LiETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2009 M. gegužės 29 D. ĮSAKYMO NR. 4-266 „DĖL ATVIRO KREDITŲ FONDO SCHEMOS PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2014 m. birželio 18 d. Nr. 4-397

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Atviro kreditų fondo schemą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 4-266 „Dėl Atviro kreditų fondo schemos patvirtinimo“, ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2014 m. liepos 1 dieną.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                             Evaldas Gustas

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 4-266

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2014 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. 4-397

redakcija)

 

Atviro kreditų fondo schema

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1.

Teisinis pagrindas

 

Ekonomikos augimo veiksmų programos priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 „Dėl Ekonomikos augimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“.

 

2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1407/2013).

2.

Planuojama skirti finansavimo suma

Iki 200 000 000,00 Lt (dviejų šimtų milijonų litų) Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų.

3.

Schemos galiojimo trukmė

Paskolos investicijoms ir apyvartinėms lėšoms papildyti ir kredito linijos (toliau kartu – paskolos) pagal šią schemą teikiamos iki 2015 m. gruodžio 31 d.

4.

Finansinių tarpininkų atrinkimas ir kreditų teikimo sąlygos

 

Kontroliuojančiojo fondo valdytojas, kuriam Lietuvos Respublikos ūkio ministerija pavedė įgyvendinti Ekonomikos augimo veiksmų programos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ VP2-2.3-ŪM-01-K priemonę „Kontroliuojantieji fondai“, atrinks finansinius tarpininkus, nustatydamas atviras ir skaidrias sąlygas, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, vadovaudamasis Stebėsenos komiteto, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 „Dėl Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti sudarymo“, patvirtintais projektų atrankos kriterijais. Kontroliuojančiojo fondo valdytojas vertins finansinių tarpininkų gebėjimus efektyviai ir palankiomis sąlygomis smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams (toliau – SVV subjektai), kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, formuoti naujus paskolų, teikiamų SVV subjektams, portfelius ir prisiimti visą lėšų susigrąžinimo riziką.

Paskolos SVV subjektams bus teikiamos už žemesnes nei rinkoje esančias palūkanas. Skirtumas tarp konkrečiai paskolai taikomos palūkanų normos ir pagal Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OL 2008 C 14, p. 6) (toliau – Komisijos komunikatas) nustatytos palūkanų normos bus laikomas de minimis pagalba SVV subjektams.

5.

Remiami subjektai

Paskolos teikiamos SVV subjektams, kaip apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, išskyrus Komisijos reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus atvejus.

6.

Remiami sektoriai

 

Investuojama į visus ūkio sektorius, išskyrus Komisijos reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus atvejus.

7.

Finansavimo dydis vienam SVV subjektui

 

Iš atviro kreditų fondo lėšų vienai paskolai skiriama ne daugiau kaip 1 500 000,00 Lt (vienas milijonas penki šimtai tūkstančių litų). Per 12 mėnesių laikotarpį vienam SVV subjektui iš atviro kreditų fondo lėšų gali būti suteiktos ne daugiau kaip dvi paskolos.

Suteikiant paskolą bus įvertintas skirtumas tarp Komisijos komunikate nustatytos orientacinės paskolų palūkanų normos su 400 bazinių punktų premija ir konkrečiai paskolai taikytos palūkanų normos. Gautas skirtumas laikomas subsidijos ekvivalentu ir laikomas de minimis pagalba SVV subjektui. Skaičiuojant de minimis pagalbą SVV subjektui:

- palūkanos skaičiuojamos nuo visos paskolos sumos visam paskolos laikotarpiui, t. y. neatsižvelgiama į numatytą paskolos grąžinimą pagal paskolos grąžinimo grafiką;

- pagal orientacinę palūkanų normą su 400 bazinių punktų premija apskaičiuotos mokėtinos palūkanų sumos ir pagal konkrečiai paskolai nustatytą palūkanų normą apskaičiuotos mokėtinos palūkanų sumos nediskontuojamos.

 

De minimis pagalbos, suteiktos vienam SVV subjektui, suma negali viršyti Komisijos reglamente Nr. 1407/2013 nustatytos sumos.

 

Paskolos teikiamos ir finansavimo dydis vienam SVV subjektui yra nustatomas įvertinus SVV subjektų tarpusavio santykius pagal Komisijos reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytus „vienos įmonės“ kriterijus.

 

Kiekvieną kartą nustačius pagalbos dydį konkrečiai paskolai, kontroliuojančiojo fondo valdytojas patikrina paskolos gavėjo teisę gauti tokią pagalbą ir šią sumą rezervuoja Suteiktos valstybės pagalbos registre, įsteigtame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“. Finansiniam tarpininkui pateikus informaciją apie paskolos suteikimą SVV subjektui, kontroliuojančiojo fondo valdytojas priima sprendimą dėl de minimis pagalbos suteikimo ir šią pagalbą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.

 

Komisijos reglamentas Nr. 1407/2013 taikomas tik tai pagalbai, kurios bendrąjį subsidijos ekvivalentą įmanoma tiksliai ex ante apskaičiuoti neatliekant rizikos vertinimo (skaidri pagalba).

8.

SVV subjekto veiklos vykdymo vieta

Paskolos teikiamos tik tiems SVV subjektams, kurių pagrindinė veiklos vieta yra Lietuvos Respublikoje.

9.

De minimis pagalbos sumavimas

 

De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms padengti, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo kiekvienu atveju atskirai nustatytas pagalbos intensyvumas viršytų 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 800/2008, skelbiančiame tam tikrų rūšių pagalbą suderinama su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3), nustatytą dydį.

10.

Stebėsena

 

Kontroliuojančiojo fondo valdytojas, teikdamas de minimis pagalbą, turi:

-     suteikti de minimis pagalbą tik Suteiktos valstybės pagalbos registre patikrinęs, ar ją suteikus nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba ir ar laikomasi Komisijos reglamente Nr. 1407/2013 nustatytų sąlygų; 

-     apie suteiktą de minimis pagalbą pranešti Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“, nustatyta tvarka.

 

____________________