LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
2022 M. BIRŽELIO 8 D. ĮSAKYMO NR. A1-393 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-01 „GERINTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ, DIDINTI SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMĄ KRIZINIAIS ATVEJAIS ŠEIMOJE“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. birželio 10 d. Nr. A1-389
Vilnius
Pakeičiu 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. A1-393 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ aprašo patvirtinimo“, 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ aprašo
2 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-01 „GERINTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ, DIDINTI SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMĄ KRIZINIAIS ATVEJAIS ŠEIMOJE“ 11 VEIKLOS „SOCIALINIŲ PASLAUGŲ STANDARTŲ SUKŪRIMAS, DIEGIMAS, TAIKYMAS, PALAIKYMAS IR PRIEŽIŪRA SOSTINĖS REGIONE“ IR 12 VEIKLOS „SOCIALINIŲ PASLAUGŲ STANDARTŲ SUKŪRIMAS, DIEGIMAS, TAIKYMAS, PALAIKYMAS IR PRIEŽIŪRA VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ 11 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis planuojamo finansuoti projekto, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ apraše nurodyta 11 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.
2. Projektų finansavimo sąlygos ir reikalavimai:
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Intervenci-nės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (‑ai) |
Ekonominės veiklos kodas (‑ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF +) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
11. Sociali-nių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione |
ESIP lėšos |
6 |
6.1 |
6.1. Pas-laugų kokybės standartų diegimas ir taikymas socialinių paslaugų srityje |
162 |
Sostinės regionas (Vilniaus apskritis) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuojant į teritoriškumą |
23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
03 – neutralumas lyties požiūriu |
- |
Pastabos:
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Organizacijos, dalyvavusios socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose |
P-09-004-02-05-01-08 (P.S.2.1529) |
Skaičius |
10 (2024 m.) 48 (2029 m.) |
Organizacijų, įsidiegusių socialinių paslaugų kokybės standartą ir (ar) sėkmingai baigusių dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje, dalis |
R-09-004-02-05-01-04 (R.S.2.3535) |
Procentai |
80 (2029 m.) |
Pastaba. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) nurodomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose įrašytas kodas.
MINISTERIJOS STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠYMO KORTELĖS |
||||||||||||
Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių aprašymo korteles, pateiktas Finansavimo sąlygų aprašo 1 priede, kuris skelbiamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“, prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų. |
||||||||||||
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Intervenci-nės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF +) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
12. Sociali-nių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
ESIP lėšos |
6 |
6.1 |
6.1. Pas-laugų kokybės standartų diegimas ir taikymas socialinių paslaugų srityje |
162 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuojant į teritoriškumą |
23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
03 – neutralumas lyties požiūriu |
- |
Pastabos:
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Organizacijos, dalyvavusios socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose |
P-09-004-02-05-01-08 (P.S. 2.1529) |
Skaičius |
51 (2024 m.) 255 (2029 m.) |
Organizacijų, įsidiegusių socialinių paslaugų kokybės standartą ir (ar) sėkmingai baigusių dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje, dalis |
R-09-004-02-05-01-04 (R.S. 2.3535) |
Procentai |
80 (2029 m.) |
Pastaba. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose įrašytas kodas.
MINISTERIJOS STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠYMO KORTELĖS |
Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių aprašymo korteles, pateiktas Finansavimo sąlygų aprašo 1 priede, kuris skelbiamas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“, prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų. |
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto įgyvendinimo sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą: 1.1. Bendrieji teisės aktai: 1.1.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija; 1.1.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas); 1.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF +) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013; 1.1.4. Reglamentas (ES) 2021/1060; 1.1.5. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai; 1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės); 1.1.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K‑237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės). 1.2. Specialieji teisės aktai: 1.2.1. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymas; 1.2.2. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 1.2.3. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 930 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos patvirtinimo“; 1.2.4. Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Socialinių paslaugų katalogas). |
||||
2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams |
||||
2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą remiamos veiklos: 2.1.1. socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione: 2.1.1.1. socialinių paslaugų kokybės reikalavimų parengimas, taikymas įstaigose ir jų taikymo priežiūra (tarptautiniai vizitai, siekiant perimti kitų šalių gerąją patirtį; viešinimo kampanija, poveikio vertinimas, diskusijos, konsultacijos su suinteresuotomis šalimis; konsultantų, paslaugas sertifikuojančių įstaigų darbuotojų mokymai ir kitos veiklos, reikalingos socialinių paslaugų kokybės reikalavimams parengti, taikyti įstaigose ir jų taikymui prižiūrėti); 2.1.1.2. Europos socialinių paslaugų kokybės sistemos (angl. The European Quality in Social Services) (toliau – EQUASS) ir Nevyriausybinių organizacijų socialinių paslaugų kokybės standarto, kurį 2020 m. gegužės 22 d. patvirtino Nacionalinio skurdo mažinimo organizacijų tinklo valdyba ir 2020 m. birželio 22 d. aprobavo (protokolo Nr. 250000-KT-98) Vilniaus universiteto Sociologijos ir socialinio darbo instituto Socialinės gerovės ir socialinio darbo katedros mokslininkai (toliau – NOKAS), taikymas, palaikymas ir priežiūra (konsultantų, paslaugas sertifikuojančių įstaigų darbuotojų mokymai, konsultacijos; audito paslaugos ir kitos veiklos, reikalingos EQUASS ir NOKAS palaikyti ir prižiūrėti); 2.1.2. socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione: 2.1.2.1. socialinių paslaugų kokybės reikalavimų parengimas, taikymas įstaigose ir jų taikymo priežiūra (tarptautiniai vizitai, siekiant perimti kitų šalių gerąją patirtį; viešinimo kampanija, poveikio vertinimas, diskusijos, konsultacijos su suinteresuotomis šalimis; konsultantų, paslaugas sertifikuojančių įstaigų darbuotojų mokymai ir kitos veiklos, reikalingos socialinių paslaugų kokybės reikalavimams parengti, taikyti įstaigose ir jų taikymui prižiūrėti); 2.1.2.2. EQUASS ir NOKAS taikymas, palaikymas ir priežiūra (konsultantų, paslaugas sertifikuojančių įstaigų darbuotojų mokymai, konsultacijos; audito paslaugos ir kitos veiklos, reikalingos EQUASS ir NOKAS palaikyti ir prižiūrėti). 2.2. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytos veiklos vykdomos įgyvendinant vieną projektą. Projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla. 2.3. Galima pareiškėja – Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA). 2.4. Galimi partneriai – Nacionalinis skurdo mažinimo organizacijų tinklas, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, viešoji įstaiga Valakupių reabilitacijos centras. 2.5. Projektui taikoma finansavimo forma – dotacija. 2.6. Projektui įgyvendinti skiriama iki 4 183 132 (keturių milijonų vieno šimto aštuoniasdešimt trijų tūkstančių vieno šimto trisdešimt dviejų) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 220 165 (dviejų šimtų dvidešimt tūkstančių vieno šimto šešiasdešimt penkių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų: 2.6.1. Sostinės regionui skiriama iki 662 674 (šešių šimtų šešiasdešimt dviejų tūkstančių šešių šimtų septyniasdešimt keturių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 34 878 (trisdešimt keturių tūkstančių aštuonių šimtų septyniasdešimt aštuonių) eurų bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų; 2.6.2. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui skiriama iki 3 520 458 (trijų milijonų penkių šimtų dvidešimt tūkstančių keturių šimtų penkiasdešimt aštuonių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 185 287 (vieno šimto aštuoniasdešimt penkių tūkstančių dviejų šimtų aštuoniasdešimt septynių) eurų bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų. 2.7. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą teikiamas projektas turi būti įgyvendintas ne vėliau nei iki 2029 m. liepos 31 d. 2.8. Projekto matomumo užtikrinimo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis. 2.9. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede. 2.10. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Finansavimo sąlygų apraše ir Projektų administravimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. 2.11. ESFA rengiamas PĮP turi būti suderintas su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, prieš pateikiant jį administruojančiajai institucijai – viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA). 2.12. Kartu su PĮP pareiškėjas CPVA turi pateikti: 2.12.1. pareiškėjo ir projekto partnerių sudarytų jungtinės veiklos sutarčių, kuriose turi būti nustatytos tarpusavio teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą, kopijas; 2.12.2. šios lentelės 8.2 papunktyje nustatytus reikalavimus atitinkančių asmenų, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, „Vienos įmonės“ deklaracijas pagal Komisijos reglamentą Nr. 2023/2831, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“ (https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma), jei projektui teikiama de minimis pagalba. |
||||
3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
||||
Netaikoma. |
||||
4. Projekto tikslinės grupės |
||||
Projekto tikslinė grupė – socialines paslaugas teikiančios organizacijos. |
||||
5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||
5.1. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant lygių galimybių bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ir kitais pagrindais principus, taip pat užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimo laikymąsi. 5.2. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi (socialinėje srityje) principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimo – siekiant užtikrinti aukštos kokybės socialines paslaugas bei jų prieinamumą platesniu mastu, bus sukurtas nacionalinis socialinių paslaugų kokybės standartas. 5.3. Projekte turi būti užtikrintas lygių galimybių principo įgyvendinimas, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems projekto dalyviams, taip pat ir individualiųjų pagalbos poreikių (pvz.: judėjimo, klausos ar kt.) turintiems asmenims. 5.4. Įvertinus ESIP 6.1 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad nacionalinio socialinių paslaugų kokybės standarto sukūrimas, siekiant užtikrinti aukštos kokybės socialines paslaugas bei jų prieinamumą platesniu mastu, pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturės jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimai pateikiami Projekto, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ apraše nurodyta 11 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“, atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų apraše (2 priedas). |
||||
6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||
6.1. Įgyvendinant projektą, turi būti laikomasi Chartijoje nustatytų teisių ir principų, iš kurių svarbiausi: vaiko teisės, diskriminacijos uždraudimas, asmens duomenų apsauga, moterų ir vyrų lygybė: 6.1.1. draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos; 6.1.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir asmenų su negalia teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją; 6.1.3. užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą bei apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos duomenų subjekto teisės. 6.2. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų, jei jos taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra. |
||||
7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||
Netaikoma. |
||||
8. Reikalavimai valstybės pagalbai (nenurodyti kituose Finansavimo sąlygų aprašo punktuose) |
||||
8.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 2023/2831. 8.2. De minimis pagalbos gavėjai – juridiniai ar fiziniai asmenys, kurie vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurių veiksmai daro įtaką, arba kurių ketinimai, jei būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei jie dalyvauja šios lentelės 2.1.1.1, 2.1.1.2, 2.1.2.1 ir 2.1.2.2 papunkčiuose nurodytose veiklose, skirtose konsultantų mokymams. 8.3. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį. Viena įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje. 8.4. Prašomos skirti de minimis pagalbos sumos teisėtumas turi būti įrodomas remiantis PĮP, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras) pateiktais duomenimis šia tvarka: 8.4.1. CPVA, kartu su PĮP ir (arba) projekto sutarties keitimu gavusi šios lentelės 2.12.2 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina: 8.4.1.1. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinį atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą, paskelbtą svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/pavyzdinio-atitikties-de-minimis-pagalbos-taisyklems-komisijos-reglamentui-es-2023-2831-patikros-lapo-forma-projekto-lygmuo; 8.4.1.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamente (ES) Nr. 2023/2831 nustatytą vienos įmonės sąvoką; 8.4.1.3. ar nebus viršytos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 8.3 papunktyje. 8.5. CPVA, atlikusi šios lentelės 8.4 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją), pateikdama sprendimo kopiją. 8.6. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), vadovaudamasis šios lentelės 8.5 papunktyje nurodyta informacija ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), Suteiktos valstybės pagalbos registre registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 6 dalimi. 8.7. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas jos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) Nr. 2023/2831. 8.8. Jeigu teisės aktas ar kitas sprendimas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš Suteiktos valstybės pagalbos registro Registro nuostatuose nustatyta tvarka. 8.9. Paaiškėjus, kad pagal Finansavimo sąlygų aprašą buvo suteikta neteisėta ir (ar) nesuderinama pagalba, projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ši pagalba bus grąžinta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“. |
||||
9. Projektų atrankos kriterijai |
||||
Netaikoma. |
||||
10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui) |
||||
Netaikoma. |
||||
11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||
Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo taisyklėse, įgyvendinus projekto veiklas, netaikomi. |
||||
12. Kiti reikalavimai |
||||
Netaikoma. |
||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||
13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||
13.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje nustatytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 13.2. Kryžminis finansavimas netaikomas. 13.3. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 13.4. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 13.5. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, patvirtinančius pasiektą rezultatą. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, siekiant įrodyti pagal fiksuotuosius įkainius apmokamas išlaidas ir patvirtinti pasiektą rezultatą, nurodomi projekto sutartyje. 13.6. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje. |
||||
14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||
☐ Indeksuojama Q Neindeksuojama |
||||
Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
Papildoma informacija |
14.1. Netiesioginės projekto veiklos ir jų vykdymo išlaidos |
FN-03 |
01 |
40 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma |
- |
14.2. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-01 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.3. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-02 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.4. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-03 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.5. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-04 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.6. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų
|
FN-05-05 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.7. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-06 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.8. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-07 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt skiltyje „Veiklos sritys“, ieškant „Metodinės pagalbos centras“. |
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ 11 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-01 „GERINTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ, DIDINTI SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMĄ KRIZINIAIS ATVEJAIS ŠEIMOJE“ 11 VEIKLOS „SOCIALINIŲ PASLAUGŲ STANDARTŲ SUKŪRIMAS, DIEGIMAS, TAIKYMAS, PALAIKYMAS IR PRIEŽIŪRA SOSTINĖS REGIONE“ IR 12 VEIKLOS „SOCIALINIŲ PASLAUGŲ STANDARTŲ SUKŪRIMAS, DIEGIMAS, TAIKYMAS, PALAIKYMAS IR PRIEŽIŪRA VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠYMO KORTELĖS
i SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio
„Organizacijos, dalyvavusios socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose“ APRAŠYMO KORTELĖ
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Organizacijos, dalyvavusios socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Asmenys |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Produkto rodiklis |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
P-09-004-02-05-01-08 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Rodiklis parodo, kiek organizacijų (pvz., institucijų, įstaigų, nevyriausybinių organizacijų) dalyvavo socialinių paslaugų kokybės standarto, t. y. minimalių socialinių paslaugų kokybės reikalavimų, diegimo ir (ar) palaikymo veiklose, įgyvendinant „Europos socialinio fondo +“ lėšomis finansuojamą projektą (toliau – projektas). Socialinės paslaugos suprantamos, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Sumuojamos organizacijos, dalyvaujančios socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose. Ta pati organizacija vieno projekto įgyvendinimo metu skaičiuojama tik vieną kartą (nesvarbu, kokiame skaičiuje veiklų ji dalyvavo). |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminiai šaltiniai: sutartys dėl dalyvavimo projekte. Antriniai šaltiniai: veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Rodiklis laikomas pasiektu, kai organizacija pradeda dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veikloje. Rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio nr. +370 665 22 312 |
16. |
Kita svarbi informacija |
Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – P.S.2.1529. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis produkto rodiklis yra susijęs su specialiuoju rezultato rodikliu R.S. 2.3535 „Organizacijų, įsidiegusių socialinių paslaugų kokybės standartą ir (ar) sėkmingai baigusių dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje, dalis“. |
iI SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio
„Organizacijų, įsidiegusių socialinių paslaugų kokybės standartą ir (ar) sėkmingai baigusių dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje, dalis“ APRAŠYMO KORTELĖ
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Organizacijų, įsidiegusių socialinių paslaugų kokybės standartą ir (ar) sėkmingai baigusių dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje, dalis |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Procentai |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Palaikymas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Rezultato rodiklis |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
R-09-004-02-05-01-04 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Rodiklis parodo, kokia organizacijų (pvz., institucijų, įstaigų, nevyriausybinių organizacijų) dalis nuo visų organizacijų, dalyvavusių socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose, įgyvendinant „Europos socialinio fondo +“ lėšomis finansuojamą projektą (toliau – projektas), sėkmingai įsidiegė socialinių paslaugų kokybės standartą, t. y. minimalius socialinių paslaugų kokybės reikalavimus, ir (ar) sėkmingai baigė dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje ir gavo tai patvirtinantį sertifikatą ir (ar) kitą dokumentą. Socialinės paslaugos suprantamos, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Rodiklio reikšmė apskaičiuojama pagal formulę P / B * 100 proc., kur: P (pokyčio kintamasis) – „Organizacijos, įsidiegusios socialinių paslaugų kokybės standartą ir (ar) sėkmingai baigusios dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje“, skaičius; B (bazinis susietasis) – „Organizacijos, dalyvavusios socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose“, skaičius. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminiai šaltiniai: sutartys dėl dalyvavimo projekte. Antriniai šaltiniai: veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Rodiklis laikomas pasiektu, jei organizacija sėkmingai įsidiegė socialinių paslaugų kokybės standartą ir (arba) sėkmingai baigė dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje ir gavo tai patvirtinantį sertifikatą ir (ar) kitą dokumentą. Rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio nr. +370 665 22 312 |
16. |
Kita svarbi informacija |
Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – R.S. 2.3535. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis rezultato rodiklis yra susijęs su specialiuoju produkto rodikliu P.S.2.1529 „Organizacijos, dalyvavusios socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose“. |
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ 11 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
PROJEKTO, KURIUO ĮGYVENDINAMOS 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-01 „GERINTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ, DIDINTI SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMĄ KRIZINIAIS ATVEJAIS ŠEIMOJE“ APRAŠE NURODYTA 11 VEIKLA „SOCIALINIŲ PASLAUGŲ STANDARTŲ SUKŪRIMAS, DIEGIMAS, TAIKYMAS, PALAIKYMAS IR PRIEŽIŪRA SOSTINĖS REGIONE“ IR 12 VEIKLA „SOCIALINIŲ PASLAUGŲ STANDARTŲ SUKŪRIMAS, DIEGIMAS, TAIKYMAS, PALAIKYMAS IR PRIEŽIŪRA VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“, ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas Projektas, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ apraše nurodyta 11 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite Q):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
Q Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088) |
Su Europos Komisija suderintas pagrindimas (remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIFP lėšos) vertinimo klausimynais) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinant projektą išsiskirs daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų. |
Netaikoma, nes projekto veiklos skirtos socialinių paslaugų standartams sukurti, diegti, taikyti, palaikyti ir prižiūrėti. |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamas projektas darys neigiamą poveikį dabartiniam ir ateities klimatui, žmonėms, gamtai ar turtui. |
Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte. |
3. Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka tausiojo vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų daryti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui. |
Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte. |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes įgyvendinant reformas ir investuojant nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. |
Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte. |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitiks oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų didelė oro, vandens ir dirvožemio tarša. |
Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte. |
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitiks biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos bei atkūrimo tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma, kad veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ir ekosistemų apsaugai, nes skaitmeninė infrastruktūra kuriama jau urbanizuotoje teritorijoje. |
Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte. |