LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PIRMOJO KONTAKTO INSTITUCIJŲ, PAGALBOS TARNYBŲ BENDRADARBIAVIMO, pagalbos nuo NUSIKALSTAMOS VEIKOS NUKENTĖJUSIEMS ASMENIMS teikimo TVARKos aprašo patvirtinimo
2021 m. gruodžio 1 d. Nr. A1-867/1V-874/1R-412
Vilnius
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims įstatymo 8 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindami 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2012/29/ES, kuria nustatomi būtiniausi nusikaltimų aukų teisių, paramos joms ir jų apsaugos standartai ir kuria pakeičiamas Tarybos pamatinis sprendimas 2001/220/TVR:
1. T v i r t i n a m e Pirmojo kontakto institucijų, pagalbos tarnybų bendradarbiavimo, pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims teikimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2021 m. gruodžio 1 d. įsakymu
Nr. A1-867/1V-874/1R-412
PIRMOJO KONTAKTO INSTITUCIJŲ, PAGALBOS TARNYBŲ BENDRADARBIAVIMO, pagalbos NUO NUSIKALSTAMOS VEIKOS NUKENTĖJUSIEMS ASMENIMS teikimo TVARKos aprašas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pirmojo kontakto institucijų, pagalbos tarnybų bendradarbiavimo, pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pirmojo kontakto institucijų, pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims tarnybų (toliau – pagalbos tarnyba) bendradarbiavimo tvarką, jų veiksmus bei pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims (toliau – nukentėjęs asmuo) teikimo tvarką.
2. Pirmojo kontakto institucijų, pagalbos tarnybų bendradarbiavimo tikslas – suteikti nukentėjusiam asmeniui aktualią ir teisingą informaciją apie pagalbą, kuri jam gali būti suteikta, ir pagalbos tarnybų kontaktinius duomenis, o pagalbos tarnybai – apie nukentėjusį asmenį, jeigu jis sutinka, siekiant užtikrinti nukentėjusiam asmeniui teisę gauti, pagalbos tarnybai – galimybę laiku suteikti nukentėjusiam asmeniui kokybišką, individualius poreikius atitinkančią pagalbą.
3. Pirmojo kontakto institucijos, pagalbos tarnybos bendradarbiauja tarpusavyje, pagal poreikį ir kompetenciją teikia viena kitai tarnybinę pagalbą, keičiasi kita informacija, reikalinga, kad nukentėjusiam asmeniui būtų suteikta pagalba.
4. Pirmojo kontakto institucija ar pagalbos tarnyba, gavusi informaciją apie nuo teroristinių nusikaltimų nukentėjusį asmenį, šio Aprašo II ir III skyriuose numatytus veiksmus atlieka nedelsdama ir nepaisydama šiuose skyriuose numatytų terminų.
5. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims įstatyme (toliau – Įstatymas).
II SKYRIUS
PIRMOJO KONTAKTO INSTITUCIJŲ VEIKSMAI
7. Pirmojo kontakto institucija, jei į ją kreipiasi nukentėjęs asmuo dėl pagalbos, išskyrus Aprašo 8 punkte nurodytą atvejį:
7.1. suteikia Įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje nurodytą informaciją, kurią rengia, skelbia ir nuolat atnaujina savo interneto svetainėje Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, ir informuoja nukentėjusį asmenį apie jo teisę kreiptis į bet kurią pagalbos tarnybą tiesiogiai;
7.2. jei nukentėjęs asmuo pageidauja gauti pagalbą, duoda sutikimą, kad jo asmens duomenys (vardas ar (ir) pavardė, kontaktinis telefono ryšio numeris ar (ir) elektroninio pašto adresas) būtų perduoti pagalbos tarnybai, ir nurodo konkrečią pagalbos tarnybą, kurios pagalbą nori gauti, nedelsdama, ne vėliau kaip kitą darbo dieną, raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis informuoja ją apie nukentėjusį asmenį, nurodydama jo vardą ar (ir) pavardę, kontaktinį telefono ryšio numerį ar (ir) elektroninio pašto adresą;
8. Jei nukentėjęs asmuo kreipiasi į Bendrąjį pagalbos centrą skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112, iškvieta „eCall“ ar kitomis Bendrajame pagalbos centre įdiegtomis ryšio priemonėmis, Bendrasis pagalbos centras, atsižvelgdamas į nukentėjusio asmens pagalbos poreikį, perduoda pranešimą apie nukentėjusio asmens pagalbos prašymą skubiosios pagalbos tarnybai (‑oms), kuri (-ios), kaip pirmojo kontakto institucija (-os), atlieka Aprašo 7 punkte nurodytus veiksmus.
III SKYRIUS
PAGALBOS TARNYBOS VEIKSMAI
9. Pagalbos tarnyba, gavusi informaciją apie nukentėjusį asmenį (nukentėjusio asmens vardas ir (ar) pavardė, kontaktinis telefono ryšio numeris ar (ir) elektroninio pašto adresas) iš pirmojo kontakto institucijos, elektroninių ryšių priemonėmis tai patvirtina pirmojo kontakto institucijai.
10. Pagalbos tarnyba, gavusi informaciją apie nukentėjusį asmenį iš pirmojo kontakto institucijos arba kai nukentėjęs asmuo pats ar nukentėjusio asmens prašymu kiti asmenys tiesiogiai kreipiasi į pagalbos tarnybą, nedelsdama, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo nukentėjusio asmens duomenų (nukentėjusio asmens vardas ir (ar) pavardė, kontaktinis telefono ryšio numeris ar (ir) elektroninio pašto adresas) gavimo dienos ar asmens kreipimosi dienos, pradeda organizuoti pagalbos teikimą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintu Akredituotos pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims teikimo tvarkos aprašu.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
11. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija kiekvienų metų I ketvirtį organizuoja pagalbos nukentėjusiems asmenims valdymo institucijų, pirmojo kontakto institucijų, pagalbos tarnybų atstovų pasitarimą Įstatymo įgyvendinimo klausimams aptarti.
12. Nukentėjusio asmens duomenys, siekiant suteikti jam pagalbą, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).