LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KELIŲ SAUGUMO AUDITO ATLIKIMO REIKALAVIMŲ IR TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. vasario 17 d. Nr. 3-97
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 1 punktu, perkeldamas ir įgyvendindamas 2008 m. lapkričio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/96/EB dėl kelių infrastruktūros saugumo valdymo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2019/1936, 4 straipsnio 2 ir 5 dalis, II priedą bei siekdamas užtikrinti eismo saugumą:
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinio direktoriaus 2008 m. birželio 12 d. įsakymą Nr. V-123 „Dėl Kelių saugumo audito reikalavimų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2022 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 3-97
KELIŲ SAUGUMO AUDITO ATLIKIMO REIKALAVIMŲ IR TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių saugumo audito atlikimo reikalavimų ir tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kelių saugumo audito (toliau – auditas) organizavimo ir atlikimo reikalavimus ir tvarką.
2. Aprašas skirtas viešajam eismui skirtų valstybinės reikšmės kelių savininkams (valdytojams) ir vietinės reikšmės kelių (gatvių) savininkams (valdytojams) (toliau – kelių valdytojai), kelių saugumo auditoriams (toliau – auditoriai) ir kitiems audito grupės nariams, statinių projektuotojams (toliau – projektuotojai) ir statinių statybos rangovams (toliau – statybos rangovai).
4. Auditą turi atlikti ne mažesnė kaip dviejų asmenų grupė, kurios bent vienas narys yra auditorius (toliau – audito grupė). Vienas iš auditą atliekančių asmenų, kuris turi auditoriaus pažymėjimą, turi būti audito grupės vadovas, kuris yra atsakingas už audito atitiktį teisės aktų ir normatyvinių statybos techninių dokumentų reikalavimams.
5. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 112 straipsnio 2 dalies nuostatomis, auditorius negali dalyvauti audituojamo kelių infrastruktūros projekto (toliau – projektas) rengimo ar įgyvendinimo darbuose, turi vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto, kad būtų užtikrintas nešališkumas ir objektyvumas.
II skyrius
audito organizavimas
8. Auditas turi būti atliekamas kelio tiesimo, kelio rekonstravimo ir kelio kapitalinio remonto atvejais (išskyrus atvejus, kai rengiamas kelio kapitalinio remonto aprašas) rengiant kelių infrastruktūros projektą (toliau – projektas), prieš pradedant eksploatuoti kelią (prieš pat perduodant kelią statytojui (užsakovui) ir pradiniame kelio eksploatavimo etape. Konkretūs audito atlikimo atvejai pateikti Aprašo 1 lentelėje.
9. Kai auditas atliekamas rengiant projektą, auditui turi būti pateikta kuo išsamesnė projekto informacija apie kelią, kelio elementus, eismo organizavimą, apšvietimą, vandens nuvedimą – aiškinamasis raštas, kelio plano, eismo organizavimo, išilginio profilio, skersinio profilio, apšvietimo, šviesoforų ir vandens nuvedimo išdėstymo brėžiniai. Auditą rekomenduojama atlikti prieš statinio projekto ekspertizę, kai yra visiškai užbaigti eismo organizavimo projektiniai sprendiniai; kiti projektiniai sprendiniai gali būti užbaigti nevisiškai (90 proc.).
10. Kai auditas atliekamas prieš pradedant eksploatuoti kelią, auditas turi būti atliktas visiškai užbaigus kelio darbus ir prieš perduodant kelią statytojui (užsakovui). Jeigu apšvietimas ir šviesoforai yra įrengti, jie jau turi veikti. Kelio valdytojas gali inicijuoti ir išankstinį (papildomą) šio audito atlikimą, jeigu užbaigta 80 proc. kelio darbų, siekiant nustatyti kelių saugumo trūkumus ir pašalinti juos iš anksto.
11. Pradiniame kelio eksploatavimo etape auditas turi būti atliktas praėjus 12–18 mėnesių po kelio darbų užbaigimo.
12. Kai yra atliktas projekto auditas, kelio valdytojui, auditoriui ir projektuotojui rekomenduojama kartu apsvarstyti audito išvadose pateiktus pasiūlymus. Kai auditas atliktas prieš pradedant eksploatuoti kelią arba pradiniame kelio eksploatavimo etape, kelio valdytojui ir auditoriui rekomenduojama kartu apsvarstyti audito išvadose pateiktus pasiūlymus.
1 lentelė. Būtini audito atlikimo atvejai (pažymėti ).
|
Rengiant projektą |
Prieš pradedant eksploatuoti kelią |
Pradiniame kelio eksploatavimo etape |
TIESIMAS |
|||
Magistralinio kelio |
|||
Krašto kelio |
|
||
Rajoninio kelio |
|
|
|
A kategorijos gatvės |
|||
B kategorijos gatvės |
|
||
C kategorijos gatvės |
|
|
|
D kategorijos gatvės |
|
|
|
E kategorijos gatvės |
|
|
|
Vietinės reikšmės kelio |
|
|
|
Pėsčiųjų ir (ar) dviračių tako (kai rengiamas tik tako projektas) |
|
|
|
REKONSTRAVIMAS |
|||
Magistralinio kelio |
|||
Krašto kelio |
|
||
Rajoninio kelio |
|
|
|
A kategorijos gatvės |
|||
B kategorijos gatvės |
|
||
C kategorijos gatvės |
|
|
|
D kategorijos gatvės |
|
|
|
E kategorijos gatvės |
|
|
|
Vietinės reikšmės kelio |
|
|
|
Pėsčiųjų ir (ar) dviračių tako (kai rengiamas tik tako projektas) |
|
|
|
KAPITALINIS REMONTAS |
|||
Magistralinio kelio |
|
||
Krašto kelio |
|
||
Rajoninio kelio |
|
|
|
A kategorijos gatvės |
|
||
B kategorijos gatvės |
|
||
C kategorijos gatvės |
|
|
|
D kategorijos gatvės |
|
|
|
E kategorijos gatvės |
|
|
|
Vietinės reikšmės kelio |
|
|
|
Pėsčiųjų ir (ar) dviračių tako (kai rengiamas tik tako projektas) |
|
|
|
Pastaba. Tais atvejais, kai statoma, rekonstruojama ar kapitališkai remontuojama tik sankryža, audito atlikimo etapai parenkami pagal tą sankryžos kelią, kuriam audito etapų yra numatyta daugiausia.
III skyrius
audito atlikimas rengiant projektą
13. Rengiant projektą auditas atliekamas patikrinant auditui pateiktus projekto dokumentus, siekiant juose aptikti projektuojamo kelio infrastruktūros saugumo trūkumų.
14. Kelių infrastruktūros saugumo trūkumai turi būti nustatyti remiantis teisės aktų, normatyvinių statybos techninių dokumentų nuostatomis, Aprašo 1 priede pateiktu klausimynu, gerąja kelių infrastruktūros saugumo praktika ir auditą atliekančių asmenų kompetencija.
15. Audito ataskaitoje turi būti trumpai, aiškiai ir nedviprasmiškai apibūdinti nustatyti kelių infrastruktūros saugumo trūkumai, paaiškintas šių trūkumų poveikis eismo saugumui ir pateikti konkretūs pasiūlymai, kaip šiuos trūkumus pašalinti. Pasiūlymai turi būti aktualūs, techniškai racionalūs (optimalūs) ir neprieštarauti teisės aktams bei normatyviniams statybos techniniams dokumentams (rekomenduojama orientuotis į inžinerines eismo saugumo priemones, kurių projektinius sprendinius galima įgyvendinti kelio sklype, statinyje ar laisvoje valstybinėje žemėje).
16. Audito ataskaitoje kiekvienam kelių infrastruktūros saugumo trūkumui turi būti priskirtas svarbos laipsnis, kuris nustatomas atsižvelgiant į įskaitinio eismo įvykio (toliau – eismo įvykis) tikimybę ir prognozuojamą pasekmių sunkumą pagal Aprašo 4 priede pateiktas reikšmes.
17. Auditas rengiant projektą atliekamas tokia tvarka:
17.1. Audito grupės nariai savarankiškai išnagrinėja auditui pateiktus projekto dokumentus, kad susipažintų su projektu ir pasižymėtų pirminius pastebėjimus dėl kelio infrastruktūros saugumo trūkumų.
17.2. Kelio rekonstravimo ar kelio kapitalinio remonto atveju audito grupės nariai kartu atlieka kelio apžiūrą vietoje, surenka aktualią vaizdo medžiagą ir pasižymi papildomus ar patikslina anksčiau pateiktus pastebėjimus dėl kelio infrastruktūros saugumo trūkumų.
17.3. Audito grupės nariai kartu apsvarsto pastebėjimus dėl kelių infrastruktūros saugumo trūkumų, aptaria, kurie pastebėjimai bus įtraukti į audito ataskaitą, nustato šių trūkumų svarbos laipsnius ir galimas priemones šiems trūkumams pašalinti.
IV skyrius
audito atlikimas prieš pradedant eksploatuoti kelią
18. Prieš pradedant eksploatuoti kelią auditas atliekamas vykdant kelio apžiūrą vietoje šviesiu ir tamsiu paros metu, siekiant aptikti kelio infrastruktūros saugumo trūkumų. Šiame audito etape daugiausia dėmesio skiriama kelio ir eismo dalyvių matomumui, eismo organizavimo priemonėms ir dangų būklei.
19. Kelio infrastruktūros saugumo trūkumai turi būti nustatyti remiantis teisės aktų, normatyvinių statybos techninių dokumentų nuostatomis, Aprašo 2 priede pateiktu klausimynu, gerąja kelių infrastruktūros saugumo praktika ir auditą atliekančių asmenų kompetencija.
20. Audito ataskaitoje turi būti trumpai, aiškiai ir nedviprasmiškai aprašyti nustatyti kelių infrastruktūros saugumo trūkumai, paaiškintas šių trūkumų poveikis eismo saugumui ir pateikti konkretūs pasiūlymai, kaip šiuos trūkumus pašalinti. Pasiūlymai turi būti aktualūs, techniškai racionalūs ir neprieštarauti teisės aktams bei normatyviniams statybos techniniams dokumentams (rekomenduojama orientuotis į inžinerines eismo saugumo priemones, kurių projektinius sprendinius galima įgyvendinti kelio sklype ar statinyje).
21. Audito ataskaitoje kiekvienam kelių infrastruktūros saugumo trūkumui turi būti priskirtas svarbos laipsnis, kuris nustatomas atsižvelgiant į eismo įvykio tikimybę ir prognozuojamą pasekmių sunkumą pagal Aprašo 4 priede pateiktas reikšmes.
22. Auditas prieš pradedant eksploatuoti kelią atliekamas tokia tvarka:
22.2. Vienas audito grupės narys fiksuoja visų audito grupės narių pastebėjimus dėl kelių infrastruktūros saugumo trūkumų.
22.3. Kitas audito grupės narys surenka pastebėtų kelių infrastruktūros saugumo trūkumų vaizdinę medžiagą.
22.5. Audito grupė tokia pačia tvarka atlieka kelio apžiūrą tamsiu paros metu (vaizdinė medžiaga nėra privaloma dėl tamsos).
V skyrius
audito atlikimas pradiniame kelio eksploatavimo etape
23. Pradiniame kelio eksploatavimo etape auditas atliekamas vykdant kelio apžiūrą vietoje, siekiant aptikti kelio infrastruktūros saugumo trūkumų. Šiame audito etape turi būti įvertinta informacija apie eismo įvykius, kelyje įvykusius per 12 mėnesių po kelio darbų užbaigimo. Šiame audito etape daugiausia dėmesio skiriama šių eismo įvykių aplinkybėms ir faktiniam eismo dalyvių elgesiui.
24. Kelio infrastruktūros saugumo trūkumai turi būti nustatyti remiantis teisės aktų, normatyvinių statybos techninių dokumentų nuostatomis, Aprašo 3 priede pateiktu klausimynu, gerąja kelių infrastruktūros saugumo praktika, auditą atliekančių asmenų kompetencija ir per 12 mėnesių po kelio darbų užbaigimo kelyje užregistruotų eismo įvykių duomenimis.
25. Audito ataskaitoje turi būti trumpai, aiškiai ir nedviprasmiškai aprašyti nustatyti kelio infrastruktūros saugumo trūkumai, paaiškintas šių trūkumų poveikis eismo saugumui ir pateikti konkretūs pasiūlymai, kaip šiuos trūkumus pašalinti. Pasiūlymai turi būti aktualūs, techniškai racionalūs ir neprieštarauti teisės aktams bei normatyviniams statybos techniniams dokumentams (rekomenduojama orientuotis į inžinerines eismo saugumo priemones, kurių projektinius sprendinius galima įgyvendinti kelio sklype ar statinyje).
26. Audito ataskaitoje kiekvienam kelių infrastruktūros saugumo trūkumui turi būti priskirtas svarbos laipsnis, kuris nustatomas atsižvelgiant į eismo įvykio tikimybę ir prognozuojamą pasekmių sunkumą pagal Aprašo 4 priede pateiktas reikšmes.
27. Auditas pradiniame kelio eksploatavimo etape atliekamas tokia tvarka:
27.1. Audito grupės nariai atlieka eismo įvykių, įvykusių per 12 mėnesių po kelio darbų užbaigimo, duomenų analizę.
27.3. Vienas audito grupės narys fiksuoja visus pastebėjimus dėl kelių infrastruktūros saugumo trūkumų.
27.4. Kitas audito grupės narys surenka pastebėtų kelių infrastruktūros saugumo trūkumų vaizdinę medžiagą.
VI SKYRIUS
Audito ataskaitos sudėtis
28. Audito ataskaitoje, atsižvelgiant į audito etapą, turi būti pateikta ši informacija:
28.1. audituojamo objekto pavadinimas (valstybinės reikšmės kelio numeris ir pavadinimas arba gyvenvietės pavadinimas ir gatvės pavadinimas arba savivaldybės pavadinimas ir vietinės reikšmės kelio numeris ir pavadinimas);
28.3. audito etapas (rengiant projektą; prieš pradedant eksploatuoti kelią; pradiniame kelio eksploatavimo etape);
28.6. audito grupės narių vardai, pavardės, parašai (gali būti nurodyti ir auditorių pažymėjimų numeriai);
28.8. kai auditas atliekamas rengiant kelio tiesimo projektą, – pagrindiniai projektiniai sprendiniai (kelio vieta žemėlapyje, pagrindiniai geometriniai ir techniniai rodikliai, svarbūs kelio elementai, eismo organizavimo ypatumai, leistinas važiavimo greitis), aplinkos ypatumai;
28.9. kai auditas atliekamas rengiant kelio rekonstravimo ar kapitalinio remonto projektą, – bendrieji duomenys apie kelią ir aplinką (kelio vieta žemėlapyje, aplinkos ypatumai, pagrindiniai esamo kelio geometriniai ir techniniai rodikliai bei svarbūs kelio elementai, esamo kelio eismo organizavimo ypatumai, leistinas važiavimo greitis, eismo intensyvumo ir eismo įvykių duomenys); pagrindiniai projektiniai sprendiniai (projektuojami pagrindiniai kelio geometriniai ir techniniai rodikliai bei svarbūs kelio elementai, eismo organizavimo ypatumai, leistinas važiavimo greitis);
28.10. kai auditas atliekamas prieš pradedant eksploatuoti kelią ar pradiniame kelio eksploatavimo etape, – bendrieji duomenys apie kelią ir aplinką (kelio vieta žemėlapyje, aplinkos ypatumai, pagrindiniai kelio geometriniai ir techniniai rodikliai bei svarbūs kelio elementai, kelio eismo organizavimo ypatumai, leistinas važiavimo greitis);
28.11. kelių saugumo audito rezultatai (pateikiami nustatyti kelių infrastruktūros saugumo trūkumai: nurodomas eilės numeris, svarbos laipsnis, vieta, poveikis eismo saugumui, pasiūlymai);
VII SKYRIUS
Audito dalyvių pareigos
30. Kelio valdytojo pareigos audito procese yra šios:
30.3. priimti sprendimus dėl audito išvadose pateiktų pasiūlymų įgyvendinimo ir užtikrinti, kad šie sprendimai būtų įgyvendinti;
31. Projektuotojo pareigos audito procese yra šios:
31.1. kelio valdytojo prašymu teikti auditui aktualius projekto dokumentus ir auditoriaus prašymu teikti papildomus aktualius projekto dokumentus;
31.2. rengiant kelio rekonstravimo ar kelio kapitalinio remonto projektą pateikti auditoriui duomenis apie kelyje užregistruotus eismo įvykius (ne mažiau kaip pastarųjų ketverių kalendorinių metų duomenis);
31.3. rengiant kelio tiesimo ar kelio rekonstravimo projektą pateikti auditoriui informaciją apie prognozuojamą ar esamą eismo intensyvumą (gyvenvietės ribose motorinių transporto priemonių, dviračių ir pėsčiųjų eismo intensyvumą piko valandomis; už gyvenvietės ribų – motorinių transporto priemonių vidutinį metinį paros eismo intensyvumą);
32. Statybos rangovo pareiga audito procese – sudaryti palankias sąlygas audito grupei atlikti auditą prieš pat užbaigiant kelio darbus.
33. Auditoriaus pareigos audito procese yra šios:
33.1. įvertinti, ar auditui pateiktų projekto dokumentų ir kitų Apraše nurodytų duomenų pakanka, kad auditas būtų atliktas kokybiškai; prireikus paprašyti papildomų Apraše nurodytų projekto dokumentų ar duomenų;
VIII skyrius
baigiamosios nuostatos
35. Vadovaujantis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 111 straipsnio 8 dalies nuostatomis, audito išvados privalomos kelio valdytojui. Jeigu kelio valdytojas nesutinka su audito išvadomis arba jų dalimi, kelio valdytojas pateikia auditoriui nesutikimo argumentus (nesutikimo argumentai įforminami kelio valdytojo protokolu arba raštu ir pridedami prie audito išvados) ir jų pagrindu gali neatsižvelgti į audito išvadą arba jos dalį.
Kelių saugumo audito atlikimo
reikalavimų ir tvarkos aprašo
1 priedas
AUDITO, ATLIEKAMO RENGIANT PROJEKTĄ, KLAUSIMYNAS
1. Klausimai apie kelio planą, išilginį ir skersinį profilius:
2. Klausimai apie važiavimo greitį:
3. Klausimai apie kelio ženklus ir ženklinimą:
3.1. Ar yra reikalingi kelio ženklai, vertikalusis ir horizontalusis ženklinimas, signaliniai stulpeliai?
4. Klausimai apie matomumą ir apšvietimą:
4.1. Ar užtikrintas kelio elementų matomumas ir atpažįstamumas (pavyzdžiui, nuovažų, sankryžų, viešojo transporto stotelių, saugumo salelių ir pan.)?
5. Klausimai apie kelkraščiuose esančius įrenginius, pasyviosios saugos elementus:
5.5. Ar vizualiai tinkamai parinktos apsauginių atitvarų vietos, jų savybės, pradiniai ir galiniai komponentai?
5.7. Ar augalų augimas ateityje gali sukelti eismo saugumo trūkumų (pavyzdžiui, uždengti kelio ženklus, trikdyti matomumui, būti pavojinga kliūtimi šalikelėje ir pan.)?
6. Klausimai apie transporto priemonių stovėjimo vietas (toliau – stovėjimo vietos):
6.2. Ar stovėjimo vietos lengvai pasiekiamos? Ar reikia papildomos vietos manevravimui, norint patekti į stovėjimo vietas?
7. Klausimai apie pažeidžiamus eismo dalyvius ir viešąjį transportą:
7.1. Ar atsižvelgta į pažeidžiamų eismo dalyvių, įskaitant pėsčiuosius, dviratininkus, motociklininkus ir kt., eismo poreikius?
7.2. Ar pėsčiųjų perėjimo vietos ir dviratininkų pervažos per kelią suprojektuotos ten, kur yra didžiausias poreikis?
7.6. Ar tinkamai suprojektuotos laukimo vietos pėstiesiems ir dviratininkams prie sankryžų, pėsčiųjų perėjų, autobusų sustojimo aikštelių?
7.9. Ar buvo atsižvelgta į vaikų, senyvo amžiaus žmonių, specialiųjų poreikių turinčių žmonių eismo ypatumus?
8. Klausimai apie sankryžas:
8.2. Ar sankryža ir jos elementai suprojektuoti taip, kad ji būtų aiškiai matoma ir laiku atpažįstama?
9. Klausimai apie žiedines sankryžas:
9.3. Ar centrinėje žiedo salelėje yra stacionarių kliūčių, galinčių sukelti pavojų transporto priemonių vairuotojams?
9.4. Ar mažosios žiedinės sankryžos centrinė salelė yra aiškiai atpažįstama: išskirta fizinėmis priemonėmis, pakankamai iškili?
10. Klausimai apie šviesoforais reguliuojamas sankryžas:
11. Klausimai apie vandens surinkimo šulinėlius?
12. Klausimai apie tiltus:
13. Klausimai apie geležinkelio pervažas:
Kelių saugumo audito atlikimo
reikalavimų ir tvarkos aprašo
2 priedas
AUDITO, ATLIEKAMO PRIEŠ PRADEDANT EKSPLOATUOTI KELIĄ, KLAUSIMYNAS
6. Ar yra apšvietimas ten, kur jis yra reikalingas (gyvenvietėse, žiedinėse sankryžose, pėsčiųjų perėjose, ant tiltų, viadukų ir estakadų, požeminėse perėjose, atskiruose takuose); ar apšvietimas vizualiai yra pakankamas?
18. Ar žiedinės sankryžos yra lengvai atpažįstamos; ar apribotas kelio matomumas tiesiai už sankryžos; ar saugus centrinės salelės šlaitų nuolydis; ar yra nesaugių objektų centrinėje salelėje?
19. Ar saugūs kelio sankasos šlaitai ir grioviai; ar šalikelėje yra pavojingų kliūčių: nesaugių stulpų, medžių, sienų, šulinių, nuovažų šlaitų ir pralaidų; ar trūksta apsauginių atitvarų?
20. Ar apsauginių atitvarų įrengta pakankamai, reikiamo tipo, reikiamo ilgio; ar saugūs pradiniai ir galiniai komponentai?
21. Ar yra takų jungtys su šalia esančiomis teritorijomis; laiptų, pandusų, turėklų būklė; pritaikymas specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; dangos būklė; apšvietimas?
22. Ar paženklinti autobusų stotelės dangos kraštai ir bortai; ar paženklintas perono kraštas; ar reikalingas apšvietimas?
Kelių saugumo audito atlikimo
reikalavimų ir tvarkos aprašo
3 priedas
AUDITO, ATLIEKAMO PRADINIAME KELIO EKSPLOATAVIMO ETAPE, KLAUSIMYNAS
2. Kokie kelio saugumo trūkumai lėmė jo eksploatavimo pradžioje įvykusius eismo įvykius, jeigu tokių buvo?
9. Ar yra apšvietimas ten, kur jis yra reikalingas (gyvenvietėse, žiedinėse sankryžose, pėsčiųjų perėjose, ant tiltų, viadukų ir estakadų, požeminėse perėjose, atskiruose takuose); ar apšvietimas vizualiai yra pakankamas?
21. Ar žiedinės sankryžos yra lengvai atpažįstamos; ar apribotas kelio matomumas tiesiai už sankryžos; ar saugus centrinės salelės šlaitų nuolydis; ar yra nesaugių objektų centrinėje salelėje?
22. Ar saugūs kelio sankasos šlaitai ir grioviai; ar šalikelėje yra pavojingų kliūčių: nesaugių stulpų, medžių, sienų, šulinių, nuovažų šlaitų ir pralaidų; ar trūksta apsauginių atitvarų?
23. Ar apsauginių atitvarų įrengta pakankamai, reikiamo tipo, reikiamo ilgio; ar saugūs pradiniai ir galiniai komponentai?
24. Ar yra takų jungtys su šalia esančiomis teritorijomis; laiptų, pandusų, turėklų būklė; pritaikymas specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; dangos būklė; apšvietimas?
25. Ar paženklinti autobusų stotelės dangos kraštai ir bortai; ar paženklintas perono kraštas; ar reikalingas apšvietimas?
Kelių saugumo audito atlikimo
reikalavimų ir tvarkos aprašo
4 priedas
KELIO INFRASTRUKTŪROS SAUGUMO TRŪKUMO SVARBOS LAIPSNIS
Kelių saugumo audito atlikimo
reikalavimų ir tvarkos aprašo
5 priedas
(Kelių saugumo audito ataskaitos formos pavyzdys)
KELIŲ SAUGUMO AUDITO ATASKAITA
1. Bendroji informacija
1.7. Kelio eksploatacijos pradžios data (pildoma, kai auditas atliekamas pradiniame kelio eksploatavimo etape):
1.8. Bendrieji duomenys apie kelią ir aplinką (pildoma, kai auditas atliekamas rengiant kelio rekonstravimo ar kapitalinio remonto projektą ir kai auditas atliekamas prieš pradedant eksploatuoti kelią ar pradiniame kelio eksploatavimo etape):
2. Audito rezultatai
Kelio infrastruktūros saugumo trūkumo apibūdinimas
Eilės numeris: 1 |
Svarbos laipsnis: (aukštas; vidutinis; žemas) |
Vieta: |
Trūkumas: |
Trūkumo poveikis eismo saugumui: (kaip ir kokių rūšių eismo įvykių, eismo įvykio pasekmių ar pavojingos elgsenos atsiradimą trūkumas gali nulemti) |
Pasiūlymai: (pavieniai pasiūlymai arba pasiūlymų alternatyvos) |