LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

Įsakymas

DĖL LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2021 M. KOVO 2 D. ĮSAKYMO NR. 2BE-63 DĖL LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, ATLYGIO POLITIKOS PATVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2025 m. sausio 10 d. Nr. 2BE-4

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos transporto saugos administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atlygio politiką, patvirtintą Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2021 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. 2BE-63 „Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atlygio politikos patvirtinimo“, ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. P a v e d u Klientų aptarnavimo ir kokybės departamento Konsultavimo skyriui su šiuo įsakymu supažindinti Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį.

3. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre, Administracijos interneto svetainėje ir intranete.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                        Genius Lukošius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus

2021 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. 2BE-63  

(Lietuvos transporto saugos administracijos

direktoriaus 2025 m. sausio 10 d.

įsakymo Nr. 2BE-4 redakcija)

 

 

 

LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, ATLYGIO POLITIKA

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1.       Lietuvos transporto saugos administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atlygio politika (toliau – Atlygio politika) reglamentuoja Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) teisingas ir aiškias atlygio formavimo priemones visiems Administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis (toliau kartu vadinami tarnautojais ir darbuotojais), taip pat šių atlygio formavimo priemonių skyrimo ir taikymo principus bei tvarką.

2.       Atlygio politika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymu, Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams ir biudžetinių įstaigų darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 „Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams ir biudžetinių įstaigų darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos ir biudžetinių įstaigų darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. sausio 3 d. nutarimu Nr. 6 „Dėl Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos ir biudžetinių įstaigų darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.       Atlygio politikos tikslas – nustatyti teisingus, aiškius ir skaidrius tarnautojų ir darbuotojų atlygio už darbą principus, kad tarnautojai ir darbuotojai jaustų, jog jiems yra atlyginama teisingai, vadovaujantis aiškiomis ir skaidriomis taisyklėmis, objektyviais kriterijais ir motyvuotų sprendimų pagrindu paremta atlygio sistema, kurią taikant būtų efektyviai valdomos darbo užmokesčio išlaidos ir sukuriamos motyvacinės paskatos tarnautojams ir darbuotojams prisidėti prie Administracijos misijos, vizijos, vertybių ir tikslų įgyvendinimo.

4.       Administracijos tarnautojų ir darbuotojų darbo apmokėjimo sistema nustatoma vadovaujantis teisinio apibrėžtumo, teisėtų lūkesčių apsaugos ir visokeriopos darbo santykių teisių gynybos, darbo santykių stabilumo, teisingo mokėjimo už darbą, vienodo atlygio už tokį patį ir vienodos vertės darbą, darbuotojų lygybės, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos, sveikatos būklės, ketinimo turėti vaiką (vaikų), įvaikį (įvaikių), globotinį (globotinių), rūpintinį (rūpintinių), santuokinės ir šeiminės padėties, priklausymo politinėms partijoms, profesinėms sąjungoms ir asociacijoms aplinkybių, nesusijusių su tarnautojų ar darbuotojų dalykinėmis savybėmis, laisvų kolektyvinių derybų ir teisės imtis kolektyvinių veiksmų, skaidrumo ir viešumo principais.

5.       Atlygio politika yra Administracijos vidaus teisės aktas, kuriuo vadovaujantis Administracijoje tarnautojams ir darbuotojams nustatomas apmokėjimas už darbą bei taikomos kitos finansinės ir nefinansinės skatinimo ir motyvavimo priemonės.

6.       Atlygio politikoje vartojamos sąvokos:

6.1. atlygio rėžis – mažiausia ir didžiausia kiekvienam karjeros lygiui nustatyto priskaityto darbo užmokesčio, kurį sudaro  pareiginė alga ir priedas už tarnybos Lietuvos valstybei stažą tarnautojams / pastovioji ir kintamoji atlygio dalys darbuotojams (nevertinant priemokų, apmokėjimo esant nukrypimams nuo normalių darbo sąlygų, išmokų), riba;

6.2. AvilysAdministracijos dokumentų valdymo sistema;

6.3. darbo dimensija – darbinės veiklos sudėtingumą apibūdinantis kriterijus;

6.4. darbuotojas – darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, kurio darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas;

6.5. finansinė atlygio dalis – tarnautojų ir darbuotojų darbo užmokestis (jo sudedamosios dalys) ir finansiniai paskatinimai;

6.6. karjeros lygis – santykinis vienetas, kuriuo įvertintos pareigybės pagal darbo dimensijas ir kuris parodo santykinę pareigybės vertę Administracijoje;

6.7. krepšelis – kiekvienam Administracijos padaliniui proporcingai pagal užimtų pareigybių skaičių apskaičiuotas piniginių lėšų dydis;

6.8. kintamoji atlygio dalis – darbuotojo pareiginės algos sudedamoji dalis, nustatoma priklausomai nuo praėjusių metų veiklos vertinimo pagal darbuotojui nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius bei gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, taip pat gali būti nustatyta darbuotoją priimant į darbą bei grįžus iš vaiko priežiūros atostogų;

6.9. nefinansinės naudos – nefinansinė atlygio dalis, t. y.  tarnautojams ir darbuotojams prie darbo užmokesčio suteikiamos papildomos nefinansinės, tačiau vertę kuriančios skatinimo ir motyvavimo priemonės;

6.10. pareiginė alga – tarnautojo pagrindinė darbo užmokesčio dalis, nustatyta pagal Atlygio politikoje nustatytus atlygio rėžius, atsižvelgiant į karjeros lygį, tarnautojo kompetencijas ir kitus Atlygio politikoje nustatytus kriterijus;

6.11. pareigybė – įsteigta darbo vieta Administracijoje, kuriai nustatyti būtini specialieji ir kvalifikaciniai reikalavimai, reikiamos kompetencijos, nustatytos konkrečios veiklos funkcijos, atsakomybės ir pavaldumas;

6.12. pastovioji atlygio dalis – darbuotojo pareiginės algos sudedamoji dalis, nustatoma pareiginės algos koeficientu, atsižvelgiant į pareigybės lygį, vadovaujamo ir / ar profesinio darbo patirtį, kompetencijas ir kitus Atlygio politikoje nustatytus kriterijus;

6.13. tarnautojas – karjeros valstybės tarnautojas, atliekantis viešojo administravimo veiklą, kurio tarnybos santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas.

 

II SKYRIUS

ATLYGIO SISTEMA

 

7.       Atlygio sistemos pagrindas yra Administracijos pareigybių struktūra, kurią sudaro pareigybės, suskirstytos į pareigybių lygius pagal atsakomybės apimtis, sprendimų priėmimo sudėtingumą ir veiklos pobūdį. Administracijos pareigybių ir karjeros lygiai nustatomi šioje Atlygio politikoje, suderinus su Administracijos direktoriaus pavaduotojais, kancleriu, Organizacijos vystymo  skyriaus vedėjo teikimu.


 

Administracijos pareigybės

 

Administracijos direktoriaus pavaduotojas

Kancleris

Departamento direktorius

Skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas

Vyresnysis patarėjas (turintis pavaldžių)

Vyresnysis patarėjas

Skyriaus, kuris yra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas

Patarėjas (turintis pavaldžių)

Patarėjas

Vyriausiasis specialistas / vyriausiasis inspektorius

Vyresnysis specialistas / vyresnysis inspektorius

Specialistas

 

Administracijos pareigybių lygiai

 

Pareigybės lygis

Pareigybių pavadinimai

I

Administracijos direktoriaus pavaduotojas

II

Kancleris / departamento direktorius

III

Skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas / vyresnysis patarėjas (turintis pavaldžių)

IV

Skyriaus, kuris yra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas / patarėjas (turintis pavaldžių)

V

Vyresnysis patarėjas / patarėjas

VI

Vyriausiasis specialistas / vyriausiasis inspektorius

VII

Vyresnysis specialistas / vyresnysis inspektorius / specialistas

 

8.       Karjeros lygiai aprašyti Atlygio politikos 1 priede.

9. Atlygį Administracijoje sudaro:

Aprašymas

Tarnautojams

Darbuotojams

Pastabos

Finansinė atlygio dalis

Pareiginė alga

+

 

 

Pareiginė alga (pastovioji ir kintamoji atlygio dalys)

 

+

 

Priedas už tarnybos Lietuvos valstybei stažą

+

 

 

Priemokos (už darbą esant nukrypimams nuo normalių darbo sąlygų) (jei tokios mokamos):

už pavadavimą

 

 

+

 

 

+

 

už papildomą darbo krūvį

+

+

 

už papildomų užduočių atlikimą

+

+

 

Piniginė išmoka (jei tokia mokama)

+

+

 

Mokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties, viršvalandinį darbą ir budėjimą

+

+

 

 

Materialinė pašalpa

+

+

 

Nefinansinės naudos

Padėka

+

+

 

Laisvas nuo darbo laikas (ne mažiau kaip pusė darbo dienos) pirmąją mokslo metų dieną

+

+

 

Vardinė dovana

+

+

 

Nemokamas sveikatos patikrinimas

+

+

 

Nemokami skiepai

+

+

 

Kvalifikacijos kėlimas

+

+

 

Nuotolinis darbas

+

+

 

Lankstus darbo laikas

+

+

 

Individualus darbo laiko režimas

+

+

 

Adaptacijos programa

+

+

 

Administracijos tradicijos ir renginiai

+

+

 

Karjeros galimybės

+

+

 

Apmokamos mokymosi atostogos

+

+

 

Savanoriškasis sveikatos draudimas

+

+

 

Galimybė suteikti iki 5 mokamų poilsio dienų arba atitinkamai sutrumpinti darbo laiką

+

+

 

Naudų sistema

+

+

 

 

 

III SKYRIUS

PAREIGINĖS ALGOS NUSTATYMAS

 

10. Pareiginė alga apskaičiuojama pareiginės algos koeficientą padauginus iš pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio, nustatyto Lietuvos Respublikos pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio nustatymo ir asignavimų darbo užmokesčiui perskaičiavimo įstatyme (darbuotojams papildomai pridedant kintamąją atlygio dalį).

 

 

Atlygio rėžiai

 

11. Administracijos tarnautojų ir darbuotojų priskaitomo darbo užmokesčio dydį riboja atlygio rėžiai (mažiausia ir didžiausia riba), kurie nustatomi kiekvienam karjeros lygiui (lygiuojami nuo A iki H) įvertinus šias darbo dimensijas:

11.1. užduočių kompleksiškumą;

11.2. žinias;

11.3. planavimą ir rezultatų kontrolę;

11.4. tipinių užduočių atlikimo trukmę;

11.5. veiksmų laisvę ir darbo atlikimo kokybės standartą;

11.6. bendravimo ratą;

11.7. mokymą;

11.8. tipinius veiklos rezultatus ir rodiklius.

12. Atlygio rėžiai pagal pareigybes ir karjeros lygius nurodyti Atlygio politikos 1 priede.

13. Kiekvieno pareigybės lygio, suskaidyto į karjeros lygius, atlygio rėžio nustatymo atskaitos tašku laikoma karjeros lygiui nustatyto atlygio vidurio vertė (mediana), mokama šiam karjeros lygiui.

14. Lyginant su atskaitos tašku – mediana, kuri yra 100 procentų – atlygio rėžis visiems karjeros lygiams paprastai yra nuo 85 procentų (mažiausia riba) iki 115 procentų (didžiausia riba) (Atlygio politikos 2 priedas).

15. Atlygio rėžiai gali būti peržiūrimi ir pakeičiami pasikeitus darbo rinkos sąlygoms, teisės aktuose nustatytoms minimalioms pareiginės algos koeficientų riboms ir kitais atvejais. Darbo užmokesčio didėjimas priklauso nuo turimo darbo užmokesčio fondo galimybių. Atlygio rėžių reikšmės padeda užtikrinti teisingo mokėjimo už darbą, vienodo atlyginimo už tokį patį ar lygiavertį darbą principus ir kartu siekti, kad atlygio rėžis kuo labiau atlieptų siekiamybę mokėti darbo rinkos sąlygas atitinkantį darbo užmokestį.

16. Didžiausia nustatyta atlygio rėžio riba negali būti viršijama, išskyrus išimtinius atvejus:

16.1. kai yra būtinybė ir kai išskirtinių kompetencijų tarnautojų ir / ar darbuotojų (pvz., pareigybė susijusi su itin siaurų, specifinių kompetencijų, žinių turėjimu) pasiūla darbo rinkoje yra itin ribota, galimas nukrypimas nuo priskaitomo darbo užmokesčio dydžio nustatymo kriterijų, pareiginių algų nustatymo taisyklių ir pareigybių grupių hierarchinės struktūros vientisumo. Tokioms pareigybėms Administracijos direktoriaus įsakymu gali būti nustatomas iki 50 procentų didesnis maksimalus atlygio rėžis nei nustatytas šios Atlygio politikos 1 priede. Nustatant, ar pareigybių pasiūla darbo rinkoje yra ribota, atsižvelgiama į Atskirų profesijų, kurių darbuotojų trūksta Lietuvos Respublikoje, sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1177 „Dėl atskirų profesijų, kurių darbuotojų trūksta Lietuvos Respublikoje, sąrašo patvirtinimo“, ir Administracijos kritinių pareigybių sąrašą;

16.2. kai tarnautojams pasiekus viršutinę atlygio rėžio ribą kasmet papildomai pridedamas procentas už stažą valstybės tarnybai.

 

Pareiginės algos nustatymas tarnautojams

 

17. Prieš skelbiant centralizuotą konkursą ar atranką į tarnautojo pareigas, pareiginė alga nustatoma pagal šioje Atlygio politikoje pareigybėms nustatytus tarnautojų pareiginės algos koeficientų rėžius (įvertinus atlygio rėžius). Pareiginę algą nustato Administracijos direktorius.

18. Kitais atvejais tarnautojui pareiginė alga nustatoma taip:

18.1. perkeliamam ar laikinai perkeliamam į aukštesnes pareigas tarnautojui nustatoma Atlygio politikoje šios pareigybės pareiginė alga, neperžengianti pareiginės algos koeficientų rėžių, kuri yra nustatoma taikant ne mažiau kaip 0,12  didesnį pareiginės algos koeficientą, negu jam iki perkėlimo buvo nustatytas pareiginės algos koeficientas, ir ne mažesnį negu tai pareigybei nustatytas minimalus pareiginės algos koeficientas;

18.2. laikinai perkeliamam į lygiavertes ar žemesnes pareigas tarnautojui nustatoma jo turėta pareiginė alga;

18.3. perkeliamam arba atkuriančiam statusą į lygiavertes pareigas tarnautojui nustatoma jo turėta pareiginė alga;

18.4. perkeliamam arba atkuriančiam statusą į žemesnes pareigas tarnautojui nustatoma Atlygio politikoje šios pareigybės pareiginė alga, neperžengianti pareiginės algos koeficientų rėžių, kuri yra nustatoma taikant ne mažiau kaip 0,06 ir ne daugiau kaip 0,18 mažesnį pareiginės algos koeficientą, negu iki perkėlimo jam buvo nustatytas pareiginės algos koeficientas, tačiau ne mažesnį negu tai pareigybei nustatytas minimalus pareiginės algos koeficientas.

 

Pastoviosios atlygio dalies nustatymas ir keitimas darbuotojui

 

19. Pareigybės lygis, karjeros lygis ir atlygio rėžis yra pagrindas nustatyti darbuotojui pastoviąją atlygio dalį.

20. Konkretus darbuotojo pastoviosios atlygio dalies dydis atitinkamoje rėžio dalyje nustatomas, atsižvelgiant į darbuotojo patirtį, kvalifikacinius reikalavimus ir kompetencijas.

21. Administracijos darbuotojų pastoviąją atlygio dalį nustato Administracijos direktorius darbo sutartyje tiesioginio vadovo siūlymu, suderintu su Organizacijos vystymo skyriaus vedėju, struktūrinio padalinio vadovu (jei tiesioginis vadovas nėra struktūrinio padalinio vadovas), departamento direktoriumi (jei struktūrinis padalinys yra departamente) ir Administracijos direktoriaus pavaduotoju ar kancleriu pagal priskirtą kuruojamą sritį.

22. Pastovioji atlygio dalis gali kisti neperžengiant atlygio rėžio ribų (įvertinus nustatytą kintamąją atlygio dalį), atsižvelgiant į darbuotojo patirtį, kompetencijas ir veiklos rezultatus, pasikeitus vadovaujamo / profesinio darbo patirčiai, tačiau paprastai ji negali viršyti didžiausios atlygio rėžio ribos, išskyrus pagrįstas išimtis, nurodytas Atlygio politikos 16.1 papunktyje.

23. Darbuotojo pastovioji atlygio dalis gali būti aptariama su tiesioginiu vadovu kasmetinio veiklos vertinimo metu. Pastovioji atlygio dalis darbuotojui gali būti peržiūrėta priklausomai nuo:

23.1. darbuotojo veiklos rezultatų (kompetencijų augimo, iškeltų lūkesčių pasiekimo ir (arba) viršijimo, elgsenos atitikties Administracijos vertybėms ir kt.);

23.2. Administracijos patvirtinto darbo užmokesčio biudžeto dydžio.

24. Ne metinės peržiūros metu pastovioji atlygio dalis gali būti peržiūrėta įvykus struktūriniams pokyčiams arba laimėjus Administracijoje skelbtą konkursą / atranką:

24.1. horizontalios karjeros atveju, kai keičiasi darbuotojo pareigybės funkcijos, priskiriant daugiau ar kitų funkcijų ir atsakomybių (pastovioji atlygio dalis nustatoma atsižvelgiant į tam karjeros lygiui nustatytus atlygio rėžius);

24.2. vertikalios karjeros atveju, kai darbuotojas perkeliamas dirbti į aukštesnio lygio pareigybę, kai keičiasi pareigybės lygis, pastovioji atlygio dalis nustatoma atsižvelgiant į tam karjeros lygiui nustatytus atlygio rėžius.

 

Kintamosios atlygio dalies nustatymas darbuotojams

 

25. Administracijos darbuotojams kintamoji atlygio dalis nustatoma atsižvelgiant į pasiektus Administracijos, padalinio tikslus, darbuotojo pasiektus sutartus bei pamatuojamus individualius lūkesčius ir (arba) rodiklius, turimų žinių, gebėjimų ir įgūdžių panaudojimą bei atsižvelgiant į patvirtintą Administracijos darbo užmokesčio biudžetą.

26. Kintamosios atlygio dalies dydis nustatomas procentais nuo pastoviosios atlygio dalies.

27. Kintamoji atlygio dalis nustatoma darbuotojo veiklos vertinimo metu ir negali keistis iki kito darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo.

28. Kintamoji dalis, atsižvelgiant į praėjusių metų veiklos vertinimo rezultatus, gali būti nuo 5 iki 40 procentų pareiginės algos.

29. Kintamoji atlygio dalis (iki 20 procentų pastoviosios atlygio dalies) taip pat gali būti nustatyta darbuotoją priimant į darbą bei grįžus iš vaiko priežiūros atostogų (iki darbuotojo kasmetinio veiklos vertinimo), įvertinus jo kompetencijas ir atsižvelgiant į darbuotojo profesinę kvalifikaciją bei jam keliamus uždavinius.

30. Kintamosios kartu su pastoviosios atlygio dalies dydis pinigine išraiška neturi viršyti arba būti žemesnis už tai pareigybei nustatytus atlygio rėžius.

 

Bandomojo laikotarpio nustatymas

 

31. Naujai priimtam darbuotojui Administracijoje nustatomas 3 mėnesių bandomasis laikotarpis, kurį tiesioginio vadovo siūlymu ir patvirtinus Administracijos direktoriui yra galimybė užbaigti ir anksčiau nustatyto termino. Bandomuoju laikotarpiu naujam darbuotojui nustatomas iki 30 proc. (priklausomai nuo profesinės patirties, pareigybės profilio (specialistų pasiūlos ir paklausos proporcija darbo rinkoje, atlyginimo mediana vertinant šio sektoriaus specialistus), išsilavinimo, papildomų žinių, kurios gali papildyti visos komandos bendrą darbą, asmeninių savybių (darbo laiko planavimo įgūdžiai, komunikacija, pasirenkamas problemų sprendimo būdas, įstaigos vertybių atitiktis kandidato asmeninėms vertybėms) ir pan.) mažesnis pareiginės algos koeficientas nei sulygtas atlygis po bandomojo laikotarpio, tačiau nepažeidžiant Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 1 priedo reikalavimų, susijusių su minimaliais pareiginės algos koeficientais. 

32. Naujai priimtam tarnautojui gali būti nustatomas 3 mėnesių išbandymo terminas, kuris gali būti taikomas tik tuo atveju, jei apie tai buvo nurodyta skelbime apie konkursą (kai tarnautojas priimamas be konkurso – iki asmeniui priimant sprendimą stoti į valstybės tarnybą).


 

 

IV SKYRIUS

ATLYGIO PERŽIŪRĖJIMAS IR KEITIMAS KASMETINIO VEIKLOS VERTINIMO METU

 

Kai veikla įvertinta kaip

Tarnautojams*

Darbuotojams*

Priemonės

finansinės**

nefinansinės

finansinės**

nefinansinės

Kasmetinio vertinimo metu

viršijanti lūkesčius

nustatyti didesnį pareiginės algos koeficientą***

įteikti vardinę dovaną

nustatyti didesnį pastoviosios atlygio dalies koeficientą***

įteikti vardinę dovaną

skirti nuo 1 iki 2 pareiginių algų dydžio piniginę išmoką

suteikti iki 5 mokamų papildomų poilsio dienų arba atitinkamai sutrumpinti darbo laiką

skirti iki 2 pareiginių algų dydžio piniginę išmoką

suteikti iki 5 mokamų papildomų poilsio dienų arba atitinkamai sutrumpinti darbo laiką

skirti iki 100 proc. pareiginės algos dydžio išmoką

finansuoti kvalifikacijos tobulinimą ne didesne kaip tarnautojo vienos pareiginės algos dydžio suma per metus

skirti iki 100 proc. pareiginės algos dydžio išmoką

finansuoti kvalifikacijos tobulinimą ne didesne kaip darbuotojo vienos pareiginės algos dydžio suma per metus

perkelti į aukštesnes tarnautojo pareigas

nustatyti kintamąją atlygio dalį nuo 15 iki 40 proc.

perkelti į aukštesnes darbuotojo pareigas

atitinkanti lūkesčius

-

-

nustatyti iki šio veiklos vertinimo turėtą kintamąją atlygio dalį (bet ne mažesnę nei 5 proc.)

-

iš dalies atitinkanti lūkesčius

-

nustatomas privalomas kvalifikacijos tobulinimas

nenustatyti kintamosios atlygio dalies dydžio

gali būti nustatomas privalomas kvalifikacijos tobulinimas

neatitinkanti lūkesčių

nustatyti mažesnį pareiginės algos koeficientą****

perkelti į žemesnes tarnautojo pareigas

 

nustatyti mažesnį pastoviosios atlygio dalies koeficientą****

perkelti į žemesnes darbuotojo pareigas

sudaryti su tarnautoju veiklos gerinimo planą*****

sudaryti su darbuotoju veiklos gerinimo planą******

atleisti iš pareigų

 

* Vertinant tarnautojų ir darbuotojų veiklą galima rinktis tik vieną iš priemonių (išskyrus atvejus, kai darbuotojo veikla yra įvertinta kaip viršinanti lūkesčius ir iš naujo nustatoma buvusi kintamoji atlygio dalis), tačiau visas nurodytas atlygio keitimo priemones galima taikyti ir neeilinio tarnybinės veiklos vertinimo metu.

** Priklausomai nuo surinkto balo įvertinus darbuotojo pasiektų rezultatų vertinimo rodiklius, kompetencijas ir gebėjimus bei Administracijos turimo darbo užmokesčio fondo finansinės situacijos.

*** Taikant ne mažiau kaip 0,06 didesnį pareiginės algos koeficientą, tačiau ne didesnį negu tai pareigybei nustatytas didžiausias pareiginės algos koeficientas.

**** Taikant ne mažiau kaip 0,06 ir ne daugiau kaip 0,18 mažesnį pareiginės algos koeficientą, tačiau ne mažesnį negu tai pareigybei nustatytas minimalus pareiginės algos koeficientas.

***** Jei pasibaigus tarnautojo tarnybinės veiklos gerinimo plano terminui tarnautojo tarnybinė veikla neeilinio vertinimo metu įvertinama kaip neatitinkanti lūkesčių, tarnautojas atleidžiamas iš pareigų.

****** Jeigu, pasibaigus darbuotojo veiklos gerinimo plano terminui, darbuotojo veikla neeilinio vertinimo metu įvertinama kaip neatitinkanti lūkesčių, darbuotojas gali būti atleidžiamas iš pareigų.

 

33. Prieš kasmetinį vertinimą pirmiausia įvertinama padalinio veikla ir, atsižvelgiant į Atlygio politikos 61 punkte apibrėžtą darbo užmokesčio fondo paskirstymą, t. y. esant tam skirtų darbo užmokesčio lėšų, paskirstomi lėšų krepšeliai padaliniams pagal Administracijos strateginiame veiklos plane padaliniui nustatytų uždavinių (praėjusių metų) įgyvendinimo rezultatus ir iškomunikuojama skyriams Atlygio politikos 63 punkte nustatyta tvarka. Neperžengdamas padalinio krepšelio rėmų padalinio vadovas už padalinio pasiektus rezultatus tarnautojams ir darbuotojams, kurių veikla įvertinta kaip „viršijanti lūkesčius“ ir kurie prisidėjo prie strateginių tikslų įgyvendinimo, įsivertina galimus siūlymus veiklos vertinimo metu.

34. Darbuotojo kasmetinio veiklos vertinimo metu jo veiklą įvertinus kaip „viršijančią lūkesčius“ arba „atitinkančią lūkesčius“ jo priskaičiuoto darbo užmokesčio dydis negali būti mažesnis, nei buvo nustatytas iki šio vertinimo.

 

V SKYRIUS

PRIEMOKŲ SKYRIMAS

 

35. Tarnautojams ir darbuotojams skiriant priemokas kiekvienu atveju įvertinama Administracijos turimo darbo užmokesčio fondo finansinė situacija.

36. Tarnautojams skiriama priemoka negali būti mažesnė nei 10 proc. pareiginės algos, tarnautojams ir darbuotojams skiriamų priemokų suma negali viršyti 50 proc. pareiginės algos.

 

 

Pavadavimas ir priemokų skyrimas už pavadavimą

 

37. Tiesioginis vadovas, įvertinęs tai, kad nesantį darbe kolegą pavaduojantis tarnautojas / darbuotojas vykdys ne tik savo, bet ir pavaduojamo kolegos funkcijas, kurios negali būti nukeltos vėlesniam laikui, priklausomai, kiek padidės tarnautojo / darbuotojo krūvis pavaduojamu laikotarpiu, ir nuo to, kiek kolegų pavaduos nesantį tarnautoją / darbuotoją, siūlo skirti nuo 10 iki 30 proc. pareiginės algos (pastoviosios dalies) dydžio priemokas už pavadavimą:

Kriterijai

Siūlomos priemokos dydis

10 proc.

20 proc.

30 proc.

Savo funkcijų vykdymas

Vykdo visas savo funkcijas

Vieną kolegą pavaduojančių tarnautojų / darbuotojų skaičius

Kartu su kitais 3 arba 4 kolegomis vykdo visas neatidėliotinas funkcijas

Kartu su kitu 1 kolega vykdo visas neatidėliotinas funkcijas

Vienas vykdo visas neatidėliotinas funkcijas

Pavaduojančio tarnautojo / darbuotojo darbų masto padidėjimas lyginant su ankstesniu jo veiklos laikotarpiu

10–24 proc. (imtinai)

25–39 proc. (imtinai)

40–50 proc. (imtinai)

 

38. Tarnautojams priemoka įforminama pavedant laikinai atlikti kito tarnautojo ar darbuotojo funkcijas.

39. Darbuotojams priemoka įforminama pavedant laikinai atlikti kito darbuotojo pareigybei nustatytas funkcijas.

40. Jei nesantį tarnautoją / darbuotoją tuo pačiu laikotarpiu pavaduoja daugiau nei vienas tarnautojas / darbuotojas, bendra jiems skirtų priemokų suma negali viršyti 40 proc. Tarnautoją gali pavaduoti tik kitas tarnautojas.

41. Jei vaduojamas kito skyriaus tarnautojas / darbuotojas, teikimą turi vizuoti pavaduojantysis (taip išreikšdamas sutikimą pavaduoti) ir jo tiesioginis vadovas.

42. Priemoka skiriama, jei pavadavimo terminas yra ne trumpesnis nei 3 darbo dienos ir negali būti skiriama ilgiau nei  pavaduojamas tarnautojas / darbuotojas sugrįžta į darbą.

43. Priemokos įforminamos užpildant Avilyje atitinkamą šabloną (P6, P7 arba P8) arba Administracijos direktoriaus įsakymu.

 

Priemokų skyrimas už papildomą darbo krūvį

 

44. Tarnautojams ir darbuotojams už papildomą darbo krūvį, kai yra padidėjęs darbų mastas, atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, bet neviršijama nustatyta darbo laiko trukmė, gali būti skiriama priemoka.

45. Tarnautojo ar darbuotojo tiesioginis vadovas darbo krūvio padidėjimą, už kurį skiriama priemoka, įvertina pagal tai, ar tarnautojas ar darbuotojas spėja užduotis atlikti savo darbo laiku, tačiau yra padidėjęs darbų mastas ir darbus tenka atlikti dirbant intensyviai (palyginti su kitų tarnautojų ar darbuotojų darbo intensyvumu). Tokiu atveju tarnautojo ar darbuotojo tiesioginis vadovas įvertina šią situaciją, palygindamas kelių analogiškas funkcijas vykdančių tarnautojų ar darbuotojų darbo produktyvumą arba to paties tarnautojo ar darbuotojo darbo produktyvumą su ankstesniu jo veiklos laikotarpiu ir Atlygio politikos 54 punkte nustatyta tvarka inicijuoja priemokos už papildomą darbo krūvį skyrimą.

 

Priemokų skyrimas už papildomų funkcijų vykdymą

 

46. Tarnautojams ir darbuotojams už papildomų pareigų ar užduočių, nenustatytų pareigybės aprašyme ir suformuluotų raštu, vykdymą gali būti skiriama priemoka.

47. Kiekvieno tarnautojo ir darbuotojo pareigybės aprašyme yra funkcija, nurodanti vykdyti kitus su padalinio veikla susijusius vadovo nurodymus, tačiau tarnautojo ar darbuotojo tiesioginis vadovas gali pavesti tarnautojui ar darbuotojui atlikti papildomas funkcijas ar užduotis ir priklausomai nuo jų svarbos Administracijos ar padalinio veiklai – jei ji susijusi su Administracijos strateginių tikslų įgyvendinimu, Administracijos veiklos tobulinimu bei kitais svarbiais Administracijos ar padalinio veiklai klausimais – nustatyta tvarka siūlyti skirti priemoką (priemokos dydis nustatomas priklausomai nuo Atlygio politikos 63 punkte nurodytų galimybių ir funkcijos / užduoties svarbos Administracijai / padalinio veiklai, apimties, kiek pareikalauja papildomo darbo laiko ir taip padidina darbuotojo atliekamų darbų mastą ir pan.). Jeigu pavesta papildoma funkcija ar užduotis yra mažiau svarbi, atitinkamai priemokos procentinis dydis nustatomas mažesnis. Jei tiesioginio vadovo nurodymai yra susiję su pareigybės aprašyme nenumatytų funkcijų vykdymu, tai suformuluojama raštu ir su tarnautoju ar darbuotoju susitariama dėl priemokos dydžio, o tarnautojas ar darbuotojas turi išreikšti sutikimą dėl jų vykdymo pavizuodamas teikimą arba įsakymą dėl įpareigojimo ir skiriamos priemokos.

48. Kuriam tarnautojui ar darbuotojui pavesti atlikti pareigybės aprašyme nenumatytą užduotį ir skirti už tai priemoką tiesioginis vadovas nusprendžia pagal pavaldžių asmenų turimas žinias, įgūdžius, tuo metu turimą darbo krūvį, kitus tarnautojo ar darbuotojo sugebėjimus.

 

Apmokėjimas esant kitiems nukrypimams nuo normalių darbo sąlygų

 

49. Už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties ir viršvalandinį darbą ir darbą, esant nukrypimų nuo normalių darbo sąlygų, Administracijos  tarnautojams ir darbuotojams mokama Darbo kodekso nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PINIGINIŲ IŠMOKŲ SKYRIMAS

 

50. Piniginės išmokos esant sutaupytų darbo užmokesčio lėšų gali būti skiriamos tik:

50.1. nepriekaištingai atliekant tarnybines pareigas;

50.2. neturint galiojančios tarnybinės nuobaudos ir per pastaruosius 12 mėnesių nepadarius darbo pareigų pažeidimo;

50.3. išdirbus Administracijoje ne trumpiau kaip 6 mėnesius (nepriklausomai nuo pareigų ar statuso pasikeitimo) ir dirbant ne mažiau, kaip 0,5 etato;

50.4. ir:

Dažnumas per kalendorinius metus

Tarnautojams

Darbuotojams

Pastaba

Iki 100 proc. pareiginės algos (pastoviosios dalies) dydžio per metus

Ne daugiau kaip vieną kartą

Gyvenimo ir tarnybos metų jubiliejinių sukakčių progomis*

 

Veikla įvertinta kaip viršijanti lūkesčius

 

Nepriekaištingai (pavyzdingai) einantiems savo pareigas

 

 

 

Nuo 1 iki 2 pareiginių algų dydžio

iki 2 pareiginių algų dydžio

 

Ne daugiau kaip 2 kartus per kalendorinius metus**

Už asmeninį išskirtinį indėlį įgyvendinant Administracijai nustatytus tikslus arba pasiektus rezultatus ir įgyvendintus uždavinius

 

* Kiekvieno dešimtmečio proga – 250 Eur.

** Įskaitant ir Atlygio politikos 33 punkte nurodytus atvejus.

 

51. Piniginės išmokos dydžio nustatymo kriterijai (vertinama kompleksiškai, bet turi atitikti mažiausiai du išvardytus kriterijus):

 

Kriterijai

Išmokos dydis nuo didžiausio leistino*

200 proc.**

100 proc.

70 proc.

40 proc.

Svarba ir reikšmė Administracijos veiklai

Ypač svarbi ir reikšminga, susijusi su Administracijos strateginių tikslų įgyvendinimu ar Administracijai naujai priskirtų funkcijų / uždavinių įgyvendinimu

Svarbi ir reikšminga, susijusi su Administracijos strateginių tikslų įgyvendinimu ar Administracijai naujai priskirtų funkcijų / uždavinių įgyvendinimu

Svarbi padalinio ar atitinkamos srities specialistų veiklai, susijusi su Administracijos strateginių tikslų įgyvendinimu

Svarbi padalinio veiklai, neturinti reikšmingos įtakos Administracijos strateginių tikslų įgyvendinimui

Sutaupymai per vienus metus dėl Administracijos veiklos patobulinimo

Daugiau kaip 200 proc.  tarnautojo mėnesinės pareiginės algos*** dydžio

Ne mažiau kaip 150 proc. tarnautojo / darbuotojo mėnesinės pareiginės algos (pastoviosios dalies)*** dydžio

Ne mažiau kaip 100 proc. tarnautojo / darbuotojo mėnesinės pareiginės algos (pastoviosios dalies)*** dydžio

Ne mažiau kaip 50 proc. tarnautojo / darbuotojo mėnesinės pareiginės algos (pastoviosios dalies)*** dydžio

Įgyvendintos priemonės netoleruotinos rizikos**** pasireiškimo tikimybei bei poveikiui minimizuoti ir / arba eliminuoti pagal rizikos pasireiškimo tikimybę

Labai didelė

Didelė

Tikėtina

Vidutinė

Atlikimo laikas intensyviai vykdant su užduotimi susijusias veiklas

Ne trumpesnis kaip 3 mėn.

Ne trumpesnis kaip 2 mėn.

Ne trumpesnis kaip 1 mėn.

Iki 1 mėn.

Dirbant ekstremaliomis sąlygomis (pvz., nesant galimybės vykdyti funkcijų nuotoliniu būdu paskelbus ekstremalią padėtį)

Ne trumpiau kaip 6 mėn.

Ne trumpiau kaip 4 mėn.

Ne trumpiau kaip 2 mėn.

Iki 1 mėn.

*Įvertinus Atlygio politikos 63 punkte nurodytas galimybes.

**Tik tarnautojams.

***Neatskaičius mokesčių.

****Pagal Administracijos rizikų valdymo kriterijus.

 

VII SKYRIUS

MATERIALINĖ PAŠALPA

 

52. Administracijos tarnautojams ir darbuotojams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl jų pačių ligos, artimųjų giminaičių, sutuoktinio, partnerio, sugyventinio, jo tėvų, vaikų (įvaikių), brolių (įbrolių) ir seserų (įseserių), taip pat išlaikytinių, kurių globėjais ar rūpintojais įstatymų nustatyta tvarka yra paskirti Administracijos tarnautojai ir darbuotojai, ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, jeigu yra pateikti šių tarnautojų ir darbuotojų rašytiniai prašymai ir atitinkamą aplinkybę patvirtinantys dokumentai, skiriama 500 Eur materialinė pašalpa. Sunki materialinė būklė gali būti įrodoma pateikiant dėl šiame punkte nurodytų aplinkybių patirtas didesnes nei 500 Eur išlaidas patvirtinančius dokumentus.

53. Mirus Administracijos tarnautojui ar darbuotojui, jo šeimos nariams išmokama 5 minimaliųjų mėnesinių algų dydžio materialinė pašalpa, jeigu pateiktas jo šeimos narių rašytinis prašymas ir mirties faktą patvirtinantys dokumentai.

 

VIII SKYRIUS

PASIŪLYMŲ DĖL MOTYVAVIMO IR SKATINIMO PRIEMONIŲ SKYRIMO TEIKIMAS IR DERINIMAS

 

54. Pasiūlymus Administracijos direktoriui dėl motyvavimo ir skatinimo priemonių (priemokos, išmokos, padėkos, papildomų poilsio dienų) skyrimo pateikia tarnautojo ar darbuotojo tiesioginis vadovas, užpildydamas atitinkamą įsakymo šabloną Avilyje (P6, P7 arba P8), kuriame nurodoma:

54.1. tarnautojo ar darbuotojo vardas, pavardė ir einamos pareigos;  

54.2. trumpas tarnautojo ar darbuotojo veiklos Administracijoje, už kurią yra skatinamas, apibūdinimas;  

54.3. kokiu pagrindu ar kokia proga tarnautoją ar darbuotoją siūloma skatinti ir motyvuoti;  

54.4. siūloma motyvavimo ir skatinimo priemonė. 

55. Užpildytas įsakymo šablonas dėl motyvavimo ir skatinimo priemonių Avilyje turi būti teikiamas vizuoti:  

55.1. rengėjo tiesioginiam vadovui ir departamento direktoriui (jeigu motyvuojamas / skatinamas struktūrinio padalinio, esančio departamente, tarnautojas / darbuotojas);

55.2. Administracijos direktoriaus pavaduotojams ir kancleriui pagal jų kuruojamas veiklos sritis; 

55.3. Organizacijos vystymo skyriaus tarnautojui ar darbuotojui, atsakingam už personalo valdymą.

56. Administracijos direktorius, vadovaudamasis šioje Atlygio politikoje įtvirtintais kriterijais, gali paskatinti ir motyvuoti tarnautoją ar darbuotoją nesant tiesioginio vadovo siūlymo. Tokiu atveju atitinkamą šabloną Avilyje užpildo Organizacijos vystymo skyriaus tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už personalo valdymą.

57. Administracijos direktoriaus sprendimas dėl tarnautojo ar darbuotojo motyvavimo ir skatinimo įforminamas Administracijos direktoriui pasirašant nustatyta tvarka parengtą ir vizuotą įsakymo šabloną Avilyje.

58. Įsakymas turi būti įforminamas (užregistruojamas) ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas (išimtinai skubiais atvejais – ne vėliau, kaip prieš vieną darbo dieną) iki įsakyme nurodytos progos.

59. Priemokų, išmokų ir kitų dokumentų pildymo instrukcijos ir nuorodos į Avilio šablonus paskelbtos Administracijos intraneto skiltyje „Personalas“.

 

IX SKYRIUS

NEFINANSINĖS NAUDOS

 

60. Administracija suteikia galimybę tarnautojams ir darbuotojams, aktyviai ir rezultatyviai dalyvaujantiems organizuojant, vykdant ir plėtojant Administracijos veiklą, pasinaudoti vertę kuriančiomis papildomomis naudomis:

60.1. Padėka* pareiškiama už nepriekaištingą tarnybinių / darbinių pareigų atlikimą gyvenimo ir darbo sukakčių proga, taip pat gali būti pareiškiama tarnautojams ar darbuotojams įvertinus jų veiklą kaip viršijančią lūkesčius.

60.2. Vardinė dovana*. Skatinama už nepriekaištingą tarnybinių / darbinių pareigų atlikimą, taip pat gali būti įteikiama tarnautojams ir darbuotojams įvertinus jų veiklą kaip viršijančią lūkesčius (išdirbus Administracijoje ne trumpiau kaip 3 mėnesius (nepriklausomai nuo pareigų ar statuso pasikeitimo) ir dirbant ne mažiau, kaip 0,5 etato, grįžę iš vaiko priežiūros atostogų gali naudotis po 3 mėnesių nuo grįžimo datos), iš darbo išeinantiems tarnautojams ir darbuotojams, išdirbusiems Administracijoje ne trumpiau kaip 5 metus, ir tarnautojams ir darbuotojams, išeinantiems vaiko priežiūros arba tėvystės atostogų, išdirbusiems Administracijoje ne trumpiau kaip 2 metus. Tarnautojui / darbuotojui per kalendorinius metus skiriamų vardinių dovanų verčių suma negali viršyti 200 Eur.

60.3. Laisvas nuo darbo laikas (ne mažiau kaip pusė darbo dienos) pirmąją mokslo metų dieną suteikiamas tėvams, auginantiems vaiką (-us) iki 14 metų ir neturintiems teisės į Lietuvos Respublikos darbo kodekso 138 straipsnio 3 dalyje nustatytas papildomas poilsio dienas, mokant tarnautojui ar darbuotojui jo vidutinį darbo užmokestį.

60.4. Nemokamas sveikatos patikrinimas. Visi tarnautojai ir darbuotojai nustatytu periodiškumu pagal patvirtintus profesinius rizikos veiksnius siunčiami nemokamai profilaktiškai pasitikrinti sveikatą.

60.5. Nemokami skiepai:  nuo gripo ir nuo erkinio encefalito skiepijami visi norintys tarnautojai ir darbuotojai;

60.6. Galimybė kelti kvalifikaciją. Tarnautojai ir darbuotojai turi galimybę:

60.6.1. tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų būti išsiųsti kelti kvalifikacijos (ne didesne kaip vienos pareiginės algos dydžio suma per metus). Veiklos vertinimo metu arba per metų nustačius, kad tarnautojas ar darbuotojas turi didinti kompetencijas ir kelti kvalifikaciją atitinkamose srityse, tiesioginis vadovas pasiūlo dalyvauti atitinkamuose mokymuose, seminaruose, kituose kvalifikacijos tobulinimo renginiuose. Tarnautojai ir darbuotojai gali savo lėšomis sumokėti skirtumą nuo Administracijos pasiūlyto galimo kvalifikacijos kėlimui skirto lėšų dydžio. Einamųjų metų pradžioje visų padalinių vadovams pateikiama informacija apie jo padaliniui mokymams skirtą krepšelį ir vadovai, atsižvelgdami į veiklos vertinimo metu aptartus kvalifikacijos rezultatus ir poreikius, paskirsto, kokie mokymai ir kuriems komandos nariams einamaisiais metais yra būtiniausi / naudingiausi ir kaip panaudoti jo padaliniui skirtas lėšas mokymui (ar tai būtų visi tarnautojai ir darbuotojai, kurių kiekvieno mokymams būtų išleista vienoda suma, ar atrinkti tik tie tarnautojai ar darbuotojai, kurių kompetencijas šiais metais būtina ugdyti ir jų mokymų išlaidos yra atitinkamai didesnės (tačiau neviršijant vienos pareiginės algos dydžio per metus);

60.6.2. dalyvauti profesinėse konferencijose pagal savo kompetencijos sritį;

60.6.3. dalyvauti vidiniuose mokymuose pasirinktomis temomis (mokymų temos ir programos skelbiamos Administracijos intranete);

60.6.4. siūlytis tapti vidiniu treneriu (mokytoju) ir dalintis sukauptomis žiniomis ir patirtimi su kitais kolegomis;

60.6.5. dalintis patirtimi ir žiniomis su kitų įstaigų ir įmonių atitinkamų sričių specialistais (poreikį renka ir organizuoja Organizacijos vystymo skyrius).

60.7. Nuotolinis darbas, apibrėžtas Nuotolinio darbo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2021 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. 2BE-304 „Dėl Nuotolinio darbo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

60.8. Lankstus darbo laikas, apibrėžtas Lietuvos transporto saugos administracijos vidaus tvarkos taisyklių, patvirtintų Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2019 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 2BE-105 „Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“, 12 ir 13 punktuose;

60.9. Adaptacijos programa, apibrėžta Administracijos direktoriaus 2021 m. sausio 26 d. įsakyme Nr. 2BE-29 „Dėl adaptacijos tvarkos nustatymo“;

60.10. Individualus darbo laiko režimas*. Tarnautojams ir darbuotojams suteikiama galimybė nusistatyti individualų darbo laiko režimą, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatų. Individualus darbo laikas nustatomas užpildant P5 šabloną Avilyje, suderinus su tiesioginiu vadovu, Organizacijos vystymo skyriaus tarnautoju ar darbuotoju, atsakingu už personalo valdymą, ir patvirtinus Administracijos direktoriui.

60.11. Karjeros galimybės;

60.12. Administracijos tradicijos ir renginiai. Tarnautojai ir darbuotojai gali dalyvauti vidiniuose renginiuose (metinis komandos formavimo (vasaros) renginys ir kiti vidiniai renginiai), yra sveikinami gimtadienio proga, priimamiems ir išeinantiems iš darbo tarnautojams ir darbuotojams įteikiamos dovanėlės su reprezentacine atributika* ir kt.;

60.13. Apmokamos mokymosi atostogos* (priklausomai nuo Atlygio politikos 63 punkte nurodytų galimybių). Tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems Administracijoje ilgiau negu vienerius metus, už mokymosi atostogas, nurodytas Lietuvos Respublikos darbo kodekso 135 straipsnio 1 ir 2 dalyse (jeigu dalyvavimas neformaliojo suaugusiųjų švietimo programoje yra susijęs su darbuotojo kvalifikacijos kėlimu), trunkančias iki dešimties darbo dienų per vienus darbo metus, paliekamas darbuotojo vidutinis darbo užmokestis.

60.14. Savanoriškas sveikatos draudimas. Tai galimybė tarnautojams ir darbuotojams pasinaudoti papildomo sveikatos draudimo sutartyje nustatytomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis. Kiekvienam tarnautojui / darbuotojui suteikiama metinė draudimo įmoka – nuo 300 Eur, kai tarnautojas ar darbuotojas Administracijoje dirba ne mažiau kaip 0,5 etato, naujai priimtam valstybės tarnautojui ar darbuotojui savanoriško sveikatos draudimo paslauga pradedama teikti ne anksčiau nei praėjus 6 mėnesių terminui nuo darbo Administracijoje pradžios, grįžę iš vaiko priežiūros atostogų gali naudotis po 3 mėnesių nuo grįžimo datos.

60.15. Galimybė suteikti iki 5 mokamų papildomų poilsio dienų arba atitinkamai sutrumpinti darbo laiką*. Gali būti suteikiama už nepriekaištingą tarnybinių pareigų atlikimą arba įvertinus tarnautojo ar darbuotojo veiklą kaip viršijančią lūkesčius.

60.16. Naudų programa. Naudų programa suteikia galimybę patogiai pasiekti ir valdyti visas savo naudas vienoje vietoje, personalizuoti jas pagal poreikius ir gauti nuolaidų, padedančių sutaupyti kasdienes išlaidas.

60.17. Garantuojamos einamos pareigos ir nustatytas darbo užmokestis:

60.17.1. artimųjų giminaičių (tėvų (įtėvių), vaikų (įvaikių), brolių (įbrolių), seserų (įseserių), senelių, vaikaičių), sutuoktinio, jo tėvų (įtėvių), vaikų (įvaikių), brolių (įbrolių), seserų (įseserių), senelių, vaikaičių, partnerio, sugyventinio, jo tėvų (įtėvių), vaikų (įvaikių), brolių (įbrolių), seserų (įseserių), senelių, vaikaičių mirties atveju – iki 2 papildomų laisvų darbo dienų;

60.17.2. kai tarnautojai ir darbuotojai, gavę tiesioginio vadovo rašytinį (įskaitant gautą elektroninių ryšių priemonėmis) sutikimą, yra išvykę į sveikatos priežiūros įstaigą, valstybės ar savivaldybės instituciją ar įstaigą – iki 1 papildomos laisvos darbo dienos per pusmetį;

60.17.3. kai tarnautojai ir darbuotojai išvykę karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos nurodymu;

60.17.4. kai tarnautojai ir darbuotojai atlieka privalomąją karo tarnybą, savanorišką nenuolatinę karo tarnybą arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą (tokiu atveju garantuojamos tik einamos pareigos);

60.17.5. kai tarnautojai ir darbuotojai teisės aktų numatytais atvejais tobulina kvalifikaciją.

 

X SKYRIUS

DARBO UŽMOKESČIO FONDO PLANAVIMAS IR SKIRSTYMAS

 

 

61. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai patvirtinus einamųjų metų Administracijos darbo užmokesčio fondą (kasmet sausio mėn.) Organizacijos vystymo skyriaus tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už finansų valdymą, remdamasis Administracijos patvirtintų pareigybių sąrašu ir Administracijai skirto darbo užmokesčio fondo dydžiu, ketvirčiais paskirsto darbo užmokesčio fondą, suderina su Organizacijos vystymo skyriaus vedėju ir Administracijos direktoriumi. Skirstant Administracijai paskirto darbo užmokesčio fondą ketvirčiais, pirmiausiai vertinama pagal patvirtintą pareigybių sąrašą nustatyto darbo užmokesčio suma:

 

 

 

I ketvirtis

 

II ketvirtis

 

III ketvirtis

 

IV ketvirtis

 

Aprašymas

 

Skirta (suma)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pagrindinis DU

 

 

 

 

Koeficientas, kintamoji, priedas už stažą (padidinant sumą 15 proc. laisviems etatams)

Kiti mokėjimai

 

 

 

 

Už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties, viršvalandinį darbą

Esant DU ekonomijai

Priemokos

 

 

 

 

Už pavadavimą, papildomų funkcijų vykdymą, padidėjusį krūvį

Išmokos

 

 

 

 

Pagal Administracijos padalinių pasiektus veiklos rodiklius (x-Matrix) (I ketv.), už išskirtinės svarbos rezultatų pasiekimą (per metų eigą), po veiklos vertinimo, sukakčių, valstybinių švenčių proga ir kt.

 

Panaudota (suma)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pagrindinis DU

 

 

 

 

Koeficientas, kintamoji, priedas už stažą

Kiti mokėjimai

 

 

 

 

Už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties, viršvalandinį darbą

Iš DU ekonomijos

Priemokos

 

 

 

 

Už pavadavimą, papildomų funkcijų vykdymą, padidėjusį krūvį

Išmokos

 

 

 

 

Pagal Administracijos padalinių pasiektus veiklos rodiklius (x-Matrix) (I ketv.), už išskirtinės svarbos rezultatų pasiekimą (per metų eigą), po veiklos vertinimo, sukakčių, valstybinių švenčių proga ir kt.

 

Likutis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skirta lėšų pašalpoms

 

 

 

 

Dėl nedarbingumo; esant sunkiai materialinei būklei

Nepanaudotas pašalpoms skirtų lėšų likutis

 

 

 

 

 

 

62. Pasibaigus ketvirčiui suskaičiuojamos panaudotos darbo užmokesčio lėšos, nustatomas nukrypimas nuo prognozuoto panaudojimo, likutis lygiomis dalimis perskirstomas likusiems ketvirčiams.

63. Paskirsčius darbo užmokesčio lėšas metams padalinių vadovams iškomunikuojama apie tarnautojų ir darbuotojų motyvavimo ir skatinimo galimybes, apibrėžiant už kokį indėlį, pasiekimus, krūvį ir kitus Atlygio politikoje įvardytus kriterijus skiriamas atitinkamo dydžio atlygio pokytis ir / ar paskatinimas. Po kiekvieno ketvirčio perskirsčius ankstesnio ketvirčio sutaupymą – galimybės patikslinamos ir iškomunikuojamos pakartotinai.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

64. Pareigybių lygiai ir atlygio rėžiai Administracijoje gali būti peržiūrimi ir keičiami ne dažniau kaip vieną kartą per metus pagal poreikį (keičiantis struktūrai, funkcijoms, atsižvelgiant į nepriklausomo darbo užmokesčio tyrimo duomenis ir rinkos tendencijas ir pan.). Pareigybių lygių peržiūrą inicijuoja padalinio, kurio pareigybė turi būti peržiūrėta, vadovas arba Organizacijos vystymo skyriaus vedėjas, arba Administracijos direktorius. Pareigybių lygių peržiūroje dalyvauja tiesioginis vadovas, kurio padalinio pareigybė yra peržiūrima, padalinio vadovas (jei tiesioginis vadovas nėra padalinio vadovas), departamento direktorius (jeigu peržiūrima pareigybė yra departamento padalinyje), Organizacijos vystymo skyriaus vedėjas, Administracijos direktoriaus pavaduotojas arba kancleris, pagal priskirtą kuruojamą sritį, ir Administracijos direktorius. Apie pareigybių lygių pokyčius, jei tai reikalinga vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatomis, informuojama ir vykdomos konsultacijos su Administracijos darbo taryba.

65. Administracijoje tarnautojams ir darbuotojams nustatant darbo užmokestį atsižvelgiama į galutinį priskaičiuotą darbo užmokestį, todėl darbo užmokestis, išskaičius mokesčius, gali svyruoti tarnautojui ar darbuotojui pasirinkus taikyti arba netaikyti neapmokestinamą pajamų dydį ir kaupti arba nekaupti II pakopos pensijų fonde.

66. Jei nustatant ar keičiant darbo apmokėjimo sistemą tarnautojo ar darbuotojo apskaičiuotas atlygis viršija tai pareigybių grupei nustatytą didžiausią atlygio rėžio ribą, tam tarnautojui ar darbuotojui nustatomas atskiras pareiginės algos koeficientas, kuris gali nesutapti su bendra atlygio politika, tol, kol tarnautojas  ar darbuotojas eina tas pačias pareigas Administracijoje, arba tol, kol šiam tarnautojui ar darbuotojui apskaičiuotas atlygis pateks į tai pareigybių grupei nustatytus atlygio rėžius.

67. Jei nustatant ar keičiant darbo apmokėjimo sistemą valstybės tarnautojui ar darbuotojui apskaičiuotas pareiginės algos koeficientas nesiekia tai pareigybių grupei nustatyto mažiausio pareiginės algos koeficiento, koeficientas turi būti peržiūrimas ir tikslinamas per veiklos vertinimus.

68. Informacija apie vidutinį darbuotojų darbo užmokestį pagal taikytinus reikalavimus bei rekomendacijas teisės aktų nustatyta tvarka skelbiama viešai Administracijos interneto svetainėje. Šioje Atlygio politikoje minimų skatinimo priemonių duomenys teisės aktų nustatyta tvarka įrašomi į Valstybės tarnautojų registrą ir informacija apie paskatinimus ir apdovanojimus skelbiama Administracijos interneto svetainėje.

____________