ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2009 M. BIRŽELIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1-26 „DĖL PRAŠYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠDUOTI, PAKEISTI, ĮFORMINTI REGISTRAVIMO, UŽSAKYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠRAŠYTI FORMAVIMO IR DUOMENŲ APIE ASMENS DOKUMENTŲ GALIOJIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ TEISĖS AKTŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO

 

2023 m. gruodžio 29 d. Nr. 1-50

Vilnius

 

 

Pakeičiu Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašą, patvirtintą Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2009 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1-26 „Dėl Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių teisės aktų pripažinimo netekusiais galios“:

1. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Vartotojų teises sistemoje vykdyti vieną ar kitą veiksmą, įrašyti ar paimti iš Gyventojų registro duomenis administruoja Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Informatikos ir ryšių departamentas).

2. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Sprendimus suteikti įgaliojimus priima konkrečios tarnybos vadovas, esant reikalui, suderinęs tai su aukštesnės institucijos vadovybe bei aukštesnės pakopos sistemos administratoriais. Darbuotojas, kuriam būtina gauti vienus ar kitus įgaliojimus, užpildo nustatytos formos prašymą, kuriame nurodo, kokiems tikslams ir kokioms funkcijoms vykdyti reikalingi įgaliojimai. Tarnybos vadovo patvirtintas prašymas išsiunčiamas Informatikos ir ryšių departamentui, kur nustatyta tvarka darbuotojas registruojamas sistemoje kaip Gyventojų registro tvarkytojas. Pasikeitus darbuotojo įgaliojimams, rašomas naujas prašymas.“

3. Papildau 21.21 papunkčiu:

21.21. prašymų registravimas per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS);“.

4. Papildau 231 punktu:

231. Aprašo 21.21 papunktyje nustatytu atveju asmens prašymas per MIGRIS ir sistemos sąsają perduodamas sistemai.“

5. Pakeičiu 25.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

25.2. Atsiradus ryšiui su sistema, nuskaitytieji duomenys tiesiai iš biometrinių duomenų registravimo įrangos arba konsulinės įstaigos atveju iš failo įrašomi į sistemą. Įrašius duomenis į sistemą atliekamas prašymo duomenų sutikslinimas su Gyventojų registro ir sistemos duomenimis, papildomas trūkstamais duomenimis.“

6. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Konsulinė įstaiga su sistema dirba tiesiogiai (prijungties režimu) arba per MIGRIS ir sistemos sąsają.

Jeigu konsulinė įstaiga neturi techninių galimybių dirbti su sistema tiesiogiai (prijungties režimu) arba per MIGRIS ir sistemos sąsają ir (ar) nėra galimybės išspausdinti prašymo išduoti asmens dokumentą su automatiškai pagal Gyventojų registro duomenis užpildytomis prašymo išduoti asmens dokumentą eilutėmis (pavyzdžiui, kai konsulinės funkcijos yra atliekamos ne konsulinės įstaigos patalpose ar asmens duomenys, kurie bus spausdinami asmens dokumente, nesutampa su jo duomenimis Gyventojų registre ir šie duomenys turės būti tikslinami, keičiami ar jų nėra Gyventojų registre), tai pildoma popierinė prašymo išduoti asmens dokumentą forma.“

7. Pripažįstu netekusiu galios 36 punktą.

8. Pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:

82. Visiems siunčiamiems ir tiesiogiai tarnybų darbuotojams arba jų įgaliotiems asmenims perduodamiems asmens dokumentams suformuojamas siuntų registas (5 priedas).“

9. Pakeičiu 83 punktą ir jį išdėstau taip:

83. Pasirinkus išsiuntimo funkciją, ekrane pateikiamas sąrašas įvykdytų užsakymų numerių, surūšiuotų tarnybų kodų didėjimo tvarka. Taip pat kiekvienam įvykdytam užsakymui įrašomas lydraščio numeris bei kita informacija. Darbuotojas, atsakingas už dokumentų išsiuntimą, gali pažymėti įvykdytus užsakymus, kurių asmens dokumentai yra supakuoti į bendrą siuntą. Paspaudus atitinkamą klavišą IŠSIŲSTI, kompiuterio atmintyje suformuojama siuntų registro eilutė ir išspausdinama etiketė, kurioje nurodoma tarnybos, kaip adresato, pavadinimas, įvardijamas Asmens dokumentų išrašymo centras, kaip siunčiančioji įstaiga, ir pateikiamas visų pažymėtų ir įdėtų į siuntą įvykdytų užsakymų lydraščių numerių sąrašas.

Taip pat sistemos priemonėmis suformuojamas ir išspausdinamas pašto reikalavimus atitinkantis siuntos lipdukas, kuriame nurodomas tarnybos, kuriai adresuota siunta, pavadinimas, Asmens dokumentų išrašymo centras, kaip siunčiančioji įstaiga, kiti rekvizitai, ir užklijuojamas ant pakuotės.“

10. Pakeičiu 84 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

84. Išspausdintos etiketės įdedamos į pakuotę taip, kad būtų perskaitomos iš išorės. Pakuotė yra daugkartinio naudojimo.“

11. Pakeičiu 881 punktą ir jį išdėstau taip:

881. Asmens dokumentų išrašymo centre išrašyti asmens dokumentai, kurie asmenims siunčiami Migracijos departamento pasirinktu saugiu būdu, patikrinus juose įrašytus duomenis bei išrašymo kokybę, supakuojami į laikinas pakuotes ir perduodami išsiųsti.“

12. Papildau nauju XI2 skyriumi ir jį išdėstau taip:

XI2 SKYRIUS

IŠRAŠYTŲ ASMENS DOKUMENTŲ IŠSIUNTIMAS IŠORĖS PASLAUGŲ TEIKĖJUI

 

887. Asmens dokumentų išrašymo centre išrašyti asmens dokumentai, kurie per kurjerį siunčiami Išorės paslaugų teikėjui, patikrinus juose įrašytus duomenis bei išrašymo kokybę, kartu su lydraščiu supakuojami į laikinas pakuotes ir perduodami išsiųsti.

888. Formuojant siuntas atspausdinamas siuntos lipdukas, kuriame nurodomi šie duomenys:

888.1. siuntėjo rekvizitai;

888.2.siuntos duomenys;

888.3. Išorės paslaugų teikėjo padalinio adresas ir kodas;

888.4. siuntos numeris.

889. Paruoštas siuntas kurjeris paima iš Asmens dokumentų išrašymo centro jo darbo metu pagal iš anksto suderintą grafiką, bet ne vėliau kaip iki 16.00 val.

8810. Asmens dokumentų išrašymo centras kurjeriui perduoda siuntos perdavimo dokumentą (manifestą), kuriame nurodytos visos siuntos. Siuntos perdavimo dokumente (manifeste) siuntos nurodytos pagal siuntų suformavimo datą ir laiką (nuo anksčiausiai suformuotos). Siuntos perdavimo dokumente (manifeste) taip pat nurodoma siuntų pristatymui reikalinga informacija.

8811. Siuntos perdavimo dokumentą (manifestą) pasirašo Asmens dokumentų išrašymo centro darbuotojas ir kurjeris.“

13. Pripažįstu netekusiu galios 93 punktą.

14. Pakeičiu 100 punktą ir jį išdėstau taip:

100. Apie gautus techniškai sugadintus asmens dokumentus ar negautus vokus su slaptažodžiais nedelsiant informuojamas Asmens dokumentų išrašymo centras: elektroniniu paštu adic@adic.gov.lt išsiunčiamas trumpas broko aprašas ir techniškai sugadintų puslapių kopijos.

15. Pakeičiu 129 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

129. Gavus informaciją apie asmens dokumento praradimą (priežasties kodas „14“), jis ne vėliau kaip kitą darbo dieną sistemoje paskelbiamas negaliojančiu.“

16. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

17. Pripažįstu netekusiu galios 6 priedą.

18. Pakeičiu 10 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

19. Pakeičiu 12 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                    Nerijus Rudaitis