Kaunor-m

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

7 POSĖDIS

 

SPRENDIMAS

Dėl KAUNO R. UŽLIEDŽIŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO STEIGIMO

 

2021 m. gegužės 27 d. Nr. TS-204

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 4 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.63 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 1, 3 ir 4 dalimis, 6 straipsnio 1–4 dalimis, 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 5 punktu, 43 straipsnio 2 ir 4 dalimis, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 m. bendruoju planu, patvirtintu Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendimu Nr. TS-55 „Dėl Kauno rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 m. bendrojo plano patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1Įsteigti biudžetinę įstaigą Kauno r. Užliedžių mokyklą-daugiafunkcį centrą.

2Nustatyti, kad Kauno r. Užliedžių mokyklos-daugiafunkcio centro:

2.1. steigimo tikslas – pagerinti ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo paslaugų prieinamumą Užliedžių seniūnijoje;

2.2. savininkė – Kauno rajono savivaldybė, juridinio asmens kodas 111100622; savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kauno rajono savivaldybės taryba;

2.3. buveinės adresas – Ledos g. 2, Užliedžių k., Užliedžių sen.,
LT-54303 Kauno r. sav.

3Patvirtinti Kauno r. Užliedžių mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus (pridedama).

4. Įgalioti:

4.1. Kauno rajono savivaldybės merą pasirašyti šiuo sprendimu patvirtintus Kauno r. Užliedžių mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus;

4.2. mero potvarkiu paskirtą asmenį, laikinai einantį naujai įsteigto Kauno r. Užliedžių mokyklos-daugiafunkcio centro vadovo pareigas, o jam dėl ligos, komandiruotės, atostogų ar kitų objektyvių priežasčių nesant – Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoją ugdymui Nijolę Benikienę įregistruoti sprendimo 3 punkte nurodytus nuostatus Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka iki 2021 m. rugpjūčio 31 d. Taip pat atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas savo pasirinkimu Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Valerijus Makūnas

 

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės tarybos

2021 m. gegužės 27 d. sprendimu Nr. TS-204

 

 

KAUNO R. UŽLIEDŽIŲMOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno r. Užliedžių mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Kauno r. Užliedžių mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau – Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, jos kompetenciją, buveinę, grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymo formas ir būdus, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir kvalifikacijos tobulinimą, turtą ir lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Centro oficialus pavadinimas – Kauno r. Užliedžių mokykla-daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas – Užliedžių mokykla-daugiafunkcis centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas ........................

3. Centro įsteigimo data – ....................

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Savininkė – Kauno rajono savivaldybė.

7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kauno rajono savivaldybės taryba, kuri:

7.1. tvirtina biudžetinės įstaigos nuostatus;

7.2. priima sprendimą dėl biudžetinės įstaigos buveinės pakeitimo;

7.3.   priima sprendimą dėl biudžetinės įstaigos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo;

7.4. priima sprendimą dėl biudžetinės įstaigos filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

7.5.   skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

7.6. tvirtina didžiausią leistiną pareigybių skaičių;

7.7. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Gimnazijos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Centro buveinė – Ledos g. 2, Užliedžių k., Užliedžių sen., LT-54303 Kauno r. sav.

9. Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Tipas – pradinė mokykla.

11. Pagrindinė paskirtis – pradinės mokyklos tipo mokykla-daugiafunkcis centras.

12. Mokymo kalba – lietuvių.

13. Mokymosi ir mokymo proceso organizavimo būdai: grupinio mokymosi forma – kasdienis ugdymo proceso organizavimo būdas; pavienio mokymosi forma – savarankiškas ugdymo proceso organizavimo būdas.

14Centre vykdomos programos:

14.1.  ikimokyklinio ugdymo;

14.2.  priešmokyklinio ugdymo;

14.3.  pradinio ugdymo;

14.4.  neformaliojo vaikų švietimo.

15. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pažyma, mokymosi pasiekimų pažymėjimas, pažymėjimas, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pradinio išsilavinimo pažymėjimas.

16. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, savarankišką atsiskaitomąją sąskaitą (buhalterinę apskaitą tvarko Kauno rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus centralizuota buhalterija) ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

17. Centro veiklos sritis – švietimas, kodas 85;

18. Centro švietimo veiklos rūšys:

18.1. pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pradinis ugdymas, kodas 85.20;

18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

18.2.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

18.2.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

18.2.3. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

18.2.4. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

18.2.5. kitas, niekur kitur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;

18.2.6. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

19.1. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

19.2. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

19.3. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

19.4. kitas, niekur kitur nepriskirtas, keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39.

20. Centro veiklos tikslas – teikti kokybišką, vaiko poreikius ir amžių atitinkantį ugdymą, padėti kiekvienam tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninius, socialinius, pažintinius poreikius, ugdyti aktyvų, kūrybingą, elementaraus raštingumo, informacinių, veiklos gebėjimų ir bendrųjų vertybių pamatus turintį vaiką, pasirengusį mokytis toliau pagal pagrindinio ugdymo programas.

21. Centro veiklos uždaviniai:

21.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą ir pradinį išsilavinimą;

21.2. užtikrinti ugdymo programų tęstinumą;

21.3. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

21.4. teikti mokiniams reikiamą švietimo pagalbą;

21.5. užtikrinti sveiką ir saugią ugdymo(si) aplinką;

21.6. kurti Centrą kaip vietos bendruomenės švietimo, kultūros, tradicijų bei vertybinių nuostatų formavimo židinį.

22. Vykdydamas jam pavestus uždavinius Centras atlieka šias funkcijas:

22.1. įgyvendina ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, individualizuotą pradinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas, vadovaudamasis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdamas į vietos ir Centro bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos informaciją, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

22.2. rengia ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo programą papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas, jas pritaiko specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams;

22.3. sudaro mokymo sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus, užtikrina kokybišką švietimą;

22.4. vykdo vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

22.5. vykdo pradinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

22.6. išduoda mokymosi pagal pradinio ugdymo programą pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

22.7. užtikrina privalomąjį mokinių mokymą, tenkina jų saviugdos ir saviraiškos poreikius;

22.8. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį, kultūrinį ir socialinį sąmoningumą, patriotizmą;

22.9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, specialiąją pagalbą, užtikrina mokinių sveikatos priežiūrą, vykdo minimalios priežiūros priemones;

22.10. įvertina vaikų ir mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

22.11. sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;

22.12. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

22.13. vykdo Centro veiklos kokybės įsivertinimą, darbuotojų veiklos vertinimą;

22.14. sudaro sąlygas darbuotojų profesiniam tobulėjimui;

22.15. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

22.16. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą edukacinę aplinką ir materialinę bazę, vadovaudamasis švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;

22.17. organizuoja mokinių maitinimą Centre;

22.18. organizuoja mokinių vežimą į Centrą ir iš jo į namus įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

22.19. planuojant ir organizuojant veiklas bendradarbiauja su Kauno rajono Raudondvario kultūros centru, seniūnijos ir kitomis švietimo, kultūros, sporto įstaigomis ir organizacijomis, atsižvelgia į vietos bendruomenės edukacinius, kultūrinius poreikius;

22.20. viešai skelbia informaciją apie Centro veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

22.21. atlieka kitas teisės aktų numatytas funkcijas.

23. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

24. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:

24.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

24.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

24.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

24.4. rengti ir įgyvendinti šalies, tarptautinius projektus ir programas;

24.5. teikti atlygintinas paslaugas, kurių kainas tvirtina Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

24.6. kreiptis į savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją dėl Centro nuostatų pildymo ir keitimo;

24.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

24.8. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų informaciją, išvadas, pasiūlymus ir kitokią medžiagą, kurios reikia sprendžiant Centro teikiamų paslaugų klausimus;

24.9. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

25. Centro pareigos:

25.1. vykdyti Nuostatuose reglamentuotą veiklą;

25.2. suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį;

25.3. užtikrinti sveiką ir saugią aplinką, užkertančią kelią smurto, patyčių, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams; ugdymo, mokymo, švietimo programų vykdymą, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą, atvirumą vietos bendruomenei;

25.4. informuoti tėvus (globėjus) apie jų vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;

25.5. vykdyti kitas teisės aktais nustatytas pareigas.

 

IV SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

26. Centro veikla organizuojama pagal Centro direktoriaus patvirtintus planus:

26.1. Centro strateginį planą, kuriam yra pritarusi Centro taryba ir Kauno rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

26.2. Centro metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Centro taryba;

26.3. Centro ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Centro taryba ir Kauno rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jo įgaliotas asmuo.

27. Centrui vadovauja direktorius. Direktorių konkurso būdu Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras.

28. Direktorius:

28.1. vadovauja Centro strateginio plano, metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui, organizuoja ir koordinuoja Centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti;

28.2. analizuoja ir vertina Centro veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius, parengia ataskaitas;

28.3. suderinęs su Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina Centro vidaus struktūrą, Centro darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijantį nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus ir Centrui skirtų darbo užmokesčio lėšų;

28.4. tvirtina Centro mokytojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

28.5. suderinęs su Centro taryba ir darbuotojų atstovais tvirtina Centro darbo tvarkos taisykles, jose nustato vaikų ir kitų lankytojų teises, pareigas ir atsakomybę;

28.6. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

28.7. kreipiasi į Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorių ar jo įgaliotą instituciją dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo pagal Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatytą tvarką;

28.8. priima mokinius į Centrą Kauno rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

28.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

28.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodinę grupę;

28.11. Centro vardu sudaro sutartis Centro funkcijoms atlikti;

28.12. rengdamas veiklos planus konsultuojasi, o juos įgyvendindamas užtikrina Centro bendradarbiavimą su kitomis vietovėje veikiančiomis įstaigomis ir organizacijomis;

28.13. atstovauja Centrui kitose institucijose;

28.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją;

28.15. inicijuoja Centro veiklos kokybės įsivertinimą;

28.16. inicijuoja Centro savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

28.17. organizuoja Centro dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

28.18. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Centro turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

28.19. rengia Centro direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia Centro bendruomenei ir Centro tarybai svarstyti bei viešai skelbia Centro interneto svetainėje;

28.20. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

28.21. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, Kauno rajono savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, teritorine policijos įstaiga, socialinių paslaugų ir sveikatos įstaigomis, Kauno rajono savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisija ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje, seniūnijoje veikiančiomis įstaigomis bei organizacijomis;

28.22. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

29. Centro direktoriaus komandiruočių, atostogų, laikino nedarbingumo ir kitais nebuvimo darbe atvejais jo funkcijas vykdo direktoriaus pavaduotojas ugdymui, jam nesant – kitas teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas darbuotojas.

30. Centro direktorius atsako už Lietuvos Respublikos teisės aktų, Centro nuostatų laikymąsi, už demokratinį Centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Centro tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Centro veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių, prevencinių programų įgyvendinimą.

31. Centro metodinei veiklai organizuoti sudaromos dvi metodinės grupės: ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo. Šių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

32. Metodinė grupė sudaroma iš ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų / pradinio ugdymo mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų.

33. Metodinės grupės pirmininkas ir sekretorius renkami iš metodinės grupės narių atviru balsavimu dvejiems metams balsų dauguma. Siūlyti kandidatus arba kelti savo kandidatūrą turi teisę kiekvienas narys; pirmininkas atstovauja metodinei grupei, organizuoja metodinės grupės veiklą, pirmininkauja posėdžiuose, telkia narius metodinės grupės tikslams siekti ir uždaviniams įgyvendinti.

34. Dalyvavimas metodinės grupės veikloje yra privalomas.

35. Posėdžiai vyksta pagal metodinės grupės veiklos planą arba esant reikalui. Darbą organizuoja, posėdžius kviečia grupės pirmininkas. Nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia grupės pirmininko balsas.

36. Posėdžiuose mokytojai, švietimo pagalbos specialistai aptaria metodinės veiklos prioritetus, planuoja ugdymo turinį (aptaria programas, mokymo(si) metodus, kontekstą, vadovėlius, mokymo(si) priemones bei jų naudojimą; įvertina ugdymo(si) procese sukauptą patyrimą, susitaria dėl vertinimo būdų, pritaiko ugdymo turinį individualioms reikmėms), nagrinėja praktinę veiklą ir dalijasi gerąja patirtimi, plėtoja profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Centro strateginiais tikslais, siekia mokinių ir ugdymo įstaigos pažangos.

37. Metodinės grupės teikia siūlymus Centro tarybai, Centro direktoriui dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo.

38. Į metodinių grupių pasitarimus gali būti kviečiami sveikatos priežiūros specialistas, Centro savivaldos institucijų atstovai.

 

V SKYRIUS

CENTRO SAVIVALDA

 

39. Centro savivaldos institucijų veikla grindžiama švietimo tikslais, Centro vykdomomis švietimo programomis ir susiformavusiomis tradicijomis. Centro savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Centro veiklos bei finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Nuostatuose, priima nutarimus, sprendimus, atlieka visuomeninę Centro valdymo priežiūrą.

40. Centro taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Centro savivaldos institucija. Taryba telkia Centro darbuotojus, mokinių tėvus (globėjus), vietos bendruomenę demokratiniam Centro valdymui, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, atstovauja teisėtiems Centro interesams.

41. Mokyklos tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Mokyklos tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

42. Taryba renkama trejiems metams. Tarybą sudaro 2 tėvai (globėjai), išrinkti visuotiniame tėvų susirinkime, 2 mokytojai – Mokytojų taryboje, vieną vietos bendruomenės atstovą siūlo Centro direktorius. Nutrūkus Tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas narys renkamas atitinkamos bendruomenės grupės narių susirinkime.

43Tarybos sudėtį įsakymu tvirtina Centro direktorius.

44. Tarybos nariai atviru balsavimu Tarybos posėdyje išrenka pirmininką, sekretorių. Pirmininkas organizuoja Tarybos veiklą.

45. Tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Tarybos posėdis. Centro tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Esant balsų po lygiai, lemiamą balsą turi Tarybos pirmininkas. Tarybos nutarimai įteisinami Centro direktoriaus įsakymais.

46. Centro direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis. Į Tarybos posėdžius gali būti kviečiami Centro bendruomenės nariai, organizacijų bei įstaigų atstovai be balso teisės.

47. Centro taryba:

47.1. teikia siūlymus dėl strateginių tikslų, uždavinių, jų įgyvendinimo priemonių;

47.2. pritaria Centro strateginiam planui, Centro ugdymo planui, Centro metų veiklos planui, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems direktoriaus;

47.3. teikia siūlymus direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, vidaus struktūros tobulinimo;

47.4. svarsto Centro lėšų naudojimo klausimus;

47.5. išklauso Centro metų veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus direktoriui dėl veiklos tobulinimo;

47.6. įvertinusi Centro vadovo metų veiklos užduočių įgyvendinimo ataskaitą ir Centro bendruomenės narių siūlymus, priima sprendimą dėl Centro vadovo metų veiklos užduočių įvertinimo ir pateikia jį Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;

47.7. teikia siūlymus savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

47.8. svarsto mokytojų metodinių grupių, tėvų (globėjų) savivaldos institucijų ar bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus direktoriui;

47.9. teikia siūlymus dėl Centro darbo tobulinimo, saugių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo;

47.10. svarsto direktoriaus teikiamus klausimus;

47.11. talkina formuojant materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

47.12. sprendžia kitus su Centro veikla susijusius klausimus;

47.13. už savo veiklą atsiskaito Centro bendruomenės nariams ne rečiau kaip kartą per metus.

48. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija pedagogų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Centre dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

50. Mokytojų tarybai vadovauja direktorius. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip tris kartus per metus. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis posėdis. Posėdžius kviečia direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto tolygiai, sprendimą lemia pirmininko balsas.

51. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš Mokytojų tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma. Mokytojų tarybos dokumentus pagal Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles tvarko sekretorius.

52. Mokytojų tarybos funkcijos:

52.1. aptaria švietimo politikos įgyvendinimo klausimus, praktinius pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojo profesinės kompetencijos tobulinimo galimybes;

52.2. inicijuoja kaitos procesus;

52.3. svarsto veiklos ir ugdymo programų įgyvendinimą ir ugdymo (si) rezultatus;

52.4. sprendžia vaikų sveikatos, socialinės paramos, ugdymo (si), prevencinės veiklos, poilsio, mitybos, saugumo klausimus;

52.5. teikia siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;

52.6. nustato mokytojų bendravimo ir bendradarbiavimo būdus, ryšių palaikymo ir tėvų informavimo principus;

52.7. nustato mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo ir panaudojimo tvarką, atsiskaitymo formas;

52.8. sprendžia kitus pedagogų profesinius ir bendruosius ugdymo klausimus;

52.9. renka atstovus į Centro tarybą;

52.10. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Centro direktoriaus teikiamais klausimais.

53. Klasėse / grupėse veikia tėvų (globėjų) savivaldos institucijos – tėvų (globėjų) komitetai (toliau – Komitetas). Komitetą sudaro 3 tos klasės / grupės mokinių tėvų (globėjų) susirinkime išrinkti atstovai. Komitetas renkamas mokslo metų pradžioje klasės / grupės mokinių / ugdytinių tėvų (globėjų) balsų dauguma savo klasės susirinkime. Komitetui vadovauja tėvų susirinkime balsų dauguma išrinktas pirmininkas. Komiteto kadencija – vieni mokslo metai. Komiteto nario kadencijų skaičius neribojamas. Komitetas su klasės / grupės vadovu planuoja klasės tėvų susirinkimus, aptaria lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, vežimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Centro tarybai ir direktoriui.

54. Mokinių / ugdytinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais tėvams (globėjams) aktualiais klausimais direktorius gali organizuoti Komitetų pirmininkų pasitarimus.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO

TVARKA IR ATESTACIJA

 

55. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

56. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

57. Mokyklos mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

58. Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui veiklos vertinimas ir kvalifikacijos tobulinimas vykdomas švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

59. Centras valdo patikėjimo teise perduotą Kauno rajono savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

60. Centro lėšos:

60.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Kauno rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

60.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

60.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

60.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

61. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Centro finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

64. Centro veiklos priežiūrą atlieka Kauno rajono savivaldybės administracija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65. Informacija apie Centro veiklą ir rezultatus skelbiama Centro interneto svetainėje, atitinkančioje teisės aktų nustatytus reikalavimus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ar Juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame leidinyje viešiems pranešimams skelbti.

66. Centro interneto svetainėje skelbiama informacija apie vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Centro išorinio vertinimo rezultatus, pasiekimus, bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Centro vykdomas veiklas.

67. Nuostatai keičiami ir papildomi savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, Centro direktoriaus ar Centro tarybos iniciatyva.

68. Nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija. Centras registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, ar teisės aktams atitinkamus klausimus reglamentuojant kitaip nei šiuose Nuostatuose, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Valerijus Makūnas