KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS taryba

 

sprendimas

dėl kretingos rajono NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO

IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. sausio 28 d. Nr. T2-11

Kretinga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, ir Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1, 3 punktu, Kretingos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kretingos rajono neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Juozas Mažeika


 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2016 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. T2-11

 

 

KRETINGOS RAJONO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO

IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kretingos rajono neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.  Aprašo paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Kretingos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, lėšų skyrimo principus, apskaičiavimą ir skyrimą, naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką. 

3. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija Savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinių krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (toliau - Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika).

 

II SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI

 

4. NVŠ lėšos Savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos Savivaldybės administracijai pagal praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. bendrojo ugdymo programas besimokančių vaikų skaičių, skiriant Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje numatytą sumą mokiniui per mėnesį.

5. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, kuris mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.

6. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena pasirinkta vaiko (besimokančio pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas) NVŠ programa, kuriai lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas ugdomas pagal NVŠ programą, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi.

 

III SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS IR SKYRIMAS

 

7. Specialiosios tikslinės dotacijos lėšos Savivaldybės mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai, kol bus priimti reikalingi teisės aktai dėl lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo švietimo teikėjams.

8. Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui dydis yra 15 eurų per mėnesį. Šis dydis gali būti 1/3 dalimi didesnis ar mažesnis nei 15 eurų ir perskaičiuojamas einamųjų metų spalio–gruodžio mėnesiais, atsižvelgiant į NVŠ mokinių skaičių einamųjų metų spalio mėnesį pirmąją darbo dieną. Jeigu NVŠ mokinių skaičius einamųjų metų spalio mėnesio pirmąją darbo dieną bus didesnis ir nebepakaks iš valstybės biudžeto Savivaldybei skirtų lėšų NVŠ programoms finansuoti (skiriant vienam mokiniui 15 eurų per mėnesį), tai minėtas dydis bus mažinamas. Jeigu mokinių skaičius bus mažesnis, tai NVŠ lėšų dydis atitinkamai bus didinamas.

9. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos ir paskirstomos pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių ir programos trukmę mėnesiais. Einamųjų metų NVŠ lėšos švietimo teikėjams gali būti perskirstomos dėl pasikeitusio programose dalyvaujančių vaikų skaičiaus einamųjų metų gegužės mėnesį pirmąją darbo dieną ir spalio mėnesio pirmąją darbo dieną.

10. Ne daugiau kaip 1 proc. Savivaldybei skiriamos NVŠ tikslinės valstybės dotacijos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka gali būti panaudojama NVŠ kokybei užtikrinti.

11. NVŠ lėšų apskaičiavimą ir paskirstymą švietimo teikėjams, perskaičiuotą Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui dydį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.     

12. Švietimo teikėjams lėšos pervedamos pagal sutartis, sudarytas tarp švietimo teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus.

13.  Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius perveda lėšas NVŠ teikėjui atsižvelgdamas į Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl NVŠ programų finansavimo sudarytą sutartį.

14.  NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei mažinamas savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą arba/ ir didinamas programoje dalyvaujančių vaikų skaičius.

 

IV SKYRIUS

NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS

 

15. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui finansuoti.

16. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

16.1.  NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

16.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu.

17.  NVŠ lėšų negalima naudoti:

17.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

17.2. NVŠ programoms, vykdomoms bendrojo ugdymo mokyklų, finansuoti;

17.3. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

17.4. patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

17.5. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

18. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:

18.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

18.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf );

18.3. turi NVŠ programai (-oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

18.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

18.5turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

19.  Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintis asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:

19.1. turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 18.5. papunktyje;

19.2. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

19.3. turi registruotis ŠMIR, ir, vadovaudamiesi 18.2 papunktyje nurodyta tvarka, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę.

20.  Švietimo teikėjas iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka. 

 

VI SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

 

21.  NVŠ programas teikti Savivaldybei įvertinti atitiktį reikalavimams Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka gali tik tas švietimo teikėjas, kuris atitinka Aprašo 18–19 punktuose nustatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas).

22.  NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas. Kiekvienai programai pildoma atskira Paraiškos forma. Paraiškos forma skelbiama Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR).

23.  NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

24.  NVŠ programos turi būti registruotos KTPRR. Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.

25.  NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.

26.  Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus (toliau – Švietimo skyrius) atsakingas valstybės tarnautojas pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės administracijos interneto svetainėse – http:/www.kretinga.lt ir www.svietimas.kretinga.lm.lt - kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą(as).

27.  NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį, o Švietimo skyriui pateikia programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus, pavardes. Švietimo skyrius turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą  apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

 

VII SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

28. NVŠ teikėjai atsiskaito pagal NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas sutartis.

29. NVŠ teikėjas nepanaudotas ir ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas valstybės biudžeto lėšas NVŠ teikėjas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

30. NVŠ teikėjas gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. NVŠ teikėjas naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, programos vykdymo kokybę.

32. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

33. NVŠ teikėjai turi siekti, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi, kad į programas būtų įtraukiama kuo daugiau vaikų, kurie nelanko jokių neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimų po pamokų. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose bei tam tikslui pritaikytose erdvėse.

34. NVŠ programų įgyvendinimo stebėsena vykdoma Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

35. Savivaldybės NVŠ lėšos skiriamos NVŠ teikėjams kaip tikslinės
lėšos nesuteikiant teisės jas naudoti kitiems tikslams ir naudojamos NVŠ programoms įgyvendinti vadovaujantis Aprašo nuostatomis.

36. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą NVŠ švietimo teikėjams.

37. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas, siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.

38.  Už Aprašo įgyvendinimą yra atsakingi Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos, Ekonomikos ir biudžeto bei Švietimo skyriai.

____________________________________