LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SANKCIJŲ UŽ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ PAŽEIDIMUS ĮGYVENDINANT LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONES TAIKYMO METODIKOS PATVIRTINIMO
2014 m. gruodžio 4 d. Nr. 3D - 929
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8 punktu ir 9.5 papunkčiu ir atsižvelgdama į Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, nuostatas,
t v i r t i n u Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodiką (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos žemės ūkio ministro
2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-929
SANKCIJŲ UŽ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ PAŽEIDIMUS ĮGYVENDINANT LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONES TAIKYMO METODIKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodika (toliau – Metodika) nustato Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės) nurodytų sankcijų pareiškėjams / paramos gavėjams taikymo taisykles už padarytus teisės aktų nuostatų pažeidimus (toliau – pažeidimai), siekiant, jog sankcijos būtų proporcingos padarytiems pažeidimams.
2. Sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka už nenurodytus šioje Metodikoje pažeidimus nustatoma Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonių įgyvendinimo taisyklėse (toliau – Įgyvendinimo taisyklės). Paramos gavėjui pažeidus pirkimų vykdymo tvarką, sankcijos taikomos pagal Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus įsakymu patvirtintą Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką.
II. PAGRINDINIAI PRINCIPAI, TAIKANT SANKCIJAS
4. Pareiškėjui / paramos gavėjui už padarytus pažeidimus gali būti taikomos tokios sankcijos: paramos sumažinimas, paramos neskyrimas, paramos teikimo sustabdymas ir (arba) nutraukimas, sutarties nutraukimas ir (arba) reikalavimas grąžinti visą ar dalį sumokėtos paramos, kitos poveikio priemonės.
5. Sankcijos dydžiai nustatyti Metodikos priede. Tais atvejais, kai Metodikos priede nėra nustatytas konkretus sankcijos dydis (nurodomos sankcijos ribos, nėra nurodytas konkretus sumažinamos ar susigrąžinamos paramos dydis), sankcija skiriama atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, mastą bei sunkumą.
6. Jeigu nustatomas daugiau nei vienas pažeidimas, sankcijos turi būti sumuojamos (už kiekvieną pažeidimą taikant atskirą sankciją), tačiau, kai nustatoma, kad vienas pareiškėjo / paramos gavėjo padarytas pažeidimas turėjo tiesioginės įtakos kito pažeidimo padarymui (pvz., nepasiekus prognozuotos pardavimo pajamų reikšmės nebuvo pasiektas ir grynojo pelno rodiklis ar pan.), taikoma sankcija tik už tą pažeidimą, už kurį sankcija yra didžiausia.
7. Jei ekonominio gyvybingumo rodiklis (-iai) sutampa su projekto priežiūros rodikliu (-iais), taikoma sankcija už nepasiektą projekto priežiūros rodiklį (-ius).
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikos
priedas
SANKCIJŲ DYDŽIAI, KAI NUSTATYTI PAŽEIDIMAI DĖL REIKALAVIMŲ IR ĮSIPAREIGOJIMŲ NESILAIKYMO PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONES
Nr. |
Pažeidimas |
Pažeidimo esmė/ turinys |
Taikoma sankcija ir jos dydis/ ribos |
Pastabos/ Išaiškinimai |
1. |
Ekonominio gyvybingumo reikalavimų nesilaikymas |
Jei nesilaikoma ekonominio gyvybingumo reikalavimų |
0,5 proc. nuo išmokėtos paramos sumos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/ 100,01 Eur
|
Atitiktis ekonominio gyvybingumo reikalavimams vertinama vadovaujantis Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. 3D-440 „Dėl Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka (jeigu Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonių įgyvendinimo taisyklėse (toliau – Įgyvendinimo taisyklės) nėra pareigos / įsipareigojimo atitikti ekonominio gyvybingumo rodiklių, tai jie ir nėra skaičiuojami).
Jei po projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos nepraėjo 12 mėnesių, sankcijos nėra taikomos. |
2. |
Projekto priežiūros rodiklių nepasiekimas |
Nepasiekus projekto priežiūros rodiklių |
0,5–100 proc. nuo išmokėtos paramos sumos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur
|
Jei nepasiekiami projekto priežiūros rodikliai, taikomos sankcijos, priklausomai nuo nustatytos neatitikties priežiūros rodikliams nuokrypio (planas / faktas): 1. Kai nuokrypis nuo 30 proc. iki 50 proc. imtinai – taikoma 0,5 proc. sankcija, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/ 100,01 Eur; 2. Kai nuokrypis nuo 51 proc. iki 70 proc. imtinai – taikoma 10 proc. sankcija, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/ 100,01 Eur; 3. Kai nuokrypis nuo 71 proc. iki 85 proc. imtinai – taikoma 25 proc. sankcija, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/ 100,01 Eur; 4. Kai nuokrypis daugiau kaip 86 proc. – taikoma 100 proc. sankcija.
Jei po projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos nepraėjo 12 mėnesių, sankcijos nėra taikomos. |
3. |
Neišlaikoma projektų atrankos kriterijų
|
Pareiškėjas / paramos gavėjas neišlaiko projektų atrankos kriterijų |
0,5–100 proc. nuo išmokėtos paramos sumos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur
|
1. Jei projektų atrankos kriterijus turėjo įtakos paraiškų vertinimo metu paramos skyrimui – susigrąžinama visa išmokėta paramos suma 100 proc. 2. Jei projektų atrankos kriterijai nustatyti Įgyvendinimo taisyklėse, turi būti išlaikyti iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos, o jie neišlaikomi, taikomas sankcijos dydis: 2.1. kai nuokrypis nuo 30 proc. iki 50 proc. imtinai – taikoma 0,5 proc. sankcija, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur; 2.2. kai nuokrypis nuo 51 proc. iki 70 proc. imtinai – taikoma 10 proc. sankcija, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur; 2.3. kai nuokrypis nuo 71 proc. iki 85 proc. imtinai – taikoma 25 proc. sankcija, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur; 2.4. kai nuokrypis virš 86 proc. – taikoma 100 proc. sankcija. 3. Jei projektų atrankos kriterijus turi įtakos paramos dydžiui, tačiau nepasiekia atrankos kriterijaus rezultato, kurį paramos gavėjas įsipareigojo pasiekti ir dėl šio įsipareigojimo buvo skirta didesnė paramos suma nei ta, kuri būtų skirta nesant tokio paramos gavėjo įsipareigojimo, tokiu atveju susigrąžinama paramos sumos dalis, kuri buvo skirta papildomai atsižvelgiant į paramos gavėjo įsipareigojimą pasiekti atitinkamą atrankos kriterijaus rezultatą. |
4. |
Pavėluotai pateiktas mokėjimo prašymas |
Paramos gavėjas pavėluotai pateikė mokėjimo prašymą |
Paramos sumažinimas 0,5 proc. – 30 proc. nuo mokėtinos sumos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur |
Paramos gavėjui pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną. Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami 60 darbo dienų nuo paramos paraiškoje / paramos sutartyje nustatytos datos. Vėliau pateikti mokėjimo prašymai nepriimami. |
5. |
Nepateiktas mokėjimo prašymas |
Paramos gavėjas nepateikia mokėjimo prašymų per 60 darbo dienų nuo paramos paraiškoje / paramos sutartyje nustatytos datos |
100 proc. mokėjimo prašymo sumos |
|
6. |
Prašoma paramos suma daugiau kaip 10 proc. viršija paramos gavėjui mokėtiną sumą |
Paramos gavėjo prašoma paramos suma daugiau kaip 10 proc. viršija paramos gavėjui mokėtiną sumą |
Paramos sumažinimas abiejų sumų (t. y. prašomos paramos sumos ir mokėtinos sumos) skirtumu, dauginant iš dviejų
|
Jeigu Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministeruijos (toliau – Agentūra), išnagrinėjusi paramos gavėjo mokėjimo prašymą, nustato, kad jame prašoma paramos suma daugiau kaip 10 proc. viršija paramos gavėjui mokėtiną sumą, nustatytą išnagrinėjus mokėjimo prašymo pagrįstumą, mokėtina paramos suma turi būti sumažinama tų abiejų sumų skirtumu dauginant iš dviejų, išskyrus atvejus, kai paramos gavėjas įrodo, kad ne dėl jo kaltės buvo įtraukta reikalavimų neatitinkanti suma. |
7. |
Nevykdomas gautos paramos viešinimas |
Paramos gavėjas nevykdo gautos paramos viešinimo |
Paramos susigrąžinimas (projekto kontrolės laikotarpiu) 0,5 proc. nuo išmokėtos paramos sumos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur |
1. Jei pažeidimas nustatomas projekto įgyvendinimo metu (pateikus mokėjimo prašymą), mokėjimo prašymas nekompensuojamas tol, kol nebus paviešinta. 2. Jei pažeidimas nustatomas projekto kontrolės laikotarpiu, taikoma 0,5 proc. sankcija nuo išmokėtos paramos sumos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur ir pakartotinai prašoma pateikti reikalingus dokumentus.
|
8. |
Reikiamos / prašomos informacijos / dokumentų neteikimas |
Paramos gavėjas nepateikia paramos sutartyje / paraiškoje, iš Agentūros gautuose raštuose, paklausimuose, kreipimuose ar įspėjimuose nurodytų dokumentų ar kitos susijusios su projekto administravimu informacijos ar jų dalies. Jei paramos gavėjas per 10 d. d. nepraneša apie draudžiamajį įvykį, susijusį su už paramos lėšas įsigyta technika. Jei paramos gavėjas nepraneša apie bet kurių duomenų, nurodytų paramos paraiškoje ir (arba) paramos sutartyje, pasikeitimus, taip pat apie savo rekvizitų pasikeitimus, įskaitant susijusių įmonių ir (arba) partnerių įmonių atsiradimą. |
Paramos susigrąžinimas (projekto kontrolės laikotarpiu) 0,5 proc. nuo išmokėtos paramos sumos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur |
1. Jei paramos gavėjui nėra išmokėta paramos suma – mokėjimo prašyme nurodytos išlaidos nekompensuojamas tol, kol nebus pateikti reikalingi (prašomi/trūkstami) dokumentai. 2. Jei paramos gavėjui išmokėta paramos suma – taikoma 0,5 proc. paramos susigrąžinimas nuo išmokėtos paramos sumos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur ir pakartotinai prašoma pateikti reikalingus dokumentus.
Jei šis pažeidimas tiesiogiai susijęs su kitu nustatytu pažeidimu, sankcijos dydis priklauso nuo nustatyto pažeidimo pobūdžio, masto bei sunkumo. |
9. 1 |
Projekto kontrolės laikotarpiu pakeistas remiamos veiklos pobūdis, tikslai ar įgyvendinimo sąlygos, kai tokie veiksmai pakenkia pradiniams projekto tikslams; nutraukta projekte numatyta veikla ar ji perkelta už Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos (toliau –Programa) įgyvendinimo teritorijos ribų; parduotas ar kitaip perleistas turtas, įsigytas iš paramos lėšų. |
Paramos gavėjas ar partneris projekto kontrolės laikotarpiu pakeičia remiamos veiklos pobūdį, tikslus ar įgyvendinimo sąlygas, kai tokie veiksmai pakenkia pradiniams projekto tikslams; nutraukia projekte numatytą veiklą ar ją perkelia už Programos įgyvendinimo teritorijos ribų; parduoda ar kitaip perleidžia turtą, įsigytą iš paramos lėšų. |
Paramos susigrąžinimas lygus skirtos paramos už parduotą turtą vertei arba 100 proc. nuo išmokėtos paramos sumos
|
1. Jei paramos gavėjas ar partneris projekto kontrolės laikotarpiu pakeičia remiamos veiklos pobūdį, tikslus ar įgyvendinimo sąlygas, kai tokie veiksmai pakenkia pradiniams projekto tikslams; nutraukia projekte numatytą veiklą ar ją perkelia už programos įgyvendinimo teritorijos ribų; parduoda ar kitaip perleidžia turtą, įsigytą iš paramos lėšų, – taikomas visos išmokėtos paramos sumos susigrąžinimas, t. y. 100 proc. sankcija. 2. Jei paramos gavėjas ar partneris projekto kontrolės laikotarpiu parduoda ar kitaip perleidžia dalį turto, įsigyto iš paramos lėšų – taikomas paramos susigrąžinimas, lygus skirtos paramos už parduotą ar kitaip perleistą turtą vertei.
|
10. |
Be Agentūros sutikimo įkeistas turtas, kuriam įsigyti buvo suteikta parama, jei Įgyvendinimo taisyklės leidžia tai daryti. |
Paramos gavėjas projekto kontrolės laikotarpiu be rašytinio Agentūros sutikimo įkeičia turtą, kuriam įsigyti buvo suteikta parama. |
Paramos sumažinimas / susigrąžinimas 0,5–10 proc. nuo investicijos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur
|
1. Jei paramos gavėjas įkeičia už paramos lėšas įgytą turtą be Agentūros sutikimo, kurį įkeisti būtų gavęs leidimą, jei būtų paprašęs, – taikoma 0,5 proc. sankcija už investiciją, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur; 2. Jei paramos gavėjas įkeičia už paramos lėšas įgytą turtą, kurio įkeitimui nebūtų gavęs leidimo, jei būtų paprašęs, – taikoma 10 proc. sankcija už investiciją, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur.
|
11. |
Pareiškėjas / paramos gavėjas nesudaro sąlygų ir neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrų vietoje ir (arba) patikrinti, kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo |
Paramos gavėjas nesudaro sąlygų ir neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrų vietoje ir (arba) patikrinti, kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo. |
Paramos neskyrimas / susigrąžinimas 100 proc.
|
Tuo atveju, jei per 1 mėn. nuo įspėjamojo registruoto laiško išsiuntimo pareiškėjas nesudaro sąlygų atlikti patikros – susigrąžinama visa išmokėta paramos suma, t. y. taikoma 100 proc. sankcija.
|
12. |
Paramos gavėjas nevykdo įsipareigojimų, susijusių su dokumentų saugojimu |
Paramos gavėjas iš dalies pažeidžia norminiuose teisės aktuose ar paramos sutartyje / paraiškoje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką.
|
Paramos sumažinimas arba paramos susigrąžinimas 0,5 proc. nuo išmokėtos paramos sumos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur
|
Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka paramos gavėjas turi fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su Projekto vykdymu, ir saugoti su šiomis operacijomis bei su Projekto įgyvendinimu susijusius visus dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo Sutarties pasirašymo dienos, vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Jei patikros vietoje metu nustatoma, kad paramos gavėjas nesilaiko vienos ar kelių dokumentų saugojimo tvarkos nuostatų:
1. Dokumentai nėra išsaugomi tokį terminą, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 19 straipsnyje, kuriame nurodoma, kad, patvirtinus finansines ataskaitas, apskaitos dokumentai ir apskaitos registrai saugomi laikantis Archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų dokumentų saugojimo terminų; 2. Dokumentai nėra išsaugomi tokį terminą, kaip nustatyta teisės aktuose, reglamentuojančiuose projektų įgyvendinimą, ar paramos paraiškoje / sutartyje. 3. Neužtikrina, kad turimi elektroniniai ir kiti dokumentai, prie kurių prieinama tik specialios įrangos priemonėmis, išliktų autentiški, patikimi ir prieinami visą jų saugojimo laiką; 4. Kitų teisės aktuose apibrėžtų nuostatų. |
13. |
Įsipareigojimų, susijusių su turto draudimu nevykdymas (turto draudimo fakto nepagrindimas) |
Paramos gavėjas visiškai ar iš dalies nevykdo paramos sutarties sąlygų ar kitų prisiimtų įsipareigojimų, susijusių su turto draudimu (nepateikia visų susijusių dokumentų, nepagrindžia turto draudimo fakto), kuriam įsigyti ar sukurti buvo suteikta parama.
|
0,5–4 proc. nuo neapdraustos investicijos sumos be PVM, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur
|
Taikomi tokie sankcijų dydžiai: 1. Iki 4 mėn. – 0,5 proc. (nuo pradinės pripažinto tinkamo finansuoti neapdrausto turto vertės), bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur.; 2. Iki 8 mėn. – 1 proc (nuo pradinės pripažinto tinkamo finansuoti neapdrausto turto vertės), bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur.; 3. Iki 12 mėn. – 2 proc. (nuo pradinės pripažinto tinkamo finansuoti neapdrausto turto vertės), bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur.; 4. Daugiau kaip 12 mėn. – sankcijos dydis priklauso nuo nustatyto pažeidimo pobūdžio, masto bei sunkumo. |
14. |
Paaukštintos kainos nustatymas |
Kai remiantis ekspertizės rezultatais nustatomos paaukštintos kainos |
Paramos sumažinimas paaukštintos kainos skirtumu |
|
15. |
Nenaujos įrangos, technikos nustatymas |
Kai nustatoma (pvz., remiantis patikros vietoje, ekspertizės rezultatais), kad paramos gavėjas prašo paramos už nenaują įrangą, techniką |
100 proc. nuo investicijos |
Šis punktas netaikomas, jei pagal Įgyvendinimo taisykles yra remiamas naudotos įrangos, technikos įsigijimas |
16. |
Paramos gavėjas projekto įgyvendinimo laikotarpiu nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti nustatytų projekto uždavinių, tikslų |
Paramos gavėjas projekto įgyvendinimo laikotarpiu nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti nustatytų projekto uždavinių, tikslų |
100 proc. nuo išmokėtos paramos sumos, paramos sutarties nutraukimas, paramos neskyrimas |
|
17. |
Paramos gavėjas nepradeda vykdyti projekto per paramos skyrimo ir naudojimo sąlygose nustatytą terminą arba nesilaiko nustatyto projekto įgyvendinimo grafiko |
Paramos gavėjas nepradeda vykdyti projekto per paramos skyrimo ir naudojimo sąlygose nustatytą terminą arba nesilaiko nustatyto projekto įgyvendinimo grafiko |
1. Paramos gavėjui nepradėjus vykdyti projekto per paramos skyrimo ir naudojimo sąlygose nustatytą terminą, taikytina sankcija – paramos neskyrimas; 2. Paramos gavėjui nesilaikant nustatyto projekto įgyvendinimo grafiko taikytina sankcija priklauso nuo nustatyto pažeidimo pobūdžio, masto bei sunkumo |
|
18. |
Paramos gavėjas, teikdamas paramos paraišką, mokėjimo prašymą, kasmetinį prašymą, projekto ataskaitą ar kitus dokumentus, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės sprendimo suteikti paramą ir (arba) išmokėti paramos lėšas priėmimui arba tinkamai paramos paraiškos ir projekto kontrolei vykdyti |
Paramos gavėjas, teikdamas paramos paraišką, mokėjimo prašymą, kasmetinį prašymą, projekto ataskaitą ar kitus dokumentus, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės sprendimo suteikti paramą ir (arba) išmokėti paramos lėšas priėmimui arba tinkamai paramos paraiškos ir projekto kontrolei vykdyti |
Sankcijos dydis priklauso nuo nustatyto pažeidimo pobūdžio, masto bei sunkumo |
|
19. |
Paramos gavėjas įgyvendindamas projektą dirbtinai sukūrė sąlygas paramai gauti |
Kai, vadovaujantis Dirbtinai sukurtų sąlygų paramai gauti nustatymo metodika, projekto įgyvendinimo / kontrolės laikotarpiu nustatoma, kad paramos gavėjas įgyvendindamas projektą dirbtinai sukūrė sąlygas paramai gauti |
100 proc. nuo išmokėtos paramos sumos, paramos sutarties nutraukimas, paramos neskyrimas |
|
20. |
Paramos gavėjas Agentūrai neteikia galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos, užbaigto projekto metinės ataskaitos, kaip yra numatyta Įgyvendinimo taisyklėse. |
|
0,1 proc. nuo išmokėtos paramos sumos, bet ne mažiau nei 345,31 Lt/100,01 Eur |
Sankcija taikoma atlikus administracinius veiksmus: išsiunčiamas priminimas paramos gavėjui, užsakoma patikra vietoje. |
21. |
Pareiškėjas / paramos gavėjas, vykdydamas projektą, padarė kitus Lietuvos Respublikos ir (arba) ES teisės aktų pažeidimus
|
Paramos gavėjas, vykdydamas projektą, pažeidė kitus nei šioje lentelėje nurodyti Lietuvos Respublikos ir (arba) ES teisės aktų reikalavimus, kiek jie yra susiję su projekto įgyvendinimu |
Sankcijos dydis priklauso nuo nustatyto pažeidimo pobūdžio, masto bei sunkumo |
Šis punktas netaikomas, nustatant sankcijas už pirkimų vykdymo tvarkos pažeidimus, taip pat tais atvejais, kai sankcijos dydis yra nustatytas Įgyvendinimo taisyklėse.
|