AUDITO, APSKAITOS, TURTO VERTINIMO IR NEMOKUMO VALDYMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SKUNDŲ DĖL LIETUVOS AUDITORIŲ RŪMŲ SPRENDIMŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. vasario 27 d. Nr. V3-7

Vilnius  

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymo 76 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdamas į Audito priežiūros komiteto 2017 m. vasario 21 d. elektroninio balsavimo protokole Nr. A1-3-3 pateiktą nuomonę:

1. T v i r t i n u Skundų dėl Lietuvos auditorių rūmų sprendimų nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2012 m. sausio 31 d. įsakymą Nr. VAA-2 „Dėl Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2010 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. VAA-34 „Dėl Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisyklių tvirtinimo“ pakeitimo“.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2017 m. kovo 1 d.

 

 

 

Direktorius                                                                                             Audrius Linartas


 

 

PATVIRTINTA

Audito, apskaitos, turto vertinimo ir

nemokumo valdymo tarnybos prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

direktoriaus

2017 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. V3-7

 

SKUNDŲ DĖL LIETUVOS AUDITORIŲ RŪMŲ SPRENDIMŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Skundų dėl Lietuvos auditorių rūmų sprendimų nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja skundų dėl Lietuvos auditorių rūmų (toliau – Auditorių rūmai) sprendimų pateikimo Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Tarnyba), jų nagrinėjimo ir sprendimų dėl jų priėmimo tvarką.

2. Tvarkos aprašas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymo (toliau – Įstatymas) 76 straipsnio 3 dalies nuostatą.

3. Šiame Tvarkos apraše vartojamų sąvokų reikšmės atitinka Įstatyme vartojamų sąvokų reikšmes. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

Pareiškėjas – auditoriaus padėjėjas arba auditorius, pateikęs Tarnybai skundą.

Skundas – rašytinis kreipimasis į Tarnybą, kuriame prašoma išnagrinėti Auditorių rūmų sprendimą.

 

II SKYRIUS

SKUNDŲ PATEIKIMAS

 

4. Pagal šį Tvarkos aprašą Tarnyba nagrinėja skundus, nustatytus Įstatymo 76 straipsnio 2 dalyje dėl Auditorių rūmų sprendimų.

5. Skundai Tarnybai pateikiami parašyti Lietuvos Respublikos valstybine kalba.

6. Skunde, kuris suprantamas kaip visi sprendimui priimti reikalingi pateikti dokumentai, turi būti nurodyta:

6.1. pareiškėjo vardas, pavardė, adresas ir duomenys ryšiui palaikyti (kontaktinis telefonas ir elektroninio pašto adresas);

6.2. skundo pateikimo pagrindas;

6.3. skundžiamas sprendimas (sprendimo esmė, įteikimo pareiškėjui data);

6.4. pareiškėjo reikalavimai;

6.5. aplinkybės, argumentai ir motyvai, kuriais grindžiamas kiekvienas pareiškėjo reikalavimas (skunde dėl kvalifikacinių auditoriaus egzaminų įvertinimo – aplinkybės, argumentai, motyvai dėl kiekvienos egzamino užduoties, su kurios įvertinimu nesutinkama, teisės aktų nuostatos ir kita egzamino programoje nurodyta literatūra, pagrindžianti pareiškėjo pateikto kiekvienos egzamino užduoties sprendimo tinkamumą ir įvertinimo nepagrįstumą);

6.6. pridedamų dokumentų ar įrodymų sąrašas.

7. Kartu su skundu turi būti pateikiamas skundžiamas Auditorių rūmų sprendimas, dokumentai ir kita informacija, patvirtinantys skundžiamo sprendimo įteikimo pareiškėjui datą ir pagrindžiantys skunde dėstomas aplinkybes. Jei pareiškėjas negali pateikti tokių dokumentų ir informacijos, jis skunde turi nurodyti instituciją, kuri turi šiuos dokumentus ir informaciją.

8. Prie skundo pateikiami dokumentai turi būti pasirašyti juos išdavusių įstaigų ar įmonių įgaliotų asmenų. Užsienio kalba surašyti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą ir jų vertimas patvirtintas vertėjo parašu. Šiame punkte nustatytų reikalavimų neatitinkančiais dokumentais nagrinėjant skundą nesiremiama.

9. Tarnybai pateiktas skundas turi būti pasirašytas pareiškėjo. Skundai, pateikti elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu.

10. Nagrinėjami tik Tvarkos aprašo 4 punkte nurodyti skundai, parašyti įskaitomai ir atitinkantys Tvarkos aprašo 5–7 ir 9 punktuose nustatytus reikalavimus. Neatitinkantis šių reikalavimų ar neįskaitomas, nesuprantamai išdėstytas skundas nenagrinėjamas ir apie tai per 5 darbo dienas nuo jo gavimo informuojamas pareiškėjas.

11. Nenagrinėjami skundai, kurie yra priskirtini kitų institucijų kompetencijai. Toks skundas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai informuojamas pareiškėjas.

12. Nenagrinėjami skundai, jeigu tuo pačiu klausimu jau yra priimtas teismo sprendimas arba Tarnyba priėmė sprendimą, o asmuo nepateikė naujų duomenų, leidžiančių ginčyti Tarnybos priimtą sprendimą, taip pat jei nuo skundžiamo sprendimo įteikimo pareiškėjui dienos iki skundo pateikimo Tarnybai dienos praėjo daugiau kaip 10 darbo dienų. Apie tai pareiškėjui pranešama per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos.

13. Pareiškėjas Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytus skundus Tarnybai gali teikti per terminą, nustatytą Įstatymo 76 straipsnio 3 dalyje.

14. Po Įstatymo 76 straipsnio 3 dalyje nustatyto termino gauti skundai nenagrinėjami ir apie tai pareiškėjas informuojamas per 5 darbo dienas.

 

III SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

15. Skundai gali būti pateikti tiesiogiai, siunčiami registruotu laišku arba Tarnybos interneto svetainėje nurodytu elektroninio pašto adresu.

16. Skundas turi būti išnagrinėtas ir sprendimas dėl jo turi būti priimtas per Įstatymo 76 straipsnio 3 dalyje nustatytą terminą, kuris pradedamas skaičiuoti nuo skundui nagrinėti visos informacijos ir dokumentų gavimo dienos.

17. Skundo nagrinėjimas nepradedamas, jeigu skundui išnagrinėti būtina papildoma informacija ir pareiškėjas kartu su skundu nepateikia visų skundui nagrinėti reikalingų dokumentų ir kitų įrodymų arba, kai reikia patikslinti skunde išdėstytas aplinkybes, Tarnyba raštu kreipiasi į atsakingą instituciją ar pareiškėją dėl dokumentų ar kitos informacijos, kad būtų tinkamai išnagrinėtos skunde išdėstytos aplinkybės. Tarnyba, gavusi skundui nagrinėti reikiamą informaciją ar dokumentus, pradeda nagrinėti skundą.

18. Skundo nagrinėjimo metu iškilus klausimų, skundo nagrinėjimo terminas neskaičiuojamas nuo Tarnybos kreipimosi į atsakingą instituciją ar pareiškėją dėl trūkstamos papildomos informacijos ir vėl pradedamas skaičiuoti, kai Tarnyba gauna reikiamą informaciją ar dokumentus.

19. Tarnyba, išnagrinėjusi pareiškėjo skundą, priima vieną iš 20, 21 ar 22 punktuose numatytų sprendimų.

20. Sprendimas dėl Įstatymo 76 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodyto atvejo gali būti:

20.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti skundą ir Auditorių rūmams nurodyti naują kvalifikacinio egzamino balą arba nurodyti įvertinti pareiškėjo egzamino darbą, arba sudaryti galimybę pareiškėjui nemokamai perlaikyti egzaminą;

20.2. atmesti skundą ir nurodyti atmetimo priežastį.

21. Sprendimas dėl Įstatymo 76 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodyto atvejo gali būti:

21.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti skundą ir Auditorių rūmams nurodyti netikrinti žinių iš atskirų sričių;

21.2. skundą atmesti ir nurodyti atmetimo priežastį.

22. Sprendimas dėl Įstatymo 76 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodyto atvejo gali būti:

22.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti skundą ir nurodyti Auditorių rūmams įskaityti auditoriaus, profesinę kvalifikaciją kėlusio ne Auditorių rūmų organizuojamuose kursuose, valandas arba išėjusio lygiavertį profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursą, į Įstatymo 36 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytų kursų kvalifikacijos kėlimo laiką;

22.2. skundą atmesti ir nurodyti atmetimo priežastį.

23. Apie priimtą sprendimą pareiškėjui pranešama Tarnybos raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas skundas, išskyrus atvejus, kai skunde nurodytas kitoks informacijos gavimo būdas, kuriame taip pat nurodomos aplinkybės, nustatytos nagrinėjant skundą, teisės aktai, kuriais vadovaujantis priimtas sprendimas, sprendimo motyvai ir jo apskundimo tvarka.

24. Apie 20.1, 21.1 ir 22.1 papunkčiuose numatytus sprendimus Auditorių rūmams pranešama raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.

25. Tarnybos sprendimu skundo nagrinėjimas gali būti nutraukiamas:

25.1. kai ilgiau kaip per 20 darbo dienų nuo Tarnybos kreipimosi į pareiškėją iš jo negaunama Tvarkos aprašo 17 punkte numatytų dokumentų ar informacijos;

25.2. jeigu pareiškėjas išlaiko kvalifikacinį auditoriaus egzaminą arba skundžiamas Auditorių rūmų sprendimas panaikinamas ir nusprendžiama netikrinti pareiškėjo teorinių žinių iš Įstatyme išvardytų sričių ar įskaityti pareiškėjo išklausytus ne Auditorių rūmų organizuojamus kursus arba išeitą lygiavertį profesinės kvalifikacijos tobulinimo kurso laiką į Įstatymo nustatytą privalomą kvalifikacijos kėlimo laiką ir kitais atvejais, jeigu išnyksta aplinkybės, dėl kurių buvo pateiktas skundas;

25.3. jeigu Tarnybai pateiktas skundas atsiimamas;

25.4. pareiškėjui mirus ir kitais atvejais, jei sprendimo dėl skundo priėmimas nesukeltų teisinių padarinių.

26. Tarnyba, nutraukusi skundo nagrinėjimą Tvarkos aprašo 25.1 ir 25.2 papunkčių atvejais, turi informuoti pareiškėją nurodydama skundo nagrinėjimo nutraukimo pagrindą tokiu būdu, kokiu jis buvo pateiktas Tarnybai, išskyrus atvejus, kai skunde nurodytas kitoks informacijos gavimo būdas.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Tarnybos sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________________________