r_NaujojiAkmene

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. SPALIO 13 D. SPRENDIMO NR. T-214(E) „DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T-179

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento redakcinės komisijos 2018-08-17 posėdžio protokolą Nr. K-28, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Iš dalies pakeisti Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. spalio 13 d. sprendimu Nr. T-214(E) „Dėl Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (toliau – Reglamentas):

1.1.    Reglamento 53.5 papunktį išdėstyti taip:

53.5. Tarybos narys Tarybos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą nuo klausimo svarstymo ir balsavimo ir, jeigu Taryba balsuodama nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Kai Tarybos narys nusišalina, jis ištraukia savo identifikacinę kortelę ir gali išeiti iš posėdžių salės. Posėdžio protokole pažymimas nusišalinimo faktas. Taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Jeigu nusišalinimą pareiškia daugiau negu pusė Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių ir dėl to nebūtų galima priimti sprendimo dėl nusišalinimo priėmimo ar nepriėmimo, sprendimą dėl to priima visi (įskaitant ir nusišalinimą pareiškusius Tarybos narius) Tarybos posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai.

Duomenys  apie  sprendimą  nepriimti pareikšto nusišalinimo  kartu su svarstyto klausimo balsavimo   rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per penkias  darbo dienas  nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis  priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

Tarybos, komitetų posėdžių protokoluose turi būti įrašyta  apie tarybos narių nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) faktą, nurodoma, kas, dėl kokios priežasties ir nuo kurio klausimo nusišalino, balsavimo rezultatai dėl Tarybos nario nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo).“

1.2. Reglamento 76.8, 83.1.5, 83.1.6, 83.2.3, 122.2 papunkčius, 105, 132, 141 punktus išdėstyti taip:

76.8. Administracija, jos padaliniai, Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos ir Savivaldybės valdomos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pasiūlymų gavimo arba per kitą ilgesnį komitetų nustatytą laiką.;

83.1.5. svarstyti pasiūlymus steigti, pertvarkyti ar likviduoti biudžetines, viešąsias įstaigas, kurių savininkė yra Savivaldybė, Savivaldybės valdomas įmones, įstaigas, organizacijas;

83.1.6. išklausyti biudžetinių, viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė, Savivaldybės valdomų įmonių bei organizacijų informacijas bei pranešimus, kaip vykdomi Tarybos, Kolegijos rekomendaciniai sprendimai ir mero potvarkiai;

83.2.3. jų kompetencijos klausimais pakviesti į posėdžius biudžetinių, viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė, Savivaldybės valdomų įmonių bei organizacijų vadovus iš anksto su jais suderintu laiku ir pareikalauti iš jų pateikti paaiškinimus svarstomais klausimais, išklausyti informaciją. Išimties atvejais, jeigu svarstomi klausimai yra susiję su kitų Savivaldybės teritorijoje esančių įstaigų ir įmonių tiesiogine veikla, komitetas gali kviesti į posėdžius atitinkamų įmonių bei įstaigų vadovus ar jų atstovus ir prašyti iš jų paaiškinimų;

105. Mero siūlymas Tarybai pavesti Savivaldybės kontrolieriui atlikti veiklos plane nenumatytą Administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų ar Savivaldybės valdomų įmonių finansinį ir veiklos auditą įforminamas Tarybos sprendimu. Siūlymas laikomas priimtu, jei už jį balsavo posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma. Meras, gavęs Savivaldybės kontrolieriaus pateiktas audito ataskaitas ir išvadas dėl atlikto finansinio ir veiklos audito rezultatų, teikia jas svarstyti komitetų ir Tarybos posėdžiuose.

122.2. Reglamento 61–62 punktuose nustatyta tvarka siūlyti Tarybai svarstyti klausimus, rengti Tarybos sprendimų projektus, iš Administracijos ar kitų Savivaldybės įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių gauti visą Tarybos nario veiklai reikalingą su Taryboje nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją, dalyvauti diskusijose svarstomais klausimais, raštu ir žodžiu pateikti pastabas dėl Tarybos sprendimų projektų, dėl Tarybos darbo tvarkos ir kt., Tarybos posėdžio metu klausti pranešėjus, kalbėti dėl vedimo tvarkos, kreiptis su paklausimais į Savivaldybės institucijų, Administracijos, kitų Savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia Savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus;

132. Biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė ar dalininkė yra Savivaldybė), Savivaldybės valdomų įmonių ir organizacijų vadovai ataskaitas kasmet iki gegužės 1 d. pateikia merui. Įstaigų vadovai Tarybos posėdyje pristato šias ataskaitas. Prieš šių ataskaitų pristatymą Tarybos posėdyje jos svarstomos komitetuose dalyvaujant šių įmonių, įstaigų ir organizacijų vadovams arba jų įgaliotiems asmenims. Per biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės kontroliuojamų įmonių ir organizacijų ataskaitų pristatymą Tarybos posėdyje turi dalyvauti šių įmonių, įstaigų ir organizacijų vadovai arba jų įgalioti asmenys. Taryba priima sprendimą dėl pateiktų ataskaitų.

141. Susitikimų su gyventojais metu ne rečiau kaip kartą per metus meras pateikia rinkėjams ir Savivaldybės bendruomenei Savivaldybės veiklos ataskaitą atskiru spaudiniu, kurią sudaro informacija apie Tarybos, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių pagrindinę veiklą ir pasiekimus praėjusiais metais. Ataskaita skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.“

1.3.    Reglamento 62.1, 62.2, 126.1 ir 126.5 papunkčius, 137 punktą išdėstyti taip:

62.1. teikiami Administracijos direktoriaus – turi būti vizuoti jo paties, Savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus teisininko, atitinkamo Savivaldybės administracijos skyriaus vedėjo ir kalbos tvarkytojo; jeigu projektas reikalauja finansinių išteklių –Planavimo ir finansų valdymo skyriaus vedėjo;

62.2. teikiami Komiteto, komisijos, mero, Tarybos nario, frakcijos ir grupės, Savivaldybės kontrolieriaus – turi būti vizuoti Tarybos sprendimo projekto rengėjo, Savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus teisininko, kalbos tvarkytojo, – šiuo atveju projekto rengėjui pateikiamos išvados;

126.1. biudžeto projektas ne vėliau kaip 14 dienų iki Tarybos posėdžio teikiamas svarstyti frakcijoms, komitetams, jis taip pat skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje per kitas visuomenės informavimo priemones – informacija gyventojams; taip pat su biudžeto projektu galima susipažinti Administracijos Planavimo ir finansų valdymo skyriuje;

126.5. Planavimo ir finansų valdymo skyrius per nustatytą laiką gautus gyventojų ir juridinių asmenų pastabas ir pasiūlymus išanalizuoja, apibendrina ir išvadas pateikia Administracijos direktoriui ir merui;

137. Kai Administracijos direktorius ir direktoriaus pavaduotojas negali eiti jiems pavestų pareigų, direktoriaus pareigas atlieka Administracijos valstybės tarnautojas pagal tokį eiliškumą: Savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vedėjas, Teisės ir personalo skyriaus vedėjas, Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėjas.“

1.4.    Reglamento 107 punktą išdėstyti taip:

107. Kai meras negali eiti pareigų (komandiruotės, atostogų, nedarbingumo laikotarpiu) mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis Tarybos narys atlieka visas mero pareigas, išskyrus Vietos savivaldos įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 4–8 ir 15, 18, 19, 22 punktuose numatytus įgaliojimus. Tokiu atveju minėto straipsnio 2 dalies 15, 18, 19, 22 punktuose nustatytus mero įgaliojimus atlieka Taryba.“

2. Nustatyti, kad šio sprendimo 1.2 papunktis įsigalioja 2019 m. sausio 1 d.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Vitalijus Mitrofanovas