herbas

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ LOGOPEDINIO LOPŠELIO-DARŽELIO PAVADINIMO PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. liepos 4 d. Nr. T-303

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.     Pakeisti Šiaulių logopedinio lopšelio-darželio pavadinimą ir pavadinti jį Šiaulių lopšeliu-darželiu „Bitė“.

2.   Patvirtinti Šiaulių  lopšelio-darželio „Bitė“ nuostatus.    

3. Įpareigoti Šiaulių lopšelio-darželio „Bitė“ direktorių pasirašyti nuostatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.

4. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2017 m. lapkričio 9 d. sprendimo Nr. T-380 „Dėl Šiaulių lopšelių-darželių ir Šiaulių Petro Avižonio regos centro nuostatų patvirtinimo“ 1.29 papunktį.

5. Nustatyti, kad:

5.1. šio sprendimo 4 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 2 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos;

5.2. šis sprendimas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas paduodant skundą Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui adresu: Dvaro g. 81, Šiauliai, arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose šio teismo rūmuose.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2019 m. liepos 4 d. sprendimu Nr. T-303

 

 

ŠIAULIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „BITĖ“ NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių lopšelio-darželio „Bitė“ nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių lopšelio-darželio „Bitė“ (toliau – lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, lopšelio-darželio grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, lopšelio-darželio teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, lopšelio-darželio veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Šiaulių lopšelis-darželis „Bitė“, trumpasis pavadinimas – lopšelis-darželis „Bitė“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 190528774.

3. Lopšelis-darželis įsteigtas 1979 m. vasario 5 d.

4. Lopšelio-darželio teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Lopšelio-darželio priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Lopšelio-darželio savininkė – Šiaulių miesto savivaldybė, kodas 111109429, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.

7. Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).

8. Savivaldybės taryba sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose (toliau – įstatymai) ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

9. Lopšelio-darželio buveinė: Lieporių g. 4, LT-78244 Šiauliai.

10. Lopšelio-darželio grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla.

11. Lopšelio-darželio tipas – ikimokyklinio ugdymo mokykla.

12. Lopšelio-darželio pagrindinė paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės mokykla kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems vaikams, kodas 31114120. Kita lopšelio-darželio paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės mokykla įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinių ir kitų negalių turintiems vaikams, kodas 31114170.

13. Mokymo kalba – lietuvių.

14. Lopšelis-darželis vykdo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams pritaikytas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.

15. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.

 

II SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

 

16. Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas.

17. Lopšelio-darželio švietimo veiklos rūšys:

17.1. pagrindinė veiklos rūšis – ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

17.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

17.2.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

17.2.2. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

17.2.3. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

17.2.4. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

17.2.5. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

18. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

18.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

18.2. nuosavo arba nuomojamojo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

18.3. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

18.4. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91.

19. Lopšelio-darželio veiklos tikslas – teikti saugų ir kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams, turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų bei įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinių ir kitų negalių.

20. Lopšelio-darželio veiklos uždaviniai:

20.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymą;

20.2. puoselėti vaiko intelektines, tautines, emocijų, valios, fizines galias, lemiančias asmenybės raidą ir socializacijos sėkmę;

20.3. ugdyti vaiko savarankiškumą, iniciatyvą, kūrybiškumą, atskleisti ugdytinio įvairius gebėjimus, puoselėti individualybę;

20.4. teikti vaikams švietimo pagalbą;

20.5. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką.

21. Vykdydamas pavestus uždavinius, lopšelis-darželis:

21.1. organizuoja ugdymą pagal pritaikytas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, individualizuoja ugdymo turinį atsižvelgdamas į vaikų ir tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikius;

21.2. rengia neformaliojo vaikų švietimo ugdymo(si) programas;

21.3. atlieka vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių pakartotinį įvertinimą, organizuoja vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

21.4. teikia specialiąją pedagoginę pagalbą vaikams, turintiems mokymosi sunkumų dėl sulėtėjusios raidos (pažintinės, motorikos, kalbos, savitvarkos, socialinės ir emocinės);

21.5. sudaro ugdymo sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus;

21.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pagalbą;

21.7. kuria lopšelį-darželį kaip vietos bendruomenės edukacinį kultūros židinį;

21.8. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų; toliau – tėvai) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (būrelius, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

21.9. bendradarbiauja su visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiomis įstaigomis sudarant sąlygas lopšelyje-darželyje organizuoti vaikų sveikatos priežiūrą;

21.10. konsultuoja ir teikia informacinę, metodinę pagalbą ikimokyklinio ugdymo mokyklų pedagogams, ugdantiems vaikus, turinčius kalbos ir kalbėjimo sutrikimų;

21.11. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti savo kvalifikaciją;

21.12. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymosi ir darbo aplinką;

21.13. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;

21.14. organizuoja vaikų maitinimą lopšelyje-darželyje;

21.15. viešai skelbia informaciją apie lopšelio-darželio veiklą;

21.16. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS

 

22. Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:

22.1. parinkti ir kurti vaikams, turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų bei įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinių ir kitų negalių, ugdymo ir ugdymosi modelius, metodus, veiklos būdus, užtikrinančius visapusišką pasirengimą mokyklai;

22.2. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

22.3. savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos leidimu steigti filialus;

22.4. švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

22.5. įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

22.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

22.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

22.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

23. Lopšelis-darželis privalo užtikrinti geros kokybės švietimą, atvirumą vietos bendruomenei, sudaryti ugdytiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas.

 

IV SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

24. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal:

24.1. lopšelio-darželio direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios lopšelio-darželio taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija (toliau – Savivaldybės vykdomoji institucija) ar jos įgaliotas asmuo;

24.2. lopšelio-darželio direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi lopšelio-darželio taryba.

25. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kuris į pareigas priimamas konkurso būdu. Lopšelio-darželio direktoriaus teises ir pareigas nustato Nuostatai ir lopšelio-darželio direktoriaus pareigybės aprašymas.

26. Sprendimą dėl lopšelio-darželio direktoriaus priėmimo į pareigas, jo atleidimo arba atšaukimo iš jų priima Savivaldybės taryba.

27. Lopšelio-darželio direktorius atlieka tokias funkcijas:

27.1. tvirtina lopšelio-darželio vidaus struktūrą, lopšelio-darželio darbuotojų pareigybių sąrašą teisės aktų nustatyta tvarka;

27.2. nustato lopšelio-darželio struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;

27.3. tvirtina pedagogų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančiojo personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo lopšelio-darželio darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

27.4. priima vaikus Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro ugdymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

27.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklėse nustato pedagogų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančiojo personalo ir ugdytinių teises, pareigas ir atsakomybę;

27.6. suderinęs su lopšelio-darželio taryba, tvirtina lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles;

27.7. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymusi ir darbu susijusiais aspektais;

27.8. organizuoja ir koordinuoja lopšelio-darželio veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina lopšelio-darželio veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

27.9. leidžia įsakymus, tikrina, kaip jie vykdomi;

27.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo ir metodines grupes;

27.11. sudaro lopšelio-darželio vardu sutartis lopšelio-darželio funkcijoms atlikti;

27.12. organizuoja lopšelio-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

27.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja lopšelio-darželio turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

27.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, pedagogams suteikia galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

27.15. inicijuoja lopšelio-darželio savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

27.16. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais, pagalbą vaikui, pedagogui ir lopšeliui-darželiui teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

27.17. bendradarbiaudamas su visuomenės sveikatos priežiūros specialistais, koordinuoja lopšelio-darželio bendruomenės veiklą stiprinant vaikų sveikatą;

27.18. atstovauja lopšeliui-darželiui kitose institucijose;

27.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotojui;

27.20. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

28. Lopšelio-darželio direktorius atsako už tai, kad lopšelyje-darželyje būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį lopšelio-darželio valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, lopšelio-darželio veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

29. Sveikatos priežiūra lopšelyje-darželyje organizuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Lopšelyje-darželyje metodinei veiklai organizuoti sudaromos specialiąją pagalbą teikiančių pedagogų ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo grupių pedagogų metodinės grupės.

31. Metodinės grupės planuoja ugdymo turinį: aptaria ugdytinių ugdymo(si) poreikius; susitaria dėl ugdomosios veiklos metodų, būdų, formų; atrenka, integruoja, derina ugdymo turinį; susitaria dėl ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Metodinės grupės nariai konsultuojasi tarpusavyje dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos, dalijasi gerąja patirtimi, analizuoja kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su lopšelio-darželio veiklos tikslais, bendradarbiauja su kitų švietimo įstaigų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

 

V SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

32. Lopšelio-darželio taryba yra aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija. Lopšelio-darželio taryba telkia lopšelio-darželio ugdytinių tėvus, pedagogus, kitus įstaigos darbuotojus, socialinius partnerius ir vietos bendruomenę demokratiniam lopšelio-darželio valdymui ir lopšelio-darželio teisėtiems interesams atstovauti, padeda spręsti aktualius lopšelio-darželio veiklos klausimus.

33. Lopšelio-darželio tarybos veikla grindžiama nešališkumo, bendruomeniškumo, įgalinimo ir įtraukimo į sprendimų priėmimą, atsakingumo lopšelio-darželio bendruomenei principais.

34. Lopšelio-darželio taryba sudaroma iš lopšelyje-darželyje nedirbančių ugdytinių tėvų, pedagogų, kitų įstaigos darbuotojų, socialinių partnerių ir vietos bendruomenės atstovų.

35. Lopšelio-darželio tarybos ²/4 narių sudaro ugdytinių tėvai, ¼ – pedagogai, ¼ – kiti įstaigos darbuotojai, socialiniai partneriai ir vietos bendruomenės atstovai.

36. Į lopšelio-darželio tarybą ugdytinių tėvus deleguoja visuotinis tėvų susirinkimas, pedagogus – pedagogų taryba, kitus įstaigos darbuotojus, socialinius partnerius ir vietos bendruomenės atstovus – lopšelio-darželio direktorius.

37. Lopšelio-darželio taryba renkama dvejiems metams.

38. Lopšelio-darželio tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip tris kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Lopšelio-darželio direktorius lopšelio-darželio tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

39. Lopšelio-darželio tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu lopšelio-darželio tarybos posėdyje.

40. Lopšelio-darželio taryba atlieka tokias funkcijas:

40.1. teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

40.2. pritaria lopšelio-darželio strateginiam veiklos planui, metiniam lopšelio-darželio veiklos planui, lopšelio-darželio nuostatams, lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklėms, kitiems lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems lopšelio-darželio direktoriaus;

40.3. teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;

40.4. kolegialiai svarsto lopšelio-darželio lėšų naudojimo klausimus:

40.4.1. analizuoja ir vertina grupių tėvų komitetų, lopšelio-darželio direktoriaus, kitų lopšelio-darželio bendruomenės narių pateiktus pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo ir efektyvaus panaudojimo lopšelio-darželio ugdymo aplinkoms tobulinti;

40.4.2. priima sprendimus dėl ugdytinių tėvų įmokų už lopšelio-darželio ugdymo aplinkos išlaikymą panaudojimo;

40.5. išklauso lopšelio-darželio metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio veiklos tobulinimo;

40.6. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

40.7. svarsto pedagogų, tėvų savivaldos institucijų ar lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui;

40.8. teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

40.9. svarsto lopšelio-darželio direktoriaus teikiamus klausimus.

41. Lopšelio-darželio tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

42. Lopšelio-darželio taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito lopšelio-darželio bendruomenei.

43. Pedagogų taryba – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija pedagogų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas (-ai) ugdymui, visi lopšelyje-darželyje dirbantys pedagogai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

44. Pedagogų tarybai vadovauja lopšelio-darželio direktorius.

45. Pedagogų tarybos posėdžius šaukia lopšelio-darželio direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai pedagogų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.

46. Pedagogų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir lopšelio-darželio direktoriaus teikiamais klausimais.

47. Grupės tėvų savivaldą sudaro lopšelio-darželio visi tos grupės tėvai. Jie atviru balsavimu kiekvienų mokslo metų pradžioje renka grupės tėvų komitetą.

48. Grupės tėvų komitetą sudaro ne mažiau kaip 3 nariai, vieneriems metams išrinkti mokslo metų pradžioje grupės tėvų susirinkime balsų dauguma.

49. Grupės tėvų komiteto nariai atviru balsavimu renka komiteto pirmininką, jo pavaduotoją.

50. Grupės tėvų komiteto posėdžius šaukia grupės tėvų komiteto pirmininkas. Apie posėdžių laiką, svarstyti parengus klausimus jis informuoja narius ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki posėdžio pradžios.

51. Grupės tėvų komitetas atlieka tokias funkcijas:

51.1. teikia pasiūlymus ugdymo proceso organizavimo ir kitais ugdymo kokybės gerinimo klausimais;

51.2. analizuoja ir teikia pasiūlymus lopšelio-darželio tarybai dėl lėšų paskirstymo ir efektyvaus panaudojimo lopšelio-darželio ir grupės ugdymo aplinkai tobulinti;

51.3. padeda organizuoti lopšelio-darželio ir grupės renginius, išvykas;

51.4. inicijuoja paramos lopšeliui-darželiui teikimą, grupės edukacinės aplinkos kūrimą;

51.5. svarsto lopšelio-darželio direktoriaus, grupės auklėtojų teikiamus klausimus;

51.6. nagrinėja grupės tėvų skundus ir teikia pasiūlymus sprendžiant grupėse iškilusias problemas;

51.7. dalyvauja lopšelio-darželio direktoriaus įsakymu sudarytose įstaigos veiklos tobulinimo darbo grupėse.

52. Grupės tėvų komitetas ne rečiau kaip du kartus per metus šaukia grupės tėvų susirinkimus.

53. Grupės tėvų komitetas mokslo metų pabaigoje pristato savo veiklą juos rinkusiems grupės tėvams.

54. Lopšelyje-darželyje gali būti kuriamos ir kitos ugdytinių tėvų savivaldos grupės (tėvų aktyvas, tėvų taryba ir pan.).

55. Vaikų ugdymo organizavimo, elgesio, saugumo užtikrinimo ir kitais vaikams ir jų tėvams aktualiais klausimais lopšelio-darželio direktorius gali organizuoti tėvų savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.

 

VI SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

56. Darbuotojai į darbą lopšelyje-darželyje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

57. Lopšelio-darželio darbuotojams už darbą mokama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Lopšelio-darželio direktorius, jo pavaduotojas ugdymui ir pedagogai, švietimo pagalbą organizuojantys specialistai kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

59. Lopšelio-darželio direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui veikla vertinama kasmet švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

 

VII SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

60. Lopšelis-darželis patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

61. Lopšelio-darželio lėšos:

61.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

61.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

61.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

61.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

62. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

64. Lopšelio-darželio finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

66. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

67. Lopšelio-darželio interneto svetainėje (http://www.logopedinis.mir.lt) skelbiama informacija apie lopšelio-darželio vykdomas programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, pedagogų kvalifikaciją, svarbiausius lopšelio-darželio išorinio vertinimo rezultatus, lopšelio-darželio bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas lopšelio-darželio vykdomas veiklas. Vieši pranešimai ir informacija, kurią, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbiami lopšelio-darželio interneto svetainėje (http://www.logopedinis.mir.lt).

68. Nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria lopšelio-darželio taryba, tvirtina Savivaldybės taryba.

69. Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, lopšelio-darželio direktoriaus ar lopšelio-darželio tarybos iniciatyva.

70. Lopšelis-darželis registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

71. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas teisės aktų nustatyta tvarka.

__________________________