ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRAcijos
direktorius
ĮSAKYMAS
DĖL ŠIAULIŲ RAJONO ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. GEGUŽĖS 18 D. ĮSAKYMO NR. A-753 „DĖL ATVEJO KOMANDOS SUDARYMO IR ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PRIEMONIŲ, KURIAS ĮGYVENDINA NEDIRBANČIŲ ASMENŲ ATVEJO VADYBININKAS IR ATVEJO KOMANDA, ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. kovo 10 d. Nr. A-398
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 straipsniu, Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. P a k e i č i u Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo 2020 m. gegužės 18 d. Nr. A-753 „Dėl atvejo komandos sudarymo ir Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programos priemonių, kurias įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas ir atvejo komanda, įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą ir išdėstau jį taip:
„ 1. S u d a r a u atvejo komandą Šiaulių rajono savivaldybės 2021 metų užimtumo didinimo programai įgyvendinti:
Komandos vadovė – Irena Simanauskienė, Socialinės paramos skyriaus vyriausioji specialistė.
Komandos sekretorė – Gitana Kurapkienė, Turto valdymo skyriaus nedirbančių asmenų atvejo vadybininkė.
Nariai:
Irena Vaikutienė, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Šiaulių miesto 1-ojo skyriaus vedėja (jos nesant – Jolanta Mikšionytė Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Šiaulių miesto 2-ojo skyriaus vedėja).
Danguolė Kraskauskienė, Šiaulių rajono savivaldybės socialinių paslaugų centro direktorė;
Vitalija Monkienė, Šiaulių rajono švietimo pagalbos tarnybos psichologė;
Atitinkamos seniūnijos seniūnas.“
2. P a k e i č i u Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą 2020 m. gegužės 18 d. Nr. A-753 „Dėl atvejo komandos sudarymo ir Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programos priemonių, kurias įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas ir atvejo komanda, įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ :
2.1. Pakeičiu pavadinimą ir išdėstau jį taip:
3. P a k e i č i u Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programos priemonių, kurias įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas ir atvejo komanda, įgyvendinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu 2020 m. gegužės 18 d. Nr. A-753 „Dėl Atvejo komandos sudarymo ir Šiaulių rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programos priemonių, kurias įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas ir atvejo komanda, įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).
Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2020 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. A-753
(Šiaulių rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2021 m. kovo 10 d. įsakymo Nr. A-398
nauja redakcija)
ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PRIEMONIŲ, KURIAS ĮGYVENDINA NEDIRBANČIŲ ASMENŲ ATVEJO VADYBININKAS IR ATVEJO KOMANDA, ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių rajono savivaldybės užimtumo didinimo programos (toliau – programa) priemonių, kurias įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas ir atvejo komanda, įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja nedirbančio ir socialinę paramą gaunančio asmens, siunčiamo dalyvauti užimtumo didinimo programoje, skirtoje užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti (toliau – asmuo), poreikių ir galimybių įvertinimą, profiliavimą, atvejo komandos darbo organizavimą, susitarimo su asmeniu dėl jo integracijos į darbo rinką (toliau – susitarimas) parengimo ir pasirašymo, susitarimo įgyvendinimo, sprendimo dėl pasirengimo darbo rinkai, Turto valdymo skyriaus nedirbančių asmenų atvejo vadybininko (toliau – atvejo vadybininkas) ir atvejo komandos bendradarbiavimo sąlygas ir tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Šiaulių rajono savivaldybės užimtumo didinimo programa, kuri kasmet tvirtinama Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimu.
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos užimtumo į statyme, Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
II SKYRIUS
ASMENS POREIKIŲ IR GALIMYBIŲ ĮVERTINIMAS, PROFILIAVIMAS
5. Asmens poreikių ir galimybių įvertinimas atliekamas pagal:
5.1. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) informaciją apie asmens darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones bei kitą Darbo ieškančio asmens kortelėje esančią informaciją;
5.2. Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą ir socialines paslaugas;
5.3. informaciją apie asmens dalyvavimą savivaldybėje veikiančių nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) vykdytuose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;
6. Pirmą susitikimą su asmeniu atvejo vadybininkas organizuoja ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo siuntimo gavimo elektroniniu paštu dienos. Pirminės konsultacijos pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką metu, asmuo užpildo sutikimą dalyvauti užimtumo didinimo programoje (Aprašo 1 priedas),
7. Surinkęs 5 punkte nurodytą informaciją, atvejo vadybininkas užpildo Asmens poreikių ir galimybių vertinimo anketą (2 priedas).
8. Išanalizavęs surinktą informaciją, atvejo vadybininkas apibūdina asmenį pagal jo socialinei integracijai ir perėjimui nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje reikalingas paslaugas.
9. Atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą bei profiliavimą, organizuoja atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, asmens poreikių ir galimybių įvertinimą bei profiliavimą).
III SKYRIUS
ATVEJO KOMANDOS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Atvejo komanda sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Atvejo komanda sudaroma iš savivaldybės, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir paslaugų asmenims teikėjų atstovų iš ne daugiau kaip penkių asmenų. Atvejo komandos pirmininku skiriamas Savivaldybės administracijos atstovas, o jo nesant darbe – jį pavadujantis asmuo. Atvejo komandos darbą organizuoja ir jai vadovauja pirmininkas. Atvejo komandos sekretoriaus funkcijas vykdo atvejo vadybininkas, o jo nesant darbe – jį pavaduojantis asmuo. Atvejo vadybininkas nėra atvejo komandos narys ir neturi balsavimo teisės. Sprendimai priimami balsuojant. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia komandos vadovo balsas. Atvejo komandos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių. Atvejo komandos sprendimai įforminami protokolais, kuriuos pasirašo komandos vadovas ir sekretorius.
11. Atvejo komandos funkcijos:
11.1. analizuoja asmens situaciją ir teikia atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl paslaugų asmeniui parinkimo, jų teikimo apimties, eiliškumo.
12. Atvejo komanda, vykdydama savo funkcijas, turi teisę gauti su nagrinėjamu atveju susijusią informaciją iš Savivaldybės, Užimtumo tarnybos, NVO ir kt.
13. Susirinkę į pirmą posėdį atvejo komandos nariai užpildo konfidencialumo pasižadėjimą pagal 3 priedą.
14. Į atvejo komandos posėdį gali būti kviečiami seniūnijos, Užimtumo tarnybos atstovai, aptarnaujantys asmenį, vietos bendruomenės nariai, paslaugų teikėjo atstovai, kiti asmenys, susiję su konkrečiu nagrinėjimu atveju.
15. Atvejo nagrinėjimo posėdyje dalyvaujantys tarnybų atstovai privalo užtikrinti informacijos apie asmenį konfidencialumą – posėdžio metu jie pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus pagal 3 priedą.
16. Atvejo komandos posėdžiai gali būti organizuojami asmenų gyvenamojoje vietovėje (pvz., seniūnijoje). Jei atvejo komandos posėdžiai organizuojami ne asmens gyvenamojoje vietovėje, o asmuo privalo dalyvauti posėdyje, atvejo vadybininkas turi išsiaiškinti, ar jis turi galimybes atvykti į posėdį Jei asmuo neturi galimybių atvykti, atvejo vadybininkas privalo pasirūpinti galimybe atvykti asmeniui į posėdį. Atvejo komanda gali nagrinėti atvejį asmeniui nedalyvaujant.
17. Apie atvejo komandos posėdžio datą ir laiką visiems posėdžio dalyviams raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis turi būti pranešta likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki posėdžio.
18. Pirmajame atvejo komandos posėdyje sutariama dėl kito atvejo nagrinėjimo posėdžio laiko, taip pat sutariama dėl keitimosi informacija, susijusia su atvejo vadybos procesu, tvarkos.
19. Jei asmuo neatvyksta į pirmą atvejo nagrinėjimo posėdį, atvejo komanda sprendžia svarstyti atvejį ar jį atidėti kitam posėdžiui. Jei atvejis svarstomas asmeniui nedalyvaujant, atvejo vadybininkas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja asmenį apie atvejo komandos priimtus sprendimus. Jei atvejo svarstymas atidedamas, atvejo vadybininkas turi išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių asmuo nedalyvavo atvejo nagrinėjimo posėdyje. Per 3 darbo dienas raštu, elektroninėmis ryšio priemonėmis ar telefono ryšiu su asmeniu sutariama dėl kito atvejo nagrinėjimo posėdžio datos. Kitas atvejo nagrinėjimo posėdis inicijuojamas ne vėliau nei po 10 darbo dienų nuo posėdžio, į kurį asmuo neatvyko, dienos. Jei asmuo į pirmą atvejo nagrinėjimo posėdį be svarbios priežasties (liga, artimojo mirtis ir pan.) neatvyksta du kartus iš eilės, atvejo komanda sprendžia dėl asmens dalyvavimo programoje. Jei asmuo nedalyvauja atvejo nagrinėjimo posėdyje, tai pažymima atvejo komandos posėdžio protokole. Atvejo vadybininkas raštu, elektroninėmis ryšio priemonėmis ar telefono ryšiu informuoja asmenį apie įvykusį posėdį bei priimtus sprendimus ir organizuoja susitikimą su asmeniu, kurio metu pasirašytinai supažindina asmenį su priimtais sprendimais.
IV SKYRIUS
SUSITARIMO PARENGIMAS, PASIRAŠYMAS IR ĮGYVENDINIMAS
21. Atsižvelgdamas į atvejo komandos sprendimus ir pasiūlymus, atvejo vadybininkas kiekvienam asmeniui sudaro Atvejo vadybos planą (4 priedas), kuris peržiūrimas, patikslinamas ir (ar) papildomas po kiekvieno susitikimo su asmeniu ir atvejo nagrinėjimo posėdžio.
22. Atsižvelgdamas į atvejo komandos pasiūlymus dėl asmenims teikiamų paslaugų parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo, atvejo vadybininkas organizuoja paslaugų teikėjų atrankas ir paslaugų pirkimus.
23. Atvejo vadybos plano pagrindu atvejo vadybininkas, bendradarbiaudamas su asmeniu parengia ir organizuoja susitarimo pasirašymą (5 priedas). Susitarime nurodomos šalių teisės bei pareigos, numatomos teikti paslaugos ir (ar) numatomos įgyvendinti priemonės, jų apimtis, teikėjai, teikimo eiliškumas, tvarka.
24. Susitarime gali būti numatomos tokios paslaugos:
24.1. lydimoji pagalba – pagalba, teikiama asmeniui, siekiant padėti jam gauti susitarime numatytas socialines, sveikatos, švietimo ar su įdarbinimu susijusias paslaugas, įskaitant ir palaikymą darbo vietoje, reikalingą siekiant padėti rasti būdų, kaip išspręsti darbe kylančias problemas;
24.2. socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“;
25. Pasirašius susitarimą, nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, iki pradedant teikti paslaugas, suorganizuoja asmens susitikimą (-us) su vykdant susitarimą numatytų teikti paslaugų teikėjais.
26. Susitarimo įgyvendinimą koordinuoja, su jo įgyvendinimu, asmens pasiektais rezultatais dalyvaujant užimtumo didinimo programoje susijusią informaciją renka ir atvejo komandai teikia, taip pat susitarimo pakeitimo ir nutraukimo projektus rengia atvejo vadybininkas;
V SKYRIUS
SPRENDIMO DĖL ASMENS PASIRENGIMO DARBO RINKAI PRIĖMIMAS
28. Atvejo vadybininkas pateikia atvejo komandai informaciją apie Susitarimo įgyvendinimą ir asmens pasiektus rezultatus.
29. Atvejo komanda, gavusi ir įvertinusi aprašo 28 punkte nurodytą informaciją, priima sprendimus dėl asmens pasirengimo darbo rinkai ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.
30. Atvejo komandai nusprendus, kad asmuo yra pasirengęs darbo rinkai, priimamas sprendimas nutraukti susitarimą.
31. Susitarimo šalims pasirašius susitarimo nutraukimą, Užimtumo tarnyba asmeniui teikia pasiūlymą dirbti ar pradėti savarankišką veiklą.
32. Asmeniui pradėjus dirbti ar pradėjus savarankišką veiklą, priimamas sprendimas nutraukti susitarimą.
33. Atvejo komandai nusprendus, kad asmeniui reikia palaikymo darbo vietoje, pakeičiamas susitarimas ir jame numatoma lydymoji pagalba ir (ar) kitos paslaugos po įsidarbinimo. Susitarimo nutraukimas atidedamas, bet ne ilgiau nei 12 kalendorinių mėnesių, išskyrus pavėžėjimo į darbą paslaugą, kuri gali būti teikiama ne ilgiau kaip 24 kalendorinius mėnesius.
34. Atvejo komandai nusprendus, kad asmuo yra nepasirengęs darbo rinkai, įvertinamos susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal susitarimą teikiamas paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą, galimos neigiamos pasekmės nutraukus susitarimą ir priimamas sprendimas dėl susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Programos priemonių, kurias įgyvendina atvejo vadybininkas ir atvejo komanda, įgyvendinimo dokumentai (įskaitant dokumentus, kuriuose yra asmens duomenų) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.
36. Ginčai dėl atvejo vadybininko ar atvejo komandos sprendimų nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.