Paveikslėlis, kuriame yra logotipas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TIKSLINIŲ KOMPETENCIJŲ UGDYMO PALYDIMŲJŲ SUBSIDIJŲ VERSLUI SKYRIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugpjūčio 4 d. Nr. 4-436

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 2 straipsnio 1 dalimi ir 8 straipsnio 2 ir 3 dalimis ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.2 papunktį,

t v i r t i n u Tikslinių kompetencijų ugdymo palydimųjų subsidijų verslui skyrimo ir administravimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Finansų ministrė, pavaduojanti

ekonomikos ir inovacijų ministrą                                                                                       Gintarė Skaistė


 

part_32e750dbd4de4c4a9c9918f07ea01487_end

part_5dc144a71d3b4a08ab8cf779e6365828_end

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro 2023 m. rugpjūčio 4 d.

įsakymu Nr. 4-436

 

 

TIKSLINIŲ KOMPETENCIJŲ UGDYMO PALYDIMŲJŲ SUBSIDIJŲ VERSLUI SKYRIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tikslinių kompetencijų ugdymo palydimųjų subsidijų verslui skyrimo ir administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus bendradarbystės centro (toliau – BC) „Spiečius“ paslaugų teikimo sutartį sudariusiems smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektams, kurie gali kreiptis dėl negrąžinamos subsidijos (toliau – subsidija), kuri būtų naudojama kompetencijų ugdymui, gavimo, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, tikslinių kompetencijų ugdymo palydimųjų subsidijų smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams paraiškos (toliau – subsidijos paraiška) teikimo tvarką, subsidijos paraiškos vertinimo tvarką, subsidijos panaudojimo kontrolės ir stebėsenos tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ir vartojamos 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais, 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

3. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Inovacijų agentūra (toliau – Agentūra) atlieka Aprašo IV, V ir VI skyriuose nustatytas funkcijas.

4. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – subsidija. Vienam SVV subjektui, atitinkančiam Aprašo II skyriuje nurodytus reikalavimus ir pateikusiam Agentūrai subsidijos paraišką, kurios forma nustatyta Aprašo 1 priede, ir Aprašo 20 punkte nurodytus dokumentus (toliau – pareiškėjas), subsidija pagal Aprašą gali būti skiriama vieną kartą.

5. Pagal Aprašą iš valstybės biudžeto lėšų skiriamos subsidijos, kurių bendra suma einamiesiems metams yra nustatoma Ekonomikos ir inovacijų ministerijos kanclerio tvirtinamoje Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro valdymo sričių atitinkamų metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, 01 tikslo „Didinti šalies ekonomikos konkurencingumą, verslo produktyvumą ir aukštos pridėtinės vertės verslo lyginamąją dalį“ 05-001-01-08 (P) uždavinio „Skatinti verslumą ir įmonių augimą“ priemonės 05-001-01-08-07 (TP) „Vykdyti verslumo ir įmonių augimo skatinimo priemones“ detaliojoje sąmatoje veiklai „Tikslinės kompetencijų ugdymo palydimosios subsidijos verslui“.

6. Aprašo IV skyriaus nustatyta tvarka Agentūros interneto svetainėje kasmet skelbiamas kvietimas teikti subsidijos paraiškas (toliau – Kvietimas), kurio galiojimo laikas nurodomas Kvietime, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 darbo dienų. Kvietime taip pat nurodoma tiksli bendra suma, kurią planuojama paskirstyti einamaisiais metais ir kuri turi atitikti einamųjų metų detaliąją sąmatą.

7. Subsidijos paraiškos vertinamos Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka. Pateiktų ir Aprašo 31 punkte nustatyta tvarka įvertintų subsidijos paraiškų eiliškumas nustatomas vertinant subsidijos paraiškas balais – subsidijos paraiškos reitinguojamos, vadovaujantis Aprašo 34 punkte nurodytais subsidijos paraiškų vertinimo kriterijais. Maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 33 punkte.

8. Pagal Aprašą remiamos SVV subjektų veiklos išlaidos – investavimas į paslaugas ir (arba) prekes, kuriomis siekiama skaitmeninti ir (arba) optimizuoti su gamybos ir (arba) paslaugų teikimu susijusius, taip pat klientų valdymo ir aptarnavimo, tarptautinių kokybės vadybos standartų diegimo ir (arba) veiklos organizavimo procesus.

9. Subsidija išmokama tik vienu iš šių būdų:

9.1. sąskaitų apmokėjimo būdu – kai pareiškėjas prašo kompensuoti tais metais, kuriais buvo paskelbtas Kvietimas, deklaruotas patirtas, bet dar neapmokėtas Aprašo 8 punkte nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas, skirtas Aprašo 8 punkte nurodytoms remiamoms veiklos išlaidoms;

9.2. išlaidų kompensavimo būdu – kai pareiškėjas prašo kompensuoti tais metais, kuriais buvo paskelbtas Kvietimas, patirtas ir apmokėtas Aprašo 8 punkte nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas, skirtas Aprašo 8 punkte nurodytoms remiamoms veiklos išlaidoms.

10. Didžiausias galimos skirti subsidijos dydis vienam pareiškėjui – iki 100 procentų tinkamų finansuoti pareiškėjo išlaidų, nurodytų Aprašo 8 punkte, bet ne daugiau nei 15 000 Eur (penkiolika tūkstančių eurų). Vienas pareiškėjas gali gauti vieną subsidiją pagal Kvietimą. Pareiškėjas gali prisidėti prie Aprašo 8 punkte nurodytos veiklos išlaidų įgyvendinimo savo ir (arba) kitų finansavimo šaltinių lėšomis.

11. Pagal Aprašą pareiškėjams de minimis pagalba teikiama laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio 8 ir 9 dalių, 5 straipsnio reikalavimų.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

12. Pagal Aprašą pareiškėjai yra SVV subjektai, kurie subsidijos paraiškos teikimo metu atitinka šiuos reikalavimus:

12.1. Pareiškėjas veiklą vykdo Lietuvos Respublikoje. Laikoma, kad pareiškėjas veiklą vykdo Lietuvos Respublikoje, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius, valstybinio socialinio draudimo įmokas ir privalomojo sveikatos draudimo įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą.

12.2. Pareiškėjas yra sudaręs bendradarbystės centro (toliau – BC) „Spiečius“ paslaugų teikimo sutartį, suteikiančią galimybę nemokamai naudotis BC „Spiečius“ patalpose esančiomis kompiuterizuotomis darbo vietomis su įranga, gauti verslumo ugdymo ir konsultacines paslaugas, skirtas bazinėms verslumo kompetencijoms ugdyti, gauti konsultacijas verslo pradžios ir plėtros, verslo skaitmeninimo, kūrybinių industrijų vystymo, socialinio verslo klausimais ir pasinaudoti kitomis BC „Spiečius“ nariams skirtomis ir įgyvendinamomis verslumo skatinimo ir verslo plėtros iniciatyvomis. Paslaugų teikimo sutartis su BC „Spiečius“ turi būti sudaryta ne vėliau kaip Aprašo įsigaliojimo dieną ir paraiškos teikimo metu nesustabdyta.

12.3. Pareiškėjo pardavimo pajamos per paskutiniuosius ataskaitinius finansinius metus yra ne mažesnės kaip 20 000 Eur (dvidešimt tūkstančių eurų).

12.4. Į pareiškėjo turtą nėra nukreiptas išieškojimas pagal teismų ar kitų institucijų išduotus vykdomuosius dokumentus.

12.5. Pareiškėjui nėra iškelta nemokumo byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo ir nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas dėl bankroto proceso vykdymo ne teismo tvarka, pareiškėjas nėra reorganizuojamas, dalyvaujantis atskyrime, likviduojamas, likviduojamas dėl bankroto, likviduotas, jungiamas tarpvalstybiniu lygiu, dalyvaujantis jungimesi tarpvalstybiniu lygiu.

12.6. Pareiškėjas yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymus. Ši nuostata netaikoma, jei pareiškėjas turi įsiskolinimų, tačiau yra sudaręs susitarimą dėl skolos atidėjimo ir (arba) įsiskolinimo suma neviršija 50 Eur (penkiasdešimt eurų).

12.7. Pareiškėjas nėra padaręs Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXVII ir XXXVIII skyriuose nurodyto nusikaltimo, už kurį pareiškėjui nėra panaikintas ar išnykęs teistumas, ir (ar) minėtuose skyriuose nurodyto baudžiamojo nusižengimo bei Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimo kodekso 199 straipsnyje ir XII, XVIII skyriuose nurodyto administracinio nusižengimo, už kurį pareiškėjui yra paskirta administracinė nuobauda ir (ar) ekonominė sankcija, ir nuo sprendimo, kuriuo paskirta ši sankcija, įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip vieni metai; dėl pareiškėjo, jo savininkų, turinčių ne mažiau kaip 25 proc. akcijų ir (ar) kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių ir (ar) balsų, ir (ar) vadovų per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl ekonominio finansinio pobūdžio nusikalstamų veikų (dalyvavimo nusikalstamame susivienijime, jo organizavimo ar vadovavimo jam; kyšininkavimo, prekybos poveikiu, papirkimo, sukčiavimo, turto pasisavinimo, turto iššvaistymo, apgaulingo pareiškimo apie juridinio asmens veiklą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimo ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinio sukčiavimo, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimo, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimo, apgaulingos apskaitos tvarkymo ar piktnaudžiavimo, kai šiomis nusikalstamomis veikomis kėsinamasi į Europos Sąjungos finansinius interesus, kaip apibrėžta Konvencijos dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnyje; nusikalstamo bankroto; teroristinio ir su teroristine veikla susijusio nusikaltimo; nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimo; prekybos žmonėmis, vaiko pirkimo arba pardavimo) ir šis asmuo neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo.

12.8. Pareiškėjas atitinka nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo sąlygas, nustatytas Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje ir 3 straipsnyje:

12.8.1. neveikia žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje;

12.8.2. nevykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklos;

12.8.3. neveikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;

12.8.4. neveikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams.

13. Nėra gavęs subsidijos pagal Priemonės „Vykdyti verslumo ir įmonių augimo skatinimo priemones“ veiklos „Tikslinės kompetencijų ugdymo palydimosios subsidijos verslui“ lėšų skyrimo ir administravimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 4-870 „Dėl Priemonės „Vykdyti verslumą ir įmonių augimo skatinimo priemones“ veiklos „Tikslinės kompetencijų ugdymo Palydimosios subsidijos verslui“ lėšų skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

14. Pagal Aprašą subsidija nėra skiriama pareiškėjui, nesugrąžinusiam anksčiau gautos valstybės pagalbos (kurią valstybė iš savo išteklių teikia tam tikriems ūkio subjektams arba tam tikroms prekėms gaminti ar paslaugoms teikti, suteikdama išskirtinę ekonominę naudą, kuri neatsirastų rinkos sąlygomis ir kuri iškraipo konkurenciją bei veikia prekybą tarp ES valstybių narių), Europos Komisijos sprendimu pripažintos neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, kaip tai numatoma 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles. Subsidija taip pat neskiriama, jeigu nors viena pareiškėjo vykdoma ūkinė veikla priskiriama Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytoms sritims.

 

III SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

15. Išlaidų tinkamumą finansuoti vertina Agentūra.

16. Pagal Aprašą tinkamos finansuoti išlaidos, patirtos tais metais, kuriais paskelbtas Kvietimas, nuo sausio 1 d. iki gruodžio 15 d.:

16.1. skirtos Aprašo 8 punkte apibrėžtoms remiamoms veiklos išlaidoms, nurodytoms pareiškėjo kartu su subsidijos paraiška laisvos formos teikiamame dokumente (toliau – subsidijos panaudojimo planas), nurodytame Aprašo 20.1 papunktyje;

16.2. skirtos naujoms prekėms ar paslaugoms įsigyti;

16.3. paremtos ne mažiau nei trijų ūkio subjektų, pareiškėjui siūlančių įgyvendinti pagal Aprašo 8 punktą remiamą ir subsidijos panaudojimo plane nurodytą veiklą, pasiūlymais ir (arba) apmokėtinų išlaidų pagrindimo dokumentais, ir (arba) apmokėjimo įrodymo dokumentais.

17. Pagal Aprašą netinkamos finansuoti išlaidos:

17.1. konsultacinių paslaugų, galimybių studijų įsigijimo, investicijų projektų parengimo išlaidos;

17.2. pareiškėjo ar jo darbuotojų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

17.3. dividendai, lėšos, išmokėtos pareiškėjui ar jo dalyviams, kapitalui mažinti, savo akcijų supirkimo išlaidos, delspinigiai, kitokie mokėjimai iš kapitalo pareiškėjui, jo dalyviams ar jo darbuotojams;

17.4. pareiškėjo paskoloms suteikti ar grąžinti;

17.5. reklamos išlaidoms;

17.6. patalpų ar žemės nuomos, jų įsigijimo išlaidos, mokesčiai už komunalines paslaugas;

17.7. pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;

17.8. transporto, ryšių įrangos ir (arba) susisiekimo ir ryšių paslaugų, kompiuterinės įrangos ir reikmenų įsigijimo išlaidos (įskaitant automobilius, mobiliuosius telefonus, kompiuterius, kompiuterinę įrangą), išskyrus atvejus, kai perkamos ryšių ar kompiuterinės įrangos prekės, susijusios su verslo skaitmeninimo sprendimais ir (arba) skirtos jiems įgyvendinti;

17.9. veiklai, finansuotai ar finansuojamai iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų ar kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, jei ši veikla, jai skyrus subsidiją, būtų pripažinta tinkama finansuoti ir (arba) apmokėta daugiau nei vieną kartą.

 

IV SKYRIUS

SUBSIDIJOS PARAIŠKOS TEIKIMAS

 

18. Subsidijos paraiška teikiama pagal Agentūros interneto svetainėje paskelbtą Kvietimą. Kitus papildomus Kvietimo skelbimo būdus ir priemones Agentūra gali pasirinkti atsižvelgdama į tai, kokiomis iš jų efektyviausiai būtų informuojamos tikslinės pareiškėjų grupės. 

19. Jeigu iki Kvietimo galiojimo pabaigos dienos, pagal pateiktas subsidijos paraiškas, bendra paraiškų suma nesudaro visos subsidijos paraiškoms finansuoti bendrai skirtos lėšų sumos, nurodytos Aprašo 5 punkte, Ministerija pagal Agentūros pateiktą pasiūlymą turi teisę Kvietimo terminą pratęsti, tačiau ne ilgesniam kaip 10 (dešimties) darbo dienų laikotarpiui. Apie Kvietimo galiojimo termino pratęsimą Agentūra ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo dėl Kvietimo termino pratęsimo paskelbia Agentūros interneto svetainėje. Kitus papildomus skelbimo apie Kvietimo galiojimo termino pratęsimą būdus ir priemones Agentūra gali pasirinkti atsižvelgdama į tai, kokiomis iš jų efektyviausiai būtų informuojamos tikslinės pareiškėjų grupės. 

20. Siekdamas gauti subsidiją, pareiškėjas kartu su subsidijos paraiška privalo pateikti:

20.1. subsidijos panaudojimo planą, kuriame būtų išdėstytas (-i) siekis (-iai), tikslas (-ai) ir uždavinys (-iai), kuriems įgyvendinti prašomas finansavimas, apibrėžta pagrindinė remiamų veiklos išlaidų idėja, pateiktas šių veiklos išlaidų ir numatomo rezultato aprašymas, nurodytas veiklos išlaidų poreikis, įgyvendinimo biudžetas ir kita svarbi su remiamos veiklos išlaidomis susijusi informacija;

20.2. išlaidas pagrindžiančius dokumentus, skirtus pagal Aprašo 8 punktą remiamoms ir subsidijos panaudojimo plane nurodytoms veiklos išlaidoms pagrįsti, atsižvelgdamas į pasirinktą subsidijos skyrimo būdą:

20.2.1. jei paslaugos ir (arba) prekės tik planuojamos įsigyti, pareiškėjas kartu su subsidijos paraiška pateikia ne mažiau kaip trijų ūkio subjektų, potencialiai teiksiančių prekes ar paslaugas, (jei rinkoje egzistuoja bent trys ūkio subjektai, teikiantys reikiamas paslaugas ir (ar) prekes) komercinius pasiūlymus ir (arba) nuorodą į informacijos šaltinį, kuriame būtų pateikiama paslaugų ir (arba) prekių kaina ir (arba) kainodaros taisyklės (subsidijos skyrimo atveju subsidija yra išmokama remiantis Aprašo 9 punktu);

20.2.2. jei konkrečios paslaugos ir (arba) prekės jau įsigytos iš konkrečių tiekėjų, bet už jas dar nesumokėta, pareiškėjas kartu su subsidijos paraiška pateikia paslaugų ir (arba) prekių sąskaitą (-as) faktūrą (-as);

20.2.3. jei paslaugos ir (arba) prekės jau yra įsigytos ir už jas sumokėta, pareiškėjas kartu su subsidijos paraiška pateikia sąskaitą (-as) faktūrą (-as) ir išlaidų apmokėjimą pagrindžiančius dokumentus (banko ir (arba) kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašus, kasos išlaidų orderius, kvitus ar kitus lygiaverčius dokumentus);

20.3. paskutinių ataskaitinių finansinių metų pelno (nuostolių) ataskaitą arba metinę pajamų deklaraciją, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo, pagrindžiančią, kad pareiškėjo pardavimo pajamos per paskutiniuosius ataskaitinius finansinius metus yra ne mažesnės kaip 20 000 Eur (dvidešimt tūkstančių eurų);

20.4. SVV subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“;

20.5. „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Ministerijos parengtą ir interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“ paskelbtą „Viena įmonė“ deklaracijos formą;

20.6. kai pareiškėjas verslininkas, – verslo liudijimo (-ų) ir (arba) individualios veiklos pažymos (-ų) kopiją (-as) arba nuorašą (-us) ar išrašą (-us).

21. Pareiškėjas užpildytą ir kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, pasirašytą subsidijos paraišką kartu su visais Aprašo 20 punkte nurodytais dokumentais iki Kvietimo galiojimo pabaigos pateikia Agentūrai Kvietimo skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu.

22. Paraiška pildoma lietuvių kalba. Jeigu pareiškėjas, pateikęs paraišką, pastebėjo, kad nurodė neteisingą ir (ar) ne visą informaciją (duomenis) arba paraiškoje nurodyta informacija (duomenys) pasikeitė, jis paraišką patikslina – pateikia naują subsidijų paraišką. Paraiška gali būti tikslinama iki kvietimo galiojimo pabaigos. Jeigu paraiška tikslinama, paraiškos pateikimo data yra laikoma paskutinės patikslintos paraiškos pateikimo data. Jei iki paraiškų pateikimo termino pabaigos gautos kelios pareiškėjo paraiškos, Agentūra vertina paskutinę gautą patikslintą paraišką.

23. Paraiška prilyginama pareiškėjo įsipareigojimams, kurių pareiškėjas privalo laikytis, jam skyrus subsidiją.

24. Pareiškėjus informuoja ir konsultuoja Agentūra. Į pareiškėjo pateiktus klausimus atsakymas pateikiamas ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo klausimo gavimo dienos pareiškėjo nurodytu būdu arba tokiu pat būdu, kuriuo pareiškėjas pateikė klausimą. Informacija apie konkrečius konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus (vardas, pavardė, kontaktinis telefono numeris ir bendras el. pašto adresas) nurodoma Kvietime.

25. Agentūra gautą subsidijos paraišką užregistruoja ir subsidijos paraiškai suteikia unikalų subsidijos paraiškos kodą (toliau – paraiškos kodas).

26. Pareiškėjui ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo subsidijos paraiškos pateikimo dienos subsidijos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu išsiunčiamas subsidijos paraiškos gavimo ir registravimo patvirtinimas, kuriame nurodomas subsidijos paraiškos kodas ir subsidijos paraiškos gavimo data bei tikslus laikas: subsidijos paraiškos gavimo diena, valanda ir minutė.

27. Informacija apie užregistruotas subsidijos paraiškas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo Kvietimo galiojimo pabaigos skelbiama Agentūros interneto svetainėje. Skelbiamoje informacijoje nurodomi šie duomenys (išskyrus fizinių asmenų duomenis): paraiškos kodas, veiklos išlaidos, kurioms prašoma skirti subsidiją, bendras pagal Kvietimą gautų ir užregistruotų subsidijos paraiškų skaičius bei bendra pagal pateiktas subsidijos paraiškas prašomų skirti subsidijų suma.

 

V SKYRIUS

SUBSIDIJOS PARAIŠKOS VERTINIMAS

 

28. Subsidijos paraiškas vertina Agentūra ne ilgiau kaip 40 (keturiasdešimt) kalendorinių dienų nuo Kvietimo teikti subsidijos paraiškas galiojimo pabaigos.

29. Subsidijos paraiškų vertinimo terminas, nurodytas Aprašo 28 punkte, atsižvelgiant į objektyvias aplinkybes, kai gautas didelis subsidijos paraiškų skaičius arba Agentūra dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as), Ministerijos sprendimu gali būti pratęstas, tačiau ne ilgesniam kaip 10 (dešimt) darbo dienų terminui. Agentūra ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo dėl subsidijos paraiškų vertinimo termino pratęsimo priėmimo dienos apie tai informuoja pareiškėjus savo interneto svetainėje, nurodydama pratęsimo terminą.

30. Agentūra, gavusi subsidijos paraišką ir Aprašo 20 punkte nurodytus dokumentus, ne ilgiau nei per 14 darbo dienų nuo Kvietimo termino pabaigos įvertina, ar:

30.1. pareiškėjas atitinka Aprašo II skyriuje nustatytus reikalavimus;

30.2. paraiška atitinka Aprašo 8, 21 ir 22 punktuose nustatytus reikalavimus;

30.3. pateikti visi Aprašo 20 punkte nurodyti dokumentai;

30.4. suteikus pareiškėjo prašomą de minimis pagalbos sumą nebus viršyta vienai įmonei (kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje) nustatyta riba. Jei ši riba būtų viršijama, sprendimu dėl pagalbos suteikimo galima suteikti tik tokią de minimis sumą, kad Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje nustatyta leistina riba nebūtų viršyta.

31. Jeigu paraiška neatitinka Aprašo 30 punkte nurodytų reikalavimų, Agentūra per 1 darbo dieną paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie pastebėtus trūkumus prašydama juos ištaisyti per Agentūros nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos.

32. Jeigu pareiškėjas per Agentūros nustatytą terminą neištaiso paraiškos trūkumų, nepateikia trūkstamos, papildomos informacijos, duomenų ir (ar) dokumentų, nepapildo ir (ar) nepatikslina paraiškoje ar kartu su paraiška pateiktuose dokumentuose nurodytos informacijos, duomenų ir (arba) pateikia patikslintą paraišką, kuri yra analogiška prieš tai pateiktai paraiškai arba kurioje nėra ištaisyti paraiškos trūkumai ir (arba) ištaisyti ne visi trūkumai, Paraiškos vertinimas baigiamas ir pareiškėjas įtraukiamas į netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašą Aprašo 36.1 papunktyje nustatyta tvarka.

33. Paraiškos, atitinkančios Aprašo 30 punkte nustatytus reikalavimus, perduodamos vertinti Agentūros sudarytai paraiškų vertinimo komisijai. Įvertinus paraiškas, ne vėliau kaip per 1 (vieną) darbo dieną Agentūra reitinguoja paraiškas vadovaudamasi šiais subsidijos paraiškų vertinimo kriterijais:

33.1. Jei pareiškėjo pardavimo pajamos per paskutiniuosius ataskaitinius finansinius metus yra mažesnės nei 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų), pareiškėjui skiriama 0 (nulis) balų.        

33.2. Jei pareiškėjo pardavimo pajamos per paskutiniuosius ataskaitinius finansinius metus yra nuo 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų) iki 100 000 Eur (vieno šimto tūkstančių eurų) imtinai, pareiškėjui skiriama 10 (dešimt) balų.

33.3. Jei pareiškėjo pardavimo pajamos per paskutiniuosius ataskaitinius finansinius metus didesnės nei 100 000 Eur (šimtas tūkstančių eurų), pareiškėjui skiriama 15 (penkiolika) balų.

34. Jeigu, vertinant subsidijos paraiškų vertinimo kriterijus, nurodytus Aprašo 33 punkte, pareiškėjų pateiktos subsidijos paraiškos surenka vienodą balų skaičių, tuomet vienodą balų skaičių surinkusios paraiškos reitinguojamos pagal anksčiausią subsidijos paraiškų pateikimo datą ir laiką. Jeigu subsidijos paraiška buvo tikslinama, vertinama patikslintos subsidijos paraiškos pateikimo data ir laikas.

35. Agentūra, įvertinusi subsidijos paraiškas ir reitingavusi jas balais, per 2 (dvi) darbo dienas parengia:

35.1. netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodo pareiškėjo juridinio asmens kodą, pavadinimą, o jeigu pareiškėjas fizinis asmuo – vardą, pavardę, verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymos numerį, subsidijos paraiškos pateikimo datą, paraiškos kodą ir netinkamumo finansuoti teisinį ir faktinį pagrindą;

35.2. potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodo:

35.2.1. pareiškėjo juridinio asmens kodą, pavadinimą, o jeigu pareiškėjas fizinis asmuo – vardą, pavardę, verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymos numerį, subsidijos paraiškos pateikimo datą ir paraiškos kodą;

35.2.2. tinkamumo finansuoti teisinį ir faktinį pagrindą;

35.2.3. skirtiną subsidijos dydį.

36. Agentūra parengtus netinkamų finansuoti ir potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašus ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo šių sąrašų sudarymo pateikia Ministerijai.

37. Sprendimą dėl subsidijos skyrimo ar atsisakymo skirti subsidiją ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) darbo dienų nuo netinkamų finansuoti ir potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašų gavimo dienos priima Ekonomikos ir inovacijų ministras. Sprendimas dėl subsidijos skyrimo ar atsisakymo skirti subsidiją įforminamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu. Ekonomikos ir inovacijų ministro sprendime dėl subsidijos skyrimo ar atsisakymo skirti subsidiją nurodoma:

37.1. teisinis ir faktinis pagrindas skirti subsidiją arba atsisakyti skirti subsidiją;

37.2. pareiškėjų, kuriems skiriama subsidija, sąrašas, kuriame nurodomas pareiškėjo pateiktos subsidijos paraiškos kodas, kiekvienam pareiškėjui skiriamos subsidijos dydis, arba pareiškėjų, kuriems atsisakyta skirti subsidiją, sąrašas, kuriame nurodomas pareiškėjo pateiktos subsidijos paraiškos kodas;

37.3. kita Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatyta informacija.

38. Ekonomikos ir inovacijų ministrui priėmus sprendimą skirti subsidiją arba atsisakyti skirti subsidiją, informacija apie priimtą sprendimą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo priėmimo dienos, raštu pateikiama Agentūrai. Agentūra nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos, apie ekonomikos ir inovacijų ministro priimtą sprendimą dėl subsidijos skyrimo arba atsisakymo skirti subsidiją paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją ir nurodo Aprašo 37.1–37.3 papunkčiuose nurodytą informaciją. Agentūra ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas po ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo priėmimo informaciją apie pareiškėjui skirtą de minimis pagalbą pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui (toliau – Registras), vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

39. Agentūra ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo skirti subsidiją ar atsisakyti skirti subsidiją priėmimo dienos pareiškėjui, dėl kurio priimtas ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimas skirti subsidiją, teikia pasirašyti sutartį dėl valstybės biudžeto lėšų pervedimo ir naudojimo, kurios forma nustatyta Aprašo 2 priede (toliau – Sutartis) ir kuri sudaroma tarp pareiškėjo, Agentūros ir Ministerijos.

40. Pareiškėjas, siekdamas gauti subsidiją, privalo:

40.1. kai kartu su subsidijos paraiška buvo pateikti Aprašo 20.2.1 papunktyje nurodyti dokumentai ir kai paslaugos ir (arba) prekės tik planuojamos įsigyti, ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo dėl subsidijos skyrimo gavimo dienos Agentūrai pateikti sąskaitą (-as) faktūrą (-as) ir kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, pasirašytą Sutartį;

40.2. kai kartu su subsidijos paraiška buvo pateikti Aprašo 20.2.2 ir 20.2.3 papunkčiuose nurodyti dokumentai ir kai paslaugos ir (arba) prekės jau įsigytos, ne vėliau kaip per 6 (šešias) darbo dienas nuo ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo dėl subsidijos skyrimo gavimo dienos Agentūrai pateikti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, pasirašytą Sutartį.

41. Pareiškėjui per Aprašo 40.1 ar 40.2 papunkčiuose nustatytus terminus nepateikus atitinkamų dokumentų ir kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, pasirašytos Sutarties, Agentūra apie tai ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo šio termino pabaigos informuoja Ministeriją. Ministerija ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo Agentūros informavimo priima sprendimą atsisakyti išmokėti skirtą subsidiją ir apie šį sprendimą Agentūra nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas, elektroniniu paštu informuoja pareiškėją ir nurodo tokio sprendimo apskundimo tvarką, terminus ir kitą Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nurodytą informaciją. 

42. Agentūra, gavusi pareiškėjo pasirašytą Sutartį, teikia ją pasirašyti Ministerijai. Ministerija Sutartį pasirašo ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo pareiškėjo pasirašytos Sutarties gavimo dienos ir pasirašytą Sutartį teikia Agentūrai.  Nepasirašius sutarties, de minimis pagalba išregistruojama iš Registro ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos.

43. Agentūra ne rečiau kaip vieną kartą per 7 (septynias) darbo dienas Ministerijai pateikia pareiškėjų, pasirašiusių Sutartį, sąrašą, nurodydama pareiškėjų atsiskaitomosios sąskaitos numerius. Ministerija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 7 (septynias) darbo dienas nuo pareiškėjų, pasirašiusių Sutartį, sąrašo gavimo dienos, perveda subsidiją pareiškėjui į Ministerijai pateikto pareiškėjų, pasirašiusių Sutartį, sąraše nurodytą pareiškėjo sąskaitą.

44. Skirta subsidija turi būti panaudota ir veiklos išlaidų ataskaita, kurios forma pateikta Aprašo 3 priede, kartu su išlaidų apmokėjimo pagrindimo dokumentais (banko ir (arba) kitos kredito įstaigos sąskaitų apmokėjimo išrašais, kasos išlaidų orderiais, kvitais ar kitais lygiaverčiais dokumentais) Agentūrai privalo būti pateikta ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo skirtos subsidijos išmokėjimo pareiškėjui dienos, išskyrus atvejus, kai paslaugos ir (arba) prekės jau yra įsigytos ir už jas sumokėta, o pareiškėjas kartu su subsidijos paraiška pagal Aprašo 20.2.3 papunktį jau pateikė atlikto (-ų) pirkimo (-ų) sąskaitą (-as) faktūrą (-as) ir veiklos išlaidų ataskaitą kartu su išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais.

45. Siekiant skaidrumo, informacija apie pareiškėjus, kuriems ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimu buvo skirta subsidija, 1 (vienus) metus nuo ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo dėl subsidijos skyrimo priėmimo dienos skelbiama Agentūros interneto svetainėje. Kartu nurodomi pareiškėjo duomenys: juridinio asmens kodas, pavadinimas ir kiekvienam pareiškėjui skirtos subsidijos dydis, o jei pareiškėjas verslininkas, − nuasmeninti duomenys ir skirtos subsidijos dydis. 

 

VI SKYRIUS

SUBSIDIJOS PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR STEBĖSENA

 

46. Atliekama kiekvieno subsidiją gavusio pareiškėjo (toliau – subsidijos gavėjas) subsidijų panaudojimo kontrolė.

47. Agentūra, gavusi subsidijos gavėjo pateiktą Remiamų Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų veiklos išlaidų ataskaitą bei įgyvendinant remiamą veiklą patirtų išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų, atlieka šių dokumentų patikrinimą ir jų tinkamumo įvertinimą.

48. Jeigu vertindama Aprašo 44 punkte nurodytus dokumentus Agentūra nustato, kad subsidijos gavėjo pateikti dokumentai yra netikslūs, neišsamūs ir (arba) pateikti ne visi apmokėjimą įrodantys dokumentai, Agentūra kreipiasi į subsidijos gavėją, prašydama patikslinti, paaiškinti ir (arba) pateikti trūkstamus dokumentus, bei nustato terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 (trys) ir ilgesnis kaip 5 (penkios) darbo dienos nuo tokio prašymo pateikimo dienos, per kurį subsidijos gavėjas turi patikslinti, paaiškinti dokumentuose pateiktą informaciją ir (arba) pateikti trūkstamus dokumentus. 

49. Jei nustatoma, kad pareiškėjas pateikė neteisingą informaciją (duomenis) ir (ar) dokumentus ir (ar) sąmoningai nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės sprendimo dėl subsidijos skyrimo priėmimui, pareiškėjas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą finansavimą su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589.

50. Agentūra, nustačiusi, kad subsidijos gavėjas pateikė klaidingus patirtų išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) šiuose dokumentuose nurodė neteisingą informaciją, arba nustačiusi, kad subsidija skirta Aprašo 17 punkte nurodytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms arba kad pagal Aprašą remiama veikla neįgyvendinta ir subsidija nepanaudota per Aprašo 44 punkte nustatytą terminą, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo tokių aplinkybių nustatymo dienos, apie tai raštu informuoja Ministeriją. Ekonomikos ir inovacijų ministras ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo informacijos iš Agentūros gavimo dienos priima sprendimą dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo. Ministerija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas nuo sprendimo dėl subsidijos grąžinimo ar jos dalies grąžinimo priėmimo dienos, subsidijos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja subsidijos gavėją apie ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimą dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo ir nurodo subsidijos ar jos dalies grąžinimo terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 14 (keturiolika) kalendorinių dienų, Ministerijos sąskaitą, tokio sprendimo apskundimo tvarką, terminus ir kitus Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nurodytus duomenis. 

51. Subsidijos gavėjui praleidus subsidijos ar jos dalies grąžinimo terminą, skaičiuojami 0,02 procento nuo grąžintinos sumos dydžio delspinigiai už kiekvieną uždelstą kalendorinę dieną. Pareiškėjui praleidus grąžintinos subsidijos ar jos dalies grąžinimo ir su subsidijos ar jos dalies grąžinimu susijusių palūkanų grąžinimo terminą, Ministerija ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų po sprendime nustatyto termino pabaigos inicijuoja subsidijos arba jos dalies ir su subsidija ar jos dalimi susijusių palūkanų ir mokėtinų delspinigių išieškojimą.

52. Ekonomikos ir inovacijų ministrui priėmus sprendimą dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo, subsidija ar jos dalis, taip pat su ja susiję delspinigiai ir palūkanos turi būti grąžinami bankiniu pavedimu į Ministerijos sąskaitą, nurodytą sprendime dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Už paraiškoje ir kartu su Paraiška pateiktų dokumentų ir informacijos (duomenų) teisingumą atsako pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo, pateikęs paraišką. 

54. Už Ministerijai pateiktų netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašuose ir potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašuose nurodytų duomenų ir informacijos teisingumą ir tikslumą atsako Agentūra.

55. Pareiškėjų pateikti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – skirti subsidiją, nustatyti tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, vertinti tikslinių kompetencijų ugdymo palydimųjų subsidijų SVV subjektams paraišką, vykdyti subsidijų panaudojimo kontrolę ir stebėseną. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama Ministerijos interneto svetainės www.eimin.lrv.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“ ir Agentūros svetainės www.inovacijuagentura.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

56. Visi su subsidija susiję teisės aktai, dokumentai, informacija (duomenys) tvarkomi ir saugomi laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 punkte nustatytos pareigos dokumentus saugoti 10 (dešimt) metų nuo paskutinės pagalbos pagal schemą suteikimo dienos. 

57. Agentūra atsakinga už nereikšmingos (de minimis) pagalbos apskaičiavimą, priskyrimą ir duomenų apie suteiktą pagalbą pateikimą į Registrą. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka duomenis apie suteiktą valstybės ir nereikšmingą (de minimis) pagalbą Registrui teikia ir tikslina Agentūra.

_____________________________