PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2011 M. GEGUŽĖS 16 D. ĮSAKYMO NR. 1-169 „DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS PAKEITIMO

 

2024 m. birželio 3 d. Nr. 1-352 /2024 (1.4 E)

Vilnius

 

P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatus, patvirtintus Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. 1-169 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatų patvirtinimo ir kai kurių Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios“, ir juos išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                                                               Saulius Greičius

 

 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir

gelbėjimo departamento prie

Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus

2011 m. gegužės 16 d.

įsakymu Nr. 1-169

(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus 2024 m. birželio 3 d.

įsakymo Nr. 1-352 /2024 (1.4 E)

redakcija)

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Departamentas) Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Departamento operacijų centras) tikslus, uždavinius, funkcijas ir teises, jo sudarymo, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.

2Departamento operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, vidaus reikalų ministro įsakymais, krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo planais ir kitais krizių valdymą, civilinę ir gaisrinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.

3.  Departamento operacijų centro tikslai: pagal kompetenciją vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, organizuoti ir koordinuoti ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo (toliau – operacijų vadovas) sprendimų, kai už ekstremaliosios situacijos valdymą atsakingu paskirtas Departamentas, Nacionalinio saugumo komisijos, Nacionalinio krizių valdymo centro pasiūlymų ir šio centro vadovo pavedimų įgyvendinimą, įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, valdymą, jų padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, pagal kompetenciją organizuoti gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą, Departamento direktoriaus pavedimu atlikti civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos valdymo grupės funkcijas bei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų atsparumo hibridinėms grėsmėms ir veiklos tęstinumo užtikrinimo plano (toliau – atsparumo hibridinėms grėsmėms ir veiklos tęstinumo užtikrinimo planas) peržiūrėjimą ir atnaujinimą.

4Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatyme.

 

II SKYRIUS

DEPARTAMENTO OPERACIJŲ CENTRO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5.  Departamento operacijų centro uždaviniai:

5.1. užtikrinti Departamento operacijų centro veiklos tikslų įgyvendinimą;

5.2. telkti krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektams į pagalbą Departamentui pavaldžias ir kitas priešgaisrines gelbėjimo pajėgas (toliau – PGP), koordinuoti jų veiksmus;

5.3. paskelbus mobilizaciją užtikrinti Vidaus reikalų ministerijos mobilizacijos plane (toliau – mobilizacijos planas) nurodytų veiksmų ir priemonių įgyvendinimą, mobilizacinių išteklių telkimą ir mobilizacinių nurodymų vykdymą;

5.4. esant poreikiui, vadovaujantis teisės aktais, peržiūrėti ir atnaujinti atsparumo hibridinėms grėsmėms ir veiklos tęstinumo užtikrinimo planą.

6Departamento operacijų centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, pagal kompetenciją atlieka šias funkcijas:

6.1. teikia pasiūlymus Departamento direktoriui dėl sprendimų, kaip pasirengti ekstremaliųjų situacijų prevencijos vykdymui, kaip organizuoti pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms ar ekstremaliųjų situacijų padarinių šalinimą;

6.2. renka, analizuoja, vertina ir sistemina informaciją ir duomenis apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas, prognozuoja jų eigą ir mastą ir planuoja priemones, siekdamas laiku reaguoti į galimas naujas grėsmes;

6.3. teisės aktų nustatyta tvarka perspėja gyventojus, valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, kitas įstaigas, ūkio subjektus ir veiklos vykdytojus apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią krizę, ar ekstremaliąją situaciją, išplatina valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų turimą arba joms skirtą informaciją, kuri leistų imtis priemonių, siekiant išvengti galimos žalos arba ją sušvelninti;

6.4. su kitų institucijų operacijų centrais keičiasi informacija, reikalinga įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigos analizei ir vertinimui atlikti;

6.5. atsižvelgdamas į įvykio pobūdį, organizuoja ir koordinuoja PGP ir kitų krizių valdymo ir civilinės saugos subjektų pajėgų telkimą įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti;

6.6. teisės aktų nustatyta tvarka telkia materialinius išteklius, valstybės rezervo civilinės saugos priemones, kurios teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudotos įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti;

6.7. Departamento direktoriaus pavedimu koordinuoja Departamento krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo plano, Krizių ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos vykdymo tvarkos apraše nurodytų krizių ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių, veiklų ir (ar) projektų rengimą, teikia Departamento direktoriui pasiūlymus dėl šiame papunktyje nurodytų planų ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių, veiklų ir (ar) projektų rengimo;

6.8. vykdo krizių ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių, veiklų ir (ar) projektų įgyvendinimo stebėseną;

6.9. organizuoja Vyriausybės skiriamų valstybinių pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms, ekstremaliųjų situacijų prevencijos, reagavimo į ekstremaliąsias situacijas ir jų padarinių šalinimo užduočių vykdymą;

6.10.  atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos sukeltą pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, pagal kompetenciją teikia savivaldybės merui, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ar veiklos vykdytojų vadovams, jų ekstremaliųjų situacijų operacijų centrams pasiūlymus dėl materialinių išteklių pateikimo ir gyventojų evakavimo poreikio;

6.11.  teikia Departamento direktoriui pasiūlymus dėl pagalbos sutarčių sudarymo su savanoriais, tarptautinėmis humanitarinėmis organizacijomis ar nevyriausybinėmis organizacijomis (toliau – tarptautinės humanitarinės organizacijos ar nevyriausybinės organizacijos kartu – NVO) pagal Krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 17 straipsnio 2 dalį;

6.12.  teikia operacijų vadovui pasiūlymus dėl savanorių, NVO pajėgų pasitelkimo;

6.13.  pagal kompetenciją organizuoja kitų krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektų sprendimų ekstremaliųjų situacijų prevencijos klausimais įgyvendinimą;

6.14.  pagal kompetenciją dalyvauja krizių valdymo ir civilinės saugos pratybose;

6.15.  teisės aktų nustatyta tvarka informuoja tarptautinės pagalbos ir kaimyninių valstybių koordinavimo centrus ir keičiasi su jais informacija apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, taip pat informacija, būtina tarptautinės pagalbos prašymui, priėmimui ar teikimui;

6.16.  pagal poreikį teisės aktų nustatyta tvarka peržiūri ir atnaujina atsparumo hibridinėms grėsmėms ir veiklos tęstinumo užtikrinimo planą.

7Departamento operacijų centras, įgyvendindamas Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 21 straipsnio 9 dalies nuostatas ir Nuostatų 5.3 papunktyje nustatytus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

7.1. teikia Vidaus reikalų ministerijai (toliau – VRM) ir Departamento direktoriui pasiūlymus dėl valstybės rezervo panaudojimo, kai Departamento struktūriniai ir teritoriniai struktūriniai padaliniai negali savo turimais ištekliais ir pagal sudarytas sutartis užtikrinti veiksmų ir priemonių, numatytų mobilizacijos plane, vykdymo ir priimančiosios šalies paramos teikimo;

7.2. kontroliuoja, kaip Departamento struktūriniai ir teritoriniai struktūriniai padaliniai vykdo mobilizacinius nurodymus, ir teikia Departamento direktoriui išvadas apie jų įvykdymą, taip pat prireikus teikia informaciją ir pasiūlymus VRM dėl priemonių, kurių reikia mobilizaciniams nurodymams vykdyti;

7.3. pagal kompetenciją koordinuoja ir kontroliuoja, kaip vykdomi mobilizaciniai užsakymai ir priimančiosios šalies paramos teikimo sutartys;

7.4. koordinuoja ir vertina, kaip įgyvendinami Departamento direktoriaus sprendimai dėl mobilizacijos vykdymo ir priimančiosios šalies paramos teikimo įgyvendinimo, bei teikia atsakingiems asmenims pasiūlymus dėl minėtiems sprendimams įgyvendinti taikytinų priemonių;

7.5. vertina Departamento struktūrinių ir teritorinių struktūrinių padalinių mobilizacinius išteklius ir teikia informaciją VRM dėl galimybės papildomai aprūpinti reikiamais materialiniais ištekliais ginkluotąsias pajėgas ir priimančiosios šalies paramos teikimo užtikrinimo;

7.6. koordinuoja ir kontroliuoja, kaip naudojami Departamento struktūrinių ir teritorinių struktūrinių padalinių mobilizaciniai ištekliai, teikia Departamento direktoriui pasiūlymus dėl trūkstamų mobilizacinių išteklių sutelkimo ir prireikus nustato būtinų mobilizacinių išteklių sutelkimo vietas;

7.7. atlieka kitas teisės aktuose, kuriuose reglamentuojamas mobilizacijos vykdymas ir priimančiosios šalies paramos teikimas, priskirtas funkcijas.

 

III SKYRIUS

DEPARTAMENTO OPERACIJŲ CENTRO TEISĖS

 

8Departamento operacijų centras, vykdydamas pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų išsamią informaciją apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją.

9Departamento operacijų centras, įgyvendinamas Nuostatų 5.3 papunktyje nustatytus uždavinius ir atlikdamas savo funkcijas, turi teisę:

9.1. gauti iš Departamento struktūrinių ir teritorinių struktūrinių padalinių, mobilizacinių ūkio subjektų ir kitų valstybės institucijų informaciją, kurios reikia funkcijoms atlikti;

9.2. gauti iš valstybės rezervo tvarkytojų informaciją apie mobilizacinio rezervo materialinių išteklių atsargų sudėtį, kiekius, kaupimo ir saugojimo vietas;

9.3. kviestis į Departamento operacijų centro posėdžius Departamento struktūrinių ir teritorinių struktūrinių padalinių, mobilizacinių ūkio subjektų, kitų civilinių mobilizacijos institucijų, ūkio subjektų ir visuomeninių organizacijų atstovus, išklausyti jų nuomonę, siūlymus ir kitą informaciją mobilizacijos vykdymo klausimais;

9.4. teikti Departamento direktoriui pasiūlymus dėl mobilizacijos vykdymo tvarkos ir mobilizacijos plane nurodytų veiksmų ir priemonių vykdymo;

9.5. teikti Departamento direktoriui pasiūlymus dėl papildomų lėšų, kurių reikia mobilizacijai vykdyti, skyrimo;

9.6. teikti VRM pasiūlymus dėl mobilizacijos vykdymo ir priimančiosios šalies paramos teikimo.

 

 

 

 

IV SKYRIUS

DEPARTAMENTO OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS, GRUPIŲ FUNKCIJOS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10Departamento operacijų centrą sudaro Departamento operacijų centro vadovas (jo nesant arba jam negalint atlikti savo funkcijų – Departamento operacijų centro vadovo pavaduotojas) ir nariai, kurie pagal jų atliekamas funkcijas skiriami į grupes (priedas). Taip pat Departamento operacijų centro vadovo sprendimu į darbą Departamento operacijų centre gali būti įtraukti NVO deleguoti atstovai ir kiti valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (toliau – VPGT) darbuotojai.

11Einamieji mobilizacijos valdymo ir priimančiosios šalies paramos teikimo, mobilizacinių išteklių sutelkimo ir kiti klausimai sprendžiami Departamento operacijų centro posėdžiuose, išklausomos Departamento operacijų centro grupių vadovų nuomonės ir pasiūlymai.

12Prireikus Departamento operacijų centro posėdžiuose pagal kompetenciją priimami sprendimai įforminami protokolais.

13Departamento operacijų centro vadovas:

13.1.  organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Departamento operacijų centrui nustatytų uždavinių, Departamento operacijų centro priimtų sprendimų ir pavedimų įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą;

13.2.  organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja operacijų centro veiklą;

13.3.  pagal kompetenciją koordinuoja Departamentui pavaldžių PGP ir kitų civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, veiksmus, kol paskiriamas valstybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas;

13.4.  pagal kompetenciją teikia pasiūlymus Departamento direktoriui dėl Departamento operacijų centro darbo organizavimo ir funkcijų vykdymo;

13.5.  prireikus (mobilizacijos metu) teikia informaciją VRM.

14Departamento operacijų centro vadovas pavaldus ir atskaitingas Departamento direktoriui. Departamento operacijų centro nariai pavaldūs ir atskaitingi Nuostatų 18 punkte nurodytų Departamento operacijų centro grupių vadovams, Departamento operacijų centro vadovui ar Departamento direktoriui arba tiesiogiai Departamento operacijų centro vadovui ar Departamento direktoriui, kai operacijų centro grupės nėra sudaromos. Departamento Operacijų centro grupių vadovai pavaldūs ir atskaitingi Departamento operacijų centro vadovui ar Departamento direktoriui.

15.  Departamento operacijų centro grupėms (toliau – grupė) vadovauja grupių vadovai. Nesant grupės vadovo, Departamento operacijų centro vadovo nurodymu jo funkcijas vykdo kitas grupės narys arba grupės narys, sąraše įrašytas po grupės vadovo.

16Departamento operacijų centro vadovas ir grupių vadovai, prieš pradėdami vykdyti mobilizacijos valdymo ir priimančiosios šalies paramos teikimo funkcijas, turi gauti leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Slaptai“.

17.  Grupės vadovas:

17.1.  organizuoja, koordinuoja, kontroliuoja jo vadovaujamai grupei priskirtų funkcijų vykdymą, gautų Departamento operacijų centro vadovo nurodymų įgyvendinimą;

17.2.  pagal kompetenciją teikia Departamento operacijų centro vadovui pasiūlymus dėl įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar ekstremaliosios situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti reikalingų priemonių ir veiksmų, ekstremaliųjų situacijų valdymo planų tikslinimo.

18.  Departamento operacijų centrą sudaro šios grupės:

18.1.  Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė;

18.2.  Mobilioji pajėgų grupė;

18.3.  Informacijos valdymo grupė;

18.4.  Materialinio techninio aprūpinimo grupė;

18.5.  Visuomenės informavimo grupė;

18.6.  Administravimo grupė;

18.7.  Elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė.

19.  Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė:

19.1.  pagal kompetenciją vertina gautą informaciją, prognozuoja įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų eigą, jų padarinių pobūdį ir mastą, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

19.2.  įvertina susidariusią situaciją ir, suderinusi su Departamento operacijų centro vadovu, teikia savivaldybės merui, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ar veiklos vykdytojų vadovams pasiūlymus dėl materialinių išteklių pateikimo ir gyventojų evakavimo;

19.3.  įvertina susidariusią situaciją ir, suderinusi su Departamento operacijų centro vadovu, teikia operacijų vadovui pasiūlymus dėl įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti reikalingų PGP;

19.4.  teisės aktų nustatyta tvarka telkia PGP ir kitas civilinės saugos pajėgas įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti, koordinuoja jų veiksmus;

19.5.  konsultuojasi su ekspertais įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, jų padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo organizavimo klausimais;

19.6.  teikia Visuomenės informavimo grupei pasiūlymus dėl gyventojams rekomenduojamų apsisaugojimo priemonių ir būdų įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų metu;

19.7kartu su Visuomenės informavimo grupe rengia ir derina gyventojų perspėjimo pranešimus.

20.  Mobilioji pajėgų grupė:

20.1.  užtikrina informacijos apie įvykį, ekstremaliąją situaciją rinkimą ir perdavimą Departamento operacijų centrui ir (ar) Situacijų koordinavimo skyriaus budinčiam pareigūnui;

20.2.  įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos metu pagal kompetenciją vykdo Departamento operacijų centro vadovo nurodymus ir pavedimus, esant poreikiui, pagal kompetenciją padeda gelbėjimo darbų vadovui vykdyti ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nurodymus;

20.3.  atlieka papildomą informacijos priėmimą ir perdavimą, situacijos vertinimą įvykio vietoje, pasiūlymų dėl papildomų PGP ar kitų civilinės saugos pajėgų pasitelkimo Departamento operacijų centrui ir (ar) Situacijų koordinavimo skyriaus budinčiam pareigūnui teikimą;

20.4.  padeda gelbėjimo darbų vadovui koordinuoti civilinės saugos pajėgų ir PGP veiksmus įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos vietoje;

20.5.  įgyvendinusi 20.2 papunktyje nurodytą funkciją, Departamento operacijų centro vadovo pavedimu vykdo gelbėjimo darbų koordinavimo štabo darbuotojų funkcijas.

21.  Informacijos valdymo grupė:

21.1.  renka, analizuoja, vertina ir sistemina informaciją ir duomenis apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas ir perduoda ją Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos ir Visuomenės informavimo grupių vadovams, skelbia informacinėse sistemose, kad būtų prieinama Departamento operacijų centro nariams;

21.2.  surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas, suderinusi su Departamento operacijų centro vadovu, teisės aktų nustatyta tvarka perduoda ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui ir kitiems krizių valdymo ir civilinės saugos subjektams;

21.3keičiasi informacija su kitų institucijų ir savivaldybių ekstremaliųjų situacijų operacijų centrais apie įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų eigą, jų padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

22.  Materialinio techninio aprūpinimo grupė:

22.1.  operacijų vadovo ar Departamento operacijų centro koordinatoriaus nurodymu organizuoja materialinių išteklių patelkimą įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti;

22.2.  pagal kompetenciją, suderinusi su Departamento operacijų centro vadovu, teikia pasiūlymus operacijų vadovui dėl racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo, koordinuoja materialinių išteklių, reikalingų gyventojų būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti, patelkimą;

22.3.  organizuoja ir koordinuoja valstybės rezervo civilinės saugos priemonių patelkimą įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti, renka ir fiksuoja informaciją apie patelktų išteklių statusą;

22.4.  gavusi pavedimą, organizuoja Departamento operacijų centro perkėlimą;

22.5.  užtikrina Departamento operacijų centro darbo vietų aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis, Departamento operacijų centro narius geriamuoju vandeniu, maistu, transportu ir kitomis būtiniausiomis priemonėmis;

22.6užtikrina Departamento operacijų centro darbui būtinos įrangos parengimą eksploatuoti ir nuolatinę techninę priežiūrą.

23.  Visuomenės informavimo grupė:

23.1.  pagal kompetenciją rengia gyventojams informacinius pranešimus apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas, esamus ir (ar) prognozuojamus padarinius, vykdomas ir (ar) planuojamas vykdyti jų šalinimo priemones, rekomenduojamus apsisaugojimo būdus ir priemones ir, suderinusi su Departamento operacijų centro vadovu, teikia juos viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams;

23.2.  rengia spaudos konferencijas įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimo klausimais;

23.3.  teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą, pranešimo apie mobilizaciją teksto parengimą, paskelbimą, karo padėties įvedimą ir kitos su mobilizacijos ir karo padėties teisine padėtimi susijusios informacijos skelbimą visuomenei ir informavimą apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas, esamus ir (ar) prognozuojamus padarinius, vykdomas ir (ar) planuojamas vykdyti jų šalinimo priemones, rekomenduojamus apsisaugojimo būdus;

23.4palaiko ryšius su VRM Strateginės komunikacijos skyriumi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos Ryšių su visuomene skyriumi;

23.5.  analizuoja žiniasklaidos skelbiamą informaciją, susijusią su įvykiais, ekstremaliaisiais įvykiais ar ekstremaliosiomis situacijomis, ir ją apibendrinusi perduoda Departamento operacijų centro vadovui ir Operacinio vertinimo grupei;

23.6.  koordinuoja ir organizuoja informacijos apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas skelbimą Departamento tinklalapyje;

23.7.  gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, dėl kurios gali kilti pavojus kaimyninių valstybių gyventojams ir aplinkai, teikia kaimyninėms valstybėms informaciją apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją;

23.8pagal kompetenciją rengia užsienio valstybėms ir tarptautinėms organizacijoms informacinius pranešimus apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas.

24.  Administravimo grupė:

24.1.  rengia Departamento operacijų centro protokolus, pagal poreikį rengia Departamento direktoriaus įsakymų projektus ir kitus Departamento operacijų centro darbo metu parengtų dokumentų projektus;

24.2.  kontroliuoja Departamento operacijų centro vadovo priimtų sprendimų įgyvendinimą;

24.3.  esant poreikiui tikrina atvykstančių asmenų tapatybę, vykdo ir fiksuoja Departamento operacijų centro narių darbo laiko apskaitą;

24.4pagal poreikį atitinkamiems Departamento operacijų centro nariams užtikrina prieigą prie įslaptintos informacijos.

25.  Elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

25.1.  organizuoja radijo ir telefono ryšių ir elektroninės informacijos sistemų panaudojimą Departamento operacijų centro darbo vietose;

25.2.  organizuoja Departamento operacijų centro kompiuterizuotų darbo vietų ir jų programinės įrangos priežiūrą;

25.3.  administruoja Departamento operacijų centro radijo ir telefono (fiksuotojo ir judriojo) ryšių, elektroninių duomenų perdavimo įrangą ir tinklus;

25.4.  užtikrina Departamento operacijų centro elektroninės informacijos apsaugą;

25.5.  užtikrina Departamento operacijų centro turimų informacinių ir ryšių sistemų darbą;

25.6analizuoja radijo ir telefono ryšių, elektroninės informacijos sistemų būklę ir, atsižvelgdama į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos prognozę, planuoja ir organizuoja šių sistemų pertvarkymą.

26.  Departamento operacijų centro grupės pagal kompetenciją vykdo kitas grupių vadovų ir Departamento operacijų centro vadovo pavestas funkcijas, būtinas organizuojant, koordinuojant įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

 

V SKYRIUS

DEPARTAMENTO OPERACIJŲ CENTRO POSĖDŽIO SUŠAUKIMAS

 

27.  Departamento operacijų centro posėdis gali būti sušaukiamas:

27.1.  Departamento direktoriaus arba Departamento operacijų centro vadovo sprendimu įvykus įvykiui, ekstremaliajam įvykiui, kai jie gresia peraugti į ekstremaliąją situaciją ir kai už situacijos padarinių likvidavimą atsakingas Departamentas;

27.2.  paskelbus ekstremaliąją situaciją ir kai už situacijos padarinių likvidavimą atsakingas Departamentas;

27.3.  Seimo nutarimu arba Lietuvos Respublikos Prezidento dekretu paskelbus visuotinę mobilizaciją (kai Vidaus reikalų ministerija ir (arba) Departamentas yra nurodyti Lietuvos Respublikos Seimo nutarime ar Lietuvos Respublikos Prezidento dekrete dėl dalinės mobilizacijos skelbimo);

27.4.  Departamento direktoriaus arba Departamento operacijų centro vadovo sprendimu, kai savivaldybės meras kreipiasi dėl pagalbos organizuojant ir koordinuojant gyventojų evakavimą;

27.5.  prireikus koordinuoti PGP ir materialinių išteklių paskirstymą vienu metu daugiau kaip dviejose savivaldybėse;

27.6.  prireikus telkti PGP iš visos valstybės ir (ar) kreipiantis tarptautinės pagalbos;

27.7.  per krizių valdymo ir (ar) civilinės saugos pratybas;

27.8.  kai PGP gaisrui arba kitam įvykiui likviduoti sutelkiamos pagal 5 pajėgų išsiuntimo numerį;

27.9kitais atvejais, kai, Departamento direktoriaus ar Departamento operacijų centro vadovo nuomone, Departamento operacijų centro sušaukimas yra būtinas.

28.  Kai mobilizacija paskelbiama per visuomenės informavimo priemones arba kai Departamento operacijų centro nariai gauna informaciją apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją Nuostatų 31 punkte nustatyta tvarka ir yra kviečiami atvykti į Departamento operacijų centro posėdį darbo dienomis, darbo valandomis, Departamento operacijų centro nariai turi susirinkti nedelsdami, bet ne vėliau kaip per 1 valandą nuo pranešimo apie šaukiamą Departamento operacijų centrą gavimo momento, kitu metu (taip pat poilsio ir švenčių dienomis) – ne vėliau kaip per 3 valandas nuo pranešimo apie šaukiamą Departamento operacijų centrą gavimo momento. Jei informuotas Departamento operacijų centro narys neturi galimybės atvykti per nustatytą laiką, jis apie tai informuoja Departamento operacijų centro vadovą.

29.  Atsižvelgdamas į gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos pobūdį ir mastą, Departamento direktorius arba Departamento operacijų centro vadovas sušaukia visą Departamento operacijų centrą ar reikiamas jo grupes arba kai kuriuos grupių narius. Prireikus į Departamento operacijų centrą gali būti pasitelkiami bet kurie VPGT darbuotojai.

30.  Esant poreikiui Departamento direktorius ar Departamento operacijų centro vadovas gali kreiptis į kitų krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektų vadovus ar NVO su prašymu skirti jų atstovus, kurie padėtų užtikrinti Departamento operacijų centro veiklą.

31.  Departamento operacijų centrą Departamento direktoriaus arba Departamento operacijų centro vadovo nurodymu sušaukia Departamento Pajėgų valdymo valdybos Situacijų koordinavimo skyriaus pareigūnai – telefonu informuoja Departamento operacijų centro grupių vadovus ir kitus narius.

32.  Departamento operacijų centro vadovo sprendimu Departamento operacijų centro posėdis gali būti organizuojamas ir nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu, kai dalis Departamento operacijų centro narių susirenka Departamento operacijų centro patalpose, o kita dalis telekomunikaciniais įrenginiais prisijungia iš nuotolinės darbo vietos.

33.  Departamento operacijų centro nariai jiems pavestas funkcijas vykdo iš anksto įrengtoje Departamento operacijų centro patalpoje arba saugioje nuotolinėje darbo vietoje.

34.  Departamento operacijų centro vadovo sprendimu, kai būtina užtikrinti Departamento operacijų centro narių saugumą, Departamento operacijų centro nariai jiems pavestas funkcijas vykdo slėptuvėje arba kitoje nuo galimo pavojaus apsaugotoje patalpoje.

_________________

 

 

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos ekstremaliųjų situacijų

operacijų centro nuostatų

priedas

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NARIŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Departamento ekstremaliųjų situacijų operacijų centro struktūrinis vienetas

 

Departamento ekstremaliųjų situacijų operacijų centro struktūrinio vieneto sudėtis

1.

Vadovas

1.1.

Departamento direktoriaus pavaduotojas arba Departamento direktoriaus įgaliotas asmuo

Vadovo pavaduotojas

1.2.

Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupės vadovas

2.

Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos (OVESP) grupė:

Vadovas

2.1.

PVV, CSV ar VPP viršininkas (priklausomai nuo įvykio ar situacijos pobūdžio)

Nariai:

2.2.

PVV, CSV ar VPPV viršininkas (kuris nevykdo OVESP vadovo funkcijų)

2.3.

CSV GAOS ar CSV CSPKS viršininkas arba jį pavaduojantis vyriausiasis specialistas

2.4.

VPPV GPS viršininkas arba vyriausiasis specialistas

2.5.

Departamento teritorinio padalinio CSS, VPPS ar PVS darbuotojai pagal poreikį

2.6.

PVV VOS vyriausiasis specialistas

3.

Mobilioji pajėgų grupė

 

Vadovas

3.1.

PVV VOS viršininkas arba jį pavaduojantis vyriausiasis specialistas

Nariai:

3.2.

PVV VOS vyriausieji specialistai

3.3.

PVV SKS vyriausieji specialistai

3.4.

CSV CSPKS arba CSV GAOS vyriausiasis specialistas

4.

Informacijos valdymo grupė:

Vadovas

4.1.

PVV SKS viršininkas arba jį pavaduojantis vyriausiasis specialistas

Nariai:

4.2.

PVV SKS vyriausieji specialistai

4.3.

CSV GAOS arba CSPKS vyriausiasis specialistas

4.4.

Kiti VPGT darbuotojai pagal poreikį

5.

Materialinio techninio aprūpinimo grupė:

Vadovas

5.1.

TVS vedėjas

Nariai:

5.2.

LAS vedėjas

5.3.

TVS vyriausieji specialistai

5.4.

CSV GAOS vyriausiasis specialistas

6.

Visuomenės informavimo grupė:

Vadovas

6.1.

KS vyriausiasis specialistas

Nariai:

6.2.

KS vyriausieji specialistai

6.3.

CSV CSPKS arba GAOS vyriausiasis specialistas

6.4.

Kiti VPGT darbuotojai pagal poreikį

7.

Administravimo grupė:

Vadovas

7.1.

PAGD prie VRM patarėjas

Nariai:

7.2.

DVS vyriausieji specialistai

7.3.

VTS vyriausieji specialistai

7.4.

Kiti VPGT darbuotojai pagal poreikį

8.

Elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

Vadovas

8.1.

ITRS vyriausiasis specialistas

Nariai:

8.2.

ITRS vyriausieji specialistai

 

Santrumpos: CSV GAOS – Civilinės saugos valdybos Gyventojų apsaugos organizavimo skyrius; CSV CSPKS – Civilinės saugos valdybos Civilinės saugos planavimo ir koordinavimo skyrius; DVS – Dokumentų valdymo skyrius; VTS – vidaus tyrimų skyrius; ITRS – Informacinių technologijų ir ryšių skyrius; KS – Komunikacijos skyrius; LAS – Logistinio aprūpinimo skyrius; PAGD prie VRM – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos; PVV – Pajėgų valdymo valdyba; PVV SKS – Pajėgų valdymo valdybos Situacijų koordinavimo skyrius; PVV VOS – Pajėgų valdymo valdybos Veiklos organizavimo skyrius; TVS – Turto valdymo skyrius; VESOC – Valstybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centras; VPPV – Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdyba; VPPV GPS – Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos Gaisrų prevencijos skyrius.

_________________