LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 M. STRATEGINIO PLANO INTERVENCINĖS PRIEMONĖS „PASĖLIŲ, AUGALŲ IR GYVŪNŲ DRAUDIMAS“ VEIKLOS „gyvūnų draudimo ĮMOKOS KOMPENSACIJA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 14 d. Nr. 3D-724

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 8 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 23 ir 26 punktais, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 3.1.1 papunktį ir atsižvelgdamas į Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano, patvirtinto 2022 m. lapkričio 21 d. Europos Komisijos sprendimu C(2022) 8272, nuostatas,

t v i r t i n u Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano intervencinės priemonės „Pasėlių, augalų ir gyvūnų draudimas“ veiklos „Gyvūnų draudimo įmokos kompensacija“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                      Kazys Starkevičius

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2024 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. 3D-724

 

LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 M. STRATEGINIO PLANO INTERVENCINĖS PRIEMONĖS „PASĖLIŲ, AUGALŲ IR GYVŪNŲ DRAUDIMAS“ VEIKLOS „GYVŪNŲ DRAUDIMO ĮMOKOS KOMPENSACIJA“ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano intervencinės priemonės „Pasėlių, augalų ir gyvūnų draudimas“ veiklos „Gyvūnų draudimo įmokos kompensacija“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis:

1.1.    2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013 su visais pakeitimais;

1.2.    2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/2116 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013, su visais pakeitimais;

1.3.    2021 m. gruodžio 21 d. Europos Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2021/2289, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2115 taikymo taisyklės dėl BŽŪP strateginių planų turinio pateikimo ir saugaus keitimosi informacija elektroninėmis sistemomis;

1.4.    2022 m. gegužės 4 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2022/1172, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2116 nuostatos dėl bendros žemės ūkio politikos integruotos administravimo ir kontrolės sistemos ir su paramos sąlygomis susijusių administracinių nuobaudų taikymo ir apskaičiavimo;

1.5.    2022 m. gegužės 31 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2022/1173, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2116 taikymo taisyklės dėl bendros žemės ūkio politikos integruotos administravimo ir kontrolės sistemos;

1.6.    2022 m. rugsėjo 6 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2022/1475, kuriuo nustatomos išsamios Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2115 įgyvendinimo taisyklės, susijusios su BŽŪP strateginių planų vertinimu ir stebėsenai bei vertinimui reikalingos informacijos teikimu;

1.7.    2016 m. kovo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/429 dėl užkrečiamųjų gyvūnų ligų, kuriuo iš dalies keičiami ir panaikinami tam tikri gyvūnų sveikatos srities aktai („Gyvūnų sveikatos teisės aktas“) (toliau – Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2016/429);

1.8.    Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginiu planu, patvirtintu 2022 m. lapkričio 21 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2022)8272 (toliau – Strateginis planas);

1.9.    2002 m. birželio 25 d. Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu;

1.101994 m. liepos 7 d. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu;

1.11.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. balandžio 5 d. nutarimu Nr. 218 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano įgyvendinimą, paskyrimo“;

1.12Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);

1.13.  Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3D-92 „Dėl Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Tiesioginių išmokų taisyklės).

2.       Taisyklės parengtos siekiant skatinti Taisyklių reikalavimus atitinkančius žemės ūkio sektoriuje veikiančius subjektus drausti gyvūnus nuo gyvūnų užkrečiamųjų ligų ir tokiu būdu valdyti vykdomos ūkinės veiklos riziką.

3.       Taisyklių tikslas – nustatyti pagal Strateginio plano intervencinės priemonės „Pasėlių, augalų ir gyvūnų draudimas“ veiklą „Gyvūnų draudimo įmokos kompensacija“ (toliau – Intervencinė priemonė) teikiamos paramos skyrimo tvarką ir reikalavimus.

4.       Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos draudimo įstatyme, Strateginiame plane ir Administravimo taisyklėse.

 

II SKYRIUS

INTERVENCINĖS PRIEMONĖS TIKSLAI IR POREIKIAI

 

5.       Intervencinės priemonės tikslas – skatinti ūkininkus taikyti rizikos valdymo priemones, kompensuojant dalį ūkinių gyvūnų draudimo įmokų, kai gyvūnai apdraudžiami nuo gyvūnų užkrečiamųjų ligų.

6.       Intervencinė priemonė atitinka Bendrosios žemės ūkio politikos tikslą – remti perspektyvias ūkių pajamas ir žemės ūkio sektoriaus atsparumą visoje Sąjungoje, siekiant didinti ilgalaikį aprūpinimą maistu ir žemės ūkio įvairovę, taip pat užtikrinti žemės ūkio gamybos ekonominį tvarumą Sąjungoje.

7.       Intervencinė priemonė prisideda prie šių nacionalinių žemės ūkio ir kaimo plėtros poreikių įgyvendinimo:

7.1.    palaikyti žemės ūkio veiklos tęstinumą ir tvarumą;

7.2.    skatinti rizikų valdymo priemonių taikymą ūkiuose.

 

III SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA IR GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

8.       Pagal intervencinę priemonę kompensuojama dalis fizinio arba juridinio asmens sumokėtos draudimo įmokos, kai gyvūnai apdraudžiami nuo gyvūnų užkrečiamųjų ligų, nurodytų Pasaulinės gyvūnų sveikatos organizacijos nustatytame gyvūnų ligų sąraše arba 2016 m. kovo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2016/429 prieduose, kurių protrūkio faktą oficialiai pripažįsta Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba.

9.       Paramos pagal Taisykles gali kreiptis aktyvus ūkininkas, atitinkantis Tiesioginių išmokų taisyklių 4 punkte nustatytus reikalavimus.

 

IV SKYRIUS

TINKAMUMO Sąlygos ir reikalavimai gauti paramĄ

 

10.     Paramos paraiškos tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir dokumentais pagrįstus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po savivaldybės, kurioje įregistruota žemės ūkio valda, žemės ūkio skyriaus (toliau – savivaldybė) paklausimo (-ų), nurodyto (-ų) Taisyklių 29 punkte.

11.     Pareiškėjas laikomas tinkamu gauti paramą, jei:

11.1laiko ūkinius gyvūnus, kurie yra įregistruoti jo vardu Ūkinių gyvūnų registre Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakymo Nr. 3D-234 „Dėl Ūkinių gyvūnų laikymo vietų registravimo ir jose laikomų ūkinių gyvūnų ženklinimo ir apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka;

11.2.  paramos paraiška yra susijusi su remiama veikla, nurodyta Taisyklių III skyriuje;

11.3.  pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų ir kitų viešųjų lėšų;

11.4.  pareiškėjas yra sudaręs atskirą ūkinių gyvūnų draudimo sutartį, kurioje turi būti nurodyta:

11.4.1.   duomenys apie draudimo įmonę ir ūkinius gyvūnus draudžiantį pareiškėją;

11.4.2.   draudžiamoji rizika – Pasaulinės gyvūnų sveikatos organizacijos nustatytame gyvūnų ligų sąraše arba 2016 m. kovo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2016/429 prieduose nurodytos ūkinių gyvūnų užkrečiamosios ligos;

11.4.3.   draudžiamieji ūkiniai gyvūnai, draudžiamųjų ūkinių gyvūnų skaičius, draudimo suma ir draudimo įmokos suma pagal ūkinių gyvūnų rūšis ir grupes, nurodytas einamųjų metų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu kasmet tvirtinamame biologinio turto ir žemės ūkio produkcijos normatyvinių kainų sąraše (toliau – ūkinių gyvūnų kainų sąrašas);

11.4.4.   tuo atveju, kai pagal draudimo sutartį yra draudžiami tos pačios rūšies ūkiniai gyvūnai, laikomi keliose viena nuo kitos nutolusiose vietovėse, – Taisyklių 11.4.3 papunktyje nurodyti duomenys pagal kiekvieną ūkinių gyvūnų laikymo vietovę atskirai;

11.4.5.   draudimo sutarties (įskaitant jos pakeitimus) galiojimo laikotarpis – ne ilgesnis kaip vieni metai;

11.4.6.   pareiškėjo įsipareigojimas imtis būtinų rizikos prevencijos priemonių, kurios nurodytos draudimo sutartyje;

11.5.  pagal draudimo sutartį numatoma padengti apdraustos ūkinių gyvūnų rūšies nuostolio suma (draudimo suma) viršija 20 proc. pareiškėjo vidutinės metinės praėjusių trejų metų laikotarpio draudžiamosios ūkinių gyvūnų rūšies vertės arba praėjusių penkerių metų laikotarpio vidutinės trejų metų laikotarpio draudžiamosios ūkinių gyvūnų rūšies vertės, neįskaitant didžiausios ir mažiausios vertės. Sąlyga tikrinama vadovaujantis šiomis nuostatomis:

11.5.1.   tikrinama pagal kiekvieną apdraustųjų ūkinių gyvūnų rūšį;

11.5.2.   pareiškėjo vidutinė metinė praėjusių vienų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė apskaičiuojama vidutinį metinį ūkinių gyvūnų skaičių (apskaičiuojamą imant kiekvieno mėnesio paskutinę dieną VĮ Žemės ūkio duomenų centro (toliau – ŽŪDC) Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotą ūkinių gyvūnų skaičių) padauginus iš atitinkamų metų ūkinių gyvūnų kainų sąraše nurodytų ūkinių gyvūnų kainų vidurkio;

11.5.3.   pareiškėjo vidutinė metinė praėjusių penkerių metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė yra skaičiuojama imant trejų kalendorinių metų, ėjusių prieš draudimo sutarties įsigaliojimo metus, vidutinių metinių ūkinių gyvūnų verčių, neįskaitant didžiausios ir mažiausios, vidurkį; arba

11.5.4.   pareiškėjo vidutinė metinė praėjusių trejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė yra skaičiuojama imant trejų kalendorinių metų, ėjusių prieš draudimo sutarties įsigaliojimo metus, vidutinių metinių ūkinių gyvūnų verčių vidurkį;

11.5.5.   tuo atveju, kai ūkiniai gyvūnai buvo laikomi ūkyje tik dvejus kalendorinius metus, ėjusius prieš draudimo sutarties įsigaliojimo metus, vidutinė metinė praėjusių trejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė apskaičiuojama vidutinių metinių dvejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų verčių sumą dalijant iš trijų;

11.5.6.   tuo atveju, kai ūkiniai gyvūnai buvo laikomi ūkyje tik vienus kalendorinius metus, ėjusius prieš draudimo sutarties įsigaliojimo metus, vidutinė metinė praėjusių trejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė apskaičiuojama vidutinę metinę praėjusių vienų metų ūkinių gyvūnų vertę dalijant iš trijų;

11.5.7.   tuo atveju, jei pareiškėjas ūkinių gyvūnų praėjusius trejus kalendorinius metus, ėjusius prieš draudimo sutarties įsigaliojimo metus, nelaikė, pareiškėjo vidutinė metinė praėjusių trejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė prilyginama nuliui;

11.5.8.   tuo atveju, kai pareiškėjo ūkis yra išsidėstęs keliose viena nuo kitos nutolusiose vietovėse, skaičiuojant pareiškėjo vidutinę metinę praėjusių trejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertę, įvertinama visų viena nuo kitos nutolusiose vietovėse laikytų ūkinių gyvūnų vertė;

11.5.9.   tikrinama visam draudimo sutarties galiojimo laikotarpiui arba kiekvienam draudimo sutarties galiojimo laikotarpiui, kai keitėsi draudimo suma (tuo atveju, jei draudimo suma per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį buvo keičiama):

11.5.9.1. tuo atveju, kai draudimo suma per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį nėra keičiama – sumą, sudarančią 20 proc. pareiškėjo vidutinės metinės praėjusių trejų metų laikotarpio draudžiamosios ūkinių gyvūnų rūšies vertės (toliau – suma, sudaranti 20 proc. gyvūnų vertės), lyginant su draudimo sutartyje nurodyta pagal draudimo sutartį numatoma padengti apdraustos ūkinių gyvūnų rūšies nuostolio suma (draudimo suma) (toliau – draudimo sutartyje nurodyta draudimo suma);

11.5.9.2. tuo atveju, kai draudimo suma per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį buvo keičiama, – sumą, sudarančią 20 proc. gyvūnų vertės, lyginant su kiekvienu draudimo sutarties galiojimo laikotarpiu galiojusia draudimo suma, nurodyta atitinkamai draudimo sutartyje (pirminėje) ir jos pakeitimuose;

11.5.9.3. tuo atveju, kai pagal draudimo sutartį yra apdrausti tos pačios rūšies ūkiniai gyvūnai, laikomi keliose viena nuo kitos nutolusiose vietovėse, – sumą, sudarančią 20 proc. gyvūnų vertės, lyginant su suma, kuri apskaičiuojama susumuojant visas draudimo sutartyje nurodytas draudimo sumas pagal atskiras ūkinių gyvūnų laikymo vietoves, atitinkamai laikantis Taisyklių 11.5.9.2 papunktyje nurodytų reikalavimų, jei draudimo suma per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį buvo keičiama;

11.6.  įvykus draudžiamajam įvykiui, draudimo įmonės išmokėta draudimo išmokos suma paramos gavėjui neviršija draudžiamojo įvykio metu patirto nuostolio dydžio;

11.7.  pareiškėjas visą pagal draudimo sutartį mokėtiną draudimo įmoką yra sumokėjęs po paramos paraiškos pateikimo savivaldybei;

11.8draudimo sutartyje nereikalaujama išmokant draudimo išmokas nurodyti būsimos pareiškėjo gamybos tipo ar apimties ir nesiekiama to nustatyti;

11.9.  parama teikiama už Lietuvos Respublikos teritorijoje laikomus gyvūnus;

11.10.    gyvūnai apdrausti nuo ligų, nurodytų Pasaulinės gyvūnų sveikatos organizacijos nustatytame gyvūnų ligų sąraše arba 2016 m. kovo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2016/429 prieduose.

 

V SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

12.     Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai įsipareigoja:

12.1.  laikytis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakyme Nr. 3D-234 nustatytų ūkinių gyvūnų laikymo vietų registravimo ir jose laikomų ūkinių gyvūnų ženklinimo ir apskaitos reikalavimų;

12.2tuo atveju, kai yra draudžiami paukščiai ar bitės, draudimo sutarties galiojimo metu kartą per kiekvieno kalendorinio ketvirčio pirmąjį mėnesį registruoti Ūkinių gyvūnų registre duomenis apie laikomus paukščius ar bites Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakyme Nr. 3D-234 nustatyta tvarka;

12.3.  sudaryti sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti, kontroliuoti, tikrinti, kaip yra vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta kompensacinė išmoka;

12.4.  teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Strateginio plano įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti.

 

VI SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR intensyvumas

 

13.     Pagal priemonės veiklos sritį kompensuojama 70 proc. sumokėtos draudimo įmokos sumos, neviršijant Taisyklių 14–17 punktuose nustatyta tvarka apskaičiuotos didžiausios kompensuotinos draudimo įmokos sumos dydžio.

14.     Pagal draudimo sutartį tinkama finansuoti draudimo įmokos suma apskaičiuojama sudauginant:

14.1.  apdraustųjų ūkinių gyvūnų vertę, kuri apskaičiuojama Taisyklių 15 punkte nustatyta tvarka;

14.2.  Taisyklių 16 punkte nustatytą tarifą;

14.3draudimo sutartyje nustatytą draudimo laikotarpio dienų skaičių, padalytą iš metinio dienų skaičiaus.

15.     Apdraustųjų ūkinių gyvūnų vertė apskaičiuojama dauginant:

15.1.  ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičių:

15.1.1.           tuo atveju, kai pareiškėjui mokėtina paramos suma skaičiuojama pareiškėjui pateikus paramos paraišką, – draudimo sutartyje nurodytą draudžiamųjų ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičių, o tuo atveju, kai draudimo sutartyje nurodytas draudžiamųjų ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičius yra didesnis už ŽŪDC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotą ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičių, – ŽŪDC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotą ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičių draudimo sutarties sudarymo dieną;

15.1.2.           tuo atveju, kai paramos gavėjui mokėtina paramos suma skaičiuojama draudimo sutarčiai pasibaigus, – draudimo sutartyje draudimo sutarties sudarymo dieną (jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį nebuvo keičiama) arba draudimo sutarties pakeitimo dieną (jei draudimo sutartis per jos laikotarpį buvo keičiama) nurodytą draudžiamųjų ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičių, o tuo atveju, kai draudimo sutartyje nurodytas draudžiamųjų ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičius yra didesnis už ŽŪDC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotą vidutinį ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičių tam tikru draudimo sutarties laikotarpiu – ŽŪDC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotą vidutinį ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičių. Vidutinis ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičius tam tikru draudimo sutarties laikotarpiu apskaičiuojamas imant kiekvieno mėnesio paskutinę dieną ŽŪDC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotus duomenis, o tuo atveju, kai pirmoji ir paskutinioji draudimo sutarties laikotarpio diena nesutampa su mėnesio paskutiniąja diena, papildomai imami draudimo sutarties laikotarpio pirmąją ir paskutiniąją dieną Ūkinių gyvūnų registre užfiksuoti duomenys;

15.2atitinkamų metų ūkinių gyvūnų normatyvinių kainų sąraše nurodytų ūkinių gyvūnų kainų vidurkį.

16.     Tarifai tinkamai finansuoti draudimo įmokos daliai apskaičiuoti pagal ūkinių gyvūnų rūšis, kai apdrausti:

16.1.  galvijai – 1,5 proc.;

16.2.  kiaulės – 3,5 proc.;

16.3.  avys – 1 proc.;

16.4.  ožkos – 1 proc.;

16.5.  arkliai – 0,9 proc.;

16.6.  paukščiai – 1,7 proc.;

16.7.  bičių šeimos – 1,5 proc.

17.     Tuo atveju, kai draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį keičiama ir skirtingais draudimo sutarties galiojimo laikotarpiais apdraustųjų ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičius, gyvūnų rūšys, jų grupės, draudimo suma ir (ar) draudimo įmokos suma keičiasi:

17.1Taisyklių 13 punkte nurodyta sumokėta draudimo įmokos suma, kurios dalis kompensuojama, apskaičiuojama susumuojant sumokėtos draudimo įmokos dalis, tenkančias tiems draudimo sutarties galiojimo laikotarpiams, kuriais tenkinama Taisyklių 11.5 papunktyje nurodyta sąlyga;

17.2didžiausia kompensuotina draudimo įmokos suma pagal draudimo sutartį bus lygi 70 proc. tinkamos finansuoti draudimo įmokos sumos, kuri apskaičiuojama susumuojant tinkamas finansuoti draudimo įmokos sumas, apskaičiuotas už tuos draudimo sutarties galiojimo laikotarpius, kuriais tenkinama Taisyklių 11.5 papunktyje nurodyta sąlyga.

 

VII SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

18.     Tinkamos finansuoti išlaidos – pagal Taisyklių reikalavimus atitinkančią draudimo sutartį pareiškėjo sumokėta draudimo įmonei visa draudimo įmokos suma, kuri:

18.1.  pagrįsta išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalais arba nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis;

18.2.  apmokėta ne anksčiau kaip po paramos paraiškos pateikimo savivaldybei;

18.3.  neviršija galutinės pagal draudimo sutartį mokėtinos draudimo įmokos sumos.

19.     Taisyklių 18 punkte nurodytos išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama pagal paramos paraišką neskiriama.

20.  Tinkamomis teikti ūkinių gyvūnų draudimo paslaugas pripažįstamos draudimo įmonės ar draudimo įmonių filialai, turintys teisę vykdyti turto draudimo veiklą pagal Lietuvos Respublikos draudimo įstatymą.

21.  Tuo atveju, kai pareiškėjas, sudaręs su draudimo įmone draudimo sutartį, siekia apdrausti naują (dar neapdraustą) ūkinių gyvūnų rūšį ar rūšis, yra sudaroma nauja draudimo sutartis.

 

VIII SKYRIUS

ParaiškŲ TEIKIMO TVARKA

 

22.     Kvietimus teikti paramos paraiškas skelbia Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

23.     Skelbime apie paramos paraiškų priėmimą nurodoma:

23.1.  savivaldybių, kuriose priimamos ir registruojamos paramos paraiškos, adresai;

23.2.  priemonės veiklos sritis, pagal kurią kviečiama teikti paramos paraiškas;

23.3.  paramos paraiškų pateikimo terminas;

23.4.  informacija, kur galima rasti priemonės veiklos srities įgyvendinimo taisykles ir paramos paraiškos formas;

23.5.  kita Agentūros nustatyta informacija.

24.     Pagal vieną draudimo sutartį pareiškėjas teikia vieną paramos paraišką. Teikiamų paramos paraiškų skaičius neribojamas.

25.     Paramos paraiškos forma pateikiama Taisyklių 1 priede ir skelbiama Agentūros interneto svetainėse adresu www.nma.lt. Dokumentai, kurie turi būti pateikti kartu su užpildyta paramos paraiška (toliau – susiję dokumentai), išvardyti paramos paraiškos formoje.

26.     Paramos paraiška ir susiję dokumentai turi būti pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildyta paramos paraiška ir susiję dokumentai nepriimami.

27.     Paramos paraiška ir susiję dokumentai turi būti pateikti elektronine forma arba spausdintine forma (surinkti kompiuteriu), arba užpildyti ranka. Neaiškiai arba neįskaitomai ranka užpildytos paramos paraiškos ir susiję dokumentai nepriimami.

28.     Paramos paraiška pateikiama prieš patiriant draudimo įmokų sumokėjimo draudimo įmonei išlaidas savivaldybės, kurioje įregistruota žemės ūkio valda, administracijai asmeniškai, per įgaliotą asmenį, registruotu paštu, elektroniniu paštu. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos egzempliorius ir susijusių dokumentų originalai arba kopijos. Kiekvienas paramos paraiškos ir susijusių dokumentų lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu, siunčiant elektroniniu paštu – pasirašyti saugiu elektroniniu parašu.

29.     Paramos paraiškas ir susijusius dokumentus iš pareiškėjų priima ir juos registruoja savivaldybės darbuotojai, vadovaudamiesi Agentūros patvirtintais darbo procedūrų aprašais. Užregistravus paramos paraišką savivaldybėje, pareiškėjas negali teikti papildomos informacijos, jei jos nepaprašo savivaldybė (išskyrus informaciją apie pasikeitusius kontaktinius duomenis). Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva, paramos paraiškos tinkamumo vertinimo ir atrankos vertinimo metu neatsižvelgiama. Savivaldybė gali paprašyti pateikti papildomus dokumentus ar trūkstamą informaciją arba patikslinti pateiktus duomenis, nurodydama ne ilgesnį kaip 10 d. d. atsakymo pateikimo terminą. Per savivaldybės nustatytą terminą nepateikus prašomų dokumentų ar duomenų arba nepatikslinus informacijos, paramos paraiška vertinama pagal turimą informaciją arba atmetama.

30.     Pareiškėjas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų turi pranešti savivaldybei apie bet kurių duomenų, pateiktų paramos paraiškoje, taip pat apie kontaktinių duomenų pasikeitimus bei aplinkybių, kurios turi įtakos tinkamam įsipareigojimų vykdymui, atsiradimą. Šiame punkte nurodytą informaciją pareiškėjas pateikia Taisyklių 28 punkte nurodytais būdais.

 

IX SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

31.     Paramos paraiškų vertinimo procesą organizuoja ir paramos paraiškas vertina savivaldybės darbuotojai vadovaudamiesi Agentūros patvirtintais darbo procedūrų aprašais.

32.     Paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 10 darbo dienų nuo jos užregistravimo savivaldybėje dienos. Į 10 darbo dienų paramos paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojami paklausimų pareiškėjui ar kitoms institucijoms dėl papildomos informacijos pateikimo ir atsakymų gavimo terminai.

33.     Užregistravus paramos paraišką, patikrinama, ar:

33.1.  paramos paraiška pateikta ir susiję dokumentai pateikti nepasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paramos paraiškų pateikimo terminui;

33.2pateikta paramos paraiška atitinka Taisyklių 1 priede nustatytą paramos paraiškos formą ir Taisyklių 26–28 punktuose nustatytus reikalavimus;

33.3pateikti visi paramos paraiškos formoje išvardyti susiję dokumentai;

33.4.  pareiškėjas atitinka Taisyklių III skyriuje nustatytus reikalavimus;

33.5.  paramos paraiška ir draudimo sutartis atitinka tinkamumo sąlygas ir reikalavimus gauti paramą, nurodytus Taisyklių IV skyriuje;

33.6.  patirtos išlaidos tinkamos finansuoti pagal pateiktą paramos paraišką ir susijusius dokumentus.

34.     Savivaldybė draudimo sutarties atitiktį Taisyklių 11.5 papunktyje nurodytai sąlygai patikrina ir pareiškėjui mokėtiną paramos sumą bei mokėtiną Taisyklių 62 punkte nustatyto dydžio avanso sumą apskaičiuoja naudodama ŽŪDC Draudimo už ūkinius gyvūnus įmokų kompensavimo skaičiuoklę (toliau – ŽŪDC skaičiuoklė). Skaičiavimo rezultatus – Ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimo pažymą – atspausdina ir pasirašo skaičiavimus atlikęs savivaldybės darbuotojas.

35.     Iškilus klausimų, susijusių su paramos paraiškos vertinimu, savivaldybė gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus dokumentus ar trūkstamą informaciją, nurodydama duomenų pateikimo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų. Šiuo atveju savivaldybė pareiškėjui išsiunčia pranešimą pareiškėjo paramos paraiškoje pasirinktu būdu.

36.     Per savivaldybės nustatytą terminą nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, paramos paraiška atmetama.

37.     Savivaldybei gavus informacijos, kad dėl pareiškėjo veiklos yra pradėtas ar atliekamas ikiteisminis tyrimas, galintis turėti įtakos įgyvendinant paramos paraiškoje nurodytą veiklą, savivaldybė sustabdo paramos paraiškos vertinimą, kol bus gautos teisėsaugos institucijų išvados, ir apie tai informuoja Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministeriją (toliau – ministerija) ir Agentūrą.

38.     Sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo priima savivaldybė. Savivaldybė, priėmusi sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo:

38.1.  apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėjus per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo registruotu laišku arba el. paštu. Pranešime apie skiriamą paramą turi būti nurodyta, kad šią paramą iš dalies finansuoja EŽŪFKP, apskaičiuotas paramos sumos dydis, nurodant, kad tokio dydžio paramos suma bus išmokama tuo atveju, jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį nebus keičiama ar nutraukta ir bus tenkinamos kitos paramos skyrimo sąlygos, ir skiriamo avanso dydis. Kartu su pranešimu apie skiriamą paramą paramos gavėjui pateikiama Ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimo pažymos kopija. Kartu Draudimo sutarties keitimo arba nutraukimo atveju apie perskaičiuotą paramos sumos dydį savivaldybė informuoja Taisyklių 55 punkte nustatyta tvarka. Pranešimuose apie priimtą sprendimą neskirti paramos turi būti nurodyti sprendimo priėmimo pagrindai ir sprendimo apskundimo tvarka;

38.2.  mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 d. pateikia Agentūrai informaciją apie priimtus sprendimus skirti paramą:

38.2.1.           suvesdama į Ministerijos informacinę sistemą (toliau – ŽŪMIS) Taisyklių 2 priede nurodytus duomenis apie preliminarų lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti, kai avansas neskaičiuojamas ir nenurodomas;

38.2.2.           suvesdama į ŽŪMIS Taisyklių 3 priede nurodytus duomenis apie preliminarų lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti ir avansui paramos gavėjams išmokėti, nurodydama paramos gavėjams apskaičiuotą mokėtiną avansą. Nesant galimybės suvesti duomenis į ŽŪMIS, 4 priede nurodyti duomenys pateikiami Agentūrai el. paštu.

39.     Pareiškėjas tampa paramos gavėju nuo sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimo dienos.

40.     Agentūra:

40.1.  gavusi iš savivaldybės Taisyklių 38.2.2 papunktyje nurodytus duomenis, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų gavimo išmoka paramos gavėjams Taisyklių 62 punkte nustatyto dydžio avansą.

41.     Jei pareiškėjas mirė po paramos paraiškos pateikimo, bet iki sprendimo skirti paramą priėmimo dienos, paramos paraiška išregistruojama.

42.     Paramos gavėjui mirus ar esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms, dėl kurių paramos gavėjas negali vykdyti prisiimtų įsipareigojimų po sprendimo skirti paramą priėmimo, pareiškėjo prisiimti įsipareigojimai gali būti perduoti asmeniui, perimančiam paramos gavėjo įsipareigojimus ir tęsiančiam veiklą, jeigu jis įsipareigojimų perėmimo metu atitinka pareiškėjo tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus. Asmuo, perimantis paramos gavėjo įsipareigojimus, pateikia savivaldybei rašytinį prašymą dėl įsipareigojimų perėmimo ir paramos gavėjo mirties arba nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių patvirtinimo dokumentus. Šiame punkte nurodytais atvejais paramos lėšos gali būti išmokamos tais metais, kuriais buvo priimtas sprendimas skirti paramą, ir kitais dvejais kalendoriniais metais.

 

X SKYRIUS

MOKĖJIMO DOKUMENTŲ TEIKIMO, VERTINIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

43.     Paramos gavėjas, sumokėjęs draudimo įmonei visą pagal draudimo sutartį mokėtiną draudimo įmoką ir draudimo sutarčiai pasibaigus ar ją nutraukus, ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo sutarties pasibaigimo ar nutraukimo savivaldybei pateikia:

43.1.  visus draudimo sutarties pakeitimus (tuo atveju, jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį buvo keičiama ar buvo nutraukta);

43.2.  visos pagal draudimo sutartį mokėtinos draudimo įmokos sumos sumokėjimo įrodymo dokumentus ir, tuo atveju, jei draudimo įmonė grąžino pagalbos gavėjui sumokėtą draudimo įmoką ar jos dalį, lėšų grąžinimo įrodymo dokumentus;

43.3.  tuo atveju, jei įvyko draudžiamasis įvykis ir pagal draudimo sutartį buvo išmokėtos draudimo išmokos, – patirto nuostolio dydį ir draudimo įmonės išmokėtų draudimo išmokų dydį pagrindžiančius dokumentus.

44.     Taisyklių 43.1–43.3 papunkčiuose nurodyti dokumentai (toliau – mokėjimo dokumentai) pateikiami savivaldybei asmeniškai, per įgaliotą asmenį, registruotu paštu, elektroniniu paštu. Turi būti pateikiami mokėjimo dokumentų originalai arba kopijos. Kiekvienas mokėjimo dokumento lapas turi būti patvirtintas paramos gavėjo parašu, siunčiant elektroniniu paštu – saugiu elektroniniu parašu.

45.     Pagal Taisykles tinkamais laikomi tik tie paramos gavėjų draudimo įmokų mokėjimai draudimo įmonėms, kurie vykdyti per finansines institucijas.

46.     Mokėjimo dokumentus iš paramos gavėjų priima ir juos registruoja savivaldybės darbuotojai vadovaudamiesi darbo procedūrų aprašais.

47.     Savivaldybės darbuotojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo 43 punkte nurodytų mokėjimo dokumentų gavimo atlieka paramos gavėjo pateiktų mokėjimo dokumentų tikrinimą. Į 10 darbo dienų mokėjimo dokumentų vertinimo terminą neįskaičiuojami paklausimų paramos gavėjui ar kitoms institucijoms dėl papildomos informacijos pateikimo ir atsakymų gavimo terminai.

48.     Mokėjimo dokumentų vertinimo procesą organizuoja bei pateiktus mokėjimo dokumentus vertina savivaldybės darbuotojai vadovaudamiesi darbo procedūrų aprašais.

49.     Paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių norėdamas pratęsti Taisyklių 43 punkte nurodytą mokėjimo dokumentų pateikimo terminą savivaldybei iki Taisyklių 43 punkte nurodyto termino pabaigos Taisyklių 44 punkte nurodytais būdais pateikia argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo. Visais atvejais mokėjimo dokumentų pateikimo terminas negali būti pratęstas daugiau nei 30 kalendorinių dienų.

50.     Priėmus mokėjimo dokumentus, patikrinama, ar:

50.1.  reikalaujami mokėjimo dokumentai pateikti nepasibaigus mokėjimo dokumentų pateikimo terminui;

50.2.  pateikti visi reikalaujami mokėjimo dokumentai;

50.3.  pateikti mokėjimo dokumentai atitinka Taisyklių 43–45 punktuose nustatytus reikalavimus;

50.4.  pateikti mokėjimo dokumentai atitinka tinkamumo sąlygas ir reikalavimus gauti paramą, nurodytus Taisyklių 11.5–11.8 papunkčiuose;

50.5.  išlaidos tinkamos finansuoti pagal Taisyklių VII skyriuje nustatytus reikalavimus;

50.6 savivaldybė, nustačiusi, kad paramos gavėjas neatitinka Taisyklių 50.1–50.5 papunkčiuose nustatytų reikalavimų, per 10 darbo dienų priima sprendimą neskirti paramos ir apie tai pranešimu informuoja paramos gavėją, nurodydama tokio sprendimo motyvus ir sprendimo apskundimo tvarką.

51.     Savivaldybė, įvertinusi pateiktus mokėjimo dokumentus, paramos gavėjui apskaičiuotą mokėtinos paramos sumos dydį, apie kurį paramos gavėjas buvo informuotas Taisyklių 38.1 papunktyje nustatyta tvarka, perskaičiuoja tuo atveju, jei:

51.1pakeitus draudimo sutartį keitėsi apdraustųjų ūkinių gyvūnų ir (ar) bičių šeimų skaičius, gyvūnų grupės, draudimo suma ir (arba) draudimo įmokos suma;

51.2.  draudimo sutartis buvo nutraukta arba pasibaigė anksčiau ir dėl to paramos gavėjas sumokėjo mažesnę draudimo įmokos sumą, nei buvo nurodyta savivaldybei kartu su paramos paraiška pateiktoje draudimo sutartyje, arba paramos gavėjo sumokėta draudimo įmoka ar jos dalis buvo jam grąžinta.

52.     Taisyklių 51 punkte nurodytais atvejais savivaldybė draudimo sutarties atitiktį Taisyklių 11.5 papunktyje nurodytai sąlygai patikrina ir paramos gavėjui mokėtiną paramos sumą perskaičiuoja naudodama ŽŪDC skaičiuoklę. Skaičiavimo rezultatus – Ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimo pažymą – atspausdina ir pasirašo skaičiavimus atlikęs savivaldybės darbuotojas.

53.     Iškilus klausimų, susijusių su mokėjimo dokumentų vertinimu, savivaldybė gali paprašyti paramos gavėjo pateikti papildomus dokumentus ar trūkstamą informaciją, nurodydama duomenų pateikimo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų. Šiuo atveju savivaldybė paramos gavėjui išsiunčia pranešimą pareiškėjo paramos paraiškoje pasirinktu būdu.

54.     Per savivaldybės nustatytą terminą nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, mokėjimo dokumentai vertinami pagal turimus duomenis.

55.     Savivaldybė, priėmusi sprendimą dėl paramos gavėjui mokėtinos paramos dydžio, apie patikslintą mokėtinos paramos sumos dydį ir paramos gavėjui išmokėtą avanso sumą Taisyklių 38.1 papunktyje nurodytu būdu informuoja paramos gavėją per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo, nurodydama sprendimo priėmimo pagrindus ir sprendimo apskundimo tvarką. Kartu su pranešimu apie skiriamą paramą paramos gavėjui pateikiama Ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimo pažymos kopija. Jei paramos suma, apie kurią paramos gavėjas buvo informuotas 38.1 papunktyje nustatyta tvarka, nesikeičia, paramos gavėjas pakartotinai nėra informuojamas.

56.     Savivaldybė, mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 d. į ŽŪMIS suveda šių Taisyklių 4 priede nurodytus duomenis apie lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti.

57.     Agentūra, gavusi Taisyklių 56 punkte nurodytus duomenis, per 5 darbo dienas el. paštu kreipiasi į draudimo įmones dėl gautų duomenų patikrinimo, pateikdama Taisyklių 5 priede nurodytus duomenis apie paramos gavėjus, draudimo sutartis ir draudimo įmokų sumas.

58.     Agentūra, gavusi iš draudimo įmonių informaciją dėl pateiktų duomenų apie paramos gavėjų draudimo sutartis ir sumokėtas draudimo įmokų sumas teisingumo (draudimo įmonės informaciją teikia pagal Agentūros ir draudimo įmonės dvišalėje sutartyje suderintas duomenų teikimo formas ir terminus), atrenka visas draudimo sutartis, dėl kurių nustatyti neatitikimai, ir atlieka duomenų administracinę patikrą darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka.

59.     Agentūrai gavus informacijos, kad dėl paramos gavėjo veiklos yra pradėtas ar atliekamas ikiteisminis tyrimas, galintis turėti įtakos įgyvendinant paramos paraiškoje nurodytą veiklą, Agentūra sustabdo paramos gavėjo duomenų administracinę patikrą, kol bus gautos teisėsaugos institucijų išvados, ir apie tai informuoja Ministeriją ir savivaldybę.

60.     Agentūra atlieka patikrą vietoje darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka.

61.     Agentūra apie patikros vietoje metu ir duomenų administracinės patikros metu nustatytus neatitikimus, taikytinas sankcijas ir (ar) kitas vertinimo metu rastas klaidas raštu ir (ar) el. paštu informuoja savivaldybę. Gavusi minėtą informaciją, savivaldybė patikslina sprendimą dėl paramos skyrimo bei duomenis ŽŪMIS ir apie tai informuoja Agentūrą ir atitinkamą paramos gavėją Taisyklių 55 punkte nurodytu būdu.

62.     Paramos lėšoms išmokėti taikomas išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas, kai avansas nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos. Avanso dydis paramos gavėjui – 70 proc. mokėtinos paramos sumos, nurodytos Taisyklių 38 punkte įvardytame savivaldybės sprendime.

63.     Bendra paramos gavėjui išmokėta paramos suma (įskaitant išmokėtą avanso sumą) negali viršyti paramos gavėjui apskaičiuotos mokėtinos paramos sumos, nurodytos Taisyklių 38 punkte įvardytame savivaldybės sprendime (jei paramos suma nebuvo perskaičiuota, kaip nurodyta Taisyklių 52 punkte), arba nurodytos Taisyklių 55 punkte įvardytame savivaldybės sprendime (jei paramos suma buvo perskaičiuota, kaip nurodyta Taisyklių 52 punkte) arba nurodytos Taisyklių 61 punkte įvardytame savivaldybės sprendime (jei paramos suma buvo perskaičiuota dėl Taisyklių 61 punkte nurodytų priežasčių). Tuo atveju, jei paramos gavėjui apskaičiuota galutinė mokėtina paramos suma yra mažesnė už išmokėtą avanso sumą, paramos gavėjas privalo grąžinti gautą avansą ar jo dalį Agentūrai.

64.     Agentūra užsako lėšas (išskyrus avansą) ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį ir išmoka lėšas paramos gavėjams Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

65.     Visa paramos suma išmokama tiesiogiai paramos gavėjui.

66.     Parama mokama neatsižvelgiant į tai, ar draudžiamasis įvykis įvyko, ar ne.

67.     Paramos suma neišmokama paramos gavėjui ir išmokėta avanso suma susigrąžinama, jeigu Agentūra patikros vietoje metu ir (arba) duomenų administracinės patikros metu nustato, kad paramos gavėjas ir (ar) jo pateikti dokumentai neatitinka Taisyklių III ir IV skyriuose nustatytų sąlygų ir reikalavimų.

68.     Informacija apie paramos gavėjus skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt, nurodant priemonės pavadinimą, paramos gavėjo vardą ir pavardę arba pavadinimą ir sumas, kurias gavo kiekvienas paramos gavėjas.

69.     Paramos lėšoms išmokėti taikomas išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu, kai avansas nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos, būdas.

70.     Projektai finansuojami pagal šias regionams taikomas EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo įnašo normas:

70.1Sostinės regionui taikoma 43 proc. EŽŪFKP įnašo norma;

70.2Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui taikoma 85 proc. EŽŪFKP įnašo norma.

71.     Intervencinei priemonei taikomas projekto priskyrimo regionams principas – pagal projekto įgyvendinimo vietą.

 

XI SKYRIUS

SANKCIJOS

 

72.     Netinkamai įgyvendinančiam remiamą veiklą paramos gavėjui gali būti taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos.

73.     Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3D-80 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.

74.     Nustačius įsipareigojimų, nurodytų Taisyklių V skyriuje, nevykdymą, taikoma 10 proc. pagal draudimo sutartį apdraustai ūkinių gyvūnų rūšiai apskaičiuotos kompensuotinos draudimo įmokos sumos sankcija.

75.     Grąžintinos lėšos, susidariusios įgyvendinant Taisykles, administruojamos vadovaujantis Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant Europos Sąjungos žemės ūkio fondų priemones, administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 137 „Dėl Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant Europos Sąjungos žemės ūkio fondų priemones, administravimo taisyklių patvirtinimo“.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

76.     Ministerijos prašymu, Agentūra teikia Ministerijai informaciją, susijusią su pagal Taisykles teikiama parama.

77.     Dokumentų saugojimo, sprendimų vilkinimu atlikti kompetencijai priskirtus veiksmus apskundimo tvarką reglamentuoja Administravimo taisyklės ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas. Pareiškėjai, gavę išmokas neteisėtai, arba asmenys, prisidėję prie neteisėtų išmokų gavimo (sąmoningai patvirtinę klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_______________________

 

 

 

Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros

2023–2027 m. strateginio plano

intervencinės priemonės „Pasėlių,

augalų ir gyvūnų draudimas“ veiklos

„Gyvūnų draudimo įmokos kompensacija“

įgyvendinimo taisyklių

1 priedas

 

(Paramos paraiškos pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano intervencinės priemonės „Pasėlių, augalų ir gyvūnų draudimas“ veiklos „Gyvūnų draudimo įmokos kompensacija“ įgyvendinimo taisykles forma)*

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

(pildo savivaldybės administracijos darbuotojas)

 

|__|__|__|__| |__|__| |__|__| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(paraiškos registracijos data ir registracijos numeris)

 

(paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos) (vardas, pavardė) (parašas)

 

Paraiška vertinti priimta   

Paraiška atmesta               

 

 

 

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

_______________________________ savivaldybės administracijai

 

 

PARAMOS PARAIŠKA pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano intervencinės priemonės „Pasėlių, augalų ir gyvūnų draudimas“ veiklos „Gyvūnų draudimo įmokos kompensacija“ įgyvendinimo taisykles

 

Nr._________

(data)

 

(sudarymo vieta)

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

Adresas:

(Nurodoma pareiškėjo gyvenamoji vieta (įmonės buveinės adresas), telefonas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir priemonės įgyvendinimo metu)

Savivaldybės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Seniūnijos pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Gyvenamosios vietovės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Gatvės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Namo Nr. |__|__|__|

Buto Nr. |__|__|__|

Pašto indeksas |__|__|__|__|__|__|__|

Telefono Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Fakso Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

El. paštas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Pareiškėjo banko rekvizitai (nurodyti (duomenis, kur bus pervesta patvirtinta paramos suma) – banko pavadinimą, banko kodą ir savo atsiskaitomosios sąskaitos numerį)

 

Banko pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

Banko kodas |__|__|__|__|__|__|__|

 

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą?

Pastaba. Užpildykite, pažymėdami langelį ženklu „X“.

Paštu

Elektroniniu paštu

 

1. Informacija apie ūkininką (pildo tik fiziniai asmenys)

1.1. Žemės ūkio valdos atpažinties kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

1.2. Asmens kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

2. Informacija apie juridinį asmenį (pildo tik juridiniai asmenys)

2.1. Žemės ūkio valdos atpažinties kodas  |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

2.2. Juridinio asmens atpažinties kodas  |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(Juridinių asmenų registro išduotame registravimo pažymėjime nurodytas kodas)

 

 

II. INFORMACIJA APIE VEIKLĄ, KURIAI PRAŠOMA PARAMOS

1. Programos priemonės veiklos srities kodas

KP15riz-02

2. Informacija apie draudimo sutartį

Nurodoma draudimo sutarties data, serija ir Nr.

 

3. Draudžiamųjų gyvūnų rūšis

 

 

4. Gyvūnų laikymo vieta

(duomenys patikrai vietoje atlikti)

Nurodomas vietovės adresas (savivaldybės pavadinimas, seniūnijos pavadinimas, vietovės pavadinimas, gatvės pavadinimas, namo Nr., buto Nr., pašto indeksas)

Tuo atveju, kai yra kelios draudimo įmonėje draudžiamų ūkinių gyvūnų laikymo vietovės, nurodomi visų ūkinių gyvūnų laikymo vietovių adresai.

5. Draudimo sutartyje nurodyta draudimo įmokos suma, Eur

Nurodoma draudimo sutartyje nurodyta pagal draudimo sutartį mokėtina draudimo įmokos suma, Eur

6. Draudimo sutarties laikotarpis

Nurodoma draudimo sutarties galiojimo pradžios data ir pabaigos data

7. Asmuo, atsakingas už vykdomą veiklą

(pildyti, jei tai ne pareiškėjas)

 

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už vykdomos veiklos priežiūrą, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.)

 

 

 

III. VEIKLOS SANTRAUKA

Trumpas veiklos esmės aprašymas (ne daugiau kaip 1 puslapis):

žemės ūkio valdos / ūkio apibūdinimas;

vieta, kurioje bus vykdoma veikla;

ūkinių gyvūnų draudimo aktualumas;

kaip vykdoma veikla atitinka Taisyklių II skyriuje nurodytus prioritetus, tikslines sritis ir kompleksinius tikslus;

kita informacija.

 

 

 

IV. KITA INFORMACIJA

1.

Ar užtikrinate, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų?

Taip      Ne

2.

Ar patvirtinate, kad apdrausti ūkiniai gyvūnai yra ir draudimo sutarties galiojimo laikotarpiu bus laikomi Lietuvos Respublikos teritorijoje?

Taip      Ne

3.

Patvirtinu, kad atitinku Tiesioginių išmokų taisyklių 4 punkte nustatytus aktyvaus ūkininko reikalavimus

(pažymimas vienas pasirinkimas)

 

3.1.

Patvirtinu, kad atitinku Tiesioginių išmokų taisyklių 4.1 papunktyje nustatytą reikalavimą

3.2.

Patvirtinu, kad atitinku bent vieną iš Tiesioginių išmokų taisyklių 4.2 papunktyje nustatytų kriterijų

.

 

 

V. PATEIKIAMi DOKUMENTAI

(pažymima (ženklu „X“), kurie dokumentai pateikiami, ir nurodomas pateikiamų dokumentų lapų skaičius).

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti X

Lapų skaičius

1.

Paramos paraišką pasirašiusio ir (arba) pateikusio savivaldybei asmens įgaliojimų patvirtinimo dokumentas (teikiama, jeigu paramos paraišką pasirašo ir pateikia pareiškėjo įgaliotas asmuo)

|__|__|

2.

Draudimo sutartis

|__|__|

3.

Kiti dokumentai (įrašyti)

|__|__|

 

 

VI. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

Aš, pretenduojantis (-i) gauti paramą pagal priemonės „Pasėlių, augalų ir gyvūnų draudimas“ veiklą „Gyvūnų draudimo įmokos kompensacija“, susijusią su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, pasirašydamas (-a) šioje paramos paraiškoje, patvirtinu, kad:

1. šioje paramos paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga;

2. esu susipažinęs (-usi) su Taisyklių reikalavimais;

3. esu informuotas (-a) ir sutinku, kad savivaldybė ir Agentūra tikrins pateiktus duomenis kituose valstybės registruose ir duomenų bazėse. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad esu atsakingas (-a) už reikiamų dokumentų ir (arba) pažymų pateikimą Agentūrai laiku;

4. žinau, kad savivaldybė, priimdama sprendimą dėl paramos suteikimo (nesuteikimo), vadovausis viešuosiuose registruose esančiais duomenimis;

5. nesu pažeidęs (-usi) jokios sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų;

6. nėra ir nebus dirbtinai sukurtos sąlygos paramai gauti;

7. žinau, kad paramos paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją);

8. žinau, kad savivaldybė ir Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir prašyti papildomos informacijos;

9. žinau, kad Agentūra gali atlikti patikrą vietoje. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir ES institucijos;

10. esu informuotas (-a) ir sutinku, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

11. esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens duomenis („teisė būti pamirštam“), sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, taip pat nesutikti (teisiškai pagrindžiant), kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys, bei teisę į duomenų perkeliamumą;

12. esu informuotas (-a), kad duomenų tvarkytoja yra savivaldybė ir Agentūra;

13. žinau, kad, jei norėdamas (-a) gauti paramą pateiksiu melagingos informacijos arba dėl aplaidumo nepateiksiu būtinos informacijos, man gali būti taikomos teisės aktų numatytos sankcijos;

14. žinau, kad, jei netinkamai vykdysiu veiklą pagal šią paramos paraišką ar kitaip pažeisiu teisės aktų, reglamentuojančių paramos teikimą ir administravimą, reikalavimus, man gali būti taikomos teisės aktų numatytos sankcijos.

Įsipareigoju:

1. laikytis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakyme Nr. 3D-234 nustatytų ūkinių gyvūnų laikymo vietų registravimo ir jose laikomų ūkinių gyvūnų ženklinimo ir apskaitos reikalavimų;

2. tuo atveju, kai yra draudžiami paukščiai ir (ar) bitės, draudimo sutarties galiojimo metu kartą per kiekvieno kalendorinio ketvirčio pirmąjį mėnesį registruoti Ūkinių gyvūnų registre duomenis apie laikomus paukščius Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakyme Nr. 3D-234 nustatyta tvarka;

3. ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo sutarties pasibaigimo ar nutraukimo sumokėti visą pagal draudimo sutartį mokėtiną draudimo įmoką ir pateikti savivaldybei visus dokumentus dėl draudimo sutarties pakeitimo (jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį buvo keičiama ar nutraukta), visus draudimo įmokų sumokėjimo patvirtinimo dokumentus ir, tuo atveju, jei draudimo įmonė grąžino sumokėtą draudimo įmoką ar jos dalį, lėšų grąžinimą įrodančius dokumentus, o tuo atveju, jei įvyko draudžiamasis įvykis ir pagal draudimo sutartį buvo išmokėtos draudimo išmokos, – patirto nuostolio dydį ir išmokėtų draudimo išmokų dydį pagrindžiančius dokumentus;

4. ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų pranešti savivaldybei apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje paramos paraiškoje, taip pat apie savo rekvizitų pasikeitimus bei aplinkybių, kurios turi įtakos tinkamam įsipareigojimų vykdymui, atsiradimą;

5. draudimo įmokos mokėjimus draudimo įmonei vykdyti tik per finansines institucijas;

6. gavęs (-usi) savivaldybės ar Agentūros sprendimą dėl paramos neskyrimo, paramos išmokėjimo sustabdymo, paramos sumažinimo, dėl paramos mokėjimo nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti paramos lėšas ar jų dalį, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir (arba) grąžinti paramos lėšas į sprendime nurodytą sąskaitą. Žinau, kad per Agentūros rašte nustatytą terminą negrąžinus paramos lėšų ar jų dalies, yra skaičiuojamos palūkanos. Palūkanos už pavėluotas grąžinti lėšas apskaičiuojamos teisės aktų nustatyta tvarka;

7. klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai;

8. sudaryti sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti ir (arba) kontroliuoti, tikrinti, kaip yra vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką skiriama parama;

9. teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti;

10. tinkamai saugoti visus dokumentus, susijusius su paramos skyrimu.

Esu informuotas (-a), kad:

1. paramos paraiškoje pateikti ir su jos įgyvendinimu susiję duomenys būtų apdorojami, tvarkomi ir saugomi elektroniniu būdu / informacinėje sistemoje, juos kontrolės, priežiūros, statistikos ir vertinimo tikslams gali panaudoti savivaldybė, Agentūra, Žemės ūkio ministerija, kitos su Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai administravimu susijusios Lietuvos Respublikos ir ES institucijos;

2. informacija apie man skirtą paramą, nurodant pareiškėjo vardą, pavardę / pavadinimą ir išmokėtą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos, vertinimo bei tyrimų tikslais;

3. paramos paraiškoje ir kituose savivaldybei ir Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir kiti duomenys ir (arba) juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose;

4. savivaldybė ir Agentūra gautų mano asmens ir kitus duomenis ir (arba) juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenis iš kitų fizinių / juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais;

5. Agentūros tvarkomi mano asmens duomenys (kategorijos) bei detalesnė informacija apie mano asmens duomenų tvarkymą yra nurodyta www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“;

6. mano asmens duomenys yra saugomi iki išmokų mokėjimo, administravimo ir priežiūros laikotarpio pabaigos, vėliau šie duomenys archyvuojami bei perduodami valstybės archyvams;

7. mano asmens duomenys yra tvarkomi šiais asmens duomenų tvarkymo tikslais bei teisiniais pagrindais: asmens, teikiančio paramos paraišką, tapatybės nustatymo, paramos administravimo, mokėjimo ir kontrolės, paramos viešinimo tikslais, įgyvendinant 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005, 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1306/2013 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 352/78, (EB) Nr. 165/94, (EB) Nr. 2799/98, (EB) Nr. 814/2000, (EB) Nr. 1290/2005 ir (EB) Nr. 485/2008, 2014 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 908/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1306/2013 taikymo taisyklės, susijusios su mokėjimo agentūromis ir kitomis įstaigomis, finansų valdymu, sąskaitų patvirtinimu, patikrų taisyklėmis, užstatais ir skaidrumu.

Pastaba. Parašu patvirtinama, kad pateikti teisingi duomenys ir prisiimami išvardyti įsipareigojimai.

 

_________________________________________           _____________ _______________________

(pareiškėjo arba jo įgalioto asmens pareigos)                                        (parašas)                     (vardas, pavardė)

 

 



* Pildydami rašykite didžiosiomis raidėmis ir aiškiu šriftu.