos narys nenusišalina svarstant ar priimant Tarybos sprendimus, kurie gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą, numatytą nešališkumo deklaracijoje (priedas), Tarybos pirmininko ar jį pavaduojančio Tarybos pirmininko pavaduotojo siūlymu ir tam pritariant ne mažiau kaip dviem trečdaliams Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių, Tarybos narys gali būti nušalintas nuo tokių klausimų svarstymo ir sprendimų priėmimo. Apie Tarybos nario nusišalinimą arba Tarybos priimtą sprendimą nušalinti Tarybos narį nurodoma Tarybos posėdžio protokole.

23. Tarybos narys gali nedalyvauti Tarybos posėdyje tik dėl šių pateisinamų priežasčių:

23.1. Tarybos nario ar jo artimųjų, kuriems reikalinga slauga, ligos;

23.2. Tarybos nario artimųjų mirties;

23.3. Tarybos nario komandiruotės;

23.4. Tarybos nario atostogų;

23.5. dėl kitų svarbių priežasčių, kurias pripažinti pateisinamomis turi teisę Tarybos pirmininkas ar Tarybos pirmininko pavaduotojas, vadovavęs Tarybos posėdžiui, kuriame nedalyvavo Tarybos narys, gavęs Tarybos nario, nedalyvavusio Tarybos posėdyje, paaiškinimą raštu ir tai pagrindžiančius dokumentus.

24. Nekilnojamųjų kultūros vertybių, kurioms einamaisiais metais yra inicijuotos atskleidimo ir registravimo Kultūros vertybių registre procedūros ir kurių Tarybos aktai einamaisiais metais bus svarstomi Tarybos posėdyje, sąrašai turi būti paskelbti šias procedūras inicijavusių institucijų interneto svetainėse iki einamųjų metų sausio 31 d. Šie sąrašai per einamuosius metus gali būti keičiami ne daugiau kaip penktadaliu. Pakeitus šiuos sąrašus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pakeitimo jie pakartotinai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

25. Tarybos posėdžių darbotvarkės likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki posėdžio dienos turi būti paskelbtos Savivaldybės interneto svetainėje.

26. Informacija apie Tarybos posėdį likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki planuojamo Tarybos posėdžio turi būti paskelbta Tarybą sudariusios institucijos interneto svetainėje, o Tarybos akto projektas ar nuoroda, kur galima susipažinti su šiuo projektu, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio turi būti paskelbti viename iš nacionalinių ir viename iš vietinių laikraščių, jeigu toks leidžiamas vietovėje, kurioje yra kultūros paveldo objektas ar vietovė, ir Tarybą sudariusios institucijos interneto svetainėje, kai Tarybos posėdyje Tarybos aktu planuojama:

26.1. suteikti teisinę apsaugą naujai atskleistoms nekilnojamosioms kultūros vertybėms (objektams ar vietovėms);

26.2. naujai apibrėžti ar patikslinti kultūros paveldo objekto teritorijos ar apsaugos zonos ribas, išskyrus atvejus, kai kultūros paveldo objekto teritorija ar apsaugos zona sumažinama arba kultūros paveldo objekto teritorijos ar apsaugos zonos ribos tikslinamos taip, kad sutaptų su kadastrinių matavimų metu patikslintomis žemės sklypų ribomis;

26.3. naujai apibrėžti ar patikslinti kultūros paveldo vietovės ribas, išskyrus atvejus, kai kultūros vietovės teritorija sumažinama arba kultūros paveldo vietovės ribos tikslinamos taip, kad sutaptų su kadastrinių matavimų metu patikslintomis žemės sklypų ribomis.

27. Informacija apie Tarybos posėdį, kuriame planuojama svarstyti Tarybos akto projektą dėl apsaugos suteikimo naujai atskleistam kultūros paveldo objektui, šio objekto valdytojui (-ams) registruotu laišku (-ais) turi būti pateikta likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio, nurodant kur galima susipažinti su Tarybos akto projektu.  

Tarybos posėdžiuose Tarybos aktų projektus, parengus vadovaujantis Aprašo 2 punkte nurodytais teisės aktais, pristato Tarybos aktų projektų rengėjai, kurie yra atsakingi už Tarybos aktų projektuose pateiktos faktinės informacijos tikrumą. Tarybų posėdžiuose gali dalyvauti ir pasisakyti Nuostatų 5.6–5.8 papunkčiuose nurodytus klausimus pristatantys asmenys, valstybės ir savivaldybės institucijų atstovai bei objektų (įskaitant žemės sklypų, kuriuose jie yra), kurių nekilnojamųjų kultūros vertybių registravimo ar vertingųjų savybių patikslinimo klausimas įtrauktas į Tarybos posėdžio darbotvarkę, valdytojai. Kiti asmenys gali dalyvauti Tarybos posėdžiuose tik Tarybos pirmininkui ar jį pavaduojančiam Tarybos pirmininko pavaduotojui leidus. Filmuoti Tarybos posėdžius galima tik gavus Tarybos narių, dalyvaujančių Tarybos posėdyje, sutikimą.

28. Tarybos aktų projektai gali būti svarstomi Tarybos posėdyje, tik kai juose dalyvauja ir juos pristato Tarybos aktų projektų rengėjai. Tarybos posėdyje turi dalyvauti bent vienas svarstomo klausimo atitinkamos srities Tarybos narys. Jeigu tokių narių Taryboje nėra, sprendimai gali būti priimami turint ne mažiau dviejų atitinkamos srities specialistų, turinčių ekspertizės specialisto kvalifikacinę kategoriją arba mokslinį laipsnį (ne Tarybos narių), raštiškas išvadas.

29. Priimant sprendimus balsuoti „už“ ar „prieš“ turi visi posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai, išskyrus dėl šių sprendimų nusišalinusius arba nušalintus Tarybos narius. Tarybos sprendimai priimami, kai už juos balsuoja nemažiau kaip du trečdaliai posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių. Tarybos nariai solidariai atsako tik už tuos Tarybos priimtus sprendimus, kurie buvo priimami jų balsais.

30. Tarybos sprendimai atliekant Nuostatų 5.1–5.5 papunkčiuose nurodytas funkcijas įforminami Tarybos aktais, išskyrus atvejus, kai Taryba priima sprendimą nesuteikti apsaugos nekilnojamosioms kultūros vertybėms. Šiuo atveju ir atliekant Nuostatų 5.6–5.8 papunkčiuose nurodytas funkcijas priimti sprendimai įforminami Tarybos protokolu.

31. Tarybos akto ir jo priedų duomenys užpildomi Kultūros vertybių registro duomenų bazėje, o du akto egzempliorius pasirašo Tarybos pirmininkas arba jo nesant – jo pavaduotojas. Vienas Tarybos akto egzempliorius kartu su Tarybos posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas patvirtinti Tarybos aktą, protokolu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarybos sprendimo priėmimo dienos turi būti perduotas Kultūros vertybių registro tvarkytojui, o kitą egzempliorių kartu su kitais Tarybos veiklos dokumentais (posėdžių protokolais, garso įrašais, susirašinėjimo ir kitais dokumentais) Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugo Skuodo rajono savivaldybės administracija.

32. Tarybos posėdžio protokolo forma turi atitikti Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (2019 m. rugpjūčio 30 d. įsakymo Nr. VE-41 redakcija), nustatytus reikalavimus. Protokole nurodoma:

32.1. posėdžio vieta ir data, registravimo numeris;

32.2. posėdyje dalyvavę Tarybos nariai;

32.3. Tarybos aktų projektų rengėjai, kiti posėdžio dalyviai;

32.4. Tarybos posėdyje svarstyti klausimai;

32.5. priimtas sprendimas, balsavimo rezultatai, atskirosios Tarybos narių ir kitų posėdžio dalyvių nuomonės, jeigu tokios buvo pareikštos, taip pat Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-150, nurodyti kriterijai, lėmę sprendimo priėmimą, balsavimo rezultatai ir jų pagrindimas;

32.6. kita reikiama informacija.

33. Tarybos posėdžio protokolą, suderintą su Tarybos nariais, turi pasirašyti Tarybos posėdžio pirmininkas ir Tarybos sekretorius. Tarybos posėdžių eigai fiksuoti daromas skaitmeninis garso įrašas. Po posėdžio Tarybos sekretorius įrašą perkelia į kompiuterinę laikmeną, kuri pridedama prie protokolo. Tarybos sprendimai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Tarybos sprendimai įforminami protokolais skelbiami nuasmeninti ir pašalinus iš jų kitus asmens duomenis, kurie, vadovaujantis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, negali būti viešai skelbiami.

34. Su Tarybos posėdžių garso įrašais, posėdžių medžiaga ir kitais Tarybos veiklos dokumentais, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, galima susipažinti Nuostatuose nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Tarybos veiklą organizuoja ir už tinkamą jos organizavimą atsako Tarybos sudarytojas. Tarybos veiklai reikalingas lėšas, patalpas, kitą reikalingą techninę ir metodinę pagalbą skiria Tarybos sudarytojas.

36. Tarybos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymų nustatyta tvarka.

______________________________

 

 

 

Skuodo rajono savivaldybės

nekilnojamojo kultūros paveldo

vertinimo tarybos nuostatų

priedas

 

 

(Nešališkumo deklaracijos forma)

 

__________________________________________________________

(Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nario vardas ir pavardė)

 

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

20__ m. _____________ d.

_____________

(sudarymo vieta)

 

Būdamas ____________________________________________________________ nariu

(tarybos pavadinimas)

(toliau – narys), pasižadu:

1. Objektyviai, be išankstinio nusistatymo, nešališkai, vadovaudamasis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, nesavanaudiškumo ir teisingumo principais, atlikti nario pareigas.

2. Prieš klausimo svarstymą ar, jei interesų konflikto situacija išaiškėja svarstant klausimą, prieš sprendimo priėmimą informuoti posėdžio pirmininką ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir atitinkamo sprendimo priėmimo, paaiškėjus bent vienai iš šių aplinkybių:

2.1. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su mano asmeniniu turtiniu ar neturtiniu suinteresuotumu;

2.2. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su asmeniu, kurį su manimi sieja santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiai* arba svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su šių asmenų asmeniniu turtiniu ar neturtiniu suinteresuotumu;

2.3. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su juridiniu asmeniu, kurio valdymo organų narys esu arba yra asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais;

2.4. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su juridiniu asmeniu, kuriame turiu arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, turi įstatinio kapitalo dalį arba turtinį įnašą, nurodytą Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme;

2.5. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su fiziniu ar juridiniu asmeniu, iš kurio gaunu, arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, gauna bet kokios rūšies pajamų;

2.6. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su fiziniu ar juridiniu asmeniu, kuriam teikiu arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, teikia bet kokias atlygintinas ar neatlygintinas konsultavimo, tarpininkavimo ar kitas paslaugas;

2.7. dėl bet kokių kitų paaiškėjusių aplinkybių negaliu laikytis 1 punkte nustatytų principų.

3. Paaiškėjus šios deklaracijos 2 punkte nurodytoms aplinkybėms, Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narys privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir sprendimo priėmimo, t. y. šio klausimo svarstymo ir balsavimo metu išeiti iš Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos posėdžio patalpos.

Sprendimą nušalinti Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narį nuo klausimo svarstymo ir sprendimo priėmimo šioje deklaracijoje nurodytais pagrindais taip pat gali priimti Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nariai, dalyvaujantys posėdyje. Tokiu atveju nušalintas Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narys šio klausimo svarstymo ir balsavimo metu privalo išeiti iš Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos posėdžio patalpos.

4. Duomenys apie privačius interesus ir kitas interesų konfliktą keliančias aplinkybes, kurie dar nėra nurodyti Privačių interesų deklaracijoje**, pateikiami šios deklaracijos priede.

 

 

____________________ ____________________________________

(Parašas)                                                                    (Vardas ir pavardė)

 

 

 

Pastabos:

* Sutuoktinis, seneliai, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), jų sutuoktiniai, vaikaičiai, broliai, seserys ir jų vaikai, taip pat sutuoktinio tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai.

** Privačių interesų deklaracija teikiama Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

Nešališkumo deklaracijos formos

priedas

 

 

RYŠIAI SU JURIDINIAIS ASMENIMIS

(Kitos deklaruojančiojo ir jo sutuoktinio darbovietės, narystės, pareigos įmonėse, įstaigose, asociacijose ar fonduose, išskyrus narystę politinėse partijose ar organizacijose, dalyvavimas juridiniuose asmenyse ir kt.)

 

Ryšys su juridiniu asmeniu

 

Juridinio asmens pavadinimas, kodas

 

Duomenys ir aplinkybės,

dėl kurių gali kilti interesų konfliktas

 

 

 

RYŠIAI SU FIZINIAIS ASMENIMIS

(Deklaruojančiojo ir jo sutuoktinio, sugyventinio, partnerio artimi ar kiti asmenys,

dėl kurių gali kilti interesų konfliktas)

 

Vardas ir pavardė

 

Duomenys ir aplinkybės,

dėl kurių gali kilti interesų konfliktas

 

 

 

INDIVIDUALI VEIKLA

(Deklaruojančiojo ir jo sutuoktinio, sugyventinio, partnerio individuali veikla, kaip ji apibrėžta Gyventojų pajamų mokesčio įstatyme)

 

 

 

 

 

 

 

DUOMENYS APIE EINANT PAREIGAS ATSIRADUSIUS RYŠIUS,

GALINČIUS SUKELTI ABEJONIŲ DĖL VEIKLOS NEŠALIŠKUMO

AR GALIMO INTERESŲ KONFLIKTO

 

Juridinio asmens pavadinimas, kodas /

fizinio asmens vardas ir pavardė

 

Duomenys ir aplinkybės,

dėl kurių gali kilti interesų konfliktas

 

 

 

KITI DUOMENYS, DĖL KURIŲ GALI KILTI INTERESŲ KONFLIKTAS