Logo  Description automatically generated with medium confidence

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2011 M. GRUODŽIO 30 D. ĮSAKYMO NR. V-2558 „DĖL PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMO ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. gegužės 10 d. Nr. V-737

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-2558 „Dėl Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdoma tradiciniu būdu, patalpa (klasė, kabinetas ir kt.) paruošiama likus ne mažiau kaip 12 valandų iki pasiekimų patikrinimo ar pasiekimų patikrinimo dalies pradžios. Prieš pasiekimų patikrinimą patalpos turi būti išvalytos. Organizuojant patalpų valymą pasiekimų patikrinimo centruose rekomenduojama atsižvelgti į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos parengtas rekomendacijas patalpoms valyti. Prieš pasiekimų patikrinimą ir jo metu būtina užtikrinti pasiekimų patikrinimo vykdymo patalpų vėdinimą.

Mokinių srautai reguliuojami taip, kad būtų išvengta artimo kontakto tarp jame esančių asmenų. Atsižvelgiant į tai, planuojamas tiek mokinių atvykimas, tiek pasiskirstymas į pasiekimų patikrinimo patalpas, tiek sanitarinių patalpų, įrenginių (tualetų, praustuvių) skaičius. Mokyklose sudaromos tinkamos sąlygos mokinių ir vykdytojų rankų higienai (visose praustuvėse tiekiamas šiltas ir šaltas vanduo, prie praustuvių padėta skysto muilo, vienkartinių rankšluosčių ar rankų džiovintuvas). Šalia įėjimų į patalpas, kuriose vykdomas pasiekimų patikrinimas, sudaroma galimybė rankų dezinfekcijai (gerai matomoje vietoje pakabintos rankų dezinfekcijai skirtos priemonės). Be to, sudaromos higieniškos sąlygos mokiniams nemokamai atsigerti vandens.

Jei pasiekimų patikrinimo metu kompiuteriais, žodynais naudojasi keli mokiniai, liečiamas kompiuterių paviršius dezinfekuojamas po kiekvieno panaudojimo (kompiuterio klaviatūra, pelė, liečiamojo ekrano paviršius) arba naudojimuisi skiriamos vienkartinės pirštinės.“

2.   Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Pasiekimų patikrinime ar pasiekimų patikrinimo dalyje, išskyrus kalbų patikrinimo dalis žodžiu, vykdomoje elektroniniu ar tradiciniu būdu, mokiniams ir buvusiems mokiniams skiriami atskiri stalai / suolai. Visi stalai / suolai sustatomi viena kryptimi keliomis eilėmis ir pažymimi taip, kaip nurodoma vykdymo protokole, t. y. užrašoma grupė ir eilės numeris. Eilėje tos pačios grupės mokinių ir buvusių mokinių vietos numeruojamos nuosekliai, tarp visų patalpoje esančių asmenų rekomenduojama išlaikyti ne mažesnį kaip dviejų metrų atstumą. Prie patalpų pakabinami mokinių grupių sąrašai. Sąrašai sudaromi iš 9 mokinių ar buvusių mokinių.

3. Pakeičiu 53.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

53.1. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar tradiciniu būdu, pasiekimų patikrinimo vykdymo dieną vyresniojo vykdytojo nurodytu laiku paima iš vyresniojo vykdytojo vykdymo protokolus, įrašo į juos reikalaujamą informaciją (papildomas pavardes įrašyti draudžiama). Prieš įleisdamas mokinius ir buvusius mokinius į pasiekimų patikrinimą, kartu su mokyklos vadovo paskirtais asmenimis atlieka pirminį mokinių ir buvusių mokinių asmens tapatybės dokumentų patikrinimą išlaikydamas tarp asmenų rekomenduojamus dviejų metrų atstumus. Asmenys, kuriems pasireiškia ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymiai (karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.), į pasiekimų patikrinimo patalpas neįleidžiami ar nedelsiant iš jų pareikalaujama pasišalinti;“.

4. Pakeičiu 53.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

53.3. kai pasiekimų patikrinimas ar pasiekimų patikrinimo dalis vykdomi elektroniniu ar tradiciniu būdu, ne vėliau kaip prieš 15 minučių iki pasiekimų patikrinimo ar pasiekimų patikrinimo dalies raštu pradžios, išlaikydamas tarp asmenų rekomenduojamus dviejų metrų atstumus, patikrina asmens dokumentus, įleidžia mokinius į patalpą ir nurodo vietą pagal sąrašą. Informuoja, kad mokiniai į patalpą neįsineštų asmeninių daiktų (išskyrus vykdymo instrukcijoje nurodytas priemones), prireikus patikslina klaidingai įrašytus mokinių ir buvusių mokinių vardus ir pavardes ir apie klaidingai įrašytus mokinių ir buvusių mokinių vardus ir pavardes informuoja vyresnįjį vykdytoją, kuris inicijuoja duomenų keitimus sistemoje KELTAS ir Mokinių registre. Vykdytojui kilus abejonių dėl mokinio tapatybės ir jam paprašius, saugiu, rekomenduojamu ne mažiau kaip dviejų metrų atstumu trumpam nusiima veido kaukę, jeigu ją dėvi;“.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                               Jurgita Šiugždinienė