herbas_jb_sm.jpg

 

Joniškio rajono savivaldybės
Administracijos direktorius

 

Įsakymas

 

DĖL INVENTORIZACIJOS JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 17 d. Nr. A-945

Joniškis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Inventorizacijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 719 „Dėl Inventorizacijos taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimo Nr. 1070 redakcija su pakeitimais ir papildymais, padarytais 2017 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1045 ir 2018 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 489), 2 ir 4 punktais:

1. T v i r t i n u Inventorizacijos Joniškio rajono savivaldybės administracijoje taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. spalio 15 d. įsakymą Nr. A-1002 „Dėl Inventorizacijos Joniškio rajono savivaldybės administracijoje taisyklių patvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                            Aivaras Rudnickas


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. A-945

 

INVENTORIZACIJOS JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Inventorizacijos Joniškio rajono savivaldybės administracijoje taisyklės reglamentuoja ilgalaikio materialiojo, nematerialiojo, biologinio, finansinio turto, atsargų, grynųjų pinigų, nepanaudotų numeruotų dokumentų blankų, įsipareigojimų, išskyrus Joniškio rajono savivaldybės išteklių fondo gautinas ir mokėtinas sumas, tikrinimą ir faktiškai rastų likučių palyginimą su buhalterinės apskaitos duomenimis.

2.  Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

3.  Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracija inventorizuoja:

3.1. ilgalaikį materialųjį, išskyrus nebaigtą statybą, ir nematerialųjį turtą, biologinį turtą, pagamintą produkciją, žaliavas, medžiagas, nebaigtą gamybą ir kitas atsargas – ne rečiau kaip kartą per metus ir ne anksčiau kaip ataskaitinių metų rugsėjo 30 dieną;

3.2. maisto produktus, nepanaudotus numeruotus blankus, kurie nepriskirti prie saugiųjų dokumentų blankų kategorijos, – ne rečiau kaip kartą per ketvirtį;

3.3. pinigus kasoje, nepanaudotus saugiuosius dokumentų blankus – kiekvieną mėnesį;

3.4. nebaigtą statybą, finansinį turtą (investicijas, vertybinius popierius, pinigus, išskyrus pinigus kasoje, ir kitą finansinį turtą), finansinius įsipareigojimus – ne rečiau kaip kartą per metus ir ne anksčiau kaip ataskaitinių metų lapkričio 30 dieną.

4.  Keičiantis atsakingiems asmenims, inventorizuojama ta turto dalis, kuri perduodama vieno atsakingo asmens kitam atsakingam asmeniui (pagal perdavimo ir priėmimo dienos būklę).

5.  Nustačius plėšimo, pagrobimo (vagystės), piktnaudžiavimo faktus (pagal šių faktų nustatymo dienos būklę), po gaisro arba stichinių nelaimių (pagal gaisro ar stichinės nelaimės pasibaigimo dienos būklę) inventorizuojama ta turto dalis, kuri liko.

6.  Savivaldybės administracijos direktorius gali pavesti atlikti inventorizaciją ir dėl kitų priežasčių.

7.  Turtas, kuris per inventorizaciją yra už subjekto ribų (išvykę į reisą automobiliai, išsiųstos remontuoti mašinos, įrenginiai ir kita), inventorizuojamas iki jo laikino perkėlimo iš subjekto.

8.  Inventorizuojamas visas savivaldybės administracijoje esantis ir (arba) jai priklausantis turtas:

8.1. nuosavybės arba patikėjimo teise įgytas, nuomojamas, saugomas, gautas perdirbti, pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis priklausantis turtas;

8.2. kelyje esantis turtas (nupirktas, bet dar negautas; pirkėjams išsiųstas, bet neparduotas, taip pat kitam subjektui pervesti, bet jo negauti į sąskaitą pinigai ir pan.);

8.3. savivaldybės administracijai nepriklausantis, bet joje esantis turtas (išsinuomotas, gautas pagal panaudos, licencines sutartis, bendras turtas pagal jungtinės veiklos (partnerystės) ir kitas sutartis), išskyrus subjekto darbuotojo asmeninius daiktus, kurie savivaldybės administracijos veikloje naudojami atskira savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

INVENTORIZACIJOS KOMISIJOS IR INVENTORIZAVIMO APRAŠO SUDARYMO REIKALAVIMAI

 

9.  Inventorizacijai atlikti savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma inventorizacijos komisija. Įsakyme turi būti:

9.1. nurodomi inventorizacijos komisijos narių, iš kurių vienas yra skiriamas komisijos pirmininku, vardai, pavardės, pareigų pavadinimai;

9.2. pavedama laiku ir tinkamai atlikti inventorizaciją pagal įsakyme nurodytos dienos būklę;

9.3. nurodomos inventorizacijos atlikimo pradžios ir pabaigos datos;

9.4. pavedama inventorizacijos faktą įforminti dokumentais.

10.  Inventorizacijos komisijos sudarymo reikalavimai:

10.1.    Komisija sudaroma iš reikiamos kompetencijos savivaldybės administracijos darbuotojų. Jeigu reikiamos kompetencijos darbuotojų nėra (pavyzdžiui, inventorizuojant kultūros vertybes, meno kūrinius), į inventorizacijos komisiją galima įtraukti ekspertus, kurie nėra savivaldybės administracijos darbuotojai.

10.2.    Komisiją turi sudaryti ne mažiau kaip du asmenys.

10.3.    Jeigu viena komisija dėl tam tikrų priežasčių (pvz.: turtas yra specifinės paskirties, skirtingose buvimo vietose ir kt.) negali atlikti inventorizacijos, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaromos centrinė ir viena arba kelios vietinės inventorizacijos komisijos (vietinių inventorizacijos komisijų darbą koordinuoja ir kontroliuoja centrinė inventorizacijos komisija).

10.4.    Buhalterinę apskaitą tvarkantis asmuo negali būti komisijos pirmininku.

11.  Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas asmuo supažindina inventorizacijos komisijos pirmininkus su šiomis taisyklėmis pasirašytinai, o inventorizacijos komisijos pirmininkai pasirašytinai supažindina inventorizacijos komisijos narius.

12.  Inventorizavimo aprašai-sutikrinimo žiniaraščiai sudaromi pagal šiuos požymius (aplinkybes):

12.1.    turto buvimo vietą;

12.2.    turto judėjimą inventorizacijos metu (per inventorizaciją gautą, išduotą turtą);

12.3.    atsakingus asmenis;

12.4.    grupavimą į buhalterines sąskaitas (balansines ir nebalansines);

12.5.    sutartis (nuomos, panaudos, pasaugos, jungtinės veiklos (partnerystės) ir kt.), pagal kurias turtas nėra savivaldybės administracijos nuosavybė arba nėra savivaldybės administracijos valdomas patikėjimo teise, sudarymo faktą;

12.6.    inventorizacijos metu nustatomus netinkamo (negalimo) naudoti turto buvimo faktus.

13.  Inventorizavimo aprašo-sutikrinimo žiniaraščio privalomieji rekvizitai:

13.1.    subjekto pavadinimas;

13.2.    dokumento pavadinimas, jo sudarymo vieta;

13.3.    inventorizacijos atlikimo pradžios ir pabaigos datos;

13.4.    inventorizuojamo turto ir įsipareigojimų, inventorizuojamų objektų pavadinimai;

13.5.    inventorizuojamo turto matavimo rodikliai (kai taikoma);

13.6.    inventorizuojamo turto kiekis ir (arba) vertė;

13.7.    inventorizuojamų gautinų sumų ir įsipareigojimų skaičius ir suma;

13.8.    inventorizuojamo turto nuvertėjimo požymiai;

13.9.    inventorizacijos komisijos narių, atsakingų ir (arba) materialiai atsakingų asmenų vardai, pavardės, pareigų pavadinimai ir parašai.

14.  Išnuomotas, pagal panaudos sutartis perduotas turtas, pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį partneriui priklausanti bendro turto dalis ir pagal kitas sutartis perduotas turtas inventorizuojamas pagal nuomininko, panaudos gavėjo, jungtinės veiklos administratoriaus – pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį už bendrą turtą paskirto atsakingo vieno iš partnerių – pateiktą turto aprašą.

 

III SKYRIUS

ILGALAIKIO MATERIALIOJO TURTO INVENTORIZACIJA

 

15.  Ilgalaikio materialiojo turto vienetui subjektas suteikia inventoriaus numerį, kuris neturi būti keičiamas per visą to turto naudojimo laiką. Inventoriaus numerį galima pakeisti tik tais atvejais, kai turtas sunumeruojamas klaidingai. Nuomojamam arba pagal panaudos sutartis gautam turtui nuomininkas, panaudos gavėjas palieka nuomotojo, panaudos davėjo, jungtinės veiklos administratoriaus ar kito turto valdytojo jam priskirtą inventoriaus numerį.

16Inventorizacijos komisija, inventorizuodama ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus kelius ir biologinį turtą, apžiūri kiekvieną turto vienetą ir jo dalis, įvertina, ar yra požymių, kad turtas gali būti nuvertėjęs.

17Ilgalaikio turto inventorizavimo apraše-sutikrinimo žiniaraštyje nurodomas ilgalaikio materialiojo turto inventoriaus numeris.

18.  Radusi į buhalterinę apskaitą neįtraukto turto, taip pat turto, kurį apibūdinančių duomenų nėra buhalterinėje apskaitoje, inventorizacijos komisija į inventorizavimo aprašą-sutikrinimo žiniaraštį įrašo trūkstamus šio turto duomenis. Rastas turtas įvertinamas rinkos kaina arba fiksuojamas faktas, kad rinkos kainos nustatyti negalima.

19Į buhalterinę apskaitą neįtrauktas turtas ir turtas, kurį apibūdinančių duomenų buhalterinėje apskaitoje nėra, taip pat nuvertėjimo požymių turintis turtas privalo būti įvertinamas inventorizacijos komisijos arba pasitelkus nepriklausomų turto arba verslo vertintojų, jeigu turto rinkos kainos inventorizacijos komisija nustatyti negali. Turto nuvertėjimo įvertinimas atliekamas komisijos pirmininko iniciatyva.

20Kelių inventorizavimo apraše-sutikrinimo žiniaraštyje nurodomas kelio numeris, kelio pavadinimas ir kelio ilgis pagal valstybinės reikšmės kelių sąraše arba savivaldybės vietinės reikšmės kelių sąraše pateiktus duomenis.

21Biologinio turto inventorizacijos metu nustatomas tik pats želdynų buvimo faktas arba fiksuojami naujai sukurti želdynai. Gali būti nustatomas želdynų nuvertėjimas. Detali biologinio turto inventorizacija atliekama ne rečiau kaip kartą per 10 metų, vadovaujantis savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

22.  Ataskaitiniais metais nebaigtų ilgalaikio materialiojo turto statybos darbų inventorizavimo apraše-sutikrinimo žiniaraštyje nurodoma atliktų darbų apimtis ir sudaromi atskiri inventorizavimo aprašai-sutikrinimo žiniaraščiai pagal statomą arba montuojamą turtą.

23.  Savivaldybės administracijos išsinuomoto, naudojamo pagal panaudos sutartis, laikinai saugomo ir kito savivaldybės administracijoje esančio ilgalaikio materialiojo turto inventorizavimo apraše-sutikrinimo žiniaraštyje nurodomas nuomos (panaudos, saugojimo) pabaigos laikas ir sudaromi atskiri inventorizavimo aprašai-sutikrinimo žiniaraščiai pagal kiekvieną savininką.

 

IV SKYRIUS

ATSARGŲ IR PINIGŲ INVENTORIZACIJA

 

24.  Kai tikrinami atsargų ir pinigų kasoje likučiai, privalo dalyvauti atsakingi asmenys, išskyrus atvejus, kai šie asmenys negali dalyvauti dėl pateisinamų priežasčių. Jeigu atsakingi asmenys inventorizacijoje dalyvauti negali, turi būti paskiriamas pavaduojantis asmuo.

25.  Inventorizacijos komisija gauna iš atsakingų asmenų savivaldybės administracijos buhalterinę apskaitą tvarkančiam asmeniui neatiduotus turto gavimo ir nurašymo arba išdavimo dokumentus. Komisijos pirmininkas visuose subjekto buhalterinę apskaitą tvarkančiam asmeniui neatiduotuose dokumentuose turi įrašyti žodžius „iki inventorizacijos“, nurodyti gavimo datą ir pasirašyti. Pagal dokumentus su įrašu „iki inventorizacijos“ buhalterinėje apskaitoje papildomai registruojamos ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai.

26.  Prieš prasidedant inventorizacijai atsakingi asmenys raštu patvirtina, kad visi turto gavimo ir nurašymo arba išdavimo dokumentai atiduoti subjekto buhalterinę apskaitą tvarkančiam asmeniui arba inventorizacijos komisijai ir kad nėra jokio neužpajamuoto arba neišduoto (nenurašyto) turto.

27.  Jeigu sandėliuose arba kitose uždarose patalpose esantis turtas nebaigiamas inventorizuoti per vieną dieną, išėjus inventorizacijos komisijai patalpos turi būti užantspauduojamos (užplombuojamos) arba kitaip užtikrinama jų apsauga. Apsaugos užtikrinimo priemonės atliekant inventorizaciją turi būti komisijos pirmininko žinioje. Iki darbo dienos pabaigos užpildomi tą dieną patikrinto turto inventorizavimo aprašai-sutikrinimo žiniaraščiai ir paliekami toje patalpoje, kurioje saugomas turtas. Kitą dieną atsakingi asmenys ir inventorizacijos komisija į patalpas įeina tik kartu su komisijos pirmininku.

28.  Atliekant inventorizaciją esantis turtas suskaičiuojamas, pasveriamas, išmatuojamas arba naudojami kiti jo kiekio nustatymo būdai, atsižvelgiant į kiekvienos rūšies turto matavimo vienetą, laikymo vietą ir būdą. Komisija įvertina, ar yra požymių, kad atsargos gali būti nuvertėjusios. Atsargas, turinčias nuvertėjimo požymių, gali įvertinti inventorizacijos komisija.

29.  Įpakuotų atsargų, kurių pakuotės nepažeistos, kiekis gali būti nustatomas pagal jų etiketes, atrankos būdu patikrinus ne mažiau kaip 5 procentus šio turto. Jeigu atrankos būdu patikrintų atsargų kiekis neatitinka nurodyto etiketėse, visos įpakuotos atsargos pasveriamos (perskaičiuojamos).

30.  Supiltų į krūvas atsargų svoris arba apimtis nustatomi jas išmatuojant ir techniniais skaičiavimais. Svėrimo (matavimo) aktai ir skaičiavimai pridedami prie inventorizavimo aprašo-sutikrinimo žiniaraščio.

31.  Prireikus per inventorizaciją turtas gali būti priimamas ir išduodamas. Tai atliekama inventorizacijos komisijos akivaizdoje.

32.  Atsargos į inventorizavimo aprašą-sutikrinimo žiniaraštį įrašomos pagal buhalterinėje apskaitoje užregistruotą jų pavadinimą ir matavimo vienetus.

33.  Pinigai kasoje (eurais ir užsienio valiuta) suskaičiuojami pagal jų nominaliąją vertę. Piniginių lėšų inventorizacijos aprašo neužpildytas formas (1 priedas) išduoda Buhalterinės apskaitos skyriaus darbuotojai.

Pinigų bankų sąskaitose inventorizacija atliekama suderinant sąskaitų likučius pagal buhalterinės apskaitos duomenis su bankų duomenimis apie sąskaitų likučius, surašant laisvos formos inventorizacijos apyrašą.

34.  Inventorizuojant nepanaudotus numeruotus dokumentų blankus ir saugiuosius dokumentų blankus, tikrinamas jų kiekis pagal rūšis. Nepanaudotų numeruotų dokumentų blankų ir saugiųjų dokumentų blankų inventorizavimo apraše nurodomi šių blankų pavadinimai, serijos ir numeriai. Radus sugadintų numeruotų dokumentų blankų ir saugiųjų dokumentų blankų, sudaromas sugadintų blankų inventorizavimo aprašas, kuriame nurodomi jų pavadinimai, serijos ir numeriai. Numeruotų ir saugiųjų dokumentų blankų inventorizacijos aprašo neužpildytas formas (2 priedas) išduoda Buhalterinės apskaitos skyriaus darbuotojai.

35.  Kelyje ir kituose subjektuose esančios atsargos, pinigai kelyje inventorizuojami tikrinant jų išsiuntimo dokumentus.

 

V SKYRIUS

NEMATERIALIOJO TURTO, FINANSINIO TURTO IR ĮSIPAREIGOJIMŲ INVENTORIZACIJA

 

36.  Nematerialiojo ir finansinio turto likučiai inventorizuojami pagal atitinkamas buhalterines sąskaitas.

37.  Inventorizuojant programinę įrangą, tikrinami faktiniai jos įsigijimo dokumentai ir turimos licencinės sutartys, nustatomas naudojamos programinės įrangos faktinis kiekis, jo atitiktis turimiems įsigijimo dokumentams ir licencinėms sutartims.

38.  Inventorizuojant investicijas į kitus subjektus, tikrinami investavimo patvirtinimo dokumentai. Subjektams yra siunčiami nustatytos formos finansinio turto tarpusavio suderinimo aktai (3 priedas).

39.  Inventorizuojant finansinį turtą ir finansinius įsipareigojimus, tikrinamos sutarčių sąlygos ir dokumentai, kuriais pagrindžiamas finansinio turto ir finansinių įsipareigojimų padidėjimas ir (arba) sumažėjimas.

40.  Inventorizuojant vertybinius popierius, tikrinami jų įsigijimo dokumentai, nustatomas jų faktinis kiekis, nominalioji ir įsigijimo vertė ir tai nurodoma vertybinių popierių inventorizavimo apraše.

41.  Nuosavybės teisių inventorizavimo apraše nurodomos jų atsiradimo (nuosavybės įsigijimo) datos.

42.  Gautinų ir mokėtinų sumų inventorizacija yra atliekama savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

43.  Gautinų sumų suderinimo iniciatoriai turėtų būti jų gavėjai.

44.  Sukauptų gautinų, mokėtinų, pervestinų sumų, ilgalaikių ir trumpalaikių įsipareigojimų žiniaraščiai (sąrašai) prilyginami inventorizacijos aprašams-sutikrinimo žiniaraščiams.

 

VI SKYRIUS

INVENTORIZACIJOS ĮFORMINIMAS

 

45.  Turto ir atsargų inventorizacijai įforminti Buhalterinės apskaitos skyriaus darbuotojai pateikia inventorizacijos komisijos pirmininkams inventorizavimo aprašus–-sutikrinimo žiniaraščius, sudarytus buhalterinės apskaitos programos LABBIS.

46.  Ilgalaikio turto, biologinio turto, pinigų, numeruotų ir saugiųjų dokumentų blankų ir atsargų inventorizavimo aprašuose-sutikrinimo žiniaraščiuose arba aprašuose turi būti rašytinis patvirtinimas, kad visi gavimo ir nurašymo arba išdavimo dokumentai atiduoti savivaldybės administracijos buhalterinę apskaitą tvarkančiam asmeniui, gautas turtas užpajamuotas, o perduotas turtas nurašytas arba išduotas, taip pat nurodomi paskutinių gavimo, nurašymo arba išdavimo dokumentų numeriai, datos, padaromas įrašas apie tai, kad visi užpajamavimo ir nurašymo dokumentai yra pateikti buhalterijai arba inventorizacijos komisijai. Nurodoma, kad pretenzijų inventorizacijos komisijai neturima.

Jeigu atsakingas asmuo turi pretenzijų, inventorizacijos komisija turi perskaičiuoti (persverti, išmatuoti) inventorizuojamą turtą. Jeigu ir po pakartotinio patikrinimo atsakingas asmuo atsisako pasirašyti inventorizavimo aprašą-sutikrinimo žiniaraštį, tai įrašoma inventorizavimo apraše-sutikrinimo žiniaraštyje. o jis (jie) turi raštu paaiškinti atsisakymo pasirašyti priežastis ir pasirašyti paaiškinimą. Šis paaiškinimas pridedamas prie inventorizavimo aprašo-sutikrinimo žiniaraščio.

Jeigu atsakingi asmenys keičiasi, kai perduodamas ir priimamas turtas, inventorizavimo apraše-sutikrinimo žiniaraštyje turtą perduodantis asmuo pasirašo, kad jį perdavė, o priimantysis, – kad priėmė.

47Netinkamo (negalimo) naudoti turto inventorizavimo apraše-sutikrinimo žiniaraštyje nurodoma netinkamumo naudoti priežastis.

48Inventorizavimo apraše-sutikrinimo žiniaraštyje gali būti įrašomos inventorizacijos komisijos pastabos dėl turto tolesnio naudojimo.

49Inventorizuojant materialųjį turtą, surašomi du inventorizavimo aprašo-sutikrinimo žiniaraščių egzemplioriai, kurių kiekvieną pasirašo visi inventorizacijos komisijos nariai ir už inventorizuojamą turtą atsakingi asmenys. Jeigu sudaroma centrinė ir vietinės inventorizacijos komisijos, vietinės inventorizacijos komisijos inventorizavimo aprašus pasirašo šios komisijos pirmininkas ir nariai. Pirmasis inventorizavimo aprašo-sutikrinimo žiniaraščio egzempliorius inventorizacijos baigimo dieną atiduodamas administracijos buhalterinę apskaitą tvarkančiam asmeniui, o antrasis –atsakingam asmeniui.

50.  Inventorizuojant savivaldybės administracijai nepriklausantį, bet joje esantį materialųjį turtą (pasiskolintą, išsinuomotą, naudojamą pagal panaudos sutartis, administruojamą bendrą turtą pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, gautą perdirbti arba parduoti), pagal kiekvieną turto savininką surašomi trys inventorizavimo aprašų-sutikrinimo žiniaraščių egzemplioriai, kurių kiekvieną pasirašo visi inventorizacijos komisijos nariai ir atsakingi asmenys. Pirmasis inventorizavimo aprašo-sutikrinimo žiniaraščio egzempliorius inventorizacijos baigimo dieną atiduodamas savivaldybės administracijos buhalterinę apskaitą tvarkančiam asmeniui, antrasis –atsakingam asmeniui, o trečią inventorizavimo aprašo-sutikrinimo žiniaraščio egzempliorių Buhalterinės apskaitos skyriaus darbuotojai išsiunčia turto savininkui (savininkams, partneriams).

51.  Visas patikrintas ir suskaičiuotas turtas įrašomas į inventorizavimo aprašus-sutikrinimo žiniaraščius, kuriuose nurodomas jo įrašo eilės numeris, pavadinimas, rūšis, kiekis, buhalterinės apskaitos dokumentuose nurodyta vertė (kaina, suma) arba tik vertė (kaina, suma), arba tik kiekis. Kiekvieno inventorizavimo aprašo-sutikrinimo žiniaraščio lapo pabaigoje skaitmenimis ir žodžiais turi būti įrašomas faktiškai rasto turto kiekis (susumavus lape įrašyto turto kiekį, nesvarbu, koks matavimo vienetas), žodžiais įrašomas paskutinio įrašo eilės numeris. Neužpildytos lapo eilutės perbraukiamos. Inventorizavimo aprašo-sutikrinimo žiniaraščio paskutinio lapo pabaigoje skaitmenimis ir žodžiais įrašomas paskutinio įrašo eilės numeris, faktiškai rasto turto kiekis (susumavus visuose, įskaitant ir paskutinį, inventorizavimo aprašo-sutikrinimo žiniaraščio lapuose nurodytą turto kiekį) ir (arba) faktiškai rasto turto verčių suma.

52.  Klaidas inventorizavimo aprašuose-sutikrinimo žiniaraščiuose galima taisyti tik inventorizacijos metu. Pataisymai visuose inventorizavimo aprašų-sutikrinimo žiniaraščių egzemplioriuose turi būti paaiškinti ir asmeniškai pasirašyti tų pačių asmenų, kurie tuos aprašus sudarė ir pasirašė (inventorizacijos komisijos narių ir atsakingų asmenų).

53.  Remiantis inventorizavimo aprašais-sutikrinimo žiniaraščiais, faktiniai inventorizuotų objektų likučiai (jų kiekis, buhalterinės apskaitos dokumentuose nurodyta vertė (kaina, suma) arba tik vertė (kaina, suma), arba tik kiekis) sutikrinami su buhalterinės apskaitos duomenimis pagal jų būklę inventorizacijos pradžios dieną.

54.  Inventorizacijos komisija turi pareikalauti iš atsakingų asmenų rašytinių paaiškinimų dėl visų trūkumų ir pertekliaus, taip pat nuostolių, susijusių su gautinų ir mokėtinų sumų ieškinio senaties terminų praleidimu. Reikalavimas atsakingiems asmenims pateikiamas raštu. Atsakingi asmenys turi pateikti paaiškinimus per inventorizacijos komisijos pirmininko nustatytą terminą.

55.  Remdamasi pateiktais paaiškinimais, inventorizacijos komisija nustato aptiktų turto, įsipareigojimų neatitikimų, trūkumų, nuostolių ir gedimų, taip pat pertekliaus priežastis, rekomenduoja panaikinti inventorizacijos ir buhalterinės apskaitos duomenų skirtumus ir pateikia pasiūlymus dėl neatitikimų panaikinimo.

56.  Inventorizacijos aprašų-sutikrinimo žiniaraščių faktinių duomenų skiltis pildo inventorizacijos komisija ranka.

57.  Galutinį sprendimą dėl inventorizacijos metu rasto turto, kurio vertės negalima nustatyti šių taisyklių 15 punkte nurodytais būdais, vertės nustatymo ar nuvertinimo ir inventorizacijos rezultatų registravimo buhalterinėje apskaitoje priima subjekto vadovas per 15 darbo dienų nuo inventorizacijos pabaigos.

58.  Remiantis savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, inventorizacijos rezultatai nedelsiant registruojami atitinkamose buhalterinėse sąskaitose, bet ne vėliau kaip iki finansinių ataskaitų sudarymo dienos.

 

VII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ UŽ INVENTORIZACIJOS REZULTATŲ REGISTRAVIMĄ IR INVENTORIZACIJOS DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

59.  Savivaldybės administracijos direktorius įstatymų nustatyta tvarka atsako už inventorizacijos organizavimą ir atlikimą laiku, inventorizavimo duomenų išsaugojimą, sutikrinimo žiniaraščiuose nustatytų trūkumų išieškojimą, galutinio sprendimo, kaip nustatyta šių taisyklių 57 punkte, priėmimą.

60.  Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas, vyriausiasis buhalteris (buhalteris), atsako už teisingų inventorizacijos rezultatų, turto pertekliaus ir neišieškotų trūkumų registravimą savivaldybės administracijos buhalterinėje apskaitoje.

61.  Inventorizacijos dokumentai: inventorizavimo aprašai-sutikrinimo žiniaraščiai su matavimo (svėrimo) aktais ir kiti apskaitos registrai inventorizacijos rezultatams įforminti, inventorizacijos komisijos ir savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimai dėl inventorizacijos rezultatų registravimo buhalterinėje apskaitoje saugomi Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

–––––––––––––––––––

part_48f96372f2754f64a56dacbbb9601224_end