LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
Dėl bendrojo finansavimo lėšų skyrimo aplinkos ir klimato politikos programos (life) PROJEKTams tvarkos APRAŠo patvirtinimo
2021 m. lapkričio 26 d. Nr. D1-696
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimo Nr. 452 „Dėl Lietuvos Respublikos dalyvavimo Europos Bendrijų programose koordinavimo ir atsakomybės“ 2 punktą ir atsižvelgdamas į 2021 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2021/783, kuriuo nustatoma Aplinkos ir klimato politikos programa (LIFE) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1293/2013:
1. T v i r t i n u Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) projektams tvarkos aprašą (pridedama).
2. P a v e d u Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai (toliau – Aplinkos projektų valdymo agentūra) sudaryti sutartis su projektų vykdytojais dėl Aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) projektų bendrojo finansavimo, išskyrus atvejus, kai Aplinkos projektų valdymo agentūra yra projekto vykdytoja.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2021 m. lapkričio 26 d. įsakymu
Nr. D1-696
bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) PROJEKTams tvarkos APRAŠAS
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) projektams tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) parengtas vadovaujantis 2021 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/783, kuriuo nustatoma Aplinkos ir klimato politikos programa (LIFE) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1293/2013.
2. Tvarkos aprašas reglamentuoja Europos Sąjungos Aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) (toliau – LIFE programos) bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos biudžete (toliau – bendrojo finansavimo lėšos) skyrimo tvarką papildomai finansuoti projektus, kuriems LIFE programos dotaciją 2021–2027 m. daugiametės finansinės programos laikotarpiu skiria Europos Komisija kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/783 9 ir 10 straipsniuose (toliau – LIFE projektai).
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 2021/783, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“.
II skyrius
Bendrojo finansavimo paskirtis, Reikalavimai tinkamoms išlaidoms, lėšų apskaita
4. Bendrojo finansavimo skyrimo tikslai atitinka Reglamento (ES) Nr. 2021/783 3 straipsnyje nustatytus LIFE programos tikslus.
5. Bendrojo finansavimo lėšos skiriamos šioms veiklos rūšims:
5.1. finansuoti Europos Komisijos atrinktus LIFE projektus, kaip tinkamus finansuoti LIFE programos lėšomis;
5.4. rinkti, kaupti ir sisteminti informaciją apie bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamus LIFE projektus;
6. Ne mažiau kaip 90 procentų numatytų LIFE bendrojo finansavimo lėšų asignavimų skiriama Tvarkos aprašo 5.1 papunktyje nurodytiems LIFE projektams. Iki 10 procentų numatytų LIFE bendrojo finansavimo lėšų prireikus gali būti skiriama finansuoti veiklos rūšims, nurodytoms Tvarkos aprašo 5.2–5.6 papunkčiuose.
7. Didžiausia galima finansavimo lėšų suma projekto paramos gavėjui nurodyta Tvarkos aprašo 1 priede.
8. Naudojant bendrojo finansavimo lėšas, pirkimai vykdomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka, jeigu pareiškėjas yra perkančioji organizacija pagal šį įstatymą arba Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos, pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu, jeigu pareiškėjas nėra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.
9. Išlaidos nuo LIFE projekto pradžios iki pabaigos tinkamos apmokėti bendrojo finansavimo lėšomis, jeigu jos pripažįstamos tinkamomis pagal Tvarkos aprašo 10–12 punktus.
10. Tinkamos bendrojo finansavimo išlaidos atitinka Europos Komisijos kvietime teikti paraiškas ir LIFE projekto sutartyje nustatytas tinkamas išlaidas.
11. Bendrojo finansavimo lėšomis gali būti finansuojamos tik LIFE projektų veiklos, kurias įgyvendina Lietuvos Respublikoje veikiantys LIFE projektų paramos gavėjai.
III skyrius
KvietimO teikti paraiškas ir informacijos apie Bendrąjį finansavimą skelbimas
13. Kasmetinį kvietimą teikti paraiškas pagal LIFE programą (toliau – kvietimas) skelbia Europos Komisija ar jos įgaliota vykdomoji įstaiga, kvietimo dokumentuose nustatydama projektų finansavimo sąlygas (toliau – kvietimo dokumentai). Paraiška skirti bendrąjį finansavimą teikiama Europos Komisijos paskelbtam einamųjų metų kvietimo LIFE projektų įgyvendinimui.
14. Europos Komisijai paskelbus kvietimą, Aplinkos ministerijos interneto svetainės https://am.lrv.lt/ rubrikoje, skirtoje LIFE programai, per 10 darbo dienų paskelbiama ši informacija:
14.1. pranešimas apie kvietimą su nuoroda į oficialų Europos Komisijos interneto tinklalapį, skirtą LIFE programai;
14.2. informacija apie galimybes gauti bendrąjį finansavimą LIFE projektams įgyvendinti (galimi pareiškėjai, pagrindinės finansavimo sąlygos, kita informacija);
14.3. data, iki kurios pareiškėjai turi Aplinkos ministerijai pateikti Tvarkos aprašo 2 priede nustatytos formos bendrojo finansavimo paraiškas:
14.3.1. projektams, kurių atranką Europos Komisija vykdo vienu etapu, ir strateginiams projektams ši data turi būti ne ankstesnė kaip 15 darbo dienų nuo informacijos apie kvietimą paskelbimo Aplinkos ministerijos svetainėje dienos;
15. Tvarkos aprašo 14 punkte nurodytos informacijos paskelbimą organizuoja Aplinkos ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamentas (toliau – ESIEPD).
IV skyrius
reikalavimai pareiškėjams. Bendrojo finansavimo Paraiškų teikimas Aplinkos ministerijai
17. Bendrojo finansavimo pareiškėjais ir paramos gavėjais gali būti tik Lietuvos Respublikoje veikiantys juridiniai asmenys. Jei LIFE projektą numato įgyvendinti keli Lietuvoje veikiantys juridiniai asmenys, bendrojo finansavimo paraišką teikia pagrindinis LIFE projekto pareiškėjas, kuris teiks LIFE projekto paraišką Europos Komisijai (arba partneris, jei pagrindinis pareiškėjas neveikiantis Lietuvoje).
18. Jeigu projekto veiklos reikalauja tiesioginio Aplinkos ministerijos dalyvavimo (pavyzdžiui, projekto metu parengtų dokumentų derinimo, tvirtinimo ar kitais atvejais), Aplinkos ministerija gali tapti partneriu arba asocijuotuoju partneriu projekte.
19. Kai planuojama įgyvendinti tarptautinį LIFE projektą ir pagrindinis LIFE projekto pareiškėjas veikiantis ne Lietuvos Respublikoje, su bendrojo finansavimo paraiška teikiamas jo rašytinis laisvos formos pritarimas, kuriame:
19.1. nurodoma, kad projekto veiklos, kurias prašoma bendrai finansuoti, yra neatsiejama ir reikalinga LIFE projekto dalis;
20. Pareiškėjai, pagal Tvarkos aprašo 5.1 papunktį pretenduojantys gauti bendrojo finansavimo lėšų LIFE projektui įgyvendinti, iki Tvarkos aprašo 14.3 papunktyje nurodyto termino privalo Aplinkos ministerijai pateikti įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytą bendrojo finansavimo paraišką, kurios forma pateikta Tvarkos aprašo 2 priede. Bendrojo finansavimo paraiškos turinys, parengtas „MS Office“ ar analogišku programų paketu, pateikiamas kontaktiniam LIFE asmeniui. Bendrojo finansavimo pareiškėjai įsipareigoja LIFE kontaktiniams asmenims suteikti peržiūros prieigą prie Europos Komisijai teikiamos paraiškos internetinėje paraiškų teikimo priemonėje „Funding & tender opportunities portal“.
21. Kai projektų atranką Europos Komisija vykdo dviem etapais, išskyrus strateginius projektus, bendrojo finansavimo paraiškas Aplinkos ministerijai teikia tik pareiškėjai, kurių koncepcijų aprašus Europos Komisija atrinko pirmajame paraiškų vertinimo etape ir kuriuos pakvietė teikti išsamias paraiškas.
V skyrius
BENDROJO FINANSAVIMO paraiškų vertinimas
23. ESIEPD patikrina, ar pateikti visi Tvarkos aprašo 19 ir 20 punktuose nurodyti dokumentai, įvertina, ar bendrojo finansavimo paraiškos atitinka kvietimo dokumentuose nustatytas atitinkamos LIFE paprogramės, nurodytos Reglamente (ES) Nr. 2021/783, remiamas kryptis ir veiklos rūšis.
24. Pareiškėjai, kurių pateiktos bendrojo finansavimo paraiškos neatitinka kvietimo dokumentuose nustatytų atitinkamos LIFE paprogramės remiamų krypčių ir veiklos rūšių, informuojami apie tai raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 14.3 papunktyje nurodytos datos. Rašte nurodomas terminas, per kurį bendrojo finansavimo paraiška gali būti patikslinta. Pareiškėjas informuojamas apie teisę rengti LIFE projekto paraišką ir teikti ją Europos Komisijai neprašant Lietuvos Respublikos skiriamo bendrojo finansavimo.
25. Pateiktos ir (arba) Tvarkos aprašo 24 punkte nustatyta tvarka patikslintos bendrojo finansavimo paraiškos, atitinkančios kvietimo dokumentuose nustatytas atitinkamos LIFE paprogramės remiamas kryptis ir veiklos rūšis, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tvarkos aprašo 14.3 papunktyje nustatytos datos teikiamos nagrinėti komiteto nariams.
26. Komiteto sudėtį ir darbo reglamentą per 10 darbo dienų nuo Tvarkos aprašo patvirtinimo aplinkos ministerijos kancleriui tvirtinti teikia ESIEPD siūlydamas į komitetą Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir kitų institucijų atstovus pagal kompetenciją, atsižvelgdamas į LIFE programos struktūrą. Komiteto priimami sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.
27. Komiteto darbo reglamente nustatoma papildomų klausimų uždavimo pareiškėjams tvarka, komiteto narių atliekamo paraiškų vertinimo, posėdžių organizavimo ir sprendimo priėmimo tvarka.
28. Vertinant bendrojo finansavimo paraiškas, turi būti laikomasi šių principų:
28.1. skaidrumo ir nešališkumo – visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą, jeigu toks yra;
29. Bendrojo finansavimo paraiškos vertinamos vadovaujantis Tvarkos aprašo 4 priede nustatytais LIFE programos bendrojo finansavimo paraiškų vertinimo kriterijais.
30. Komitetas per 30 kalendorinių dienų nuo Tvarkos aprašo 14.3 papunktyje nurodytos datos posėdyje priima sprendimą:
30.1. kuriuos LIFE projektus rekomenduojama įtraukti į aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu tvirtinamą LIFE projektų, kuriems Aplinkos ministerija pritaria ir numato skirti bendrąjį finansavimą, jeigu šių projektų įgyvendinimui pritars ir LIFE programos lėšų skirs Europos Komisija, sąrašą (toliau – preliminarus bendrojo finansavimo sąrašas) ir kokią bendrojo finansavimo sumą rekomenduojama skirti atitinkamam projektui;
VI skyrius
Bendrojo finansavimo skyrimas
31. Bendrojo finansavimo lėšos skiriamos dviem etapais:
31.1. aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu tvirtinamas preliminarus LIFE programos projektų finansuotinų bendrojo finansavimo lėšomis sąrašas, į kurį įtraukiami projektai, kurie bus finansuojami bendrojo finansavimo lėšomis, jei jiems pritars ir finansavimą skirs Europos Komisija, ir projektų sąrašas, kuriems neskiriamas bendrasis finansavimas. Šio potvarkio projektą, vadovaudamasis komiteto priimtais sprendimais, nurodytais Tvarkos aprašo 30 punkte, per 5 darbo dienas nuo komiteto posėdžio protokolo pasirašymo dienos parengia ir teikia aplinkos ministerijos kancleriui ESIEPD. Apie preliminarius LIFE programos projektų finansuotinų ir nefinansuotinų bendrojo finansavimo lėšomis sąrašus, pareiškėjai informuojami raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo potvarkio įsigaliojimo dienos. Jeigu priimtas sprendimas skirti mažesnį bendrąjį finansavimą negu pareiškėjas prašė, pareiškėjas informuojamas apie galimybę tęsti LIFE projekto paraiškos teikimą Europos Komisijai su skirta mažesne bendrojo finansavimo lėšų suma arba neprašant Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo, arba atsisakyti vykdyti projektą. Rašte turi būti nurodomas terminas, per kurį pareiškėjas privalo informuoti Aplinkos ministeriją apie savo sprendimą dėl paraiškos teikimo Europos Komisijai.
Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į preliminarų LIFE programos projektų finansuotinų bendrojo finansavimo lėšomis sąrašą, Aplinkos ministerijai pateikia bendrojo finansuotojo deklaraciją (toliau – bendrojo finansavimo deklaracija). Šios deklaracijos pateikimo Aplinkos ministerijai data negali būti vėlesnė kaip 10 darbo dienų iki LIFE projektų paraiškų pateikimo Europos Komisijai termino. ESIEPD ne vėliau kaip per 3 darbo dienas teikia gautą bendrojo finansavimo deklaraciją pasirašyti aplinkos ministerijos kancleriui arba jo įgaliotam asmeniui. Deklaracijos ir kitos Europos Komisijos nustatytos formos pareiškėjams turi būti teikiami skaitmeniniu formatu (skenuoti) paraiškoje nurodytu pagrindinio paramos gavėjo elektroniniu paštu ir išsiųstos paštu ar įteiktos į rankas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki LIFE projektų paraiškų teikimo Europos Komisijai termino.
31.2. Europos Komisijai priėmus teigiamą sprendimą dėl LIFE projekto finansavimo, pareiškėjas per 20 darbo dienų apie tai informuoja Aplinkos ministeriją ir pateikia su Europos Komisija pasirašytos sutarties kopiją. ESIEPD ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo informacijos apie visus Europos Komisijos patvirtintus projektus gavimo Aplinkos ministerijoje dienos parengia ir teikia aplinkos ministerijos kancleriui tvirtinti galutinį sąrašą LIFE projektų, kuriems Aplinkos ministerija skiria bendrąjį finansavimą, (toliau – galutinis bendrojo finansavimo sąrašas).
32. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės biudžete numatytas bendrojo finansavimo lėšas ir (arba) įvertinus finansinį LIFE projekto pagrįstumą įtraukiant LIFE projektą į preliminarų LIFE programos projektų finansuotinų bendrojo finansavimo lėšomis sąrašą, gali būti siūloma skirti mažesnį bendrąjį finansavimą už pareiškėjo prašytą sumą.
33. Jeigu Tvarkos aprašo 31.1 papunktyje nurodytu atveju priimtas sprendimas skirti mažesnį finansavimą už pareiškėjo prašytą sumą arba pareiškėjas prašė bendrojo finansavimo lėšų mažesnėmis finansavimo dalimis nei numatyta Tvarkos aprašo 7 punkte, arba atsiradus poreikiui projektą papildomai finansuoti dėl padidėjusio bendro projekto biudžeto ar kitų priežasčių, kurių nebuvo galima numatyti teikiant paraišką, pareiškėjas, projekto įgyvendinimo metu gali teikti prašymą Aplinkos ministerijai padidinti bendrojo finansavimo dalį projektui nepažeidžiant Tvarkos aprašo 7 punkte nustatytos didžiausios galimos bendrojo finansavimo sumos. Raštu pateiktame prašyme turi būti nurodytas projekto pavadinimas, pradinės paraiškos pateikimo metai, priežastys, kodėl prireikė papildomo finansavimo, priežastys, kodėl finansavimo nebuvo galima numatyti teikiant bendrojo finansavimo paraišką, pateikiami tai įrodantys dokumentai arba jų kopijos. ESIEPD, gavęs prašymą padidinti bendrojo finansavimo dalį projektui, per 2 darbo dienas pateikia prašymą svarstyti komitetui, kuris per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos posėdyje priima sprendimą, ar projektui rekomenduojama skirti papildomą bendrąjį finansavimą, ar rekomenduoti jo neskirti. Sprendimas dėl papildomo bendrojo finansavimo lėšų skyrimo ar neskyrimo įforminamas aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu. Šio potvarkio projektą, vadovaudamasis komiteto priimtu sprendimu, per 5 darbo dienas nuo komiteto posėdžio protokolo pasirašymo dienos parengia ir teikia aplinkos ministerijos kancleriui tvirtinti ESIEPD. Apie skirtą ar neskirtą papildomą bendrąjį finansavimą pareiškėjas informuojamas raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo potvarkio įsigaliojimo dienos.
34. Informacija apie LIFE projektus, kuriems nuspręsta skirti bendrojo finansavimo lėšų, skelbiama Aplinkos ministerijos interneto svetainės rubrikoje, skirtoje LIFE programai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo potvarkio, kuriuo patvirtinamas galutinis bendrojo finansavimo sąrašas, įsigaliojimo datos. Šioje informacijoje nurodomi pareiškėjai, LIFE projektų pavadinimai, skirto finansavimo (Europos Komisijos ir bendrojo finansavimo) dydis.
VII skyrius
Bendrojo finansavimo sutarčių sudarymas ir lėšų mokėjimas
35. Agentūra per 10 darbo dienų nuo aplinkos ministerijos kanclerio pasirašytų bendrojo finansavimo deklaracijų ir potvarkio, kuriuo patvirtinamas galutinis bendrojo finansavimo sąrašas, kopijų gavimo dienos kviečia pareiškėją (paramos gavėją) sudaryti LIFE projekto bendrojo finansavimo sutartį (toliau – bendrojo finansavimo sutartis), išskyrus atvejus, kai Agentūra yra projekto vykdytojas. Kai Agentūra yra projekto vykdytojas, bendrojo finansavimo sutartis nesudaroma, o aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu skirtos bendrojo finansavimo lėšos administruojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis.
36. Bendrojo finansavimo sutarties formą, mokėjimų grafiko ir finansinės ataskaitos formas, suderinusi su Aplinkos ministerija, tvirtina Agentūra.
37. Informacija apie LIFE projektus, dėl kurių įgyvendinimo pasirašytos bendrojo finansavimo sutartys, o kai projekto vykdytojas yra Agentūra – kuriems aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu skirtos bendrojo finansavimo lėšos, paskelbiama Agentūros interneto svetainėje ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių sutarčių pasirašymo dienos. Šioje informacijoje turi būti nurodyti paramos gavėjai, LIFE projektų pavadinimai, planuojama veikla ir rezultatai, skirto finansavimo (Europos Komisijos ir bendrojo finansavimo) dydis, projekto vertė, gali būti pateikta kita su LIFE projektu susijusi informacija.
38. Paramos gavėjai, Europos Komisijai teikdami pažangos, tarpines ar galutinę ataskaitas, jų kopijas elektroniniu būdu (el. paštu, laikmenoje arba nuoroda interneto svetainėje), pateikia kontaktiniam LIFE asmeniui, kurio elektroninis paštas skelbiamas Tvarkos aprašo 14.4 papunktyje nustatyta tvarka.
39. Bendrojo finansavimo lėšos gali būti mokamos už išlaidas arba avansu. Avansas negali būti didesnis kaip 40 proc. LIFE projektui skiriamo bendrojo finansavimo.
40. Paskutinis mokėjimas negali būti mažesnis kaip 5 proc. LIFE projektui skiriamo bendrojo finansavimo. Jei finansuojamas strateginis projektas, kai bendrojo finansavimo lėšomis finansuojama 40 procentų visų LIFE projekto veiklų įgyvendinimui tinkamų finansuoti išlaidų, šis punktas netaikomas.
41. Paskutinis bendrojo finansavimo mokėjimas atliekamas pasibaigus LIFE projekto veikloms Tvarkos aprašo 44 punkte nustatyta tvarka. Jei finansuojamas strateginis projektas, kai bendrojo finansavimo lėšomis finansuojama 40 procentų visų LIFE projekto veiklų įgyvendinimui tinkamų finansuoti išlaidų, šis punktas netaikomas.
VIII skyrius
Bendrojo finansavimo SUTARČIŲ VYKDYMO KONTROLĖ
42. Paramos gavėjas su kiekvienu mokėjimo prašymu (pradedant nuo antrojo mokėjimo) Agentūrai pateikia auditoriaus patvirtintą pažymą ir Agentūros nustatytos formos finansinę ataskaitą apie įsigytas prekes, atliktus darbus ir (arba) paslaugas, apie išmokėtų bendrojo finansavimo lėšų panaudojimą, išskyrus atvejus, kai projekto vykdytojas yra Agentūra. Jei finansuojamas strateginis projektas, auditas atliekamas sutartyje su Europos Komisija nustatyta tvarka. Auditoriaus pažymoje turi būti įvertinta, ar:
42.1. išlaidos padarytos ir susijusios su projekto veiklomis, įrašytomis LIFE projekto sutartyje, sudarytoje su Europos Komisija, ir bendrojo finansavimo paraiškoje, ar išlaidos padarytos LIFE projekto įgyvendinimo laikotarpiu;
42.2. pirkimai atlikti vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu arba Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu;
43. Agentūra atlieka LIFE projektų patikrą vietoje, ar prekės, darbai ir (arba) paslaugos, kuriems naudotos bendrojo finansavimo lėšos, atliktos, ir (ar) įsigytos, ir (ar) naudojamos projekto veikloms, Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka. Patikra vietoje atliekama esant šioms aplinkybėms:
43.1. kai Agentūros paprašytas paramos gavėjas negali pateikti ir (ar) nepateikia vaizdinės medžiagos, įrodančios, kad prekės panaudotos projekto veikloms, darbai ir paslaugos atlikti projekto įgyvendinimo vietoje;
43.2. Agentūra nustato, kad pareiškėjas teikė netikslią, neišsamią, klaidinančią informaciją apie projekto įgyvendinimą arba kyla abejonių ar projektas įgyvendintas lėšų tinkamumo laikotarpiu ir tinkamai;
44. Galutinis bendrojo finansavimo lėšų mokėjimas atliekamas paramos gavėjui pateikus galutinio mokėjimo prašymą. Su galutinio mokėjimo prašymu pateikiama Europos Komisijos mokėjimo kopija, auditoriaus patvirtinta Agentūros nustatytos formos galutinė finansinė ataskaita. Atsižvelgdama į Europos Komisijos sprendimus tvirtinti projekto ataskaitą ir atlikti paskutinį mokėjimą, Agentūra priima sprendimą dėl išmokėtų bendrojo finansavimo lėšų tinkamumo ir galutinio mokėjimo. Kai projekto vykdytoja yra Agentūra, šis punktas netaikomas.
45. Europos Komisijai nustačius netinkamų finansuoti išlaidų, kurioms panaudota ir bendrojo finansavimo lėšų, arba dėl paramos gavėjo kaltės nepasiekus įsipareigotų pasiekti rezultatų ir dėl to Europos Komisijai sumažinus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, Agentūra, atsižvelgdama į bendrojo finansavimo sutarties sąlygas, atitinkamai sumažina tinkamų finansuoti išlaidų, finansuotinų bendrojo finansavimo lėšomis, sumą ir priima vieną iš šių sprendimų:
45.1. siūlyti Aplinkos ministerijai nutraukti LIFE projekto bendrąjį finansavimą ir pareikalauti grąžinti sumokėtas bendrojo finansavimo lėšas;
46. Aplinkos ministerija, atsižvelgdama į Agentūros pasiūlymus, per 15 darbo dienų nuo jų gavimo dienos priima sprendimą. Sprendimas įforminamas aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu. Aplinkos ministerija apie priimtą sprendimą informuoja paramos gavėją ir Agentūrą raštu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
47. Aplinkos ministerija bendrojo finansavimo lėšas susigrąžina vadovaudamasi Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“ ir apie sugrąžintas lėšas informuoja Agentūrą.
IX skyrius
TECHNINĖ PAGALBA
48. LIFE programos bendrojo finansavimo lėšų techninė pagalba Lietuvoje gali būti skirta Agentūrai Tvarkos aprašo 5.3–5.6 papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti.
49. Aplinkos ministerija prireikus kviečia Agentūrą teikti LIFE programos bendrojo finansavimo lėšų techninės pagalbos projekto paraišką pagal Tvarkos aprašo 3 priede nustatytą formą.
50. Bendrojo finansavimo lėšomis gali būti finansuojama iki 100 procentų techninės pagalbos projekto lėšų.
51. ESIEPD per 10 darbo dienų nuo paraiškos gavimo dienos įvertina LIFE programos bendrojo finansavimo lėšų techninės pagalbos projekto paraišką, parengia aplinkos ministerijos kanclerio potvarkio projektą dėl finansavimo skyrimo ir teikia aplinkos ministerijos kancleriui priimti sprendimą.
52. Jei LIFE programos bendrojo finansavimo lėšų techninės pagalbos projekto paraiškos vertinimo metu nustatoma, kad paraiška netinkamai užpildyta, pateikta informacija netiksli ar pateikta ne visa, Agentūra informuojama apie tai raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškos gavimo dienos ir nurodomas terminas paraiškai patikslinti. Patikslinta paraiška vertinama Tvarkos aprašo 51 punkte nustatyta tvarka.
X skyrius
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
54. Jeigu paramos gavėjas įgyvendindamas LIFE projektą nesilaiko bendrojo finansavimo teikimo sutarties sąlygų, Agentūra turi teisę vienašaliu sprendimu nutraukti sutartį ir (ar) pareikalauti grąžinti sumokėtas bendrojo finansavimo lėšas ar jų dalį. Jei projekto vykdytoja yra Agentūra ir ji nevykdo sutartyje su Europos Komisija numatytų sąlygų, skirtų bendrojo finansavimo lėšų suma sumažinama aplinkos ministerijos kanclerio sprendimu, atsižvelgus į Europos Komisijos sprendimą dėl LIFE projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
55. Kai projekto vykdytoja yra Agentūra, bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo tvarka nustatoma aplinkos ministerijos kanclerio potvarkyje dėl bendrojo finansavimo teikimo sumažinimo ar nutraukimo.
56. Pareiškėjai, paramos gavėjai turi teisę apskųsti Aplinkos ministerijos, Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su bendrojo finansavimo paraiškų vertinimu, sprendimo dėl bendrojo finansavimo skyrimo priėmimu, LIFE projektų įgyvendinimo priežiūra, Lietuvos administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Apygardos administraciniam teismui, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka.
57. Jei Tvarkos aprašas įsigalioja likus mažiau kaip 30 dienų iki LIFE projektų paraiškų pateikimo Europos Komisijai termino, pareiškėjai bendrojo finansavimo deklaraciją gali pateikti kartu su bendrojo finansavimo paraiška, tokiu atveju ESIEPD pasirašytas bendrojo finansavimo deklaracijas pateikia pareiškėjams per 3 darbo dienas po aplinkos ministerijos kanclerio sprendimo įtraukti LIFE projektą į preliminarų bendrojo finansavimo sąrašą, jei toks sprendimas priimamas.
58. Tvarkos aprašu nedaroma poveikio pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 11 d. įsakymą Nr. D1-597 „Dėl paraiškų, pateiktų Europos Sąjungos aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) lėšomis finansuojamiems projektams bendrai finansuoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programos „Biologinės įvairovės apsauga, kraštovaizdžio tvarkymas ir išsaugojimas“ priemonės, skirtos Europos Sąjungos aplinkos ir klimato politikos programai (LIFE) įgyvendinti lėšomis, vertinimo kriterijų patvirtinimo“ pradėtų veiksmų tęsimui ar jų pakeitimui.
59. Pareiškėjų pagal šį Tvarkos aprašą pateiktuose dokumentuose, juose nurodyti fizinių asmenų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą. Dokumentai ir juose pateikti asmens duomenys tvarkomi ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – susisiekti su pareiškėju atliekant paraiškų vertinimą, projektų atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama Aplinkos ministerijos interneto svetainėje https://am.lrv.lt/asmens-duomenu-apsauga.
Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo
Aplinkos ir klimato politikos programos
(LIFE) projektams tvarkos aprašo
1 priedas
DIDŽIAUSIA GALIMA FINANSAVIMO LĖŠŲ SUMA ATSIŽVELGIANT Į PROJEKTO TIPĄ IR PARAMOS GAVĖJĄ
Eil. Nr. |
Galimi paramos gavėjai |
Europos Sąjungos (toliau – ES) finansavimas |
Didžiausias galimas bendrasis finansavimas |
|
1. |
Standartiniai veiksmų projektai, strateginiai gamtos projektai, strateginiai integruotieji projektai, techninės pagalbos projektai strateginiams projektams rengti |
|
||
1.1. |
Valstybės biudžetinės įstaigos |
60 % |
40 % |
|
1.2. |
Kiti juridiniai asmenys |
60 % |
30 % |
|
2. |
Standartiniai veiksmų projektai prioritetinėms rūšims ar buveinėms pagal paprogramę „Gamta ir biologinė įvairovė“ kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/783 9 straipsnio 4 dalyje |
|||
2.1. |
Valstybės biudžetinės įstaigos |
67 % |
33 % |
|
2.2. |
Kiti juridiniai asmenys |
67 % |
30 % |
|
2.3. |
Valstybės biudžetinės įstaigos |
75 % |
25 % |
|
2.4. |
Kiti juridiniai asmenys |
75 % |
22 % |
|
3. |
Techninės pagalbos projektai gebėjimų ugdymui |
|||
3.1. |
2021–2024 m. daugiametės darbo programos laikotarpiu: |
|
||
|
Valstybės biudžetinės įstaigos |
95 % |
5 % |
|
3.2. |
2025–2027 m. daugiametės darbo programos laikotarpiu: |
|
||
|
Valstybės biudžetinės įstaigos |
75 % |
25 % |
|
_____________
Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo
Aplinkos ir klimato politikos programos
(LIFE) projektams tvarkos aprašo
2 priedas
(LIFE programos bendrojo finansavimo paraiškos forma)
__________________________________________
(paraiškos teikėjo pavadinimas)
__________________________________________
(buveinės adresas, juridinio asmens kodas,
telefono numeris, elektroninis paštas)
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai
LIFE PROGRAMOS BENDROJO FINANSAVIMO PARAIŠKA
_____________ Nr. ___________
(data)
Projekto pavadinimas lietuvių kalba |
|
Projekto pavadinimas anglų kalba |
|
Projekto akronimas |
|
1. Informacija apie LIFE programos kvietimą, kuriam bus teikiamas LIFE projektas:
LIFE programos kvietimo pavadinimas |
|
LIFE programos kvietimo kodas |
|
2. Duomenys apie pareiškėją
Pareiškėjo rekvizitai |
Pareiškėjo pavadinimas |
|
|
Juridinio asmens kodas |
|
|
Buveinės adresas |
|
|
Telefono Nr. |
|
|
Elektroninis paštas |
|
Atsakingas asmuo |
Vardas, pavardė |
|
Kontaktinis asmuo |
Vardas, pavardė |
|
Pareiškėjo tinkamumo ir pajėgumo vykdyti projektą aprašymas
Trumpas pareiškėjo aprašymas ir paaiškinimas, kaip jis atitinka pagrindinį vaidmenį projekte. |
|
Duomenys apie pagrindinį paramos gavėją (jeigu pareiškėjas bendrajam finansavimui gauti nėra pagrindinis paramos gavėjas ir planuojamas tarptautinis projektas)
3. Duomenys apie susijusius paramos gavėjus (partnerius) projekte
3.1. Lietuvos Respublikoje veikiantys susiję paramos gavėjai, kurių projekto veikloms iš dalies finansuoti prašoma bendrojo finansavimo (kiekvienam partneriui pildyti atskirą lentelę):
Partnerio rekvizitai |
Partnerio pavadinimas |
|
|
Juridinio asmens kodas |
|
|
Buveinės adresas |
|
|
Telefono Nr. |
|
|
Elektroninis paštas |
|
Atsakingas asmuo |
Vardas, pavardė |
|
Kontaktinis asmuo |
Vardas, pavardė |
|
5. Projekto atitiktis LIFE programos ir nacionalinių strateginių dokumentų prioritetams
5.1. Siūloma spręsti problema, esama situacija, projekto tikslai ir uždaviniai. 5.2. Kaip projektas prisideda prie LIFE programos tikslų ir pasirinktos kvietimo temos įgyvendinimo. 5.3. Suderinamumas su aplinkos ir klimato srities nacionaliniais strateginiais dokumentais. 5.4. Aplinkos apsaugos vadybos sistemos, atitinkančios LST EN ISO 14001:2015 standartą arba Bendrijos aplinkosaugos vadybos ir audito sistemos (EMAS), įsteigtos Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1221/2009 dėl organizacijų savanoriško Bendrijos aplinkosaugos vadybos ir audito sistemos (EMAS) taikymo, panaikinantis Reglamentą (EB) Nr. 761/2001 ir Komisijos sprendimus 2001/681/EB bei 2006/193/EB, nuostatas ar kitų aplinkos apsaugos vadybos standartų, patvirtintų Europos Sąjungos ar tarptautinių sertifikavimo įstaigų, atitinkančių Europos Sąjungos teisės aktus, taikymas. 5.5. Projekto koncepcija ir metodologija. (pagal LIFE paraiškos B formos 1. dalį Atitiktis (angl. Relevance)) (rekomenduojama apimtis 2–3 psl.) |
|
6. Planuojamas projekto poveikis
6.1. Išvardinti ir pagrįsti planuojamą kokybinį ir kiekybinį projekto poveikį. 6.2. Aprašyti projekto rezultatų tvarumą ir ilgalaikiškumą. 6.3. Pateikti projekto rezultatų plėtros ir kartojimo galimybes. (pagal LIFE paraiškos B formos 2. dalį Poveikis (angl. Impact)) (rekomenduojama apimtis 2–3 psl., daugiau dėmesio skirkite planuojamam poveikiui bei rezultatams Lietuvoje) (netaikoma rengiant techninės pagalbos projektų strateginius projektus) |
|
7. Projekto įgyvendinimo planas
7.1. Išvardinti darbo paketus ir trumpai aprašyti planuojamas pagrindines veiklas, jų rezultatus. 7.2. Nurodyti svarbiausias suinteresuotąsias šalis bei kaip jas įtrauksite. (pagal LIFE paraiškos B formos 3. dalį Įgyvendinimas (angl. Implementation)) (rekomenduojama apimtis 3–4 psl., daugiau dėmesio skirkite Lietuvoje numatytoms veikloms) |
|
8. Projekto partnerystė
Aprašyti projekto konsorciumą ir kiekvieno Lietuvos partnerio indėlį. (pagal LIFE paraiškos B formos 4. dalį Ištekliai (angl. Resources)) (rekomenduojama apimtis 1–2 psl.) |
|
9. Projekto įgyvendinimo laikas
Projekto įgyvendinimo pradžia ir pabaiga |
|
Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn. |
|
10. Bendras projekto biudžetas
Nr. |
Pareiškėjo ir susijusių paramos gavėjų pavadinimas |
Personalo išlaidos, Eur |
Subrangos išlaidos, Eur |
Pirkimų išlaidos: kelionės ir pragyveni-mas, Eur |
Pirkimų išlaidos: įranga, Eur |
Pirkimų išlaidos: kitos prekės, darbai ir paslaugos, Eur |
Netiesioginės išlaidos, Eur |
Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma, Eur |
ES finansavi-mo suma, % |
ES lėšos, Eur |
Nuosavos lėšos, Eur |
Prašomų BF lėšų suma, % |
Prašomos BF lėšos, Eur |
Kitų finansuoto-jų (įvardinti) lėšos, Eur |
Bendra vertė, Eur |
1. |
Lietuvos Respublikoje veikiantys paramos gavėjai: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Bendras Lietuvos Respublikoje veikiančių paramos gavėjų biudžetas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Bendras kitų partnerių biudžetas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastaba: jei projekte numatytos išlaidos savanoriams, parama trečiosioms šalims, netinkamos finansuoti išlaidos ar numatomos gauti pajamos, papildyti lentelę atitinkamomis skiltimis iš LIFE paraiškos biudžeto lentelės.
11. Pareiškėjo deklaracija
Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad: šioje projekto paraiškoje ir su ja pateiktuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga; man nežinomos priežastys, dėl kurių nebūtų užtikrintas projekto metu sukurtų rezultatų tęstinumas; nesu rimtai pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų; projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus; skiriamos bendrojo finansavimo lėšos bus naudojamos tik Lietuvos Respublikoje veikiančių paramos gavėjų vykdomoms veikloms įgyvendinti; skiriamos bendrojo finansavimo lėšos nebus naudojamos netinkamoms finansuoti lėšoms apmokėti; skiriamos bendrojo finansavimo lėšos nebus naudojamos projekto veikloms, kurios būtinos projektui įgyvendinti, tačiau nefinansuojamos vadovaujantis LIFE projektų bendrojo finansavimo aprašu; projekte numatytos ir pagal šią programą finansuojamos veiklos nėra tuo pačiu metu pateiktos finansuoti iš kitų nacionalinių ir Europos Sąjungos programų; man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas nebūtų sėkmingai įgyvendintas su nurodytu biudžetu per numatytą laiką; sutinku, kad informacija apie pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas ir prašoma lėšų suma) būtų skelbiama interneto svetainėse https://am.lrv.lt/ ir https://www.apva.lt/; Aplinkos ministerijai suteiksiu paraiškos peržiūros teises paraiškų teikimo Europos Komisijai sistemoje „Funding & Tenders Portal“.
|
|
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Pareiškėjo atsakingo asmens vardas, pavardė, pareigos, parašas |
|
Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo
Aplinkos ir klimato politikos programos
(LIFE) projektams tvarkos aprašo
3 priedas
(LIFE programos bendrojo finansavimo lėšų techninės pagalbos projekto paraiškos forma)
__________________________________________
(projektinio pasiūlymo teikėjo pavadinimas)
__________________________________________
(buveinės adresas, juridinio asmens kodas,
telefono numeris, elektroninis paštas)
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai
LIFE PROGRAMOS BENDROJO FINANSAVIMO LĖŠŲ TECHNINĖS PAGALBOS PROJEKTO PARAIŠKA
_____________ Nr. ___________
(data)
Projekto pavadinimas lietuvių kalba |
|
Projekto akronimas |
|
1. Duomenys apie pareiškėją
Pareiškėjo rekvizitai |
Pareiškėjo pavadinimas |
|
|
Juridinio asmens kodas |
|
|
Buveinės adresas |
|
|
Telefono Nr. |
|
|
El. paštas |
|
Atsakingas asmuo |
Vardas, pavardė |
|
Kontaktinis asmuo |
Vardas, pavardė |
|
2. Projekto aprašymas
Trumpas projekto aprašymas: tikslai ir pagrindinės veiklos, siekiami rezultatai ir jų tvarumas |
|
3. Projekto atitiktis LIFE programos prioritetams
Trumpas aprašymas, kaip projektas prisideda prie LIFE programos prioritetų įgyvendinimo |
|
4. Projekto įgyvendinimo laikas
Projekto įgyvendinimo pradžia ir pabaiga |
|
Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn. |
|
5. Bendras projekto biudžetas
Eil.Nr. |
Tinkamų finansuoti veiklų pavadinimas |
Suma, Eur |
Siektinas rezultatas |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
... |
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
7. Pareiškėjo deklaracija
Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad: šioje projekto paraiškoje ir kartu pateiktuose dokumentuose informacija yra teisinga; man nežinomos priežastys, dėl kurių nebūtų užtikrintas projekto metu sukurtų rezultatų tęstinumas; nesu pažeidęs jokios sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų; projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus; skiriamos bendrojo finansavimo lėšos bus naudojamos tik Lietuvos Respublikoje veikiančių paramos gavėjų vykdomoms veikloms įgyvendinti; skiriamos bendrojo finansavimo lėšos nebus naudojamos netinkamoms finansuoti lėšoms apmokėti; skiriamos bendrojo finansavimo lėšos nebus naudojamos projekto veikloms, kurios yra būtinos projekto įgyvendinimui, tačiau nefinansuojamos vadovaujantis LIFE projektų bendrojo finansavimo aprašu; projekte numatytos ir pagal šią programą finansuojamos veiklos nepateiktos tuo pačiu metu finansuoti iš kitų nacionalinių ir Europos Sąjungos programų; man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas nebūtų sėkmingai įgyvendintas su nurodytu biudžetu per numatytą laiką; sutinku, kad informacija apie pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas ir prašoma lėšų suma) būtų skelbiama interneto svetainėse https://am.lrv.lt/ ir https://www.apva.lt/.
|
|
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Pareiškėjo atstovo vardas, pavardė, pareigos, parašas |
|
Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Aplinkos ir klimato
politikos programos (LIFE) projektams tvarkos aprašo
4 priedas
LIFE programos bendrojo finansavimo paraiškų vertinimo kriterijai
|
|||
Nr. |
Kriterijaus pavadinimas |
Informacijos šaltinis |
Kriterijaus vertė balais |
1. |
Geografinės aprėpties kriterijus – ar bendrojo finansavimo lėšos bus naudojamos Lietuvos Respublikos teritorijoje (pagal Tvarkos aprašo 11 p.) |
Projekto bendrojo finansavimo paraiškos 3 ir 8 p. |
Taip / Ne* |
2. |
Ar projektas atitinka finansinių instrumentų papildomumo principą, ar nėra dvigubo finansavimo rizikos (pagal Reglamento (ES) Nr. 2021/783 8 str.) |
Projekto bendrojo finansavimo paraiškos 7 ir 10 p. |
Taip / Ne* |
3. |
Projekto atitiktis LIFE programos ir nacionalinių strateginių dokumentų prioritetams: projektas atitinka Europos Sąjungos ir Lietuvos aplinkos apsaugos arba klimato politikos tikslus, LIFE programos tikslus (pagal Reglamento (ES) Nr. 2021/783 3 str.); projektas svariai prisideda prie paraiškoje išvardintų LIFE programos prioritetų įgyvendinimo; projektas atitinkamai prisideda prie Lietuvos strateginių prioritetų įgyvendinimo; aiškiai pagrįsta projekto intervencijos logika. |
Projekto bendrojo finansavimo paraiškos 5 p. |
20 |
4. |
Planuojamas projekto poveikis: vertinamas projekto poveikio mastas ir patikimumas; projektas nedarys neigiamo poveikio Lietuvos aplinkos ar klimato tikslų pasiekimui; projektas sukurs tvarius rezultatus, kurie bus kartojami ar pritaikomi toje pačioje ar panašiose srityse (sektoriuose) Lietuvoje ar kitose Europos Sąjungos šalyse. |
Projekto bendrojo finansavimo paraiškos 6 p. |
30 |
5. |
Projekto įgyvendinimo plano kokybė: projekto darbo plano aiškumas, tinkamumas ir pagrįstumas; tinkama veiklų įgyvendinimo vieta ir geografinė aprėptis; atitinkamų suinteresuotųjų šalių identifikavimas ir sutelkimas. |
Projekto bendrojo finansavimo paraiškos 7 ir 9 p. |
20 |
6. |
Projekto partnerystė ir biudžetas: projekto konsorciumas (ar partneris iš Lietuvos) turi reikiamą kompetenciją, įgūdžius; projekto išlaidų ir sukuriamo poveikio santykis, valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšų ekonomiškumas. |
Projekto bendrojo finansavimo paraiškos 8 ir 10 p. |
20 |
7. |
Aplinkos apsaugos vadybos standartų taikymas: pareiškėjas ir partneriai veikloje taiko aplinkos apsaugos vadybos sistemą, atitinkančią LST EN ISO 14001:2015 standartą arba Bendrijos aplinkosaugos vadybos ir audito sistemos (EMAS), įsteigtos Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1221/2009 dėl organizacijų savanoriško Bendrijos aplinkosaugos vadybos ir audito sistemos (EMAS) taikymo, panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 761/2001 ir Komisijos sprendimus 2001/681/EB bei 2006/193/EB, nuostatas ar kitus aplinkos apsaugos vadybos standartus, patvirtintus Europos Sąjungos ar tarptautinių sertifikavimo įstaigų, atitinkančius Europos Sąjungos teisės aktus. |
Projekto bendrojo finansavimo paraiškos 5 p. |
5 |
Didžiausias galimas įvertinimas Mažiausias galimas įvertinimas |
95 45 |
*Neatitikus nors vieno iš šių kriterijų, projektas nebevertinamas, rekomenduojama neskirti jam bendrojo finansavimo lėšų.
_____________________