IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2009 M. BALANDŽIO 23 D. SPRENDIMO NR. T-478 „DĖL NAUJOS REDAKCIJOS IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. balandžio 23 d. Nr. T-40
Ignalina
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 13, 14, 15 straipsnių pakeitimo įstatymu (2020 m. kovo 31 d. įstatymo Nr. XIII-2829 redakcija), Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 23 d. sprendimu Nr. T-478 „Dėl naujos redakcijos Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 5, 245 punktais, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 23 d. sprendimu Nr. T-478 „Dėl naujos redakcijos Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (toliau – reglamentas):
1.1. Pakeisti reglamento 26 punktą ir jį išdėstyti taip:
„26. Faktiškai dirbtas laikas – tai laikas, praleistas Tarybos, komitetų, frakcijų, įvairių komisijų bei grupių, kolegijos posėdžiuose, teritoriniu ar kitu pagrindu sudarytų įvairių tarybų posėdžiuose, laikas, sugaištas vykdant Tarybos, mero, komitetų pirmininkų pavedimus, taip pat ir laikas, praleistas nuotoliniuose posėdžiuose. Posėdžių laikas, t. y. faktiškai dirbtas laikas, turi būti fiksuojamas posėdžių protokoluose. Nuotoliniu būdu vykusio posėdžio protokole nurodytas laikas turi atitikti posėdžio įrašo trukmę. Atlyginimas Tarybos nariams už laiką susitikimuose su gyventojais mokamas tik tuo atveju, jei susitikimas vyko ne rinkimų į savivaldybių tarybas ar Seimą agitacijos laikotarpiu, susitikimo laikas buvo iš anksto paskelbtas ir tarnautojui, tvarkančiam darbo laiko apskaitą, pateiktas susitikimo protokolas (ar jo kopija).“.
1.2. Pakeisti reglamento 49.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„49.1. šaukia komiteto posėdžius, sudaro jų darbotvarkę, organizuoja jiems reikalingų dokumentų bei kitos medžiagos parengimą; kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremalios situacijos ar karantino nėra galimybės surengti komiteto posėdžio įprasta tvarka, komiteto posėdis gali būti vykdomas nuotoliniu būdu. Nuotolinio komiteto posėdžio metu komiteto nariai registruojami elektroninėmis ir (ar) techninėmis priemonėmis, nustatant komiteto nario tapatybę parodant tarybos nario pažymėjimą ekrane. Nuotoliniu būdu vykstančiame komiteto posėdyje balsuojama elektroninėmis ir (ar) techninėmis priemonėmis, balsai suskaičiuojami automatiškai;“.
1.3. Pakeisti reglamento ir 49.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„49.7. organizuoja komiteto posėdžio darbotvarkės paskelbimą savivaldybės interneto svetainėje. Darbotvarkė turi būti paskelbta ne vėliau kaip prieš dvi darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios. Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus ir sprendimo nepriėmimas ar delsimas jį priimti nedelsiant lemtų neigiamus padarinius savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, mero sprendimu komitetų posėdžių darbotvarkės gali būti paskelbiamos savivaldybės interneto svetainėje ir apie komiteto posėdžio laiką ir jame svarstytinus klausimus visais šiais atvejais pranešama per trumpesnį, negu nustatyta šiame papunktyje, terminą, bet ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki komiteto posėdžio pradžios.“.
1.4. Pakeisti reglamento 60 punktą ir jį išdėstyti taip:
„60. Keli komitetai savo iniciatyva jų pirmininkų susitarimu gali sušaukti bendrą posėdį. Kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremalios situacijos ar karantino nėra galimybės komiteto posėdžio surengti įprasta tvarka, komiteto posėdis gali būti vykdomas nuotoliniu būdu. Bendram posėdžiui vadovauja vieno iš komitetų pirmininkas. Sprendimai priimami visų komitetų narių, dalyvaujančių posėdyje, balsų dauguma. Nuotolinio komiteto posėdžio metu komiteto nariai registruojami elektroninėmis ir (ar) techninėmis priemonėmis, nustatant komiteto nario tapatybę parodant tarybos nario pažymėjimą ekrane. Nuotoliniu būdu vykstančiame komiteto posėdyje balsuojama elektroninėmis ir (ar) techninėmis priemonėmis, balsai suskaičiuojami automatiškai. Posėdžio rekomendacinį sprendimą ir protokolą pasirašo visų komitetų, sušaukusių bendrą posėdį, pirmininkai.“.
1.5. Pakeisti reglamento 146 punktą ir jį išdėstyti taip:
„146. Tarybos posėdžius, išskyrus pirmąjį, prireikus, bet ne rečiau kaip kas 3 mėnesiai šaukia meras, kai jo nėra – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis Tarybos narys. Kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremalios situacijos ar karantino nėra galimybės tarybos posėdžio surengti įprasta tvarka, tarybos posėdis gali būti vykdomas nuotoliniu būdu.“.
1.6. Pakeisti reglamento 149 punktą ir jį išdėstyti taip:
„149. Iki Tarybos posėdžio pradžios registruojami Tarybos nariai ir kiti į posėdį kviesti asmenys. Nuotolinio posėdžio metu Tarybos nariai registruojami elektroninėmis ir (ar) techninėmis priemonėmis, nustatant Tarybos nario tapatybę parodant tarybos nario pažymėjimą ekrane. Tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Tarybos narių (toliau – yra posėdžio kvorumas). Nuotolinio posėdžio metu Tarybos narys privalo užtikrinti, kad po registracijos posėdžiui pašaliniai asmenys niekaip nepakeis jo balsavimo pasirinkimo.“.
1.7. Pakeisti reglamento 150 punktą ir jį išdėstyti taip:
„150. Jeigu Tarybos narys negali atvykti į posėdį ar jame dalyvauti nuotoliniu būdu, apie tai jis raštu arba kitais būdais praneša posėdžio organizatoriui ne vėliau kaip prieš 1 dieną ir nurodo priežastį. Jeigu paaiškėja, kad nebus kvorumo, posėdžio organizatorius numato kitą posėdžio datą ir apie tai praneša Tarybos nariams bei paskelbia per vietines žiniasklaidos priemones.“.
1.8. Pakeisti reglamento 151 punktą ir jį išdėstyti taip:
„151. Į Tarybos posėdžius kviečiami savivaldybės kontrolierius, Tarybos sekretorius, savivaldybės administracijos direktorius, direktoriaus pavaduotojas, klausimus posėdžiui rengusių komisijų pirmininkai (arba jų įgalioti komisijų nariai), administracijos struktūrinių, struktūrinių – teritorinių padalinių vadovai arba jų atstovai bei kiti su svarstomais klausimais tiesiogiai susiję asmenys. Apie Tarybos posėdžius turi būti informuojamas Vyriausybės atstovas apskrityje, jam pateikiama posėdžio darbotvarkė ir sprendimų projektai su aiškinamaisiais raštais. Šiame punkte minimiems asmenims nuotolinio Tarybos posėdžio metu sudaroma galimybė prisijungti prie posėdžio dalyvių.“.
1.9. Pakeisti reglamento 156 punktą ir jį išdėstyti taip:
„156. Tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista Tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių siūlymu, jeigu suderinti sprendimų dėl šių siūlymų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 val. iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininku pareiškimu. Ekstremalių įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras turi teisę pateikti Tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka. Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus ir sprendimo nepriėmimas ar delsimas jį priimti nedelsiant lemtų neigiamus padarinius savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, mero sprendimu savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti sudaroma ir paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje per trumpesnį, negu šiame reglamente nustatyta, terminą, o apie savivaldybės tarybos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus ir ne vėliau kaip prieš 36 valandas įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais visais šiais atvejais gali būti pranešama per trumpesnį, negu šiame reglamente nustatyta, terminą, bet ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki savivaldybės tarybos posėdžio pradžios.“.
1.10. Pakeisti reglamento 165 punktą ir jį išdėstyti taip:
„165. Baigus diskusijas dėl kiekvieno svarstomo klausimo, balsavimu yra priimamas Tarybos sprendimas. Balsavimo pradžią, patikrinęs posėdyje, taip pat ir nuotoliniu būdu vykstančiame posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių skaičių, skelbia posėdžio pirmininkas. Nesant Tarybos narių kvorumo, klausimas atidedamas. Balsuojant replikos ir pastabos dėl balsavimo motyvų neleidžiamos.“.
1.11. Pakeisti reglamento 173 punktą ir jį išdėstyti taip:
„173. Balsuojant rankos pakėlimu, balsus skaičiuoja Tarybos išrinktas balsų skaičiavimo atstovas, o biuleteniais – Tarybos išrinkta balsų skaičiavimo komisija, į kurią skiriama po vieną tarybos narį iš kiekvienos partijos. Tarybos posėdžiui vykstant nuotoliniu būdu, balsuojama elektroninėmis ir (ar) techninėmis priemonėmis, balsai suskaičiuojami automatiškai.“.
1.12. Pakeisti reglamento 196 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.13. Pakeisti reglamento 200 punktą ir jį išdėstyti taip:
„200. Tarybos posėdžio protokolas kartu su priedais sutvarkomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 6 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Protokolai paskelbiami savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po savivaldybės tarybos posėdžio. Tarybos nariai ir savivaldybės gyventojai su posėdžių protokolais ir jų priedais gali susipažinti savivaldybės interneto svetainėje arba kreiptis į Tarybos sekretorių.
Tarybos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai nedaromi. Tarybos posėdžių garso ir vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“.
2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.