MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL LOŠIMŲ ORGANIZAVIMO VIETOS POVEIKIO VIEŠAJAI TVARKAI, ŠVIETIMUI, KULTŪRAI, VISUOMENĖS SVEIKATAI, GYVENAMAJAI APLINKAI IR KRIMINOGENINEI SITUACIJAI KONKREČIŲ VERTINIMO KRITERIJŲ IR PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. spalio 31 d. Nr. 1-281
Marijampolė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 241 straipsniu ir Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių rekomendacinių vertinimo kriterijų sąrašu, patvirtintu Lošimų priežiūros tarnybos direktoriaus 2022 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. DIE-180 „Dėl Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių rekomendacinių vertinimo kriterijų sąrašo patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių vertinimo kriterijų ir prašymų nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pavesti Marijampolės savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės) direktoriui patvirtinti prašymo dėl sutikimo atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą ir prašymo dėl sutikimo tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje formas ir įpareigoti kompetentingus Savivaldybės administracijos padalinius atlikti konkrečios lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai vertinimą.
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės tarybos
2022 m. spalio 31 d. sprendimu Nr. 1-281
LOŠIMŲ ORGANIZAVIMO VIETOS POVEIKIO VIEŠAJAI TVARKAI, ŠVIETIMUI, KULTŪRAI, VISUOMENĖS SVEIKATAI, GYVENAMAJAI APLINKAI IR KRIMINOGENINEI SITUACIJAI KONKREČIŲ VERTINIMO KRITERIJŲ IR PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių vertinimo kriterijų ir prašymų nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymą ir atsižvelgus į Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių rekomendacinių vertinimo kriterijų sąrašo, patvirtinto Lošimų priežiūros tarnybos direktoriaus 2022 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. DIE-180 „Dėl Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių rekomendacinių vertinimo kriterijų sąrašo patvirtinimo“ rekomendacijas.
2. Aprašas nustato bendrąją sutikimų atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą ar tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje (toliau bendrai – sutikimai) išdavimo tvarką ir konkrečios lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių vertinimo kriterijų (toliau – kriterijai) taikymo sistemą.
3. Aprašas galioja visoje Marijampolės savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje ir yra taikomas bendrovėms, turinčioms teisę organizuoti lošimus (toliau – bendrovės), norinčioms atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą ar tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje.
4. Sprendimą dėl sutikimo ar atsisakymo išduoti sutikimą steigti lošimų organizavimo vietą ar tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje Savivaldybėje priima Savivaldybės taryba, išskyrus Aprašo 17 punkte nustatytus atvejus.
5. Savivaldybės tarybos sprendimo projektą „Dėl lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių vertinimo kriterijų ir prašymų nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ rengia Savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyrius (toliau – Skyrius).
6. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos muziejų įstatyme, Lietuvos Respublikos bibliotekų įstatyme, Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatyme, Lietuvos Respublikos kultūros centrų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA
7. Bendrovė, norinti atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą ar tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje, elektroniniu būdu, paštu, kreipiantis asmeniškai ar per įgaliotą asmenį Savivaldybės administracijai pateikia:
7.3. valstybės narės, kurioje užsienio bendrovė yra įsteigta, institucijos, suteikusios teisę užsienio bendrovei vykdyti lošimų veiklą toje valstybėje narėje, rašytinį patvirtinimą arba institucijos išduotą leidimą, patvirtinančius, kad užsienio bendrovė turi teisę vykdyti lošimų veiklą toje valstybėje narėje, jeigu prašymą pateikia užsienio bendrovės filialas, turintis buveinę Lietuvos Respublikoje ir atliekantis visas juridinio asmens funkcijas ar dalį jų;
7.4. gyvenamojo namo gyvenamosios paskirties patalpų savininkų daugumos laisvos formos rašytinius sutikimus atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą (automatų ar bingo saloną, lošimo namus (kazino), lažybų ir totalizatoriaus punktą, įskaitant žirgų totalizatoriaus punktą), jeigu lošimų organizavimo vietą ketinama atidaryti ar steigti pirmajame arba cokoliniame gyvenamojo namo aukšte, kuriame esančios negyvenamosios patalpos pagal namo projektą ir eksploataciją yra pritaikytos kitai veiklai ir turi pagrindinį įėjimą iš gatvės pusės, nesutampantį su įėjimu į namo laiptinę. Jeigu patalpa nuosavybės teise priklauso keliems savininkams, jiems jų susitarimu teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja vienas asmuo, kuris turi vieną balsą.
8. Prašymas registruojamas Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje. Jeigu teikiant prašymą buvo pateikti ne visi ir (ar) neteisingai užpildyti dokumentai arba jie neatitinka dokumentams keliamų reikalavimų, arba pateikti neteisingi ar netikslūs duomenys, trūkstamiems dokumentams ir (ar) informacijai pateikti ir (ar) patikslinti nustatomas ne ilgesnis kaip 5 darbo dienų terminas nuo pranešimo apie bendrovės prašyme nustatytus trūkumus išsiuntimo dienos, pradedant skaičiuoti nuo kitos po pranešimo išsiuntimo darbo dienos. Apie nustatytą papildomą terminą dokumentams ir (ar) informacijai pateikti bendrovė informuojama raštu.
9. Bendrovės prašymo Savivaldybės administracijoje išnagrinėjimo terminas yra 20 darbo dienų, per kurį:
9.2. pagal Apraše nustatytus kriterijus atliekamas konkrečios lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai vertinimas (pildomas Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai konkrečių vertinimo kriterijų ir prašymų nagrinėjimo tvarkos aprašo priedas);
9.3. parengiami alternatyvūs Savivaldybės tarybos sprendimo projektai dėl sutikimo atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą išdavimo ir dėl nesutikimo atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą išdavimo arba dėl sutikimo tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje išdavimo ir dėl nesutikimo tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje išdavimo (toliau bendrai – sprendimo projektai).
III SKYRIUS
KRITERIJŲ NUSTATYMAS IR TAIKYMAS
11. Skyrius, nustatęs, kad bendrovė pateikė visus privalomus pateikti dokumentus ir informaciją, atlieka konkrečios prašyme nurodytos lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai vertinimą.
12. Nustatomi šie kriterijai nagrinėjant bendrovių prašymus, kai ketinama naujai atidaryti ar steigti lošimų organizavimo veiklą:
12.1. Atstumas iki gyvenamojo namo. Atstumas nuo lošimo organizavimo vietos iki artimiausio gyvenamojo namo turi būti ne mažesnis nei 100 m (jeigu lošimai organizuojami negyvenamosiose patalpose). Atstumas vertinamas pasitelkiant gatvių ar kitokius planus (pvz. www.regia.lt), pagal kuriuos galima pamatuoti atstumą nuo gyvenamojo namo išorinės sienos iki lošimų organizavimo vietos išorinės sienos.
12.2. Atstumas iki švietimo įstaigos. Atstumas nuo lošimų organizavimo vietos iki švietimo įstaigos turi būti ne mažesnis nei 100 m. Atstumas vertinamas pasitelkiant gatvių ar kitokius planus (pvz. www.regia.lt), pagal kuriuos galima pamatuoti atstumą nuo švietimo įstaigos teritorijos pradžios (pvz. mokyklos tvoros ar kiemo pradžios) iki lošimų organizavimo vietos išorinės sienos.
12.3. Atstumas iki kultūros ir sveikatos priežiūros įstaigų. Atstumas nuo lošimų organizavimo vietos iki kultūros ir sveikatos priežiūros įstaigų turi būti ne mažesnis nei 100 m. Atstumas vertinamas pasitelkiant gatvių ar kitokius planus (pvz. www.regia.lt) , pagal kuriuos galima pamatuoti atstumą nuo kultūros ar sveikatos priežiūros įstaigos išorinės sienos iki lošimų organizavimo vietos išorinės sienos.
12.4. Atstumas iki bažnyčių ir religinių organizacijų. Atstumas nuo lošimų organizavimo vietos iki pastato, kuriame yra įsikūrusi bažnyčia ar religinė organizacija, turi būti ne mažesnis nei 100 m. Atstumas vertinamas pasitelkiant gatvių ar kitokius planus (pvz. www.regia.lt), pagal kuriuos galima pamatuoti atstumą nuo pastato, kuriame yra įsikūrusi bažnyčia ar religinė organizacija išorinės sienos iki lošimų organizavimo vietos išorinės sienos.
13. Nustatomi šie kriterijai nagrinėjant bendrovių prašymus, kai ketinama tęsti lošimų organizavimo veiklą:
13.1. Nusikalstamų veikų ir administracinių nusižengimų, susijusių su viešosios tvarkos pažeidimais lošimų organizavimo vietoje, skaičius. Nustatoma, kad lošimų organizavimo vieta atitinka kriterijų, jeigu (iki prašymo pateikimo dienos) nusikalstamų veikų ir administracinių nusižengimų, susijusių su viešąja tvarka, skaičius per pastaruosius 24 mėn. neišaugo daugiau negu 10 procentų (duomenys tikrinami 100 m spindulio teritorijoje nuo konkrečios lošimų organizavimo vietos adreso).
Kriterijaus vertinimui naudojami Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos viešai prieinami duomenys (https://maps.ird.lt/map/), vertinant 24 mėnesių laikotarpį iki prašymo užregistravimo Savivaldybės administracijoje dienos.
13.2. Naujai įsteigtos švietimo, kultūros, sveikatos priežiūros įstaigos, bažnyčios ar religinės organizacijos. Vertinama, ar leidimo organizuoti lošimus galiojimo laikotarpiu buvo įsteigtos naujos švietimo, kultūros, sveikatos priežiūros įstaigos, bažnyčios, religinės organizacijos, ar buvo pastatyti gyvenamieji namai. Jeigu nustatoma, kad pasikeitė lošimų organizavimo vietų koncentracija, yra įsteigtų naujų, šiame punkte nurodytų vietų, kurios nebuvo vertinamos, nagrinėjant lošimus organizuojančių bendrovių prašymus išduoti sutikimą pirmą kartą atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą, lošimų organizavimo vietos poveikis vertinamas vadovaujantis 12 punkte nustatytais kriterijais.
13.3. Gyventojų skundų skaičius, kai lošimų organizavimo veiklą siekiama tęsti pirmajame gyvenamojo namo aukšte, kuriame esančios negyvenamosios patalpos pagal namo projektą ir eksploataciją yra pritaikytos kitai veiklai ir turi pagrindinį įėjimą iš gatvės pusės, nesutampantį su įėjimu į namo laiptinę. Nustatoma, kad lošimų organizavimo vieta atitinka kriterijų, jeigu Savivaldybėje (iki bendrovės prašymo pateikimo dienos) per pastaruosius 24 mėn. nebuvo gauta nei vieno pagrįsto gyventojo skundo dėl vykdomos lošimų organizavimo veiklos konkrečiu adresu.
14. Kiti Savivaldybės administracijos padaliniai prireikus pagal kompetenciją privalo Skyriui, nagrinėjančiam bendrovės prašymą ir atliekančiam konkrečios lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai, gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai vertinimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu suteikti prašomą informaciją, susijusią su konkrečios lošimų organizavimo vietos vertinimu.
15. Skyrius rengia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl sutikimo naujai atidaryti ar steigti lošimų organizavimo veiklą, jei bendrovė pateikė visus privalomus dokumentus bei informaciją ir atitinka Aprašo 12 punkte nustatytus kriterijus.
16. Skyrius rengia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl sutikimo tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje, jei bendrovė pateikė visus privalomus dokumentus bei informaciją ir atitinka Aprašo 13 punkte nustatytus kriterijus.
17. Savivaldybės tarybos sprendimų projektai dėl sutikimo atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą ir sutikimo tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje nerengiami, jeigu:
17.1. paaiškėja, kad lošimų organizavimo vietą ketinama atidaryti ar steigti Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje nurodytose vietose;
17.2. neatitinka Aprašo 12 punkte nustatytų kriterijų, kai ketinama naujai atidaryti ar steigti lošimų organizavimo veiklą;
17.3. neatitinka Aprašo 13 punkte nustatytų kriterijų, kai ketinama tęsti lošimų organizavimo veiklą konkrečioje lošimų organizavimo vietoje;
17.4. bendrovė per Aprašo 8 punkte nustatytą terminą nepateikia trūkstamų dokumentų ir (ar) nepašalina prašyme nustatytų trūkumų;
18. Savivaldybės administracijos direktorius apie atsisakymą rengti Savivaldybės tarybos sprendimų projektus, esant Aprašo 17 punkte nustatytiems pagrindams, bendrovę informuoja raštu. Toks Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas gali būti skundžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.
19. Savivaldybės taryba priima sprendimą sutikti arba nesutikti atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą arba tęsti ar netęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir saugumą.
Lošimų organizavimo vietos poveikio viešajai tvarkai,
švietimui, kultūrai, visuomenės sveikatai,
gyvenamajai aplinkai ir kriminogeninei situacijai
konkrečių vertinimo kriterijų ir prašymų nagrinėjimo
tvarkos aprašo
priedas
LOŠIMŲ ORGANIZAVIMO VIETOS POVEIKIO VIEŠAJAI TVARKAI, ŠVIETIMUI, KULTŪRAI, VISUOMENĖS SVEIKATAI, GYVENAMAJAI APLINKAI IR KRIMINOGENINEI SITUACIJAI VERTINIMO LENTELĖ
20 - -
Prašymo teikėjas (bendrovė):
Prašymo data, registracijos Nr.:
Prašymas dėl sutikimo atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą/tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje
______________________________________.
(lošimų organizavimo vietos adresas)
Kriterijus |
Klausimas |
**Vertinimas balais |
Skirtas balas (įrašyti) |
|
Atsakymas TAIP |
Atsakymas NE |
|||
1. Atstumas iki gyvenamojo namo (jeigu lošimai organizuojami negyvenamosiose patalpose)
|
Ar lošimų organizavimo vieta yra atidaroma ar steigiama didesniu nei 100 m atstumu nuo artimiausio gyvenamojo namo? |
0 |
5 |
|
2. Atstumas iki švietimo įstaigos |
Ar lošimų organizavimo vieta yra atidaroma ar steigiama didesniu nei 100 m atstumu nuo artimiausios švietimo įstaigos? |
0 |
5 |
|
3. Atstumas iki artimiausių kultūros ir sveikatos priežiūros įstaigų |
Ar lošimų organizavimo vieta yra atidaroma ar steigiama didesniu nei 100 m atstumu nuo artimiausių kultūros ir sveikatos priežiūros įstaigų? |
0 |
5 |
|
4. Atstumas iki bažnyčių ir religinių organizacijų |
Ar lošimų organizavimo vieta yra atidaroma ar steigiama didesniu nei 100 m atstumu nuo artimiausios bažnyčios ir pastato, kuriame yra įsikūrusi religinė organizacija? |
0 |
5 |
|
5. Gyvenamosios vietovės seniūnijos pritarimas |
Ar yra gautas gyvenamosios vietovės seniūnijos pritarimas atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą / tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje? |
0 |
5 |
|
6. Nusikalstamų veikų ir administracinių nusižengimų, susijusių su viešosios tvarkos pažeidimais lošimų organizavimo vietoje, skaičius |
Ar nusikalstamų veikų ir administracinių nusižengimų, susijusių su viešąja tvarka, skaičius per pastaruosius 24 mėn. neišaugo daugiau negu 10 procentų? |
0 |
5 |
|
7. Gyventojų skundų skaičius |
Ar nebuvo per pastaruosius 24 mėn. gauta pagrįstų gyventojų skundų dėl vykdomos lošimų organizavimo veiklos?
|
0 |
5 |
|
* Atsižvelgiant į prašymo pobūdį (atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą ar tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje), nevertinami kriterijai žymimi įrašant žodį „Nevertinama“. ** Vertinimas balais, 0 – kriterijaus vertinimo mažiausia reikšmė, poveikio nėra, 5- kriterijaus vertinimo didžiausia reikšmė. Visų kriterijų balų suma sudaro lošimų organizavimo vietos bendrą poveikio reikšmę. ***Bendra balų suma, kurios reikšmė yra 0, poveikio nėra. Jei reikšmė >0, poveikis yra. |
***Bendra balų suma: |
|
Atsižvelgiant į daromą poveikį, rekomenduojame Marijampolės savivaldybės tarybai pritarti sprendimo projektui dėl sutikimo / nesutikimo atidaryti ar steigti lošimų organizavimo vietą / tęsti lošimų organizavimo veiklą lošimų organizavimo vietoje ______________________________.
(lošimų organizavimo vietos adresas)
_____________________ ________________________
(Savivaldybės administracijos padalinio vadovas) (parašas , vardas, pavardė)