Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL 2022 METŲ STRUKTŪRINIO POSTŪMIO UŽDUOTIES ĮVYKDYMO IR STRUKTŪRINIO VALDŽIOS SEKTORIAUS BALANSO RODIKLIO ATASKAITOS IR INFORMACIJOS APIE IŠLAIDŲ AUGIMO RIBOJIMO TAISYKLĖS LAIKYMĄSI 2022 METAIS PATEIKIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMUI

 

2023 m. balandžio 26 d. Nr. 308

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 38 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pritarti pridedamoms:

1.1. 2022 metų struktūrinio postūmio užduoties įvykdymo ir struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio ataskaitai;

1.2. Informacijai apie išlaidų augimo ribojimo taisyklės laikymąsi 2022 metais.

2. Pateikti Lietuvos Respublikos Seimui 2022 metų struktūrinio postūmio užduoties įvykdymo ir struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio ataskaitą ir Informaciją apie išlaidų augimo ribojimo taisyklės laikymąsi 2022 metais, kurioms pritarta šio nutarimo 1 punktu.

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                        Ingrida Šimonytė

 

 

 

Finansų ministrė                                                                              Gintarė Skaistė

 

 

 


 

 

PRITARTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2023 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 308

 

2022 mETŲ STRUKTŪRINIO POSTŪMIO UŽDUOTIES ĮVYKDYMO IR STRUKTŪRINIO VALDŽIOS SEKTORIAUS BALANSO RODIKLIO

ATASKAITA

 

12022 metų struktūrinio postūmio užduoties įvykdymo ir struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio ataskaita (toliau – Ataskaita) parengta įvertinus:

1.1. aplinkybes, kai dėl 2022 metais Europoje susiklosčiusios geopolitinės situacijos ir jos galimo neigiamo poveikio valdžios sektoriaus finansams Lietuvoje 2022 metais prireikė papildomų tikslinių ir į pažeidžiamiausias visuomenės grupes nukreiptų priemonių, taip pat priemonių, skirtų dėl karinių veiksmų iš Ukrainos pasitraukusiems ir prieglobstį Lietuvoje radusiems Ukrainos žmonėms padėti, bei priemonių Lietuvos valstybės saugumui ir gynybos pajėgumams stiprinti;

1.2. Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo (toliau – Konstitucinis įstatymas) 3 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas.

2Vadovaudamasi Konstitucinio įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, atlikdama biudžeto politikos kontrolės institucijos funkcijas, 2022 m. rugsėjo 20 d. išvadoje Nr. BPE-8 „Dėl susidariusios padėties atitikties išskirtinių aplinkybių sąvokai“, kuri paskelbta Valstybės kontrolės interneto svetainėje, patvirtino, kad Lietuvoje susidariusi padėtis atitinka išskirtinių aplinkybių sąvoką.

3Struktūrinio postūmio užduotis 2022 metams pagrįstai nebuvo nustatyta, tai konstatuojama Valstybės kontrolės 2021 m. lapkričio 8 d. išvadoje Nr. BPE-7 „Dėl struktūrinio postūmio užduoties, nustatomos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte, ir papildomų priemonių (pinigine išraiška) poreikio šiai užduočiai įvykdyti“, kuri paskelbta Valstybės kontrolės interneto svetainėje.

4Susidarius išskirtinėms aplinkybėms, pagal Konstitucinio įstatymo 3 straipsnio 1 dalį perteklinio valdžios sektoriaus taisyklės sąlygos neturi būti tenkinamos. Todėl Ataskaitoje 2022 metų struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio atitiktis perteklinio valdžios sektoriaus taisyklei nevertinama.

5Valdžios sektoriaus struktūrinis deficitas 2022 metais sudarė 0,6 procento bendrojo vidaus produkto (toliau – BVP) ir buvo artimas vidutinio laikotarpio tikslui. Informacija apie struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklius pateikiama lentelėje.

 

Lentelė. Struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodikliai

Faktinio 2022 metų struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio vertė

2022 metų produkcijos atotrūkis nuo potencialo, potencialaus BVP procentas

2022 metų vidutinio laikotarpio tikslas, BVP procentas

Faktinio 2021 metų struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio vertė

2022 ir 2021 metų faktinių struktūrinių valdžios sektoriaus balanso rodiklių absoliučiųjų verčių skirtumas, BVP procentas

–0,6

–0,4

–1,0

–1,6

1,0

Duomenų šaltinis – Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

 

6. Išsami informacija apie 2022 metų valdžios sektoriaus finansų rodiklius pateikta Lietuvos stabilumo 2023 metų programoje, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 295 „Dėl Lietuvos stabilumo 2023 metų programos“.

 

________________________

part_f082698cfa7e4c34ad9e688052acfa20_end


 

PRITARTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2023 m.  balandžio 26 d. nutarimu Nr. 308

 

 

INFORMACIJA APIE IŠLAIDŲ AUGIMO RIBOJIMO TAISYKLĖS LAIKYMĄSI 2022 METAIS

 

Dėl 2022 metais galiojusių išskirtinių aplinkybių rengiant Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą ir priimant šį įstatymą nebuvo taikoma išlaidų augimo ribojimo taisyklė, nustatyta Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje.

 

 

––––––––––––––––––––

part_4d85502f40844bb48c786d6489175565_end