RIETAVO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RIETAVO SAVIVALDYBĖS ATVIRŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. spalio 25 d. Nr. T1-164
Rietavas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 puntu, 7 straipsnio 22 dalimi, Nacionalinės jaunimo politikos 2011-2019 metų plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1715 „Dėl nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos patvirtinimo“, Rekomendacijomis atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui, patvirtintomis Jaunimo reikalų departamento direktoriaus prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2018 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 2V-77-(1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Rietavo jaunimo centro direktorės Virginijos Canino 2018 m. spalio 10 d. prašymą Nr. P3-30, Rietavo savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Rietavo savivaldybės atvirų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (pridedama).
Sprendimas gali būti skundžiamas ikiteismine tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, Klaipėda) arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.
PATVIRTINTA
Rietavo savivaldybės tarybos
2018 m. spalio 25 d.
sprendimu Nr. T1-164
RIETAVO SAVIVALDYBĖS ATVIRŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Rietavo savivaldybės atvirų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo aprašas (toliau – Aprašas) nustato veiklos kokybės rekomendacijas atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių vykdomai veiklai.
2. Rekomenduojama, kad Rietavo savivaldybės atviri jaunimo centrai (toliau – Centrai) ir atvirosios jaunimo erdvės (toliau – Erdvės), vykdydami savo veiklą, vadovautųsi Apraše pateiktomis rekomendacijomis.
3. Jeigu nenurodyta kitaip, Aprašas taikomas bendrosios ir atvirosios darbo su jaunimu krypčių Centrams ir Erdvėms.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais.
4.2. atvirasis jaunimo centras – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie vykdo darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.
4.3. atviroji jaunimo erdvė – kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.
4.4. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu ir socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu.
4.5. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris vykdo darbą su jaunimu, vadovaudamasis darbo su jaunimu principais, neteikdamas pirmenybės nė vienai jaunimo grupei.
4.7. jaunimo darbuotojas – pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo ir per individualų darbą su skirtingais asmenimis, ir dirbdamas su grupėmis, turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų.
II SKYRIUS
CENTRŲ IR ERDVIŲ VEIKLOS PLANAVIMAS
6. Centrų / Erdvių veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:
6.1. veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais;
6.4. pirmiausia atliekamas Centrų / Erdvių esamos situacijos vertinimas – savianalizė ir išorinis vertinimas. Savianalizės metu nustatoma esama organizacijos padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centrų / Erdvių veiklos rodikliai (pateikti 6 ir 7 Aprašo punktuose), išanalizuojami Centrų / Erdvių lankytojų ir jų tėvų atsiliepimai (Centrų / Erdvių darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centrų / Erdvių veiklos tikslai ir aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centrų / Erdvių atlikta savianalizė ir su Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi derinami numatyti uždaviniai ir tikslas;
6.5. atsižvelgiant į Centrų / Erdvių esamos situacijos vertinimą pagal pateiktą formą sudaromas Centrų / Erdvių veiklos planas (toliau – Veiklos planas, 1 priedas). Veiklos plane numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi įgyvendinti konkrečias veiklas. Veiklos planą Centrų / Erdvių vadovai derina su Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi;
6.6. kiekvienų metų pabaigoje parengiama Centrų / Erdvių metų veiklos ataskaita – atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas, peržiūrimi pagrindiniai Centrų / Erdvių veiklos rezultatai ir rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas esant poreikiui tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo;
6.7. organizuojami reguliarūs Centrų / Erdvių jaunimo darbuotojų susitikimai, atvejų analizės, supervizijos ir kt., skirti aptarti kylančius iššūkius ir suplanuoti vykdomą veiklą (ne rečiau negu kartą per mėnesį);
6.8. Centrų / Erdvių esamos situacijos vertinime analizuojama, ar Centrai / Erdvės vadovaujasi Aprašu. Jo taikymas vertinamas pagal tai ar: neįdiegta, diegiama, įdiegta ir tobulinama. Analizėje pateikiami Aprašo taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai;
6.9. Centrų / Erdvių veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centrų / Erdvių veiklą ir atvirą darbą su jaunimu;
7. Centrams rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:
8. Esant galimybėms ir poreikiui, Centrams rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:
9. Erdvėms rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:
10. Esant galimybėms ir poreikiui, Erdvėms rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:
III SKYRIUS
CENTRŲ IR ERDVIŲ ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS
11. Centrų / Erdvių žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis darbuotojams:
11.2. Centrų / Erdvių jaunimo darbuotojai dirba vadovaudamiesi Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centrų / Erdvių vadovų įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208;
11.3. Centruose dirba ne mažiau negu po du jaunimo darbuotojus, dirbančius pilną darbo laiką, skirtą vykdyti darbą su jaunimu, ir atvirąjį darbą su jaunimu. Erdvėse dirba bent po vieną jaunimo darbuotoją, dirbantį ne mažiau kaip pusę pilno darbo laiko, skirto vykdyti darbą su jaunimu.
11.5. kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose, skirtose Centrų / Erdvių veiklai gerinti;
11.6. administracinį darbą gali dirbti ne jaunimo darbuotojai, o šiam darbui įdarbinti Centrų / Erdvių darbuotojai;
12. Centrų žmogiškieji ištekliai valdomi vadovaujantis šiomis rekomendacijomis darbui su savanoriais:
12.1. savanoriškai veiklą vykdantys asmenys, dirbantys su jaunimu ir savanoriaujantys Centrų / Erdvių, gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti jaunimo darbuotojais.
IV SKYRIUS
CENTRŲ IR ERDVIŲ DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Centrų / Erdvių darbas organizuojamas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:
13.1. darbas su jaunimu atitinka Centrų / Erdvių darbo kryptį:
13.1.1. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centruose / Erdvėse atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau negu 50 proc. Centrų / Erdvių vykdomų veiklų apimties;
13.5. tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centrų / Erdvių jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;
13.6. Centrų / Erdvių, išskyrus atvirosios krypties Centrų / Erdvių, jaunimo darbuotojų veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu, aktyvumo ir užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;
13.7. atvirosios krypties Centrų / Erdvių jaunimo darbuotojų veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Centruose / Erdvėse organizavimu ir koordinavimu;
13.8. Centrų / Erdvių lankytojai gali būti 14-29 metų jauni žmonės. Besikreipiantys kito amžiaus asmenys nukreipiami į kitas įstaigas, teikiančias paslaugas jų amžiaus asmenims;
13.10. kartu su Centrų / Erdvių lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Centrų / Erdvių vidaus tvarkos taisyklės;
13.12. Centrų / Erdvių darbo laikas numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau baigiamas ne anksčiau kaip 19 val. Centrai / Erdvės dirba nuo pirmadienio iki šeštadienio (įskaitytinai);
13.13. Centrai / Erdvės gali būti uždaryti ne daugiau negu 6 savaites per metus. Dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, remonto, šis laikas gali būti pratęsiamas;
13.14. vasaros sezono metu Centrų / Erdvių darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasaros metu rinktis ne Centrų / Erdvių patalpose, dirba su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Centrų / Erdvių patalpose;
13.15. Centrai / Erdvės taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.;
13.16. Centrų / Erdvių taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams;
13.17. pagal kompetenciją atvirosios krypties Centrai / Erdvės vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 ir 5 punktuose;
13.18. darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašu patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 ir Atvirų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija, patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4).
V SKYRIUS
CENTRŲ IR ERDVIŲ VIETA IR PATALPOS
14. Centrų / Erdvių vieta ir patalpos turi atitikti šias rekomendacijas Centrų / Erdvių patalpoms:
14.1. Centrai turi turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvės turi turėti bent vieną patalpą.
14.2. Centrų / Erdvių patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su Centrų / Erdvių pavadinimu ir darbo laiku;
15. Centrų / Erdvių vieta ir patalpos turi atitikti šią rekomendaciją Centrų / Erdvių vietai:
15.1. Centrai / Erdvės turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Centrų / Erdvių lankytojams veikloms, taip pat ir įrangą aktyvioms (pavyzdžiui, sporto) veikloms;
15.3. Centrai ar jo steigėjai turi teisę naudotis patalpomis ne trumpesniam negu Centrų Veiklos plano vykdymo laikotarpiui;
15.4. Centrai / Erdvės yra įsikūrę vietos jaunimui patrauklioje vietoje netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;
VI SKYRIUS
CENTRŲ IR ERDVIŲ FINANSINIAI IŠTEKLIAI
17. Centrų / Erdvių finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:
17.1. Centrai / Erdvės didžiąja dalimi yra išlaikomi iš vietos savivaldos biudžeto (finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos ir Centrų / Erdvių darbuotojų darbo užmokestis);
17.2. dalis lėšų, reikalingų Centrų / Erdvių veikloms, gaunamos iš įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų;
VII SKYRIUS
CENTRŲ IR ERDVIŲ VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS
18. Centrų / Erdvių veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:
18.2. Centrai / Erdvės yra pasiekiamos el. paštu, socialiniuose tinkluose, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu;
18.3. viešinant ir pristatant Centrų / Erdvių veiklas, nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir, esant poreikiui, užtikrinamas lankytojų anonimiškumas;
18.4. Centrų / Erdvių lankytojai neįpareigojami dalyvauti Centrų / Erdvių veiklos viešinime ir pristatyme;
18.5. bendravimui su jaunimu Centrai / Erdvės turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centrų / Erdvių veiklą skelbimo būdas;
18.6. jaunimas pritraukiamas viešinant Centrų veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniais tinklais, tinklaraščiais, straipsniais spaudoje, reklama viešose erdvėse, renginiais, socialiniu darbu su jaunimo gatvėse, susitikimais mokyklose;
VIII SKYRIUS
CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS
19. Centrų / Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:
19.2. siekdamas geriau pažinti esamą jaunimo situaciją ir ieškoti problemų sprendimo būdų, Centrai / Erdvės bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, Savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis (mokyklomis, policija, parapija, jaunimo organizacijomis, bendruomene, socialinės paramos skyriais, seniūnijomis, teritorinėmis darbo biržomis ar jaunimo darbo centrais ir kt.);
19.3. bent kartą per metus Centrai / Erdvės dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, bendruomenių pareigūnais, vaiko teisių apsaugos specialistais;
19.4. siekdamas kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Centrai / Erdvės bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis,
19.5. Centrai / Erdvės dalinasi patirtimi su kitais Centrais / Erdvėmis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje;
19.6. siekdamas pritraukti jaunimą į Centrus / Erdves ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą, Centrai / Erdvės bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis;
Atvirų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių
veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Atviro jaunimo centro ar atvirosios jaunimo erdvės veiklos plano forma)
ATVIRO JAUNIMO CENTRO AR ATVIROSIOS JAUNIMO ERDVĖS
(ATVIRO DARBO SU JAUNIMU) VEIKLOS PLANAS ____-____ M.
I. BENDRA INFORMACIJA
Atviro jaunimo centro / erdvės pavadinimas |
|
Adresas |
|
Tel. numeris |
|
El. paštas |
|
Interneto puslapis / socialinio tinklo paskyros adresas |
|
Trumpas darbo tikslo / misijos aprašymas |
|
II. VEIKLOS PLANAS
Veiklos sritys |
Tikslas |
Uždaviniai |
Siekiami rezultatai |
Rezultato pasiekimo rodiklis (kiekybinis ir kokybinis) |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
Veiklos planavimas, veiklos vertinimas ir kokybės standarto kūrimas, atnaujinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Žmogiškieji ištekliai, darbas su komanda, darbuotojų psichohigiena, mokymasis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Darbo ir atvirojo darbo su jaunimu organizavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Patalpos ir infrastruktūra |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Finansinių išteklių valdymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Veiklos viešinimas ir pristatymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Bendradarbiavimas ir atstovavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
Veiklos rodikliai
Eil. Nr. |
Veiklos rodiklis |
Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||
1. |
Bendras lankytojų skaičius |
|
|
|
2. |
Unikalių lankytojų skaičius * |
|
|
|
3. |
Centro / Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai * |
|
|
|
4. |
Socialiai remtinų lankytojų skaičius |
|
|
|
5. |
Mažiau motyvuotų / mažiau aktyvių / rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius * |
|
|
|
6. |
Jaunimo inicijuotų / suorganizuotų veiklų skaičius |
|
|
|
7. |
Bendras įvykdytų veiklų skaičius * |
|
|
|
8. |
Įgyvendintų projektų skaičius * |
|
|
|
9. |
Taikomi darbo su jaunimu metodai |
|
|
|
10. |
Suorganizuotų Centro viešinimo veiklų skaičius |
|
|
|
11. |
Individualių lankytojų konsultacijų skaičius |
|
|
|
12. |
Susitikimų su tėvais skaičius |
|
|
|
13. |
Vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičius |
|
|
|
14. |
Su Centro pagalba įdarbintų jaunuolių skaičius |
|
|
|
15. |
Lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį |
|
|
|
* taikoma atvirajai jaunimo erdvei
Tvirtinama atviro jaunimo centro / erdvės vadovo (-ės) |
|
Data |
|
Suderinta su Jaunimo reikalų koordinatoriumi |
|
Data: |
|
Papildomi komentarai: (jeigu yra) |
|
Papildomi komentarai: (jeigu yra) |
|
_____________________________________
Atviro jaunimo centro ar erdvės veiklos plano pildymo instrukcija
1. Planas pildomas artimiausiems trejiems metams. Kiekvienų plano vykdymo metų pabaigoje planas peržiūrimas ir prireikus papildomas ar keičiamas. Atlikus plano peržiūrą ir pakeitimus, planas tvirtinamas (pasirašomas) Centro / Erdvės vadovo ir išorinio vertintojo.
3. Antroje dalyje esančioje lentelėje pateikiami rezultatai, kuriuos Centras / Erdvė planuoja pasiekti per trejus metus, ir kita lentelėje nurodyta informacija. Lentelė horizontaliai suskirstyta į septynias dalis pagal Centro veiklos sritis. Žemiau esančioje lentelėje pateikiamas kiekvienos Centro / Erdvės veiklos srities trumpas aprašymas:
Planavimas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su tuo kaip Centras / Erdvė planuoja savo veiklą. Tai apima ir trumpalaikį (savaitės, mėnesio), ir ilgalaikį (vienerių metų ir ilgesnį) Centro / Erdvės veiklos planavimą. Veiklos planavimas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip veiklos plano rengimas, veiklos vertinimas, veiklos rodiklių matavimas ir vertinimas, reguliarių darbuotojų komandos susitikimų organizavimas |
Žmogiškieji ištekliai |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės administracijos, jaunimo darbuotojų, savanorių ir kitų darbuotojų valdymu. Žmogiškųjų išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip personalo atranka, personalo poreikio planavimas, atsakomybių paskirstymas darbuotojams, personalo kvalifikacijos kėlimas (dalyvavimas mokymuose, jaunimo darbuotojo sertifikato gavimas), savanorių pritraukimas, atranka, apmokymas ir jų darbo organizavimas, lėšų reikalingų žmogiškiesiems ištekliams paieška |
Darbo organizavimas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės vykdomu darbu ir teikiamomis paslaugomis. Darbo organizavimas apima, bet neapsiriboja, tokiais Centro / Erdvės veiklos aspektais kaip taikomi darbo metodai, teikiamos paslaugos, vykdomas darbas, darbo laikas, lankytojų įtraukimas į veiklų organizavimą ir vykdymą, lėšų reikalingų darbo vykdymui ir paslaugų teikimui paieška |
Patalpų ir infrastruktūros valdymas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymu. Centro / Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip patalpų paskirstymas pagal funkcijas, patalpų atnaujinimas, patalpų pritaikymas lankytojų poreikiams, infrastruktūros plėtra, infrastruktūros atnaujinimas, lėšų patalpų ir infrastruktūros įsigijimui, išlaikymui, atnaujinimui paieška |
Finansinių išteklių valdymas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės finansinių išteklių valdymu. Finansinių išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip finansinių srautų planavimas, įvairioms veikloms reikalingų lėšų paieška ir procesai reikalingi joms gauti, dalyvavimas konkursuose, rėmėjų paieška, mokamų veiklų apmokestinimo sistemos valdymas |
Veiklos viešinimas ir pristatymas
|
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės veiklos viešinimu ir pristatymu bendruomenėms, jaunimui, tėvams ir kitiems suinteresuotiems asmenims. Veiklos viešinimas ir pristatymas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip viešinimo ir pristatymo renginių organizavimas, veiklos viešinimas įvairiomis priemonėmis, veiklos padedančios pritraukti jaunimą, informacijos apie Centrą / Erdvę ir jo veiklą sklaida |
Bendradarbia-vimas ir atstovavimas
|
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro / Erdvės bendradarbiavimu su kitomis institucijomis. Bendradarbiavimas apima, bet neapsiriboja, tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip Centro / Erdvės bendradarbiavimas su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dalyvavimas tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, nepilnamečių reikalų inspektoriais, vaiko teisių apsaugos specialistais, bendradarbiavimas su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis, bendradarbiavimas su formaliojo švietimo įstaigomis, dalyvavimas asociacijų ir tinklų veikloje, dalinimasis gerąja patirtimi su kitais centrais / erdvėmis, bendradarbiavimas su privačiu sektoriumi ir užsienio organizacijomis |
4. Prie atitinkamo veiklos aspekto lentelėje Centras / Erdvė pateikia šią informaciją
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindimas |
Rezultato pasiekimo rodikliai |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Veiksmai rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
Šiame stulpelyje įrašomas rezultatas, kurį planuojama pasiekti. Taip pat glaustai parašoma, kodėl Centras / Erdvė siekia šio rezultato |
Šiame stulpelyje įrašomas rodiklio, kuris padės įvertinti ar rezultatas buvo pasiektas, pavadinimas. Rodikliai gali būti ir kiekybiniai, ir kokybiniai. Rezultato pasiekimui įvertinti gali būti naudojami keli rodikliai |
Šiame stulpelyje įrašomos rodiklių reikšmės, kurias Centras / Erdvė planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje |
Šiame stulpelyje įrašomi konkretūs veiksmai (veiklos), kurie bus vykdomi norint pasiekti numatytą rezultatą. Taip pat gali būti pateikiamas trumpas veiklos aprašymas ir kita susijusi informacija |
Šiame stulpelyje nurodomi asmenys (konkretus asmuo arba darbuotojo pareigos), atsakingi už tam tikros veiklos įvykdymą |
Šiame stulpelyje įrašoma data (metai arba metai ir mėnuo), kada pradedama veikla ir kada baigiama |
5. Veiklos rodiklių lentelėje Centras numato kiekvieno rodiklio reikšmę, kurią planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje.
1 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kiekybiniai rodikliai).
|
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas |
Rezultato pasiekimo rodiklis |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai
|
II metai
|
III metai |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Patalpos ir infrastruktūra |
Išplėsti AJC sporto infrastruktūrą. AJC lankytojams trūksta galimybių sportuoti (šiuo metu siūlomos 2 veiklos). |
Vykdomų sporto veiklų skaičius |
3 |
4 |
5 |
Nupirkti teniso stalą, 2 raketes, kamuoliukus |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
20... spalis – 20... spalis |
Nupirkti stalo futbolo stalą |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
20... spalis – 20... spalis |
||||||
Susitarti su ....... mokykla dėl naudojimosi jų stadionu |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
20... spalis – 20... spalis |
2 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kokybiniai rodikliai).
|
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas |
Rezultato pasiekimo rodiklis |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai
|
II metai
|
III metai |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Darbo organizavimas |
Sukurti lankytojų skaičiavimo sistemą. Šiuo metu lankytojai neskaičiuojami. Sistema reikalinga norint įvertinti AJC lankytojų srautą ir kaupti informaciją apie AJC lankytojus |
Sukurta ir naudojama lankytojų skaičiavimo sistema |
Išanalizuoti būdai skaičiuoti lankytojus |
Sukurtas lankytojų skaičiavimo sistemos modelis |
Parengta metinė lankytojų srautų apžvalga |
Išanalizuoti lankytojų skaičiavimo būdus |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
20... spalis – 20... spalis |
Sukurti lankytojų skaičiavimo modelį |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
20... spalis – 20... spalis |
||||||
Skaičiuoti lankytojus naudojant skaičiavimo sistemą ir parengti metinę lankytojų srautų apžvalgą |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
20... spalis – 20... spalis |