LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.1.1-CPVA-V-304 „MODERNIZUOTI KULTŪROS INFRASTRUKTŪRĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO
2016 m. gegužės 6 d. Nr. ĮV-371
Vilnius
Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7. papunkčiu, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ 65 punktu,
t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.1.1-CPVA-V-304 „Modernizuoti kultūros infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2016 m. gegužės 6 d. įsakymu
Nr. ĮV-371
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.1.1-CPVA-V-304 „MODERNIZUOTI KULTŪROS INFRASTRUKTŪRĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.1.1-CPVA-V-304 „Modernizuoti kultūros infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.1.1-CPVA-V-304 „Modernizuoti kultūros infrastruktūrą“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.
2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:
2.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p.1–78) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 651/2014);
2.2. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės);
2.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
2.4. 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. ĮV-326 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose bei 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.
4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:
4.1. Energijos vartojimo efektyvumą didinančios priemonės – priemonės, numatytos Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1328 „Dėl viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programa) 2 priede „Viešųjų pastatų energijos vartojimo efektyvumo didinimo veiksmų (priemonių) sąrašas“;
4.2. Kultūros infrastruktūra – kultūros infrastruktūros objektas, kaip tai apibrėžta Kultūros objektų aktualizavimo programoje;
4.3. Kultūros paslauga – kultūrinės veiklos, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014, 53 straipsnio 2 dalyje, lankytojams ir (arba) dalyviams teikiama paslauga;
4.4. Kultūros produktas – atsižvelgiant į kultūros infrastruktūros objekte vykdomą kultūrinę veiklą, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014, 53 straipsnio 2 dalyje, kuriamas (-i) kultūros produktas (-ai), skirtas (-i) kultūros paslaugai (-oms) teikti;
4.5. Projekto įgyvendinimo teritorija – teritorija, nurodyta atitinkamoje integruotoje teritorijų vystymo programoje;
4.6. Tikslinė teritorija – vidaus reikalų ministro įsakymais patvirtintose 5 didžiųjų Lietuvos miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių) integruotose teritorijų vystymo programose nurodytos tikslinės teritorijos ir su jomis susietos teritorijos, kuriose bus įgyvendinama atitinkama integruota teritorijų vystymo programa.
5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).
8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 67 907 722,00 Eur (šešiasdešimt septynių milijonų devynių šimtų septynių tūkstančių septynių šimtų dvidešimt dviejų eurų), iš kurių iki 57 721 564,00 Eur (penkiasdešimt septynių milijonų septynių šimtų dvidešimt vieno tūkstančio penkių šimtų šešiasdešimt keturių eurų) – Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF)) lėšos, iki 10 186 158,00 Eur (dešimties milijonų šimto aštuoniasdešimt šešių tūkstančių šimto penkiasdešimt aštuonių eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.
9. Priemonės tikslas – modernios, atitinkančios šiuolaikinės visuomenės poreikius, kultūros infrastruktūros (muziejų, bibliotekų, kultūros centrų, koncertinių įstaigų, teatrų) atnaujinimas, siekiant aukštesnės kultūros paslaugų kokybės, prieinamumo ir interaktyvumo, didesnės jų pridėtinės vertės ir paklausos kūrimo, skatinant papildomus lankytojų srautus, formuojant paklausą vietos verslams, didinant patrauklumą investicijoms, verslo plėtrai, naujų darbo vietų kūrimui tikslinėse teritorijose. Kultūros infrastruktūros modernizavimas bus vykdomas esamos kultūros infrastruktūros pagrindu.
10. Pagal Aprašą remiama ši veikla: kultūros infrastruktūros atnaujinimas tikslinėse teritorijose esamos kultūros infrastruktūros pagrindu.
11. Viešųjų juridinių asmenų, kurių savininko (dalininko) teises ir pareigas įgyvendina Ministerija ir kurių teikiami projektai atitinka 5 didžiųjų Lietuvos miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių) integruotų teritorijų vystymo programų veiksmų planuose nurodytus veiksmus, objektai, į kuriuos investicijos planuojamos pagal Priemonę, negalės būti finansuojami pagal Ministerijos administruojamas priemones „Aktualizuoti kultūros paveldo objektus“, „Aktualizuoti viešąjį ir privatų kultūros paveldą“ bei „Modernizuoti viešąją ir privačią kultūros infrastruktūrą“.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
13. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra viešieji juridiniai asmenys, kurių savininko (dalininko) teises ir pareigas įgyvendina Ministerija ir kurių teikiami projektai atitinka 5 didžiųjų Lietuvos miestų integruotų teritorijų vystymo programų veiksmų planuose nurodytus veiksmus, taip pat kurių objektai įtraukti į Kultūros objektų aktualizavimo programos II priedą.
14. Galimi partneriai yra viešieji ir privatūs juridiniai asmenys. Privatūs partneriai galimi tik įgyvendinant viešos ir privačios partnerystės projektus, skirtus modernizuoti kultūros infrastruktūrą. Partnerystė projekte turi būti pagrįsta, teikti naudą ir prisidėti prie projekto tikslo įgyvendinimo.
15. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.
16. Valstybės pagalba neteikiama:
16.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba.
III SKYRIUS
PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
17. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.
18. Projektas turi būti įtrauktas į atitinkamą 5 didžiųjų Lietuvos miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių) integruotą teritorijų vystymo programą, t. y. projekto pareiškėjas, veiklos, finansavimo dydis ir šaltiniai turi atitikti integruotos teritorijų vystymo programos veiksmų plane nurodytą informaciją apie veiksmą.
19. Projektas turi atitikti šiuos 2016 m. balandžio 21 d. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos Stebėsenos komiteto posėdyje Nr. 16 patvirtintus specialiuosius projektų atrankos kriterijus:
19.1. projektas turi atitikti Kultūros objektų aktualizavimo programos nuostatas. Laikoma, kad projektas atitinka specialųjį atrankos kriterijų, jei projekte numatomas tvarkyti kultūros infrastruktūros objektas įgyvendina Kultūros objektų aktualizavimo programos 20-22 punktus bei atitinka 23 punkte nustatytus bendruosius reikalavimus ir 25 punkte arba 26 punkte, arba 27 punkte nustatytus specialiuosius reikalavimus. Projekto vykdytojas bei numatomas tvarkyti objektas turi būti prioriteto eilės tvarka nurodyti Kultūros objektų aktualizavimo programos II priede;
19.2. projektas turi atitikti 5 didžiųjų Lietuvos miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių) integruotų teritorijų vystymo programų veiksmų planuose nurodytus veiksmus. Laikoma, kad projektas atitinka specialųjį atrankos kriterijų, jei projektiniame pasiūlyme ir paraiškoje nurodyti projekto pareiškėjas, projekto veiklos, finansavimo dydis ir šaltiniai atitinka konkretaus didžiojo Lietuvos miesto integruotos teritorijų vystymo programos atitinkamo veiksmo aprašyme pateiktą informaciją.
20. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai. Didelės apimties projektas suprantamas taip, kaip apibrėžta Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių 2.26 papunktyje.
21. Vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL 2013 L 347, p. 289), 3 straipsnio 1 dalies (e) punktu pagal šį Aprašą finansuojami tik mažos apimties infrastruktūros projektai.
23. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d.
24. Projektu turi būti siekiama produkto stebėsenos rodiklio „Modernizuoti kultūros infrastruktūros objektai“, kodas P.N.304, kurio Stebėsenos rodiklio skaičiavimo aprašas patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. ĮV-326 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ ir paskelbtas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
25. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:
25.1. priklausomai nuo investicijų į energijos vartojimo efektyvumą didinančias priemones (toliau - EVEDP) poreikio, pareiškėjai, vadovaudamiesi Aprašo 4 priede „Pareiškėjų veiksmų seka, atsižvelgiant į investicijų EVEDP poreikį“ nurodyta veiksmų seka, turi:
25.1.1. kai investicijų į EVEDP rinkodaros plane nenumatyta arba jos mažesnės kaip 300 000,00 Eur, o visos investicijos (kurias sudaro energijos taupymo priemonių grupės ir rinkodaros plane nurodytų investicijų į kultūros objekto pritaikymą veikloms verčių suma) neviršija 5 000 000, 00 Eur, pareiškėjas rengia projektinį pasiūlymą Ministerijai pagal Aprašo 25.2 papunktį;
25.1.2. kai investicijų į EVEDP suma, nurodyta rinkodaros plane, lygi 300 000,00 Eur ar viršija šią sumą, turi būti atliktas energijos vartojimo auditas. Energijos vartojimo auditas ar jo pakeitimai turi būti atlikti ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d.:
25.1.2.1. kai bent vienos energijos vartojimo audito ataskaitoje nurodytos energijos taupymo priemonių grupės vertė viršija 300 000,00 Eur, turi būti rengiamas investicijų projektas, siekiantis dviejų investavimo tikslų (investicijos išskirtos į EVEDP ir kultūros infrastruktūros atnaujinimo priemones) ir kuris, kartu su paraiška bei kitais reikiamais dokumentais teikiamas UAB „Viešųjų investicijų plėtros agentūra“ dėl išvados dėl energijos vartojimo efektyvumą didinančių priemonių projekto (ne)finansavimo pagal Veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.1-FM-F-105 priemonės „Energijos vartojimo efektyvumo didinimas viešojoje infrastruktūroje“ finansavimo sąlygas, gavimo. Atliekant alternatyvų analizę investicijų projektui, siekiančiam EVEDP tikslo, vadovaujamasi Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, patvirtinta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio sprendimu (protokolas Nr. 35) (toliau – Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika), jeigu Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programoje nenurodyta kitaip. Projektai į valstybės projektų sąrašą galės būti įtraukti tik šio Aprašo 42 punkte nurodytomis sąlygomis;
25.1.2.2. kai nei vienos energijos vartojimo audito ataskaitoje nurodytos energijos taupymo priemonių grupės vertė neviršija Aprašo 25.1.2.1 papunktyje nurodyto dydžio, pareiškėjas turi:
25.1.2.2.1. kai visų investicijų suma (kurią sudaro energijos taupymo priemonių grupės ir rinkodaro plane nurodytų investicijų į kultūros objekto pritaikymą veikloms verčių suma) neviršija 5 000 000,00 Eur, pareiškėjas rengia investicijų projektą ir projektinį pasiūlymą Ministerijai pagal 25.2 papunktį;
25.1.2.2.2. kai visų investicijų suma viršija 5 000 000,00 Eur, pareiškėjas įvertina investicijų optimizavimo galimybes – esant galimybei optimizuoti visą investicijų poreikį neviršijant 5 000 000,00 Eur, pareiškėjas rengia investicijų projektą ir projektinį pasiūlymą Ministerijai pagal Aprašo 25.2 papunktį. Nesant galimybės optimizuoti visą investicijų poreikį neviršijant 5 000 000,00 Eur, investicijų projektas ir projektinis pasiūlymas Ministerijai pagal 25.2 papunktį negali būti teikiamas viršijant didžiausią bendrą investicijų projekto vertę, nurodytą Aprašo 33 punkte, o rengiamas investicijų projektas, siekiantis dviejų investavimo tikslų (investicijos išskirtos į EVEDP ir kultūros infrastruktūros atnaujinimo priemones) ir kuris, kartu su paraiška bei kitais reikiamais dokumentais teikiamas UAB „Viešųjų investicijų plėtros agentūra“ dėl išvados dėl energijos vartojimo efektyvumą didinančių priemonių projekto (ne)finansavimo pagal Veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.1-FM-F-105 priemonės „Energijos vartojimo efektyvumo didinimas viešojoje infrastruktūroje“ finansavimo sąlygas, gavimo. Atliekant alternatyvų analizę investicijų projektui, siekiančiam EVEDP tikslo, vadovaujamasi Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, jeigu Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programoje, nenurodyta kitaip. Projektai į valstybės projektų sąrašą galės būti įtraukti tik šio Aprašo 42 punkte nurodytomis sąlygomis;
25.2. iki projektinio pasiūlymo pateikimo Ministerijai pareiškėjas turi:
25.2.1. parengti investicijų projektą, vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų metodika), kuri paskelbta ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu su investicijų projektu turi būti užpildyta sąnaudų ir naudos analizės skaičiuoklė (Investicijų projektų metodikos dalis):
25.2.1.1. investicijų projekte pareiškėjas turi išnagrinėti projekto alternatyvas, vadovaujantis Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika. Visais atvejais investicijų efektyvumo vertinimui turi būti taikomas sąnaudų ir naudos analizės metodas. Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt;
25.3. kai projekte numatoma vykdyti statybos darbus, iki paraiškos įgyvendinančiajai institucijai pateikimo:
25.3.1. pareiškėjas (partneris) privalo turėti statytojo teisei įgyvendinti žemės sklypo nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančius dokumentus, jeigu šie dokumentai yra privalomi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
25.3.2. turi būti gauti Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nurodyti dokumentai;
25.3.3. turi būti parengta ir patvirtinta statinio projektavimo užduotis. Rekomenduojama statinio projektavimo užduotį rengti vadovaujantis Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų, patvirtintų Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1S-266 „Dėl Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų patvirtinimo“, 1 priedu;
25.3.4. jei, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, pareiškėjas, turi būti parengęs Poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir turėti atsakingos institucijos sprendimą ar atrankos išvadą;
25.3.5. jei planuojama veikla susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, turi būti atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis ir turėti atsakingos institucijos Planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą.
26. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. Projektai, kuriuose numatoma atnaujinti pastatus atliekant paprastojo remonto darbus, turi prisidėti prie nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimo, t. y. pareiškėjas paraiškoje privalo numatyti ir projekte įgyvendinti bent vieną statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ 7 skyriuje „Negyvenamieji pastatai“, ir (arba) 9 skyriuje „Sanitarinės patalpos“ ir (arba) 10 skyriuje „Teritorijų ir pastatų elementai“ nurodytą priemonę. Pareiškėjas visus planuojamus sprendinius ir priemones, susijusias su šio horizontalaus principo įgyvendinimu, turi aprašyti investicijų projekte.
27. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. Planuojant viešuosius pirkimus, rekomenduojama numatyti galimybę taikyti aplinkos apsaugos kriterijus (minimalius aplinkos apsaugos kriterijus), nustatytus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos turi taikyti pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, elektros lemputėms, projektavimo paslaugoms, statybos darbams, statybinėms medžiagoms ir santechnikos įrangai, kietosioms grindų dangoms (gamtiniams produktams, apdorotiems produktams: aglomeruotiesiems akmenims, betoninėms grindinio plytelėms, mozaikinėms, keramikinėms ir molinėms plytelėms), patalpų apšvietimui.
28. Pagal Aprašą teikiamas finansavimas projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos kultūros infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Pagal Aprašą teikiama pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 5 dalies h punktą ir laikoma, jog šiai pagalbai netaikomas skatinamojo poveikio reikalavimas arba, manoma, kad ši pagalba turi skatinamąjį poveikį. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija pagal Aprašo 3 priede nurodytus vertinimo kriterijus.
IV SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
29. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje, Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintose Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir kurios paskelbtos ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties) bei Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus. Pagal šį Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.
30. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 5 000 000,00 Eur (penki milijonai eurų).
31. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.
32. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 6 dalimi valstybės pagalbos dydis negali viršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo. Kai pagal Aprašą pareiškėjas yra biudžetinė įstaiga, šio reikalavimas užtikrinimas Valstybės pagalbos teikimo Lietuvos kultūros sektoriui tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. lapkričio 20 d. įsakymu Nr. ĮV-780 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo Lietuvos kultūros sektoriui tvarkos aprašo patvirtinimo“ priedo „Valstybės pagalbos teikimo Lietuvos kultūros sektoriui atitikties 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, nuostatoms gairės“ 2.2 papunkčio 6 dalyje nustatyta tvarka. Visi kiti pareiškėjai, kurių teisinė forma nėra biudžetinė įstaiga, teikdami paraišką turi pateikti informaciją apie prognozuojamus finansinius srautus (pildomas Aprašo 5 priedas).
33. Didžiausia bendra investicijų projekto ar jo dalies, skirtos kultūros investavimo tikslui, kai siekiama atskirų investavimo tikslų, išlaidų vertė yra 5 000 000,00 Eur (penki milijonai eurų).
34. Projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.
36. Pagal šį Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų katego-rijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti. |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas. Energijos vartojimo audito ir pastato energinio naudingumo sertifikato išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, kai investicijų į EVEDP suma, nurodyta rinkodaros plane, lygi 300 000,00 Eur ar viršija šią sumą.
Projektui taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, taikoma projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išlaidoms, vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita.
Netinkamomis finansuoti laikomos išlaidos: Ø naujų pastatų statybos išlaidos; Ø naujų ir esamų inžinerinių statinių statybos išlaidos, išskyrus išlaidas, kurios būtinos pastatą tinkamai naudoti, arba kai tokių išlaidų būtinumas pagrindžiamas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme; Ø naujų pastato aukštų, rūsių ar priestatų statybos išlaidos, išskyrus kai tokios išlaidos yra būtinos kultūrinės veiklos vykdymui, jų būtinumas yra pagrįstas investicijų projekte bei jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme; Ø viešųjų erdvių, aplinkos (sklypo) tvarkymo ir su tuo susijusios išlaidos, išskyrus išlaidas, kurios būtinos ir susijusios su atnaujinto pastato tinkamu naudojimu ir kai tokių išlaidų būtinumas pagrindžiamas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas.
Projektui taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, taikoma projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išlaidoms, vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita.
Netinkamomis finansuoti laikomos tikslinių transporto priemonių įsigijimo išlaidos. Muzikos instrumentų įsigijimo išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, kai tokių išlaidų būtinumas pagrindžiamas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme. |
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkamos finansuoti laikomos rinkodaros plano, investicijų projekto parengimo išlaidos. Investicijų projekto parengimo išlaidos gali būti finansuojamos projekto lėšomis ne didesne kaip 10 000 Eur suma.
Projektui taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, taikoma projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išlaidoms, vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita.
Netinkamomis finansuoti laikomos paraiškos, projektinio pasiūlymo parengimo išlaidos ir kitos projekto tiesioginių veiklų, kurių išlaidos nepriskirtos biudžeto 3 ir 4 kategorijoms, vykdymo išlaidos. |
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas. Pagal Aprašą gali būti finansuojamos išlaidos, skirtos ne tik privalomiems informavimo apie projektą veiksmams, bet taip pat kitų informavimo apie projektą veiksmų išlaidos.
Projektui taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, taikoma projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išlaidoms, vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita.
Bendra informavimo apie projektą išlaidų suma neturi viršyti 0,25 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos ir gali sudaryti ne daugiau kaip 10 000 Eur. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas. Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms nustatoma vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu „Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašas“. |
Pastaba: Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis instrukcija Projekto biudžeto formos pildymas, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios skelbiamos adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams.
38. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 36 punkte nurodytas fiksuotąsias normas, turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį.
39. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
39.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
40. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu susumavus būtų viršytas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, leistina pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
41. Galimi pareiškėjai per Ministerijos rašte dėl projektinio pasiūlymo pateikimo nurodytą terminą turi Ministerijai pateikti projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Aprašo 2 priede ir paskelbtą ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu su projektiniu pasiūlymu galimi pareiškėjai turi pateikti:
41.2. užpildytą sąnaudų ir naudos analizės skaičiuoklę ir jos elektroninę versiją (Investicijų projektų metodikos priedas);
41.3. užpildytą Aprašo 5 priedą „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas ir valstybės pagalbą“ (jei taikoma);
41.4. jei statinys, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, pareiškėjui (partneriui) nepriklauso nuosavybės teise, pareiškėjas (partneris) turi pateikti daiktinę teisę įrodančius dokumentus. Daiktinė teisė į statinį, kuriame numatoma atlikti statybos darbus turi būti įregistruota įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos;
41.5. jeigu tiesiogiai su projekto veiklų įgyvendinimu susijęs statinys, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, turi bendraturčių, pareiškėjas (partneris) turi pateikti statinio bendraturčių sutikimo vykdyti statybos darbus ir bendraturčių įsipareigojimo prisidėti prie pastato sutvarkymo atitinkama dalimi pagal užimamą plotą kopijas;
42. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo (-ų) sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Projektai, kuriems taikomos Aprašo 25.1.2.1 ir 25.1.2.2.2 papunkčių nuostatos, į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik po to, kai 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų administravimo darbo grupė, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2013 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 1K-243 „Dėl darbo grupės sudarymo“ (kartu su finansų ministro 2015 m. rugpjūčio 28 d. įsakymo pakeitimu Nr. 1K-276) patvirtins kompleksinių investicijų į viešuosius valstybės pastatus administravimo schemą. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgis teisę teikti paraišką finansuoti projektą.
43. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas/Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.
44. Pareiškėjas pildo paraiškos formą ir kartu su Aprašo 46 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka arba jei įdiegtos funkcinės galimybės per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS). Jei paraiška teikiama per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.
45. Jei laikinai neužtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienoms ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jei nėra įdiegtos arba neužtikrinamos DMS funkcinės galimybės. .
46. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 46.2–46.4 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):
46.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);
46.2. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų (Klausimyno forma paskelbta ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“);
46.3. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus (taikoma, kai planuojama vykdyti ūkinė veikla, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje, gali turėti poveikį aplinkai arba yra susijusi su „Natura 2000“ teritorijomis);
46.4. informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą), užpildytą pagal formą „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamiems projektams suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą);
46.5. statytojo teisei įgyvendinti žemės sklypo nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopija (jei taikoma);
46.6. jei projekte numatomi statybos darbai, statytojo patvirtintos statinio projektavimo užduoties kopija. Privaloma pateikti kartu su paraiška tuo atveju, jeigu statinio projektas nėra patvirtintas ir teikiamas kartu su paraiška;
46.7. jei projekte numatomi statybos darbai, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nurodytų dokumentų kopijos (jei taikoma). Privaloma pateikti kartu su paraiška tuo atveju, jeigu statinio projektas nėra patvirtintas ir teikiamas kartu su paraiška;
46.8. jei projekte numatomi statybos darbai ir statinio projektas yra parengtas bei patvirtintas Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas“ patvirtinimo, nustatyta tvarka, teikiama statinio projekto elektroninė forma (PDF formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga) (patvirtinto statinio techninio projekto popierinė versija neteikiama); nurodomas paraiškos kodas, projekto pavadinimas, teikiamo dokumento pavadinimas, data ir numeris);
46.9. jei projekte numatomi statybos darbai, statybą leidžiančio dokumento, išduoto vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopiją. Privaloma pateikti kartu su paraiška tuo atveju, jeigu leidimas yra gautas;
46.10. jei projekte numatomi statybos darbai, numatomų sutvarkyti patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ar/ir orientacinius numatomos sutvarkyti aplinkos planus/brėžinius/schemas bei preliminarius darbų kiekių žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės planuojamų atlikti darbų kainos, arba dokumentus, kuriuose nustatyti orientaciniai statybos darbų kiekiai ir jų kainos. Ši informacija teikiama tuo atveju, jeigu kartu su paraiška nėra pateiktas patvirtintas statinio projektas arba jį rengti nėra privaloma;
46.11. dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžeto pagrįstumą (sudarytas sutartis, komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas);
46.12. pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimą padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, įrodančius dokumentus;
46.13. iki paraiškos pateikimo paskutinių metų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka patvirtintos pareiškėjo (partnerio) metinės finansinės atskaitomybės dokumentų kopijos ir paskutinio ketvirčio iki paraiškos pateikimo pareiškėjo (partnerio) tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentai, pasirašyti įmonės/įstaigos direktoriaus (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms);
46.14. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms);
46.15. įvykdytų viešųjų pirkimų, viršijančių tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 11 str., kurių prašoma finansuoti projekte suma viršija 175 000 Eur, dokumentus;
46.16. pagrindinio projekto pirkimo, kurio prašoma finansuoti projekte suma sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentus, jeigu šis pirkimas teikiant projekto paraišką yra įvykdytas.
46.17. užpildytą Aprašo 5 priedą „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas ir valstybės pagalbą“ bei užpildytą sąnaudų ir naudos analizės skaičiuoklę, kurioje rodiklių reikšmės būtų apskaičiuojamos pagal investicijų projekto rengimo metu galiojančią bazinę normą, kuri skelbiama internetinėje svetainėje http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, ją padidinant 100 bazinių punktų dydžio fiksuota marža, kaip tai numato Komisijos komunikatas dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OJ C 14, 19.01.2008, p.6.) ir jų elektronines versijas (jei taikoma);
47. Visi Aprašo 46 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami raštu, (išskyrus patvirtintą statinio projektą, kuris teikiamas tik el. laikmenoje) kartu su paraiška (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytus paraiškos priedus. Priedai turi būti pateikiami atskiruose failuose elektroniniais dokumentais). Jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – visi Aprašo 46 punkte nurodyti priedai teikiami per DMS. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos. Paraiškos pateikimo data ir laikas nustatomi pagal paskutinio pateikto priedo pateikimo datą ir laiką.
49. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.
50. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.
51. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.
53. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, ar kitais panašiais atvejais)), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS).
54. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Projektų taisyklių 14–15 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.
55. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.
56. Sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.
57. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) pateikia šį sprendimą pareiškėjams.
59. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija, Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą, parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
61. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.
62. Per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.
63. Projekto vykdytojas projektui (vykdyti) administruoti turi suformuoti projekto komandą, kurios nariai turėtų patirties investicijų projektų valdymo, projektų finansų valdymo, viešųjų pirkimų vykdymo, specifinės įrangos (jei projekte numatyta įsigyti specifinę įrangą (pvz., muzikos instrumentus, scenos įrangą ir pan.) techninių specifikacijų rengimo, statybos projektų valdymo (jei projekte numatyti statybos darbai) srityse.
VII SKYRIUS
APRAŠO KEITIMO TVARKA