RIETAVO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RIETAVO SAVIVALDYBĖS ATVIRŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 25 d. Nr. T1-164

Rietavas

 

 

Vadovaudamasi  Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 puntu, 7 straipsnio 22 dalimi, Nacionalinės jaunimo politikos 2011-2019 metų plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1715 „Dėl nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos patvirtinimo“, Rekomendacijomis atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui, patvirtintomis Jaunimo reikalų departamento direktoriaus prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2018 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 2V-77-(1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Rietavo jaunimo centro direktorės Virginijos Canino 2018 m. spalio 10 d. prašymą Nr. P3-30, Rietavo savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:     

Patvirtinti Rietavo savivaldybės atvirų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (pridedama).

Sprendimas gali būti skundžiamas ikiteismine tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, Klaipėda) arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Antanas Černeckis

 

PATVIRTINTA        

Rietavo savivaldybės tarybos

2018 m. spalio 25 d.

sprendimu Nr. T1-164

 

RIETAVO SAVIVALDYBĖS ATVIRŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rietavo savivaldybės atvirų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo aprašas (toliau – Aprašas) nustato veiklos kokybės rekomendacijas atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių vykdomai veiklai.

2. Rekomenduojama, kad Rietavo savivaldybės atviri jaunimo centrai (toliau – Centrai) ir atvirosios jaunimo erdvės (toliau – Erdvės), vykdydami savo veiklą, vadovautųsi Apraše pateiktomis rekomendacijomis.

3. Jeigu nenurodyta kitaip, Aprašas taikomas bendrosios ir atvirosios darbo su jaunimu krypčių Centrams ir Erdvėms.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais.

4.2atvirasis jaunimo centras  – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie vykdo darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

4.3. atviroji jaunimo erdvė   kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

4.4. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu ir socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu.

4.5. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris vykdo darbą su jaunimu, vadovaudamasis darbo su jaunimu principais, neteikdamas pirmenybės nė vienai jaunimo grupei.

4.6. lankytojai – 14–29 metų amžiaus asmenys, lankantys atvirąją jaunimo centrą arba erdvę.

4.7. jaunimo darbuotojas – pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo ir per individualų darbą su skirtingais asmenimis, ir dirbdamas su grupėmis, turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų.

4.8. jaunimas – du ir daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų.

5.  Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme.

 

II SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ VEIKLOS PLANAVIMAS

 

6.  Centrų / Erdvių veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:

6.1.  veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais;

6.2.  siekiami rezultatai yra konkretūs ir jų pasiekimas aiškiai pamatuojamas;

6.3.  Centrų / Erdvių veikla planuojama trejiems metams;

6.4.  pirmiausia atliekamas Centrų / Erdvių esamos situacijos vertinimas – savianalizė ir išorinis vertinimas. Savianalizės metu nustatoma esama organizacijos padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centrų / Erdvių veiklos rodikliai (pateikti 6 ir 7 Aprašo punktuose), išanalizuojami Centrų / Erdvių lankytojų ir jų tėvų atsiliepimai (Centrų / Erdvių darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centrų / Erdvių veiklos tikslai ir aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centrų / Erdvių atlikta savianalizė ir su Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi derinami numatyti uždaviniai ir tikslas;

6.5.  atsižvelgiant į Centrų / Erdvių esamos situacijos vertinimą pagal pateiktą formą sudaromas Centrų / Erdvių veiklos planas (toliau – Veiklos planas, 1 priedas). Veiklos plane numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi įgyvendinti konkrečias veiklas. Veiklos planą Centrų / Erdvių vadovai derina su Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi;

6.6.  kiekvienų metų pabaigoje parengiama Centrų / Erdvių metų veiklos ataskaita – atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas, peržiūrimi pagrindiniai Centrų / Erdvių veiklos rezultatai ir rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas esant poreikiui tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo;

6.7. organizuojami reguliarūs Centrų / Erdvių jaunimo darbuotojų susitikimai, atvejų analizės, supervizijos ir kt., skirti aptarti kylančius iššūkius ir suplanuoti vykdomą veiklą (ne rečiau negu kartą per mėnesį);

6.8. Centrų / Erdvių esamos situacijos vertinime analizuojama, ar Centrai / Erdvės vadovaujasi Aprašu. Jo taikymas vertinamas pagal tai ar: neįdiegta, diegiama, įdiegta ir tobulinama. Analizėje pateikiami Aprašo taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai;

6.9. Centrų / Erdvių veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centrų / Erdvių veiklą ir atvirą darbą su jaunimu;

6.10.  siekiant užtikrinti, kad Centrų / Erdvių veiklos vertinimas yra skaidrus, atviras ir savikritiškas, jis nėra naudojamas Centrų / Erdvių finansavimui numatyti.

7.  Centrams rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:

7.1. bendras lankytojų skaičius;

7.2. unikalių lankytojų skaičius;

7.3. mažiau galimybių turinčių lankytojų skaičius (pavyzdžiui, socialinės rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius, socialiai remtinų lankytojų skaičius ir kt.).

8.  Esant galimybėms ir poreikiui, Centrams rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:

8.1. individualių lankytojų konsultacijų skaičius;

8.2. lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį;

8.3. susitikimų su tėvais skaičius;

8.4. jaunimo inicijuotų / suorganizuotų veiklų skaičius;

8.5. bendras įvykdytų ugdomųjų veiklų skaičius;

8.6. vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičius;

8.7. suorganizuotų Centrų viešinimo veiklų (publikacijų, akcijų, straipsnių) skaičius;

8.8. su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius;

8.9. Centrų įvykdytų projektų skaičius;

8.10.  taikomi darbo su jaunimu metodai;

8.11.  Centrų pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai;

8.12.  su Centrų pagalba įdarbintų jaunuolių skaičius;

8.13.  individualiai konsultuojamų lankytojų skaičius.

9. Erdvėms rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:

9.1.  bendras lankytojų skaičius;

9.2.  unikalių lankytojų skaičius;

9.3.  mažiau galimybių turinčių lankytojų skaičius (pavyzdžiui, socialinės rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius, socialiai remtinų lankytojų skaičius ir kt.).

10. Esant galimybėms ir poreikiui, Erdvėms rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:

10.1. bendras įvykdytų ugdomųjų veiklų skaičius;

10.2.        suorganizuotų Centrų viešinimo veiklų (publikacijų, akcijų, straipsnių) skaičius;

10.3.   Erdvių pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai;

10.4.   su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius;

10.5.   Erdvių įvykdytų projektų skaičius;

10.6.   individualiai konsultuojamų lankytojų skaičius.

 

III SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

 

11.  Centrų / Erdvių žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis darbuotojams:

11.1. Centrų / Erdvių darbuotojai yra neteisti (neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo);

11.2. Centrų / Erdvių jaunimo darbuotojai dirba vadovaudamiesi Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centrų / Erdvių vadovų įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208;

11.3. Centruose dirba ne mažiau negu po du jaunimo darbuotojus, dirbančius pilną darbo laiką, skirtą vykdyti darbą su jaunimu, ir atvirąjį darbą su jaunimu. Erdvėse dirba bent po vieną jaunimo darbuotoją, dirbantį ne mažiau kaip pusę pilno darbo laiko, skirto vykdyti darbą su jaunimu.

11.4. Centruose dirba abiejų lyčių jaunimo darbuotojai;

11.5. kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose, skirtose Centrų / Erdvių veiklai gerinti;

11.6. administracinį darbą gali dirbti ne jaunimo darbuotojai, o šiam darbui įdarbinti Centrų / Erdvių darbuotojai;

11.7. finansinę apskaitą vykdo ne jaunimo darbuotojai, o šiam darbui įdarbinti Centrų / Erdvių darbuotojai arba šios funkcijos perduodamos finansinę apskaitą vykdančiai įmonei.

12.  Centrų žmogiškieji ištekliai valdomi vadovaujantis šiomis rekomendacijomis darbui su savanoriais:

12.1. savanoriškai veiklą vykdantys asmenys, dirbantys su jaunimu ir savanoriaujantys Centrų / Erdvių, gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti jaunimo darbuotojais.

12.2. darbe su savanoriais Centrai / Erdvės vadovaujasi Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu.

 

IV SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Centrų / Erdvių darbas organizuojamas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:

13.1.          darbas su jaunimu atitinka Centrų / Erdvių darbo kryptį:

13.1.1.  bendrosios darbo su jaunimu krypties Centruose / Erdvėse atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau negu 50 proc. Centrų / Erdvių vykdomų veiklų apimties;

13.1.2.  atvirojo darbo su jaunimu krypties Centruose / Erdvėse atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau negu 70 proc. Centrų / Erdvių vykdomų veiklų apimties.

13.2. darbas su jaunimu atitinka Centrų / Erdvių veiklos planą;

13.3. darbas Centruose / Erdvėse su jaunu žmogumi vyksta individualiai ir grupinių užsiėmimų metu;

13.4. atvirojo darbo su jaunimu paslaugos Centrų / Erdvių lankytojams neapmokestinamos;

13.5. tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centrų / Erdvių jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;

13.6. Centrų / Erdvių, išskyrus atvirosios krypties Centrų / Erdvių, jaunimo darbuotojų veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu, aktyvumo ir užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;

13.7. atvirosios krypties Centrų / Erdvių jaunimo darbuotojų veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Centruose / Erdvėse organizavimu ir koordinavimu;    

13.8. Centrų / Erdvių lankytojai gali būti 14-29 metų jauni žmonės. Besikreipiantys kito amžiaus asmenys nukreipiami į kitas įstaigas, teikiančias paslaugas jų amžiaus asmenims;

13.9. Centrai / Erdvės yra pasitvirtinę ir naudoja lankytojų srautų skaičiavimo metodiką;

13.10. kartu su Centrų / Erdvių lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Centrų / Erdvių vidaus tvarkos taisyklės;

13.11. Centrų / Erdvių lankytojai yra įtraukti į veiklų organizavimą, vykdymą ir vertinimą;

13.12. Centrų / Erdvių darbo laikas numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau baigiamas ne anksčiau kaip 19 val. Centrai / Erdvės dirba nuo pirmadienio iki šeštadienio (įskaitytinai);

13.13. Centrai / Erdvės gali būti uždaryti ne daugiau negu 6 savaites per metus. Dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, remonto, šis laikas gali būti pratęsiamas;

13.14. vasaros sezono metu Centrų / Erdvių darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasaros metu rinktis ne Centrų / Erdvių patalpose, dirba su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Centrų / Erdvių patalpose; 

13.15. Centrai / Erdvės taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.;

13.16. Centrų / Erdvių taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams;

13.17. pagal kompetenciją atvirosios krypties Centrai / Erdvės vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 ir 5 punktuose;

13.18. darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašu patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 ir Atvirų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija, patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4).

 

V SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ VIETA IR PATALPOS

 

14. Centrų / Erdvių vieta ir patalpos turi atitikti šias rekomendacijas Centrų / Erdvių patalpoms:

14.1.  Centrai turi turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvės turi turėti bent vieną patalpą.

14.1.1.  Centrai turi atskirą patalpą, kurioje jaunimas gali patogiai kartu leisti laiką, bendrauti;

14.1.2.  Centrai / Erdvės turi ne mažiau negu vieną atskirą patalpą administraciniam darbui, kurioje nevyksta veiklos lankytojams;

14.2.  Centrų / Erdvių patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su Centrų / Erdvių pavadinimu ir darbo laiku;

14.3.  Centrų / Erdvių patalpose įrengtas šildymas, apšvietimas, vėdinimo sistema, sanitarinės patalpos (tualetai), tiekiamas vanduo.

15. Centrų / Erdvių vieta ir patalpos turi atitikti šią rekomendaciją Centrų / Erdvių vietai:

15.1.          Centrai / Erdvės turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Centrų / Erdvių lankytojams veikloms, taip pat ir  įrangą aktyvioms (pavyzdžiui, sporto) veikloms;

15.2.          Centrai turi turėti atskirą įėjimą;

15.3.          Centrai ar jo steigėjai turi teisę naudotis patalpomis  ne trumpesniam negu Centrų Veiklos plano vykdymo laikotarpiui;

15.4. Centrai / Erdvės yra įsikūrę vietos jaunimui patrauklioje vietoje netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;

15.5.          Centrai / Erdvės yra lengvai surandami;

15.6.          Centrai / Erdvės nėra įkurti gyvenamajame daugiabučiame name;

16. Centrai ir Erdvės kuriami atlikus teorinį ir praktinį aplinkos tyrinėjimą ir jaunų žmonių situacijos tyrimą konkrečioje vietovėje, analizei atlikti pasitelkiami kiti su jaunimu dirbantys asmenys.

 

VI SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ FINANSINIAI IŠTEKLIAI

 

17. Centrų / Erdvių finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:

17.1.        Centrai / Erdvės didžiąja dalimi yra išlaikomi iš vietos savivaldos biudžeto (finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos ir Centrų / Erdvių darbuotojų darbo užmokestis);

17.2.        dalis lėšų, reikalingų Centrų / Erdvių veikloms, gaunamos iš įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų;

17.3.        dalis lėšų, reikalingų Centrų / Erdvių veikloms, gaunamos iš mokamų Centrų / Erdvių veiklų.

 

VII SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS

 

18.  Centrų / Erdvių veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:

18.1.  Centrai / Erdvės viešina savo veiklą vietos bendruomenėms;

18.2.  Centrai / Erdvės yra pasiekiamos el. paštu, socialiniuose tinkluose, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu;

18.3.  viešinant ir pristatant Centrų / Erdvių veiklas, nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir, esant poreikiui, užtikrinamas lankytojų anonimiškumas;

18.4.  Centrų / Erdvių lankytojai neįpareigojami dalyvauti Centrų / Erdvių veiklos viešinime ir pristatyme;

18.5.  bendravimui su jaunimu Centrai / Erdvės turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centrų / Erdvių veiklą skelbimo būdas;

18.6.  jaunimas pritraukiamas viešinant Centrų veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniais tinklais, tinklaraščiais, straipsniais spaudoje, reklama viešose erdvėse, renginiais, socialiniu darbu su jaunimo gatvėse, susitikimais mokyklose;

18.7.  Savivaldybėje gyvenantys tėvai supažindinami su Centrų / Erdvių darbo tikslu, specifika ir vykdomomis veiklomis.

 

VIII SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS

 

19. Centrų / Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:

19.1. pagrindiniai bendradarbiavimo naudos gavėjai yra jaunimas ir Centrai / Erdvės;

19.2. siekdamas geriau pažinti esamą jaunimo situaciją ir ieškoti problemų sprendimo būdų, Centrai / Erdvės bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, Savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis (mokyklomis, policija, parapija, jaunimo organizacijomis, bendruomene, socialinės paramos skyriais, seniūnijomis, teritorinėmis darbo biržomis ar jaunimo darbo centrais ir kt.);

19.3.  bent kartą per metus Centrai / Erdvės dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, bendruomenių pareigūnais, vaiko teisių apsaugos specialistais;

19.4.  siekdamas kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Centrai / Erdvės bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis,

19.5.  Centrai / Erdvės dalinasi patirtimi su kitais Centrais / Erdvėmis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje;

19.6.  siekdamas pritraukti jaunimą į Centrus / Erdves ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą, Centrai / Erdvės bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis;

19.7.  siekdamas keistis patirtimi, didinti veiklų vykdymo efektyvumą ir, esant poreikiui, vykdyti bendras veiklas, Centrai / Erdvės bendradarbiauja su užsienio organizacijomis.

_____________________________________

 

Atvirų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių

veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Atviro jaunimo centro ar atvirosios jaunimo erdvės veiklos plano forma)

 

ATVIRO JAUNIMO CENTRO AR ATVIROSIOS JAUNIMO ERDVĖS

(ATVIRO DARBO SU JAUNIMU) VEIKLOS PLANAS ____-____ M.

 

 

I.          BENDRA INFORMACIJA

Atviro jaunimo centro / erdvės pavadinimas

 

Adresas

 

Tel. numeris

 

El. paštas

 

Interneto puslapis / socialinio tinklo paskyros adresas

 

 

Trumpas darbo tikslo / misijos aprašymas

 

 

 

 

II.        VEIKLOS PLANAS

 

Veiklos sritys

Tikslas

Uždaviniai

Siekiami

rezultatai

Rezultato pasiekimo rodiklis (kiekybinis ir kokybinis)

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Priemonės rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

I metai

II metai

III metai

1

2

3

4

5

6

Veiklos planavimas, veiklos vertinimas ir kokybės standarto kūrimas, atnaujinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Žmogiškieji ištekliai, darbas su komanda, darbuotojų psichohigiena, mokymasis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Darbo ir atvirojo darbo su jaunimu organizavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patalpos ir infrastruktūra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finansinių išteklių valdymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veiklos viešinimas ir pristatymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bendradarbiavimas ir atstovavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veiklos rodikliai

 

Eil. Nr.

Veiklos rodiklis

Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje

I metai

II metai

III metai

1.           

Bendras lankytojų skaičius

 

 

 

2.           

Unikalių lankytojų skaičius *

 

 

 

3.           

Centro / Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai *

 

 

 

4.           

Socialiai remtinų lankytojų skaičius

 

 

 

5.           

Mažiau motyvuotų / mažiau aktyvių / rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius *

 

 

 

6.           

Jaunimo inicijuotų / suorganizuotų veiklų skaičius

 

 

 

7.           

Bendras įvykdytų veiklų skaičius *

 

 

 

8.           

Įgyvendintų projektų skaičius *

 

 

 

9.           

Taikomi darbo su jaunimu metodai

 

 

 

10.           

Suorganizuotų Centro viešinimo veiklų skaičius

 

 

 

11.           

Individualių lankytojų konsultacijų skaičius

 

 

 

12.           

Susitikimų su tėvais skaičius

 

 

 

13.           

Vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičius

 

 

 

14.           

Su Centro pagalba įdarbintų jaunuolių skaičius

 

 

 

15.           

Lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį

 

 

 

* taikoma atvirajai jaunimo erdvei

 

 

Tvirtinama atviro jaunimo centro / erdvės vadovo (-ės)

 

Data

 

Suderinta su Jaunimo reikalų koordinatoriumi

 

Data:

 

Papildomi komentarai:

(jeigu yra)

 

Papildomi komentarai:

(jeigu yra)

 

_____________________________________

 

Atviro jaunimo centro ar erdvės veiklos plano pildymo instrukcija

 

 

1. Planas pildomas artimiausiems trejiems metams. Kiekvienų plano vykdymo metų pabaigoje planas peržiūrimas ir prireikus papildomas ar keičiamas. Atlikus plano peržiūrą ir pakeitimus, planas tvirtinamas (pasirašomas) Centro / Erdvės vadovo ir išorinio vertintojo.

2. Pirmoje dalyje pateikiama bendra informacija apie Centrą / Erdvę.

3. Antroje dalyje esančioje lentelėje pateikiami rezultatai, kuriuos Centras / Erdvė planuoja pasiekti per trejus metus, ir kita lentelėje nurodyta informacija. Lentelė horizontaliai suskirstyta į septynias dalis pagal Centro veiklos sritis. Žemiau esančioje lentelėje pateikiamas kiekvienos Centro / Erdvės veiklos srities trumpas aprašymas:

 

Planavimas

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su tuo kaip Centras / Erdvė planuoja savo veiklą. Tai apima ir trumpalaikį (savaitės, mėnesio), ir ilgalaikį (vienerių metų ir ilgesnį) Centro / Erdvės veiklos planavimą. Veiklos planavimas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip veiklos plano rengimas, veiklos vertinimas, veiklos rodiklių matavimas ir vertinimas, reguliarių darbuotojų komandos susitikimų organizavimas

Žmogiškieji ištekliai

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės administracijos, jaunimo darbuotojų, savanorių ir kitų darbuotojų valdymu. Žmogiškųjų išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip personalo atranka, personalo poreikio planavimas, atsakomybių paskirstymas darbuotojams, personalo kvalifikacijos kėlimas (dalyvavimas mokymuose, jaunimo darbuotojo sertifikato gavimas), savanorių pritraukimas, atranka, apmokymas ir jų darbo organizavimas, lėšų reikalingų žmogiškiesiems ištekliams paieška

Darbo organizavimas

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės vykdomu darbu ir teikiamomis paslaugomis. Darbo organizavimas apima, bet neapsiriboja, tokiais Centro / Erdvės veiklos aspektais kaip taikomi darbo metodai, teikiamos paslaugos, vykdomas darbas, darbo laikas, lankytojų įtraukimas į veiklų organizavimą ir vykdymą, lėšų reikalingų darbo vykdymui ir paslaugų teikimui paieška

Patalpų ir infrastruktūros valdymas

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymu. Centro / Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip patalpų paskirstymas pagal funkcijas, patalpų atnaujinimas, patalpų pritaikymas lankytojų poreikiams, infrastruktūros plėtra, infrastruktūros atnaujinimas, lėšų patalpų ir infrastruktūros įsigijimui, išlaikymui, atnaujinimui paieška

Finansinių išteklių valdymas

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės finansinių išteklių valdymu. Finansinių išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip finansinių srautų planavimas, įvairioms veikloms reikalingų lėšų paieška ir procesai reikalingi joms gauti, dalyvavimas konkursuose, rėmėjų paieška, mokamų veiklų apmokestinimo sistemos valdymas

Veiklos viešinimas ir pristatymas

 

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės veiklos viešinimu ir pristatymu bendruomenėms, jaunimui, tėvams ir kitiems suinteresuotiems asmenims. Veiklos viešinimas ir pristatymas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip viešinimo ir pristatymo renginių organizavimas, veiklos viešinimas įvairiomis priemonėmis, veiklos padedančios pritraukti jaunimą, informacijos apie Centrą / Erdvę ir jo veiklą sklaida

Bendradarbia-vimas ir atstovavimas

 

Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės bendradarbiavimu su kitomis institucijomis. Bendradarbiavimas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip Centro / Erdvės bendradarbiavimas su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dalyvavimas tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, nepilnamečių reikalų inspektoriais, vaiko teisių apsaugos specialistais, bendradarbiavimas su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis, bendradarbiavimas su formaliojo švietimo įstaigomis, dalyvavimas asociacijų ir tinklų veikloje, dalinimasis gerąja patirtimi su kitais centrais / erdvėmis, bendradarbiavimas su privačiu sektoriumi ir užsienio organizacijomis

 

4. Prie atitinkamo veiklos aspekto lentelėje Centras / Erdvė pateikia šią informaciją

Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindimas

Rezultato pasiekimo rodikliai

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Veiksmai rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

Šiame stulpelyje įrašomas rezultatas, kurį planuojama pasiekti. Taip pat glaustai parašoma, kodėl Centras / Erdvė siekia šio rezultato

Šiame stulpelyje įrašomas rodiklio, kuris padės įvertinti ar rezultatas buvo pasiektas, pavadinimas. Rodikliai gali būti ir kiekybiniai, ir kokybiniai. Rezultato pasiekimui įvertinti gali būti naudojami keli rodikliai

Šiame stulpelyje įrašomos rodiklių reikšmės, kurias Centras / Erdvė planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje

Šiame stulpelyje įrašomi konkretūs veiksmai (veiklos), kurie bus vykdomi norint pasiekti numatytą rezultatą. Taip pat gali būti pateikiamas trumpas veiklos aprašymas ir kita susijusi informacija

Šiame stulpelyje nurodomi asmenys (konkretus asmuo arba darbuotojo pareigos), atsakingi už tam tikros veiklos įvykdymą

Šiame stulpelyje įrašoma data (metai arba metai ir mėnuo), kada pradedama veikla ir kada baigiama

 

5. Veiklos rodiklių lentelėje Centras numato kiekvieno rodiklio reikšmę, kurią planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje.

 

1 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kiekybiniai rodikliai).

 

 

Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas

Rezultato pasiekimo rodiklis

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Priemonės rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

I metai

 

II metai

 

III metai

1

2

3

4

5

6

Patalpos ir infrastruktūra

Išplėsti AJC sporto infrastruktūrą. AJC lankytojams trūksta galimybių sportuoti (šiuo metu siūlomos 2 veiklos).

Vykdomų sporto veiklų skaičius

3

4

5

Nupirkti teniso stalą, 2 raketes, kamuoliukus

Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis

20... spalis – 20... spalis

Nupirkti stalo futbolo stalą

Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis

20... spalis – 20... spalis

Susitarti su ....... mokykla dėl naudojimosi jų stadionu

Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis

20... spalis – 20... spalis

 

2 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kokybiniai rodikliai).

 

 

Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas

Rezultato pasiekimo rodiklis

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Priemonės rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

I metai

 

II metai

 

III metai

1

2

3

4

5

6

Darbo organizavimas

Sukurti lankytojų skaičiavimo sistemą. Šiuo metu lankytojai neskaičiuojami. Sistema reikalinga norint įvertinti AJC lankytojų srautą ir kaupti informaciją apie AJC lankytojus

Sukurta ir naudojama lankytojų skaičiavimo sistema

Išanalizuoti būdai skaičiuoti lankytojus

Sukurtas lankytojų skaičiavimo sistemos modelis

Parengta metinė lankytojų srautų apžvalga

Išanalizuoti lankytojų skaičiavimo būdus

Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis

20... spalis – 20... spalis

Sukurti lankytojų skaičiavimo modelį

Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis

20... spalis – 20... spalis

Skaičiuoti lankytojus naudojant skaičiavimo sistemą ir parengti metinę lankytojų srautų apžvalgą

Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis

20... spalis – 20... spalis

__________________________