LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS DIASPOROS ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 6 d. Nr. V-110
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos diasporos organizacijų projektų rėmimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2023 m. vasario 2 d. įsakymu Nr. V-46 „Dėl Lietuvos diasporos organizacijų projektų rėmimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 22 punktą:
1. S u d a r a u šios sudėties Lietuvos diasporos organizacijų projektų atrankos komisiją (toliau – komisija):
Inga Černiuk – Užsienio reikalų ministerijos kanclerė (komisijos pirmininkė);
Egidijus Meilūnas – Užsienio reikalų ministerijos viceministras (komisijos pirmininko pavaduotojas);
Laura Dilytė – Užsienio reikalų ministerijos Globalios Lietuvos departamento Ryšių su diaspora skyriaus vedėja;
Iveta Gedvilaitė-Puodžiūnienė – Kultūros ministerijos Kultūrinės edukacijos politikos grupės vadovė;
Ingrida Navickaitė – Užsienio reikalų ministerijos Finansų departamento Biudžeto ir finansų valdymo skyriaus vyriausioji specialistė;
Vaidas Navickas – Ministro Pirmininko patarėjas;
Gitana Skripkaitė – Užsienio reikalų ministerijos Globalios Lietuvos departamento direktoriaus pavaduotoja;
Daiva Žemgulienė – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Užsienio lietuvių skyriaus vyriausioji specialistė;
Lina Žukauskaitė – Užsienio reikalų ministerijos Globalios Lietuvos departamento direktorė.
2. S k i r i u komisijos sekretore Jurgitą Gurskaitę, Užsienio reikalų ministerijos Globalios Lietuvos departamento Ryšių su diaspora skyriaus atašė.
3. T v i r t i n u Lietuvos diasporos organizacijų projektų atrankos komisijos nuostatus (pridedama).
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro
2023 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. V-110
LIETUVOS DIASPOROS ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ
ATRANKOS KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos diasporos organizacijų projektų atrankos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Lietuvos diasporos organizacijų projektų atrankos komisijos (toliau – komisija) veiklos teisinius pagrindus, uždavinius ir funkcijas, komisijos ir jos narių teises ir pareigas, komisijos darbo organizavimą, Lietuvos diasporos organizacijų projektų vertinimą ir sprendimų priėmimą.
2. Komisiją sudaro, komisijos pirmininką, jo pavaduotoją ir sekretorių, kuris nėra komisijos narys, skiria užsienio reikalų ministras. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 7 komisijos nariai.
3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, Lietuvos diasporos politikos strateginėmis gairėmis „Globali Lietuva“ 2022‒2030 metams, patvirtintomis Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2021 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. V-550 „Dėl Lietuvos diasporos politikos strateginių gairių „Globali Lietuva“ 2022‒2030 m. patvirtinimo“, Lietuvos diasporos politikos strateginių gairių „Globali Lietuva“ 2022–2030 m. įgyvendinimo veiksmų planu 2023–2025 metams, patvirtintu Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2023 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. V-2 „Dėl Lietuvos diasporos politikos strateginių gairių „Globali Lietuva“ 2022–2030 m. įgyvendinimo veiksmų plano 2023–2025 m. patvirtinimo“, Lietuvos diasporos organizacijų projektų rėmimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2023 m. vasario 2 d. įsakymu Nr. V-46 „Dėl Lietuvos diasporos organizacijų projektų rėmimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
4. Komisijos uždaviniai yra įvertinti Lietuvos diasporos organizacijų projektus (toliau – Projektai), priimti sprendimus dėl jų tinkamumo ir finansavimo.
5. Komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
5.3. priima sprendimus dėl informacijos apie Projektą, kurios paviešinimas galėtų daryti neigiamą įtaką jo vykdymui ar sukeltų nepageidaujamų padarinių po jo įgyvendinimo, (ne)skelbimo;
III SKYRIUS
KOMISIJOS IR JOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
6. Komisija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:
6.1. gauti iš Projekto vykdytojo, Užsienio reikalų ministerijos (toliau – Ministerija) administracijos padalinių ir Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų (toliau kartu – atstovybės) informaciją ir dokumentus, kurių reikia komisijos funkcijoms atlikti;
7. Komisijos narys turi teisę:
7.1. susipažinti su Projektų paraiškomis ir kita komisijos posėdžio bei komisijos narių apklausos raštu medžiaga;
7.2. teikti komisijos pirmininkui pasiūlymus dėl papildomų klausimų įtraukimo į komisijos posėdžio darbotvarkę;
8. Komisijos narys privalo:
9. Komisijos pirmininkas (jo laikinai nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas) atlieka šias funkcijas:
9.3. šaukia komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja, priima sprendimą dėl komisijos narių apklausos raštu;
9.4. prireikus kviečia į komisijos posėdžius Ministerijos administracijos padalinių ir atstovybių atstovus;
10. Komisijos sekretorius atlieka šias funkcijas:
10.1. komisijos pirmininko (jo laikinai nesant – komisijos pirmininko pavaduotojo) pavedimu organizuoja komisijos posėdžius ir komisijos narių apklausas raštu;
10.2. rengia komisijos posėdžio darbotvarkę ir medžiagą komisijos posėdžiui ir komisijos narių apklausai raštu;
10.3. ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki komisijos posėdžio pradžios elektroniniu paštu ar kitomis saugiomis elektroninio ryšio priemonėmis komisijos nariams praneša komisijos posėdžio vietą ir laiką, išsiunčia komisijos posėdžio darbotvarkę ir medžiagą;
10.4. elektroniniu paštu išsiunčia komisijos narių apklausos raštu klausimus ir medžiagą komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki termino, iki kurio komisijos nariai raštu turi atsakyti į jiems pateiktus klausimus;
10.5. protokoluoja komisijos posėdžius ir rengia komisijos posėdžio ir komisijos narių apklausos raštu protokolus;
10.7. elektroniniu paštu išsiunčia komisijos posėdžio ir komisijos narių apklausos raštu protokolų kopijas visiems komisijos nariams;
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Pagrindinė komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžiai gali būti organizuojami ir nuotoliniu būdu. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių.
12. Komisijos pirmininko (jo laikinai nesant – komisijos pirmininko pavaduotojo) sprendimu gali būti vykdoma komisijos narių apklausa raštu. Apklausos raštu klausimai siunčiami komisijos nariams elektroniniu paštu, nurodant terminą, iki kada komisijos nariai elektroniniu paštu turi atsakyti į pateiktus klausimus. Komisijos narių apklausa raštu yra teisėta, kai į komisijos narių apklausos raštu klausimus iki nurodyto termino atsako ne mažiau kaip du trečdaliai visų komisijos narių.
13. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl komisijos posėdžio darbotvarkės, medžiagos ir kitų klausimų raštu pateikia komisijos sekretoriui ne vėliau kaip 1 darbo dieną iki posėdžio. Klausimus dėl pateiktų pastabų ir pasiūlymų sprendžia komisijos pirmininkas (jo laikinai nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas).
14. Komisijos posėdyje sprendimai priimami bendru sutarimu arba, jei to pageidauja bent vienas komisijos narys, atviru balsavimu. Tokiu atveju sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių komisijos narių. Kai vykdoma komisijos narių apklausa raštu, sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo daugiau kaip pusė į komisijos narių apklausos raštu klausimus atsakiusių komisijos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko (jo laikinai nesant – komisijos pirmininko pavaduotojo) balsas.
15. Komisijos posėdyje ir komisijos narių apklausos raštu priimti sprendimai įforminami atitinkamai komisijos posėdžio protokolu arba komisijos narių apklausos raštu protokolu, kuriuos rengia komisijos sekretorius, o pasirašo komisijos pirmininkas (jo laikinai nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas) ir sekretorius.
16. Jei komisijos narys nesutinka su komisijos sprendimu, jis turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę žodžiu arba raštu. Apie žodžiu pareikštą atskirąją nuomonę pažymima posėdžio protokole. Komisijos narys atskirąją nuomonę raštu gali pateikti per 1 darbo dieną po posėdžio. Raštu išdėstyta atskiroji nuomonė pridedama prie posėdžio protokolo. Vykdant komisijos narių apklausą raštu komisijos nario pareikšta atskiroji nuomonė pažymima komisijos narių apklausos raštu protokole.
17. Komisijos narys, prieš pradėdamas eiti pareigas komisijoje, pasirašo Lietuvos diasporos organizacijų projektų atrankos komisijos nario nešališkumo deklaraciją (priedas). Komisijos narys privalo nusišalinti nuo klausimo svarstymo, jei jo dalyvavimas svarstant tą klausimą sukelia ar gali sukelti interesų konfliktą. Apie komisijos nario nusišalinimą posėdžio sekretorius įrašo posėdžio protokole arba komisijos narių apklausos raštu protokole.
V SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
18. Projektų paraiškų konkurso organizavimo tvarką, reikalavimus Projektų paraiškų teikėjams ir Projektams, Projektų paraiškų teikimo, vertinimo, sprendimų dėl lėšų skyrimo Projektams priėmimo, lėšų Projektams skyrimo ir jų panaudojimo, atsiskaitymo už lėšų panaudojimą ir Projektų viešinimo tvarką nustato Tvarkos aprašas.
19. Globalios Lietuvos departamentas (toliau – Departamentas), atlikęs Tvarkos aprašo 21 punkte numatytą Projektų paraiškų vertinimą, reikalavimus atitinkančias Projektų paraiškas elektroniniu paštu pateikia Projektų paraiškas pateikusių diasporos organizacijų buvimo valstybėse reziduojančioms ar akredituotoms atstovybėms, kurios per Departamento nustatytą laiką pateikia Departamentui rekomendacijas dėl lėšų Projektams skyrimo (toliau – atstovybės rekomendacija).
20. Departamentas, įvertinęs Projektų paraiškos atitiktį Tvarkos apraše nurodytiems reikalavimams Projektų paraiškų teikėjams ir Projektams bei atstovybės rekomendaciją, Projekto paraišką ir jos priedus kartu su vertinimo rezultatais pateikia svarstyti komisijai.
22. Komisija gali priimti šiuos sprendimus:
VI SKYRIUS
ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
24. Įgyvendinant Nuostatus asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjekto teisių įgyvendinimo Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijoje, diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose ir specialiosiose misijose tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2015 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. V-154 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjekto teisių įgyvendinimo Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijoje, diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose ir specialiosiose misijose tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą, nustatytais reikalavimais.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
26. Ginčai, susiję su komisijos priimtais sprendimais, yra sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.