LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 30 D. ĮSAKYMO NR. 3-277 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS SUSISIEKIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 10-001-06-01-01 „SKATINTI ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ NAUDOJIMĄ TRANSPORTO SEKTORIUJE“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2024 m. birželio 4 d. Nr. 3-188

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. 3-277 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ aprašo patvirtinimo“:

1Pakeičiu III skyriaus lentelės 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.1. Viešai prieinamos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros įrengimas ir plėtra privačia iniciatyva (darnaus judumo miestuose planų nerengusiose savivaldybėse, šalia magistralinių, krašto kelių, taip pat  degalinėse, geležinkelių ir autobusų stotyse, oro uostuose, vidaus vandenų ir jūrų uostuose)

I

APVA

Pj

Taip

D

12 000

EGADP lėšos

R – Alternatyviųjų degalų infrastruktūra (degalų papildymo punktai arba įkrovimo prieigos)

Tarpinė reikšmė 192 vnt.

(2024 m. II ketv.)

 

Tarpinė reikšmė 640 vnt.

(2025 m. II ketv.)

 

Galutinė reikšmė

1 280 vnt.

(2026 m. II ketv.)

CPVA

AM“.

R – Alternatyviųjų degalų infrastruktūra, iš jų įkrovimo prieigos

Tarpinė reikšmė 192 vnt.

(2024 m. II ketv.)

 

Tarpinė reikšmė 640 vnt.

(2025 m. II ketv.)

 

Galutinė reikšmė

1 280 vnt.

(2026 m. II ketv.)

R – Paramą gavusios įmonės

-

(2026 m. II ketv.)

R – Paramą gavusios įmonės, iš jų mažos ir labai mažos įmonės

-

(2026 m. II ketv.)

R – Paramą gavusios įmonės, iš jų vidutinės įmonės

-

(2026 m. II ketv.)

R – Paramą gavusios įmonės, iš jų didelės įmonės

-

(2026 m. II ketv.)

P – Nustatyti projektų tinkamumo finansuoti kriterijai

-

(2022 m. IV ketv.)

18 000

Privačios lėšos

P – Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams

Tarpinė reikšmė

192 vnt.

(2024 m. II ketv.)

 

Tarpinė reikšmė

640 vnt.

(2025 m. II ketv.)

 

Galutinė reikšmė

1 280 vnt.

(2026 m. II ketv.)

 

 

 

2Pakeičiu III skyriaus lentelės 5.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„5.2. Viešai prieinamos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros įrengimas ir plėtra nustatytuose ruožuose šalia TEN-T tinklui priklausančių Lietuvos Respublikos valstybinės reikšmės kelių

I

APVA

Pj

Taip

D

12 000

 

18 000

EGADP lėšos

 

Privačios lėšos

R – Alternatyviųjų degalų infrastruktūra (degalų papildymo punktai arba įkrovimo prieigos)

Tarpinė reikšmė 10 vnt.

(2024 m. II ketv.)

 

Tarpinė reikšmė

60 vnt.

(2025 m. II ketv.)

 

Galutinė reikšmė

120 vnt.

(2026 m. II ketv.)

CPVA

AM“.

R – Alternatyviųjų degalų infrastruktūra, iš jų įkrovimo prieigos

Tarpinė reikšmė 10 vnt.

(2024 m. II ketv.)

 

Tarpinė reikšmė 60 vnt.

(2025 m. II ketv.)

 

Galutinė reikšmė

120 vnt.

(2026 m. II ketv.)

R – Paramą gavusios įmonės

-

(2026 m. II ketv.)

R – Paramą gavusios įmonės, iš jų mažos ir labai mažos įmonės

-

(2026 m. II ketv.)

R – Paramą gavusios įmonės, iš jų vidutinės įmonės

-

(2026 m. II ketv.)

R – Paramą gavusios įmonės, iš jų didelės įmonės

-

(2026 m. II ketv.)

P – Nustatyti projektų tinkamumo finansuoti kriterijai

-

(2022 m. IV ketv.)

P – Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams

Tarpinė reikšmė 10 vnt.

(2024 m. II ketv.)

 

Tarpinė reikšmė

60 vnt.

(2025 m. II ketv.)

 

Galutinė reikšmė

120 vnt.

(2026 m. II ketv.)

 

3Pakeičiu 6 priedą:

3.1. Pakeičiu 2 lentelę „Rodikliai“ ir ją išdėstau taip:

„Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Alternatyviųjų degalų infrastruktūra (degalų papildymo punktai arba įkrovimo prieigos)

R.B.1.2003

R-10-001-06-01-01-02

 

Skaičius

192

(2024 m. II ketv.)

 

640

(2025 m. II ketv.)

 

1 280

(2026 m. II ketv.)

Alternatyviųjų degalų infrastruktūra, iš jų įkrovimo prieigos

R.B.1.2003

R-10-001-06-01-01-03

 

Skaičius

192

(2024 m. II ketv.)

 

640

(2025 m. II ketv.)

 

1 280

(2026 m. II ketv.)

Paramą gavusios įmonės

R.B.1.2009

R-10-001-06-01-01-06

 

Skaičius

-

(2026 m. II ketv.)

Paramą gavusios įmonės, iš jų mažos ir labai mažos įmonės

R.B.1.2009.1

R-10-001-06-01-01-07

 

Skaičius

-

(2026 m. II ketv.)

Paramą gavusios įmonės, iš jų vidutinės įmonės

R.B.1.2009.2

R-10-001-06-01-01-08

 

Skaičius

-

(2026 m. II ketv.)

Paramą gavusios įmonės, iš jų didelės įmonės

R.B.1.2009.3

R-10-001-06-01-01-09

 

Skaičius

-

(2026 m. II ketv.)

Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams (RRFCI03)

P.S.1.1039

(P-10-001-06-01-01-10)

Skaičius

192

(2024 m. II ketv.)

 

640

(2025 m. II ketv.)

 

1 280

(2026 m. II ketv.)“.

 

3.2.      Papildau 1.1.21 papunkčiu:

1.1.21. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas);“.

3.3.      Pakeičiu 1.1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.5.        2023 m. rugsėjo 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2023/1804 dėl alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo, kuriuo panaikinama Direktyva 2014/94/ES;“.

3.4.      Pripažįstu netekusiu galios 1.1.6 papunktį.

3.5.      Pakeičiu 2.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.2.2.   šalia magistralinių, krašto kelių, t. y. ne didesniu nei 3 km atstumu nuo magistralinių ar krašto kelių iki elektromobilių įkrovimo stotelių su prieiga (-omis), kai atstumas matuojamas vykstant keliu;“.

3.6.      Pakeičiu 3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.      Kompensacijos dydis vienam pareiškėjui yra:

3.3.1.   iki 25 proc. (didelei įmonei) ir iki 40 proc. (mažai ir vidutinei įmonei) Aprašo 14.1 papunktyje nurodyto FĮ-35-01, FĮ-35-03, FĮ-35-05, FĮ-35-07, FĮ-35-09, FĮ-35-11, FĮ-35-13, FĮ-35-15 supaprastinto įkainio už kiekvieną įsigytą ir Sostinės regione įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (-omis) Aprašo 2.2.1–2.2.3 papunkčiuose nurodytose vietose;

3.3.2.        iki 35 proc. (didelei įmonei) ir iki 40 proc. (mažai ir vidutinei įmonei) Aprašo 14.1 papunktyje nurodyto FĮ-35-01, FĮ-35-03, FĮ-35-05, FĮ-35-07, FĮ-35-09, FĮ-35-11, FĮ-35-13, FĮ-35-15 supaprastinto įkainio už kiekvieną įsigytą ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (-omis) Aprašo 2.2.1–2.2.3 papunkčiuose nurodytose vietose.“

3.7.      Pakeičiu 3.4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.4.2.        Pagal Aprašą finansuojamos elektromobilių įkrovimo prieigos gali būti:

3.4.2.1.     įprastos galios – elektromobiliui perduodama elektrinė galia turi būti ne mažesnė kaip 11 ir ne didesnė kaip 22 kW (toliau – įprastos galios prieiga) (atitinka Reglamento (ES) 2023/1804 2 straipsnio 37 punktą);

3.4.2.2.     vidutinės galios – elektromobiliui perduodama elektrinė galia yra didesnė kaip 22 kW, bet ne didesnė kaip 49 kW (toliau – vidutinės galios prieiga) (atitinka Reglamento (ES) 2023/1804 2 straipsnio 31 punktą);

3.4.2.3.     didelės galios – elektromobiliui perduodama elektrinė galia yra didesnė kaip 49 kW, bet ne didesnė kaip 149 kW (toliau – didelės galios prieiga) (atitinka Reglamento (ES) 2023/1804 2 straipsnio 31 punktą);

3.4.2.4.     labai didelės galios – elektromobiliui perduodama elektrinė galia yra didesnė kaip 149 kW (toliau – labai didelės galios prieiga) (atitinka Reglamento (ES) 2023/1804 2 straipsnio 31 punktą).“

3.8. Pakeičiu 3.4.18.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.4.18.3. elektromobilio stovėjimo vietos turi atitikti šiuos reikalavimus:

3.4.18.3.1. stovėjimo vietos ilgis turi būti ne mažesnis kaip 5 m;

3.4.18.3.2. stovėjimo vietos plotis turi būti ne mažesnis kaip 2,5 m;

3.4.18.3.3. iš vieno stovėjimo vietos šono palikta aikštelė išlipimui turi būti ne siauresnė kaip 1,5 m;

3.4.18.3.4. jeigu elektromobilių statymo vietos šone yra pėsčiųjų judėjimo trasa, atitinkanti išlipimo aikštelei keliamus reikalavimus, atskira išlipimo aikštelė gali būti neįrengiama;

3.4.18.3.5. 1,5 m pločio aikštelė išlipimui gali būti bendra dviem gretimoms elektromobilių stovėjimo vietoms;

3.4.18.3.6. 1,5 m pločio išlipimo aikštelėje turi būti pakankamai vietos asmenų su negalia išlipimui iš elektromobilio ir asmenų su negalia judėjimo techninės pagalbos priemonės iškėlimui arba įkėlimui ir netrukdomam keliui bei apsisukimui tarp elektromobilio ir įkrovimo stotelės;

3.4.18.3.7. jeigu yra užtikrinamos 3.4.18.3.1–3.4.18.3.6 papunkčiuose nurodytos sąlygos, išlipimo aikštelėje gali būti įrengta įkrovimo stotelė;

3.4.18.3.8. gali būti įrengiama išlipimo aikštelė iš kito elektromobilio statymo vietos šono, rekomenduojama, kad jos plotis būtų ne mažesnis kaip 0,75 m;

3.4.18.3.9. elektromobilių stovėjimo vietoje įrengti ratų atmušai arba prie įkrovimo stotelės įrengti atitvarai, barjerai ar kuoliukai negali riboti patekimo prie įkrovimo stotelės ir trukdyti ja naudotis;

3.4.18.3.10. įkrovimo stotelės gali būti įrengiamos ne viename lygyje su važiuojamąja dalimi, t. y. ant tako su bordiūrais. Tokiu atveju turi būti įrengiama bortelio rampa ir užtikrinamas nekliudomas priėjimas prie įkrovimo stotelės valdymo įrenginių.

3.9. Pakeičiu 3.4.29 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.4.29. JP projektų paraiškos nepriimamos viešai prieinamų elektromobilių įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) įrengimui:

3.4.29.1. nustatytuose ruožuose šalia TEN-T priklausančių ir elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros iki 2030 m. Lietuvoje žemėlapyje (https://bit.ly/3s8cGsC) nurodytų magistralinių ir krašto kelių, t. y. žemės juostoje 100 m atstumu nuo kelio briaunų;

3.4.29.2. šalia magistralinių ir krašto kelių 18 miestų, kuriems rengti ir įgyvendinti darnaus judumo miestuose planai 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų lėšomis, teritorijose (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Alytus, Marijampolė, Mažeikiai, Utena, Jonava, Kėdainiai, Telšiai, Visaginas, Tauragė, Druskininkai, Palanga, Birštonas, Neringa);

3.4.29.3. Aprašo 2.2.1 papunktyje nurodytų savivaldybių vietose, kurios nustatytos patvirtintuose šių savivaldybių iki 2030 metų numatomų įrengti viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų planuose (toliau – Planai). Jeigu paraiškų pateikimo metu Planai nebūtų patvirtinti, JP projektų paraiškos įrengti elektromobilių įkrovimo stoteles su prieiga (-omis) būtų priimtos.

3.10. Papildau 3.81 papunkčiu:

3.81. JP projektas turi atitikti Aprašo 8 punkto nuostatas dėl valstybės pagalbos.“

3.11. Pakeičiu 3.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.9. Jeigu dotacija teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, vienam JP projekto pareiškėjui (vienam juridiniam asmeniui) suteikta dotacija neviršija 3 000 000 (trijų milijonų) eurų.“

3.12. Papildau 3.91 papunkčiu:

3.91. Jeigu dotacija teikiama pagal De minimis reglamentą, bendra vienai įmonei suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma negali viršyti 300 000 eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį.“

3.13Pripažįstu netekusiu galios 3.11 papunktį.

3.14Papildau 3.13–3.16 papunkčiais:

3.13. Projekto įgyvendinimo pradžia yra darbų pradžia, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 23 dalyje.

3.14. Jeigu paraiškoje numatoma įrengti įkrovimo stotelę su dviem ar daugiau skirtingos perduodamos elektrinės galios įkrovimo prieigų, bus taikomas vienas iš supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių, nurodytų Aprašo 14.1 papunktyje:

3.14.1. Tuo atveju, jeigu įkrovimo stotelė yra įrengiama su dviem skirtingos elektrinės galios įkrovimo prieigomis, taikomas įkrovimo stotelės su viena didesnės elektrinės galios prieiga išlaidų dydis.

3.14.2. Įrengiant įkrovimo stotelę su trimis ir daugiau skirtingos galios įkrovimo prieigų, taikomas:

3.14.2.1. įkrovimo stotelės su viena didžiausios elektrinės galios prieiga išlaidų dydis tuo atveju, jeigu įkrovimo stotelėje yra tik viena didžiausios elektrinės galios prieiga iš stotelėje esančių prieigų;

3.14.2.2. įkrovimo stotelės su dviem didžiausios elektrinės galios prieigomis išlaidų dydis tuo atveju, jeigu įkrovimo stotelėje yra dvi ir daugiau didžiausios elektrinės galios prieigų iš stotelėje esančių prieigų.

3.15. JP projekto vykdytojas turi teisę savarankiškai numatyti bet kurį nacionalinius teisės aktus atitinkantį elektromobilių įkrovimo stotelių prijungimo prie elektros šaltinio būdą. Prijungimas gali būti atliktas įrengiant naują elektros įvadą, jungiantis prie teritorijoje esančio objekto ar įrengiant prisijungimą iš skirtingų elektros tiekimo šaltinių. Neatsižvelgiant į tai, kokiu būdu bus atliktas elektromobilių įkrovimo stotelių prijungimas prie elektros šaltinio, bendra elektros šaltinio ar šaltinių galia turi būti ne mažesnė kaip visų įkrovimo stotelių suminė galia.

3.16. Labai maža įmonė, kaip ji suprantama pagal Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą, yra maža įmonė, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 2 punkte.“

3.15Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Reikalavimai valstybės pagalbai ir nereikšmingai (de minimis) pagalbai

8.1.  Valstybės pagalba ir nereikšminga (de minimis) pagalba JP vykdytojui neteikiama.

8.2.  Pagal Aprašą JP projektams gali būti teikiama:

8.2.1. valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams, yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas. Aprašas nustato valstybės pagalbos viešajai elektromobilių įkrovimo infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis, kai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnį, Sostinės regione negali sudaryti daugiau kaip 25 proc. (didelėms įmonėms) ir 40 proc. (mažoms ir vidutinėms įmonėms), o Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione – 35 proc. (didelėms įmonėms) ir 40 proc. (mažoms ir vidutinėms įmonėms) elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) fiksuoto vieneto įkainio;

8.2.2 nereikšminga (de minimis) pagalba pagal De minimis reglamento nuostatas. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis, kai teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba pagal De minimis reglamento nuostatas, Sostinės regione negali sudaryti daugiau kaip 25 proc. (didelėms įmonėms) ir 40 proc. (mažoms ir vidutinėms įmonėms), o Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione – 35 proc. (didelėms įmonėms) ir 40 proc. (mažoms ir vidutinėms įmonėms) elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) fiksuoto vieneto įkainio.

8.3. JP projektams, kurie neatitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014  I skyriaus ir 36a straipsnio reikalavimų, valstybės pagalba neteikiama, tačiau gali būti teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, jeigu tenkinamos De minimis reglamento nuostatos ir į JP projektą įtrauktos elektromobilių įkrovimo prieigos yra įregistruotos Viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų informacinėje sistemoje ne anksčiau kaip 2023 m. gegužės 31 d.

8.4.  JP projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatoms ir, jeigu taikoma, skiriamo finansavimo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms pagal De minimis reglamentą vertinimą atlieka JP vykdytojas pagal JP projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lape (Aprašo 2 priedas) nurodytus vertinimo kriterijus ir, jeigu taikoma, pagal JP projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lape, skelbiamame Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje esinvesticijos.lt (https://esinvesticijos.lt/dokumentai/pavyzdinio-atitikties-de-minimis-pagalbos-taisyklems-komisijos-reglamentui-es-2023-2831-patikros-lapo-forma-projekto-lygmuo), nurodytus vertinimo kriterijus.

8.5.  Teikiant valstybės pagalbą pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnį, laikomasi šių nuostatų:

8.5.1.   Valstybės pagalba negali būti teikiama sunkumus patiriančioms įmonėms, kaip jos suprantamos pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punktą.

8.5.2.   Valstybės pagalba negali būti teikiama ūkio subjektams, vykdantiems veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, patenkantiems į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 punkto a dalies taikymo sritį.

8.5.3.   Valstybės pagalbos vienos įmonės vienam investiciniam projektui dydis negali viršyti 15 000 000 (penkiolikos milijonų) eurų (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio s dalis);

8.5.4.   Valstybės pagalba negali būti teikiama, jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje, t. y. JP projektams, kurių veiklos ar darbai buvo pradėti įgyvendinti iki JP paraiškos JP projekto vykdytojui pateikimo dienos. Darbų pradžia suprantama taip, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 23 punkte.

8.5.5. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:

8.5.5.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;

8.5.5.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus didžiausia pagalbos suma neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnio 5 punkte nustatytos pagalbos ribos.

8.5.6. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje.

8.5.7. JP vykdytojas turi užtikrinti, kad tais atvejais, kai skiriama pagalbos suma viršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas, informacija apie skirtą pagalbą per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos turi būti pateikta Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo svetainėje.

8.5.8. Susisiekimo ministerija turi užtikrinti, kad įgyvendinant valstybės pagalbos schemą, kuriai taikoma išimtis pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, vadovaujantis šio reglamento 11 straipsnyje nustatyta tvarka, Europos Komisijai turi būti perduodama informacijos apie tokią pagalbą santrauka pagal šio reglamento II priede pateiktą standartinę formą. Užpildyta forma Europos Komisijai perduodama per Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybą.

8.6. Teikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą, laikomasi šių nuostatų:

8.6.1. Bendra vienai įmonei suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma negali viršyti 300 000 eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį. Viena įmone laikomi visi ūkio subjektai, kurių tarpusavio santykiai atitinka De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje išvardytas sąlygas.

8.6.2. Savivaldybei ar valstybei priklausantys ūkio subjektai, kurių vienintelis tarpusavio ryšys yra kiekvieno iš jų tiesioginė sąsaja su ta pačia viešąja (valstybės, savivaldybės) įstaiga arba įstaigomis, nelaikomi viena įmone, tačiau konkrečiai valstybės ar savivaldybės įmonei priklausantys ūkio subjektai gali būti laikomi tarpusavyje susijusiais, t. y. laikytini viena įmone, jeigu atitinka De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje išvardytas sąlygas.

8.6.3. JP vykdytojas ūkio subjektų tarpusavio santykius vertina atlikdamas susijusių ūkio subjektų patikrą valstybiniuose ar kituose viešuosiuose registruose.

8.6.4. Nereikšminga (de minimis) pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta De minimis reglamento 5 straipsnyje.

8.7.  JP vykdytojas JP projekto paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 ir (ar) nereikšmingą (de minimis) pagalbą, o, priėmus sprendimą finansuoti projektą, registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą per 20 darbo dienų ir (ar) suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą per 5 darbo dienas Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

8.8.  JP vykdytojas ir JP projekto vykdytojas turi užtikrinti dokumentų saugojimą 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 punkte.

8.9.  Ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, nauja valstybės pagalba arba nereikšminga (de minimis) pagalba negali būti teikiama, kol nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba arba nereikšminga (de minimis) pagalba.“

 

3.16Pakeičiu 1 priedo 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3.           Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Viešai prieinamos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros įrengimas ir plėtra privačia iniciatyva (darnaus judumo miestuose planų nerengusiose savivaldybėse, šalia magistralinių, krašto kelių, taip pat degalinėse, geležinkelių ir autobusų stotyse, oro uostuose, vidaus vandenų ir jūrų uoste)“ neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicija atitinka tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą.

Investicinės veiklos neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio tausaus vandens ir jūsų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui, nes neplanuojama statyti jokios infrastruktūros ir neplanuojama kurti būsimos infrastruktūros vandens telkinių apsaugos juostose, kas galėtų turėti neigiamą poveikį tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimui.

Pagal 2011 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2011/92/ES dėl tam tikrų valstybės ir privačių projektų poveikio aplinkai vertinimo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/52/ES, bus atliktas poveikio aplinkai vertinimas (toliau – PAV) arba analizė (procedūra, pagal kurią kompetentinga institucija nustato, ar turi būti atliekamas Direktyvos 2011/92/ES II priede išvardytų projektų PAV (kaip nurodyta Direktyvos 2011/92/ES 4 straipsnio 2 dalyje). Jei bus atliktas PAV, nustatyti neatitikimai ar rizikos dėl žalos padarymo vandens ištekliams turės būti nedelsiant pašalinami.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti atlikęs poveikio aplinkai vertinimą ir turi būti pateikti atsakingos institucijos galiojantys dokumentai (jeigu taikoma). Paraiškoje pateiktas pagrindimas apie statomų įrenginių vietovę, kur numatyta statyti įrenginius su nuorodomis ar vietovės žemėlapio kopijomis, įrodančiomis, kad neplanuojama statyti jokios infrastruktūros arba neplanuojama kurti būsimos infrastruktūros vandens telkinių apsaugos juostose, kas galėtų turėti neigiamą poveikį tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimui, kita aktuali informacija ir (ar) dokumentai.“

 

4 Pakeičiu 7 priedo 2 lentelę „Rodikliai“ ir ją išdėstau taip:

„Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Alternatyviųjų degalų infrastruktūra (degalų papildymo punktai arba įkrovimo prieigos)

R.B.1.2003

R-10-001-06-01-01-02

 

Skaičius

10

(2024 m. II ketv.)

 

60

(2025 m. II ketv.)

 

120

(2026 m. II ketv.)

 

Alternatyviųjų degalų infrastruktūra, iš jų įkrovimo prieigos

R.B.1.2003

R-10-001-06-01-01-03

 

Skaičius

10

(2024 m. II ketv.)

 

60

(2025 m. II ketv.)

 

120

(2026 m. II ketv.)

 

Paramą gavusios įmonės

R.B.1.2009

R-10-001-06-01-01-06

 

Skaičius

-

(2026 m. II ketv.)

Paramą gavusios įmonės, iš jų mažos ir labai mažos įmonės

R.B.1.2009.1

R-10-001-06-01-01-07

 

Skaičius

-

(2026 m. II ketv.)

Paramą gavusios įmonės, iš jų vidutinės įmonės

R.B.1.2009.2

R-10-001-06-01-01-08

 

Skaičius

-

(2026 m. II ketv.)

Paramą gavusios įmonės, iš jų didelės įmonės

R.B.1.2009.3

R-10-001-06-01-01-09

 

Skaičius

-

(2026 m. II ketv.)

Pradėjusios veikti viešai prieinamos įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams (RRFCI03)

P.S.1.1039

(P-10-001-06-01-01-10)

Skaičius

10

(2024 m. II ketv.)

 

60

(2025 m. II ketv.)

 

120

(2026 m. II ketv.)“.

 

 

 

 

 

Energetikos ministras, pavaduojantis susisiekimo ministrą                                       Dainius Kreivys