LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2017 M. SPALIO 31 D. ĮSAKYMO NR. D1-885 „DĖL PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. rugpjūčio 2 d. Nr. D1-248
Vilnius
1. Pakeičiu Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. D1-885 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Viršelis. Viršelyje turi būti nurodyta: programos ar ataskaitos pavadinimas, nurodant, ar planuojama ūkinė veikla priskiriama viršesniam viešajam interesui ir laikoma svarbia viešajam saugumui; rengimo metai; planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (užsakovas) (toliau – planuojamos ūkinės veiklos organizatorius) – fizinio asmens vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas, PAV dokumentų rengėjas (-jai) – fizinio asmens vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas.“
1.2. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. Titulinis lapas. Tai pirmasis PAV dokumento puslapis, kuriame turi būti nurodyta: programos ar ataskaitos pavadinimas, nurodant, ar planuojama ūkinė veikla priskiriama viršesniam viešajam interesui ir laikoma svarbia viešajam saugumui, ir planuojamos ūkinės veiklos vieta (apskritis, savivaldybė, seniūnija, miestas, miestelis, kaimas ar viensėdis, gatvė); programos ar ataskaitos versijos numeris; rengimo metai; planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus kontaktiniai duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas, interneto svetainė, adresas, telefono numeris, el. paštas).“
1.3. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:
„40. PAV subjektai, gavę ataskaitą, per 3 darbo dienas PAV dokumentų rengėją informuoja, kad ją gavo, nurodydami datą elektroninėmis ryšio priemonėmis arba į rankas pateikdami informacinę žymą apie gavimo faktą ir datą. PAV išnagrinėja ataskaitą ir suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimą ir pagal kompetenciją PAV dokumentų rengėjui pateikia raštu motyvuotas išvadas dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai arba motyvuotus reikalavimus papildyti ar pataisyti ataskaitą per 20 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos, o dėl ataskaitos dėl viršesniam viešajam interesui priskiriamos ir svarbia viešajam saugumui laikomos planuojamos ūkinės veiklos – per 15 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos.
Motyvuotose išvadose PAV subjektai turi nurodyti: teisės aktų reikalavimais pagrįstus motyvus dėl pritarimo ar nepritarimo planuojamai ūkinei veiklai; kokiai (-ioms) alternatyvai (-oms) pritaria ar nepritaria, jeigu ataskaitoje nagrinėtos alternatyvos; sąlygas, kurias reikia įgyvendinti iki veiklos vykdymo pradžios, jeigu tokias sąlygas galima nustatyti pagal teisės aktų reikalavimus, ir pateikti pagrįstą nuomonę dėl vertinimo metodų, rezultatų, ataskaitos kokybės ir planuojamų priemonių numatomam reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti. Pakartotinai gautą pagal motyvuotas išvadas papildytą ir pataisytą ataskaitą PAV subjektai išnagrinėja ir motyvuotas išvadas dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo pateikia per 10 darbo dienų nuo jos gavimo institucijoje dienos, nereikalaudami informacijos ir (ar) duomenų, kurių nenurodė pirmą kartą nagrinėdami PAV ataskaitą, tačiau galėjo pareikalauti. Jei PAV subjektai nepateikia išvadų dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo per nustatytus terminus, laikoma, kad jie ataskaitai pritaria. Saugomų teritorijų institucija motyvuotas išvadas dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai teikia Tvarkos aprašo 31 punkte nurodytu atveju.“
1.4. Papildau 401 punktu:
„401. PAV subjektas, nustatęs ataskaitos dėl viršesniam viešajam interesui priskiriamos ir svarbia viešajam saugumui laikomos planuojamos ūkinės veiklos trūkumų, prieš pateikdamas motyvuotus reikalavimus PAV dokumentų rengėjui papildyti ar pataisyti ataskaitą, ne vėliau kaip iki Tvarkos aprašo 40 punkte nustatyto termino pabaigos elektroniniu paštu informuoja PAV dokumentų rengėją apie nustatytus trūkumus. PAV subjektas savo iniciatyva arba PAV dokumentų rengėjo prašymu organizuoja susitikimą. Susitikimą galima organizuoti ir nuotoliniu būdu. Jeigu PAV dokumentų rengėjas pasitarime negali dalyvauti, jis per 1 darbo dieną nuo kvietimo gavimo, bet ne vėliau kaip iki susitikimo dienos, informuoja PAV subjektą, kad nedalyvaus. Susitikimo metu aptariami ataskaitos trūkumai ir galimi jų taisymo būdai, susitariama dėl šių trūkumų pašalinimo terminų. Ataskaitos trūkumų aptarimo procedūra įforminama protokolu arba daromas susitikimo garso įrašas.“
1.5. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:
„42. Agentūra, pasibaigus pasiūlymų teikimo terminui, išnagrinėja ataskaitą, PAV subjektų išvadas, gautus suinteresuotos visuomenės pasiūlymus, suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimą, prireikus Tvarkos aprašo 43 punkte nurodytais atvejais organizuoja pasitarimą Agentūros darbo laiku, parengia pasitarimo protokolą ir ne vėliau kaip per 25 darbo dienas nuo ataskaitos gavimo dienos, o dėl ataskaitos dėl viršesniam viešajam interesui priskiriamos ir svarbia viešajam saugumui laikomos planuojamos ūkinės veiklos – per 20 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos, remdamasi PAV subjektų išvadomis ir PAV proceso metu gauta informacija, priima sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai (4 priedas) arba raštu pareikalauja, kad PAV dokumentų rengėjas papildytų ar pataisytų ataskaitą pagal motyvuotus reikalavimus ir (ar) pridedamą protokolą. Tvarkos aprašo 4 priede nustatytos formos sprendimas rašomas ant Agentūros blanko. Agentūra pataisytą ir papildytą ataskaitą išnagrinėja ir sprendimą (4 priedas) priima per 15 darbo dienų nuo jos gavimo dienos, dėl viršesniam viešajam interesui priskiriamos ir svarbia viešajam saugumui laikomos planuojamos ūkinės veiklos – per 10 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos arba gali pakartotinai teikti motyvuotus reikalavimus pataisyti ar papildyti ataskaitą, nereikalaudama informacijos ir (ar) duomenų, kurių nenurodė pirmą kartą nagrinėdama PAV ataskaitą, tačiau galėjo pareikalauti vadovaudamasi Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 6 straipsnio 7 dalies nuostatomis. Agentūra sprendimą raštu pateikia planuojamos ūkinės veiklos organizatoriui, PAV dokumentų rengėjui ir PAV subjektams, Tvarkos aprašo V skyriaus 87 punkte nustatyta tvarka jį paskelbia visuomenei susipažinti. Rašte PAV subjektams Agentūra pateikia nuorodą į savo interneto svetainę, kurioje paskelbta Tvarkos aprašo 87 punkte nurodyta informacija. Kai ataskaita iš esmės keičiama, taisoma ar papildoma (siūlomos naujos vietos, technologijų alternatyvos) dėl gautų PAV subjektų išvadų ir (ar) Agentūros motyvuotų reikalavimų, vadovaudamasi Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 10 straipsnio 10 ir 11 dalimis, Agentūra įpareigoja PAV dokumentų rengėją pakartotinai atlikti PAV procedūras Tvarkos aprašo 38–47 punktuose nustatyta tvarka. Kai PAV proceso metu savivaldybės (-ių) ar seniūnijos (-ų) teritorijoje pasiūloma nauja planuojamo linijinės infrastruktūros objekto vietos alternatyva, viešinimo procedūros atliekamos tik tos teritorijos administruojančios savivaldybės (-ių) ar seniūnijos (-ų) patalpose arba kitoje PAV dokumentų rengėjo pasirinktoje, su seniūnija arba savivaldybe suderintoje vietoje.“
1.6. Papildau 422 punktu:
„422. Agentūra, nustačiusi ataskaitos dėl viršesniam viešajam interesui priskiriamos ir svarbia viešajam saugumui laikomos planuojamos ūkinės veiklos trūkumų, prieš pateikdama motyvuotus reikalavimus PAV dokumentų rengėjui papildyti ar pataisyti ataskaitą, ne vėliau kaip iki Tvarkos aprašo 42 punkte nustatyto termino pabaigos elektroniniu paštu ar telefonu informuoja PAV dokumentų rengėją apie nustatytus trūkumus. Agentūra savo iniciatyva arba PAV dokumentų rengėjo prašymu organizuoja susitikimą, į kurį, esant poreikiui, kviečiami ir PAV subjektai. Susitikimą galima organizuoti ir nuotoliniu būdu. Jeigu PAV dokumentų rengėjas pasitarime negali dalyvauti, jis per 1 darbo dieną nuo kvietimo gavimo, bet ne vėliau kaip iki susitikimo dienos, informuoja Agentūrą, kad nedalyvaus. Susitikimo metu aptariami nustatyti ataskaitos trūkumai ir galimi jų taisymo būdai, susitariama dėl šių trūkumų pašalinimo terminų. Ataskaitos trūkumų aptarimo procedūra įforminama protokolu arba daromas susitikimo garso įrašas.“
1.7. Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:
„74. PAV dokumentų rengėjas, parengęs ataskaitą, turi sudaryti sąlygas visuomenei su ataskaita susipažinti jo buveinėje (darbo laiku), jo arba planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus interneto svetainėje; užtikrinti, kad popierinė ataskaita būtų eksponuojama savivaldybės (-ių) seniūnijos (-jų), kurios (-ių) teritorijoje (-se) planuojama ūkinė veikla, administracinėse patalpose arba savivaldybės (-ių) administracinėse patalpose, kai savivaldybės (-ių) teritorijoje nėra seniūnijos (-jų) ar kai planuojamas linijinės infrastruktūros objektas, arba kitoje PAV dokumentų rengėjo pasirinktoje, su seniūnija arba savivaldybe raštu suderintoje vietoje. Viešas visuomenės supažindinimas su ataskaita vykdomas hibridiniu būdu – šiame punkte nurodytose savivaldybės (-ių) seniūnijos (-jų) arba savivaldybės (-ių) administracinėse patalpose, ir internetinės vaizdo transliacijos būdu, sudarant galimybę prisijungti prie jos nuotoliniu būdu.“
1.8. Pakeičiu 77.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.9. Pakeičiu 1 priedo 1011 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„1011. Vertinant aukštesnių kaip 30 metrų ypatingųjų statinių (toliau šiame punkte – aukšti statiniai), išskyrus vėjo elektrines, kurių poveikio kraštovaizdžiui reikšmingumo kriterijai nustatyti Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energijos įstatymo 49 straipsnio 18 dalyje, poveikį kraštovaizdžio vizualiniam estetiniam potencialui, numatomas aukštų statinių reikšmingas poveikis nustatomas atsižvelgiant, ar:“.
1.10. Pakeičiu 1 priedo 136 punktą ir jį išdėstau taip:
„136. Numatomas planuojamos ūkinės veiklos reikšmingas poveikis visuomenės sveikatai nustatomas vertinant galimą tiesioginį ir netiesioginį planuojamos ūkinės veiklos sukeliamų biologinių, cheminių ir fizikinių veiksnių poveikį visuomenės sveikatai, taip pat aplinkos elementų ir visuomenės sveikatos tarpusavio sąveikai. Poveikis visuomenės sveikatai nagrinėjamas gyventojams, gyvenantiems ūkinės veiklos poveikio zonoje ir kitiems žmonėms, ypač gyventojų jautriausioms grupėms (pvz., vaikai, senyvo amžiaus žmonės ir ligoniai, jautriausiai reaguojantys į padidėjusią taršą). Atliekant vertinimą rekomenduojama naudotis už sveikatos apsaugą atsakingų institucijų užsakymu parengtomis poveikio visuomenės sveikatai vertinimo metodinėmis rekomendacijomis, kurios skelbiamos Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje.“
2. N u s t a t a u, kad planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ir planuojamos ūkinės veiklos atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo procedūros, pradėtos iki šio įsakymo įsigaliojimo, baigiamos pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusias teisės aktų nuostatas.