A black and white image of a person on a horse  Description automatically generated

 

LIETUVOS RESPUBLIKOSVIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2009 M. GRUODŽIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 1V-644 „DĖL VIEŠŲJŲ IR ADMINISTRACINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO APRAŠYMŲ RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. rugpjūčio 26 d. Nr. 1V-518

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2009 m. gruodžio 1 d. įsakymą Nr. 1V-644 „Dėl Viešųjų ir administracinių paslaugų teikimo aprašymų rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ADMINISTRACINIŲ IR VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ APRAŠYMŲ RENGIMO, TVIRTINIMO IR SKELBIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 2 dalimi ir 20 straipsnio 4 dalies 8 punktu,

tvirtinu Administracinių ir viešųjų paslaugų aprašymų rengimo, tvirtinimo ir skelbimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

Vidaus reikalų ministrė                                                                                               Agnė Bilotaitė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2009 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 1V-644

(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2024 m. rugpjūčio 26 d. įsakymo Nr. 1V-518

redakcija)

 

 

ADMINISTRACINIŲ IR VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ APRAŠYMŲ RENGIMO, TVIRTINIMO IR SKELBIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Administracinių ir viešųjų paslaugų aprašymų rengimo, tvirtinimo ir skelbimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato administracinės ir viešosios paslaugos aprašymų turinio, šių aprašymų rengimo ir tvirtinimo bei skelbimo reikalavimus.

2.  Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Paslaugos aprašymas – Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos Elektroninių valdžios vartų portale (toliau – Portalas) pateikta Apraše nustatyta informacija apie administracinę arba viešąją paslaugą;

2.2. Paslaugos aprašymo administratorius – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, atsakingas už unikalaus paslaugos kodo suteikimą, už paslaugos aprašymo formoje pateiktos informacijos suderinimą su paslaugos aprašymą rengiančiu viešojo administravimo subjektu, kuriam nustatyta pareiga teikti administracinę paslaugą ir (ar) administruoti viešosios paslaugos teikimą (toliau – institucija);

2.3. Unikalus paslaugos kodas – remiantis Portale pateikta institucijos informacija paslaugos aprašymo administratoriaus paslaugai suteiktas automatiškai sugeneruotas raidžių ir skaičių rinkinys.

3.  Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

4.  Administracinių ir viešųjų paslaugų aprašymai rengiami Portale užpildant administracinės arba viešosios paslaugos aprašymo formą. Prieigos prie Portalo teisės (teisės rengti Portale paslaugų aprašymus) institucijai (institucijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį (toliau – institucijos darbuotojas)) suteikiamos vadovaujantis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos naudotojų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 4-178 „Dėl Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos elektroninės informacijos saugos (kibernetinio saugumo) politiką įgyvendinančių dokumentų patvirtinimo“.

5.  Portale turi būti parengti ir paskelbti visų institucijos teikiamų administracinių paslaugų ir (ar) administruojamų viešųjų paslaugų aprašymai, nepriklausomai nuo šių paslaugų teikimo dažnio, būdo, nuo to, ar šios paslaugos teikiamos per kitas nei Portalas informacines sistemas, arba nuo kitų administracinių arba viešųjų paslaugų teikimo ypatumų.

6.  Jeigu institucija, kuri yra centrinis valstybinio administravimo subjektas, administruoja viešosios paslaugos teikimą kartu su institucija (-omis), kuri (-ios) yra savivaldybių administravimo subjektas (-ai), viešosios paslaugos aprašymą parengia ir Aprašo nustatyta tvarka suderinusi su paslaugos aprašymo administratoriumi Portale paskelbia institucija, kuri yra centrinis valstybinio administravimo subjektas. Institucija (-os), kuri (-ios) yra savivaldybių administravimo subjektas (-ai), administruojamos viešosios paslaugos aprašymą rengia remdamasi institucijos, kuri yra centrinis valstybinio administravimo subjektas, parengtu ir Portale paskelbtu tos viešosios paslaugos aprašymu.

7.  Paslaugos aprašymo patvirtinimu laikomas jo suderinimas su paslaugos aprašymo administratoriumi ir paskelbimas Portale. Jeigu paslaugos aprašymą institucija įtraukia į savo dokumentų apskaitą, jį institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo tvirtina tvirtinimo žyma.

8.  Paslaugos aprašymas rengiamas lietuvių kalba. Paslaugos aprašymo informacija, nurodyta Aprašo 12.1, 12.2, 12.4–12.8, 12.14, 13.1–13.6, 13.9, 13.15, 14.6 papunkčiuose, pateikiama ir užsienio (anglų) kalba.

9.  Paslaugų aprašymai peržiūrimi ir prireikus atnaujinami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje ir 20 straipsnio 7 dalyje nustatyta tvarka. Atnaujinant paslaugos aprašymą, kartu turi būti atnaujinama ir Aprašo 8 punkte nurodyta informacija užsienio (anglų) kalba.

10.  Paslaugos aprašymas turi būti parengtas taip, kad jo skiltyse pažodžiui nesikartotų ta pati informacija. Už paslaugos aprašyme pateiktos informacijos teisingumą yra atsakinga jį parengusi institucija.

11.  Paslaugos aprašyme nenurodoma informacija, kuri yra valstybės ar tarnybos paslaptis.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI ADMINISTRACINĖS PASLAUGOS APRAŠYMO TURINIUI

 

12.  Rengiant administracinės paslaugos aprašymą, užpildomos šios paslaugos aprašymo formos skiltys:

12.1.  skiltyje „Paslaugos pavadinimas“ nurodomas administracinės paslaugos pavadinimas, apimantis visus šios paslaugos teikimo tvarką reglamentuojančiame teisės akte nustatytus veiksmus, kuriuos institucija atlieka pagal asmens prašymą ir kurie yra administracinės paslaugos rezultatas (pvz., licencijos išdavimas, papildymas, pakeitimas, galiojimo sustabdymas, galiojimo sustabdymo panaikinimas, galiojimo panaikinimas, informacijos registravimas informacinėje sistemoje, jos perregistravimas, išregistravimas); administracinės paslaugos pavadinimas formuluojamas vartojant daiktavardinio veiksmažodžio esamąjį laiką;

12.2skiltyje „Paslaugos apibūdinimas“ nurodomi teisės akte, reglamentuojančiame administracinės paslaugos teikimą, nustatyti reikalavimai, kuriuos turi atitikti šią paslaugą norintis gauti asmuo; kai apibūdinama Viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyta administracinė paslauga, nurodoma, kokia teisė asmeniui yra suteikiama; kai apibūdinama Viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta administracinė paslauga, nurodoma, kokiais teisės aktuose nustatytais atvejais asmuo turi pateikti dokumentą, kurį išduoda institucija, kitam subjektui; kai apibūdinamos Viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nustatytos administracinės paslaugos, nurodomas suteiktos administracinės paslaugos rezultato galiojimo terminas; Viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytos administracinės paslaugos atveju nurodomas terminas, per kurį asmuo privalo pateikti institucijai Viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytą informaciją ir dokumentus; taip pat nurodomi visų veiksmų, kuriuos institucija atlieka pagal asmens prašymą ir kurie yra administracinės paslaugos rezultatas, atlikimo atvejai (pvz., atvejai, kai licencija turi būti papildoma, pakeičiama arba stabdomas jos galiojimas, atvejai, kai tam tikra informacija turi būti perregistruojama); administracinės paslaugos aprašymas tam tikram veiksmui ar keliems veiksmams, kurie yra administracinės paslaugos rezultatas, nerengiamas; šioje skiltyje papildomai gali būti nurodoma kita informacija apie administracinę paslaugą, kurią asmenims gali būti svarbu žinoti;

12.3skiltyje „Teisės aktai“ nurodomi teisės aktai, kurie nustato pareigą institucijai teikti administracinę paslaugą, ir teisės aktai, reglamentuojantys šios paslaugos teikimo tvarką; jeigu administracinė paslauga teikiama atlygintinai (mokamai), nurodomi teisės aktai, nustatantys atlyginimo už administracinės paslaugos suteikimą dydį (kainą) ir (ar) jo apskaičiavimo principus (tvarką); teisės aktai nurodomi pagal teisės aktų hierarchiją; informacija apie kiekvieną teisės aktą pateikiama tam tikrose šios skilties dalyse laikantis šių reikalavimų:

12.3.1. nurodant įstatymą, skilties dalyje „Pavadinimas“ nurodomas įstatymo pavadinimas; teikiant nuorodą į kitą teisės aktą, šioje dalyje eilės tvarka nurodoma: teisės aktą priėmusio subjekto ar subjektų pavadinimai (vartojant kilmininko linksnį), teisės akto priėmimo data (rašoma mišriuoju būdu), teisės akto rūšis, teisės akto numeris ir teisės akto pavadinimas; teikiant nuorodą į Europos Sąjungos teisės aktą, eilės tvarka nurodoma: teisės akto priėmimo data (rašoma mišriuoju būdu), jį priėmusio subjekto ar subjektų pavadinimai (vartojant kilmininko linksnį), teisės akto rūšis, teisės akto numeris ir teisės akto pavadinimas;

12.3.2. skilties dalyje „Nuoroda“ pateikiama aktyvi nuoroda į galiojančią teisės akto redakciją, skelbiamą Teisės aktų registre, Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje arba administracinę paslaugą teikiančios savivaldybės interneto svetainėje; šioje dalyje neturi būti teikiamos nuorodos į komercinėse teisės aktų paieškos sistemose skelbiamus teisės aktus;

12.4skiltyje „Paslaugos inicijavimo dokumento forma“ pateikiama administracinės paslaugos inicijavimo dokumento (pvz., prašymo, deklaracijos, pranešimo) forma, kuri turi būti užpildyta ir pateikta institucijai, norint gauti administracinę paslaugą; kartu su administracinės paslaugos inicijavimo dokumento forma gali būti pateikiamas ir jos pildymo pavyzdys; šioje skiltyje gali būti pateiktos ir kitų dokumentų, kurie turi būti pateikti institucijai kartu su administracinės paslaugos inicijavimo dokumentu, formos ir jų pildymo pavyzdžiai; jeigu teisės aktai, nurodyti Aprašo 12.3 papunktyje, nustato, kad prašymas suteikti administracinę paslaugą pildomas tik elektroniniu būdu informacinėje sistemoje, kurioje ši paslauga teikiama, ši skiltis nepildoma;

12.5skiltyje „Paslaugos teikimo proceso aprašymas“ eilės tvarka nurodomi veiksmai, kuriuos atlieka institucija teikdama administracinę paslaugą, nuo šios paslaugos inicijavimo iki veiksmo, kuris yra administracinės paslaugos rezultatas, atlikimo arba motyvuoto atsisakymo tai padaryti; kiekvienas administracinės paslaugos teikimo proceso etapas nurodomas tam tikroje šios skilties dalyje; administracinės paslaugos teikimo proceso aprašyme neturi būti pažodžiui kartojamos teisės aktų, nurodytų Aprašo 12.3 papunktyje, nuostatos; administracinės paslaugos teikimo proceso aprašyme nurodomi veiksmai formuluojami vartojant veiksmažodžio esamąjį laiką; jeigu pateikiama 12.6 papunktyje nurodyta paslaugos teikimo proceso schema, ši skiltis nepildoma; šioje skiltyje nurodoma:

12.5.1. skilties dalyje „Prašymo pateikimas“ nurodoma, kokiu būdu (pvz., asmeniui tiesiogiai atvykus į instituciją, atsiuntus paštu arba elektroniniu paštu, prisijungus prie tam tikros informacinės sistemos) asmuo gali pateikti prašymą gauti administracinę paslaugą; jeigu asmuo prašymą gali pateikti daugiau nei vienu būdu, nurodomi visi galimi prašymo pateikimo būdai; šioje skiltyje taip pat nurodoma, kokiu būdu ir terminais asmuo informuojamas apie būtinybę pateikti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus;

12.5.2. skilties dalyje „Prašymo nagrinėjimas“ nurodomi administracinės paslaugos teikimo procese tiesiogiai dalyvaujantys institucijos struktūriniai padaliniai ar darbuotojai ir konkretūs jų atliekami veiksmai; nurodoma, kokia tvarka atliekamas asmens pateiktų informacijos ir (ar) dokumentų patikrinimas bei paties asmens atitikties Aprašo 12.3 papunktyje nurodytuose teisės aktuose nustatytiems reikalavimams patikrinimas, jeigu jį reikia atlikti; nurodomi kiti subjektai, į kuriuos institucija turi kreiptis dėl administracinei paslaugai suteikti reikalingų dokumentų, informacijos, išvadų pateikimo, ir šių subjektų veiksmai, kuriuos jie privalo atlikti;

12.5.3. skilties dalyje „Atsakymo pateikimas“ nurodoma, kokiu būdu asmeniui suteikiama administracinė paslauga arba kokiu būdu pateikiamas motyvuotas atsisakymas ją suteikti (pvz., įteikiamas asmeniui atvykus į instituciją, išsiunčiamas paštu arba elektroniniu paštu, pateikiamas tam tikroje informacinėje sistemoje); jeigu asmeniui gali būti atsakoma daugiau nei vienu būdu, nurodomi visi galimi atsakymo pateikimo būdai;

12.6skiltyje „Paslaugos teikimo proceso schema“ pateikiama administracinės paslaugos teikimo proceso schema, kurioje turi būti grafiškai pavaizduota informacija, nurodyta Aprašo 12.5.1–12.5.3 papunkčiuose; administracinės paslaugos teikimo proceso schemoje neturi būti pažodžiui kartojamos teisės aktų, nurodytų Aprašo 12.3 papunktyje, nuostatos; administracinės paslaugos teikimo proceso schemoje nurodomi veiksmai formuluojami vartojant veiksmažodžio esamąjį laiką; jeigu administracinės paslaugos teikimo procesas aprašomas laikantis Aprašo 12.5 papunktyje nustatytų reikalavimų, ši skiltis nepildoma;

12.7.  skiltyje „Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo“ nurodoma visa teisės aktuose, nurodytuose Aprašo 12.3 papunktyje, nustatyta informacija ir (ar) dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo, norintis gauti administracinę paslaugą; jeigu teisės aktai, nurodyti Aprašo 12.3 papunktyje, nustato skirtingus reikalavimus informacijai ir (ar) dokumentams, kuriuos turi pateikti asmuo, norėdamas, kad būtų atliktas konkretus veiksmas, kuris yra administracinės paslaugos rezultatas, šioje skiltyje turi būti nurodyta, kokia informacija ir (ar) dokumentai pateikiami kiekvieno veiksmo atveju; tam tikrose šios skilties dalyse nurodoma:

12.7.1. skilties dalyje „Pateikiama informacija ir dokumentai“ nurodoma visa teisės aktuose, nurodytuose Aprašo 12.3 papunktyje, nustatyta informacija ir (ar) kiekvienas dokumentas, kuriuos turi pateikti asmuo; jeigu teisės aktai, nurodyti Aprašo 12.3 papunktyje, nenustato pareigos asmeniui kartu su prašymu pateikti tokią informaciją ir (ar) dokumentus, šioje skilties dalyje nurodoma, kad informacijos ir (ar) dokumentų asmuo pateikti neturi; informacija ir (ar) kiekvienas dokumentas nurodomas vardininko linksniu;

12.7.2. jeigu visą arba dalį teisės aktuose, nurodytuose Aprašo 12.3 papunktyje, nustatytos informacijos ir (ar) dokumentų, kuriuos turi pateikti asmuo, jis pats gauna iš informacinės sistemos, kurioje ši informacija tvarkoma, skilties dalyje „Šaltinis“ nurodomas šios informacinės sistemos pavadinimas; jeigu visą arba dalį šios informacijos ir (ar) dokumentų asmuo gauna iš kito subjekto ir šios informacijos ir (ar) dokumento pavadinimas, nurodytas Aprašo 12.7.1 papunktyje, neapima jį išduodančio subjekto pavadinimo, skilties dalyje „Šaltinis“ nurodomas to subjekto pavadinimas; jeigu visą arba dalį informacijos ir (ar) dokumentų asmuo gauna iš kito subjekto ir šios informacijos ir (ar) dokumento pavadinimas, nurodytas Aprašo 12.7.1 papunktyje, apima jį išduodančio subjekto pavadinimą, ši skilties dalis nepildoma; jeigu visa arba dalis šios informacijos ir (ar) dokumentų yra gaunama iš kito šaltinio, nurodomas tas šaltinis; jeigu teisės aktai nenustato pareigos asmeniui kartu su prašymu pateikti tokią informaciją ir (ar) dokumentus, ši skilties dalis nepildoma;

12.8skiltyje „Informacija ir dokumentai, kuriuos gauna pats paslaugos teikėjas“ nurodoma visa teisės aktuose, nurodytuose Aprašo 12.3 papunktyje, nustatyta informacija ir (ar) dokumentai, kuriuos iš informacinių sistemų ir (ar) kitų institucijų gauna pati prašymą nagrinėjanti institucija; ši informacija ir (ar) dokumentai nurodomi tam tikrose šios skilties dalyse:

12.8.1. skilties dalyje „Gaunama informacija ir dokumentai“ nurodoma teisės aktuose, nurodytuose Aprašo 12.3 papunktyje, nustatyta informacija ir (ar) kiekvienas dokumentas, kurį iš informacinių sistemų ir (ar) kitų subjektų gauna institucija; ši skilties dalis pildoma laikantis Aprašo 12.7.1 papunktyje nustatytų reikalavimų;

12.8.2. jeigu visą arba dalį teisės aktuose, nurodytuose Aprašo 12.3 papunktyje, nustatytos informacijos ir (ar) dokumentų institucija gauna iš informacinės sistemos, kurioje ši informacija tvarkoma, ir (ar) kito subjekto, nurodoma ši informacinė sistema ir (ar) subjektas; ši skilties dalis pildoma laikantis Aprašo 12.7.2 papunktyje nustatytų reikalavimų;

12.9skiltyje „Atlyginimo už paslaugą dydis“ nurodomas teisės aktais, nurodytais Aprašo 12.3 papunktyje, nustatytas atlyginimo, kurį už administracinės paslaugos suteikimą turi sumokėti asmuo, dydis (kaina); atlyginimo už kiekvieno veiksmo, kuris yra administracinės paslaugos rezultatas, atlikimą dydis (kaina) nurodoma tam tikroje šios skilties dalyje:

12.9.1. skilties dalyje „Veiksmas“ nurodomas veiksmas, kuris yra administracinės paslaugos rezultatas ir už kurį asmuo institucijai turi sumokėti nustatyto dydžio atlyginimą;

12.9.2. skilties dalyje „Kaina“ skaičiais nurodomas nustatyto atlyginimo dydis (kaina);

12.9.3. jeigu dėl administracinės paslaugos teikimo ypatumų nustatytas ne vienas atlyginimo už veiksmo, kuris yra administracinės paslaugos rezultatas, atlikimą dydis (kaina), skilties dalyje „Kainoraštis“ pateikiamas dokumentas, kuriame nurodomi visi atlyginimo už veiksmo, kuris yra administracinės paslaugos rezultatas, atlikimą dydžiai (kainos); kainoraštyje kartu su šiais atlyginimo dydžiais (kainomis) gali būti nurodyti ir atlyginimo už veiksmo, kuris yra administracinės paslaugos rezultatas, atlikimą gavėjo banko duomenys (mokėjimo gavėjo pavadinimas, sąskaitos numeris, įmokos kodas); šioje skiltyje neturi būti nurodomi Aprašo 12.3 papunktyje nurodyti teisės aktai;

12.10skiltyje „Paslaugos suteikimo trukmė“ skaičiais nurodoma teisės aktais, nurodytais Aprašo 12.3 papunktyje, nustatyta administracinės paslaugos suteikimo trukmė; kiekvieno veiksmo, kuris yra administracinės paslaugos rezultatas, suteikimo trukmė nurodoma tam tikroje šios skilties dalyje; skiltyje nurodžius veiksmą, kuris yra administracinės paslaugos rezultatas, iš sąrašo pasirenkamas administracinės paslaugos suteikimo trukmės skaičiavimo dienomis tipas „Darbo dienos“ arba „Kalendorinės dienos“;

12.11skiltyje „Kontaktai“ nurodomi institucijos kontaktiniai duomenys, kuriais kreipiantis asmeniui gali būti suteikta konsultacija klausimais, susijusiais su aprašoma administracine paslauga; šios skilties dalyse nurodoma:

12.11.1. skilties dalyje „Padalinys“ nurodomas institucijos struktūrinio padalinio, į kurį kreipiantis asmeniui gali būti suteikta konsultacija klausimais, susijusiais su aprašoma administracine paslauga. pavadinimas;

12.11.2. skilties dalyje „Telefono numeris“ nurodomas fiksuoto arba mobiliojo ryšio telefono numeris, kuriuo kreipiantis asmeniui gali būti suteikta konsultacija klausimais, susijusiais su aprašoma administracine paslauga;

12.11.3. skilties dalyje „Elektroninio pašto adresas“ nurodomas elektroninio pašto adresas, kuriuo kreipiantis asmeniui gali būti suteikta konsultacija klausimais, susijusiais su aprašoma administracine paslauga;

12.12.    skiltis „Kontaktiniai asmenys“ pildoma, kai institucija turi daugiau nei 5 teritorinius struktūrinius padalinius; tokiu atveju šioje skiltyje pateikiamas dokumentas, kuriame nurodoma Aprašo 12.11.1–12.11.3 papunkčiuose nustatyta informacija apie kiekvieną iš šių institucijos teritorinių struktūrinių padalinių;

12.13pildant skiltį „Susijusios paslaugos“ iš Portale skelbiamų administracinių ir viešųjų paslaugų sąrašo pasirenkamos administracinės ir viešosios paslaugos, kurios yra priskirtos tam pačiam gyvenimo įvykiui, kaip ir aprašoma administracinė paslauga, ir kurias kartu su šia paslauga gali gauti asmuo; jeigu asmuo, norėdamas gauti aprašomą administracinę paslaugą, privalo institucijai pateikti dokumentą, kurio išdavimas yra Viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 1 arba 2 punkte nustatyta administracinė paslauga, iš Portale skelbiamų administracinių ir viešųjų paslaugų sąrašo turi būti pasirinkta ši administracinė paslauga; jeigu asmuo, norėdamas gauti aprašomą administracinę paslaugą, privalo gauti Viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytą administracinę paslaugą, iš Portale skelbiamų administracinių ir viešųjų paslaugų sąrašo turi būti pasirinkta ši administracinė paslauga;

12.14skiltyje „Paslaugos teikėjo veiksmų (neveikimo) apskundimo tvarka“ nurodoma institucijos veiksmų (neveikimo), kurie galimai pažeidė asmens teises ar teisėtus interesus, apskundimo tvarka; turi būti nurodyta, kokiais teisės aktais vadovaujantis, kokia forma ir būdu, kam (tai pačiai institucijai ar aukštesnei pagal pavaldumą institucijai (jei ji gali priimti sprendimą, keičiantį asmens padėtį), ikiteisminio ginčų nagrinėjimo institucijai, administraciniam ar bendrosios kompetencijos teismui), per kokį terminą gali būti pateikiamas asmens skundas ir kiti institucijos veiksmų (neveikimo) apskundimo tvarkos ypatumai, jeigu tokius nustato teisės aktai.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI VIEšosios PASLAUGOS APRAŠYMO TURINIUI

 

13.  Rengiant viešosios paslaugos aprašymą, užpildomi šios paslaugos aprašymo formos skiltys:

13.1skiltyje „Paslaugos pavadinimas“ nurodomas viešosios paslaugos pavadinimas, formuluojamas nurodant teisės aktais nustatytą veiklą, kuri atitinka Viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje nustatytą viešosios paslaugos sąvoką ir kuriai turi būti taikomas Viešojo administravimo įstatymo 20 straipsnyje nustatytas viešųjų paslaugų administravimo teisinis reguliavimas;

13.2skiltyje „Paslaugos apibūdinimas“ nurodoma teisės akte, nustatančiame pareigą valstybei ar savivaldybei užtikrinti, kad viešoji paslauga būtų teikiama, nustatyta viešosios paslaugos samprata (apibrėžtis arba apibūdinimas); jeigu teisės aktas viešosios paslaugos sampratos nenustato, pateikiamas institucijos suformuluotas viešosios paslaugos apibūdinimas, atitinkantis Viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje nustatytus viešosios paslaugos požymius; jeigu viešoji paslauga teikiama tikslinei asmenų grupei, įvardijama ši asmenų grupė, nurodant ją apibūdinančius požymius; jeigu teikiant viešąją paslaugą turi būti įvertinta asmens, norinčio ją gauti, atitiktis teisės aktais nustatytiems reikalavimams, nurodomi šie reikalavimai; taip pat nurodoma viešosios paslaugos teikimo vieta (pvz., viešoji paslauga yra teikiama visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, tam tikros savivaldybės teritorijoje, kelių savivaldybių teritorijose, asmens gyvenamojoje vietoje);

13.3skiltyje „Paslaugos inicijavimo dokumento forma“ pateikiama viešosios paslaugos inicijavimo dokumento (pvz., prašymo, deklaracijos, pranešimo) forma, kuri turi būti užpildyta ir pateikta institucijai, priimančiai sprendimą dėl viešosios paslaugos suteikimo; jeigu viešosios paslaugos inicijavimo dokumento, kurį asmuo turi pateikti viešąją paslaugą teikiančiam subjektui, formą savo priimtu teisės aktu nustato viešosios paslaugos teikimą administruojanti institucija arba šio dokumento forma yra nustatyta aukštesnės galios teisės aktais, jis pateikiamas šioje skiltyje; kartu su viešosios paslaugos inicijavimo dokumento forma gali būti pateikiamas ir jos pildymo pavyzdys; šioje skiltyje gali būti pateiktos ir kitų dokumentų, kurie turi būti pateikti institucijai, priimančiai sprendimą dėl viešosios paslaugos suteikimo, arba subjektui, teikiančiam viešąją paslaugą, kartu su viešosios paslaugos inicijavimo dokumentu, formos ir jų pildymo pavyzdžiai; jeigu teisės aktai, nurodyti Aprašo 13.13 papunktyje nustato, kad prašymas institucijai priimti sprendimą dėl viešosios paslaugos suteikimo ar prašymas viešąją paslaugą teikiančiam subjektui suteikti viešąją paslaugą pildomi tik elektroniniu būdu informacinėje sistemoje, ši skiltis nepildoma; jeigu viešoji paslauga teikiama visiems asmenims, norintiems ją gauti, ir teisės aktai, nurodyti Aprašo 13.13 papunktyje, nenustato pareigos pateikti viešosios paslaugos inicijavimo dokumentą, ši skiltis nepildoma;

13.4skiltyje „Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo“ nurodoma teisės aktuose, nurodytuose Aprašo 13.13 papunktyje, nustatyta informacija ir (ar) dokumentai, kuriuos institucijai, priimančiai sprendimą dėl viešosios paslaugos suteikimo, arba viešąją paslaugą teikiančiam subjektui turi pateikti asmuo; informacija šioje skiltyje nurodoma laikantis Aprašo 12.7 papunktyje nustatytų reikalavimų; jeigu teisės aktai, nurodyti Aprašo 13.13 papunktyje, nenustato asmeniui, norinčiam gauti viešąją paslaugą, pareigos pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, ši skiltis nepildoma;

13.5skiltyje „Informacija ir dokumentai, kuriuos gauna pats paslaugos teikėjas“ nurodoma teisės aktuose, nurodytuose Aprašo 13.13 papunktyje, nustatyta informacija ir (ar) dokumentai, kuriuos iš informacinių sistemų ir (ar) kitų institucijų gauna institucija, kuri priima sprendimą dėl viešosios paslaugos suteikimo, arba subjektas, teikiantis viešąją paslaugą; informacija šioje skiltyje nurodoma laikantis Aprašo 12.8 papunktyje nustatytų reikalavimų; jeigu viešoji paslauga teikiama visiems asmenims, nevertinant jų atitikties teisės aktuose nustatytiems reikalavimams, ši skiltis nepildoma;

13.6skiltyje „Paslaugos teikimo proceso aprašymas“ nurodoma, kur ir kokia tvarka turi kreiptis asmuo, norintis, kad jam būtų suteikta viešoji paslauga; jeigu viešosios paslaugos teikimo procese dalyvauja ne tik subjektas, teikiantis viešąją paslaugą, bet ir institucija (-os), nurodomi visų jų atliekami veiksmai; informacija šioje skiltyje nurodoma laikantis Aprašo 12.5 papunktyje nustatytų reikalavimų; jeigu viešoji paslauga gali būti teikiama visiems asmenims institucijai nepriimant sprendimo dėl jos suteikimo, ši skiltis nepildoma;

13.7.  skiltyje „Atlyginimo už paslaugą dydis“ nurodomas teisės aktais nustatytas atlyginimo, kurį už viešosios paslaugos suteikimą turi sumokėti asmuo, dydis (kaina); informacija šioje skiltyje nurodoma laikantis Aprašo 12.9 papunktyje nustatytų reikalavimų; jeigu kartu su viešosios paslaugos teikimu yra vykdomos veiklos, nurodytos Aprašo 13.11 papunktyje, ir jeigu už jų vykdymą yra nustatytas atlyginimas, laikantis šiame papunktyje nustatytų reikalavimų nurodoma informacija ir apie šį atlyginimą; jeigu nėra nustatytas atlyginimas, kurį už viešosios paslaugos suteikimą turi sumokėti asmuo, nurodomas viešosios paslaugos finansavimo šaltinis;

13.8.  skiltyje „Paslaugos suteikimo trukmė“ nurodoma prašymo gauti viešąją paslaugą nagrinėjimo trukmė; taip pat nurodoma teisės aktais nustatyta viešosios paslaugos teikimo trukmė ir (ar) dažnis; jeigu teisės aktai nenustato viešosios paslaugos teikimo trukmės ir (ar) dažnio, šioje skiltyje nurodoma, kad viešoji paslauga teikiama nuolat; informacija šioje skiltyje nurodoma laikantis Aprašo 12.10 papunktyje nustatytų reikalavimų;

13.9.  skiltyje „Reikalavimai paslaugos teikėjui“ nurodoma, kokius teisės aktuose nustatytus reikalavimus turi atitikti asmuo, norintis pradėti teikti viešąją paslaugą; jeigu teisės aktai tokių reikalavimų nenustato, nurodoma, kad reikalavimai asmeniui, norinčiam pradėti teikti viešąją paslaugą, nėra nustatyti; kiekvienas reikalavimas nurodomas tam tikrame aprašymo skiltyje; jeigu institucija viešai skelbia apibendrintą informaciją apie reikalavimus asmeniui, norinčiam pradėti teikti viešąją paslaugą, šioje skiltyje gali būti pateikiama nuoroda į šios informacijos paskelbimo vietą;

13.10skiltyje „Paslaugos teikėjai“ pateikiamas visų institucijai žinomų, jos administruojamą viešąją paslaugą teikiančių subjektų – viešųjų ir (ar) privačių juridinių asmenų – sąrašas, kuriame turi būti nurodyta:

13.10.1. juridinio asmens pavadinimas;

13.10.2. juridinio asmens kodas;

13.10.3. juridinio asmens adresas;

13.10.4. juridinio asmens elektroninio pašto adresas ir fiksuoto arba mobiliojo ryšio telefono numeris;

13.11skiltyje „Su viešosios paslaugos teikimu susijusios veiklos“ nurodomos ir apibūdinamos asmeniui, gaunančiam viešąją paslaugą, naudą teikiančios veiklos, kurios negalėtų būti vykdomos, jeigu nebūtų teikiama aprašoma viešoji paslauga; nurodomos nuolatinio (tęstinio) pobūdžio veiklos vengiant smulkių, vienkartinių darbų (veiksmų) vardijimo ir abstraktaus pobūdžio žodžių ar formuluočių; kiekviena veikla nurodoma vis kitoje skiltyje;

13.12skiltyje „Institucijų pareigos“ iš pateikiamo sąrašo pasirenkamos visos viešosios paslaugos teikimą administruojančios institucijos ir nurodomos kiekvienos iš jų atliekamos funkcijos, nustatytos Viešojo administravimo įstatymo 20 straipsnio 4 dalyje;

13.13skiltyje „Teisės aktai“ nurodomi teisės aktai, kuriuose valstybei ar savivaldybei nustatyta pareiga užtikrinti, kad viešoji paslauga būtų teikiama, taip pat teisės aktai, kuriuose nustatyta viešosios paslaugos teikimo tvarka; jeigu viešoji paslauga teikiama atlygintinai (mokamai), nurodomi teisės aktai, nustatantys atlyginimo už viešosios paslaugos suteikimą dydį (kainą) ir (ar) jo apskaičiavimo principus; informacija šioje skiltyje nurodoma laikantis Aprašo 12.3 papunktyje nustatytų reikalavimų;

13.14pildant skiltį „Susijusios paslaugos“ iš Portale skelbiamų administracinių ir viešųjų paslaugų sąrašo pasirenkamos administracinės ir viešosios paslaugos, kurios yra priskirtos tam pačiam gyvenimo įvykiui, kaip ir aprašoma viešoji paslauga, ir kurias kartu su šia paslauga gali gauti asmuo; jeigu asmuo, norėdamas gauti aprašomą viešąją paslaugą, privalo institucijai, priimančiai sprendimą dėl viešosios paslaugos suteikimo, ir (ar) šios paslaugos teikėjui pateikti dokumentą, kurio išdavimas yra Viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punkte nustatyta administracinė paslauga, iš Portale skelbiamų administracinių ir viešųjų paslaugų sąrašo turi būti pasirinkta ši administracinė paslauga; jeigu asmuo, norėdamas gauti aprašomą viešąją paslaugą, pirmiausia privalo gauti Viešojo administravimo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytą administracinę paslaugą, iš Portale skelbiamų administracinių ir viešųjų paslaugų sąrašo turi būti pasirinkta ši administracinė paslauga;

13.15skiltyje „Paslaugos teikėjo veiksmų (neveikimo) apskundimo tvarka“ nurodoma institucijos, administruojančios viešosios paslaugos teikimą, arba subjekto, tiekiančio viešąją paslaugą, veiksmų (neveikimo), kurie galimai pažeidė asmens teises ar teisėtus interesus, apskundimo tvarka; turi būti nurodyta, kokiais teisės aktais vadovaujantis, kokia forma ir būdu, kam (tai pačiai institucijai ar subjektui, institucijai, administruojančiai viešosios paslaugos teikimą (tuo atveju, jeigu skundžiami subjekto, tiekiančio viešąją paslaugą, veiksmai (neveikimas) ir jeigu ši institucija gali priimti sprendimą, keičiantį asmens padėtį), ikiteisminio ginčų nagrinėjimo institucijai, administraciniam ar bendrosios kompetencijos teismui), per kokį terminą gali būti pateikiamas asmens skundas ir kiti institucijos, administruojančios viešosios paslaugos teikimą arba subjekto, tiekiančio viešąją paslaugą, veiksmų (neveikimo) apskundimo tvarkos ypatumai, jeigu tokius nustato teisės aktai.

 

IV SKYRIUS

Bendri administracinės paslaugos aprašymo ir viešosios paslaugos aprašymo turinio reikalavimai

 

14.  Rengiant administracinės ar viešosios paslaugos aprašymą nurodomos šios administracinėms ir viešosioms paslaugoms grupuoti naudojamų klasifikatorių reikšmės:

14.1.  jeigu teisės aktai nustato, kad už administracinės arba viešosios paslaugos suteikimą iš asmens yra imamas nustatyto dydžio atlyginimas, skiltyje „Paslauga mokama“ turi būti pažymėta „Taip“; jeigu teisės aktai nenustato, kad už administracinės arba viešosios paslaugos suteikimą iš jos gavėjo imamas nustatyto dydžio atlyginimas, skiltyje „Paslauga mokama“ turi būti pažymėta „Ne“;

14.2.  skiltyje „Paslaugos teikimo lygmuo“ turi būti pažymėta, kokiu lygmeniu teikiama administracinė paslauga arba kokio lygmens institucija steigia ir (ar) parenka viešosios paslaugos teikėją; jeigu administracinę paslaugą teikia institucija, kuri yra valstybinio administravimo subjektas, turi būti pažymėta „Valstybė“, jeigu šią paslaugą teikia institucija, kuri yra savivaldybių administravimo subjektas – „Vietos savivalda“; jeigu viešosios paslaugos teikėją steigia ir (ar) parenka institucija, kuri yra valstybinio administravimo subjektas, turi būti pažymėta „Valstybė“, jeigu viešosios paslaugos teikėją steigia ir (ar) parenka institucija, kuri yra savivaldybių administravimo subjektas, turi būti pažymėta „Vietos savivalda“; jeigu viešosios paslaugos teikėją gali steigti ir (ar) parinkti institucija, kuri yra valstybinio administravimo subjektas, ir institucija, kuri yra savivaldybių administravimo subjektas, turi būti pažymėta „Mišrus“; turi būti pažymėta viena reikšmė;

14.3.  skiltyje „Paslaugos gavėjai“ turi būti pažymėta viena arba abi reikšmės, atitinkančios asmens, norinčio gauti administracinę arba viešąją paslaugą, tipą; jeigu administracinė arba viešoji paslauga teikiama Lietuvos Respublikos piliečiams bei užsieniečiams, turi būti pažymėta „Gyventojai“; jeigu administracinė arba viešoji paslauga teikiama ūkio subjektams, turi būti pažymėta „Verslo subjektai“; nuo pasirinkto asmens, norinčio gauti administracinę arba viešąją paslaugą, tipo priklauso, kokiu būdu Portale užsakant paslaugą bus nustatoma asmens tapatybė;

14.4.  skiltyje „Grupės“ turi būti pažymėta, kuriai iš Portale pateikiamame sąraše nurodytų grupių pagal savo pobūdį priklauso administracinė arba viešoji paslauga; turi būti pažymėtos ne daugiau kaip 3 reikšmės;

14.5.  skiltyje „Gyvenimo įvykiai“ turi būti pažymėta, dėl kurio iš Portale pateikiamame sąraše nurodytų gyvenimo įvykių asmeniui teikiama administracinė arba viešoji paslauga; turi būti pažymėtos ne daugiau kaip 3 reikšmės;

14.6skiltyje „Raktiniai žodžiai“ nurodomi raktiniai žodžiai ir (ar) jų junginiai, pagal kuriuos Portale bus ieškoma administracinių ir (ar) viešųjų paslaugų; kiekvienas raktinis žodis ir jų junginys nurodomas vis kitoje skiltyje; būtina nurodyti ne mažiau kaip 3 raktinius žodžius ar jų junginius;

14.7skiltyje „Paslaugos teikimo būdas“ pažymimi visi būdai, kuriais teikiama administracinė arba viešoji paslauga; jeigu administracinės arba viešosios paslaugos teikimas inicijuojamas elektroniniu būdu, turi būti pažymėta „El. būdu teikiama paslauga“; jeigu administracinės arba viešosios paslaugos teikimas neinicijuojamas elektroniniu būdu, turi būti pažymėta „Fiziniu būdu teikiama paslauga“; gali būti pažymėta viena arba abi reikšmės;

14.8skiltyje „Paslauga teikiama kitose sistemose“ turi būti pažymėta „Taip“, jeigu administracinės arba viešosios paslaugos teikimas inicijuojamas kitoje nei Portalas informacinėje sistemoje arba savivaldybės interneto svetainėje; pažymėjus „Taip“, skiltyje „Paslaugos adresas“ pateikiama nuoroda, nukreipianti į administracinės arba viešosios paslaugos inicijavimo kitoje nei Portalas informacinėje sistemoje arba savivaldybės interneto svetainėje vietą; jeigu norint inicijuoti administracinės arba viešosios paslaugos teikimą, pirmiausia būtina nustatyti asmens tapatybę, pateikiama nuoroda, nukreipianti į asmens tapatybės nustatymo vietą; jeigu administracinės arba viešosios paslaugos teikimas inicijuojamas Portale, turi būti pažymėta „Ne“.

 

V SKYRIUS

UNIKALAUS PASLAUGOS KODO SUTEIKIMAS, ADMINISTRACINĖS PASLAUGOS APRAŠYMO IR VIEŠOSIOS PASLAUGOS APRAŠYMO RENGIMAS, SUDERINIMAS, ATNAUJINIMAS IR PASKELBIMAS PORTALE

 

15.  Kiekviena administracinė arba viešoji paslauga privalo turėti unikalų paslaugos kodą, kuris suteikiamas institucijai pirmą kartą kreipiantis dėl paslaugos aprašymo parengimo ir paskelbimo Portale; jeigu kelios institucijos teikia tą pačią administracinę paslaugą arba tos pačios viešosios paslaugos teikimą administruoja institucija, kuri yra centrinis valstybinio administravimo subjektas, kartu su institucija, kuri yra savivaldybių administravimo subjektas, šioms paslaugoms suteikiamas tas pats unikalus paslaugos kodas.

16.  Suteikiant unikalų paslaugos kodą atliekami šie veiksmai:

16.1prieš inicijuodamas unikalaus paslaugos kodo suteikimą institucijos darbuotojas turi įsitikinti, kad Portale nėra viešai skelbiamas kitos institucijos parengtas tokios pat veiklos (paslaugos), kuriai norima, kad būtų suteiktas unikalus paslaugos kodas, aprašymas; jeigu kitos institucijos parengtas tokios veiklos (paslaugos) aprašymas yra viešai skelbiamas Portale, institucijos darbuotojas atlieka Aprašo 17 punkte nustatytus veiksmus; jeigu tokios veiklos (paslaugos) aprašymas nėra skelbiamas Portale, institucijos darbuotojas, atsakydamas į unikalaus paslaugos kodo suteikimo formoje pateiktus klausimus apie veiklą, kurios aprašymą norima parengti ir paskelbti Portale, ir šioje formoje nurodydamas Aprašo 12.1 arba 13.1 ir 14.2–14.6 papunkčiuose nustatytą informaciją, inicijuoja unikalaus paslaugos kodo suteikimą; paslaugos aprašymo administratorius apie unikalaus paslaugos kodo suteikimo inicijavimą informuojamas elektroniniu paštu išsiunčiant automatinį pranešimą;

16.2gavęs automatinį pranešimą paslaugos aprašymo administratorius per 5 darbo dienas nuo jo gavimo įvertina unikalaus paslaugos kodo suteikimo formoje nurodytos informacijos apie veiklą (paslaugą), kurios aprašymą norima parengti ir paskelbti Portale, atitiktį Viešojo administravimo įstatyme nustatytai administracinės paslaugos ar viešosios paslaugos sampratai ir šios informacijos atitiktį Aprašo 12.1 arba 13.1 ir 14.2–14.6 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams paslaugos aprašymo turiniui; institucijos darbuotojo pateiktos informacijos vertinimo terminą paslaugos aprašymo administratorius gali pratęsti 5 darbo dienomis, atsižvelgdamas į vertinamos veiklos (paslaugos) specifiką, pateiktos informacijos išsamumą, tikslumą ir kitas objektyvias aplinkybes, apie pateiktos informacijos vertinimo termino pratęsimą paslaugos aprašymo administratorius institucijos darbuotoją informuoja elektroniniu paštu;

16.3jeigu institucijos darbuotojo nurodyta veikla (paslauga), kurios aprašymą norima parengti ir paskelbti Portale, atitinka Viešojo administravimo įstatyme nustatytą administracinės paslaugos arba viešosios paslaugos sampratą, jai suteikiamas unikalus paslaugos kodas; apie suteiktą unikalų paslaugos kodą institucijos darbuotojas informuojamas elektroniniu paštu išsiunčiant automatinį pranešimą;

16.4jeigu institucijos darbuotojo nurodyta veikla (paslauga) neatitinka Viešojo administravimo įstatyme nustatytos administracinės paslaugos arba viešosios paslaugos sampratos ir (ar) unikalaus paslaugos kodo suteikimo formoje pateikta informacija apie šią veiklą (paslaugą) neatitinka Aprašo 12.1 arba 13.1 ir 14.2–14.6 papunkčiuose nustatytų reikalavimų, paslaugos aprašymo administratorius informuoja institucijos darbuotoją, kad per 5 darbo dienas jis turi patikslinti pateiktą informaciją; šį terminą institucijos darbuotojo iniciatyva paslaugos aprašymo administratorius gali pratęsti 5 darbo dienomis, atsižvelgdamas į jo pateiktų klausimų ir (ar) pastabų kiekį ir sudėtingumą; apie poreikį pratęsti pateiktos informacijos patikslinimo terminą institucijos darbuotojas paslaugos aprašymo administratorių informuoja elektroniniu paštu; apie tai, kad reikia patikslinti pateiktą informaciją, institucijos darbuotojas informuojamas elektroniniu paštu išsiunčiant automatinį pranešimą.

17.  Administracinės arba viešosios paslaugos aprašymas rengiamas po to, kai paslaugos aprašymo administratorius administracinei arba viešajai paslaugai suteikia unikalų paslaugos kodą.

18.  Rengiant paslaugos aprašymą eilės tvarka atliekami šie veiksmai:

18.1institucijos darbuotojas per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie suteiktą unikalų paslaugos kodą gavimo pasirenka šį kodą iš Portale pateikto unikalių paslaugų kodų sąrašo ir laikydamasis Aprašo II skyriuje (administracinės paslaugos atveju) arba III skyriuje (viešosios paslaugos atveju) nustatytų reikalavimų užpildo visas paslaugos aprašymo formos skiltis, išskyrus nurodytas Aprašo 16.1 papunktyje (Aprašo 16.1 papunktyje nurodytos skiltys yra užpildomos automatiškai); užpildytas paslaugos aprašymas pateikiamas suderinti paslaugos aprašymo administratoriui; paslaugos aprašymo administratorius apie tai, kad institucijos darbuotojas pateikė suderinti paslaugos aprašymą, informuojamas elektroniniu paštu išsiunčiant automatinį pranešimą;

18.2paslaugos aprašymo administratorius per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie institucijos darbuotojo pateiktą suderinti paslaugos aprašymą gavimo įvertina jame pateiktos informacijos atitiktį Apraše nustatytiems reikalavimams; pateikto suderinti administracinės paslaugos aprašymo įvertinimo terminą paslaugos aprašymo administratorius gali pratęsti 5 darbo dienomis, atsižvelgdamas į tuo metu gautų suderinti administracinių arba viešųjų paslaugų aprašymų skaičių, į pateiktame suderinti aprašyme nurodytos informacijos išsamumą, tikslumą ar kitas objektyvias aplinkybes; paslaugos aprašymas laikomas suderintu su paslaugos aprašymo administratoriumi, jeigu jis patvirtina paslaugos aprašyme nurodytos informacijos atitiktį Aprašo 12.2, 12.5–12.8, 12.13 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams (administracinės paslaugos atveju) arba atitiktį Aprašo 13.2, 13.4–13.6, 13.11, 13.12, 13.14 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams (viešosios paslaugos atveju); jeigu paslaugos aprašyme nurodyta informacija neatitinka šiame papunktyje nurodytų reikalavimų, paslaugos aprašymo administratorius pateikia pastabas dėl šios paslaugos aprašymo; apie paslaugos aprašymo suderinimą ir paskelbimą Portale arba šiam aprašymui pateiktas pastabas institucijos darbuotojas informuojamas elektroniniu paštu išsiunčiant automatinį pranešimą;

18.3jeigu institucijos darbuotojas atnaujina paslaugos aprašymo informaciją bent vienoje iš Aprašo 18.2 papunktyje nurodytų skilčių, tokius paslaugos aprašymo atnaujinimus per 5 darbo dienas patvirtina paslaugos aprašymo administratorius; pateikto suderinti atnaujinto administracinės paslaugos aprašymo įvertinimo terminą paslaugos aprašymo administratorius gali pratęsti 5 darbo dienomis, atsižvelgdamas į tuo metu gautų suderinti administracinių ar viešųjų paslaugų aprašymų skaičių, į pateiktame suderinti atnaujintame administracinės paslaugos aprašyme nurodytos informacijos išsamumą, tikslumą ar kitas objektyvias aplinkybes; jeigu institucijos darbuotojas atnaujina informaciją aprašymo skiltyse, nenurodytose 18.2 papunktyje, tokie paslaugos aprašymo atnaujinimai Portale paskelbiami automatiškai.

19.       Administracinės paslaugos aprašymo skelbimas Portale nutraukiamas, jeigu nelieka teisinio pagrindo teikti administracinę paslaugą arba įsigaliojus teisės aktų, reglamentuojančių administracinės paslaugos teikimą, pakeitimams, jos teikimas perduodamas kitai institucijai. Viešosios paslaugos aprašymo skelbimas Portale nutraukiamas, jeigu nelieka teisinio pagrindo teikti viešąją paslaugą Paslaugos aprašymo skelbimą nutraukia paslaugos aprašymo administratorius, kai institucija Portale, arba paslaugos aprašymo administratoriaus elektroniniu paštu arba institucijos raštu pateikia informaciją apie konkrečią paslaugos aprašymo skelbimo nutraukimo priežastį.

20.  Institucija, teikianti administracines paslaugas, turi savo interneto svetainėje paskelbti nuorodas į visus Portale skelbiamus jos teikiamų administracinių paslaugų aprašymus. Institucija, administruojanti viešųjų paslaugų teikimą, turi savo interneto svetainėje paskelbti nuorodas į visus Portale skelbiamus viešųjų paslaugų aprašymus.

 

 

_______________