LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2008 M. RUGSĖJO 10 D. ĮSAKYMO NR. 3-327 „DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO LAIVYBOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. liepos 18 d. Nr. 3-341

Vilnius

 

 

 

P a k e i č i u Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 3-327 „Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių patvirtinimo“:

1.    Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Susidarius ekstremaliosioms situacijoms ar įvykiams, pažeidus Taisyklių reikalavimus, uoste esantys fiziniai ir juridiniai asmenys nedelsdami apie tai privalo informuoti akcinės bendrovės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (toliau – Uosto direkcija) Uosto priežiūros skyriaus (toliau – UPS) budintį uosto dispečerį-koordinatorių (toliau – uosto dispečeris) ir skubiosios pagalbos tarnybas bendru telefono ryšio numeriu 112, taip pat organizuoti ekstremaliųjų situacijų likvidavimo ir jų padarinių šalinimo veiksmus.“

2.   Pakeičiu 5 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

5. Taisyklių vykdymo priežiūrą kontroliuoja uosto kapitonas per jam pavaldžius Uosto direkcijos tarnybų darbuotojus, kurie turi teisę tikrinti:“.

3.       Pakeičiu 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.1. laivo krovinio tvirtinimo vadovą, kuris turi būti patvirtintas laivo vėliavos valstybės kompetentingos institucijos arba jos įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės;“.

4.   Pakeičiu 7.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatyme, Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatyme, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme, Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekse, Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme, Lietuvos Respublikos jūros aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme ir Tarptautinėse sveikatos priežiūros taisyklėse (2005 m.).“

5.       Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Jeigu LUVIS neveikia, išankstinio pranešimo duomenys UPS pateikiami elektroniniu būdu, o UPS apie LUVIS neveikimą informuoja uoste tikrinimą atliekančias valstybės institucijas ir įstaigas.“

6.   Pakeičiu 10.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.11. pranešimas apie laive esančias atliekas pagal Laivų atliekų tvarkymo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 3-414/346 „Dėl Laivų atliekų tvarkymo nuostatų patvirtinimo“, (toliau – Atliekų tvarkymo nuostatai);“.

7.   Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Laivo agentas, laivo kapitonas arba kitas laivo kapitono ar laivo savininko (valdytojo) įgaliotas asmuo, kuris nepateikia banko garantijos ar draudimo bendrovės išduoto laidavimo draudimo, Uosto direkcijai privalo pateikti (įskaitant ir teikimą elektroniniu būdu) atliktus preliminarius konkretaus laivo uosto rinkliavų skaičiavimus ir laivo agentavimo įmonės vadovo ar kito pagal įmonėje nustatytą tvarką įgalioto įmonės atstovo patvirtintą mokėjimo pavedimo kopiją, kurioje būtų informacija apie mokėjimo įvykdymą.“

8.   Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Laivams iš uosto leidžiama išplaukti tik atidavus visas laivų atliekas, kaip tai numatyta Atliekų tvarkymo nuostatuose ir Uosto direkcijos generalinio direktoriaus patvirtintame Laivų atliekų priėmimo ir tvarkymo Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste plane. Ne vėliau kaip prieš 12 valandų iki išplaukimo, o tuo atveju, jeigu laivo buvimo uoste terminas trumpesnis nei 12 valandų, laivui prisišvartavus prie krantinės laivo kapitonas arba kitas laivo kapitono ar laivo savininko (valdytojo) įgaliotas asmuo per LUVIS privalo pateikti atliekų atidavimo užsakymą dėl užterštų vandenų, šiukšlių ir kitų atliekų priėmimo ir atiduoti užsakyme nurodytas atliekas iki laivo išplaukimo įregistravimo.“

9.   Pakeičiu 24 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

24. UPS turi būti įregistruojamas šių Lietuvos Respublikoje įregistruotų laivų terminuotas plaukiojimas (iki įgaliotosios pripažintosios organizacijos išduotų laivo dokumentų galiojimo pabaigos arba iki laivo įgulos pasikeitimo, bet ne ilgiau kaip 24 mėnesių):“.

10. Pakeičiu 24.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.2. žvejybos laivų, kurių BT 300 ir mažiau, žvejojančių Baltijos jūroje ir reiso metu neįplaukiančių į užsienio valstybės uostą;“.

11. Pakeičiu 24.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.5. pramoginių laivų, plaukiančių į jūrą, išskyrus burinius laivus.“

12. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Taisyklių 24 punkte nurodytų laivų kapitonai terminuotam laivo plaukiojimui įregistruoti privalo pateikti UPS:

25.1. bendrąją deklaraciją;

25.2. laivo įgulos narių sąrašą;

25.3. laivo įgulos narių (jūrininkų, vidaus vandenų transporto specialistų, pramoginių laivų laivavedžių) kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus (originalus);

25.4. laivo registraciją patvirtinantį dokumentą ir leidimą naudoti laivo radijo stotį;

25.5. vieną iš toliau išvardintų dokumentų: laivo saugaus plaukiojimo liudijimą, vidaus vandenų transporto priemonės tinkamumo plaukioti liudijimą, supaprastintą vidaus vandenų transporto priemonės tinkamumo plaukioti liudijimą, galiojančią techninę apžiūrą ar laivo patikrinimą patvirtinantį dokumentą.

13. Pakeičiu 28.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

28.1. įgaliotosios pripažintosios organizacijos leidimą išplaukti eigos bandymams;“.

14. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Uosto akvatorijoje laivai privalo plaukioti su locmanu, išskyrus Saugios laivybos įstatyme nustatytus atvejus. Locmanas gali vesti laivą nuotoliniu būdu, naudodamas nuotolinio vedimo  įrangą, jeigu laivo kapitonas su tuo sutinka.“

15. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Uoste laivus nuo vienos krantinės prie kitos peršvartuoja locmanai, išskyrus laivų statybos ir remonto įmonių krantines, prie šių krantinių tai gali padaryti locmano funkcijas atliekantys laivų remonto įmonių kapitonai, turintys Saugios laivybos įstatyme nurodytos Vyriausybės įgaliotos institucijos išduotus locmano liudijimus.“

16. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Locmanas, sužinojęs, kad laive yra gedimas ar kad laivas neatitinka jam keliamų reikalavimų, dėl ko gali kilti grėsmė žmonėms, materialiajam turtui ar aplinkai, nedelsdamas privalo apie tai informuoti LET. LET operatorius nedelsdamas privalo apie tai informuoti Lietuvos transporto saugos administraciją (toliau – Administracija) ir elektroniniu būdu perduoti informaciją apie laivą (pavadinimą, TJO identifikavimo numerį, šaukinį, vėliavą), maršrutą (paskutinį įplaukimo uostą, paskirties uostą), taip pat laive nustatytų akivaizdžių defektų aprašymą. LET operatorius apie tai informuoja uosto kapitoną ir privalo uždrausti įplaukti tokiam laivui į uostą ar iš jo išplaukti iki atskiro uosto kapitono nurodymo.“

17. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Laivo kapitonas, nustatęs, kad laivas negalės plaukti 8 mazgų arba mažesniu greičiu, nedelsdamas informuoja LET, o ši įspėja uosto krantinių, kuriose kraunami pavojingieji ir (ar) aplinką teršiantys kroviniai ir pro kurias plauks laivas, naudotoją, kad laikinai būtų sustabdyti pavojingųjų ir (ar) aplinką teršiančių krovinių krovos darbai.“

18. Pakeičiu 61 punktą ir jį išdėstau taip:

61. Apie numatomas rengti pramoginių, sportinių arba burinių laivų varžybas, regatas ir kitas šventes uosto akvatorijoje, gavę rašytinį (įskaitant ir pateiktą elektroniniu būdu) uosto kapitono leidimą, organizatoriai privalo ne vėliau kaip prieš dvi dienas pranešti Administracijai ir Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centrui.“

19. Pakeičiu 62 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

62. Pramoginiams, sportiniams, buriniams, mažiesiems ir žvejybos laivams draudžiama:“.

20. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Švartuoti laivus uoste gali asmenys, turintys galiojantį švartuotojo pažymėjimą. Vykdant švartavimo veiklą pildomas švartavimo operacijų žurnalas.“

21. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Uosto krantinės naudotojas užtikrina, kad, likus ne mažiau kaip 10 minučių iki laivo švartavimo operacijų pradžios, švartuotojų grupė būtų pasirengusi atlikti švartavimo darbus. Švartavimo operacijas atliekančių švartuotojų vardai ir pavardės turi būti įrašyti švartavimo žurnale, kuriame taip pat nurodomas laivo pavadinimas, švartuotojų paskirstymas (laivapriekyje, laivagalyje), švartavimo operacijos pradžios ir pabaigos data ir laikas, įvykę avariniai atvejai ir avarijos švartavimo metu.“

22. Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:

74. Švartavimo metu švartavimo grupės vadovas rodo (nakties metu su žibintu) reikiamą laivo priekinės arba galinės dalies padėtį.“

23. Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90. Laivai bortas prie borto gali stovėti tik raštu (įskaitant ir teikimą elektroniniu būdu) suderinus su šių laivų kapitonais ir uosto krantinės naudotoju ir gavus uosto kapitono leidimą (išskyrus mažuosius, žvejybos, uosto paslaugų, pramoginius, sportinius, burinius laivus ir mažųjų žvejybos laivų prieplaukoje stovinčius laivus).“

24. Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:

91. Laivų, stovinčių prie krantinių, eigos variklių, mechanizmų parengtis ir įgulos narių skaičius privalo užtikrinti laivo, kitų laivų ir uosto saugumą. Nutraukti eigos variklių, vairavimo ir inkaravimo įrenginių eksploataciją galima tik gavus uosto kapitono ir uosto krantinės naudotojo rašytinį (įskaitant ir pateiktą elektroniniu būdu) leidimą pagal laivo kapitono paraišką, kurioje nurodomos šių mechanizmų išjungimo priežastys ir laikotarpis. Bet kokiu atveju už laivo saugumą atsako jo kapitonas. Prieš išplaukiant tokiam laivui UPS inspektorius turi teisę pareikalauti, kad būtų atliktas laivų klasifikavimo bendrovės įvertinimas ir pateiktas jos išduotas atliktų darbų įvertinimo aktas.“

25. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:

98. Visi uoste esantys asmenys, sužinoję, kad uoste esančiuose laivuose yra gedimų ar kad jie neatitinka saugios laivybos reikalavimų, dėl ko gali kilti grėsmė žmonėms, aplinkai, materialiajam turtui, nedelsdami privalo informuoti UPS. UPS inspektorius nedelsdamas apie tai informuoja uosto kapitoną ir Administraciją. Apie atvejus, kai gali kilti grėsmė aplinkai, UPS inspektorius nedelsdamas privalo informuoti Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Klaipėdos valdybą.“

26. Pakeičiu 100 punktą ir jį išdėstau taip:

100. Uosto akvatorijoje eksploatuojami plaukiojantys dokai privalo būti įregistruoti Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre ir turėti Administracijos išduotus galiojančius registracijos dokumentus.“

27. Pakeičiu 103.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

103.1. naudoti atvirą ugnį, nesuderinus raštu (įskaitant ir teikimą elektroniniu būdu) su uosto krantinės naudotoju ir UPS;“.

28. Pakeičiu 103.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

103.3. nutraukti gaisrinės sistemos eksploatavimą, neįrengus alternatyvios sistemos, atitinkančios laivo vėliavos valstybės kompetentingos institucijos arba jos įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės nustatytus reikalavimus;“.

29. Pakeičiu 103.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

103.5. eksploatuoti laivus, kai jų gaisrinė įranga neatitinka laivo vėliavos valstybės kompetentingos institucijos arba jos įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės nustatytų reikalavimų;“.

30. Pakeičiu 104 punktą ir jį išdėstau taip:

104. Povandeniniai techniniai darbai uosto akvatorijoje atliekami tik gavus uosto kapitono leidimą ir suderinus su uosto krantinių naudotoju, prie kurio naudojamų krantinių bus vykdomi darbai. Įmonės, siekiančios vykdyti povandeninius techninius darbus jūrų uostuose ir jūroje, turi atitikti Saugios laivybos įstatyme įtvirtintus reikalavimus.“

31. Pakeičiu XII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

XII SKYRIUS

NAFTOS PRODUKTŲ AR ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ TIEKIMAS Į LAIVĄ“.

32. Pakeičiu 112 punktą ir jį išdėstau taip:

112. Laivo kapitonas, laivo savininkas (valdytojas) arba kitas laivo kapitono ar laivo savininko (valdytojo) įgaliotas asmuo, informavęs uosto krantinės naudotoją, ne vėliau kaip prieš 2 valandas privalo informuoti uosto dispečerį apie numatomą naftos produktų ar alternatyviųjų degalų tiekimo į laivą operaciją. Šiame skyriuje vartojama sąvoka „naftos produktai“ suprantama kaip naftos produktai, kurie laive naudojami kaip degalai ar tepalai. Naftos produktai ar alternatyvieji degalai, išskyrus elektros energiją, į laivą gali būti tiekiami tik atlikus muitinės patikrinimą.“

33. Pakeičiu 113 punktą ir jį išdėstau taip:

113. Krovos darbų metu leidžiama tiekti naftos produktus ar alternatyviuosius degalus į laivą, jeigu laivo krovinio ir tiekti skirtų naftos produktų ar alternatyviųjų degalų, išskyrus elektros energiją, pliūpsnio temperatūra yra aukštesnė nei 60 °C pagal Tarptautinio jūra gabenamų pavojingų krovinių kodekso (toliau – IMDG kodeksas), Tarptautinių naftos tanklaivių ir terminalų taisyklių (ISGOTT) ir atitinkamų Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių degalų kokybę, reikalavimus.“

34. Pripažįstu netekusiu galios 115 punktą.

35. Pakeičiu 116 punktą ir jį išdėstau taip:

116. Draudžiama tiekti naftos produktus ar alternatyviuosius degalus, jeigu:

116.1. laive arba tiekiančiame naftos produktus ar alternatyviuosius degalus laive yra netvarkinga gaisrinė įranga arba nepasiruošta gesinti gaisrą;

116.2. laive arba tiekiančiame naftos produktus ar alternatyviuosius degalus laive vyksta darbai su atvira ugnimi;

116.3. naftos produktus ar alternatyviuosius degalus norima tiekti per kito laivo korpusą;

116.4. naftos produktus ar alternatyviuosius degalus vežantis laivas neatitinka nustatyto laivo tipo ir paskirties;

116.5. naftos produktų ar alternatyviųjų degalų tiekimo įranga neatitinka Lietuvos ir Europos standartuose nustatytų reikalavimų;

116.6. po vamzdynų jungtimis nepadėti skysčių rinktuvai;

116.7. tiekiant naftos produktus ar alternatyviuosius degalus iš transporto priemonių į laivą neįvykdytos papildomos perspėjamosios gaisrinės saugos priemonės (neįrengti informaciniai (perspėjamieji) ženklai, žymintys degalų tiekimo į laivą vietą, draudžiantys rūkyti, neaptverta naftos produktų ar alternatyviųjų degalų tiekimo į laivą teritorija ir pan.).“

36. Pakeičiu 117 punktą ir jį išdėstau taip:

117. Laivai, teikiantys naftos produktų ar alternatyviųjų degalų tiekimo į laivus paslaugas, privalo turėti automatinę identifikavimo sistemą AIS.“

37. Pakeičiu 118 punktą ir jį išdėstau taip:

118. Už naftos produktų ar alternatyviųjų degalų tiekimą į laivą atsakingas darbuotojas apie naftos produktų ar alternatyviųjų degalų tiekimo darbų pradžią ir pabaigą privalo informuoti uosto dispečerį.“

38. Pakeičiu 119 punktą ir jį išdėstau taip:

119. Alternatyviųjų degalų tiekimo operacijos uoste atliekamos tik gavus uosto kapitono leidimą ir suderinus su uosto krantinės naudotoju, prie kurio naudojamos krantinės bus vykdomi darbai.“

39. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

121. Naftos produktų ar alternatyviųjų degalų tiekimo operacijos privalo būti sustabdytos, jeigu vėjo greitis didesnis kaip 20 m/s.“

40. Pakeičiu 122 punktą ir jį išdėstau taip:

122. Leidžiama tiekti naftos produktus ar alternatyviuosius degalus į laivus išoriniame reide, tik atlikus muitinės ir pasienio patikrinimą ir gavus uosto kapitono leidimą.“

41. Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:

123. Naftos produktų ar alternatyviųjų degalų tiekimo į laivą teritorijoje matomose vietose ir prie trapo lietuvių ir anglų kalbomis turi būti iškabinti užrašai arba informaciniai ženklai „Nerūkyti“, „Pašaliniams įeiti draudžiama“, Vyksta degalų tiekimo į laivą darbai“.“

42. Pakeičiu 136.15 papunktį ir jį išdėstau taip:

136.15. plauti denį, nesilaikant nustatytų aplinkosaugos reikalavimų (naudojant pavojingas chemines medžiagas, detergentus ar kitus priedus, taip pat esant birių ar kitų pavojingų aplinkai krovinių likučių ant denio), dažyti laivo korpusą (išskyrus laivo ženklus, kurie būtini navigaciniam saugumui), neinformavus (įskaitant ir teikimą elektroniniu būdu) Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Klaipėdos valdybos ir negavus UPS leidimo;“.

43. Pakeičiu 136.25 papunktį ir jį išdėstau taip:

136.25. plaukti laivui savo eiga neturint galiojančių privalomųjų laivo dokumentų;“.

44. Pakeičiu 1 priedo II skyrių ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

UOSTO PLANAS

 

Paveikslėlis, kuriame yra diagrama, linija, tekstas, žemėlapis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

“.

 

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                              Marius Skuodis