MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMO TVARKOS PATVIRTINIMO
2014 m. spalio 23 d. Nr. DV-1515
Marijampolė
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 21 punktu:
2. Pripažįstu netekusiu galios Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. gegužės 28 d. įsakymo Nr. DV-1034 „Dėl Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo ir biudžeto vykdymo tvarkos patvirtinimo“ 1 punktą
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2014-10-23
įsakymu Nr. DV-1515
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMO TVARKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Marijampolės savivaldybės biudžeto sudarymo tvarka (toliau - Tvarka) nustato Marijampolės savivaldybės biudžeto (toliau - savivaldybės biudžeto) rengimo, tvirtinimo procedūras.
2.Pagrindinės tvarkoje naudojamos sąvokos:
2.1. savivaldybės biudžetas - savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams;
2.2. biudžetiniai metai - 12 mėnesių biudžeto laikotarpis , prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną;
2.3. asignavimai - biudžete patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau - turtui) įsigyti lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką Marijampolės savivaldybės administracijai, patvirtintoms programoms finansuoti;
2.4. biudžetinių įstaigų pajamos - biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavų ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, kurios įmokamos į savivaldybės biudžetą ir naudojamos vadovaujantis įstatymais arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau- Vyriausybė) nutarimais šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti;
2.5. asignavimų valdytojai - savivaldybės biudžetinių įstaigų ar savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (savivaldybės administracijoje- administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, savivaldybės administracijos padaliniuose- padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys);
2.6. programos sąmata - dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti;
2.7. funkcinė asignavimų klasifikacija - (toliau - funkcinė klasifikacija)- asignavimų suskirstymas pagal valstybės funkcijas;
2.8. ekonominė biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikacija - (toliau- ekonominė klasifikacija) biudžeto pajamų ir asignavimų suskirstymas pagal bendrus ekonominius lėšų kaupimo ir paskirstymo išlaidoms požymius;
II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
3. Savivaldybės biudžetas sudaromas taikant strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principą. Savivaldybės biudžetas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo taisyklėmis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Strateginio planavimo metodika, savivaldybės patvirtintais trimečiais strateginės veiklos planais, asignavimų valdytojų parengtomis programomis bei jų sąmatų projektais bei šia tvarka.
4. Direktorius įsakymu patvirtina strateginio veiklos plano įgyvendinimo programų sąrašą, šių programų koordinatorius.
5. Savivaldybės biudžeto projektas pradedamas rengti spalio mėnesį ir pateikiamas Finansų ir biudžeto departamento Finansų skyriui iki lapkričio 15 d. Atsižvelgiant į savivaldybei prognozuojamus ateinančių metų finansinius rodiklius, asignavimų valdytojams nurodomos preliminarios asignavimų sumos.
6. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai - biudžetinių įstaigų vadovai pateikia ateinantiems metams lėšų poreikį Finansų ir biudžeto departamento Finansų skyriui:
7. Biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai, vadovaudamiesi patvirtintomis piniginėmis ir natūrinėmis išlaidų normomis, preliminariais asignavimų dydžiais parengia programų sąmatų (pagal nustatytas Lietuvos Respublikos finansų ministro formas) projektus su skaičiavimais ir pateikia Finansų ir biudžeto departamento Finansų skyriui.
8. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai yra atsakingi už teisingą jų ir jiems pavaldžių įstaigų programų ir jų sąmatų projektų sudarymą ir patvirtintų asignavimų sąmatų sudarymą, asignavimų apskaitą ir naudojimą. Jie turi užtikrinti, kad jų ir jiems pavaldžių įstaigų praėjusių metų skolos būtų numatytos padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų.
9. Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto departamento Finansų skyrius:
9.1. praneša įstaigoms apie pakitusias (jeigu jos keitėsi praėjusiais metais) pinigines ir natūrines normas, kitus rodiklius, kurie būtini programų sąmatų projektams apskaičiuoti;
9.2. renka iš ugdymo įstaigų duomenis, reikalingus mokinio krepšelio lėšoms apskaičiuoti, (moksleivių, priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo ugdytinių, grupių ir klasių komplektų pasikeitimus);
10. Finansų ir biudžeto departamento Finansų skyrius parengia pirminį savivaldybės biudžeto projektą pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus pajamų rodiklius ir asignavimų valdytojų pateiktus programų sąmatų projektus.
12. Finansų ir biudžeto departamento Finansų skyrius, gavęs pasiūlymus dėl savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų pakeitimų, juos apibendrina ir parengia patikslintą savivaldybės biudžeto projektą, kuris teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybai.
13. Ruošiamame sprendimo projekte nurodoma:
14. Savivaldybės biudžetas patvirtinamas per du mėnesius nuo valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių įstatymo patvirtinimo.
15. Savivaldybės tarybai laiku nepatvirtinus biudžeto, asignavimai programoms vykdyti pervedami neviršijant 1/12 praėjusių metų sumos ir skiriamos tik tęstinei veiklai bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšas) bei įsiskolinimams dengti.
16. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina savo ir jiems pavaldžių įstaigų ar kitų subjektų vykdomų programų sąmatas pagal visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus ir jas pateikia Finansų ir biudžeto departamento Finansų skyriui.
17. Finansų ir biudžeto departamento Finansų skyrius , vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu ir atsižvelgdamas į asignavimų valdytojų patvirtintą jų asignavimų ketvirčių paskirstymą, paskirsto biudžeto pajamas ir asignavimus ketvirčiais.