LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

2022 M. LIEPOS 24 D. ĮSAKYMO NR. A1-490 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-09 „PLĖTOTI SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PRIEMONES LABIAUSIAI PAŽEIDŽIAMOMS GRUPĖMS“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. lapkričio 14 d. Nr. A1-746

Vilnius

 

P a k e i č i u  2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. A1-490 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu III skyriaus 6 pastabą ir ją išdėstau taip:

6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ 1 veiklos „Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinė reabilitacija ir reintegracija Sostinės regione“ ir 2 veiklos „Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinė reabilitacija ir reintegracija Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas 1 priede.“

2. Papildau III skyrių 7 pastaba:

7. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ 3 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 pateiktas 2 priede.“

3. Pakeičiu priedą:

3.1. Pakeičiu priedo žymą ir ją išdėstau taip:

„2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ 1 veiklos „Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinė reabilitacija ir reintegracija Sostinės regione“ ir 2 veiklos „Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinė reabilitacija ir reintegracija Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas“.

3.2. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-09 „PLĖTOTI SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PRIEMONES LABIAUSIAI PAŽEIDŽIAMOMS GRUPĖMS“ 1 veiklos „Nuo psichoaktyviųJŲ medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinė reabilitacija ir reintegracija SOSTINĖS REGIONE“ IR 2 veiklos „Nuo psichoaktyviųJŲ medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinė reabilitacija ir reintegracija VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ APRAŠAS“.

3.3. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“
1 veiklos „Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinė reabilitacija ir reintegracija Sostinės regione“ ir 2 veiklos „Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinė reabilitacija ir reintegracija Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas) nustatomos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis planuojamo finansuoti projekto, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ apraše nurodytos 1 veikla „Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinė reabilitacija ir reintegracija Sostinės regione“ ir 2 veikla „Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinė reabilitacija ir reintegracija Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.“

4. Papildau 2 priedu (pridedama).                                                    

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                             Monika Navickienė

 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ aprašo

2 priedas

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-09 „PLĖTOTI SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PRIEMONES LABIAUSIAI PAŽEIDŽIAMOMS GRUPĖMS“ 3 VEIKLOS „SOCIALIAI PAŽEIDŽIAMŲ, SOCIALINĘ RIZIKĄ (ATSKIRTĮ) PATIRIANČIŲ ASMENŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS IR GALIMYBIŲ DALYVAUTI DARBO RINKOJE DIDINIMAS SOSTINĖS REGIONE“ IR 4 VEIKLOS „SOCIALIAI PAŽEIDŽIAMŲ, SOCIALINĘ RIZIKĄ (ATSKIRTĮ) PATIRIANČIŲ ASMENŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS IR GALIMYBIŲ DALYVAUTI DARBO RINKOJE DIDINIMAS VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ 3 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų apraše Nr. 1 (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1) nustatomos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis planuojamo finansuoti projekto, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ apraše nurodytos 3 veikla „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veikla „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.

2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavi-mo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar

papriemonė

Interven-cinės priemo-nės kodas

Regionas, kuriam priskiria-ma veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

3. Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione

ESIP lėšos

4

4.7

4.7.1 – užtik-rinti pagalbą tiems, kuriems labiausiai jos reikia

153 – būdai integruoti palankių sąlygų neturin-čius asmenis ir grąžinti juos į darbo rinką

Sostinės regionas (Vilniaus apskritis)

01 – dotacija

33 – nesiorientuo-jant į teritorišku-mą

23 – socialinis darbas, bendruome-nės, socialinės ir asmeninės paslaugos

09 – netaikoma

02 – lyčių aspekto integra-vimas

-

 

Pastabos:

1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.

4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

P-09-003-02-02-09-05

(P.S.2.1508)

Asmenys

286 (2024 m.)

1 431 (2029 m.)

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

 

R-09-003-02-02-09-01

(R.S.2.3513)

 

Procentai

30 (2029 m.)

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis

R-09-003-02-02-09-03

(R.S.2.3514)

Procentai

60 (2029 m.)

 

Pastaba. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.

 

Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo 6–8 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“, prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (toliau – stebėsenos rodiklių kortelės).

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

Veiklos ar poveiklės pavadi-nimas

Finansavi-mo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar

papriemonė

Interven-cinės priemo-nės kodas

Regionas, kuriam priskiria-ma veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanaudotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemo-nės lėšos

(Taip / Ne)

 

4. Socialiai pažeidžia-mų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integraci-jos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

ESIP lėšos

4

4.7

4.7.1 – užtikrinti pagalbą tiems, kuriems labiausiai jos reikia

153 – būdai integruoti palankių sąlygų neturin-čius asmenis ir grąžinti juos į darbo rinką

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį)

01 – dotacija

33 – nesiorientuo-jant į teritorišku-mą

23 – socialinis darbas, bendruome-nės, socialinės ir asmeninės paslaugos

09 – netaikoma

02 – lyčių aspekto integra-vimas

-

 

 

Pastabos:

1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.

4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

P-09-003-02-02-09-05

(P.S.2.1508)

Asmenys

832 (2024 m.)

4 163 (2029 m.)

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

 

R-09-003-02-02-09-01

(R.S.2.3513)

 

Procentai

30 (2029 m.)

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis

 

R-09-003-02-02-09-03

(R.S.2.3514)

Procentai

60 (2029 m.)

 

Pastaba. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.

 

Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles.

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1:

1.1. Bendrieji teisės aktai:

1.1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais;

1.1.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);

1.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF +) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013;

1.1.4. Reglamentas (ES) 2021/1060;

1.1.5. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija;

1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės);

1.1.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės).

1.2. Specialieji teisės aktai:

1.2.1. 20212030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl
20212030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ (toliau
2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas);

1.2.2. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“.

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 finansuojamos šios projekto veiklos (poveiklės):

2.1.1. Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione:

2.1.1.1. socialinės integracijos veiklos (paslaugos) projekto tikslinės grupės, nurodytos šios lentelės 4 punkte, asmenims (toliau – tikslinės grupės asmenys): veiklos, skatinančios asmens socialinio savarankiškumo ir darbingumo, profesinės kompetencijos ir pajėgumo dalyvauti darbo rinkoje atkūrimą ir didinimą (pvz.: asmens socialinių ir kitų paslaugų poreikių vertinimas, individualus ir grupinis motyvavimas, informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas, psichosocialinė pagalba, sociokultūrinės paslaugos (įskaitant kultūrinę edukaciją bei kūrybingumo skatinimą), socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas, profesinis orientavimas ir konsultavimas, bendrųjų gebėjimų ugdymas, profesinių įgūdžių ugdymas, pagalba įsidarbinant ir įsidarbinus);

2.1.1.2. visuomenės, darbdavių, specialistų nuomonės formavimas;

2.1.1.3. organizacijų ir specialistų, dirbančių su tikslinės grupės asmenimis, gebėjimų stiprinimas;

2.1.1.4. organizacijų, dirbančių tikslinės grupės asmenų integracijos srityje, tinklaveikos iniciatyvos ir projektų idėjų atranka;

2.1.1.5. stebėsena, vertinimai ir (ar) tyrimai, reikalingi projekto veiklų efektyvumui įvertinti.

2.1.2. Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione:

2.1.2.1. socialinės integracijos veiklos (paslaugos) tikslinės grupės asmenims: veiklos, skatinančios asmens socialinio savarankiškumo ir darbingumo, profesinės kompetencijos ir pajėgumo dalyvauti darbo rinkoje atkūrimą ir didinimą (pvz.: asmens socialinių ir kitų paslaugų poreikių vertinimas, individualus ir grupinis motyvavimas, informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas, psichosocialinė pagalba, sociokultūrinės paslaugos (įskaitant kultūrinę edukaciją bei kūrybingumo skatinimą), socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas, profesinis orientavimas ir konsultavimas, bendrųjų gebėjimų ugdymas, profesinių įgūdžių ugdymas, pagalba įsidarbinant ir įsidarbinus);

2.1.2.2. visuomenės, darbdavių, specialistų nuomonės formavimas;

2.1.2.3. organizacijų ir specialistų, dirbančių su tikslinės grupės asmenimis, gebėjimų stiprinimas;

2.1.2.4. organizacijų, dirbančių tikslinės grupės asmenų integracijos srityje, tinklaveikos iniciatyvos ir projektinių idėjų atranka;

2.1.2.5. stebėsena, vertinimai ir (ar) tyrimai, reikalingi projekto veiklų efektyvumui įvertinti.

2.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 vykdomos projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinės grupės asmenims skirta projekto veikla. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytose veiklose (poveiklėse) gali dalyvauti tikslinės grupės asmenys iš visos Lietuvos. 

2.3. Galimas pareiškėjas – Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA).

2.4. Galimi partneriai – viešieji ir privatūs juridiniai asmenys.

2.5. Projekto partneriams atrinkti pareiškėjas organizuoja ir atlieka skaidrią, viešą ir objektyviais kriterijais paremtą atranką, vadovaudamasis savo patvirtintu projekto partnerių atrankos tvarkos aprašu.

2.6. Pareiškėjas su partneriais sudaro jungtinės veiklos ar partnerystės sutartį (-is), kurioje (-iose) turi būti nustatytos sutarties šalių teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą.

2.7. Projektui taikoma finansavimo forma – dotacija.

2.8. Projektui įgyvendinti skiriama iš viso iki 16 781 201 (šešiolikos milijonų septynių šimtų aštuoniasdešimt vieno tūkstančio dviejų šimtų vieno) euro, iš jų: iki 12 761 625 (dvylikos milijonų septynių šimtų šešiasdešimt vieno tūkstančio šešių šimtų dvidešimt penkių) eurų – Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos ir iki 4 019 576 (keturių milijonų devyniolikos tūkstančių penkių šimtų septyniasdešimt šešių) eurų – bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos:

2.8.1. iki 2 146 280 (dviejų milijonų vieno šimto keturiasdešimt šešių tūkstančių dviejų šimtų aštuoniasdešimt) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 2 146 280 (dviejų milijonų vieno šimto keturiasdešimt šešių tūkstančių dviejų šimtų aštuoniasdešimt) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama šios lentelės 2.1.1 papunktyje nurodytai veiklai (poveiklei) finansuoti;

2.8.2. iki 10 615 345 (dešimties milijonų šešių šimtų penkiolikos tūkstančių trijų šimtų keturiasdešimt penkių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 1 873 296 (vieno milijono aštuonių šimtų septyniasdešimt trijų tūkstančių dviejų šimtų devyniasdešimt šešių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama šios lentelės 2.1.2 papunktyje nurodytai veiklai (poveiklei) finansuoti. 

2.9. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 teikiamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau nei iki 2029 m. liepos 31 d.

2.10. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede.

2.11. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.

2.12. Projektas įgyvendinamas pagal Finansavimo sąlygų apraše Nr. 1, projekto sutartyje ir Projektų administravimo taisyklėse nustatytus reikalavimus.

2.13. Po partnerių atrankos ESFA turi pateikti VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA):

2.13.1. šios lentelės 2.4 papunktyje nurodytų partnerių atrinkimo faktą įrodančius dokumentus (pvz., partnerių atrankos komisijos posėdžių protokolų kopijas), šios lentelės 2.6 papunktyje nurodytų jungtinės veiklos ar partnerystės sutarčių kopijas;

2.13.2. šios lentelės 8.2 papunktyje nustatytus reikalavimus atitinkančių partnerių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP arba jungtinės veiklos ar partnerystės sutartimi (-is), „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Reglamentą Nr. 1407/2013, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“ (https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai), jei įgyvendinant projektą teikiama de minimis pagalba.

3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma.

4. Projekto tikslinės grupės

Tinkamos projekto tikslinės grupės – socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys.

5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

5.1. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, etninės priklausomybės, religijos, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos ir kitais pagrindais principus, taip pat užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimo laikymąsi.

5.2. Projektu turi būti tiesiogiai prisidedama prie 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane numatytų horizontaliųjų principų įgyvendinimo:

5.2.1. projekte turi būti užtikrintas lygių galimybių principo įgyvendinimas, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir specialiųjų (individualiųjų pagalbos) poreikių (pvz.: judėjimo, klausos ar kt.) turintiems asmenims;

5.2.2. projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, lavinant socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinius įgūdžius, suteikiant jiems žinių ir gebėjimų, leidžiančių integruotis į darbo rinką ir (ar) grįžti į švietimo sistemą, integruotis į visuomenę, taip prisidedant prie skurdo ar socialinės atskirties mažinimo. Turi būti numatyti veiksmai, kuriais prisidedama prie lyčių lygybės skatinimo tiek apmokant projekto darbuotojus, tiek teikiant paslaugas tikslinės grupės asmenims;

5.2.3. projektu turi būti prisidedama prie inovatyvumo (kūrybingumo) principo įgyvendinimo, naudojantis geriausiomis patirtimis, įgytomis įgyvendinant programas / projektus.

5.3. Įvertinus ESIP 4.7 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad planuojamos finansuoti veiklos pagal pobūdį neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimas atliekamas pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ apraše nurodytos 3 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašą (priedas).

6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

6.1. Įgyvendinant projektą, turi būti įgyvendinamos svarbiausios Chartijoje nustatytos teisės ir principai (nediskriminavimo, moterų ir vyrų lygybės, žmonių teisės gyventi oriai, teisės į privatų ir šeimos gyvenimą, asmens duomenų apsaugos, tinkamų ir teisingų darbo sąlygų, saviraiškos ir informacijos laisvės):

6.1.1. draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos;

6.1.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir neįgaliųjų teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją;

6.1.3. užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos teisės.

6.2. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų, jei jos taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra.

7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (nenurodyti kituose Finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 punktuose)

8.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 de minimis pagalba gali būti teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013.

8.2. De minimis pagalbos gavėja – partnerio organizacija, kuri vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurios veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei ji:

8.2.1. dalyvauja (kaip naudos gavėja) šios lentelės 2.1.1.3 ir 2.1.2.3 papunkčiuose nurodytose projekto veiklose (poveiklėse) ir (arba)

8.2.2. planuoja iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto projekto veikloms vykdyti.

8.3. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį. Sąvoka „viena įmonė“ suprantama taip, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje.

8.4. Leistina suteikti de minimis pagalbos suma turi būti pagrindžiama remiantis PĮP, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – registras) pateiktais duomenimis.

8.5. CPVA, kartu su PĮP arba projekto sutarties pakeitimu gavusi šios lentelės 2.13.3 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina:

8.5.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinį atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą, paskelbtą svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/valstybes-pagalbos-ir-de-minimis-pagalbos-patikros-lapai;

8.5.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytą „vienos įmonės“ sąvoką;

8.5.3. ar nebus peržengtos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 8.3 papunktyje.

8.6. CPVA, atlikusi šios lentelės 8.5 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos suteikimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją), pateikdama sprendimo kopiją.

8.7. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), vadovaudamasis šios lentelės 8.6 papunktyje nurodyta informacija ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, registre pateikia duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalimi.

8.8. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas jos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013.

8.9. Duomenys apie de minimis pagalbą tikslinami arba de minimis pagalba išregistruojama, jei pakeičiamas sprendimas dėl de minimis pagalbos suteikimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams.

8.10. Paaiškėjus, kad pagal Finansavimo sąlygų aprašą buvo suteikta neteisėta ir (ar) nesuderinama pagalba, projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ši pagalba bus grąžinta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“.

9. Projektų atrankos kriterijai

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi.

10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai

Netaikoma.

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Netaikoma.

12. Kiti reikalavimai

12.1. Projekto vykdytojas privalo organizuoti komunikacinį renginį ar veiklą, įtraukdamas Europos Komisiją ir vadovaujančiąją instituciją – Lietuvos Respublikos finansų ministeriją.

12.2. Projekto vykdytojas, vykdydamas šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytas remiamas veiklas, norėdamas patikrinti, ar rodiklis „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis“ (rodiklio kodas R-09-003-02-02-09-01) pasiektas, turi teisę gauti šio projekto dalyvio asmens duomenis (vardą, pavardę, gimimo datą), duomenis apie statusą darbo rinkoje, dalyvavimą švietimo programose (švietimo programos pavadinimas, dalyvavimo data (nuo iki)), esančius Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registre, Mokesčių mokėtojų registre, Valstybinės mokesčių inspekcijos Integruotoje mokesčių informacinėje sistemoje, Mokinių registre, Studentų registre, Užimtumo tarnybos informacinėje sistemoje ir kitose informacinėse sistemose. Kreipiantis dėl asmens duomenų pateikimo, nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, duomenų gavimo teisinis pagrindas, jų panaudojimo tikslas, prašomų pateikti duomenų apimtis ir duomenų pateikimo būdas arba duomenys teikiami duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas negali prašyti pateikti daugiau asmens duomenų, nei reikia šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytoms remiamoms veikloms vykdyti ir projekto dalyvio tapatybei nustatyti.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

13.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

13.2. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo lėšų.

13.3. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

13.4. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 kryžminis finansavimas netaikomas.

13.5. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, normas ir sumas, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius dydžius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, patvirtinančius pasiektą rezultatą. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, siekiant įrodyti pagal fiksuotuosius įkainius apmokamas išlaidas ar patvirtinti pasiektą rezultatą, nurodomi projekto sutartyje.

13.6. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje.

14. Projektų veikloms ir jungtinio projekto projektams įgyvendinti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Q Indeksuojama

Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

14.1. Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

FN-01

01

7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

-

14.2. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką

FN-05-01

-

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

-

14.3. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką

FN-05-02

-

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

-

14.4. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką

FN-05-03

-

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

-

14.5. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką

FN-05-04

-

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

-

14.6. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką

FN-05-05

-

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

-

14.7. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką

FN-05-06

-

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

-

14.8. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką

FN-05-07

-

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

-

14.9. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie juos priemonės ir išlaidos

FS-01-01

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie Europos Sąjungos fondų investicijų veiklas priemonių fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM)

-

14.10. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie juos priemonės ir išlaidos

FS-01-02

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie Europos Sąjungos fondų investicijų veiklas priemonių fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma su PVM

-

Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt skiltyje „Veiklos sritys“, ieškant „Metodinės pagalbos centras“.

 

__________________________

 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ 3 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Socialiai pažeidžiamų,
socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

priedas

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-09 „PLĖTOTI SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PRIEMONES LABIAUSIAI PAŽEIDŽIAMOMS GRUPĖMS“ 3 VEIKLOS „SOCIALIAI PAŽEIDŽIAMŲ, SOCIALINĘ RIZIKĄ (ATSKIRTĮ) PATIRIANČIŲ ASMENŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS IR GALIMYBIŲ DALYVAUTI DARBO RINKOJE DIDINIMAS SOSTINĖS REGIONE“ IR 4 VEIKLOS „SOCIALIAI PAŽEIDŽIAMŲ, SOCIALINĘ RIZIKĄ (ATSKIRTĮ) PATIRIANČIŲ ASMENŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS IR GALIMYBIŲ DALYVAUTI DARBO RINKOJE DIDINIMAS VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTŲ ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ apraše nurodytos 3 veikla „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veikla „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite ):

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Pagrindimas

(remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIFP lėšos) vertinimo klausimynais)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas.

Nenumatoma, kad planuojamos vykdyti projekto veiklos turės kokį nors neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui ar kad jas vykdant išsiskirs ypač daug šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Netaikoma

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinamas projektas darys neigiamą poveikį dabartiniam ir ateities klimatui arba žmonėms, gamtai ar turtui.

Projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma

3.  Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka tausiojo išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą.

Netaikoma

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą.

Netaikoma

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą, nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša.

Projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, todėl laikoma, kad projektas atitinka biologinės įvairovės, ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą.

Nenumatoma, kad projekto veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei, ekosistemų apsaugai.

Netaikoma

_________________