Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. KOVO 17 D. NUTARIMO NR. 285 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖS ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. gruodžio 5 d. Nr. 1243
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 17 d. nutarimą Nr. 285 „Dėl Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija (Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklės nauja redakcija nedėstomos):
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖS ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (toliau – Aviacijos įstatymas) 14 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į 2005 m. gruodžio 23 d. Europos Komisijos reglamentą (EB) Nr. 2150/2005, nustatantį lankstaus oro erdvės naudojimo bendrąsias taisykles (OL 2005 L 342, p. 20) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 2150/2005), 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010 (OL 2012 L 281, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. liepos 20 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/1185 (OL 2016 L 196, p. 3), 2015 m. lapkričio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2015/1998, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės (OL 2015 L 299, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. sausio 9 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2018/55 (OL 2018 L 10, p. 5) (toliau – Reglamentas 2015/1998), ir 2014 m. balandžio 29 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 452/2014, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 216/2008 nustatomi su orlaivių naudojimu skrydžiams, vykdomiems trečiųjų šalių vežėjų, susiję techniniai reikalavimai ir administracinės procedūros (OL 2014 L 133, p. 12), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. liepos 15 d. Komisijos reglamentu (ES) 2016/1158 (OL 2016 L 192, p. 21) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 452/2014), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1.2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisykles:
1.2.1. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.2. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.3. Pakeisti 19 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„Visais kitais atvejais turi būti gautas Lietuvos transporto saugos administracijos leidimas. Leidimus užsienio valstybių oro vežėjams vykdyti reguliarųjį oro susisiekimą į Lietuvos Respublikos teritoriją ir (arba) iš jos išduoda Lietuvos transporto saugos administracija, laikydamasi Lietuvos Respublikos tarptautinėse dvišalėse sutartyse nustatytų sąlygų. Jeigu su oro vežėjo valstybe Lietuvos Respublika nėra sudariusi tarptautinės sutarties dėl oro susisiekimo, Lietuvos transporto saugos administracija gali išduoti laikiną leidimą. Laikinas leidimas gali būti neišduodamas arba atšaukiamas mutatis mutandis šių Taisyklių 36.2–36.9 papunkčiuose nustatytais atvejais.“
1.2.4. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:
„20. Dvišalėje sutartyje nustatyta tvarka paskirti arba gavę laikiną leidimą užsienio valstybių oro vežėjai, prieš pradėdami vykdyti reguliarųjį oro susisiekimą, privalo pateikti Lietuvos transporto saugos administracijai šiuos dokumentus ir informaciją:
20.3. duomenis apie susisiekimui naudojamų orlaivių tipus, jų talpą, nacionalinę priklausomybę ir registravimo ženklus;
1.2.5. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.6. Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:
„22. Lietuvos Respublikos oro vežėjai, norėdami vykdyti reguliarųjį oro susisiekimą konkrečiu maršrutu, turi gauti Lietuvos transporto saugos administracijos leidimą. Lietuvos Respublikos oro vežėjai, norėdami gauti Lietuvos transporto saugos administracijos leidimą vykdyti reguliarųjį oro susisiekimą konkrečiu maršrutu, privalo pateikti jai dokumentus ir informaciją, nurodytus šių Taisyklių 20.1–20.4 papunkčiuose ir 21 punkte.“
1.2.7. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:
„23. Oro vežėjai, vykdantys reguliarųjį oro susisiekimą, ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki kito sezono pradžios (vasaros sezono pradžia – paskutinis kovo sekmadienis; žiemos sezono pradžia – paskutinis spalio sekmadienis) turi pateikti Lietuvos transporto saugos administracijai skrydžių tvarkaraštį. Toks pat reikalavimas taikomas ir keičiant skrydžių tvarkaraščius.“
1.2.8. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.9. Pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.10. Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.11. Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:
„31. Rašytinė paraiška duoti leidimą šių Taisyklių 30.1 ir 30.2 papunkčiuose nurodytiems skrydžiams turi būti pateikiama Lietuvos transporto saugos administracijai ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki skrydžio dienos, o šių Taisyklių 30.3 papunktyje nurodytiems skrydžiams – ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas.“
1.2.12. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.13. Pakeisti 36 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
1.2.14. Pakeisti 37 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.15. Pakeisti 38 punktą ir jį išdėstyti taip:
„38. Jeigu yra pagrindo manyti, kad nereguliarųjį oro susisiekimą vykdantis orlaivis gabena draudžiamą krovinį, krašto apsaugos ministro įgalioto pareigūno nurodymu tokiam orlaiviui gali būti uždrausta įskristi į Lietuvos Respubliką arba jis gali būti nutupdytas patikrinti. Krašto apsaugos ministro įgaliotas pareigūnas nedelsdamas informuoja apie tai Lietuvos transporto saugos administraciją ir oro eismo paslaugų teikėją.“
1.2.16. Pakeisti 52 punktą ir jį išdėstyti taip:
„52. Paraiškas rezervuojamajai oro erdvei nustatyti turi teisę pateikti Lietuvos kariuomenės vadas ar jo įgaliotas asmuo, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Aviacijos eskadrilės vadas ar jo įgaliotas pareigūnas, aviacijos sporto šakų federacijos, aeroklubai, aviacijos sporto klubai, aviacijos įmonės, aviacijos mokymo įstaigos ir organizacijos.
Oro erdvės rezervavimo sąlygas ir tvarką nustato oro eismo paslaugų teikėjas, suderinęs su Lietuvos transporto saugos administracija ir Lietuvos kariuomene.
Sprendimas rezervuoti oro erdvę priimamas atsižvelgiant į bendrus oro erdvės naudotojų poreikius ir atitiktį skrydžių saugos reikalavimams.“