ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO patvirtinimo
2014 m. sausio 30 d. Nr. 1-TS-8
Anykščiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Mokinio krepšelio apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 ,,Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, 9 punktu, Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1 Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2010 m. sausio 28d. sprendimą Nr. TS-32 ,,Dėl Anykščių rajono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su šio sprendimo pakeitimu.
PATVIRTINTA
Anykščių rajono savivaldybės tarybos
2014 m. sausio 30 d. sprendimu
Nr. 1-TS-8
ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Anykščių rajono savivaldybės mokinio krepšelio lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau-Aprašas) reglamentuoja mokinio krepšelio lėšų naudojimą: planavimą, Anykščių rajono savivaldybei skirtų lėšų paskirstymą ir perskirstymą. Jis taikomas Anykščių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokykloms, ikimokyklinėms įstaigoms, Pedagoginei psichologinei tarnybai, neformaliojo ugdymo įstaigoms ir Anykščių rajono savivaldybės administracijai.
2. Apraše naudojamos sąvokos:
Savivaldybei skirtos mokinio krepšelio lėšos – tai atitinkamiems metams Anykščių rajono savivaldybei skirtos mokinio krepšelio lėšos. Jas sudaro dvi dalys: 93 proc. skiriami mokykloms mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio , pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas mokymo reikmėms tenkinti, 7 proc. – šio Aprašo 12 punkte aprašytoms mokymo reikmėms tenkinti.
Mokykla-egzaminų centras – tai mokykla, Anykščių rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymu , paskirta atitinkamų dalykų brandos egzaminų centru.
II. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PLANAVIMAS
4. Savivaldybės mokinio krepšelio lėšų suma ateinantiems biudžetiniams metams apskaičiuojama pagal einamųjų metų rugsėjo 1 d. mokinių skaičių, pateiktą mokinių duomenų registre, sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientus, patvirtintus Metodikoje, ir bazinį mokinio krepšelio dydį.
5. Mokyklos, teikdamos programų sąmatų projektus ateinantiems biudžetiniams metams, paskaičiuoja mokinio krepšelio lėšas, pagal Metodiką finansuojamoms veikoms ir faktišką mokinio krepšelio lėšų poreikį.
6. Mokyklai pagal Metodiką priklausančios mokinio krepšelio lėšos apskaičiuojamos pagal atitinkamos mokyklos einamųjų metų rugsėjo 1 d. mokinių skaičių, pateiktą mokinių duomenų registre, sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientus, patvirtintus Metodikoje, ir bazinį mokinio krepšelio dydį. Pagal Metodiką apskaičiuotų mokinio krepšelio lėšų mokyklai priklauso 93 proc.
7. Mokyklos faktišką mokinio krepšelio lėšų poreikį paskaičiuoja pagal patvirtintą darbuotojų, išlaikomų iš mokinio krepšelio lėšų, etatų ir pedagogų tarifinius sąrašus, įvertina lėšų poreikį mokinių mokymą namuose ir savarankiškam mokymui bei kitas su darbo santykiais susijusias išmokas, numatomą lėšų pokytį dėl pedagoginių darbuotojų numatomo darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos pokyčio. Kitoms mokymo reikmėms lėšos paskaičiuojamos pagal Metodikos 2 priedo 2.1 – 2.4 punktus. Vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms skaičiuojama ne mažiau 80 procentų Metodikos 2 priedo 2.1 punkte rekomenduojamos sumos dydžio, mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui, mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti ir informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti lėšų poreikis skaičiuojamas ne mažiau 40 procentų Metodikos 2 priedo 2.2-2.4 punktuose rekomenduojamų lėšų sumų dydžio.
8. Trūkstant mokinio krepšelio lėšų, lyginant faktišką lėšų poreikį ir paskaičiuotą pagal Metodiką, vertinamos tokios taupymo galimybės:
8.1. mažinamos arba atsisakoma mokytojams ir kitiems darbuotojams su darbo santykiais susijusių išmokų, kurių neįpareigoja mokėti teisės aktai;
8.2. mažinami arba atsisakoma mokytojams ir kitiems darbuotojams mokamų priedų, kurių neįpareigoja mokėti teisės aktai;
8.3. mažinamos išlaidos valdymui, mokyklos bibliotekai, psichologinei, socialinei, ir specialiajai pedagoginei pagalbai, jei šiam tikslui skiriama daugiau kaip numatyta Metodikoje-14 proc., skaičiuojant nuo bendros darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms skiriamos sumos;
8.4. mažinamos tarifikuojamos valandos už papildomus darbus, nepriklausančius nuo kontaktinių valandų skaičiaus.
9. Mokyklos, kurioms trūksta mokinio krepšelio lėšų pagal Metodiką, programų sąmatų projektuose teikia faktišką mokinio krepšelio lėšų poreikį įvertinę taupymo galimybes, kitos – pagal Metodiką.
10. Anykščių rajono savivaldybės administracija programų sąmatų projektuose teikia lėšų poreikį brandos egzaminams vykdyti ir organizuoti ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti. Neformaliojo švietimo įstaigos ir kitos įstaigos, vykdančios ilgalaikes neformaliojo švietimo programas, programų sąmatų projektuose teikia lėšų poreikį neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti.
III. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS
11. 93 proc. Anykščių rajono savivaldybei atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstomi mokykloms proporcingai sutartinių mokinių skaičiui. Lėšas mokyklos naudoja ugdymo reikmėms, kaip nustatyta Metodikoje.
12. iš 7 proc. savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų skiriama šioms mokymo reikmėms tenkinti:
12.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti – pedagoginę psichologinę pagalbą organizuojančių ir teikiančių pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimui, kvalifikacijai tobulinti ir mokymo priemonėms įsigyti;
12.4. neformaliam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;
12.5. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti ir ugdymo formų įvairovei įgyvendinti, finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų mokymuisi mobiliosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias Švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose.
13. Aprašo 12.1-12.4 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšos paskaičiuojamos pagal Metodikos 2 priedą.
14. Aprašo 12.5 punkte nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšos apskaičiuojamos iš sumos, sudarančios 7 proc. Anykščių rajono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų, atėmus Aprašo 12.1-12.4 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms skirtas lėšas. Kai Anykščių rajono savivaldybei paskirta specialioji tikslinė dotacija mokinio krepšeliui finansuoti yra mažesnė, nei priklauso pagal Metodiką , laikoma, kad trūkstama suma neskirta 12.5 punkte nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti.
15. iš 7 proc. Anykščių rajono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimu paskirstomi:
15.2. mokykloms – brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti. Lėšos mokykloms paskiriamos, kai mokyklos– egzaminų centrai pateikia informaciją apie finansavimą brandos egzaminų organizavimui ir vykdymui. Informaciją mokyklos pateikia Anykščių rajono savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui (toliau – Finansų ir biudžeto skyrius) iki kiekvienų metų rugsėjo 1 d. Lėšos mokykloms paskirstomos vadovaujantis jų pateikta informacija ir Anykščių rajono savivaldybės tarybos patvirtintais įkainiais už brandos egzaminų vykdymą, vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą;
15.3. neformaliojo švietimo mokykloms – profesinės linkmės moduliams, vykdomiems pagal Profesinės linkmės muzikinio ugdymo modulio aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. ISAK – 354 (Žin., 2009, Nr. 23-926), finansuoti;
15.4. įstaigoms, vykdančioms neformąlųjį vaikų švietimą pagal ilgalaikes programas – neformaliam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio, ir vidurinio ugdymo programas. Lėšos paskirstomos proporcingai neformaliojo švietimo įstaigų einamųjų mokslo metų mokinių skaičiui spalio 1 d. pateiktam Informacinių technologijų centro Švietimo valdymo informacinėje sistemoje;
15.5. mokykloms – pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, užtikrinant kiekvienai grupei po 20 kontaktinių valandų per savaitę ir ugdymo formų įvairovei įgyvendinti. Finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų mokymąsi mažesnėse mobiliosiose grupėse nei numatyta bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose. Lėšos paskirstomos proporcingai kiekvienai mokyklai mokinio krepšelio lėšų trūkumui dengti. Likusi mokinio krepšelio lėšų dalis paskiriama Anykščių rajono savivaldybės administracijai dėl bendrojo ugdymo mokinių skaičiaus pokyčio nuo ateinančių mokslo metų rugsėjo 1 d.
16. Nesant galimybių, prieš tvirtinant atitinkamų metų Anykščių rajono savivaldybės biudžetą, iš Anykščių rajono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų 7 proc. (arba jų dalies) paskirstyti pagal Aprašo 15.1 – 15.5 punktus, asignavimai paskiriami Anykščių rajono savivaldybės administracijai, šias lėšas mokykloms paskirstant tikslinant Anykščių rajono savivaldybės biudžetą.
17. Pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti skiriama ne mažiau kaip 80 proc. pagal Metodiką paskaičiuotų lėšų.
18. Neformaliam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas skiriama ne mažiau kaip 50 proc. pagal Metodiką paskaičiuotų lėšų.
19. Mokinio krepšelio lėšos nurodytos Aprašo 12 punkte atitinkamoms ugdymo reikmėms tenkinti ir dėl objektyvių priežasčių nepaskirstytos mokykloms arba mokyklų grąžintos kaip nepanaudotos lėšos, kalendorinių metų ketvirtą ketvirtį gali būti paskirstytos kitoms mokymo reikmėms, finansuojamoms iš Anykščių rajono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų.
IV. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS
20. Mokinio krepšelio lėšos paskirtos mokykloms pagal šio Aprašo 15 punktą kalendorinių metų ketvirtą ketvirtį Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimu gali būti perskirstytos tarp mokyklų, dėl mokyklų pertvarkos, mokinių skaičiaus pokyčio ir jeigu mokykla informuoja Finansų ir biudžeto skyrių, kad planuoja nepanaudoti mokinio krepšelio lėšų.
21. Mokinio krepšelio lėšos perskirstomos esant mokinių migracijai tarp Anykščių rajono savivaldybės mokyklų ir kitų rajonų savivaldybių mokyklų. Lėšos perskirstomos vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis metodinėmis rekomendacijomis ir pagal mokinių registro duomenis apie mokinių migraciją. Šiuos duomenis mokyklos teikia Finansų ir biudžeto skyriui.
22. Mokinio krepšelio lėšos perskirstomos tarp mokyklų, atsižvelgiant į pasikeitusį sutartinių mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d. ir įvertinus Švietimo ir mokslo ministerijos patikslintą specialią tikslinę dotaciją, skirtą mokinio krepšeliui finansuoti nuo einamųjų metų rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS