MIGRACIJOS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos taisyklių PATVIRTINIMO

 

2016 m. gruodžio 23 d. Nr. 3K-156

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų, patvirtintų vidaus reikalų ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.4 papunkčiu:

1. T v i r t i n u Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. gruodžio 13 d. įsakymą Nr. 166 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos taisyklių patvirtinimo“.

 

 

 

Direktorė                                                                                                         Evelina Gudzinskaitė


 

PATVIRTINTA
Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus

2016 m. gruodžio 23 d.

įsakymu Nr. 3K-156

 

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ ir skundų NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO MIGRACIJOS DEPARTAMENTE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) prašymų ir skundų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas).

2. Nagrinėjant asmenų prašymus ir skundus, šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

3. Šių Taisyklių laikymąsi užtikrina Migracijos departamento direktorius, vyriausiasis patarėjas, skyrių vedėjai.

4. Nagrinėdami asmenų prašymus ir skundus, valstybės tarnautojai privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

5. Draudžiama atsisakyti nagrinėti asmenų prašymus ir skundus dėl to, kad nėra šią funkciją atliekančio valstybės tarnautojo. Valstybės tarnautojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais asmenų prašymus ir skundus nagrinėti turi būti pavedama kitiems valstybės tarnautojams.

6. Migracijos departamentas asmenis, norinčius ar privalančius teisės aktų nustatyta tvarka pateikti prašymus ar skundus asmeniškai, priima visą darbo dienos laiką ir papildomai pirmadieniais  –  ketvirtadieniais 0,5 valandos prieš darbą.

7. Nagrinėjantis prašymą ar skundą valstybės tarnautojas pats nusišalina nuo prašymo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas Migracijos departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą ar skundą valstybės tarnautojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti Migracijos departamento direktoriui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis.

8. Asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami pagal Migracijos departamento kompetenciją. Jeigu Migracijos departamentas neįgaliotas spręsti jam pateiktame prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo ar skundo gavimo dienos išsiunčia jį kompetentingai institucijai (prašymo ar skundo kopiją pasilieka) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindamas persiuntimo priežastis.

9. Asmens prašymo ar skundo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja pirmasis adresatas. Kitos institucijos privalo be atskiro pirmojo adresato prašymo pateikti pasiūlymus dėl prašymo ar skundo nagrinėjimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ar skundo gavimo institucijoje.

10. Pakartotiniai asmenų prašymai ir skundai tuo pačiu klausimu nenagrinėjami, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo ar skundo pagrindą, ar nepateikiama papildomų argumentų, leidžiančių abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Migracijos departamentas per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo ar skundo gavimo dienos praneša asmeniui, kodėl jo prašymas ar skundas nenagrinėjamas, ir nurodo šio sprendimo apskundimo tvarką.

11. Migracijos departamento valstybės tarnautojai, aptarnaujantys asmenis, privalo segėti kortelę su pareigų pavadinimu, vardu, pavarde.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

12. Asmenų prašymai gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar tiesiogiai asmeniui atvykus į Migracijos departamentą), raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į Migracijos departamentą, atsiuntus paštu per pasiuntinį) arba elektroniniu paštu.

13. Žodinis prašymas gali būti išdėstomas Migracijos departamento priimamajame dirbančiam Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojui, turinčiam įgaliojimus spręsti asmenims rūpimus klausimus telefonu arba jiems atvykus tiesiogiai į Migracijos departamentą.

14. Priimami tik tokie žodiniai prašymai, kuriuose išdėstytus klausimus galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Migracijos departamento interesų. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

15. Asmens pageidavimu jo priėmimas Migracijos departamente ir tiesioginis prašymo išdėstymas gali būti derinamas iš anksto telefonu ar kita ryšių priemone. Tam gali būti naudojamos asmenų aptarnavimo kortelės ar kitos priemonės, kuriose nurodoma asmens priėmimo laikas ir vieta, atstovo, kuris priims asmenį, vardas ir pavardė, pareigos. Pasikeitus nurodytam priėmimo laikui ar vietai, asmuo turi būti iš anksto įspėtas.

16. Asmenų prašymai žodžiu gali būti pateikiami prašymą teikiančiajam ir jį aptarnaujančiajam valstybės tarnautojui suprantama kalba. Kai asmuo nemoka valstybinės kalbos ir Migracijos departamento valstybės tarnautojas dėl šios priežasties negali jo aptarnauti, arba kai dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo asmuo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis į Migracijos departamentą turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į  valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia besikreipiantis asmuo savo iniciatyva.

17. Asmenų prašymai turi būti:

17.1. parašyti valstybine kalba arba turėti įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą vertimą į valstybinę kalbą. Migracijos departamento direktorius turi teisę nustatyti ir kitas kalbas, kuriomis parašyti prašymai gali būti priimami;

17.2. surašyti įskaitomai;

17.3. asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys pasiteirauti.

18. Kai asmens prašymą Migracijos departamentui paduoda asmens atstovas, jis turi pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį šių Taisyklių 17 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas turi atitikti šių Taisyklių 17.1 ir 17.2 papunkčio reikalavimus.

19. Kai prašymą Migracijos departamentui paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079  „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

20. Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, patvirtinta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

21. Rašytinius prašymus, pateiktus tiesiogiai, atsiųstus paštu, per pasiuntinį ar gautus Migracijos departamento priimamajame, turi užregistruoti Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), dokumentų registre pagal Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“.

22. Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, priėmęs prašymą, asmens pageidavimu įteikia, o jeigu prašymas gautas paštu – per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo Migracijos departamente asmens nurodytu adresu išsiunčia prašymo gavimo faktą patvirtinantį dokumentą, kuriame nurodoma prašymo priėmimo data ir registracijos numeris, darbuotojo, priėmusio prašymą, vardas, pavardė, pareigos, telefonas.

23. Prašymai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą. Migracijos departamentas per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos kreipiasi į asmenį ir prašo per nustatytą terminą pateikti šį sutikimą. Kai per Migracijos departamento nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas grąžinamas asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis.

24. Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Migracijos departamente dienos.

25. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitais atvejais, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų, Migracijos departamento direktorius turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų. Pratęsus nustatytą terminą asmeniui išsiunčiamas pranešimas raštu, jame nurodoma prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

26. Prašymai, pateikti nesilaikant šių Taisyklių 17.1 papunktyje nustatyto reikalavimo, per 5 darbo dienas nuo prašymo ir pridedamų dokumentų užregistravimo Migracijos departamente dienos grąžinami asmeniui ir valstybine kalba nurodoma grąžinimo priežastis. Migracijos departamentas pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.

27. Prašymai, pateikti nesilaikant šių Taisyklių 17.2 papunktyje nustatyto reikalavimo, per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo Migracijos departamente dienos grąžinami asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Migracijos departamentas pasilieka prašymo kopiją.

28. Prašymai, pateikti nesilaikant šių Taisyklių 17.3 papunktyje nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami, jeigu Migracijos departamento direktorius ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

 

IV SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR JŲ APTARNAVIMAS

 

29. Migracijos departamento priimamasis atlieka „vieno langelio“ asmenų aptarnavimo padalinio funkcijas.

30. Migracijos departamento priimamajame dirbantis Resursų valdymo skyriaus valstybės tarnautojas:

30.1. priima asmenų prašymus, nustato, kokia jų esmė, kokios informacijos reikia sprendimams priimti, kokią informaciją ir dokumentus pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, numato, kokią informaciją Migracijos departamentas turi ir kokią gali gauti iš kitų institucijų, ir paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kurių Migracijos departamentas pats negali gauti arba kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikia;

30.2. konsultuoja, informuoja asmenį pagal Migracijos departamento direktoriaus nustatytą kompetenciją;

30.3. kartą per metus atlieka asmenų aptarnavimo ir prašymų nagrinėjimo kokybės analizę ir apie tai informuoja Migracijos departamento direktorių;

30.4. atlieka kitas teisės aktų priskirtas funkcijas.

31. Resursų valdymo skyriaus darbuotojas gautus prašymus užregistruoja ir perduoda Migracijos departamento direktoriui.

32. Prašymą nagrinėjantys Migracijos departamento valstybės tarnautojai:

32.1. pareiškėjui išsiunčia prašymo gavimo faktą patvirtinantį dokumentą; jeigu prašymo nagrinėjimas nepriskirtinas Migracijos departamento kompetencijai, persiunčia jį kitai institucijai, pasilikęs prašymo kopiją; 

32.2. įteikia arba išsiunčia asmenims atsakymus;

32.3. asmens pageidavimu jį informuoja apie prašymo nagrinėjimo eigą.

33. Migracijos departamento direktorius asmenis priima Migracijos departamente 2 kartus per mėnesį pagal vidaus reikalų ministro patvirtintą grafiką.

34. Atskirų skyrių klausimais asmenis kiekvieną darbo dieną priima skyrių valstybės tarnautojai pagal skyrių vedėjų sudarytą grafiką.

 

V SKYRIUS

ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS)

ASMENIUI, ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS

 

35. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja kitaip. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai, vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais, prašymą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

36. Atsakymas į prašymą parengiamas dviem egzemplioriais (išskyrus atvejus, kai atsakymas rengiamas Dokumentų valdymo sistemoje), iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas lieka Migracijos departamente.

37. Atsakymai į prašymą parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:

37.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

37.2. į prašymą pateikti Migracijos departamento turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

37.3. į prašymą priimti administracinį sprendimą – įsakymą ar kitą nustatytos formos dokumentą, kuriame išreikšta Migracijos departamento valia, – atsakoma pateikiant atitinkamo dokumento kopiją, išrašą ar nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

37.4. į prašymą, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Migracijos departamento veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu.

38. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta. Atsakymo rengėjas privalo informuoti Resursų valdymo skyrių, kad atsakymas turi būti siunčiamas registruota pašto siunta.

39. Prašymą nagrinėjęs Migracijos departamentas, gavęs pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdamas jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebus taisomos.

40. Jeigu asmuo nesutinka su Migracijos departamento atsakymu į jo prašymą arba jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiunčiamas, jis turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ ir Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

VI SKYRIUS

ASMENŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

41. Pranešimai ir skundai apie Migracijos departamento veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padarytą asmens, nurodyto skunde ar pranešime, teisių ir teisėtų interesų pažeidimą nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo  nustatyta tvarka ir šiomis Taisyklėmis.

42. Skundas nenagrinėjamas, jeigu tuo pačiu klausimu teismas jau yra priėmęs sprendimą arba Migracijos departamentas yra priėmęs administracinės procedūros sprendimą ir asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti priimtą administracinės procedūros sprendimą, taip pat jeigu nuo skunde nurodytų pažeidimų paaiškėjimo dienos iki skundo padavimo dienos yra praėję daugiau kaip 6 mėnesiai. Sprendimas nenagrinėti skundo įforminamas Dokumentų valdymo sistemoje įrašant Migracijos departamento direktoriaus rezoliuciją. Apie sprendimą nenagrinėti skundo pranešama asmeniui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos.

43. Draudžiama gautą skundą skirti nagrinėti Migracijos departamento valstybės tarnautojui, kurio veiksmai ar sprendimai skundžiami.

44. Skundą nagrinėjantis Migracijos departamento valstybės tarnautojas paprašo skundžiamo Migracijos departamento valstybės tarnautojo pateikti rašytinį paaiškinimą nagrinėjamame skunde minimais klausimais. Skundą nagrinėjančio asmens prašymu Migracijos departamento valstybės tarnautojai pateikia visą su skundu susijusią medžiagą.

45. Asmens skundą nagrinėjantis valstybės tarnautojas, atlikęs administracinę procedūrą, surašo teikimą priimti administracinės procedūros sprendimą ir pavizavus skyriaus vedėjui perduoda jį Migracijos departamento direktoriui. Teikime priimti administracinės procedūros sprendimą turi būti nurodytos faktinės aplinkybės, nustatytos skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengtas administracinės procedūros sprendimo projektas, siūlomo administracinės procedūros sprendimo projektas ir teikimo parengimo data.

46. Administracinė procedūra baigiama administracinės procedūros sprendimo priėmimu. Asmeniui, dėl kurio pradėta administracinė procedūra, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu pranešama apie priimtą administracinės procedūros sprendimą ir nurodomos faktinės aplinkybės, nustatytos skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis priimtas administracinės procedūros sprendimas, ir sprendimo apskundimo tvarka.

47. Administracinės procedūros sprendimas parengiamas trimis egzemplioriais, vienas iš jų išsiunčiamas ar įteikiamas asmeniui, dėl kurio buvo pradėta administracinė procedūra, antras įteikiamas Migracijos departamento valstybės tarnautojui, kurio veiksmai buvo skundžiami (arba Migracijos departamento skyriaus, kurio veiksmai buvo skundžiami, vedėjui), trečias lieka Migracijos departamento skyriui, kurio valstybės tarnautojas atliko administracinę procedūrą, ir saugomas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

VII SKYRIUS

APTARNAVIMAS TELEFONU

 

48. Valstybės tarnautojų, aptarnaujančių asmenis telefonu, uždavinys – suteikti asmens prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo išnagrinėjimu. Valstybės tarnautojas turi mokėti trumpai ir suprantamai:

48.1. paaiškinti, ar Migracijos departamentas kompetentingas nagrinėti prašymą asmeniui rūpimu klausimu;

48.2. paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikėtų pateikti, kad prašymas būtų išnagrinėtas;

48.3. nurodyti instituciją (jos adresą ir telefono numerį), į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu Migracijos departamentas nekompetentingas nagrinėti gautą prašymą;

48.4. pateikti kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja Migracijos departamentas ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

49. Aptarnaudamas asmenį telefonu, valstybės tarnautojas turi laikytis šių taisyklių:

49.1. pakelti telefono ragelį prieš trečią skambutį (pageidautina);

49.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas institucijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

49.3. atidžiai išklausyti, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti prašymą;

49.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

49.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, tiksliai nurodyti kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;

49.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

50. Migracijos departamento direktorius paskiria valstybės tarnautojus, atsakingus už asmenų informavimą tam tikrais klausimais telefonu.

 

VIII SKYRIUS

ASMENŲ ELEKTRONINIS KONSULTAVIMAS

 

51. Asmenys teisės aktų nustatyta tvarka gali naudotis elektroninėmis paslaugomis (informavimas apie turimus galiojančius Lietuvos Respublikos piliečių asmens ir užsieniečių dokumentus, Lietuvos Respublikos piliečių asmens dokumentų ir užsieniečiams išduodamų asmens dokumentų bei į asmens tapatybės korteles įrašytų sertifikatų galiojimo laiko pabaigą, dokumentų išdavimo stadiją, pranešimo apie prarastą asmens dokumentą pateikimas elektroniniu būdu, galimybė sumokėti valstybės rinkliavą už kvietimo patvirtinimą, fizinių ir juridinių asmenų prašymų patvirtinti kvietimą pateikimas elektroniniu būdu, informavimas apie fizinių ir juridinių asmenų prašymų patvirtinti kvietimą atmetimą / patvirtinimą, patvirtinto kvietimo užsieniečiui laikinai atvykti į Lietuvos Respubliką duomenų peržiūra).

52. Asmeniui pateikus klausimą, virtualus konsultantas nedelsdamas realaus laiko režimu pateikia konkretų atsakymą, nurodo atitinkamus dokumentus, susijusius su asmens paklausimu. Vartotojui netinkamai ar netiksliai suformulavus klausimą, virtualus konsultantas pasiūlys tikslinamuosius klausimus ir / arba temas, susijusias su pateiktu klausimu. Ši paslauga teikiama kasdien 24 valandas per parą.

 

IX SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR APTARNAVIMO

KOKYBĖS VERTINIMAS

 

53. Resursų valdymo skyrius parengia anketą lietuvių, anglų ir rusų kalbomis, kurioje asmenys galėtų anonimiškai pareikšti nuomonę apie prašymų nagrinėjimą ir aptarnavimo kokybę. Ši anketa pateikiama užpildyti asmenims, atvykstantiems į Migracijos departamento priimamąjį.

54. Apklausos duomenys naudojami asmenų prašymų nagrinėjimui ir jų aptarnavimui Migracijos departamente gerinti.

_________________________________________