VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2013 M. LIEPOS 12 D. ĮSAKYMO NR. V-352 „DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. balandžio 26 d. Nr. V-275
Vilnius
1. Pakeičiu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamentą (toliau – Reglamentas), patvirtintą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2013 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-352 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:
1.1. išdėstau 2.11 papunktį taip:
1.2. išdėstau 9 punktą taip:
„9. Fondo valdybai vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka į pareigas priima ir atleidžia iš jų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras. Direktoriui tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi yra direktoriaus pavaduotojai, direktoriaus kuruojamų padalinių vadovai, Fondo valdybos teritorinių skyrių vadovai.“;
1.3. išdėstau 251 punktą taip:
„251. Jei direktoriaus (jo pavaduotojų), padalinių vadovų ar kitų darbuotojų organizuojamą pasitarimą, darbo grupės, komisijos, komiteto posėdį ketinama rengti Fondo valdybos posėdžių salėse, pastarosios turi būti užsakomos iš anksto. Informacija apie atitinkamu laiku laisvas ir rezervuotas posėdžių sales fiksuojama atitinkamoje Fondo administravimo įstaigų intraneto svetainės srityje.
Posėdžių salių rezervaciją atlikti ir savo rezervaciją atšaukti gali kiekvienas Fondo valdybos darbuotojas. Esant būtinumui (pavyzdžiui, salę rezervavusiam darbuotojui susirgus) rezervaciją atšaukti gali ir intraneto svetainės administratorius.
Posėdžių sales užsako posėdžio iniciatorius ar jo pavedimu kitas darbuotojas. Užsakant posėdžių salę, pateikiama informacija apie posėdžio organizatorių (darbo grupės, komisijos, komiteto pirmininkas, direktorius, direktoriaus pavaduotojas ar kitas posėdį inicijavęs darbuotojas), posėdžio datą, pradžios laiką ir trukmę, posėdžio rūšį, pagrindinius posėdžio dalyvius (nurodomi konkretūs asmenys arba apibūdinama dalyvių grupė, pavyzdžiui, nurodoma, kad dalyvaus Fondo valdybos vadovybė ir visų ar konkrečių padalinių vadovai, konkrečios darbo grupės, komiteto ar komisijos nariai).
Jei posėdis, kuriam buvo rezervuota posėdžių salė, atšaukiamas, privaloma kiek įmanoma anksčiau atšaukti posėdžio salės rezervaciją.“;
1.4. išdėstau 39 punktą taip:
„39. Viešųjų pirkimų ir ūkio valdymo skyriaus atsakingas darbuotojas instruktuoja darbuotojus darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo ir kitų norminių teisės aktų nustatyta tvarka. Darbuotojai instruktavimo ir susipažinimo su dokumentais šiame punkte nurodytais klausimais faktą patvirtina pasirašydami specialiame žurnale.“;
1.5. pakeičiu 49.8 papunktį:
„49.8. Jei gautas dokumentas yra pensijų kaupimo bendrovės prašymas, susijęs su Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo dalyvių, pensijų kaupimo ir pensijų išmokų sutarčių registro duomenų tvarkymu, – įrašoma tipinė rezoliucija „Vykdyti“, kurios vykdytojas – Registrų tvarkymo skyrius privalo atlikti teisės aktuose numatytus veiksmus, susijusius su tokiu prašymu.“;
1.6. išdėstau 49.12 papunktį taip:
1.7. papildau 49.13 papunkčiu:
1.8. papildau 49.14 papunkčiu:
„49.14. jei užregistruojamas Fondo valdybos teritorinio skyriaus direktoriaus ar Fondo valdybos padalinių teikimas atsisakyti permokos ar kitos žalos išieškojimo, įrašoma tipinė rezoliucija „Atsakyti“, kurios terminas – 1 mėnuo, ir dokumentas perduodamas nagrinėti Žalų išieškojimo atsisakymo komisijos nuolatinės darbo grupės koordinatoriui (atsakingas vykdytojas) ir kitiems darbo grupės nariams (papildomi vykdytojai).“;
1.9. 69 punktą išdėstau taip:
„69. Keičiantis direktoriaus pavaduotojams, padalinių vadovams, direktoriaus įsakymu sudaroma komisija dokumentų, bylų, nebaigtų spręsti klausimų, nebaigtų vykdyti pavedimų, antspaudų ir spaudų, materialinių vertybių, kito patikėto turto (toliau – reikalai) perdavimui ir priėmimui. Direktoriaus pavaduotojo reikalai perduodami kitam direktoriaus nurodytam direktoriaus pavaduotojui, padalinio vadovo – jo pavaduotojui (jo nesant – direktoriaus nurodytam kitam darbuotojui). Į komisijos sudėtį turi būti įtraukti Personalo valdymo, Veiklos buhalterinės apskaitos, ISEIVS, Viešųjų pirkimų ir ūkio valdymo ir pagal poreikį kitų padalinių darbuotojai bei darbuotojai, kurie atitinkamai perduoda ir priima reikalus. Komisija surašo direktoriaus patvirtintos formos reikalų perdavimo – priėmimo aktą ir direktoriaus įsakyme nustatytais terminais pateikia jį direktoriui tvirtinti.“;
1.10. 70 punktą išdėstau taip:
„70. Keičiantis kitų Fondo administravimo įstaigų direktoriams, Fondo valdybos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija reikalų perdavimui ir priėmimui. Į komisijos sudėtį turi būti įtraukti Fondo administravimo įstaigos, kurios direktorius keičiasi, darbuotojai, atsakingi už personalo valdymą, finansus ir apskaitą, dokumentų tvarkymą, darbuotojai, atsakingi už informacinių sistemų eksploatavimą ir turto valdymą (judėjimą) toje Fondo administravimo įstaigoje, bei darbuotojai, kurie atitinkamai perduoda ir priima reikalus. Komisija surašo Fondo valdybos direktoriaus patvirtintos formos reikalų perdavimo–priėmimo aktą ir Fondo valdybos direktoriaus įsakyme nustatytais terminais pateikia jį Fondo valdybos direktoriui tvirtinti.“;
1.11. išdėstau 71 punktą taip:
„71. Atleidžiant 69–70 punktuose nenurodytus darbuotojus iš pareigų, taip pat perkeliant juos į kitas pareigas reikalų perdavimo–priėmimo aktas nesudaromas. Atleidžiamo iš darbo ar perkeliamo į kitas pareigas darbuotojo reikalai, prireikus, jo tiesioginio vadovo sprendimu perduodami kitam (-iems) darbuotojui (-ams).“;
1.12. išdėstau 80 punkto trečiąją pastraipą taip:
1.13. išdėstau 83 punktą taip:
„83. DVS priemonėmis užregistruoti gauti popieriniai dokumentai su visais prie jų pridėtais dokumentais skenuojami ir išsaugomi PDF formatu, gautos skaitmeninės kopijos įdedamos DVS atitinkamo dokumento kortelės Elektroninio dokumento bylos prisegimo srityje (toliau Reglamente pastarosios procedūros laikomos sudėtine gauto dokumento registravimo DVS priemonėmis procedūros dalimi). Nuostata dėl dokumentų skenavimo ir įdėjimo į DVS netaikoma registruojant sąskaitas faktūras, perdavimo–priėmimo aktus, Susipažinimo deklaracijas, darbuotojų prašymus dėl darbo užmokesčio mokėjimo, gyventojų pajamų mokesčio taikymo, išskaitų iš darbo užmokesčio vykdymo tvarkos, taip pat kitais specialiųjų teisės normų nustatytais atvejais.“;
1.14. išdėstau 107.1 papunktį taip:
„107.1. dėl personalo klausimų (jei jie nesusiję su Teisės skyriaus darbuotojais):
1.15. išdėstau 110 punktą taip:
„110. Darbo sutartis, jų pakeitimus, nutraukimus vizuoja padalinio, kuriam priklauso atitinkama pareigybė (darbuotojas, su kuriuo pasirašoma, keičiama ar nutraukiama atitinkama sutartis), vadovas ar jo pavaduotojas, Personalo valdymo skyriaus vedėjas ar pavaduotojas (išskyrus atvejus, kai Personalo valdymo skyriaus vedėjas ar pavaduotojas pasirašo tuos dokumentus).“;
1.16. išdėstau 113 punktą taip:
„113. Direktoriaus pavaduotojas (išskyrus direktoriaus pavaduotoją pagal kuravimo sritį) nevizuoja individualių teisės aktų personalo klausimais dėl kitų direktoriaus pavaduotojų arba direktoriaus kuruojamų padalinių darbuotojų (arba darbuotojų, nepriklausančių padaliniui) komandiruočių, atostogų, priedų, priemokų, piniginių išmokų, premijų, pareiginių algų kintamųjų dalių, materialinių pašalpų, tarnybinių nuobaudų, skatinimo, tarnybos Lietuvos valstybei stažo ar leidimo dirbti kitą darbą.“;
1.18. išdėstau 120 punkto pirmąją pastraipą taip:
„120. Prie teikiamo pasirašyti (tvirtinti) popierinio dokumento, kuris yra pavizuotas DVS priemonėmis, pridedamas iš DVS atspausdintas to dokumento kortelės išrašas, pavizuotas dokumento projekto rengėjo (teikiant pasirašyti siunčiamą popierinį dokumentą, pridedamas ir rengėjo vizuotas Fondo valdyboje liekantis jo egzempliorius). Tokiame dokumento kortelės išraše turi būti informacija apie dokumento rūšį, tipą, antraštę, paieškos nuorodą, versiją, rengėjus, vizuotojus. Jei vizuotojai dokumentą DVS vizavo su pastabomis, informacija apie vizavimą su pastabomis ir pačių pastabų, išdėstytų mygtuko „Vizuoti su pastaba“_„Komentarų“ laukelyje, turinys taip pat turi būti atspausdintame dokumento kortelės išraše. Rengėjas taip pat privalo dokumentą pasirašančiam asmeniui pateikti vizuotojų, vizavusių dokumentą su pastabomis, pastabas, kurios buvo išdėstytos atskirame dokumente (pasirašyto dokumento originalą ar jo kopiją; jei pastabos išdėstytos elektroniniame dokumente – ir popieriuje atspausdintą elektroninio dokumento turinį). Dokumento rengėjas vizuoja kiekvieną atspausdinto dokumento kortelės išrašo lapą ir atsako už jame esančių duomenų teisingumą, taip pat už DVS priemonėmis vizuoto ir pasirašyti teikiamo popieriuje spausdinto dokumento tapatumą. Kai rengėjo teisės aktų numatytais atvejais nėra darbe, šioje pastraipoje nurodytus rengėjo veiksmus atlieka padalinio vadovas (jo pavaduotojas). Šioje pastraipoje nurodyta popieriuje spausdinto DVS kortelės išrašo teikimo pasirašančiam asmeniui procedūra netaikoma, jei su pasirašančiu asmeniu iš anksto suderinta, kad jis su tokiame nuoraše pateiktina informacija susipažins tiesiogiai DVS.“;
1.20. išdėstau 126 punkto pirmąją pastraipą taip:
„126. Padalinių vadovai (jų pavaduotojai, kai teisės aktų nustatytais atvejais vykdo vadovo funkcijas, išskyrus šiame punkte numatytas išimtis) turi teisę pasirašyti XI skyriuje nurodytus komandiruočių įsakymus, 127 punkte nurodytus vidaus dokumentus, taip pat šiuos siunčiamus ir kitus dokumentus pagal atitinkamo padalinio kompetenciją:“;
1.21. išdėstau 126.3 papunktį taip:
„126.3. Personalo valdymo skyriaus vedėjas:
126.3.1. raštus, kuriais Fondo administravimo įstaigoms žiniai siunčiami Fondo valdybos arba persiunčiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų dokumentai, susiję su personalo valdymu, ar šių dokumentų kopijos (be pastabų, nurodymų ar paaiškinimų), arba kuriais prašoma pateikti informaciją, susijusią su teisės aktų taikymu;
126.3.2. raštus kitoms Fondo administravimo įstaigoms, kuriais informuojama apie Fondo administravimo įstaigų darbuotojų mokymus, ir raštus kitoms institucijoms, įstaigoms ir organizacijoms, kuriais informuojama apie jų organizuojamuose mokymuose dalyvausiančius Fondo administravimo įstaigų darbuotojus;
126.3.3. raštus dėl elektroninių leidimų, skirtų įeiti (išeiti) į (iš) Fondo valdybos patalpas, pagaminimo;
126.3.4. raštus dėl valstybės tarnautojo pažymėjimo sertifikato atnaujinimo, negaliojančių valstybės tarnautojų pažymėjimų sunaikinimo;
1.22. išdėstau 126.4 papunktį taip:
„126.4. Teisės skyriaus vedėjas (126.4.1, 126.4.3 -126.4.5 punktuose nurodytus dokumentus ir tipines asmens duomenų teikimo sutartis – ir vedėjo pavaduotojas):
126.4.1. raštus, kuriais kitai sutarties šaliai (ar potencialiai sutarties šaliai) siunčiami Fondo valdybos atstovo pasirašytos sutartys, Fondo valdybos padalinių pagal kompetenciją suderinti asmens duomenų teikimo sutarčių projektai ar Fondo valdybos pozicija dėl jai pasiūlyto sutarties projekto;
126.4.2. asmens ir kitų duomenų teikimo sutartis, taip pat sutartis (išskyrus viešųjų pirkimų sutartis) dėl duomenų teikimui būtinų techninių sąlygų sudarymo ar pakeitimo (informacinių sistemų integracijos, duomenų teikimo techninių sąlygų nustatymo ir panašiai) ir susitarimus dėl tokių sutarčių pakeitimo, papildymo, nutraukimo, taip pat raštus, kuriais sutinkama dėl kitos sutarties šalies siūlomo sutarties nutraukimo pagal sutarties sąlygas;
126.4.3. paaiškinimus (konsultacijas), susijusius su konkrečiu atveju, atsakymus į prašymus ir skundus, kuriais nėra formuojama nauja praktika ir kurie remiasi analogiškais teisinėmis ir faktinėmis aplinkybėmis aiškinimais, kuriems raštu jau yra pritaręs direktorius;
126.4.4. atsiliepimus į ieškinius, pareiškimus ar skundus, dublikus, atsiliepimus į apeliacinius ir kasacinius skundus, taip pat kitus procesinius dokumentus, kuriais nėra inicijuojamas teisminis ar ikiteisminis procesas ir kurie negali būti pagrindu bylą (procesą) užbaigti;
126.4.5. raštus SADM, kuriais siunčiama Teisės skyriaus apibendrinta informacija apie įsiteisėjusius teismų sprendimus, kuriais iš Fondo administravimo įstaigų priteistas žalos atlyginimas;
1.23. išdėstau 126.5.2 papunktį taip:
1.25. papildau 126.61 papunkčiu:
„126.61. Išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka skyriaus vedėjas:
126.61.1. Fondo administravimo įstaigoms siunčiamus raštus dėl dokumentų ir (ar) informacijos, paaiškinimų, reikalingų nagrinėjant konkretų Fondo valdybos gautą skundą;
126.61.2. paaiškinimus (konsultacijas), susijusius su konkrečiu atveju, atsakymus į prašymus ir skundus, kuriais nėra formuojama nauja praktika ir kurie remiasi analogiškais teisinėmis ir faktinėmis aplinkybėmis aiškinimais, kuriems raštu jau yra pritaręs direktorius;
1.26. išdėstau 126.7 papunkčio pirmąją pastraipą taip:
1.27. išdėstau 126.8.2 papunktį taip:
„126.8.2. raštus pensijų kaupimo bendrovėms, kuriuose prašoma nurodyti pensijų kaupimo dalyvio vardu pensijų fonde sukauptų lėšų sumą arba informuojama apie pensijų kaupimo sutarčių išregistravimą iš Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo dalyvių, pensijų kaupimo ir pensijų išmokų sutarčių registro dėl pensinių teisių perkėlimo į Europos sąjungos institucijų pensijų sistemą;“
1.28. papildau 126.8.5 papunkčiu:
1.29. papildau 126.8.6 papunkčiu:
1.30. papildau 126.10 papunkčiu:
1.31. išdėstau 1281 punktą taip:
„1281. Visi Fondo valdybos darbuotojai turi teisę pasirašyti:
1281.1. Fondo valdybos iniciatyva, vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi, apdraustiesiems siunčiamus dokumentus, kuriais teikiama informacija apie jų socialinį draudimą;
1281.2. Fondo valdybos teritoriniams skyriams siunčiamus raštus dėl dokumentų ir (ar) informacijos, paaiškinimų, reikalingų jiems nagrinėjant konkretų Fondo valdybos gautą skundą ar prašymą, pateikimo;
1281.3. gavus tiesioginio vadovo pavedimą (ši sąlyga netaikoma padalinių vadovams ir jų pavaduotojams) – raštus Fondo valdybos teritoriniams skyriams, kuriais pagal kompetenciją arba žiniai persiunčiami Fondo valdyboje gauti dokumentai arba jiems teikiama informacija, metodiniai paaiškinimai, nesusiję su nauju teisės aktų aiškinimu, naujos praktikos formavimu (pavyzdžiui, paaiškinimai apie naujus programinės įrangos funkcionalumus);
1281.4. su prašymais ir skundais, kuriuos jiems pavesta nagrinėti, susijusius tarpinius atsakymus pareiškėjams (raštus, kuriais informuojama apie prašymo ar skundo trūkumus, reikalingą papildomą informaciją ir panašiai);
1281.5. paaiškinimus (konsultacijas), susijusius su jiems pavestu nagrinėti konkrečiu atveju, atsakymus į jiems pavestus nagrinėti prašymus ir skundus, jei tais paaiškinimais (konsultacijomis) ir atsakymais į prašymus ar skundus nėra formuojama nauja praktika ir kurie remiasi analogiškais teisinėmis ir faktinėmis aplinkybėmis aiškinimais, kuriems raštu jau yra pritaręs direktorius.“;
1.32. išdėstau 160 punktą taip:
1.33. išdėstau 164 punktą taip:
1.34. išdėstau 173 punktą taip:
„173. Tikslinių atostogų, išskyrus tėvystės atostogas ir atostogas vaikui prižiūrėti, iki vaikui sukanka treji metai, visi darbuotojai (įskaitant kitų Fondo administravimo įstaigų direktorius) išleidžiami direktoriaus įsakymais. Tėvystės atostogų ir atostogų vaikui prižiūrėti, iki vaikui sukanka treji metai, darbuotojai išleidžiami Personalo valdymo skyriaus vedėjo įsakymais.“;
1.35. papildau XIII1 skyriumi:
„XIII1 SKYRIUS
Darbuotojų naudojimosi kitomis GARANTIJomis ypatumai
1861. Personalo valdymo skyriaus vedėjas suteikia darbuotojams, auginantiems neįgalų vaiką iki aštuoniolikos metų arba du vaikus iki dvylikos metų, vieną papildomą poilsio dieną per mėnesį (arba sutrumpina darbo laiką dviem valandomis per savaitę), o auginantiems tris ir daugiau vaikų iki dvylikos metų, – dvi dienas per mėnesį (arba sutrumpina darbo laiką keturiomis valandomis per savaitę), darbuotojui pateikus Personalo valdymo skyriaus vedėjui adresuotą prašymą ir atitinkamą aplinkybę patvirtinančius dokumentus. Sprendimas, įforminamas Personalo valdymo skyriaus vedėjo įsakymu. Tokiame įsakyme turi būti nurodytas jo galiojimo terminas ir, atsižvelgiant į darbuotojo prašymo konkretumą, gali būti nurodyta konkreti mėnesio (savaitės) diena (dienos), kuriomis darbuotojui suteikiama (-os) papildoma (-os) poilsio diena (-os) ar sutrumpinamas darbo laikas (pastaruoju atveju nurodomas darbo pradžios ir pabaigos atitinkamą dieną laikas), arba nustatoma lanksti darbuotojo teisės realizavimo taisyklė, pagal kurią konkreti mėnesio (savaitės) diena (dienos), kuriomis darbuotojui suteikiama (-os) papildoma (-os) poilsio diena (-os) ar sutrumpinamas darbo laikas nustatoma raštu suderinus su darbuotojo tiesioginiu vadovu.
1862. Sprendimą dėl ne mažiau kaip pusės darbo dienos laisvo nuo darbo laiko per metus pirmąją mokslo metų dieną suteikimo teisės į Reglamento 1861 punkte nurodytas garantijas neturintiems darbuotojams, auginantiems vaiką iki keturiolikos metų, kuris mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ar pagrindinio ugdymo programas, priima tiesioginis vadovas, įformindamas jį rezoliucija darbuotojo prašyme.
1863. Darbuotojas, ketinantis pasinaudoti Valstybės tarnybos įstatymo 49 straipsnio 3 dalyje, kituose teisės aktuose ar kolektyvinėje sutartyje numatyta teise neatvykti į darbą (ne dėl laikino nedarbingumo), kai tokia teisė nėra siejama su darbdavio sutikimu ar sprendimu, iš anksto rašytine forma (pavyzdžiui, elektroniniu paštu) informuoja apie tai tiesioginį vadovą.“;
1.36. pakeičiu 187 punktą:
„187. Fondo valdybos tarptautinio bendradarbiavimo klausimus koordinuoja, užsienio valstybių institucijų atstovų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų priėmimą, korespondencijos tokiais klausimais tvarkymą, dokumentų vertimą, taip pat vertimą žodžiu organizuoja KS, jei direktorius nenustato kitaip.“;
2. Į p a r e i g o j u:
2.1. Fondo valdybos Teisės skyrių šį įsakymą pateikti Teisės aktų registrui ir paskelbti Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;
2.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje;
2.3. Fondo valdybos darbuotojus, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių direktorius su šiuo įsakymu Reglamento nustatyta tvarka susipažinti pasirašytinai per 3 darbo dienas;
2.4. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių:
2.4.1. šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos padaliniams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;