KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
10 POSĖDIS
SPRENDIMAS
Dėl KAUNO R. VANDŽIOGALOS gimnazijos NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2021 m. rugsėjo 23 d. Nr. TS-344
Kaunas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
3. Įpareigoti Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos direktorių įregistruoti šio sprendimo 1 punkte nurodytus nuostatus Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka iki 2021 m. spalio 15 d. Atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus.
4. Nustatyti, kad sprendimo 1 punkte nurodyti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
5. Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 19 d. sprendimą Nr. TS-257 „Dėl Kauno r. Vandžiogalos vidurinės mokyklos tipo ir pavadinimo pakeitimo ir Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatų patvirtinimo“, įregistravus naujus Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatus Juridinių asmenų registre.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas savo pasirinkimu Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams
(A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.
PATVIRTINTA
Kauno rajono savivaldybės tarybos
2021 m. rugsėjo 23 d. sprendimu Nr. TS-344
KAUNO R. VANDŽIOGALOS GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, jos kompetenciją, buveinę, gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymosi formas ir būdus, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Gimnazijos turtą ir lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir Gimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Gimnazijos oficialus pavadinimas – Kauno r. Vandžiogalos gimnazija. Trumpasis mokyklos pavadinimas – Vandžiogalos gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191091039.
3. Gimnazijos istorija. 1921 m. Krokuvoje išleistoje Teodoro Vierzbovskio knygoje „Parapinės mokyklos Lenkijoje ir Lietuvoje Edukacinės Liaudies komisijos laikotarpiu 1773–1794 m.“ minima, kad 1777 m. Vandžiogaloje jau veikė parapinė mokykla. 1932 m. pastatyta pradžios mokykla. 1944 m. įsteigta progimnazija. 1949 m. mokykla tapo septynmete, o 1953 m. atidaryta vidurinė mokykla. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. V-492 „Dėl Kauno r. Vandžiogalos vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programos akreditacijos“ akredituota vidurinio ugdymo programa. Kauno rajono savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 19 d. sprendimu Nr. TS-257 „Dėl Kauno r. Vandžiogalos vidurinės mokyklos tipo ir pavadinimo pakeitimo ir Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatų patvirtinimo“ pakeistas Kauno r. Vandžiogalos vidurinės mokyklos tipas iš vidurinės mokyklos į Kauno r. Vandžiogalos gimnaziją.
7. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kauno rajono savivaldybės taryba, kuri:
7.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
13. Mokymosi formos ir mokymo proceso organizavimo būdai: grupinio mokymosi forma – kasdienis ir nuotolinis ugdymo proceso organizavimo būdai; pavienio mokymosi forma – savarankiškas ir nuotolinis ugdymo proceso organizavimo būdai.
14. Gimnazijoje vykdomos ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programos.
15. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pažyma, mokymosi pasiekimų pažymėjimas, pažymėjimas, pradinio, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, brandos atestatas ir brandos atestato priedas.
16. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, turintis savarankišką atsiskaitomąją sąskaitą (buhalterinę apskaitą tvarko Kauno rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus centralizuota buhalterija) ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose ir savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
18.1. Pagrindinės veiklos rūšys:
18.2. Kitos švietimo veiklos rūšys:
19. Gimnazijos veiklos tikslas – ugdyti mokinio vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, perteikti mokiniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus, lavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius gebėjimus, padėti įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinti gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą, plėtoti dvasines, intelektines bei fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymui(si), profesinei karjerai.
20. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
20.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ir vidurinį ugdymą;
21. Vykdydama jai pavestus uždavinius Gimnazija:
21.1. vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
21.2. rengia ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas, jas pritaiko specialiųjų poreikių vaikams;
21.3. užtikrina privalomąjį mokinių mokymą, tenkina jų saviugdos ir saviraiškos poreikius, vykdo prevencines programas;
21.4. įgyvendina ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina kokybišką švietimą;
21.5. vykdo mokinių ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
21.7. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
21.8. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, vykdo mokinių profesinį orientavimą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, taiko minimalios priežiūros priemones;
21.9. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, organizuoja ir vykdo ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
21.11. Gimnazijos valdymą grindžia demokratijos principais ir sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
21.12. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
21.13. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymosi ir darbo aplinką;
21.14. sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje;
21.15. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;
21.17. organizuoja mokinių vežimą į Gimnaziją ir iš jos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
21.18. viešai skelbia informaciją apie Gimnazijos veiklą įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
23. Gimnazija, įgyvendindama tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
23.5. teikti atlygintinas paslaugas, kurių kainas tvirtina Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
24. Gimnazijos pareigos:
IV SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
25.1. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas asmuo;
25.2. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
26. Gimnazijai vadovauja direktorius. Vadovą konkurso būdu Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras.
27. Direktorius:
27.1. suderinęs su Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina Gimnazijos vidaus struktūrą, Gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus ir Gimnazijai skirtų darbo užmokesčio lėšų;
27.2. vadovauja rengiant Gimnazijos strateginį planą, metinį veiklos planą, švietimo programas, įgyvendinant rekomendacijas dėl smurto prevencijos priemonių, vadovauja juos vykdant;
27.3. organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti;
27.5. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
27.6. priima mokinius Kauno rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
27.7. suderinęs su Gimnazijos taryba ir darbuotojų atstovais, tvirtina Gimnazijos darbo tvarkos taisykles;
27.8. rūpinasi mokinių ugdymo, mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;
27.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
27.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas jiems kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
27.15. analizuoja Gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę, ugdymo rezultatus, inicijuoja Gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;
27.16. rengia Gimnazijos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia Gimnazijos bendruomenei ir Gimnazijos tarybai svarstyti bei viešai skelbia Gimnazijos interneto svetainėje;
27.18. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Gimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
27.19. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos, apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, socialinį ir emocinį mokinių ugdymą;
27.20. kartu su mokyklos taryba sprendžia mokyklai svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
27.21. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintose Rekomendacijose dėl poveikio priemonių taikymo netinkamai besielgiantiems mokiniams;
27.22. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
27.23. svarsto ir priima sprendimus, susijusius su švietimo įstaigos lėšų (įskaitant lėšas, skirtas švietimo įstaigos darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu, užtikrina veiksmingą Gimnazijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
27.25. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui, jam nesant – kitiems teisės aktų nustatyta tvarka paskirtiems darbuotojams;
28. Gimnazijos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Gimnazijoje, už demokratinį Gimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Gimnazijos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Gimnazijos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių, prevencinių programų įgyvendinimą.
29. Gimnazijoje metodinei veiklai organizuoti sudaroma Metodinė taryba ir metodinės grupės:
29.1. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai, jai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas. Metodinė taryba renkama dvejiems mokslo metams, jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių naujovių diegimą Gimnazijoje, teikia direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo;
29.2. Metodinės grupės nariai yra mokytojai, švietimo pagalbos specialistai. Metodinių grupių veiklai vadovauja šių institucijų išrinkti pirmininkai. Pirmininkas renkamas dvejiems mokslo metams. Metodinių grupių veiklą Gimnazijoje koordinuoja Metodinė taryba. Už savo veiklą metodinės grupės atsiskaito Mokytojų tarybos posėdyje mokslo metų pabaigoje. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetenciją, suderintą su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Gimnazijos pažangos.
V SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
31. Gimnazijos savivaldos institucijų veikla grindžiama švietimo tikslais, Gimnazijos vykdomomis švietimo programomis ir susiformavusiomis tradicijomis. Gimnazijos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Gimnazijos veiklos bei finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Gimnazijos nuostatuose, priima sprendimus, atlieka visuomeninę mokyklos valdymo priežiūrą.
32. Gimnazijos taryba (toliau – Taryba) – aukščiausia gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Taryba telkia Gimnazijos mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, vietos bendruomenę demokratiniam Gimnazijos valdymui, padeda spręsti Gimnazijai aktualius klausimus, padeda Gimnazijos direktoriui atstovauti teisėtiems Gimnazijos interesams.
33. Tarybą sudaro 7 nariai: 2 mokiniai, 2 mokytojai, 2 tėvai (globėjai, rūpintojai), 1 vietos bendruomenės atstovas.
34. Į Tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių taryba. Rinkimų rezultatai fiksuojami protokoluose. Direktorius kviečia Tarybos darbe dalyvauti vietos bendruomenės atstovą.
38. Tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininkas ir posėdžių sekretorius renkami pirmame Tarybos posėdyje. Gimnazijos direktorius negali būti Tarybos nariu. Jis Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
39. Tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Esant balsų po lygiai, lemiamą balsą turi Tarybos pirmininkas. Tarybos nutarimai įteisinami Gimnazijos direktoriaus įsakymais.
40. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Teisę sušaukti neeilinį Tarybos posėdį turi Gimnazijos direktorius arba ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių.
41. Į Tarybos posėdį stebėtojų teisėmis gali būti kviečiami mokytojai, mokiniai ir jų tėvai (globėjai, rūpintojai), vietos savivaldos ir vietos bendruomenės atstovai bei Gimnazijos administracijos nariai patariamojo balso teisėmis.
42. Tarybos funkcijos:
42.2. pritaria Gimnazijos strateginiam planui, Metiniam veiklos planui, Ugdymo planui, Gimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Gimnazijos direktoriaus;
42.3. teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
42.5. išklauso Gimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;
42.6. vertina mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
42.7. teikia siūlymus Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Gimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
42.8. svarsto mokytojų metodinių grupių, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų), savivaldos institucijų ar Gimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui;
42.9. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
45. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Mokytojų tarybą sudaro Gimnazijos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbos specialistai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
46. Mokytojų tarybai vadovauja pirmininkas – Gimnazijos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorius balsų dauguma renkamas pirmame mokslo metų Mokytojų tarybos posėdyje. Rinkimų rezultatai fiksuojami protokoluose.
47. Mokytojų tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu Gimnazijoje dirbančių Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma. Esant balsų po lygiai, lemiamą balsą turi Mokytojų tarybos pirmininkas.
48. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip tris kartus per mokslo metus. Į posėdžius stebėtojų teisėmis gali būti kviečiami mokiniai ir jų tėvai (globėjai, rūpintojai), vietos savivaldos ir vietos bendruomenės atstovai.
49. Mokytojų tarybos funkcijos:
49.1. planuoja ugdymo turinį ir priima nutarimus mokinių ugdymo kokybės, pedagoginės veiklos tobulinimo klausimais;
49.2. svarsto ugdymo turinio atnaujinimo, optimalių mokymosi sąlygų ir mokytojų veiklos tobulinimo būdus;
49.3. nustato mokytojų bendravimo ir bendradarbiavimo būdus, ryšių palaikymo ir tėvų informavimo principus;
49.4. aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo programas, metodus;
49.6. nustato mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo ir panaudojimo tvarką, atsiskaitymo formas;
49.8. diskutuoja dėl Gimnazijos veiklos plano, aptaria ugdymo plano, programų įgyvendinimo, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo klausimus;
50. Mokytojų tarybos pirmininkas informuoja Mokytojų tarybą apie posėdžiuose priimtų sprendimų vykdymą.
51. Mokinių taryba – nuolat veikianti aukščiausia mokinių savivaldos institucija. Mokinių taryba atstovauja mokinių interesams, inicijuoja ir padeda organizuoti Gimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl mokymų organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į Gimnazijos tarybą, rūpinasi drausme ir tvarka Gimnazijoje, kuria teigiamą Gimnazijos įvaizdį.
52. Mokinių tarybą sudaro po vieną kiekvienos 8, I-IV gimnazijos klasių atstovą. Mokinių taryba renkama vieneriems mokslo metams balsų dauguma pirmame mokslo metų klasės mokinių susirinkime. Išvykus Mokinių tarybos nariui, naujas narys renkamas laikantis tos pačios tvarkos. Mokinių tarybos sudėtį įsakymu tvirtina Gimnazijos direktorius.
53. Mokinių tarybai vadovauja Mokinių tarybos pirmininkas, renkamas vieniems metams balsų dauguma pirmame Mokinių tarybos susirinkime.
54. Mokinių tarybos susirinkimas yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami balsų dauguma. Esant balsų po lygiai, lemiamą balsą turi Mokinių tarybos pirmininkas. Už savo veiklą Mokinių taryba atsiskaito mokinių bendruomenei mokslo metų pabaigoje.
55. Gimnazijoje veikia klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje vieniems mokslo metams klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) renka balsų dauguma savo klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimuose. Klasės mokinių tėvų komitetą sudaro pirmininkas ir ne mažiau kaip 2 tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų komiteto kadencija – vieni mokslo metai. Klasių mokinių tėvų komitetai su klasės vadovais planuoja klasės mokinių tėvų susirinkimus, padeda spręsti ugdomosios veiklos organizavimo klausimus (aptaria su klasės vadovu lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, vežimo, informacijos ir kitus klausimus), padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, ugdymo karjerai veiklas, kurti edukacines aplinkas, teikia siūlymus Gimnazijos tarybai ir direktoriui.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
57. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
58. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
59. Gimnazijos mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
61. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
62. Gimnazijos lėšos:
62.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Kauno rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
62.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
64. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
67. Gimnazija turi interneto svetainę http://www.vandziogala.kaunas.lm.lt, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.
68. Gimnazijos interneto svetainėje skelbiama informacija apie vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius išorinio vertinimo rezultatus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus bei kitą veiklą. Svetainėje ir kituose informacijos šaltiniuose skelbiami pranešimai, kuriuos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ir / ar šiais Nuostatais reikia skelbti viešai.
69. Gimnazijos Nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
70. Gimnazijos Nuostatai keičiami ir papildomi savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, Gimnazijos direktoriaus ar Gimnazijos tarybos iniciatyva.
72. Gimnazija gali būti reorganizuojama, pertvarkoma, vykdoma Gimnazijos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.